Hm.. waarom staat het dan in klaagbak?quote:Op dinsdag 2 september 2008 10:29 schreef servus_universitas het volgende:
Dus niet zozeer ik een klacht, maar gewoon een uiting van een spijtig gevoel.
Foutje van mijn kant, sorryquote:Op dinsdag 2 september 2008 10:30 schreef xalo het volgende:
[..]
Hm.. waarom staat het dan in klaagbak?
Nou, je moet natuurlijk niets, maar zo ging dat voorheen altijd wel. Tegenwoordig zie je dat dus steeds minder.quote:Op dinsdag 2 september 2008 10:32 schreef BarraCupraCuda het volgende:
bruiloften moet je in pak heen.
Maar wat versta jij onder netjesquote:Op dinsdag 2 september 2008 10:36 schreef Godlike02 het volgende:
Paupers![]()
Gewoon netjes kleden tenzij het bruidspaar tokkies zijn en uitdrukkelijk een andere wens hebben.
Vermaak onsquote:Op dinsdag 2 september 2008 10:37 schreef Adelante het volgende:
Laatst een bruiloft geweest waar op de uitnodiging stond dat de dresscode "black tie" was. Nou je wil niet weten wat je dan allemaal aantreft op zo'n feest
had laatst een bruiloft en op de uitnodiging stond tenue de ville en iedereen heeft zich er ook aan gehouden, gewoon een kwestie van duidelijk zijnquote:Op dinsdag 2 september 2008 10:33 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Nou, je moet natuurlijk niets, maar zo ging dat voorheen altijd wel. Tegenwoordig zie je dat dus steeds minder.
Nou, ik denk dat dat wel meevalt. De plechtigheid is er vooral voorafgaande aan het feest. Je ziet ook altijd dat de mensen, de happy few, die voor de gehele dag zijn uitgenodigd, wel vaak traditioneel zijn gekleed. Maar de feestgangers zijn dat meestal niet. Ik betwijfel of dat komt doordat het huwelijk veel minder voor altijd is, aangezien de mensen naar wiens bruiloft ik ga over het algemeen op dat vlak vrij conservatief zijn (wat ik overigens erg kan waarderen, maar dat terzijde). Ik denk zelf dat het gewoonweg een ontwikkeling is in de tijdgeest. Kleding en de etiquette rondom kleding zijn simpelweg veranderlijk.quote:Op dinsdag 2 september 2008 10:38 schreef HeatWave het volgende:
Denk dat het ook wel te maken heeft met het feit dat een huwelijk tegenwoordig veel minder voor altijd is, niet dat iedereen het maar als iets tijdelijks ziet perse, maar zo enorm plechtig is het ook weer niet meer...
jeans, wit shirt en een zwarte das (black tiequote:
Mja beetje onhandig van het bruidspaar. Wie heeft in godsnaam een dinner jacket / tuxedo / smoking in zn kast hangen? Ik niet in ieder geval.quote:Op dinsdag 2 september 2008 10:37 schreef Adelante het volgende:
Laatst een bruiloft geweest waar op de uitnodiging stond dat de dresscode "black tie" was. Nou je wil niet weten wat je dan allemaal aantreft op zo'n feest
Euh, een tenue de ville is juist niet een dinner jacket, een tuxedo en ook geen smoking. Een tenue de ville is simpelweg een alledaags net pak.quote:Op dinsdag 2 september 2008 10:43 schreef DaFan het volgende:
[..]
Mja beetje onhandig van het bruidspaar. Wie heeft in godsnaam een dinner jacket / tuxedo / smoking in zn kast hangen? Ik niet in ieder geval.
Tenue de ville heeft tenminste iedereen.
Leer lezen.quote:Op dinsdag 2 september 2008 10:45 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Euh, een tenue de ville is juist niet een dinner jacket, een tuxedo en ook geen smoking. Een tenue de ville is simpelweg een alledaags net pak.
Als ik zo'n uitnodiging zou krijgen zou ik het opvatten dat ik niet welkom ben. Wil best wat netjes aandoen (lees: pantalon, jasje, overhemd (zonder das) en gepoetste kistjes) maar ik ga geen smoking aanschaffen.quote:Op dinsdag 2 september 2008 10:37 schreef Adelante het volgende:
Okquote:Op dinsdag 2 september 2008 10:47 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Oh sorry, ik zat helemaal verkeerd.
jasje en dasje heb je zo uit hoorquote:Op dinsdag 2 september 2008 10:55 schreef servus_universitas het volgende:
Het probleem is ook dat je het tegenwoordig erg moeilijk kan voorspellen, tenzij je uiteraard een expliciete dresscode krijgt opgelegd. Je kunt zeggen, oké, we doen een pantalon aan, met nette schoenen, een overhemd met stropdas, een vestje en een jasje en er dan achter komen, dat je de enige bent die zo chic gekleed is. Dat is echt geen prettig gevoel.
Het probleem is vooral de eerste confrontatie. Je voelt het direct wanneer je binnenkomt. Maar natuurlijk heb je gelijk verder.quote:Op dinsdag 2 september 2008 10:56 schreef Adelante het volgende:
[..]
jasje en dasje heb je zo uit hoor
Als dat al uitgelegd moet worden aan je doe je er zo te horen zelf net zo hard aan mee.quote:Op dinsdag 2 september 2008 10:37 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Maar wat versta jij onder netjes?
hoezo? het gaat er toch om dat jij er volgens jezelf netjes bijloopt op een gelegenheid waarvan jij vindt dat die daar om vraagt.quote:Op dinsdag 2 september 2008 10:55 schreef servus_universitas het volgende:
Het probleem is ook dat je het tegenwoordig erg moeilijk kan voorspellen, tenzij je uiteraard een expliciete dresscode krijgt opgelegd. Je kunt zeggen, oké, we doen een pantalon aan, met nette schoenen, een overhemd met stropdas, een vestje en een jasje en er dan achter komen, dat je de enige bent die zo chic gekleed is. Dat is echt geen prettig gevoel.
faalquote:Op dinsdag 2 september 2008 10:48 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Als ik zo'n uitnodiging zou krijgen zou ik het opvatten dat ik niet welkom ben. Wil best wat netjes aandoen (lees: pantalon, jasje, overhemd (zonder das) en gepoetste kistjes) maar ik ga geen smoking aanschaffen.
Netjes is tegenwoordig een heel relatief begrip, dus ik vraag je gewoon wat jij er onder verstaat. Ik weet wel wat ik eronder versta.quote:Op dinsdag 2 september 2008 11:02 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Als dat al uitgelegd moet worden aan je doe je er zo te horen zelf net zo hard aan mee.
Ligt er aan, als het een nette donkerblauwe is en wat je er verder bij aan hebt. Maar over het algemeen is een spijkerbroek inderdaad een beetje te casual.quote:Op dinsdag 2 september 2008 11:07 schreef Jose1985 het volgende:
Een spijkerbroek vind ik sowieso not done!
Echt zoo waardeloos...
dan ga je naar de winkel....quote:Op dinsdag 2 september 2008 11:42 schreef Dennis_enzo het volgende:
Ik heb geen smoking en alleen spijkerbroeken. Weinig keus dus
eigenlijk mag dat nietquote:Op dinsdag 2 september 2008 11:24 schreef Bellah het volgende:
Ik heb vrijdag n bruiloft en ik ga lekker mijn mooie witte jurkje aandoen, schijt aan dat casual gedoe! Vind het altijd wel leuk, iedereen in t net.
Idd.quote:Op dinsdag 2 september 2008 10:32 schreef BarraCupraCuda het volgende:
ik denk dat ik toch heel hard had moeten lachenquote:Op dinsdag 2 september 2008 12:05 schreef Dipkip het volgende:
Wij hadden laatst ook een bruiloft, mn vriend was in pak met das, ik had een nette rok aan en een wat gekleed blousje. Komen we daar aan, heeft de vader van de bruid een paars T-shirt met Tweety er op aan en witte sportschoenen.
Wij stonden echt zo naar elkaar te kijken van, is dit nou EPIC FAIL van zijn kant of de onze
Ik ga geen dure kleren kopen die je 2x per jaar (als het meezit) aanhebt. Ze hebben maar te begrijpen dat studenten dat niet kunnen betalen hoorquote:Op dinsdag 2 september 2008 11:44 schreef draculettetje het volgende:
[..]
dan ga je naar de winkel....
Ik zou zeggen, geen van beide. Als die vader strak in het pak was en jouw vriend zou aangekomen zijn met zo'n t-shirt en sportschoenen, dan was het een epic fail voor jouw vriend. Maar die vader vormt een onderdeel van waar het feest om gaat en dus valt hij moeilijk te bekritiseren. En jullie waren netjes klassiek en dat is altijd goed.quote:Op dinsdag 2 september 2008 12:05 schreef Dipkip het volgende:
Wij hadden laatst ook een bruiloft, mn vriend was in pak met das, ik had een nette rok aan en een wat gekleed blousje. Komen we daar aan, heeft de vader van de bruid een paars T-shirt met Tweety er op aan en witte sportschoenen.
Wij stonden echt zo naar elkaar te kijken van, is dit nou EPIC FAIL van zijn kant of de onze
Hallo, als je een goed pak koopt dat je 2x per jaar draagt, dan kun je daar best lang mee doen. Iedere man hoort een net pak in de kast te hebben gehangen.quote:Op dinsdag 2 september 2008 12:08 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Ik ga geen dure kleren kopen die je 2x per jaar (als het meezit) aanhebt. Ze hebben maar te begrijpen dat studenten dat niet kunnen betalen hoor
quote:Op dinsdag 2 september 2008 12:05 schreef Dipkip het volgende:
quote:Op dinsdag 2 september 2008 11:52 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
eigenlijk mag dat nietalleen de bruid mag in het wit zijn
Smoking..quote:Op dinsdag 2 september 2008 10:32 schreef BarraCupraCuda het volgende:
nou niet boos zijnquote:
neequote:
Oh ja dat was de reden dat ik geen studenten heb uitgenodigd!quote:Op dinsdag 2 september 2008 12:08 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Ik ga geen dure kleren kopen die je 2x per jaar (als het meezit) aanhebt. Ze hebben maar te begrijpen dat studenten dat niet kunnen betalen hoor
Zulke personen (Tweety-shirt) zien bij ons de binnenkant van de zaal nietquote:Op dinsdag 2 september 2008 12:09 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Van jullie kant.
Meneer had voor de gelegenheid schijt aan wat anderen van hem verwachten op zo'n avond.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |