abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61315374
Ik heb inmiddels al een redelijk aantal bruiloften bezocht en het is mij opgevallen dat mensen in de loop der tijd steeds meer in casual kleding verschijnen op het feest. De groep die in kostuum verschijnt is over het algemeen de kleinste groep en zeker de stropdas is echt een zeldzaamheid (ik ga even uit van de man voor het gemak). De meeste mensen dragen wel nette kleding, maar kleding dat toch door kan gaan als casual.

Nu wil ik hierbij opmerken dat ik mij hierover absoluut niet beklaag. Het hoort simpelweg bij de tijdgeest en uiteindelijk gaat het om de mensen die de sfeer maken en niet om wat ze aan hebben. Maar toch vind ik het aan de andere kant ook wel weer jammer. Het geeft het feest een meer speciale lading en het getuigt ook van een bepaald respect voor het bruidspaar (die zelf over het algemeen altijd wel heel chic gekleed is, evenals de directe naasten).

Dus niet zozeer ik een klacht, maar gewoon een uiting van een spijtig gevoel .
  dinsdag 2 september 2008 @ 10:30:43 #2
199522 xalo
Internetheld op sokken.
pi_61315420
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 10:29 schreef servus_universitas het volgende:

Dus niet zozeer ik een klacht, maar gewoon een uiting van een spijtig gevoel .
Hm.. waarom staat het dan in klaagbak?
Op woensdag 15 juli 2009 22:20 schreef moonmovies het volgende:
[..]
En door figuren zoals jij wordt PUB gezellig :7
pi_61315432
--> GC aangezien het niet zozeer een klacht is, maar een uiting van een spijtig gevoel.
pi_61315448
Casual
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  dinsdag 2 september 2008 @ 10:32:49 #5
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_61315473
bruiloften moet je in pak heen.
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_61315484
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 10:30 schreef xalo het volgende:

[..]

Hm.. waarom staat het dan in klaagbak?
Foutje van mijn kant, sorry .
pi_61315503
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 10:32 schreef BarraCupraCuda het volgende:
Nou, je moet natuurlijk niets, maar zo ging dat voorheen altijd wel. Tegenwoordig zie je dat dus steeds minder.
pi_61315540
Ik zorg altijd dat ik er netjes uit zie
respect enzo..
In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash.
RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
Lid van de MamaSquad
pi_61315554
Paupers
Gewoon netjes kleden tenzij het bruidspaar tokkies zijn en uitdrukkelijk een andere wens hebben.
pi_61315574
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 10:36 schreef Godlike02 het volgende:
Paupers
Gewoon netjes kleden tenzij het bruidspaar tokkies zijn en uitdrukkelijk een andere wens hebben.
Maar wat versta jij onder netjes ?
  dinsdag 2 september 2008 @ 10:37:39 #11
3185 Adelante
To let it go now
pi_61315575
Laatst een bruiloft geweest waar op de uitnodiging stond dat de dresscode "black tie" was. Nou je wil niet weten wat je dan allemaal aantreft op zo'n feest
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  dinsdag 2 september 2008 @ 10:38:02 #12
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_61315581
Denk dat het ook wel te maken heeft met het feit dat een huwelijk tegenwoordig veel minder voor altijd is, niet dat iedereen het maar als iets tijdelijks ziet perse, maar zo enorm plechtig is het ook weer niet meer...
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_61315587
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 10:37 schreef Adelante het volgende:
Laatst een bruiloft geweest waar op de uitnodiging stond dat de dresscode "black tie" was. Nou je wil niet weten wat je dan allemaal aantreft op zo'n feest
Vermaak ons ...
pi_61315609
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 10:33 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Nou, je moet natuurlijk niets, maar zo ging dat voorheen altijd wel. Tegenwoordig zie je dat dus steeds minder.
had laatst een bruiloft en op de uitnodiging stond tenue de ville en iedereen heeft zich er ook aan gehouden, gewoon een kwestie van duidelijk zijn
pi_61315687
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 10:38 schreef HeatWave het volgende:
Denk dat het ook wel te maken heeft met het feit dat een huwelijk tegenwoordig veel minder voor altijd is, niet dat iedereen het maar als iets tijdelijks ziet perse, maar zo enorm plechtig is het ook weer niet meer...
Nou, ik denk dat dat wel meevalt. De plechtigheid is er vooral voorafgaande aan het feest. Je ziet ook altijd dat de mensen, de happy few, die voor de gehele dag zijn uitgenodigd, wel vaak traditioneel zijn gekleed. Maar de feestgangers zijn dat meestal niet. Ik betwijfel of dat komt doordat het huwelijk veel minder voor altijd is, aangezien de mensen naar wiens bruiloft ik ga over het algemeen op dat vlak vrij conservatief zijn (wat ik overigens erg kan waarderen, maar dat terzijde). Ik denk zelf dat het gewoonweg een ontwikkeling is in de tijdgeest. Kleding en de etiquette rondom kleding zijn simpelweg veranderlijk.
  dinsdag 2 september 2008 @ 10:43:08 #16
3185 Adelante
To let it go now
pi_61315696
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 10:38 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Vermaak ons ...
jeans, wit shirt en een zwarte das (black tie )
alle mogelijke combi's met een navy jasje en khaki broek
antraciet grijze begrafenispakken
sneakers onder een smoking

In NL mag je gewoon niet te veel verwachten van de gemiddelde kledingstijl
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_61315703
quote:
Mja beetje onhandig van het bruidspaar. Wie heeft in godsnaam een dinner jacket / tuxedo / smoking in zn kast hangen? Ik niet in ieder geval.
Tenue de ville heeft tenminste iedereen.
  dinsdag 2 september 2008 @ 10:45:30 #18
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_61315740
Opzich he, waarom altijd van die moeilijke, buitenlandse namen? Blek tai, tenu de vielj!?

Lul gewoon Nederlands, dan snapt men ook wat je wil .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_61315756
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 10:43 schreef DaFan het volgende:

[..]

Mja beetje onhandig van het bruidspaar. Wie heeft in godsnaam een dinner jacket / tuxedo / smoking in zn kast hangen? Ik niet in ieder geval.
Tenue de ville heeft tenminste iedereen.
Euh, een tenue de ville is juist niet een dinner jacket, een tuxedo en ook geen smoking. Een tenue de ville is simpelweg een alledaags net pak.
pi_61315771
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 10:45 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Euh, een tenue de ville is juist niet een dinner jacket, een tuxedo en ook geen smoking. Een tenue de ville is simpelweg een alledaags net pak.
Leer lezen.
pi_61315789
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 10:46 schreef DaFan het volgende:

[..]

Leer lezen.
Oh sorry , ik zat helemaal verkeerd.
  † In Memoriam † dinsdag 2 september 2008 @ 10:48:16 #22
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_61315801
quote:
Als ik zo'n uitnodiging zou krijgen zou ik het opvatten dat ik niet welkom ben. Wil best wat netjes aandoen (lees: pantalon, jasje, overhemd (zonder das) en gepoetste kistjes) maar ik ga geen smoking aanschaffen.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_61315827
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 10:47 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Oh sorry , ik zat helemaal verkeerd.
Ok
  dinsdag 2 september 2008 @ 10:52:25 #24
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_61315896
hangt af van de afstand die je met het bruidspaar hebt. Als het een receptie is waarvoor uitgenodigd dan wel netjes maar geen strop enzulks. Maar als het wat closer is dan wel even colbertje en strop.
How can I make this topic about me?
pi_61315961
Het probleem is ook dat je het tegenwoordig erg moeilijk kan voorspellen, tenzij je uiteraard een expliciete dresscode krijgt opgelegd. Je kunt zeggen, oké, we doen een pantalon aan, met nette schoenen, een overhemd met stropdas, een vestje en een jasje en er dan achter komen, dat je de enige bent die zo chic gekleed is. Dat is echt geen prettig gevoel.
  dinsdag 2 september 2008 @ 10:56:49 #26
3185 Adelante
To let it go now
pi_61315984
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 10:55 schreef servus_universitas het volgende:
Het probleem is ook dat je het tegenwoordig erg moeilijk kan voorspellen, tenzij je uiteraard een expliciete dresscode krijgt opgelegd. Je kunt zeggen, oké, we doen een pantalon aan, met nette schoenen, een overhemd met stropdas, een vestje en een jasje en er dan achter komen, dat je de enige bent die zo chic gekleed is. Dat is echt geen prettig gevoel.
jasje en dasje heb je zo uit hoor
pi_61316011
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 10:56 schreef Adelante het volgende:

[..]

jasje en dasje heb je zo uit hoor
Het probleem is vooral de eerste confrontatie. Je voelt het direct wanneer je binnenkomt. Maar natuurlijk heb je gelijk verder.
pi_61316012
K ga meestal in mn boxer naar dat soort feesten
pi_61316094
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 10:37 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Maar wat versta jij onder netjes ?
Als dat al uitgelegd moet worden aan je doe je er zo te horen zelf net zo hard aan mee.
pi_61316135
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 10:55 schreef servus_universitas het volgende:
hoezo? het gaat er toch om dat jij er volgens jezelf netjes bijloopt op een gelegenheid waarvan jij vindt dat die daar om vraagt.

In black tie aankomen als zoiets niet vermeld staat is anders... maar gewoon netjes is altijd goed. en tis raar dat jij je daar dan druk om maakt terwijl de rest er te casual uitziet
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 2 september 2008 @ 11:05:25 #31
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_61316160
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 10:48 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Als ik zo'n uitnodiging zou krijgen zou ik het opvatten dat ik niet welkom ben. Wil best wat netjes aandoen (lees: pantalon, jasje, overhemd (zonder das) en gepoetste kistjes) maar ik ga geen smoking aanschaffen.
faal _!
pi_61316178
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 11:02 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Als dat al uitgelegd moet worden aan je doe je er zo te horen zelf net zo hard aan mee.
Netjes is tegenwoordig een heel relatief begrip, dus ik vraag je gewoon wat jij er onder verstaat. Ik weet wel wat ik eronder versta.
pi_61316208
Een spijkerbroek vind ik sowieso not done!
Echt zoo waardeloos...

En voor de dames alles wat te kort is en met tijger/panter print kan echt niet!
(Ja ik heb serieus eens iemand gezien met een tijgerjurkje, en dan met nadruk op jurkje
pi_61316363
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 11:07 schreef Jose1985 het volgende:
Een spijkerbroek vind ik sowieso not done!
Echt zoo waardeloos...
Ligt er aan, als het een nette donkerblauwe is en wat je er verder bij aan hebt. Maar over het algemeen is een spijkerbroek inderdaad een beetje te casual.
pi_61316597
Ik heb vrijdag n bruiloft en ik ga lekker mijn mooie witte jurkje aandoen, schijt aan dat casual gedoe! Vind het altijd wel leuk, iedereen in t net.
  dinsdag 2 september 2008 @ 11:42:44 #36
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_61317078
Ik heb geen smoking en alleen spijkerbroeken. Weinig keus dus
Ook geen sig dus
pi_61317113
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 11:42 schreef Dennis_enzo het volgende:
Ik heb geen smoking en alleen spijkerbroeken. Weinig keus dus
dan ga je naar de winkel....
pi_61317138
al heb ik wel zoiets dat je wat aan moet doen waar je je in ieder geval makkelijk/goed etc in voelt
dan straal je wel wat feestelijkers uit als dat je wat aan hebt waar je je niet prettig in voelt

maar de man wel liefst in pak hoor!
pi_61317316
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 11:24 schreef Bellah het volgende:
Ik heb vrijdag n bruiloft en ik ga lekker mijn mooie witte jurkje aandoen, schijt aan dat casual gedoe! Vind het altijd wel leuk, iedereen in t net.
eigenlijk mag dat niet alleen de bruid mag in het wit zijn
  dinsdag 2 september 2008 @ 11:58:37 #40
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_61317441
quote:
Idd.

Laatste bruiloft die ik bezocht (2 jaar geleden) kende zelfs een heus kledingvoorschrift: heren werden geacht in smoking te verschijnen, dames in avondjurk.

Ik kan me van mijn eigen bruiloft herinneren (ruim 11 jaar geleden) dat de meerderheid 'netjes' verscheen, maar een paar mensen 'casual'. Zelf zit ik daar niet zo mee (mogen ze zelf weten), maar het steekt toch wel af.
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_61317557
Wij hadden laatst ook een bruiloft, mn vriend was in pak met das, ik had een nette rok aan en een wat gekleed blousje. Komen we daar aan, heeft de vader van de bruid een paars T-shirt met Tweety er op aan en witte sportschoenen.

Wij stonden echt zo naar elkaar te kijken van, is dit nou EPIC FAIL van zijn kant of de onze
pi_61317599
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 12:05 schreef Dipkip het volgende:
Wij hadden laatst ook een bruiloft, mn vriend was in pak met das, ik had een nette rok aan en een wat gekleed blousje. Komen we daar aan, heeft de vader van de bruid een paars T-shirt met Tweety er op aan en witte sportschoenen.

Wij stonden echt zo naar elkaar te kijken van, is dit nou EPIC FAIL van zijn kant of de onze
ik denk dat ik toch heel hard had moeten lachen
maar als bruid weet ik niet of ik het gepast vond

het ligt denk ik ook aan de wens van het bruidspaar
ik heb ook wel uitnodigingen gehad met dress code, wou ik zelf dus absoluut niet toen we gingen trouwen
  dinsdag 2 september 2008 @ 12:08:01 #43
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_61317615
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 11:44 schreef draculettetje het volgende:

[..]

dan ga je naar de winkel....
Ik ga geen dure kleren kopen die je 2x per jaar (als het meezit) aanhebt. Ze hebben maar te begrijpen dat studenten dat niet kunnen betalen hoor
Ook geen sig dus
pi_61317624
quote:

Ik zou zeggen, geen van beide. Als die vader strak in het pak was en jouw vriend zou aangekomen zijn met zo'n t-shirt en sportschoenen, dan was het een epic fail voor jouw vriend. Maar die vader vormt een onderdeel van waar het feest om gaat en dus valt hij moeilijk te bekritiseren. En jullie waren netjes klassiek en dat is altijd goed.
pi_61317656
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 12:08 schreef Dennis_enzo het volgende:

[..]

Ik ga geen dure kleren kopen die je 2x per jaar (als het meezit) aanhebt. Ze hebben maar te begrijpen dat studenten dat niet kunnen betalen hoor
Hallo, als je een goed pak koopt dat je 2x per jaar draagt, dan kun je daar best lang mee doen. Iedere man hoort een net pak in de kast te hebben gehangen.
pi_61317660
quote:

Van jullie kant.

Meneer had voor de gelegenheid schijt aan wat anderen van hem verwachten op zo'n avond.
pi_61317661
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 11:52 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

eigenlijk mag dat niet alleen de bruid mag in het wit zijn

Blauw dan.
  dinsdag 2 september 2008 @ 12:32:10 #48
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_61318134
quote:
Smoking..
pi_61318522
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 12:10 schreef Bellah het volgende:

[..]

Blauw dan.
nou niet boos zijn kan er ook niets aan doen! je kan wel vragen aan de bruid wat ze draagt en of er bezwaar is dat je wit draagt, maar in principe is het not done om wit te dragen
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 12:32 schreef ursel het volgende:

[..]

Smoking..
nee
pi_61319187
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 12:08 schreef Dennis_enzo het volgende:

[..]

Oh ja dat was de reden dat ik geen studenten heb uitgenodigd!
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 12:09 schreef Vodkadruppel het volgende:

[..]

Van jullie kant.

Meneer had voor de gelegenheid schijt aan wat anderen van hem verwachten op zo'n avond.
Zulke personen (Tweety-shirt) zien bij ons de binnenkant van de zaal niet
pi_61319986
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 12:09 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Hallo, als je een goed pak koopt dat je 2x per jaar draagt, dan kun je daar best lang mee doen. Iedere man hoort een net pak in de kast te hebben gehangen.
nou dat!
  dinsdag 2 september 2008 @ 16:18:56 #52
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_61323349
Wat ook leuk is dat mensen er nog steeds niet over uit zijn wat precies black-tie is, en wanneer je het draagt. En iedereen zegt wat anders. Dus ik waag me er niet aan en ga gewoon op m'n sneakertjes (Wel exclusieve die ik bijna nooit draag uiteraard ) naar bruiloften.

Maarja, de laatste bruiloft is ook alweer heel wat jaartjes geleden.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  † In Memoriam † dinsdag 2 september 2008 @ 16:40:27 #53
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_61323945
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 10:43 schreef Adelante het volgende:

[..]

jeans, wit shirt en een zwarte das (black tie )
alle mogelijke combi's met een navy jasje en khaki broek
antraciet grijze begrafenispakken
sneakers onder een smoking

In NL mag je gewoon niet te veel verwachten van de gemiddelde kledingstijl

Ik ken Black Tie tijdens feesten op een iets andere manier (extreme gala, erg mooi !)
pi_61323990
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 16:18 schreef fathank het volgende:
Wat ook leuk is dat mensen er nog steeds niet over uit zijn wat precies black-tie is, en wanneer je het draagt. En iedereen zegt wat anders. Dus ik waag me er niet aan en ga gewoon op m'n sneakertjes (Wel exclusieve die ik bijna nooit draag uiteraard ) naar bruiloften.

Mijn god wat een drama is nederland toch met kleden.
pi_61324049
Oh hoeveel onduidelijkheid kan er ook zijn over Black tie?

Dit klopt toch wel redelijk.
http://en.wikipedia.org/wiki/Black_tie
  dinsdag 2 september 2008 @ 16:47:49 #56
157922 fathank
pi_61324115
Ik zou zeggen, open er een topic over in Lifestyle en kijk hoeveel verschillende antwoorden je krijgt..
  dinsdag 2 september 2008 @ 16:49:28 #57
157922 fathank
pi_61324171
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 16:43 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Mijn god wat een drama is nederland toch met kleden.
Gelukkig krijg ik nooit uitnodigingen voor zulk soort stijve-harken feesten. En bovendien zijn een paar toffe sneakers onder je pak oneindig veel toffer dan van die lelijke herenschoenen met een houten hak.
pi_61324174
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 16:47 schreef fathank het volgende:
Ik zou zeggen, open er een topic over in Lifestyle en kijk hoeveel verschillende antwoorden je krijgt..
En dat is belangrijk waarom?
Omdat een hele hoop knurften het niet weten is het opeens goed?

Lees het en leer er van zou ik zeggen.
pi_61324353
casual naar een bruiloft gaan

zo van, dit had ik de hele dag op mijn werk aan, ga me niet verkleden voor een simpel feestje.

of van die debielen die denken dat een kaki (ik weet niet eens hoe je dat schrijft?) spijkerbroek ook netjes is.

Naar een bruiloft ga je in pak. (punt)
*verwijderd door Admin*
pi_61324729
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 12:49 schreef -_Tommy_- het volgende:
nou niet boos zijn kan er ook niets aan doen! je kan wel vragen aan de bruid wat ze draagt en of er bezwaar is dat je wit draagt, maar in principe is het not done om wit te dragen
Nee hoor, niet boos. Happy camper
  dinsdag 2 september 2008 @ 21:54:25 #61
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_61332517
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 13:21 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Oh ja dat was de reden dat ik geen studenten heb uitgenodigd!
[..]

Zulke personen (Tweety-shirt) zien bij ons de binnenkant van de zaal niet
Jij bent echt stoer mén!
Ook geen sig dus
  dinsdag 2 september 2008 @ 22:29:23 #62
157922 fathank
pi_61333623
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 16:49 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

En dat is belangrijk waarom?
Omdat een hele hoop knurften het niet weten is het opeens goed?

Lees het en leer er van zou ik zeggen.
Sowieso een beetje kansloos om het op Fok! hierover te hebben
pi_61333823
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 21:54 schreef Dennis_enzo het volgende:

[..]

Jij bent echt stoer mén!
Wat de neuk heeft dat met stoer te maken?

Het is gewoon subjectiviteit hoor, maar een poging tot bashen zul je wel opwindend vinden ofzo
pi_61357064
schopje naar LIF
pi_61357608
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 16:57 schreef JanJanJan het volgende:
casual naar een bruiloft gaan

zo van, dit had ik de hele dag op mijn werk aan, ga me niet verkleden voor een simpel feestje.

of van die debielen die denken dat een kaki (ik weet niet eens hoe je dat schrijft?) spijkerbroek ook netjes is.

Waarom ga je naar een bruiloft in pak? Zou je dat objectief kunnen beargumenteren?
pi_61357658
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 16:47 schreef fathank het volgende:
Juist White en Black Tie zijn uitermate goed te definiëren. White Tie is rokkostuum en Black Tie is smoking. Simpeler kan het niet. Wat een smoking dan precies is, is voor een hoop van de fokkertjes dan misschien wel onduidelijk, maar ook dat is volgens regeltjes vastgesteld...

Een dresscode maakt het jou als gast juist makkelijk!
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying
  woensdag 3 september 2008 @ 20:45:09 #67
157922 fathank
pi_61357679
quote:
Op woensdag 3 september 2008 20:43 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Waarom ga je naar een bruiloft in pak? Zou je dat objectief kunnen beargumenteren?
''Ja dat doe je omdat het nou eenmaal hoort''
pi_61365164
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 12:07 schreef draculettetje het volgende:
ik denk dat ik toch heel hard had moeten lachen
maar als bruid weet ik niet of ik het gepast vond

het ligt denk ik ook aan de wens van het bruidspaar
ik heb ook wel uitnodigingen gehad met dress code, wou ik zelf dus absoluut niet toen we gingen trouwen
De wens van het bruidspaar was 'trek aan wat je zelf passend vindt'. Wij hadden dat opgevat als 'ga voor jouw doen in nette maar wel feestelijke kleding'.

Bruid was overigens ook niet blij met pa, niet zozeer vanwege het shirt maar omdat het iets was wat hij schijnbaar heel vaak draagt. Ze had zich wel voorbereid op een rare outfit maar had wel verwacht dat hij iets anders aan zou trekken dan een setje wat ie sowieso al iedere week draagt.

Misschien had hij 'passend' opgevat als 'de juiste maat'
pi_61367465
quote:
Dan laat het bruidspaar ook blijken dat ze graag formeel willen doen maar er geen zak van hebben begrepen. Naar een bruiloft draag je als man van oudsher een morning coat:

Het dragen van een pak (tenue de ville) is al een degeneratie daarvan maar altijd nog liever dat dan proberen formeel te doen maar het net niet begrijpen.
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_61367735
quote:
Op donderdag 4 september 2008 07:59 schreef W1ZZ het volgende:

[..]

Dan laat het bruidspaar ook blijken dat ze graag formeel willen doen maar er geen zak van hebben begrepen. Naar een bruiloft draag je als man van oudsher een morning coat:

[ afbeelding ]

Het dragen van een pak (tenue de ville) is al een degeneratie daarvan maar altijd nog liever dat dan proberen formeel te doen maar het net niet begrijpen.
Tijden veranderen ...
pi_61367859
Dat weet ik en daartegen kan ik helaas ook niets doen. Waar ik het over had is het bruidspaar dat graag formeel wil doen maar blijkbaar niet weet wat formele kleding dan precies inhoudt.
pi_61368003
quote:
Op donderdag 4 september 2008 08:40 schreef W1ZZ het volgende:
Dat weet ik en daartegen kan ik helaas ook niets doen. Waar ik het over had is het bruidspaar dat graag formeel wil doen maar blijkbaar niet weet wat formele kleding dan precies inhoudt.
Ja, dat ben ik wel met je eens. Als je het goed wilt doen, dan moet je het ook goed doen . Het is een kleine moeite om je te laten informeren over de etiquette, lijkt mij.
pi_61403034
Kan je op een bruiloft aankokmen met een nette spijkerbroek + nette schoenen en colbert?
pi_61403066
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 15:00 schreef onderscheid het volgende:
Kan je op een bruiloft aankokmen met een nette spijkerbroek + nette schoenen en colbert?
Ik vind van niet
Maar wat zegt de dresscode?

Als er twee tokkies gaan trouwen dan kan het vast.
pi_61403085
quote:
Als het echt een mooie (nieuwe dus) heel donkerblauwe (of zwart) niet te strak en niet te los spijerbroek is..
Is dat wel redelijk netjes.. Maar idd met colbert en nette schoenen... (en lage sokken, of nette zwarte ofzo..)
pi_61403180
quote:
Natuurlijk.
pi_61403607
quote:
Dat ligt een beetje aan de situatie, wat je kunt verwachten. Maar in principe, waarom niet?
pi_61404697
thnx voor de snelle reacties

Ja het zijn geen tokkies die gaan trouwens maar gewoon vrij jonge mensen. Er staat geen dresscode vermeld helaas.

Alleen met thsirt/sweater lijkt me niet echt geschikt.

Een donkereblauwe broek heb ik wel. Wat voor kleur colbert en overhemd zou daarbij passen?
pi_61404905
Ik heb een nette (dure ) little black dress die ik altijd naar dit soort gelegenheden draag.
Het getuigd idd. wel van respect ten opzichte van het bruidspaar om je met zorg en netjes te kleden.
Afgelopen jaar mijn vriend voor het eerst in een strak gesneden zwart pak gezien op de bruiloft van zijn zus.

[ Bericht 0% gewijzigd door Locusta op 05-09-2008 17:11:05 ]
pi_61405405
quote:
Nette spijkerbroeken bestaan niet.
*verwijderd door Admin*
pi_61405409
quote:

[..]

Ten overvloede voor W1ZZ, maar: We hebben het over overdag dan, niet 's avonds. Tenzij de dagbruiloft overloopt in de avond eventueel. En er van uitgaande dat het ook voor de bruidegom geldt!

Een dresscode op de uitnodiging is eigelijk toch voor iedereen wel het meest prettig.

[ Bericht 8% gewijzigd door charon op 05-09-2008 16:29:43 ]
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_61405477
Ik had laatst ook een jurk aan op een bruiloft - en ik was de enige.
Iedereen kijkt dan zo naar je.
pi_61405680
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 16:24 schreef charon het volgende:

[..]

Ten overvloede voor W1ZZ, maar: We hebben het over overdag dan, niet 's avonds. Tenzij de dagbruiloft overloopt in de avond eventueel. En er van uitgaande dat het ook voor de bruidegom geldt!

Een dresscode op de uitnodiging is eigelijk toch voor iedereen wel het meest prettig.
Ik ga ervan uit dat de bruiloft overdag is. En mocht die onverhoopt 's avonds zijn kunnen we altijd nog het rokkostuum uit de kast trekken ipv de smoking.
pi_61406758
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 16:26 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Ik had laatst ook een jurk aan op een bruiloft - en ik was de enige.
Iedereen kijkt dan zo naar je.
Da's wel naar ja... maar ik zou ze gewoon laten kijken. Zegt meer over die mensen dan over jou
pi_61409012
Ik vind dat je beter een goede uitgekozen casual outfit kan dragen dan onder dwang een slechtzittend pak aan kan doen.

Van die mensen die dan zo "kijk mij eens netjes gekleed gaan" erbij staan. Terwijl ze met spekzolen schoenen en een plakpak wat veel te groot zit en een shirt met button downknoopjes dragen met stropdas. Draag dan gewoon een goed shirt mooie spijkerbroek en goed zittend jasje.
pi_61409054
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 18:38 schreef Stansfield het volgende:
Ik vind dat je beter een goede uitgekozen casual outfit kan dragen dan onder dwang een slechtzittend pak aan kan doen.

Van die mensen die dan zo "kijk mij eens netjes gekleed gaan" erbij staan. Terwijl ze met spekzolen schoenen en een plakpak wat veel te groot zit en een shirt met button downknoopjes dragen met stropdas. Draag dan gewoon een goed shirt mooie spijkerbroek en goed zittend jasje.
Als je het met je casual outfit wel goed kan doen waarom lukt ze dat met een pak dan niet?
Laat je desnoods helpen.
pi_61409117
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 18:38 schreef Stansfield het volgende:

Oh ja bah, dat zie je trouwens best wel vaak, ook mannelijke medewerkers in bepaalde winkels. Dan dragen ze een pak, maar dan van die lelijke schoenen eronder en een jasje met een recht model. Nee, laat dan maar zitten, dat pak. Onder een pak draag je nette leren schoenen met gladde zolen en het jasje smal gesneden en getailleerd.
pi_61409132
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 18:39 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Als je het met je casual outfit wel goed kan doen waarom lukt ze dat met een pak dan niet?
Laat je desnoods helpen.
Ik heb het niet over 1 persoon. Maar als je 2 mensen naast elkaar zet en de ene heeft een slecht pak aan en de ander een goede casual outfit heb ik liever dat laatste.
  vrijdag 5 september 2008 @ 18:53:25 #89
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_61409423
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 16:57 schreef JanJanJan het volgende:
Nee, als je geen pak hebt of niet graag pakken draagt en het het bruidspaar zelf niet uitmaakt, dan doe je aan waar je je prettig in voelt. Dan kun je prima in een spijkerbroek en overhemd komen. Verder houd je je aan de dresscode als die er is.

Overigens zie je casual kleding niet alleen steeds meer op bruiloften, ga eens in het bedrijfsleven kijken. Een paar maanden terug stond er nog een artikel over in een landelijke krant (zal Volkskrant wel geweest zijn), waarin ook duidelijk stond dat ook managers steeds vaker meer casual gekleed zijn. Dit heb ik bij sollicitaties ook meerdere keren gemerkt.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_61410556
kan je onder een colbert ook een wit of zwart shirt dragen of is dat weer fout?:D
  dinsdag 22 juni 2010 @ 22:24:26 #91
99338 Sigg
Altijd Siggzelf gebleven...
pi_83168138
Hopla, een gigantische topickick bij deze. Dit was het eerste topic dat ik googlede en geen tijd om verder te zoeken dus zodoende.
Waar het om gaat is het volgende. Ben uitgenodigd a.s. vrijdag naar een bruiloft te gaan van een vriend en zijn toekomstige vrouw dus, de hele dag, met zowel gemeentehuis als kerk. Het stel in kwestie is echter niet erg duidelijk qua kledingvoorschrift. Even over henzelf. Het is een boerenstel, geen pakkendrager dus, hoewel ze zelf voor de bruiloft natuurlijk een uitzondering maken.
Desgevraagd gaven ze aan 'iets waar je jezelf prettig in voelt'. Nu voel ik mij in veel kleding prettig, maar lijkt me niet handig ten opzichte van de rest van de gasten overdressed te zijn. Dilemma dus. Welke gulden middenweg zouden jullie in dit geval doen? Een andere vriend zegt sneakers, nette jeans en overhemd korte mouw. Ik zelf dacht meer aan nette schoenen en nette jeans, overhemd lange mouw, en colbertje. Graag jullie visie, rekening houdende met de goede weersvoorspellingen
pi_83170780
Als je een (net) pak hebt, zou ik dat aantrekken (incl. stropdas). Misschien blijk je uiteindelijk een beetje overdressed te zijn, maar beter overdressed dan underdressed

Mocht je dat ab-so-luut niet willen, dan zou ik gaan voor het alternatief: een nette jeans (dus niet met van die versleten en gaten plekken enzo ) met een nette bloes (en eventueel een stropdas en jasje).
pi_83171224
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Dit heb ik allemaal in de kast hangen en dit draag ik 1 x per jaar op een bruiloft! De Boerenbruiloft hier in Venlo op Carnavalsdinsdag!

ontopic:

Gewoon een net pak met dito stropdas.
pi_83182039
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 11:58 schreef Beelzebufo het volgende:

[..]

Idd.

Laatste bruiloft die ik bezocht (2 jaar geleden) kende zelfs een heus kledingvoorschrift: heren werden geacht in smoking te verschijnen, dames in avondjurk.
Leuk. Maar dan kan het bruidspaar wat mij betreft lekker aan het gas...
pi_83182269
Ik zou dan voor een nette donkere jeans gaan. Nette schoenen. Goed shirt met lange mouwen natuurlijk en dan een net jasje. Ik zou geen stropdas met een jeans tegelijk aandoen.
  woensdag 23 juni 2010 @ 10:17:11 #96
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_83182551
Beter vermijd je bruiloften helemaal.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_83200851
Donkere jeans met mooi getailleerd overhemd lange mouw.
  woensdag 23 juni 2010 @ 20:14:21 #98
99338 Sigg
pi_83209043
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 17:30 schreef Mylene het volgende:
Donkere jeans met mooi getailleerd overhemd lange mouw.
Yep, dat wordt 'm: nette schoenen, donkere jeans, overhemd met lange mouw (en getailleerd idd, heb immers een goddelijk lichaam ) en voor de zekerheid een colbertje die ik altijd nog in de auto kan achterlaten. Niet meer en niet minder. Mooi weer voor een bruiloft vrijdag, goed voor de drankconsumptie
pi_83211126
Wel goed dat je het zelf als zegt, lange mouw.
Geen korte, ziet er niet uit.
  maandag 28 juni 2010 @ 10:25:14 #100
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_83390059
pak met stropdas en gepoetste schoenen (het zien van ongepoetste schoenen onder een pak geeft me echt kippevel)
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_83394562
Ik ben zelf wel van een pak omdat het makkelijk is. Maar het belangrijkste vind ik dat je je voor de gelegenheid kleedt. Bruiloft, begrafenis, promotie, het maakt niet uit, als je maar laat zien dat je er de moeite voor hebt genomen en niet even langs komt in je dagelijkse kloffie. Dat is wel zo aardig naar de gastheer en vrouw toe. Als je normaal altijd in een spijkerbroek met gaten erin loopt, dan doe je voor de gelegenheid een spijkerbroek zonder gaten aan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_83398131
kan me er mateloos aan ergeren, (niet alleen bij bruiloften maar bij zo ongeveer alles tegenwoordig) die houding van; ze moeten me maar lekker nemen zoals ik ben, oftewel, een beetje moeite doen voor een ander lukt hele massa's al niet meer.
Bruiloft, begrafenis, receptie, gala's, feesten, sollicitaties, maakt het uit. je kleed je netjes en een jeans is dat gewoon niet. waarom? daarom. omdat wij, de maatschappij, dat ooit hebben afgesproken, gewoon zoals het hoort en gezeur over niet een net pak aan willen bij een bruiloft vind ik persoonlijk getuigen van nul respect naar anderen.
in het geval van een bruiloft heeft het bruidspaar een klein vermogen uitgegeven aan een feestje / dagje en het minste dat je dan kunt doen als je een uitnodiging krijgt is houden aan een verzoek van een dresscode (als iemand zich niet te beroerd voelt om de door een ander betaalde drankjes achterover te gieten moet diegene zich ook niet te goed voelen om dat te doen in een net pak) of als er geen dresscode is uit zichzelf te bedenken nog iets van een opvoeding genoten te hebben en zich ook nog anders weet te kleden dan in een kluskloffie of de casual jeans.

pak, in de zomer een licht pak, stropdas bij voorkeur, mag best af halverwege de avond, nette gepoetste schoenen, klaar.

en natuurlijk zullen er altijd horken zijn die als bruidspaar zelf normaliter in jeans met gaten lopen, tja, die hebben dan hoogstwaarschijnlijk ook geen vrienden uitgenodigd die op internet gaan vragen wat ze aanmoeten dus die doen toch wel allemaal ook diezelfde jeans met gaten aan. iets met 'soort zoekt soort' enzo...
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  maandag 28 juni 2010 @ 17:13:41 #103
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_83406725
quote:
Op maandag 28 juni 2010 13:44 schreef WRH het volgende:
kan me er mateloos aan ergeren, (niet alleen bij bruiloften maar bij zo ongeveer alles tegenwoordig) die houding van; ze moeten me maar lekker nemen zoals ik ben, oftewel, een beetje moeite doen voor een ander lukt hele massa's al niet meer.
Bruiloft, begrafenis, receptie, gala's, feesten, sollicitaties, maakt het uit. je kleed je netjes en een jeans is dat gewoon niet. waarom? daarom. omdat wij, de maatschappij, dat ooit hebben afgesproken, gewoon zoals het hoort en gezeur over niet een net pak aan willen bij een bruiloft vind ik persoonlijk getuigen van nul respect naar anderen.
in het geval van een bruiloft heeft het bruidspaar een klein vermogen uitgegeven aan een feestje / dagje en het minste dat je dan kunt doen als je een uitnodiging krijgt is houden aan een verzoek van een dresscode (als iemand zich niet te beroerd voelt om de door een ander betaalde drankjes achterover te gieten moet diegene zich ook niet te goed voelen om dat te doen in een net pak) of als er geen dresscode is uit zichzelf te bedenken nog iets van een opvoeding genoten te hebben en zich ook nog anders weet te kleden dan in een kluskloffie of de casual jeans.
ik had het zelf niet beter kunnen opsommen
  maandag 28 juni 2010 @ 17:35:00 #104
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_83407676
Ik heb vrij regelmatig vergaderingen, borrels en andere dingen met andere studie- en studentenverenigingen. Die zijn altijd ontzettend dikdoenerig over dresscodes, pakken, stijl en 'dat wat hoort'.

Doorgaans als ik er heen ga, piekfijn, ben ik het best gekleed van het hele gezelschap
  maandag 28 juni 2010 @ 18:28:04 #105
299486 BaasD
GREED is GOOD!
pi_83409912
Mensen krijgen tegenwoordig alleen voeding en geen opvoeding
'wat niet rekt, dat scheurt'
pi_83410292
Achja, ik weet niet. Ik zou me op mijn bruiloft in ieder geval totaal niet druk maken om de kleding van de bezoekers. Voor mijn part komen ze in hun pyjama.
Conscience do cost.
  maandag 28 juni 2010 @ 18:44:48 #107
99338 Sigg
pi_83410473
Bruiloft is inmiddels achter de rug. Was gezellig! Nog even over het kledingverhaal, ik behoorde met nette schoenen, nette spijkerbroek overhemd en colbert (geen stropdas) tot de best gekleedden. Er waren een aantal mensen duidelijk underdressed, ben blij dat ik niet bij dat groepje hoorde .

Overigens nog even ingaan op de wens van het bruidspaar, zij wilden liever dat mensen - uiteraard wel netjes - maar toch in kleding waarin ze zich prettig voelden kwamen dan dat ze mensen dwingend een dresscode oplegden. En daar geef ik ze gelijk in, mensen die nooit een pak dragen een pak voorschrijven ziet er over het algemeen niet uit, beter netjes passend casual, dan oversized C&A pakken
pi_83410506
quote:
Op maandag 28 juni 2010 18:39 schreef ems. het volgende:
Achja, ik weet niet. Ik zou me op mijn bruiloft in ieder geval totaal niet druk maken om de kleding van de bezoekers. Voor mijn part komen ze in hun pyjama.
Eensch.

Afgelopen september zijn mijn man en ik getrouwd. Wij waren blij dat mensen de moeite hadden genomen om langs te komen om in ons geluk te delen. Het laatste waar we naar keken, was de kleding
Zelf vind ik het juist vreemd dat zoveel mensen zo gefixeerd zijn op de buitenkant i.p.v. de binnenkant van een persoon.
pi_83411562
quote:
Op maandag 28 juni 2010 18:45 schreef Cocotrimonium het volgende:
Zelf vind ik het juist vreemd dat zoveel mensen zo gefixeerd zijn op de buitenkant i.p.v. de binnenkant van een persoon.
Als je niet de moeite neemt wat anders aan te trekken voor de gelegenheid dan zegt dat juist wat over de binnenkant.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 28 juni 2010 @ 20:20:11 #110
165633 eriksd
The grand facade...
pi_83414379
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 16:18 schreef fathank het volgende:

Over black-tie valt niet zoveel te discussieren. Los daarvan hoort het niet bij een bruiloft.

Daarnaast vind ik het een belediging als je a: niet de moeite neemt even af te stemmen wat te dragen en b: het niet gewoon een pak is. Dat is het minste wat je kan doen. En dan ook niet zo'n lelijk pak zoals je hier in Nederland 99 van de 100 keer ziet (te lange mouwen, te brede schouders, een zwart pak, schoenen met rubberen zolen, "semi-nette" schoenen, zwarte overhemden, te lange broeken, polyesterpakken, lelijke stropdassen, button-down, enzovoorts, enzovoorts).

Zo, dat moest er even uit.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  maandag 28 juni 2010 @ 20:25:15 #111
299486 BaasD
GREED is GOOD!
pi_83414676
quote:
Op maandag 28 juni 2010 20:20 schreef eriksd het volgende:

[..]

Over black-tie valt niet zoveel te discussieren. Los daarvan hoort het niet bij een bruiloft.

Daarnaast vind ik het een belediging als je a: niet de moeite neemt even af te stemmen wat te dragen en b: het niet gewoon een pak is. Dat is het minste wat je kan doen. En dan ook niet zo'n lelijk pak zoals je hier in Nederland 99 van de 100 keer ziet (te lange mouwen, te brede schouders, een zwart pak, schoenen met rubberen zolen, "semi-nette" schoenen, zwarte overhemden, te lange broeken, polyesterpakken, lelijke stropdassen, button-down, enzovoorts, enzovoorts).

Zo, dat moest er even uit.
Tuig wat het is
Herenmode zou een vak moeten zijn op de middelbaren school
'wat niet rekt, dat scheurt'
pi_83415478
quote:
Op maandag 28 juni 2010 19:17 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als je niet de moeite neemt wat anders aan te trekken voor de gelegenheid dan zegt dat juist wat over de binnenkant.
Daarover verschillen we dan van mening.
pi_83424560
Het is trouwens ook helemaal niet makkelijk als bruidspaar, kom ik inmiddels achter.

Als je zegt "doe alsjeblieft aan wat je zelf wil, al kom je in je zwembroek of driedelig pak, het maakt ons werkelijk niet uit als jij je er maar lekker in voelt en het feestelijk vindt" dan is het lastig want dan moeten ze zelf wat bedenken.

Geef je een dresscode a la deze kleuren of a la black tie, is het lastig want dat hebben ze niet in de kast hangen. Jankjankjank, zeurzeurzeur.

Vraag ik aan mn moeder een feestelijke outfit uit te kiezen die niet te opvallend is aangezien ze me weggeeft en ik toch wel graag heb dat ik als eerste opval als ik de zaal in kom en niet zij, koopt ze een felroze mouwloze zijden jurk met grasgroene print op de borstpartij. Fucking hell.
  maandag 28 juni 2010 @ 23:27:26 #114
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_83424874
quote:
koopt ze een felroze mouwloze zijden jurk met grasgroene print op de borstpartij. Fucking hell.
pic's? dit klinkt zo eng...dat het haast niet waar kan zijn.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 01:12:47 #115
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_83428064
quote:
London: Jeans are not a taboo anymore for formal events, and are increasingly considered to be the most preferred choice by women for almost all occasions.

According to a survey, more than two-thirds of women would wear jeans to a wedding and even feel that denims are apt dress for various events - apart from job interviews and funerals, reports Scotsman.

The survey also revealed that a total of 69 per cent would wear designer jeans to a formal wedding.

Jeans also got a thumbs-up for trips to the theatre by 88 per cent of respondents, while more than three-quarters would wear them to an upmarket restaurant.

Sally Allen, of Wizard Jeans, said that jeans had evolved over the past 50 years from casual and workwear clothing to wear for "virtually all occasions".
bron
  dinsdag 29 juni 2010 @ 01:48:36 #116
57434 Marloes
Digital Love
pi_83428404
quote:
Op maandag 28 juni 2010 23:20 schreef Dipkip het volgende:
Vraag ik aan mn moeder een feestelijke outfit uit te kiezen die niet te opvallend is aangezien ze me weggeeft en ik toch wel graag heb dat ik als eerste opval als ik de zaal in kom en niet zij, koopt ze een felroze mouwloze zijden jurk met grasgroene print op de borstpartij. Fucking hell.
daar moet ik een foto van zien
(van je moeders jurk )
The more you try to erase me,
The more that I appear.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 10:27:48 #117
110241 Mastroianni
La Dolce Vita
pi_83432770
quote:
Op maandag 28 juni 2010 23:20 schreef Dipkip het volgende:
Het is trouwens ook helemaal niet makkelijk als bruidspaar, kom ik inmiddels achter.

Als je zegt "doe alsjeblieft aan wat je zelf wil, al kom je in je zwembroek of driedelig pak, het maakt ons werkelijk niet uit als jij je er maar lekker in voelt en het feestelijk vindt" dan is het lastig want dan moeten ze zelf wat bedenken.

Geef je een dresscode a la deze kleuren of a la black tie, is het lastig want dat hebben ze niet in de kast hangen. Jankjankjank, zeurzeurzeur.

Dus... Dan doe je als dresscode gewoon Tenue de Ville toch? Dat heeft iedereen wel.

Black Tie hoort niet op een bruiloft aangezien die waarschijnlijk overdag plaatsvind en Black Tie echt avondkleding is.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying
  dinsdag 29 juni 2010 @ 10:32:24 #118
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_83432909
Overdag tenue de ville (bruidspersoneel in jacquet), 's avonds smoking.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_83433734
We laten iedereen lekker zelf bepalen wat ie aantrekt, en bij tenue de ville heb je ook dat mensen gaan zeuren. Dat zijn namelijk franse woorden dus dat moet wel ingewikkeld zijn bij dresscodes kun je het gewoon niet goed doen, geen is niet goed, ruim is te onduidelijk en duidelijk te streng. Net zoals met zoveel dingen bij bruiloften is er altijd wel een groep die gaat lopen janken.
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 01:48 schreef Marloes het volgende:
daar moet ik een foto van zien
(van je moeders jurk )
Heb ik nog niet en hopelijk gaat ie er ook niet komen, ik ga haar vragen wat anders aan te doen. Als ze die jurk op het feest wil dragen prima, daar maakt het me niet uit. Maar als ik binnenkom wil ik meer opvallen dan zij en dat is al lastig genoeg zonder die zuurstokcreatie.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 11:28:46 #120
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_83434883
De laatste bruiloft waar ik heen was, had als dresscode 'feestelijk'. Was ook niet goed, ik zag een hoop mooi geklede mensen, maar helaas ook mensen die iets aanhadden wat verdacht veel op een pyama leek

Ik had uiteraard wel een mooi jurkje aan met mooie knalrode peeptoes
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  dinsdag 29 juni 2010 @ 11:32:56 #121
110241 Mastroianni
La Dolce Vita
pi_83435101
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 10:59 schreef Dipkip het volgende:
We laten iedereen lekker zelf bepalen wat ie aantrekt, en bij tenue de ville heb je ook dat mensen gaan zeuren. Dat zijn namelijk franse woorden dus dat moet wel ingewikkeld zijn bij dresscodes kun je het gewoon niet goed doen, geen is niet goed, ruim is te onduidelijk en duidelijk te streng. Net zoals met zoveel dingen bij bruiloften is er altijd wel een groep die gaat lopen janken.
[..]

Heb ik nog niet en hopelijk gaat ie er ook niet komen, ik ga haar vragen wat anders aan te doen. Als ze die jurk op het feest wil dragen prima, daar maakt het me niet uit. Maar als ik binnenkom wil ik meer opvallen dan zij en dat is al lastig genoeg zonder die zuurstokcreatie.
Ik denk dat als het voor mij ooit zover komt ik gewoon de Wikilink in de uitnodiging zet Wat een randfiguren heb je er toch bij af en toe. Bij een te ruime definitie kan ik me iets voorstellen, veel mensen zetten 'feestelijk' op de uitnodiging.

Maar wat is dat? White/Black Tie, Tenue de Ville etc. zijn tenminste nog gedefinieerd. Het lijkt me inderdaad erg lastig om het voor iedereen goed te doen. Het belangrijkste is dan nog altijd dat je het zelf naar je plezier hebt.
pi_83435398
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 11:32 schreef Mastroianni het volgende:
Ik denk dat als het voor mij ooit zover komt ik gewoon de Wikilink in de uitnodiging zet
Dan ben je weer een zeur en is de bruid een bridezilla omdat ze voor anderen wil bepalen wat ze aandoen.

Serieus, sinds trouwen op meer dan 1 manier kan kun je het niet meer goed doen. Over alles wordt geklaagd. Corsages moeten want anders waardeer je je gasten niet. Corsages zijn belachelijk want ik ga toch geen bloemstuk op mn zorgvuldig samengestelde outfit doen. Een sit-down diner is stom en stijf en je spreekt alleen degene naast je. Een buffet is volks en niet aardig naar dames in hakken toe. Kinderen horen er bij, dus die moeten meekunnen. Kinderen horen thuisgelaten te worden want het is toch anders met kinderen er bij. Speeches en ABCtjes zijn moodkillers, maar de voltallige familie staat er op een woordje en een stukje te kunnen doen, anders ben je respectloos. Bla bla bla bla BLAAAAA. Elope while you can, srsly.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 11:49:03 #123
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_83435912
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 11:38 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Dan ben je weer een zeur en is de bruid een bridezilla omdat ze voor anderen wil bepalen wat ze aandoen.

Serieus, sinds trouwen op meer dan 1 manier kan kun je het niet meer goed doen. Over alles wordt geklaagd. Corsages moeten want anders waardeer je je gasten niet. Corsages zijn belachelijk want ik ga toch geen bloemstuk op mn zorgvuldig samengestelde outfit doen. Een sit-down diner is stom en stijf en je spreekt alleen degene naast je. Een buffet is volks en niet aardig naar dames in hakken toe. Kinderen horen er bij, dus die moeten meekunnen. Kinderen horen thuisgelaten te worden want het is toch anders met kinderen er bij. Speeches en ABCtjes zijn moodkillers, maar de voltallige familie staat er op een woordje en een stukje te kunnen doen, anders ben je respectloos. Bla bla bla bla BLAAAAA. Elope while you can, srsly.
Daarom moet je ook gewoon stront hebben aan "wat iedereen vindt". Het is jouw feest, jouw dag, fuck tradities, richt het in zoals jij het wil.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  dinsdag 29 juni 2010 @ 11:51:40 #124
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_83436034
Casual kleding op een bruiloft vind ik echt niet kunnen. Mensen in een spijkerbroek of een verwassen t-shirt, echt.. hoe verzin je het. Het is toch een bijzondere dag voor twee mensen, dan vind ik dat je er als gast ook wel wat moeite voor mag doen en er iets anders uit mag zien dan je dagelijkse kloffie. Feestelijke kleding geeft de gebeurtenis toch een andere uitstraling dan die van een standaard verjaardagsborrel.
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_83436186
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 11:49 schreef Svyatagor het volgende:
Daarom moet je ook gewoon stront hebben aan "wat iedereen vindt". Het is jouw feest, jouw dag, fuck tradities, richt het in zoals jij het wil.
Dat is uiteindelijk ook wel wat we gaan doen, maar het geeft wel moeilijke gesprekken. Ik zie niet bepaald uit naar mn moeder vertellen dat ik niet wil dat ze die jurk aantrekt. Ze vindt hem zelf waanzinnig staan. Ik vind hem alleen maar waanzinnig.
pi_83456538
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 11:28 schreef Ewelina het volgende:
Ik had uiteraard wel een mooi jurkje aan met mooie knalrode peeptoes

met hak toch?
  dinsdag 29 juni 2010 @ 19:36:41 #127
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_83456810
Ik heb geen pak dus ik heb weinig keus. Ik heb ook het geld niet om er een te kopen voor die eenmaal per jaar dat ik hem misschien nodig heb. Als ik een zwarte spijkerbroek en overhemd aan heb ben ik ook netter dan normaal. Als mensen me dan nog niet willen op hun bruiloft hoeft het van mij ook niet meer

Maar gelukkig heb ik geen vrienden en familie die zo stijf zijn dat ze over dat soort dingen vallen.
Ook geen sig dus
pi_83457123
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 19:36 schreef Dennis_enzo het volgende:

Maar gelukkig heb ik geen vrienden en familie die zo stijf zijn dat ze over dat soort dingen vallen.
dat is dus precies de point; soort zoekt soort, mensen die in een jeans naar een bruiloft of begrafenis gaan doen dat allemaal onderling, mensen die een dresscode hebben en veel waarde hechten aan zulke dingen hebben bijna altijd dus ook een vriendenkring die daar in meegaat en dat ook zelf doet.

de problemen starten altijd pas bij die groter-dan-groot bruiloften waarbij het belangrijk is dat je 150 van je beste vriendjes uitnodigt en er dus ook mensen als de-dochter-van-de-buren-van-je-ouders zijn uitgenodigt en ja, die heeft er dan problemen mee als hij of zij speciaal voor die ene receptie een nieuwe jurk of pak moet aanschaffen.
maar ik vind dan: als je er geen problemen mee hebt om naar zo'n verre link te gaan voor het gratis drankje, doe dan niet lullig en koop ook ff een pak of jurk. als je dat te veel moeite vind in zo'n geval; hou de eer aan jezelf en ga dan ook niet, stuur een kaart ofzo, einde probleem.

ik heb echt nog nooit gehoord van iemand die zelf altijd in trainingsbroek loopt en een uitnodiging krijgt van de bruiloft van zijn beste vriend die opeens alles in white tie wil hebben.
(ja, ik weet het, nu krijg ik natuurlijk direct antwoord van die 3 uitzonderingen die hier op fok zitten... maar kom op, hoe vaak gebeurt dat nu echt? mensen hebben gewoon een passende vriendenkring / familie)
pi_83457378
Nmwoh. Ik en mijn vriend zijn echt enorm verschillend, komen uit twee heel verschillende families. Mijn moeders (tweevoud, lesbisch stel) zijn kunstenaars en, laten we het netjes omschrijven, non-conformistisch. Mijn vriend zn familie zijn van het type RTL4 en jaarlijks naar Benidorm.

Nu komen wij twee er samen wel uit hoe we het midden vinden tussen zijn erg klassieke idee van een huwelijk en mijn 'feministische hippie onzin' zoals schoonvader het subtiel uitdrukt, maar dat wil niet zeggen dat de beste vriendin van mijn moeders iets aantrekt wat goed gaat vallen bij de opa van mijn vriend.

Dodelijke blikken zullen 100% zeker over en weer gaan wij besluiten ons daar weinig van aan te trekken, maar de roddels zullen achteraf niet mis zijn, dat kan ik je garanderen.

Ik ben wel met je eens dat dit extreem is en dat het meestal subtieler is, maar het valt mij op dat mensen als het op bruiloften aankomt de meest subtiele dingen enorm opblazen. Tot aan je hoort een lichtgrijs pak te dragen geen antraciet blablabla aan toe.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 22:15:45 #130
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_83465579
quote:
de roddels zullen achteraf niet mis zijn, dat kan ik je garanderen
heerlijk voor er bij, als mensen komen "foto's kijken"
  dinsdag 29 juni 2010 @ 23:02:11 #131
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_83468852
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 19:36 schreef Dennis_enzo het volgende:
Ik heb geen pak dus ik heb weinig keus. Ik heb ook het geld niet om er een te kopen voor die eenmaal per jaar dat ik hem misschien nodig heb. Als ik een zwarte spijkerbroek en overhemd aan heb ben ik ook netter dan normaal. Als mensen me dan nog niet willen op hun bruiloft hoeft het van mij ook niet meer

Ik weet niet hoor, maar bij mij op de opleiding is een pak toch eigenlijk wel een must en word zeer gewaardeerd tijdens presentaties. Dus kan me bijna niet voorstellen dat je zo'n pak maar 1x per jaar gebruikt. Wat doe je aan naar de sollicitatie richting stage bijvoorbeeld.
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
  woensdag 30 juni 2010 @ 00:24:29 #132
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_83473043
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 23:02 schreef YskaFredriksson het volgende:

[..]

Ik weet niet hoor, maar bij mij op de opleiding is een pak toch eigenlijk wel een must en word zeer gewaardeerd tijdens presentaties. Dus kan me bijna niet voorstellen dat je zo'n pak maar 1x per jaar gebruikt. Wat doe je aan naar de sollicitatie richting stage bijvoorbeeld.
Bij een sollicitatie is het gebruikelijk je hetzelfde te kleden als je op de werkvloer zou doen. Daar ik programmeur ben word van mij niet verwacht dat ik in driedelig pak rondloop, dus hoeft dat bij een sollicitatie ook niet. En ja, ik heb al meerdere malen succesvol gesolliciteerd.

Op zowel het HBO als de universiteit heb ik nog nooit met een pak gepresenteerd, en daar heeft ook nog nooit iemand raar van opgekeken. Wellicht dat het bij andere opleidingen anders werkt, maar ik kan het me haast niet voorstellen dat het verplicht is.
Ook geen sig dus
pi_83473495
quote:
Eens.

Zal zelf niet zo snel een dresscode instellen maar ik zou het wel leuk vinden als iemand inderdaad een beetje zijn/haar best doet om er leuk/verzorgd uit te zien.
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  woensdag 30 juni 2010 @ 08:26:21 #134
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_83477065
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 19:29 schreef WRH het volgende:

[..]

met hak toch?
Uiteraard, 13 cm
pi_83480026
Over 3 weken gaan wij trouwen. En het zal me aan mijn anus oxideren wat mensen aan doen, zolang wij er maar 't beste uitzien

Mijn vader bijvoorbeeld draagt nooit pakken, nooit. Het staat hem ook echt niet (hij is nogal klein, fors gebouwd en gedrongen) en hij kwam naar me toe laatst met de voorzichtige mededeling/vraag "vind je 't erg als ik geen pak aan doe? Ik voel me er echt niet fijn in.." Dat vond ik echt zo lief maar ook zo overbodig, want hij zou toch moeten weten dat ik gewoon wil dat mijn vader me weggeeft en niet een of andere man die er ongemakkelijk in een pak bijloopt wat hij nooit aan trekt....

Mijn pa is een man die er heel netjes en relaxed uit kan zien in een nette pantalon en een mooi overhemd/blousje, en zo ken ik 'm en zo mag hij me weggeven aan mijn toekomstig echtgenoot. Al dat moeilijke gedoe... Ook komen er wat motorrijders.. die komen dus gewoon in leren motorpak, chopper outfit (met franje!) en textiel of wat ze dan ook aanhebben. het gaat erom dat ze er bij willen zijn en de dag met ons willen vieren, en als er mensen zijn die daar OP onze bruiloft over zouden vallen, dan mogen ze ook gewoon weg gaan, als ze zich 'ervoor schamen' ofzo
Ja doei.
pi_83483040
Over drie weken trouwen en dan gasten in motorrijkleding? Die zwemmen weg man zo heet!!
pi_83483398
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 11:40 schreef Dipkip het volgende:
Over drie weken trouwen en dan gasten in motorrijkleding? Die zwemmen weg man zo heet!!

da's hun probleem, mag hopen voor hen dat ze nog wat extra meenemen maargoed, ze zijn 't wel gewend !
Ja doei.
  woensdag 30 juni 2010 @ 12:42:04 #138
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_83485557
quote:

quote:
omdat wij, de maatschappij, dat ooit hebben afgesproken, gewoon zoals het hoort
quote:
quote:
quote:
quote:
! Hou toch je snavel man!
pi_83485737
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 11:48 schreef motorbloempje het volgende:
da's hun probleem, mag hopen voor hen dat ze nog wat extra meenemen maargoed, ze zijn 't wel gewend !
Das waar misschien een plantenspuit klaarzetten
  woensdag 30 juni 2010 @ 13:39:00 #140
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_83488051
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 10:23 schreef motorbloempje het volgende:
Mijn pa is een man die er heel netjes en relaxed uit kan zien in een nette pantalon en een mooi overhemd/blousje, en zo ken ik 'm en zo mag hij me weggeven aan mijn toekomstig echtgenoot.
Maar dan gaat ie toch wel een beetje voor netjes, anders dan wat ie normaal aanheeft? Of loopt hij er in het dagelijkse leven ook met een nette pantalon en mooi overhemd bij?

Het gaat mij er ook niet om dat mensen persé in een 3-delig pak op een bruiloft moeten verschijnen, maar ik vind wel dat je enigszins de indruk mag wekken dat je er moeite voor hebt gedaan om er leuk uit te zien. Dus een nette broek en overhemd is prima. Maar ik kan er in ieder geval niet bij dat er mensen zijn die gewoon in een verwassen spijkerbroek en verrotte gympen naar een bruiloft gaan.
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_83488238
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 13:39 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Maar dan gaat ie toch wel een beetje voor netjes, anders dan wat ie normaal aanheeft? Of loopt hij er in het dagelijkse leven ook met een nette pantalon en mooi overhemd bij?

nieuwe broek en blouse denk ik, maar gewoon in dezelfde richting als wat hij altijd draagt voor 'nette gelegenheden', of gewoon doordeweeks, want hij leeft in pantalons en blousjes helemaal prima wat mij betreft
Ja doei.
  woensdag 30 juni 2010 @ 14:25:50 #142
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_83490189
Ik voel me doorgaans ongemakkelijker als ik underdressed ben, dan als ik overdressed ben. Dan 'overdrijf' ik liever, dat is iig nooit fout.
pi_83497921
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 14:25 schreef Sander het volgende:
Ik voel me doorgaans ongemakkelijker als ik underdressed ben, dan als ik overdressed ben. Dan 'overdrijf' ik liever, dat is iig nooit fout.
inderdaad. En dat mensen je raar aan kunnen kijken is eerder dat ze zelf denken dat ze underdressed zijn dan dat ze je binnensmonds uitlachen omdat je een pak aan hebt. Wie dat ook gedacht heeft
  woensdag 30 juni 2010 @ 20:39:11 #144
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_83506234
Overdressed kun je heel vaak wat meer 'undressen'. Omgekeerd gaat lastiger.
  woensdag 30 juni 2010 @ 20:45:50 #145
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_83506542
Under- of overdressing, niet alleen een kwestie van teveel of te weinig. Het al of niet dragen van een das, bijvoorbeeld, zegt op zichzelf niet zoveel. De juiste kleding is geen strikte optelsom, behalve voor hardcore formalisten. Een lelijke of slechtgestrikte das, een verkeerd gesneden pak, foute schoenen. Je intenties kunnen nog zo goed zijn, ze zijn geen garantie voor succes. Evengoed kan een combinatie van nonchalance en gevoel voor stijl een schot in de roos zijn.
  woensdag 30 juni 2010 @ 20:57:34 #146
110241 Mastroianni
La Dolce Vita
pi_83507123
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 20:45 schreef Ringo het volgende:
Under- of overdressing, niet alleen een kwestie van teveel of te weinig. Het al of niet dragen van een das, bijvoorbeeld, zegt op zichzelf niet zoveel. De juiste kleding is geen strikte optelsom, behalve voor hardcore formalisten. Een lelijke of slechtgestrikte das, een verkeerd gesneden pak, foute schoenen. Je intenties kunnen nog zo goed zijn, ze zijn geen garantie voor succes. Evengoed kan een combinatie van nonchalance en gevoel voor stijl een schot in de roos zijn.
Natuurlijk kun je er in verschillende outfits goed of slecht uit zien. Maar de mensen die een slechtzittend pak hebben, hebben over het algemeen ook geen mooie casual kleding en vice versa.

Een dresscode wordt vaak juist ingesteld zodat niemand zich over of underdressed hoeft te voelen zodat álle gasten op hun gemak zijn en het feest dus leuker kan zijn. Een pak dragen heeft niets met een stijve hark zijn te maken.

Maar tegenwoordig lijken de gasten wel zoiets te hebben van 'Jij wil mij toch op het feest hebben, dan neem je me maar zoals ik ben' in plaats van 'Hey, ze hebben eraan gedacht om mij uit te nodigen!'.
  woensdag 30 juni 2010 @ 21:01:22 #147
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_83507276
Ik neem dat ook de verwachtingen van de gastheer en gastvrouw op dat gebied veel minder hoog zijn.
  woensdag 30 juni 2010 @ 21:08:47 #148
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_83507609
quote:
Maar tegenwoordig lijken de gasten wel zoiets te hebben van 'Jij wil mij toch op het feest hebben, dan neem je me maar zoals ik ben' in plaats van 'Hey, ze hebben eraan gedacht om mij uit te nodigen!'
  woensdag 30 juni 2010 @ 21:10:03 #149
110241 Mastroianni
La Dolce Vita
pi_83507662
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 08:26 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Uiteraard, 13 cm
Leuk jurkje, hakken aan. Lijkt me best een mooi plaatje om te zien. Veel beter toch dan gympies, spijkerbroek en een t-shirt?
  woensdag 30 juni 2010 @ 21:21:12 #150
221431 servus_universitas
Profeta Pluriforma
pi_83508152
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 20:45 schreef Ringo het volgende:
Ben ik met je eens, beter casual waar aandacht aan is besteed (kan absoluut ook erg mooi zijn, de juiste kleurcombinaties, de juiste stoffen) dan een kostuum dat slecht zit of waarbij je aan de details kunt zien dat iemand er geen zorg aan heeft besteed. Een slechtgestrikte das is ook zo'n voorbeeld. Waarom besteedt iemand daar dan niet even wat meer zorg aan? Of zien ze het gewoon niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')