Ik geef John McCain nog steeds een grote kans om de verkiezingen te winnen. Er zijn al peilingen geweest waarin hij de leiding heeft genomen. Verder is het absolute aantal stemmen niet zo belangrijk: Gore kreeg 8 jaar geleden meer stemmen dan Bush, maar werd geen president. Het gaat om de resultaten per staat. Ook dit jaar zullen bepaalde 'swing states' weer doorslaggevend worden. De Republikeinen zullen daar vol op inzetten. Die missie slaagde 8 jaar geleden ook.quote:Op woensdag 3 september 2008 12:03 schreef Monidique het volgende:
John McCain is niet kansloos. Absoluut niet. Hij fietst wel tegen de wind in, en het is niet gek dat hij constant achterloopt in de peilingen, maar het duurt nog twee maanden en alles kan nog gebeuren en John McCain kan nog winnen. Toegegeven, deze Palin-affaire is, hoewel sommigen het een "meesterzet" vinden, bizar en schadelijk (als grote landelijke dagbladen vragen aan medewerkers of ze denken aan een andere vice-president, dan weet je al hoe erg het is; in zo'n geval is de vraag veelzeggend en niet het antwoord), maar ze hebben nog twee maanden. Wie weet, misschien is ze een geweldige spreker, blijkt het allemaal mee te vallen, wordt er hier en daar gecalimerood door de Republikeinen, etcetera, etcetera, maar ik verwacht het niet.
Ik vind die cijfers niet zo veelzeggend. Als je kijkt naar de stand in november 2004, waren er 1,6 procent meer Democraten dan Republikeinen. Toch won Bush de verkiezingen met gemak. De Republikeinen staan electoraal sterker. Meer kiezers zijn geregistreerd en waarschijnlijk is hun opkomst ook hoger. Je kunt je afvragen hoe hoog de opkomst onder jongeren van 18 tot 29 jaar is. Verder bleek in 2000 al dat de verdeling in staten pleit in het voordeel van de Republikeinen. Anders gezegd: de Democraten moeten de Republikeinen RUIM verslaan om ze überhaupt te kunnen verslaan. Vanaf 1970 is de VS slechts twaalf jaar door een Democratische president geleid en de overige 26 jaar door Republikeinen. Carter (4 jaar) en Clinton (8 jaar) zijn de enige onderbrekingen in een reeks Republikeinse presidenten sinds 1969.quote:Op woensdag 3 september 2008 12:06 schreef Monidique het volgende:
Nee.
33.2% versus 38.9%.
En de toekomst ziet er nog rooskleuriger uit:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 3 september 2008 03:35 schreef StefanP het volgende:
Armoede? Die zogenaamde armoede is vrijwel gelijk aan de zogenaamde 'zwakkeren' in Nederland. En dan hebben we het nog niet eens over de belasting en kosten van levensonderhoud, die hier een fractie zijn van in Nederland. Of het feit dat zelfs een arm gezin in de VS gemiddeld meer woonruimte tot zijn beschikking heeft dan de gemiddelde inwoner van de EU. En een airco. En een auto. Enz, enz, enz.
Da's even jammer voor je. Maar ik begrijp dat je uit ervaring spreekt! Vertel eens, hoelang woon en werk je al in de VS? Want om zo'n mening te geven haal je natuurlijk niet alleen je "kennis" uit de NOS staatspropaganda en de Indymedia indoctrinatie... toch? Nee, zo dom zou jij niet zijn. Dusseh, deel je ervaringen met ons!
Net zoals Kerry in sommige peilingen een voorsprong had 4 jaar geleden. De gelijkenis is aanwezig: Kerry kwam soms op 2% voorsprong en Bush had periodes rond de 6%. Bush kwam begin september enorm opzetten na zijn conventionbounce en gaf die voorsprong niet meer uit handen. Obama staat volgens de nationale peilingen ook nu op zo'n 5 - 8%. Het is nog even afwachten wat de conventionbounce voor de Republikeinen gaat worden over een paar dagen. En uiteraard daarna krijg je belangrijke debatten enzovoort. Maar tot dusver ziet het er gewoon goed uit.quote:Op woensdag 3 september 2008 12:22 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik geef John McCain nog steeds een grote kans om de verkiezingen te winnen. Er zijn al peilingen geweest waarin hij de leiding heeft genomen.
Als je alleen naar de swing states kijkt doet Obama het ook goed.quote:Verder is het absolute aantal stemmen niet zo belangrijk: Gore kreeg 8 jaar geleden meer stemmen dan Bush, maar werd geen president. Het gaat om de resultaten per staat. Ook dit jaar zullen bepaalde 'swing states' weer doorslaggevend worden. De Republikeinen zullen daar vol op inzetten. Die missie slaagde 8 jaar geleden ook.
Bush won met 1.5%. Of dat met gemak is weet ik niet.quote:[..]
Ik vind die cijfers niet zo veelzeggend. Als je kijkt naar de stand in november 2004, waren er 1,6 procent meer Democraten dan Republikeinen. Toch won Bush de verkiezingen met gemak.
Klopt, maar Obama weet wel jongeren en zwarten te trekken in ongekende getallen. De verwachting is dat de opkomst onder die groepen veel groter gaat worden, en dat sommige peilers die rtend nog niet onderkennen.quote:De Republikeinen staan electoraal sterker. Meer kiezers zijn geregistreerd en waarschijnlijk is hun opkomst ook hoger. Je kunt je afvragen hoe hoog de opkomst onder jongeren van 18 tot 29 jaar is.
1. Nee. hij doet het niet echt goed in Colorado en Virginia. Ohio en Florida zijn nu al verloren.quote:[b]
1. Als je alleen naar de swing states kijkt doet Obama het ook goed.
2. Bush won met 1.5%. Of dat met gemak is weet ik niet.
3. Klopt, maar Obama weet wel jongeren en zwarten te trekken in ongekende getallen. De verwachting is dat de opkomst onder die groepen veel groter gaat worden, en dat sommige peilers die rtend nog niet onderkennen.
Ja, jij denkt dat die amerikanen logisch redeneren, HA HAquote:Op woensdag 3 september 2008 00:51 schreef Yi-Long het volgende:
McCain geeft o.a. aan dat hij door wil gaan met die miljardenverslindende oorlog, en dat hij ook weer miljarden wil geven aan de rijke 5% en het bedrijfsleven, waar de bevolking dus vrijwel niets van terug zal zien.
Ik denk dus dat het gewoon Obama wordt.
quote:Op woensdag 3 september 2008 16:07 schreef BogardeRules het volgende:
[..]
Ja, jij denkt dat die amerikanen logisch redeneren, HA HAHA HA
HA HA
HA HA
HA HA
HA HA
![]()
Dit is de klassieke denk fout van de Democraten: het naieve geloof dat amerikanen mensen niet racistisch zijn, en ook nog logisch kunnen nadenken: Kunnen ze niet, ze zijn er te lui voor en ook te slecht opgeleid. De grote massa's ten minste. hun intellectuele toplaag, snapt het wel, maar weet dat zij WEL profiteren van het systeem, en de poor white trash niet echt.
Weet je wat vermoeiend aan jou is? Je beschuldigt Amerikanen van van alles, terwijl je dat soort dingen in andere landen net zoveel tegenkomt, in veel landen zelfs meer.quote:Op woensdag 3 september 2008 16:07 schreef BogardeRules het volgende:
[..]
Ja, jij denkt dat die amerikanen logisch redeneren, HA HAHA HA
HA HA
HA HA
HA HA
HA HA
![]()
Dit is de klassieke denk fout van de Democraten: het naieve geloof dat amerikanen niet racistisch zijn, en ook nog logisch kunnen nadenken: Kunnen ze niet, ze zijn er te lui voor en ook te slecht opgeleid. De grote massa's ten minste. hun intellectuele toplaag, snapt het wel, maar weet dat zij WEL profiteren van het systeem, en de poor white trash niet echt.
Het was niet specifiek voor jou bedoeld, het is eerder een pastiche op een vaak gebezigde denkwijze.quote:Op woensdag 3 september 2008 11:55 schreef Semisane het volgende:
[..]
Grappig dat je dat er uit leest, maar goed dat mag...enkel dat is niet wat ik zeg.
Wel aardig dat je nu insinueerd dat ik een rasist ben.
Vind je gedwongen meebetalen aan ijzeren gordijnen en oorlogen beter of slechter dan gedwongen sociaal zijn?quote:Op woensdag 3 september 2008 12:08 schreef Boze_Appel het volgende:
Heh, fijn. Eindelijk kunnen meer mensen gedwongen sociaal te zijn.
Als het nou nog een kwestie van of-of zou zijn was je vraag nog relevant. Helaas is het gewoon en-en.quote:Op woensdag 3 september 2008 16:37 schreef Floripas het volgende:
Vind je gedwongen meebetalen aan ijzeren gordijnen en oorlogen beter of slechter dan gedwongen sociaal zijn?
Alles wat jou moe kan maken is mooi meegenomen.quote:Op woensdag 3 september 2008 16:21 schreef Wheelgunner het volgende:Weet je wat vermoeiend aan jou is? Je beschuldigt Amerikanen van van alles, terwijl je dat soort dingen in andere landen net zoveel tegenkomt, in veel landen zelfs meer.
Waarom, oh waarom zijn die extreemrechtsen altijd zo bar slecht in spellen en grammatica????quote:Op woensdag 3 september 2008 11:55 schreef Semisane het volgende:
Wel aardig dat je nu insinueerd dat ik een rasist ben.
Sorry, maar ik denk niet dat ie dat soort woorden begrijptquote:Op woensdag 3 september 2008 16:36 schreef Floripas het volgende:
[..]
Het was niet specifiek voor jou bedoeld, het is eerder een pastiche op een vaak gebezigde denkwijze.
Oeh, angry black man, die doet het altijd goed op feesten en partijenquote:Op woensdag 3 september 2008 17:33 schreef BogardeRules het volgende:
[..]
Alles wat jou moe kan maken is mooi meegenomen.
Voor het geval het je ontgaan is, we hebben het hier over de FUCKING AMERIKAANSE VERKIEZINGEN. En die beslissen over het lot van de wereld, min of meer. Of we het nu leuk vinden of niet, dit gaat over de koning van de wereld, dus of meneertje Weet-Ik-Veel uit Verweggistan met 1,4 inwoners nu racist is is of niet, tsja dat sammedereetroesten
Het punt is dat Amerika pretendeert het meest verlichte land op de hele wereld te zijn, van alle tijden. Dat is natuurlijk nogal pretentieus. Het gaat me erom dat ze nogal hypocriet zijn, en met name de republiKKKeinen.
Ik wil grif aannemen dat jouw witte experience in Amerika nogal anders was dan de mijne: In 6 maanden tijd, 5 keer aangehouden door de witte politie in de auto, 1 keer uit de mall gezet wegens aanstootgevende kleding (anti Bush t-shirt) en een paar keer weggekeken van een "white beach" Het ergste was misschien dat mijn familie zich er niet eens meer druk over maakte.
Deze verkiezing zullen met ongeveer 100.000 verschil aan stemmen gewonnen worden, dus tsja, daar kan ik me over opwinden. You can sue my black ass.
Skeet skeet skeet!quote:Op woensdag 3 september 2008 17:33 schreef BogardeRules het volgende:
[..]
Alles wat jou moe kan maken is mooi meegenomen.
Voor het geval het je ontgaan is, we hebben het hier over de FUCKING AMERIKAANSE VERKIEZINGEN. En die beslissen over het lot van de wereld, min of meer. Of we het nu leuk vinden of niet, dit gaat over de koning van de wereld, dus of meneertje Weet-Ik-Veel uit Verweggistan met 1,4 inwoners nu racist is is of niet, tsja dat sammedereetroesten
Het punt is dat Amerika pretendeert het meest verlichte land op de hele wereld te zijn, van alle tijden. Dat is natuurlijk nogal pretentieus. Het gaat me erom dat ze nogal hypocriet zijn, en met name de republiKKKeinen.
Ik wil grif aannemen dat jouw witte experience in Amerika nogal anders was dan de mijne: In 6 maanden tijd, 5 keer aangehouden door de witte politie in de auto, 1 keer uit de mall gezet wegens aanstootgevende kleding (anti Bush t-shirt) en een paar keer weggekeken van een "white beach" Het ergste was misschien dat mijn familie zich er niet eens meer druk over maakte.
Deze verkiezing zullen met ongeveer 100.000 verschil aan stemmen gewonnen worden, dus tsja, daar kan ik me over opwinden. You can sue my black ass.
Wat een onzin. Ik zit al jaren in een van de meest "racistische" *kuch* staten waar niet toevallig ook 30% van de bevolking zwart is en heb nog nooit een racistisch incident meegemaakt. Moeten wij (de witten) echt geloven dat de politie de hele dag bezig is met zwarten lastig vallen, dat er zoiets is als "witte stranden", en dat je om je t-shirt uit het winkelcentrum geflikkerd wordt?quote:Op woensdag 3 september 2008 17:33 schreef BogardeRules het volgende:
Ach Obama is naar onze maatstaven ook rechts...quote:Op woensdag 3 september 2008 20:24 schreef SeventhWave het volgende:
Wat is er nu precies mis met Palin? Ze is conservatief, maar dat wisten we al. Politiek gezien heeft ze niet al te veel ervaring, maar dat geld ook voor Obama.
In mijn opinie weer een hoop (linkse) mensen die de klok hebben horen luiden.
Welke maatstaven zijn dat precies? In welk opzicht is Obama rechts?quote:Op woensdag 3 september 2008 20:45 schreef MikeyMo het volgende:
Ach Obama is naar onze maatstaven ook rechts...
Misvatting op misvatting. Amerika kent wel degelijk sociale programma's voor mensen die niet mee kunnen komen in de maatschappij. Het zijn juist de ziektekostenverzekeringen MediCare en MedicAid die ervoor zorgen dat de premies voor de gewone man (die wél mee kan komen) zo hoog zijn geworden dat velen ervoor kiezen zich niet te verzekeren.quote:Amerika is echt zo'n land waar je als je niet mee kunt komen in de maatschappij er geen vangnetten zijn en je gewoon wordt laten rotten. Nou zijn we hier soms een beetje doorgeschoten met onze sociale voorzieningen maar hier heeft iedereen tenminste een ziektekostenverzekering en wordt je niet weer op straat gegooid als je niet verzekerd bent. Dat is wat er mis is met de instelling van de mensen in dat land.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |