...maar Al Gore had als nadeel dat hij erg saai en betweterig overkwam, als een saaie maar ook vrij arrogante lul, en in de debatten was hij simpelweg niet 'likeable'. Heb ze destijds zoveel mogelijk allemaal live gevolgd, en van te voren was hij veruit favoriet, en inhoudelijk had hij ook steeds helemaal gelijk en Bush was gewoon een domme idioot... maar hij kwam echt 'verkeerd' over en je zag zijn populariteit dus afglijden.quote:Op woensdag 3 september 2008 00:15 schreef Daverz het volgende:
[..]
Misschien, maar mensen moeten hier stoppen om hun eigen ideeen, of 'Nederlandse' waarden te vergelijken met die van Amerikanen. Ik ben niet pro-McCain en zou waarschijnlijk ook Obama stemmen, maar sommige mensen hebben geen idee hoe Amerika verschilt van hier. Als Obama en McCain hier tegenover elkaar hadden gestaan, won Obama met 95% van de stemmen waarschijnlijk. Maar zelfs vóór de RNC en ná de DNC is het verschil niet enorm groot. Waarom denk je dat Bush herkozen is?? Daar stond ook een prima man tegenover (en BLANK!!) die VEEL betere/eerlijkere ideeen had.
En juist daarom denk ik dus dat Mc Cain gaat winnen. Maar misschien heb ik het helemaal mis hoorquote:Op woensdag 3 september 2008 00:27 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
maar durfden de gok niet aan en hielden het maar liever bij datgene wat ze kenden.
Ik denk dat de meesten nu dus bang zullen zijn dat het bij hetzelfde blijft. Destijds was de economie nog redelijk OK, maar nu voelt heel amerika het in hun portemonnee wanneer ze even gas gaan tanken, of ontslagen worden, of hun huis niet meer kunnen afbetalen, etc.quote:Op woensdag 3 september 2008 00:48 schreef Daverz het volgende:
[..]
En juist daarom denk ik dus dat Mc Cain gaat winnen. Maar misschien heb ik het helemaal mis hoor
Ben je simpel of zo? Iedereen met een beetje verstand ziet dat dat een opgenomen boodschap is die als korte "message from the governor" gespeeld wordt op een of andere conventie van een politiek partij. Die partij is blijkbaar voorstander van de afscheiding van Alaska, boeien, dat is hun zaak. Het enige dat Palin zegt is dat ze voorstander is van vrije meningsuiting en dat in dat opzicht ook hun partij welkom is om mee te doen aan het politiek klimaat in Alaska.quote:Op dinsdag 2 september 2008 22:51 schreef sander89 het volgende:
[..]
en nog hoop andere klein bijzaken die laatste dagen bekend zijn geworden.
Ik vind het in ieder geval prachtig hoe de Europese has-beens wanhopig bidden dat Obama mag winnen. Zullen ze even van een koude kermis thuiskomen... Jullie bestaan bij gratie van de VS, en ik bid even hard dat we jullie een keer gewoon lekker in de stront laten zakken. We zullen zien wie er gelijk zal krijgen. Maar kom, we beginnen gewoon met het verkiezen van McCain / Palinquote:Op dinsdag 2 september 2008 23:04 schreef Yi-Long het volgende:
Ach... eigenlijk is het een win-win sutuatie voor iedereen die geen amerikaan is:
Obama wint? Betere toekomst voor amerika en dus de rest van de wereld, wellicht minder oorlogen, herstel van economie, etc.
McCain wint? Iedereen kan smeulend meekijken hoe dat verwaande volk de president krijgt dat het verdient, en hoe die vent het land voorgoed de verdoemenis in werkt. Leedvermaak is beter dan helemaal geen vermaak toch!?
Voor de neutrale toeschouwer is het allemaal wel amusant dus, ongeacht de uitslag.
We? Ben je Amerikaans staatsburger? Heb je je Nederlandse nationaliteit ingeleverd?quote:Op woensdag 3 september 2008 01:48 schreef StefanP het volgende:
Ik vind het in ieder geval prachtig hoe de Europese has-beens wanhopig bidden dat Obama mag winnen. Zullen ze even van een koude kermis thuiskomen... Jullie bestaan bij gratie van de VS, en ik bid even hard dat we jullie een keer gewoon lekker in de stront laten zakken. We zullen zien wie er gelijk zal krijgen. Maar kom, we beginnen gewoon met het verkiezen van McCain / Palin![]()
Hehe, die Stefan, altijd zo boos en verbittert.quote:Op woensdag 3 september 2008 03:35 schreef StefanP het volgende:
Armoede? Die zogenaamde armoede is vrijwel gelijk aan de zogenaamde 'zwakkeren' in Nederland. En dan hebben we het nog niet eens over de belasting en kosten van levensonderhoud, die hier een fractie zijn van in Nederland. Of het feit dat zelfs een arm gezin in de VS gemiddeld meer woonruimte tot zijn beschikking heeft dan de gemiddelde inwoner van de EU. En een airco. En een auto. Enz, enz, enz.
Da's even jammer voor je. Maar ik begrijp dat je uit ervaring spreekt! Vertel eens, hoelang woon en werk je al in de VS? Want om zo'n mening te geven haal je natuurlijk niet alleen je "kennis" uit de NOS staatspropaganda en de Indymedia indoctrinatie... toch? Nee, zo dom zou jij niet zijn. Dusseh, deel je ervaringen met ons!
Moet je nagaan, dan woon je in het beste land ter wereld, en dan heb je nog niks beters te doen dan je land van herkomst afzeiken en hopen dat iedereen in de stront zaktquote:Op woensdag 3 september 2008 07:42 schreef LENUS het volgende:
[..]
Hehe, die Stefan, altijd zo boos en verbittert.
Da's toch totaal niet te vergelijken?quote:Op dinsdag 2 september 2008 22:56 schreef Yi-Long het volgende:
Wat me wel zeer tegenvalt van die republikeinen, en wat ik zo fucking hypocriet vind, is dat ze met het recente schandaal rondom Palin's dochter allemaal doen van 'nou en!?' 'Maakt niks uit joh', etc.
Terwijl ze 10 jaar geleden allemaal massaal de democraten voor alles en nog wat uitmaakten voor moraal-loos en goddeloos etc, na de blowjob van Lewinsky etc.
Het is dom omdat ze zo onervaren is en lijkt, maar ze hebben nu wel vrouwelijk midden en religieus rechts te pakken, die al een tijdje van de republikeinse partij ontheemd waren. Het merendeel van de Amerikanen is op het moment volgens mij Republikeins, dus McCain maakt weer een goede kans.quote:Ach, het is een belachelijke keus geweest van McCain om deze vrouw te kiezen als vice-president, aangezien ze geen enkele kwalificatie heeft om een land in de huidige situatie te kunnen leiden, en ik neem aan dat de meeste stemmers (afgezien van wat domme chicks), dat ook inzien.
Zulke statistieken zijn altijd wat lastig vergelijken omdat verschillende landen verschillende criteria gebruiken:quote:Op woensdag 3 september 2008 03:35 schreef StefanP het volgende:
Armoede? Die zogenaamde armoede is vrijwel gelijk aan de zogenaamde 'zwakkeren' in Nederland. En dan hebben we het nog niet eens over de belasting en kosten van levensonderhoud, die hier een fractie zijn van in Nederland. Of het feit dat zelfs een arm gezin in de VS gemiddeld meer woonruimte tot zijn beschikking heeft dan de gemiddelde inwoner van de EU. En een airco. En een auto. Enz, enz, enz.
Da's even jammer voor je. Maar ik begrijp dat je uit ervaring spreekt! Vertel eens, hoelang woon en werk je al in de VS? Want om zo'n mening te geven haal je natuurlijk niet alleen je "kennis" uit de NOS staatspropaganda en de Indymedia indoctrinatie... toch? Nee, zo dom zou jij niet zijn. Dusseh, deel je ervaringen met ons!
En dit hang weer samen met de inkomensverdeling binnen een land.quote:In the EU, "relative poverty" is defined as an income below 60% of the national median equalized disposable income after social transfers for a comparable household. In Germany, for example, the official relative poverty line for a single adult person in 2003 was 938 euros per month (11,256 euros/year, $12,382 PPP. West Germany 974 euros/month, 11,688 euros/year, $12,857 PPP). For a family of four with two children below 14 years the poverty line was 1969.8 euros per month ($2,167 PPP) or 23,640 euros ($26,004 PPP) per year. According to Eurostat the percentage of people in Germany living at risk of poverty (relative poverty) in 2004 was 16% (official national rate 13.5% in 2003). Additional definitions for poverty in Germany are "poverty" (50% median) and "strict poverty" (40% median, national rate 1.9% in 2003). Generally the percentage for "relative poverty" is much higher than the quota for "strict poverty". The U.S concept is best comparable to "strict poverty". By European standards the official (relative) poverty rate in the United States would be significantly higher than it is by the U.S. measure. A research paper from the OECD calculates the relative poverty rate for the United States at 16% for 50% median of disposable income and nearly 24% for 60% of median disposable income
Om te beginnen is het jammer dat je met allerlei vragen aan mijn adres komt, zonder antwoord te geven op de vraag die ik jou heb gesteld. Aangezien je in de wij-vorm over de VS praat en in de jullie-vorm over Nederland, vroeg ik of je de Nederlandse nationaliteit hebt ingeruild voor de Amerikaanse?quote:Op woensdag 3 september 2008 03:35 schreef StefanP het volgende:
Dat lijkt me onlogisch, waarom kiezen voor een man die nogal tegendraads is en zich vaker "indepentent" op heeft gesteld dan Obama?quote:Op dinsdag 2 september 2008 23:14 schreef wolferl het volgende:
[..]
wat een giller...
o je bent serieus.
Dat McCain president wordt staat allang vast.
mompelt iets over Iluminatie...en newworldorder
Ik vind je al vaak een simpele ziel, maar je moet het niet te gek maken hoor.quote:Op woensdag 3 september 2008 01:48 schreef StefanP het volgende:
Ik vind het in ieder geval prachtig hoe de Europese has-beens wanhopig bidden dat Obama mag winnen. Zullen ze even van een koude kermis thuiskomen... Jullie bestaan bij gratie van de VS![]()
Moet de USA vooral nu doen ja, ik denk dat jij de Amerikaanse economische machtspositie iets wat overschat, maar goed dat gedrag zie ik ookal bij mijn oom die al een jaartje of 30 in Texas woont.quote:en ik bid even hard dat we jullie een keer gewoon lekker in de stront laten zakken.
Ik zal overigens idd niet verbaast zijn als McCain zal winnen, het zal ook niet echt veel uitmaken, McCain of Obama, het is allemaal gerommel in de marge, daarbij is McCain volgens mij ook helemaal niet zo'n slechte vent, enkel oud...dat is ook waarom ik hem liever niet als president heb, want stel dat hij overlijd, dan krijg je in dat geval Palin...en ik twijfel ten zeerste of zij wel capabel genoeg is.quote:We zullen zien wie er gelijk zal krijgen. Maar kom, we beginnen gewoon met het verkiezen van McCain / Palin
Beide ver van libertaristisch/minimale overheid, hoor. Ik zou niet kunnen zeggen wie er verder vandaan zit, maar ik sluit niet uit dat McCain dat is: corporatistisch, pro-oorlog, pro-border patrol, etc.quote:Op dinsdag 2 september 2008 23:31 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Vertel, 't is POL tenslotte, wat zijn die logischere tax-voorstellen en hoe gaan ze de Amerikaanse economie uit het slop helpen?
Je bent natuurlijk alleen maar ècht zwart als je gangsta-hiphop bent. Anders ben je gewoon blank, hè?quote:Op woensdag 3 september 2008 09:34 schreef Semisane het volgende:
Als je in dingen als de newworldkoldergelooft, dan is Obama je man, de beste vent loopt redelijk in pas, mag dan wel "Afro-American" zijn, maar valt nou niet echt onder de Gangsta-hiphop-dudes gasten, is eigenlijk net zo middle-class white suburbian als menig blank Amerikaan en is jong...wat qua pr natuurlijk ook wel goed doet, al was het enkel maar bij het buitenland.
Dat zijn nogal achterhaalde cijfers die je daar noemt. Huidige situatie na alle crises op de markt: Nederland heeft een werkloosheid van 3,2 procent, de VS van 5,7 procent, en met die cijfers zijn (gedeeltelijk) arbeidsongeschikten verdisconteerd. (Bron: bls en cbs)quote:Op woensdag 3 september 2008 03:35 schreef StefanP het volgende:
De NWO bestaat (helaas) niet. Dat is namelijk een uitvinding van de communisten om de kapitalisten mee te demoniseren.quote:Op dinsdag 2 september 2008 23:14 schreef wolferl het volgende:
[..]
wat een giller...
o je bent serieus.
Dat McCain president wordt staat allang vast.
mompelt iets over Iluminatie...en newworldorder
quote:Op woensdag 3 september 2008 03:15 schreef Elfletterig het volgende:
We? Ben je Amerikaans staatsburger? Heb je je Nederlandse nationaliteit ingeleverd?
Je bent vast ook heel trots op de 37 miljoen landgenoten (onder wie 13 miljoen kinderen) die momenteel in armoede opgroeien? Er wordt zelfs gesproken van een tekort aan eerste levensbehoeften. Dat in een land waar de rijken steeds rijker worden, dankzij republikeins beleid.
Ik wil er nog niet dood gevonden worden, kan ik je melden.
Grappig dat je dat er uit leest, maar goed dat mag...enkel dat is niet wat ik zeg.quote:Op woensdag 3 september 2008 10:54 schreef Floripas het volgende:
[..]
Je bent natuurlijk alleen maar ècht zwart als je gangsta-hiphop bent. Anders ben je gewoon blank, hè?
Nee.quote:Op woensdag 3 september 2008 08:59 schreef speknek het volgende:
Het merendeel van de Amerikanen is op het moment volgens mij Republikeins, dus McCain maakt weer een goede kans.
sorry, 19 maanden en een beetje, ze komen pas in januari aan.quote:Op dinsdag 2 september 2008 22:58 schreef Scaurus het volgende:
Vergeleken bij Sarah Palin heeft Barack Obama de cv van Winston Churchill, schreef iemand op de opiniepagina van de NRC Handelsblad. Palin heeft welgeteld twee jaar ervaring als gouverneur, met daarvoor nog twee jaar als burgemeester van een klein stadje. Totaal ongeschikt dus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |