Hm.. waarom staat het dan in klaagbak?quote:Op dinsdag 2 september 2008 10:29 schreef servus_universitas het volgende:
Dus niet zozeer ik een klacht, maar gewoon een uiting van een spijtig gevoel.
Foutje van mijn kant, sorryquote:Op dinsdag 2 september 2008 10:30 schreef xalo het volgende:
[..]
Hm.. waarom staat het dan in klaagbak?
Nou, je moet natuurlijk niets, maar zo ging dat voorheen altijd wel. Tegenwoordig zie je dat dus steeds minder.quote:Op dinsdag 2 september 2008 10:32 schreef BarraCupraCuda het volgende:
bruiloften moet je in pak heen.
Maar wat versta jij onder netjesquote:Op dinsdag 2 september 2008 10:36 schreef Godlike02 het volgende:
Paupers![]()
Gewoon netjes kleden tenzij het bruidspaar tokkies zijn en uitdrukkelijk een andere wens hebben.
Vermaak onsquote:Op dinsdag 2 september 2008 10:37 schreef Adelante het volgende:
Laatst een bruiloft geweest waar op de uitnodiging stond dat de dresscode "black tie" was. Nou je wil niet weten wat je dan allemaal aantreft op zo'n feest
had laatst een bruiloft en op de uitnodiging stond tenue de ville en iedereen heeft zich er ook aan gehouden, gewoon een kwestie van duidelijk zijnquote:Op dinsdag 2 september 2008 10:33 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Nou, je moet natuurlijk niets, maar zo ging dat voorheen altijd wel. Tegenwoordig zie je dat dus steeds minder.
Nou, ik denk dat dat wel meevalt. De plechtigheid is er vooral voorafgaande aan het feest. Je ziet ook altijd dat de mensen, de happy few, die voor de gehele dag zijn uitgenodigd, wel vaak traditioneel zijn gekleed. Maar de feestgangers zijn dat meestal niet. Ik betwijfel of dat komt doordat het huwelijk veel minder voor altijd is, aangezien de mensen naar wiens bruiloft ik ga over het algemeen op dat vlak vrij conservatief zijn (wat ik overigens erg kan waarderen, maar dat terzijde). Ik denk zelf dat het gewoonweg een ontwikkeling is in de tijdgeest. Kleding en de etiquette rondom kleding zijn simpelweg veranderlijk.quote:Op dinsdag 2 september 2008 10:38 schreef HeatWave het volgende:
Denk dat het ook wel te maken heeft met het feit dat een huwelijk tegenwoordig veel minder voor altijd is, niet dat iedereen het maar als iets tijdelijks ziet perse, maar zo enorm plechtig is het ook weer niet meer...
jeans, wit shirt en een zwarte das (black tiequote:
Mja beetje onhandig van het bruidspaar. Wie heeft in godsnaam een dinner jacket / tuxedo / smoking in zn kast hangen? Ik niet in ieder geval.quote:Op dinsdag 2 september 2008 10:37 schreef Adelante het volgende:
Laatst een bruiloft geweest waar op de uitnodiging stond dat de dresscode "black tie" was. Nou je wil niet weten wat je dan allemaal aantreft op zo'n feest
Euh, een tenue de ville is juist niet een dinner jacket, een tuxedo en ook geen smoking. Een tenue de ville is simpelweg een alledaags net pak.quote:Op dinsdag 2 september 2008 10:43 schreef DaFan het volgende:
[..]
Mja beetje onhandig van het bruidspaar. Wie heeft in godsnaam een dinner jacket / tuxedo / smoking in zn kast hangen? Ik niet in ieder geval.
Tenue de ville heeft tenminste iedereen.
Leer lezen.quote:Op dinsdag 2 september 2008 10:45 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Euh, een tenue de ville is juist niet een dinner jacket, een tuxedo en ook geen smoking. Een tenue de ville is simpelweg een alledaags net pak.
Als ik zo'n uitnodiging zou krijgen zou ik het opvatten dat ik niet welkom ben. Wil best wat netjes aandoen (lees: pantalon, jasje, overhemd (zonder das) en gepoetste kistjes) maar ik ga geen smoking aanschaffen.quote:Op dinsdag 2 september 2008 10:37 schreef Adelante het volgende:
Okquote:Op dinsdag 2 september 2008 10:47 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Oh sorry, ik zat helemaal verkeerd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |