Terugkijken:quote:De klusstrijd Het Blok is dit keer voor de vijfde keer te zien bij NET 5. De lustrumeditie bevat weer alle bekende ingrediënten: lange klusnachten, slopende weekenden en keiharde strijd om een bouwval om te toveren tot vier topappartementen. Wat de deelnemers van dit jaar echter niet weten, is dat Het Blok nog gesplitst moet worden van één woonhuis in meerdere woonhuizen. En dat ze dus eerst moeten gaan slopen, voordat ze kunnen beginnen aan de zwaarste verbouwingswedstrijd annex relatietest van Nederland.
Vier koppels
Het Blok speelt zich in en rondom vier vervallen appartementen af. In deze appartementen klussen en wonen vier kleurrijke koppels, terwijl ze hun dagelijkse baan gewoon voortzetten. Ze hebben slechts elf weken en een beperkt budget om de appartementen volledig te renoveren en in te richten. Na 77 dagen van bloed, zweet en tranen, worden de appartementen op een officiële onroerend goed veiling van de hand gedaan. Het bedrag dat de stellen kunnen winnen, is het verschil tussen verkoopprijs op de veiling en de oorspronkelijk getaxeerde startwaarde. Het koppel dat de grootste meerwaarde heeft weten te realiseren, wint bovendien de hoofdprijs van 50.000 euro.
Op de proef gesteld
De stellen worden in Het Blok enorm mentaal en sociaal op de proef gesteld. Kan hun relatie dat aan? Komen er verborgen karaktereigenschappen boven drijven, die de ander tot nu toe niet gezien had? Zijn er kanten die hem of haar toch iets minder leuk maken? Of wordt de onderlinge band juist enorm versterkt?
Wees blij dat ik zo snel een topic open.quote:Op woensdag 3 september 2008 21:32 schreef Piles het volgende:
Kon je weer geen titel bedenken
"Het Blok 2008 #2: Douchen & shoppen. Oh, en klussen!" ?
Je was me 1 seconde voorquote:Op woensdag 3 september 2008 21:33 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
[..]
Wees blij dat ik zo snel een topic open.
Krijg je vanzelf met relatief lange reclame. een terugblik en een vooruitblik.quote:Op woensdag 3 september 2008 21:36 schreef krapula het volgende:
hmmz, die afleveringen lijken héul kort
Neuh.... ik heb ook moeite met hem....quote:Op woensdag 3 september 2008 21:33 schreef Stiemie het volgende:
Ben ik nou de enige die Jeroen gewoon echt niet verstaat?
Maar die zijn ook leuk. Lekker simpel, maar harde werkers. Heerlijk hoe ze zo zaten te praten over het plattelandquote:Op woensdag 3 september 2008 22:00 schreef noekje het volgende:
Frits!![]()
Ik ga Yarno en Kristel leuk vinden.
Ik vond ze dom en dat zijn ze ook wel een beetje maar ze zijn wel lief. Zo lekker provinciaals en nuchter. Warken en meer niet. Och!quote:Op woensdag 3 september 2008 22:04 schreef Xennia het volgende:
[..]
Maar die zijn ook leuk. Lekker simpel, maar harde werkers. Heerlijk hoe ze zo zaten te praten over het platteland. Yarno moet alleen niet zo behulpzaam zijn voor die klus-kneus van een Roek
weg met diequote:Op woensdag 3 september 2008 22:04 schreef Xennia het volgende:
[..]
Maar die zijn ook leuk. Lekker simpel, maar harde werkers. Heerlijk hoe ze zo zaten te praten over het platteland![]()
heb ook helemaal dubbel gelegen daarover inderdaad, en het is zo verschrikkelijk herkenbaar!quote:Op woensdag 3 september 2008 22:14 schreef Stansfield het volgende:
Ik vond het echt grappig toen Yarno en Kristel het hadden over Amsterdam. Dat je alles kon open, zelfs op zondag. Alleen parkeren en boetes waren irritant. Echt grappig.
Idem! En Yarno en Kristel, omg, wat een schapenquote:Op donderdag 4 september 2008 10:06 schreef Tharalom het volgende:
Ontzettend gelachen gister, wat een muts die Eleanor!
Vind ik nog best meevallen, ik ken nog wel ergerequote:Op donderdag 4 september 2008 11:17 schreef Fuente het volgende:
[..]
Idem! En Yarno en Kristel, omg, wat een schapen
Ik ook.quote:
Waarom dat?quote:Op donderdag 4 september 2008 17:20 schreef FoXje het volgende:
Ik woon ook in Brabant, maar schaamde me kapot voor Yarno en Kristel
quote:Op donderdag 4 september 2008 17:09 schreef k_man het volgende:
De "bovenboeren" zijn nu favoriet (dus de Groningers en de Wamelaars).
Nou, afhaal Gyros al bijzonder vinden. Dat eten wat ze gemaakt hadden. Hoe ze aten.quote:
Heerlijk toch zoiets ? Die mensen kijken hun ogen uit in de grote stad. Ik vind het helemaal geen degradatie als iemand van het platteland komt, het lijken me echt aardige mensen, dan maar wat minder wereldwijs.quote:Op donderdag 4 september 2008 17:39 schreef FoXje het volgende:
Nou, afhaal Gyros al bijzonder vinden. Dat eten wat ze gemaakt hadden. Hoe ze aten.
Pssst... Wamel ligt in Gelderland...quote:Op donderdag 4 september 2008 17:20 schreef FoXje het volgende:
Ik woon ook in Brabant, maar schaamde me kapot voor Yarno en Kristel
Als ik hier in de omgeving kijk verbaasd het me een stuk minder eigenlijkquote:Op donderdag 4 september 2008 20:31 schreef FoXje het volgende:
Het is zeker geen degradatie. Maar ik verbaas me daar weer over. Dat er nog zo'n mensen zijn. Ze lijken me inderdaad aardig.
Ik verbaas me er ook over. Maar inderdaad leuk.quote:Op donderdag 4 september 2008 20:31 schreef FoXje het volgende:
Het is zeker geen degradatie. Maar ik verbaas me daar weer over. Dat er nog zo'n mensen zijn. Ze lijken me inderdaad aardig.
Oh zo zijn er nog veel meer hoor. Voor in de wat kleinere dorpjes en plaatsen is afhaal Gyros echt wel iets 'aparts'. Je hebt een hooguit een snackbar.quote:Op donderdag 4 september 2008 20:31 schreef FoXje het volgende:
Brabant, Gelderland, who caresquote:Op donderdag 4 september 2008 21:16 schreef DuchessX het volgende:
[..]
Pssst... Wamel ligt in Gelderland...
Nou wat zit jij er in zegquote:Op zaterdag 6 september 2008 17:57 schreef RobertoCarlos het volgende:
Zo eindelijk ook ep2 gezien via usenet. Idd het gesprek van Yarnel & Kristel was lachu, ze moesten er zelf ook om lachen. En die Eleanor, jemig man!, als toch Roek was!
Kortom: ook ik zit er helemaal in.
Die versta ik steeds nietquote:Op zaterdag 6 september 2008 21:50 schreef WammesWaggel het volgende:
En niemand heeft het over de kakkers, zijn die niet populair hier?
Ik denk dat de opnames allang klaar zijnquote:Op zondag 7 september 2008 22:06 schreef Stiemie het volgende:
We zagen Eleanor en Roek vanmiddag bij PraxisZe waren alleen niet met de gezamenlijke Blok-auto. Zouden de opnames al klaar zijn, mogen ze toch ook dingen met hun eigen auto doen of liggen ze er al uit?
quote:Op donderdag 4 september 2008 10:01 schreef DarkElf het volgende:
Ben benieuwd wat ze er allemaal van gaan maken... En die klussers zijn niet heel slim; wandje tegen de muur zetten (dat beginners nou zo'n fout maken..) .. die hard klussers zouden iets moeten weten over contactgeluid, zou je denken tenminste.. Ze zijn op zich wel grappig met hun gemijmer over de verschillen tussen Wamel (?) en Adam.. Maar toch vind ik vooral haar echt een apart tiepje die soms echt niet al te snugger kan kijken...
tis hier verder wel vrij Brabants hoorquote:Op donderdag 4 september 2008 21:16 schreef DuchessX het volgende:
[..]
Pssst... Wamel ligt in Gelderland...
Meestal lopen ze 3 tot 4 weken voor op de uitzending, volgens mij, want de kijkdagen plus de uitzending daarvan lopen meestal wel redelijk gelijk.quote:Op maandag 8 september 2008 02:34 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ik denk dat de opnames allang klaar zijn
Dat is wel redelijk te monteren.quote:Op dinsdag 9 september 2008 16:48 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Meestal lopen ze 3 tot 4 weken voor op de uitzending, volgens mij, want de kijkdagen plus de uitzending daarvan lopen meestal wel redelijk gelijk.
Volgens mij kloppen de kijkdagen wel aardig met de tijd, maar zijn de opnames van het klussen veel eerder.quote:Op dinsdag 9 september 2008 16:48 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Meestal lopen ze 3 tot 4 weken voor op de uitzending, volgens mij, want de kijkdagen plus de uitzending daarvan lopen meestal wel redelijk gelijk.
Klopt, ze mogen pas vanaf 5 uur het huis in. Ook om de bouwlui niet in de weg te lopen.quote:Op dinsdag 9 september 2008 22:34 schreef Angelof9 het volgende:
Volgens mij hoeft het niet, maar mag je overdag zowiezo niet klussen.
Laat me raden, jij bent familie van ze?quote:Op woensdag 10 september 2008 15:58 schreef scheltolina het volgende:
De beste vrouwelijke klusser van NEDERLAND!!!!!!!!!!
jaja, dat is Petra!!! wat kan die werken zeg!!! toppie!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hoop toch zo dat Petra en Frits gaan winnen!!!![]()
![]()
Aan het dialect te lezen wel jaquote:Op woensdag 10 september 2008 16:11 schreef Tabloid het volgende:
[..]
Laat me raden, jij bent familie van ze?
Wat heb je tegen het dialect?quote:Op woensdag 10 september 2008 18:26 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Aan het dialect te lezen wel ja
Nee.quote:Op woensdag 10 september 2008 20:32 schreef babette21 het volgende:
kan me nauwelijks voorstellen dat er aan 't eind van de aflevering 4 slaapkamers af zijn....
btw. vinden jullie die leader ook altijd zo irritant lang duren?!
Op wikipedia staat het volgende:quote:Op dinsdag 9 september 2008 16:48 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Maar dat is uiteraard geen garantie dat dat ook zo is.quote:Locatie: 1e Hugo de Grootstraat 14 te Amsterdam. De opnames zijn van 14 juni tot en met 28/29 augustus.
heb helemaal niks met 't nummerquote:Op woensdag 10 september 2008 20:33 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
Dat stond overigs wel in die brief die op fok was geplubiceerd.quote:Op woensdag 10 september 2008 20:35 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Op wikipedia staat het volgende:
[..]
Maar dat is uiteraard geen garantie dat dat ook zo is.
En stijlloos was gejat door GS.quote:Op woensdag 10 september 2008 20:35 schreef Tabloid het volgende:
[..]
Dat stond overigs wel in die brief die op fok was geplubiceerd.
Yep.quote:Op woensdag 10 september 2008 20:36 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
[..]
En stijlloos was gejat door GS.
Een sufkut?quote:Op woensdag 10 september 2008 20:52 schreef Tabloid het volgende:
Vriendin van Roek geeft toe wat ze is.
Je kan het beter andersom zeggenquote:Op woensdag 10 september 2008 20:58 schreef babette21 het volgende:
zijn dat nou boomstronken, die nachtkasjes?!
nu je het zegtquote:Op woensdag 10 september 2008 20:59 schreef VegaKip het volgende:
[..]
Je kan het beter andersom zeggen
Nu pas??quote:Op woensdag 10 september 2008 21:00 schreef Tabloid het volgende:
Ik begin me nu pas te ergeren aan die stem van Floortje.
deze was wel heel duidelijk jaquote:
quote:Op woensdag 10 september 2008 21:07 schreef babette21 het volgende:
"volgens mij liepen we enigszins voor op de rest"
ik ben ff in de keuken, mis ik het historische momentquote:Op woensdag 10 september 2008 21:21 schreef Tabloid het volgende:
Zag ik die vriendin van Roek net wat doen?
Basement Jaxx - Good Luck ?quote:Op woensdag 10 september 2008 21:27 schreef VegaKip het volgende:
Kan je ergens vinden welke muziek er in de afleveringen wordt gebruikt?
Ik bedoel als achtergrondquote:Op woensdag 10 september 2008 21:29 schreef Againzender het volgende:
[..]
Basement Jaxx - Good Luck ?
Juistquote:Op woensdag 10 september 2008 21:33 schreef babette21 het volgende:
waarschuwing is niet onterecht: werken of opdonderen!!!
Dat hadden ze hier vandaag al in moeten voeren.quote:Op woensdag 10 september 2008 21:35 schreef Tabloid het volgende:
Ik las ergens dat ze in het Belgische blok een leuke regel hadden. Kamer niet af is meteen oprotten.
Inderdaad.quote:Op woensdag 10 september 2008 21:40 schreef Sanne het volgende:
[..]
Dat hadden ze hier vandaag al in moeten voeren.
Wat een prutsers!
Elaonor en roek zijn niet de handigste die ik gezien heb bij het blokquote:Op woensdag 10 september 2008 21:40 schreef Sanne het volgende:
[..]
Dat hadden ze hier vandaag al in moeten voeren.
Wat een prutsers!
Dat idee had ik ook al ja, dat Jeroen op een bekende persoon lijkt, heb er lang over nagedacht, en nu denk ik dat ik misschien Valerio bedoel, qua ogen en zo. Maar alleen maar als ze hem op een bepaalde manier in beeld nemen. Maar ben er toch nog niet helemaal zeker van of dat ook echt de persoon is waar ik aan dachtquote:Op woensdag 10 september 2008 21:39 schreef Treezz het volgende:
Leuk het blok.. echt leuk programma![]()
Jeroen lijkt op iemand .. een bekend persoon.. maar wie!...
alle 4 de koppels zijn leuk..
alleen de boeren zijnhadden een mooie slaapkamer..
Weet je dat heel cker?quote:Op woensdag 10 september 2008 21:42 schreef amaranta het volgende:
Hmja net zo als dat stel uit die andere edtie. Die toen vervangen zijjn door cARLOS En Minke.
Carlos en Minke kwamen er toch niet in omdat een ander koppel een kamer niet af kreeg? Dacht dat die erin kwamen omdat de vader van 1 van die kandidaten was overleden en omdat ze er toen vrijwillig mee wilden stoppen.quote:Op woensdag 10 september 2008 21:42 schreef amaranta het volgende:
Hmja net zo als dat stel uit die andere edtie. Die toen vervangen zijjn door cARLOS En Minke.
Als ze nou eens wat zouden proberen te doen, dan zou ik kunnen zeggen of ze handig waren, maar op deze manier wordt het niets natuurlijk.quote:Op woensdag 10 september 2008 21:42 schreef Treezz het volgende:
[..]
Elaonor en roek zijn niet de handigste die ik gezien heb bij het blokjeetje..
Dat zei die Yarno zelf ook al iddquote:Op woensdag 10 september 2008 22:45 schreef dronkeykong het volgende:
Een kast voor 1300 euro gemaakt van oude marktkraam planken
Volgens mij wordt dat altijd zwaar overdreven in elkaar gezet. Op zich ook wel logisch, anders zie je het resultaat al zo goed als af.quote:Op woensdag 10 september 2008 21:40 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik vind de sprong van bijna-affe kamer naar een volledig opgeleverde kamer wel erg groot. Hoe hebben ze dat gedaan in een paar uurtjes?
toen ik Jeroen zag moest ik denken aan Brandon Frasier (die uit The Mummy films)quote:Op woensdag 10 september 2008 22:31 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Dat idee had ik ook al ja, dat Jeroen op een bekende persoon lijkt, heb er lang over nagedacht, en nu denk ik dat ik misschien Valerio bedoel, qua ogen en zo. Maar alleen maar als ze hem op een bepaalde manier in beeld nemen. Maar ben er toch nog niet helemaal zeker van of dat ook echt de persoon is waar ik aan dacht
ik ook, stoorde mij nu alquote:Op woensdag 10 september 2008 23:23 schreef Angelof9 het volgende:
Vond die kast ook niet mooi. En helaas de kakker-kamer veel heel erg mee, ondanks de boomstammen. Frits en Petra hadden wel een mooie sfeer qua styling, maar ik kan er echt niet tegen dat die kamer a-symmetrisch is door de kasten aan 1 kant en het bed niet in het midden. Daar zou ik kapot aan ergeren als ik er moest wonen.De boeren-kamer zal qua afwerking wel veel beter zijn dan de anderen vermoed ik.
Dat viel mij ook op, ik ben blij dat ik niet de enige wasquote:Op vrijdag 12 september 2008 00:52 schreef Emmetje37 het volgende:
Bamboebehang mag dan ecologisch verantwoord wezen, recht en naadloos behangen heeft toch mijn voorkeur. Ik erger me groen en geel aan die niet passende naden.
Andries uit Big Brotherquote:Op woensdag 10 september 2008 21:39 schreef Treezz het volgende:
Jeroen lijkt op iemand .. een bekend persoon.. maar wie!...
Volgens mij vind ze het nog lekker ook, ik vind het een irritant koppel, soms ben ik gewoon blij dat dat soort mensen elkaar vinden en ook nog zo gek zijn om zichzelf zo op tv neer te zetten. Nou ja, eigenlijk kijk ik daarom.quote:Op vrijdag 12 september 2008 15:39 schreef Juweel het volgende:
Het zal er vast niet gezelliger op worden voor die Floortje. Op zich is ze best vriendelijk en ik ben benieuwd hoe lang ze dat denigrerende gedrag van die lulvriend van haar nog gaat pikken. Wat een ontiegelijke vervelende omhooggevallen lul. Wat ie ook zei, over later als ie veel geld zou verdienen, dan zou Floortje het vast allemaal opmaken aan kleding enzo.
Dit is de enige die ik steeds hoor.....quote:Op woensdag 10 september 2008 21:27 schreef VegaKip het volgende:
Kan je ergens vinden welke muziek er in de afleveringen wordt gebruikt?
Volgens mij niks bijzonders, de tijd was om voor de slaapkamers, vandaag de oplevering daarvan.quote:Op woensdag 17 september 2008 19:08 schreef rubbereend het volgende:
vorige week gemist, waren er nog bijzondere ontwikkelingen?
quote:Op woensdag 17 september 2008 20:10 schreef Xennia het volgende:
Ik ben weer klaar om me gruwelijk te irriteren
Als er alleen maar leuke mensen in zo'n programma zitten wordt het volgens mij al snel erg saai.quote:Op woensdag 17 september 2008 20:10 schreef Xennia het volgende:
Ik ben weer klaar om me gruwelijk te irriteren
quote:Op woensdag 17 september 2008 20:42 schreef Tabloid het volgende:
Die Roek en zijn mokkeltje geven gewoon hoge cijfers omdat zei het later ook nodig hebben.
Ze is gewoon helemaal scheefquote:Op woensdag 17 september 2008 20:50 schreef Xennia het volgende:
Ha, goede nieuwe regel.
Ik erger me ook aan de mimiek van Floortje. Ik vind haar zo lelijk
Dat wel, maar als je zit hoe ze bezig zijnquote:Op woensdag 17 september 2008 21:00 schreef Lauzie het volgende:
[..]
vind je![]()
wat een irritant stel zeg!
Zijn ze nu eigenlijk al helemaal klaar of zijn er nog opnames bezig?quote:Op woensdag 17 september 2008 21:01 schreef Tabloid het volgende:
Zullen de kandidaten van het blok stiekem meelezen in dit topic?
Ik dacht dat ze al klaar zijn, stond toen in die brief die op fok was gezet.quote:Op woensdag 17 september 2008 21:02 schreef VegaKip het volgende:
[..]
Zijn ze nu eigenlijk al helemaal klaar of zijn er nog opnames bezig?
En overgenomen door GSquote:Op woensdag 17 september 2008 21:03 schreef Tabloid het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze al klaar zijn, stond toen in die brief die op fok was gezet.
Ah niet gezienquote:Op woensdag 17 september 2008 21:03 schreef Tabloid het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze al klaar zijn, stond toen in die brief die op fok was gezet.
quote:Op woensdag 17 september 2008 21:05 schreef Bruce117 het volgende:
"Rechts of links?"
"Je weet niet een het verschil tussen rechts en links"
"Nee, dat is waar"
Oh accu, ik verstond arm.quote:Op woensdag 17 september 2008 21:06 schreef DuchessX het volgende:
Jarno is weer eens zijn accu kwijt![]()
ja niet echt handig als Roek hem maar besluit mee te nemenquote:Op woensdag 17 september 2008 21:06 schreef DuchessX het volgende:
Jarno is weer eens zijn accu kwijt![]()
quote:Op woensdag 17 september 2008 21:11 schreef Kanariepietje78 het volgende:
Floortje & Jeroen...
*kak-stem aan*
"borrelen met hun studentenvrinden".
*kak-stem uit*
Volgensmij wel toch?quote:Op woensdag 17 september 2008 21:13 schreef Piles het volgende:
Klopt het dat er nog een koppel de mogelijkheid tot het afpakken van een klusjesman heeft? Uit die kistjes in het begin?
U zei?quote:Op woensdag 17 september 2008 21:10 schreef krapula het volgende:
kat in bakkie voor het noorden
Yep.quote:Op woensdag 17 september 2008 21:13 schreef Piles het volgende:
Klopt het dat er nog een koppel de mogelijkheid tot het afpakken van een klusjesman heeft? Uit die kistjes in het begin?
mjah voortaan eerst maar even de opdracht afwachtenquote:
Had er ook weinig vertrouwen in hoorquote:Op woensdag 17 september 2008 21:17 schreef krapula het volgende:
[..]
mjah voortaan eerst maar even de opdracht afwachtenik d8 de combi van klussen en eleanor te voorzien
Ik dacht hetzelfdequote:Op woensdag 17 september 2008 21:30 schreef amaranta het volgende:
zo hersenletseltje heeft helemaal geen hersenletseltje
typisch fokgedrag he.... als ik je nergens op kan pakken dan pak ik je wel op je uiterlijk /smaak in dit geval..quote:Op woensdag 17 september 2008 21:34 schreef DarkElf het volgende:
"misschien kunnen ze wat geld gebruiken om smaak te kopen"
Miauww
van mij wel, wat een figurenquote:Op woensdag 17 september 2008 21:32 schreef Tom_Tom- het volgende:
En mogen Roek en vooral Eleanor er niet nu al uit?
Ik zie het met vrees tegemoet als ik die previews zie. Ik hoop dat kristel haar mannetje staat toffe meid en die Floortje verdient een flinke sneer. Nou ja, volgende week meer ....quote:Op woensdag 17 september 2008 22:25 schreef RobertoCarlos het volgende:
Go Kristel, go Kristel![]()
Voorspelling: volgende week een bitchfight tussen Kristel en Floor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |