abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61341698
Vrouwen vallen meestal op een zelfverzekerde man en knappen af op een onzekere man. Mannen hebben het liefst ook een zelfverzekerde vrouw, maar meestal is dat voor ons (mannen) iets minder belangrijk.

Vaak wordt er door vrouwen verweten dat we zo onzeker zijn en ik vroeg me af, waarom jij
denkt dat mannen zo onzeker zijn? Ik heb ook wel eens gehoord van een vrouw: 'Knappe mannen doen altijd wel zo stoer, maar als het er op aan komt zijn ze zo onzeker'. Waarom denk jij dat zo is?

Ik heb hier zelf een theorie over, maar ik wil graag de mening van de vrouwen hierover horen.
pi_61341781
Wat is je eigen theorie dan daarin, dan kunnen vrouwen daarop inhaken.
Lambo of Rekt
pi_61341798
Ik vind mannen helemaal niet 'zo' onzeker. Ieder mens heeft zn dingen waar ie onzeker over is, zowel mannen als vrouwen. Alleen praten veel vrouwen er wat makkelijker over, terwijl best veel mannen een uiterlijk vertoon geven waar je geen onzekerheid uit opmaakt. En als je ze dan 'echt' leert kennen blijken ze ook onzeker. Het contrast is bij hun vaak wat groter, vrouwen zijn er wat opener over waardoor je minder verrassingen hebt maar ook meer gezeur.
pi_61341822
Wat is jouw definitie van "als het er op aan komt"? Wat moet ik me daarbij voorstellen?

Ik heb zelf niet dat ik onzeker ben, dus ik ben ook wel benieuwd waarom volgens jou mannen minder zelfverzekerd zijn.
  woensdag 3 september 2008 @ 10:40:50 #5
262 Re
Kiss & Swallow
pi_61341832
dat noemen we zelfreflectie toch?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 3 september 2008 @ 10:41:07 #6
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_61341841
Stiekem zijn mannen gewoon hele gevoelige romantische wezens!
Vrouwen daarentegen zijn gewoon keiharde berekenende manipulerende uitzuigers.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_61341866
quote:
Op woensdag 3 september 2008 10:41 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Daar komt het wel een beetje op neer.

Grote bek, klein hartje.
pi_61341969
quote:
Op woensdag 3 september 2008 10:40 schreef leonpwner1 het volgende:
Wat is jouw definitie van "als het er op aan komt"? Wat moet ik me daarbij voorstellen?

Ik heb zelf niet dat ik onzeker ben, dus ik ben ook wel benieuwd waarom volgens jou mannen minder zelfverzekerd zijn.
Nou, een vriendin zei dat gisteren. En daar bedoelde ze als ze een praatje begint te maken met een man, dan weten ze opeens niks te zeggen.
  woensdag 3 september 2008 @ 10:49:03 #9
71115 Rnej
I walk the line
pi_61342005
als je als man niet gelijk stoer doet over alles word je al gauw onzeker genoemd.... en de vrouwen die dat het snelst roepen ervaar ik vaak als overcompenserende onzekere doosjes....
  woensdag 3 september 2008 @ 10:50:28 #10
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_61342036
quote:
Op woensdag 3 september 2008 10:47 schreef martino82 het volgende:

Nou, een vriendin zei dat gisteren. En daar bedoelde ze als ze een praatje begint te maken met een man, dan weten ze opeens niks te zeggen.
'Ze', als in alle mannen?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_61342078
quote:
Op woensdag 3 september 2008 10:50 schreef Copycat het volgende:

[..]

'Ze', als in alle mannen?
Nee, ze als in de meeste mannen
  woensdag 3 september 2008 @ 10:53:29 #12
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_61342098
quote:
Op woensdag 3 september 2008 10:52 schreef martino82 het volgende:
Nee, ze als in de meeste mannen
Ik heb over het algemeen andere ervaringen. Tuurlijk zijn er ook onzekere mannen, net als dat er onzekere vrouwen zijn. Maar ik heb niet het idee dat het merendeel van de mannen onzeker is.
pi_61342258
Onzekere mannen op zich vind ik (als vrouw) geen probleem, ik bedoel iedereen is wel eens onzeker, toch? Ik kan er alleen helemaal niets mee wanneer een onzekere man "compensatie-gedrag" vertoont. Dus een extra grote bek opzetten of lekker bot doen om zijn eigen onzekerheid te verbloemen...
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_61342271
quote:

[..]

Jezus, zijn ze twaalf? Je kunt het toch altijd nog over politiek hebben oid? Vooral leuk bij die types die je inschat als linksig, en dan rabiate rechtse borrelpraat verkopen
  woensdag 3 september 2008 @ 11:03:07 #15
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_61342304
Ik heb meer het idee dat TS iedereen onzeker vindt die zich niet gedraagt als het stereotypische alpha-mannetje. En als je dat criterium aanhoudt zijn de meeste mannen inderdaad onzeker.
  woensdag 3 september 2008 @ 11:05:16 #16
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61342349
Het feminisme heeft mannen wijsgemaakt dat ze vrouwen serieus moeten nemen en rekening houden met hun wensen. Maar vrouwen weten vaak niet wat ze willen (of kunnen dat niet communiceren) en als er iemand onzeker is is het een vrouw. Dus als de vrouw het niet weet, weet de man het al helemaal niet.

Mannen die gewoon lekker hun gang gaan worden daarmee des te aantrekkelijker voor vrouwen (en de feministische doctrine kan op de vuilnishoop, maar ach, het feminisme houd dan ook geen rekening met de natuur en versieren.)
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 3 september 2008 @ 11:05:32 #17
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_61342356
quote:

[..]

Ooit wel eens bedacht dat je vriendin hoogst waarschijnlijk op mannen afstapt die in die zin makkelijk te benaderen zijn (lees: inderdaad onzeker). Dit zijn dus bij voorbaat al niet de types die doorgaans blaken van zelfverzekerdheid omdat die je vriendin hoogstwaarschijnlijk zélf onzeker maken? Ergo: self-fullfilling prophecy.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_61342398
quote:

[..]

Ik zou dat ook niet weten :-)

Een man komt rapper onzeker over omdat hij de eerste stap dient te maken. Een onzekere vrouw hoeft dit niet waardoor hun onzekerheid minder tot uiting komt. (maw als vragende partij kom je rapper onzeker over dan als beantwoordende partij).

in the end denk ik dat vrouwen onzekerder zijn. (lichaam complexen enzo)
  woensdag 3 september 2008 @ 11:09:08 #19
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_61342435
Wat een onzin
pi_61342460
quote:
Op woensdag 3 september 2008 11:09 schreef Grimm het volgende:
Wat een onzin

pi_61343104
Oke, hier is mijn theorie:
Misschien generaliseer ik het een beetje, maar dat is beter om mijn theorie duidelijk te maken.

Vrouwen (vooral knappe vrouwen), worden vanaf begins af, als ze jong zijn, veel aangesproken door mannen. Mannen over het algemeen zijn visueel ingesteld en willen graag aardig gevonden worden door de vrouw en geven veel complimenten aan vrouwen. Deze complimenten zijn goed voor het zelfvertrouwen van de vrouw. De vrouw krijgt het idee, dat ze gewild is en durft zich daardoor meer te uiten naar mannen toe. Bovendien wilt de vrouw dat de man zijn best doet om haar te veroveren en geeft daarom dus ook alleen indirecte signalen naar de man toe als ze hem leuk vindt.

Nu naar de man. De man snapt niks van de vrouw. Als een vrouw een man leuk vind, dan geeft de vrouw indirecte signalen dat ze hem leuk vind, maar de man snapt daar niks van en omdat mannen over het algemeen
direct communiceren, krijgt hij niks van de hints mee die de vrouw geeft.

Een voorbeeld: Een man hoort indirect via een vriendin, dat een andere vriendin hem 'niet onaantrekkelijk vind'. Voor hem is dat hetzelfde als 'beetje lekker', voor hem komt het over dat hij gewoon normaal is.

Omdat de man al een een deukje in zijn zelfvertrouwen heeft en als hij een vrouw benadert en het klikt niet, dan denkt hij dat het aan zich zelf ligt of dat hij niet aantrekkelijk is. Ipv te leren van zijn fouten wordt zijn zelfvertrouwen nog minder.

Bovendien is het dat spontane zelfverzekerde mannen altijd complimenten krijgen, terwijl mischien een onzekere man het harder nodig heeft.

Conclusie:
Mannen krijgen te weinig complimenten of hebben ze niet door. Maar eigenlijk is het onze
eigen fout, omdat wij te veel af gaan op uiterlijk en de vrouw te veel erkenning krijgt en dat
maakt de man onzeker.
  woensdag 3 september 2008 @ 11:53:31 #22
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_61343465
Zo, dat is inderdaad nogal generaliserend.
pi_61343501
quote:
Op woensdag 3 september 2008 11:00 schreef Marijkezwolle het volgende:
Onzekere mannen op zich vind ik (als vrouw) geen probleem, ik bedoel iedereen is wel eens onzeker, toch? Ik kan er alleen helemaal niets mee wanneer een onzekere man "compensatie-gedrag" vertoont. Dus een extra grote bek opzetten of lekker bot doen om zijn eigen onzekerheid te verbloemen...
Maar weet je ook waarom mannen dat willen verbloemen? Over het algemeen vallen vrouwen op
zelfverzekerde mannen. Vrouwen voelen aan als je onzeker bent en daarom proberen mannen dat te verbloemen. Vaak horen vrouwen het al in het taalgebruik of je onzeker bent of stellen vragen om te kijken of je niet onzeker bent en voor je zelf durft op te komen.
  woensdag 3 september 2008 @ 11:58:18 #24
81237 releaze
best of both worlds
pi_61343578
Ik vind het totaal niet in de lijn van de complimenten liggen eigenlijk.

Mijn eerste vriendje was behoorlijk onzeker over alles. Hij had geen spierballen, hij durfde geen keuzes te maken. Hij kon niet op zichzelf aan. Moeilijke situaties ging hij uit de weg. Er zat zo weinig vooruitgang in zijn leven, zo weinig diepgang, het was zo statisch..... En dan moet ik met zo'n kerel mijn lief en leed delen, alle 'gevaren' die je in je leven op je pad komt al dan niet samen aangaan, samenwonen, kinderen krijgen? Verantwoordelijkheden nemen?

ik zag daar geen toekomst in, tenzij we allebei aparte levens zouden leiden en ik alle verantwoordelijkheden voor alles op me zou nemen. Nou, dat vind ik geen relatie.

Iemand die mijn partner is of wil blijven moet uitgerust zijn om het leven aan te gaan, het leven te leiden en niet het leven te lijden. Dat moet, omdat ik zo ben. En een relatie werkt allemaal veel beter als dat op dezelfde lijn zit, dus dat is echt een criterium.
  woensdag 3 september 2008 @ 12:00:24 #25
191846 makkie88
Zo moeilijk is het niet
pi_61343622
de vrouwen van tegenwoordig zijn te hard..
en mannen worden steeds liever...

dus... het mannetje word het vrouwtje
en het vrouwtje word het mannetje ..

leuk toch?
pi_61343653
Mannen zijn onzeker omdat vrouwen 75% van de tijd in codetaal praten, en dat begrijpen we niet. Zeg toch gewoon eens wat je bedoelt, bitch!
pi_61343712
quote:
Op woensdag 3 september 2008 12:01 schreef PDOA het volgende:
Mannen zijn onzeker omdat vrouwen 75% van de tijd in codetaal praten, en dat begrijpen we niet. Zeg toch gewoon eens wat je bedoelt, bitch!
Whehe, dat gevoel kreeg ik een beetje bij dat verhaal van martino82.

Is het de schuld van de mannen dat vrouwen niet normaal kunnen communiceren?
pi_61343716
quote:

[..]

Ik denk dat dat eerder komt door een gebrek aan wederzijdse interesses. Als ik met een meid spreek die ik niet ken dan heb ik eigenlijk ook niet veel te vertellen, want wat moet je in godsnaam zeggen tegen zo'n meid? "Hey, heb je die nieuwe make-up al gezien? ".

Dat is het denk ik vooral
pi_61343823
quote:
Op woensdag 3 september 2008 11:05 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Ooit wel eens bedacht dat je vriendin hoogst waarschijnlijk op mannen afstapt die in die zin makkelijk te benaderen zijn (lees: inderdaad onzeker). Dit zijn dus bij voorbaat al niet de types die doorgaans blaken van zelfverzekerdheid omdat die je vriendin hoogstwaarschijnlijk zélf onzeker maken? Ergo: self-fullfilling prophecy.
Leuke analyse
quote:
Op woensdag 3 september 2008 11:39 schreef martino82 het volgende:
Misschien generaliseer ik het een beetje, maar dat is beter om mijn theorie duidelijk te maken.

Vrouwen (vooral knappe vrouwen), worden vanaf begins af, als ze jong zijn, veel aangesproken door mannen. Mannen over het algemeen zijn visueel ingesteld en willen graag aardig gevonden worden door de vrouw en geven veel complimenten aan vrouwen. Deze complimenten zijn goed voor het zelfvertrouwen van de vrouw. De vrouw krijgt het idee, dat ze gewild is en durft zich daardoor meer te uiten naar mannen toe. Bovendien wilt de vrouw dat de man zijn best doet om haar te veroveren en geeft daarom dus ook alleen indirecte signalen naar de man toe als ze hem leuk vindt.

Nu naar de man. De man snapt niks van de vrouw. Als een vrouw een man leuk vind, dan geeft de vrouw indirecte signalen dat ze hem leuk vind, maar de man snapt daar niks van en omdat mannen over het algemeen

Een voorbeeld: Een man hoort indirect via een vriendin, dat een andere vriendin hem 'niet onaantrekkelijk vind'. Voor hem is dat hetzelfde als 'beetje lekker', voor hem komt het over dat hij gewoon normaal is.

Omdat de man al een een deukje in zijn zelfvertrouwen heeft en als hij een vrouw benadert en het klikt niet, dan denkt hij dat het aan zich zelf ligt of dat hij niet aantrekkelijk is. Ipv te leren van zijn fouten wordt zijn zelfvertrouwen nog minder.

Bovendien is het dat spontane zelfverzekerde mannen altijd complimenten krijgen, terwijl mischien een onzekere man het harder nodig heeft.

Conclusie:
Mannen krijgen te weinig complimenten of hebben ze niet door. Maar eigenlijk is het onze
eigen fout, omdat wij te veel af gaan op uiterlijk en de vrouw te veel erkenning krijgt en dat
maakt de man onzeker.
En dit is wel waar ja. Wel vrij generaliserend maar de kern zit erin en klopt. Vrouwen zijn dan ook "ge-emancipeerd" als het hen uit komt, anders niet.
Lambo of Rekt
pi_61343828
Oh ja, mannen interesseren zich alleen in een vrouw wanneer het een potentieel neukertje is. Voor de rest willen we gewoon met rust gelaten worden, vooral wanneer vrouwen vragen gaan stellen aan jou over hunzelf. Dan moet je al nattigheid voelen.
  woensdag 3 september 2008 @ 12:16:01 #31
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_61343946
quote:
heel treffend verwoord
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  woensdag 3 september 2008 @ 12:21:31 #32
191846 makkie88
Zo moeilijk is het niet
pi_61344073
quote:
Op woensdag 3 september 2008 12:10 schreef PDOA het volgende:
Oh ja, mannen interesseren zich alleen in een vrouw wanneer het een potentieel neukertje is. Voor de rest willen we gewoon met rust gelaten worden, vooral wanneer vrouwen vragen gaan stellen aan jou over hunzelf. Dan moet je al nattigheid voelen.
en dan neuken zeker?
pi_61344085
quote:
Op woensdag 3 september 2008 11:58 schreef releaze het volgende:
Ik vind het totaal niet in de lijn van de complimenten liggen eigenlijk.

Mijn eerste vriendje was behoorlijk onzeker over alles. Hij had geen spierballen, hij durfde geen keuzes te maken. Hij kon niet op zichzelf aan. Moeilijke situaties ging hij uit de weg. Er zat zo weinig vooruitgang in zijn leven, zo weinig diepgang, het was zo statisch..... En dan moet ik met zo'n kerel mijn lief en leed delen, alle 'gevaren' die je in je leven op je pad komt al dan niet samen aangaan, samenwonen, kinderen krijgen? Verantwoordelijkheden nemen?

ik zag daar geen toekomst in, tenzij we allebei aparte levens zouden leiden en ik alle verantwoordelijkheden voor alles op me zou nemen. Nou, dat vind ik geen relatie.

Iemand die mijn partner is of wil blijven moet uitgerust zijn om het leven aan te gaan, het leven te leiden en niet het leven te lijden. Dat moet, omdat ik zo ben. En een relatie werkt allemaal veel beter als dat op dezelfde lijn zit, dus dat is echt een criterium.
Ik ben het wel eens dat het niet alleen aan complimenten ligt. Het is vooral het zelfbeeld wat je hebt. Maar
het zelfbeeld wordt gevormd van wat jij zelf denkt en wat andere denken. Bovendien krijg je meer zelfvertrouwen als je je angsten overwint. Maar dit laatste is het zelfde voor vrouwen en mannen.

Wat wel verschilt tussen mannen en vrouwen is wat andere denken. En aangezien mannen niet die indirecte complimenten oppakken, denken ze dat ze niet gewild zijn.
pi_61344187
quote:
Op woensdag 3 september 2008 12:21 schreef makkie88 het volgende:

[..]

en dan neuken zeker?
Ja, maar wel voordat ze vragen gaan stellen over hunzelf he?
  woensdag 3 september 2008 @ 12:36:21 #35
109065 sungaMsunitraM
pi_61344415
quote:
Op woensdag 3 september 2008 12:21 schreef makkie88 het volgende:

[..]

en dan neuken zeker?
Nee, plasseks
  woensdag 3 september 2008 @ 12:44:48 #36
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_61344606
quote:
Op woensdag 3 september 2008 12:22 schreef martino82 het volgende:

Het is vooral het zelfbeeld wat je hebt. Maar het zelfbeeld wordt gevormd van wat jij zelf denkt en wat andere denken.
Een negatief zelfbeeld en de daaruit volgende onzekerheid waar mannen volgens jou vaak mee kampen, heeft vooral veel te maken met dit laatste: wat anderen van je denken. De mannen die zich daar niet druk om maken, hebben geen reden om onzeker te zijn; ze gaan uit van hun eigen kracht en putten daar zelfvertrouwen uit, zonder de beperkende factor van iets waar je totaal geen vat op hebt (de eventuele gedachten van anderen).

Mensen met een positief zelfbeeld zijn denk ik vaak mensen die zich niet zo druk maken om wat anderen van ze denken. Niet vreemd dus dat dit ook de mannen zijn waar vrouwen sneller op vallen.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  woensdag 3 september 2008 @ 13:20:14 #37
81237 releaze
best of both worlds
pi_61345343
komt dat negatieve zelfbeeld ook niet door het beeld dat van mannen geschetst wordt om gewild te zijn bij de dames? Mannen die weten dat ze geen alfa zijn, het beeld krijgen dat ze wel alfa moeten zijn voor de chickies, zich vervolgens daar onzeker over voelen? En dan komen ze dr met al hun zogenaamde aangeleerde stoerheid achter dat een vrouw toch een fijngevoeliger typ wil hebben, maar de man is (nogsteeds) onzeker over zn fijngevoeligheid, nuja goed dan maar voor het vrouwtje het volledige stoerheidsmasker eraf en benadrukken het fijngevoelige en tadaaa, vervolgens wordt hem verteld dat ie 'als een broer is'.
Ik vind het niet vreemd dat kerels onzeker worden.
En op dat moment na al die tegenslagen zegt een kerel doorgaans fuck it, kutvrouwen! En dan wordt ie aantrekkelijk voor ons Dan laten ze de pretenties los en komt hun echte kerelzijn en wie ze zijn pas goed tot recht. En dan zijn ze zelfverzekerder. Wel een beetje getraumatiseerd, maar wij vrouwen zijn niet alleen goed in het maken van traumas maar ook het helen ervan
pi_61345575
Kunnen we trouwens eens ophouden al die alfamannetjes op te hemelen? Eenieder weet dat het de betamannen zijn die daadwerkelijk wat in huis hebben, niet die sneue alfa's.
pi_61345634
quote:
Op woensdag 3 september 2008 13:30 schreef Diederik_Duck het volgende:
Eenieder weet dat het de betamannen zijn die daadwerkelijk wat in huis hebben, niet die sneue alfa's.
De groep "eenieder" en de groep "betamannen" overlapt nogal in dit voorbeeld.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_61345681
quote:
Op woensdag 3 september 2008 13:33 schreef Litpho het volgende:

[..]

De groep "eenieder" en de groep "betamannen" overlapt nogal in dit voorbeeld.
Er zijn (veel) meer alfa's dan beta's he.
pi_61345721
quote:
Op woensdag 3 september 2008 12:44 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Een negatief zelfbeeld en de daaruit volgende onzekerheid waar mannen volgens jou vaak mee kampen, heeft vooral veel te maken met dit laatste: wat anderen van je denken. De mannen die zich daar niet druk om maken, hebben geen reden om onzeker te zijn; ze gaan uit van hun eigen kracht en putten daar zelfvertrouwen uit, zonder de beperkende factor van iets waar je totaal geen vat op hebt (de eventuele gedachten van anderen).

Mensen met een positief zelfbeeld zijn denk ik vaak mensen die zich niet zo druk maken om wat anderen van ze denken. Niet vreemd dus dat dit ook de mannen zijn waar vrouwen sneller op vallen.
Maar is het niet dat je kan loslaten wat andere denken, als je zelf een beter zelfbeeld heb. Dit klinkt allemaal een beetje tegenstrijdig. Maar vroeger had ik, dat ik overal iets van aan trok, wat andere vonden. Ze vonden
me wel aardig, maar stil en saai en ik denk dat sommige dachten dat ik arrogant was en net deed of ik ze niet kende, omdat je niks durfte te zeggen of wist te zeggen. Als toen iemand af en toe iets aardig tegen me gezegd had, dat had dat me goed had gedaan. Maar ik weet ook dat de kracht uit je zelf moet komen om je zelfvertrouwen te veranderen.

Ikzelf geef ook liever een compliment aan iemand, die het nodig heeft dan aan iemand die het al van zichzelf weet.

Tegenwoordig krijg is steeds meer complimenten en dus ook meer zelfvertrouwen, terwijl ik het toen mischien meer nodig heb. Nu kan het me ook niet zoveel meer schelen wat andere mensen vinden, behalve mijn vrienden dan. Wat mijn vrienden vinden waardeer ik meer wat andere mensen vinden. Als mijn vrienden mij niet meer aardig zullen vinden, dan zal mijn zelfbeeld denk ik drastisch veranderen. Er zijn altijd wel mensen die je soms proberen te overtroeven, maar ik weet me tegenwoordig wel van me af te bijten of snel een grappige opmerking terug te maken. Onbewust zijn dit denk ik machtspelletjes.
  woensdag 3 september 2008 @ 13:39:03 #42
94676 Garisson72
pi_61345784
quote:
Op woensdag 3 september 2008 13:20 schreef releaze het volgende:
Mannen die weten dat ze geen alfa zijn, het beeld krijgen dat ze wel alfa moeten zijn voor de chickies, zich vervolgens daar onzeker over voelen?
Dit is exact wat ik bedoelde: de man probeert nu in te vullen wat een ander over ze denkt, namelijk dat ze een alfa moeten zijn. Misschien wil hij dat heul niet, maar het schijnt te moeten, maar hoe dan precies --> onzekerheid.
quote:
En dan komen ze dr met al hun zogenaamde aangeleerde stoerheid achter dat een vrouw toch een fijngevoeliger typ wil hebben, maar de man is (nogsteeds) onzeker over zn fijngevoeligheid, nuja goed dan maar voor het vrouwtje het volledige stoerheidsmasker eraf en benadrukken het fijngevoelige en tadaaa, vervolgens wordt hem verteld dat ie 'als een broer is'.
terwijl hij alleen maar probeerde te zijn wat hij dacht dat hij moest zijn van betreffende vrouw... o wrede wereld!
quote:
En op dat moment na al die tegenslagen zegt een kerel doorgaans fuck it, kutvrouwen! En dan wordt ie aantrekkelijk voor ons
Dan laten ze de pretenties los en komt hun echte kerelzijn en wie ze zijn pas goed tot recht. En dan zijn ze zelfverzekerder. Wel een beetje getraumatiseerd, maar wij vrouwen zijn niet alleen goed in het maken van traumas maar ook het helen ervan
my point exactly.

even het devies nog eens apart quoten:
quote:
fuck it, kutvrouwen!
  woensdag 3 september 2008 @ 13:40:36 #43
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_61345821
quote:
Op woensdag 3 september 2008 13:30 schreef Diederik_Duck het volgende:
Kunnen we trouwens eens ophouden al die alfamannetjes op te hemelen? Eenieder weet dat het de betamannen zijn die daadwerkelijk wat in huis hebben, niet die sneue alfa's.
Studeerde jij niet rechten of een of andere nep-studie in Delft? Of was dat een ander?
pi_61345889
quote:
Op woensdag 3 september 2008 13:40 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Studeerde jij niet rechten of een of andere nep-studie in Delft? Of was dat een ander?
Zou dat afdoen aan de validiteit van de constatering?
pi_61345956
quote:
Op woensdag 3 september 2008 13:20 schreef releaze het volgende:
komt dat negatieve zelfbeeld ook niet door het beeld dat van mannen geschetst wordt om gewild te zijn bij de dames? Mannen die weten dat ze geen alfa zijn, het beeld krijgen dat ze wel alfa moeten zijn voor de chickies, zich vervolgens daar onzeker over voelen? En dan komen ze dr met al hun zogenaamde aangeleerde stoerheid achter dat een vrouw toch een fijngevoeliger typ wil hebben, maar de man is (nogsteeds) onzeker over zn fijngevoeligheid, nuja goed dan maar voor het vrouwtje het volledige stoerheidsmasker eraf en benadrukken het fijngevoelige en tadaaa, vervolgens wordt hem verteld dat ie 'als een broer is'.
Ik vind het niet vreemd dat kerels onzeker worden.
En op dat moment na al die tegenslagen zegt een kerel doorgaans fuck it, kutvrouwen! En dan wordt ie aantrekkelijk voor ons Dan laten ze de pretenties los en komt hun echte kerelzijn en wie ze zijn pas goed tot recht. En dan zijn ze zelfverzekerder. Wel een beetje getraumatiseerd, maar wij vrouwen zijn niet alleen goed in het maken van traumas maar ook het helen ervan
En dan krijgen ze een relatie en in het begin komen ze nog voor zichzelf wel op. Maar op een gegeven moment dan laten ze dingen weer te veel door de vrouw bepalen en dan is er opeens die vonk niet meer, die er voorheen was. En dat gaat het weer uit, zijn ze onzeker en begint de hele cycle weer opnieuw.
  woensdag 3 september 2008 @ 13:47:08 #46
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_61345982
quote:
Op woensdag 3 september 2008 13:43 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Zou dat afdoen aan de validiteit van de constatering?
Nee, het zou alleen je constante gehamer op beta's vs alpha's psychologisch interessanter maken.
  woensdag 3 september 2008 @ 13:51:41 #47
94676 Garisson72
pi_61346078
quote:
Op woensdag 3 september 2008 13:36 schreef martino82 het volgende:

Maar is het niet dat je kan loslaten wat andere denken, als je zelf een beter zelfbeeld heb. Dit klinkt allemaal een beetje tegenstrijdig.
inderdaad, als je een goed zelfbeeld hebt (dus: je vindt van jezelf dat jij alles doet zoals jij vindt dat je het goed doet) dan hoeft het niet meer uit te maken wat een ander evan vindt. Er zullen er namelijk altijd zijn die het er niet mee eens zijn, maar who cares? Jij bent er tevreden over.
Je gaat dan meer zelfverzekerdheid uitstralen, wat zijn positieve weerslag heeft op het beeld dat anderen van je hebben.
quote:
Als mijn vrienden mij niet meer aardig zullen vinden, dan zal mijn zelfbeeld denk ik drastisch veranderen.
Nu hang je dus je zelfbeeld helemaal op aan wat anderen van je vinden, hoe belangrijk jij ook denkt dat die anderen voor je zijn. Ook al zijn het je vrienden, je stelt je daardoor bijzonder kwetsbaar op.
quote:
Onbewust zijn dit denk ik machtspelletjes.
Intermenselijk contact bestaat nou eenmaal voor het overgrote deel uit machtspelletjes.
  woensdag 3 september 2008 @ 13:51:59 #48
262 Re
Kiss & Swallow
pi_61346087
quote:
Op woensdag 3 september 2008 13:34 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Er zijn (veel) meer alfa's dan beta's he.
?

of heb je het over een andere alfa/beta vorm?
pi_61346155
Mannen luisteren gewoon veelste veel naar andere mannen als het gaat om hoe ze met vrouwen om moeten gaan, dat geeft soms wel wat problemen

En ach, iedereen is weleens even onzeker, als je daar niet doorheen kan prikken als vrouw zijnde in deze zit er aan jouw kant ook wel wat mis.
Misschien heeft zo'n man een fiks blauwtje gelopen net, misschien heeft hij gewoon even geen idee wat te zeggen in dat koetjes en kalfjes gebeuren, misschien heeft hij wel naar zijn vrienden geluistert die hem hebben gezegd dat hij de macho uit moest hangen en semi-ongeinterreseert moest doen, soms zijn het net mensen die mannen
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 3 september 2008 @ 14:00:58 #50
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_61346288
quote:
Op woensdag 3 september 2008 13:55 schreef erodome het volgende:
Mannen luisteren gewoon veelste veel naar andere mannen als het gaat om hoe ze met vrouwen om moeten gaan, dat geeft soms wel wat problemen

Hehe, ik weet dat niet veel mensen het met me eens zijn, maar ik denk dat zo'n cursus waarin je wordt geleerd om lekker stoer en ongeinteresseerd te doen echt wel vruchten af kan werpen. Natuurlijk denkt elke vrouw van zichzelf dat ze daar doorheen kan prikken, maar mannen die er aan meedoen krijgen wel opeens drie keer zoveel dates. Dus wellicht zijn die mannen-adviezen wel helemaal niet zo slecht
pi_61346348
quote:
Op woensdag 3 september 2008 13:47 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Nee, het zou alleen je constante gehamer op beta's vs alpha's psychologisch interessanter maken.
Hmm, zit wat in.

We hebben nu een paar opties:
- ik ben een echte beta, die een helder betalicht laat schijnen aangaande de onderhavoge kwestie
- ik ben een beta die een kneuzenstudie heeft gekozen (en daardoor al dan niet met zichzelf in de knoop zit - subplot)
- ik ben een beta die zich voordoet als alfa, maar zo af en toe door de mand valt als zodanig (niet moeilijk gezien het niveau van de doorsnee alfa, het is nogal een prestatie om als echte beta continu op dat niveau te opereren)
- ik ben een alfa die last heeft van afgunst, oh wacht dat kan niet want alfa's hebben nu juist nooit het inzicht dat beta's capabeler zijn

Welke is het interessantste?
pi_61346367
quote:
Op woensdag 3 september 2008 14:00 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Hehe, ik weet dat niet veel mensen het met me eens zijn, maar ik denk dat zo'n cursus waarin je wordt geleerd om lekker stoer en ongeinteresseerd te doen echt wel vruchten af kan werpen. Natuurlijk denkt elke vrouw van zichzelf dat ze daar doorheen kan prikken, maar mannen die er aan meedoen krijgen wel opeens drie keer zoveel dates. Dus wellicht zijn die mannen-adviezen wel helemaal niet zo slecht
Vandaar al die blauwtjes

Jezelf zijn werkt nog altijd gewoon het beste, zeker als we het over relatie-zoeken hebben.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_61346398
quote:
Op woensdag 3 september 2008 14:04 schreef erodome het volgende:

[..]

Vandaar al die blauwtjes

Jezelf zijn werkt nog altijd gewoon het beste, zeker als we het over relatie-zoeken hebben.
Alsjeblieft, als je een ontzettende nerd bent met nul aantrekkingskracht kun je toch echt beter aan jezelf gaan werken ipv lekker jezelf te blijven
  woensdag 3 september 2008 @ 14:06:47 #54
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_61346415
quote:
Op woensdag 3 september 2008 14:03 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Hmm, zit wat in.

We hebben nu een paar opties:
- ik ben een echte beta, die een helder betalicht laat schijnen aangaande de onderhavoge kwestie
- ik ben een beta die een kneuzenstudie heeft gekozen (en daardoor al dan niet met zichzelf in de knoop zit - subplot)
- ik ben een beta die zich voordoet als alfa, maar zo af en toe door de mand valt als zodanig (niet moeilijk gezien het niveau van de doorsnee alfa, het is nogal een prestatie om als echte beta continu op dat niveau te opereren)
- ik ben een alfa die last heeft van afgunst, oh wacht dat kan niet want alfa's hebben nu juist nooit het inzicht dat beta's capabeler zijn

Welke is het interessantste?
Laat ik nog een optie toevoegen:

- Je bent een alfa, die van zichzelf denkt dat hij een beta is. Vanuit die misvatting kraak je alfa's af, en daarmee impliciet jezelf.

Hmmmmmmmm *knikt en trekt aan sikje*.
  woensdag 3 september 2008 @ 14:07:22 #55
81237 releaze
best of both worlds
pi_61346427
quote:
Op woensdag 3 september 2008 14:00 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Tja dates, als je 3x zoveel dates hebt, dan doe je het op RELATIE gebied toch niet zo spetterend
  woensdag 3 september 2008 @ 14:09:03 #56
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_61346465
quote:
Op woensdag 3 september 2008 14:04 schreef erodome het volgende:

[..]

Vandaar al die blauwtjes

Mwah, ik vind er weinig mis mee dat je je eerst in het spelletje stort voordat je je ware zelf laat zien. Niemand is 'lekker zichzelf' op een eerste date. En als zo'n cursus kan helpen om het spelletje onder de knie te krijgen valt dat alleen maar te prijzen.
pi_61346603
quote:
Op woensdag 3 september 2008 13:51 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

inderdaad, als je een goed zelfbeeld hebt (dus: je vindt van jezelf dat jij alles doet zoals jij vindt dat je het goed doet) dan hoeft het niet meer uit te maken wat een ander evan vindt. Er zullen er namelijk altijd zijn die het er niet mee eens zijn, maar who cares? Jij bent er tevreden over.
Je gaat dan meer zelfverzekerdheid uitstralen, wat zijn positieve weerslag heeft op het beeld dat anderen van je hebben.
[..]

Nu hang je dus je zelfbeeld helemaal op aan wat anderen van je vinden, hoe belangrijk jij ook denkt dat die anderen voor je zijn. Ook al zijn het je vrienden, je stelt je daardoor bijzonder kwetsbaar op.
[..]

Intermenselijk contact bestaat nou eenmaal voor het overgrote deel uit machtspelletjes.
Wat ik eigenlijk wil aangeven dat het een samenhang is van je eigen zelfbeeld en wat andere denken. Hoe meer zelfvertrouwen je hebt, hoe minder groot de kring is van wat jij kan schelen wat mensen vinden van jou vinden. Terwijl je weinig zelfvertrouwen hebt, die kring heel erg groot is. Tenminste dat is mijn persoonlijke ervaring.
pi_61346666
quote:
Op woensdag 3 september 2008 14:05 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Alsjeblieft, als je een ontzettende nerd bent met nul aantrekkingskracht kun je toch echt beter aan jezelf gaan werken ipv lekker jezelf te blijven
Aan jezelf werken, maar waarom, om jezelf beter in je vel te voelen, of kunstjes aanleren om maar vrouwen te kunnen versieren?

Dat laatste ga niet volhoduen, zeker niet op de langere termijn, proberen het beste uit jezelf te halen is een goed iets, die stomme versiertruukjes werken zeker op de langere termijn alleen maar averechts, want dat hou je niet vol.
pi_61346730
quote:
Op woensdag 3 september 2008 14:06 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Laat ik nog een optie toevoegen:

- Je bent een alfa, die van zichzelf denkt dat hij een beta is. Vanuit die misvatting kraak je alfa's af, en daarmee impliciet jezelf.

Hmmmmmmmm *knikt en trekt aan sikje*.
Hmm, dat kan niet nu we net hebben vastgesteld dat alfa's nooit het inzicht hebben dat beta's capabeler zijn, daar zijn het tenslotte alfa's voor.

Je bent toch niet stiekem zelf een alfa, gezien je bedenkelijke redenering?
pi_61346741
quote:
Op woensdag 3 september 2008 14:09 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Mwah, ik vind er weinig mis mee dat je je eerst in het spelletje stort voordat je je ware zelf laat zien. Niemand is 'lekker zichzelf' op een eerste date. En als zo'n cursus kan helpen om het spelletje onder de knie te krijgen valt dat alleen maar te prijzen.
Misschien beter het wat minder als een spelletje te zien waarin je zoveel mogelijk dates kan scoren, het wat meet te zien als het zoeken naar iemand die goed bij jou past, bij wie jij bent.

Dit is echt mannenpraat wat mij betrefd, het "scoor" syndroom, daarmee vallen veel mannen die eigenlijk een leuke relatie willen zichzelf erg lastig.
Ze houden dat spelletje niet vol, dat gaat niet op de langere termijn, ze worden gekwetst want iemand neemt ze niet zoals ze zijn, gek he als je je anders voordeed!

Als je aan jezelf wil werken doe dat dan om het beste uit jezelf te halen, voor jezelf, niet voor een ander, zoek iemand die bij jou past, die je wel neemt zoals je bent.
pi_61346828
quote:
Op woensdag 3 september 2008 14:17 schreef erodome het volgende:

[..]

Aan jezelf werken, maar waarom, om jezelf beter in je vel te voelen, of kunstjes aanleren om maar vrouwen te kunnen versieren?
Ik zou het geen kunstjes noemen, eerder voortschrijdend inzicht. Sommige dingen werken nu eenmaal, en sommige niet; en je gedrag aanpassen richting wat werkt is doodnormaal. Op je 4e eet je zonder mes en vork, dat doe je op volwassen leeftijd ook niet meer. En denk bv aan iets als solliciteren, dat kun je ook leren (op sollicitatie kom je ook niet in afgetrapte kleding, en vertel je ook niet wat je échte zwakke punten zijn).
quote:
Dat laatste ga niet volhoduen, zeker niet op de langere termijn, proberen het beste uit jezelf te halen is een goed iets, die stomme versiertruukjes werken zeker op de langere termijn alleen maar averechts, want dat hou je niet vol.
Ik heb het niet over stomme versiertrucjes, maar om wezenlijk inzicht hoe je met de andere sekse moet omgaan.
  woensdag 3 september 2008 @ 14:24:31 #62
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_61346831
quote:
Op woensdag 3 september 2008 14:20 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Hmm, dat kan niet nu we net hebben vastgesteld dat alfa's nooit het inzicht hebben dat beta's capabeler zijn, daar zijn het tenslotte alfa's voor.

Je bent toch niet stiekem zelf een alfa, gezien je bedenkelijke redenering?
Uiteraard ben ik een alpha, had je nog niet door dat ik me aangevallen voelde?

De reden dat alpha's niet willen toegeven dat ze zwaar inferieur zijn aan beta's is omdat dat slecht is voor hun zelfbeeld. Jij omzeilt die klif omdat je jezelf hebt wijsgemaakt dat je een beta bent, zelfs als de echte beta's daar alleen maar om kunnen lachen...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 3 september 2008 @ 14:29:06 #63
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_61346944
quote:
Op woensdag 3 september 2008 14:21 schreef erodome het volgende:

[..]

Misschien beter het wat minder als een spelletje te zien waarin je zoveel mogelijk dates kan scoren, het wat meet te zien als het zoeken naar iemand die goed bij jou past, bij wie jij bent.

Dit is echt mannenpraat wat mij betrefd, het "scoor" syndroom, daarmee vallen veel mannen die eigenlijk een leuke relatie willen zichzelf erg lastig.
Ze houden dat spelletje niet vol, dat gaat niet op de langere termijn, ze worden gekwetst want iemand neemt ze niet zoals ze zijn, gek he als je je anders voordeed!

Als je aan jezelf wil werken doe dat dan om het beste uit jezelf te halen, voor jezelf, niet voor een ander, zoek iemand die bij jou past, die je wel neemt zoals je bent.
Maar "zoals ik ben" is niet een statisch iets, het verandert. Als een verlegen man leert om te scoren is het goed voor z'n zelfvertrouwen, voor z'n ervaring, voor hoe goed ie is in bed. Het kan gemakkelijk een opwaartse spiraal met zich meebrengen. Heel oppervlakkig natuurlijk, maar het is ook goed mogelijk dat het nu juist het zetje is wat ie nodig heeft om z'n droomvrouw aan te spreken.
  woensdag 3 september 2008 @ 14:34:10 #64
94676 Garisson72
pi_61347089
quote:
Op woensdag 3 september 2008 14:14 schreef martino82 het volgende:

Wat ik eigenlijk wil aangeven dat het een samenhang is van je eigen zelfbeeld en wat andere denken. Hoe meer zelfvertrouwen je hebt, hoe minder groot de kring is van wat jij kan schelen wat mensen vinden van jou vinden. Terwijl je weinig zelfvertrouwen hebt, die kring heel erg groot is. Tenminste dat is mijn persoonlijke ervaring.
Ja dat zei ik dus net: je laat het allemaal van anderen afhangen. Jouw positieve zelfbeeld moet helemaal autonoom ontstaan, vanuit jezelf dus. Dat anderen dat vervolgens oppikken en mooie dingen over je gaan denken en whatnot, dat is allemaal gevolg. En leuk meegenomen. Maar meer niet.
pi_61347156
quote:
Op woensdag 3 september 2008 14:21 schreef erodome het volgende:

Ja, maar betekent het beste uit je halen niet dat je moet veranderen? Voorheen was ik ook altijd een angsthaas, je moet gewoon proberen om je angsten te overwinnen, dan neemt je zelfvertrouwen vanzelf toe en dan komt je waren ik vanzelf wel naar boven. In het begin toen ik besloot dit te gaan doen, forceerde ik echt gespreken met mensen om dingen te vragen. Het voelde onnatuurlijk, maar ik merk wel dat ik er haast
nu niet meer over hoef na te denken en dat het vanzelf gaat. Ik merk ook dat is nieuwsgieriger ben geworden naar andere mensen. Het voelt nu veel natuurlijker.

Je zelf blijven al die jaren heeft mij niks geholpen. Nu zie ik tenminste vooruitgang.
pi_61347315
Vorige week was hier nog een hele documentaire over op ned 1 of 2 of 3 ofzo... Hoe vrouwen over mannen denken...hmm, zal t es opzoeken; de tegendocumentaire lijkt me net zo interessant!
  woensdag 3 september 2008 @ 15:01:25 #67
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_61347938
quote:
Op woensdag 3 september 2008 14:41 schreef BOTER.... het volgende:
Vorige week was hier nog een hele documentaire over op ned 1 of 2 of 3 ofzo... Hoe vrouwen over mannen denken...hmm, zal t es opzoeken; de tegendocumentaire lijkt me net zo interessant!
Ned 3 volgens mij. Grappig, maar wel een boel open deuren. Bovendien riekt het lichtelijk naar 'propaganda' en past het een beetje te goed in het huidige tijdsbeeld van "de sterke vrouw versus de zachte man".

Een tegenhanger komt er denk ik dan ook niet? Het is momenteel lang niet zo sociaal geaccepteerd voor mannen om op een zelfde manier over vrouwen te praten, als vrouwen dat over mannen deden in dit programma.

pi_61348201
quote:
Op woensdag 3 september 2008 14:35 schreef martino82 het volgende:

[..]

Ja, maar betekent het beste uit je halen niet dat je moet veranderen? Voorheen was ik ook altijd een angsthaas, je moet gewoon proberen om je angsten te overwinnen, dan neemt je zelfvertrouwen vanzelf toe en dan komt je waren ik vanzelf wel naar boven. In het begin toen ik besloot dit te gaan doen, forceerde ik echt gespreken met mensen om dingen te vragen. Het voelde onnatuurlijk, maar ik merk wel dat ik er haast
nu niet meer over hoef na te denken en dat het vanzelf gaat. Ik merk ook dat is nieuwsgieriger ben geworden naar andere mensen. Het voelt nu veel natuurlijker.

Je zelf blijven al die jaren heeft mij niks geholpen. Nu zie ik tenminste vooruitgang.
Het probleem is dat onzekere mensen zichzelf niet durven zijn, dus ben je dan wel jezelf?
Lambo of Rekt
  woensdag 3 september 2008 @ 16:35:27 #69
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_61350703
Moet je eens voor de gein profielen lezen op relatieplanet en andere datingsites, waar mannen vooral naar het ''lekkere'' type kijken zie je bij onze wederhelften in de omschrijvingen staan,

gezocht verzorgde,grappige,lieve,intelligente.... ik vraag me dan echt af denken jullie gewoon anders dan dat wij dat doen of houden jullie jezelf voor de gek?

En ja het is tegendraads van de bedoelingen van dit topic.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  woensdag 3 september 2008 @ 17:02:10 #70
109065 sungaMsunitraM
pi_61351414
Zijn de vrouwen die op een datingsite een geschikte vader voor hun kinderen zoeken representatief voor de hele bevolking?
pi_61351607
quote:
Op woensdag 3 september 2008 15:01 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Ned 3 volgens mij. Grappig, maar wel een boel open deuren. Bovendien riekt het lichtelijk naar 'propaganda' en past het een beetje te goed in het huidige tijdsbeeld van "de sterke vrouw versus de zachte man".

Een tegenhanger komt er denk ik dan ook niet? Het is momenteel lang niet zo sociaal geaccepteerd voor mannen om op een zelfde manier over vrouwen te praten, als vrouwen dat over mannen deden in dit programma.
Idd, "mannen volgens vrouwen" vpro. Er komt helaas geen tegenhanger. Was wel grappig, maar weinig samenhangend wat mij betreft.
pi_61352052
quote:
Op woensdag 3 september 2008 10:34 schreef martino82 het volgende:
...
Vaak wordt er door vrouwen verweten dat we zo onzeker zijn ...

twee violen en een trommel en een fluit
  woensdag 3 september 2008 @ 18:00:32 #73
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_61353056
quote:
Op woensdag 3 september 2008 16:35 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Moet je eens voor de gein profielen lezen op relatieplanet en andere datingsites, waar mannen vooral naar het ''lekkere'' type kijken zie je bij onze wederhelften in de omschrijvingen staan,

gezocht verzorgde,grappige,lieve,intelligente.... ik vraag me dan echt af denken jullie gewoon anders dan dat wij dat doen of houden jullie jezelf voor de gek?

Vrouwen op datingsites is ook wel een slag apart natuurlijk
pi_61355797
quote:
Dat dus.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  woensdag 3 september 2008 @ 20:11:07 #75
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_61356557
quote:

Conclusie:
maakt de man onzeker.
spreek voor jezelf kerel
pi_61359134
quote:
Op woensdag 3 september 2008 10:34 schreef martino82 het volgende:
Vrouwen vallen meestal op een zelfverzekerde man en knappen af op een onzekere man.
Bron?

Zolang een man maar (maatschappelijk) succesvol is in de ogen van een vrouw, is onzekerheid geen absolute afknapper. Natuurlijk is gemiddeld genomen de meest succesvolle man vaak wel een man die zeker is van zichzelf....
quote:
Mannen hebben het liefst ook een zelfverzekerde vrouw, maar meestal is dat voor ons (mannen) iets minder belangrijk.
Bron?
quote:
Vaak wordt er door vrouwen verweten dat we zo onzeker zijn
Bron?

Je interpreteert de woorden van vrouwen niet goed.
quote:
en ik vroeg me af, waarom jij
denkt dat mannen zo onzeker zijn?
Ik geloof er geen steek van dat mannen onzekerder zijn dan vrouwen, of omgekeerd. Heeft niks met sekse te maken.
quote:
Ik heb ook wel eens gehoord van een vrouw: 'Knappe mannen doen altijd wel zo stoer, maar als het er op aan komt zijn ze zo onzeker'. Waarom denk jij dat zo is?
Dat is haar manier om duidelijk te maken dat ze haar gesprekspartner niet knap vind, maar toch een hart onder de riem wil steken door te zeggen dat knappe mannen heus heul ook niet perfect zijn, dus maak je geen zorgen.

Zeg maar zo'n soort vergoelijkende aardige opmerking die voor een goede verstaander gelijk staat aan een dolksteek door het hart.
quote:
Ik heb hier zelf een theorie over, maar ik wil graag de mening van de vrouwen hierover horen.
Geloof mij nou, het laatste waar vrouwen verstand van hebben is vrouwen. Zichzelf kunnen ze al niet eens objectief inschatten, en ze nemen zichzelf steevast als maat voor de gemiddelde vrouw.

De gemiddelde man begrijpt meer van vrouwen dan de gemiddelde vrouw. Je maakt een soort omgekeerd driedubbele boemerangfout met je hel OP.
Een verkeerde vraag op basis van foute veronderstellingen, gesteld aan de verkeerde doelgroep.
  woensdag 3 september 2008 @ 22:05:16 #77
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_61360543
Ik word hier een beetje ziek van. Overal waar je ziet kunnen mannen opeens niets meer. Kijk maar naar de tv en hun reclames, vaak worden mannen afgeschilderd als een of andere labiele nietsnut met het IQ van een salamander.
Help mijn man is een klusser, mijn man kan niet dansen en noem maar op. Het nieuwste op dit gebied is help mijn man heeft een hobby. Waarin ze zijn hobby van salamander verzamelen/broeden even om zeep helpen, ik begin er behoorlijk van te walgen.
En nu vraagt iemand zich af waarom mannen onzeker zijn, terwijl er in de vraagstelling al word vast gesteld dat de man, dus elke man , onzeker is.

Ik zou zeggen doe eens een marktonderzoekje en kom vervolgens eens met wat harde bewijzen, want ik weet niet in wat voor omgeving jij leeft of opgroeit maar je hebt een behoorlijk raar beeld van mannen.
pi_61364833
quote:
Op woensdag 3 september 2008 14:24 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Uiteraard ben ik een alpha, had je nog niet door dat ik me aangevallen voelde?
Je redeneerstijl wekte al een gezond wantrouwen op
quote:
De reden dat alpha's niet willen toegeven dat ze zwaar inferieur zijn aan beta's is omdat dat slecht is voor hun zelfbeeld.
En omdat ze écht vinden dat het niet zo is. Vgl al die VMBO klanten die menen dat ze ook wel gymnasium hadden kunnen doen als ze wat meer hun best hadden gedaan.
quote:
Jij omzeilt die klif omdat je jezelf hebt wijsgemaakt dat je een beta bent, zelfs als de echte beta's daar alleen maar om kunnen lachen...
Niet als ik correct blijf redeneren als een echte beta
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
SPOILER
pi_61364918
Ik tref eigenlijk maar zelden onzekere mannen. Maar goed, die zouden het ook niet redden met mij.
pi_61365000
quote:
Op donderdag 4 september 2008 00:00 schreef Xennia het volgende:
Ik tref eigenlijk maar zelden onzekere mannen. Maar goed, die zouden het ook niet redden met mij.
Ik durf het bijna niet vragen maarehh
pi_61365009
SPOILER
pi_61365148
quote:
Op donderdag 4 september 2008 00:04 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ik durf het bijna niet vragen maarehh
Ik ga niet raden, Duck
pi_61365294
quote:
Op donderdag 4 september 2008 00:12 schreef Xennia het volgende:

[..]

Ik ga niet raden, Duck
Je brandt van nieuwsgierigheid he.
pi_61365555
quote:
Op donderdag 4 september 2008 00:20 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Je brandt van nieuwsgierigheid he.
Jezus, Duck. Dat geile pmmetje kan echt niet
pi_61365743
quote:
Op donderdag 4 september 2008 00:36 schreef Xennia het volgende:

[..]

Jezus, Duck. Dat geile pmmetje kan echt niet
Hihi ik dacht dat dat ons geheimpje zou blijven, maar je bent ook nog een beetje exhibitionistisch zie ik
pi_61365996
Gisteren was ik nog het lekkere kaasje.
pi_61366010
quote:
Op donderdag 4 september 2008 00:49 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Hihi ik dacht dat dat ons geheimpje zou blijven, maar je bent ook nog een beetje exhibitionistisch zie ik
Je wordt er toch niet onzeker van, he Duck? Test, 1,2,3
quote:
Op donderdag 4 september 2008 01:05 schreef Roquefort het volgende:
Gisteren was ik nog het lekkere kaasje.
  donderdag 4 september 2008 @ 08:43:20 #88
262 Re
Kiss & Swallow
pi_61367905
gaan we weer ontopic?
  donderdag 4 september 2008 @ 09:02:29 #89
13250 Lod
Sapere aude!
pi_61368169
quote:
En het komt niet bij haar op dat het misschien wel een subtiel 'flikker op muts, ik heb geen zin in een gesprek met jou' is?
GNU Terry Pratchett
  donderdag 4 september 2008 @ 16:52:54 #90
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_61378924
quote:
Op woensdag 3 september 2008 22:05 schreef Grimm het volgende:
Ik word hier een beetje ziek van. Overal waar je ziet kunnen mannen opeens niets meer. Kijk maar naar de tv en hun reclames, vaak worden mannen afgeschilderd als een of andere labiele nietsnut met het IQ van een salamander.
Help mijn man is een klusser, mijn man kan niet dansen en noem maar op. Het nieuwste op dit gebied is help mijn man heeft een hobby. Waarin ze zijn hobby van salamander verzamelen/broeden even om zeep helpen, ik begin er behoorlijk van te walgen.
En nu vraagt iemand zich af waarom mannen onzeker zijn, terwijl er in de vraagstelling al word vast gesteld dat de man, dus elke man , onzeker is.

Ik zou zeggen doe eens een marktonderzoekje en kom vervolgens eens met wat harde bewijzen, want ik weet niet in wat voor omgeving jij leeft of opgroeit maar je hebt een behoorlijk raar beeld van mannen.
Wat ik dan wel weer prettig vindt is dat ik reacties zoals de jouwe veel tegenom de laatste tijd. Wat dan weer positief is. Als er maar genoeg mannen zo denken dan komt dit geouwehoer vanzelf wel goed... we zijn immers probleemoplossers en het probleem is al geconstateerd. Nu alleen de oplossing nog..

pi_61382065
Dit is natuurlijk wel een heel erg vaag topic, want wat wordt nou echt bedoeld met onzeker?

Je kan over alles onzeker zijn. Dit varieert van "pak ik nou de ongezouten of gezouten pinda's?" als je in de albert heijn staat tot "Wil ik wel of niet maar haar trouwen en kinderen krijgen?".

Maar ok, je hebt typetjes die alle problemen in hun leven uit de weg proberen te gaan en 5 jaar lang al een camera willen gaan kopen maar er nog steeds niet over uit zijn. Ik ben dan zelf zoiemand die zulke knopen altijd makkelijk doorhakt maar zodra ik met liefdesperikelen te maken heb gaat alles fout.
pi_61385339
quote:
Die moest ik ff quoten .
Een nichterige moslim, is een Islamietje.[/b] H. Finkers
[b]Die met de hoogste percentages gaan het eerst.[/b] B. B.
|[b]DASOO
| LastFM|
pi_61385468
Omdat vele mannen geen idee hebben hoe ze het bij het andere geslacht moeten aanpakken.
pi_61425840
Zelf kots ik juist op super zelfverzekerde en arrogante mannen. Geef mij maar een gevoelige man waarmee je diepzinnige gesprekken mee kunt voeren ipv een macho-kijkmijperfectzijn-aap.
Maar het is voor iedereen persoonlijk natuurlijk.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2008 14:01:57 ]
  zaterdag 6 september 2008 @ 14:21:25 #95
262 Re
Kiss & Swallow
pi_61426149
oh, dus het is onmogelijk om met een zelfverzekerde man een diepzinnig gesprek aan te gaan?

zelfverzekerdheid wordt vaak verward met arrogantie... en zelfverzekerdheid sluit geheel niet uit dat iemand gevoelig kan zijn...
pi_61427339
quote:
Op donderdag 4 september 2008 21:15 schreef OldJeller het volgende:
Omdat vele mannen geen idee hebben hoe ze het bij het andere geslacht moeten aanpakken.
Spreek voor jezelf.
pi_61444231
quote:
Ik vermoed dat hier een stukje basis aan ten grondslag ligt. Gewoon, als je bent opgegroeid met het idee dat je ontzettend leuk bent, er leuk uitziet en dus een leuk persoontje bent, is dat wat je gelooft en hoe je met jezelf omgaat.

Als je bent opgegroeid met het idee dat je wel aardig bent, dat je geen fotomodel bent en dat je wel okay bent of van tijd tot tijd wel een leuke vent bent, dan is dat wat je geloof of met jezelf omgaat.

Dan heb je natuurlijk nog de derde variant en dan is het helemaal lastig om dat om te buigen.

Hoe dan ook, je eerste zin is wat je over jezelf gelooft en hoe je bent opgevoed. Wat hebben je ouders je hierover meegegeven, bijvoorbeeld.
quote:
Is dat zo ja? Ik ben het met je eens dat een onzeker persoon misschien meer opbloeit van een gemeend compliment en die aandacht weer om kan zetten in meer zelfvertrouwen.

Daarentegen vind ik niet dat meer zelfverzekerde mannen er minder recht op hebben (dan de minder zelfverzekerde mannen).
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_61557821
tvp.
ik vraag mij zelf af waarom mannen onzeker zijn, ik als man heb daar namelijk totaal geen last van.
[img]http://users.telenet.be/Noxide/lord.gif[/img]
  donderdag 11 september 2008 @ 19:33:42 #99
94676 Garisson72
pi_61558558
quote:
Op donderdag 11 september 2008 19:06 schreef Roemertje het volgende:
tvp.
ik vraag mij zelf af waarom mannen onzeker zijn, ik als man heb daar namelijk totaal geen last van.
als dat zo was zou je het ook niet nodig hebben om dat hier zo expliciet te melden.
pi_61600599
Omdat veel vrouwen constant commentaar hebben en dan uiteindelijk een man niet meer aantrekkelijk vinden omdat ie niet zichzelf is.
Mannen hebben over het algemeen niet zoveel te zeuren over een vrouw. Waardoor ze dan uiteindelijk weer verweten wordt, dat ze geen eigen mening hebben.

Volgensmij zijn vrouwen dus veel onzekerder, maar weten ze dat doorgaans heel goed op een man af te reageren...
Sweet and innocent...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')