abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61315374
Ik heb inmiddels al een redelijk aantal bruiloften bezocht en het is mij opgevallen dat mensen in de loop der tijd steeds meer in casual kleding verschijnen op het feest. De groep die in kostuum verschijnt is over het algemeen de kleinste groep en zeker de stropdas is echt een zeldzaamheid (ik ga even uit van de man voor het gemak). De meeste mensen dragen wel nette kleding, maar kleding dat toch door kan gaan als casual.

Nu wil ik hierbij opmerken dat ik mij hierover absoluut niet beklaag. Het hoort simpelweg bij de tijdgeest en uiteindelijk gaat het om de mensen die de sfeer maken en niet om wat ze aan hebben. Maar toch vind ik het aan de andere kant ook wel weer jammer. Het geeft het feest een meer speciale lading en het getuigt ook van een bepaald respect voor het bruidspaar (die zelf over het algemeen altijd wel heel chic gekleed is, evenals de directe naasten).

Dus niet zozeer ik een klacht, maar gewoon een uiting van een spijtig gevoel .
  dinsdag 2 september 2008 @ 10:30:43 #2
199522 xalo
Internetheld op sokken.
pi_61315420
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 10:29 schreef servus_universitas het volgende:

Dus niet zozeer ik een klacht, maar gewoon een uiting van een spijtig gevoel .
Hm.. waarom staat het dan in klaagbak?
Op woensdag 15 juli 2009 22:20 schreef moonmovies het volgende:
[..]
En door figuren zoals jij wordt PUB gezellig :7
pi_61315432
--> GC aangezien het niet zozeer een klacht is, maar een uiting van een spijtig gevoel.
pi_61315448
Casual
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  dinsdag 2 september 2008 @ 10:32:49 #5
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_61315473
bruiloften moet je in pak heen.
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_61315484
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 10:30 schreef xalo het volgende:

[..]

Hm.. waarom staat het dan in klaagbak?
Foutje van mijn kant, sorry .
pi_61315503
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 10:32 schreef BarraCupraCuda het volgende:
Nou, je moet natuurlijk niets, maar zo ging dat voorheen altijd wel. Tegenwoordig zie je dat dus steeds minder.
pi_61315540
Ik zorg altijd dat ik er netjes uit zie
respect enzo..
In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash.
RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
Lid van de MamaSquad
pi_61315554
Paupers
Gewoon netjes kleden tenzij het bruidspaar tokkies zijn en uitdrukkelijk een andere wens hebben.
pi_61315574
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 10:36 schreef Godlike02 het volgende:
Paupers
Gewoon netjes kleden tenzij het bruidspaar tokkies zijn en uitdrukkelijk een andere wens hebben.
Maar wat versta jij onder netjes ?
  dinsdag 2 september 2008 @ 10:37:39 #11
3185 Adelante
To let it go now
pi_61315575
Laatst een bruiloft geweest waar op de uitnodiging stond dat de dresscode "black tie" was. Nou je wil niet weten wat je dan allemaal aantreft op zo'n feest
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  dinsdag 2 september 2008 @ 10:38:02 #12
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_61315581
Denk dat het ook wel te maken heeft met het feit dat een huwelijk tegenwoordig veel minder voor altijd is, niet dat iedereen het maar als iets tijdelijks ziet perse, maar zo enorm plechtig is het ook weer niet meer...
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_61315587
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 10:37 schreef Adelante het volgende:
Laatst een bruiloft geweest waar op de uitnodiging stond dat de dresscode "black tie" was. Nou je wil niet weten wat je dan allemaal aantreft op zo'n feest
Vermaak ons ...
pi_61315609
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 10:33 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Nou, je moet natuurlijk niets, maar zo ging dat voorheen altijd wel. Tegenwoordig zie je dat dus steeds minder.
had laatst een bruiloft en op de uitnodiging stond tenue de ville en iedereen heeft zich er ook aan gehouden, gewoon een kwestie van duidelijk zijn
pi_61315687
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 10:38 schreef HeatWave het volgende:
Denk dat het ook wel te maken heeft met het feit dat een huwelijk tegenwoordig veel minder voor altijd is, niet dat iedereen het maar als iets tijdelijks ziet perse, maar zo enorm plechtig is het ook weer niet meer...
Nou, ik denk dat dat wel meevalt. De plechtigheid is er vooral voorafgaande aan het feest. Je ziet ook altijd dat de mensen, de happy few, die voor de gehele dag zijn uitgenodigd, wel vaak traditioneel zijn gekleed. Maar de feestgangers zijn dat meestal niet. Ik betwijfel of dat komt doordat het huwelijk veel minder voor altijd is, aangezien de mensen naar wiens bruiloft ik ga over het algemeen op dat vlak vrij conservatief zijn (wat ik overigens erg kan waarderen, maar dat terzijde). Ik denk zelf dat het gewoonweg een ontwikkeling is in de tijdgeest. Kleding en de etiquette rondom kleding zijn simpelweg veranderlijk.
  dinsdag 2 september 2008 @ 10:43:08 #16
3185 Adelante
To let it go now
pi_61315696
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 10:38 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Vermaak ons ...
jeans, wit shirt en een zwarte das (black tie )
alle mogelijke combi's met een navy jasje en khaki broek
antraciet grijze begrafenispakken
sneakers onder een smoking

In NL mag je gewoon niet te veel verwachten van de gemiddelde kledingstijl
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_61315703
quote:
Mja beetje onhandig van het bruidspaar. Wie heeft in godsnaam een dinner jacket / tuxedo / smoking in zn kast hangen? Ik niet in ieder geval.
Tenue de ville heeft tenminste iedereen.
  dinsdag 2 september 2008 @ 10:45:30 #18
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_61315740
Opzich he, waarom altijd van die moeilijke, buitenlandse namen? Blek tai, tenu de vielj!?

Lul gewoon Nederlands, dan snapt men ook wat je wil .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_61315756
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 10:43 schreef DaFan het volgende:

[..]

Mja beetje onhandig van het bruidspaar. Wie heeft in godsnaam een dinner jacket / tuxedo / smoking in zn kast hangen? Ik niet in ieder geval.
Tenue de ville heeft tenminste iedereen.
Euh, een tenue de ville is juist niet een dinner jacket, een tuxedo en ook geen smoking. Een tenue de ville is simpelweg een alledaags net pak.
pi_61315771
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 10:45 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Euh, een tenue de ville is juist niet een dinner jacket, een tuxedo en ook geen smoking. Een tenue de ville is simpelweg een alledaags net pak.
Leer lezen.
pi_61315789
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 10:46 schreef DaFan het volgende:

[..]

Leer lezen.
Oh sorry , ik zat helemaal verkeerd.
  † In Memoriam † dinsdag 2 september 2008 @ 10:48:16 #22
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_61315801
quote:
Als ik zo'n uitnodiging zou krijgen zou ik het opvatten dat ik niet welkom ben. Wil best wat netjes aandoen (lees: pantalon, jasje, overhemd (zonder das) en gepoetste kistjes) maar ik ga geen smoking aanschaffen.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_61315827
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 10:47 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Oh sorry , ik zat helemaal verkeerd.
Ok
  dinsdag 2 september 2008 @ 10:52:25 #24
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_61315896
hangt af van de afstand die je met het bruidspaar hebt. Als het een receptie is waarvoor uitgenodigd dan wel netjes maar geen strop enzulks. Maar als het wat closer is dan wel even colbertje en strop.
How can I make this topic about me?
pi_61315961
Het probleem is ook dat je het tegenwoordig erg moeilijk kan voorspellen, tenzij je uiteraard een expliciete dresscode krijgt opgelegd. Je kunt zeggen, oké, we doen een pantalon aan, met nette schoenen, een overhemd met stropdas, een vestje en een jasje en er dan achter komen, dat je de enige bent die zo chic gekleed is. Dat is echt geen prettig gevoel.
  dinsdag 2 september 2008 @ 10:56:49 #26
3185 Adelante
To let it go now
pi_61315984
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 10:55 schreef servus_universitas het volgende:
Het probleem is ook dat je het tegenwoordig erg moeilijk kan voorspellen, tenzij je uiteraard een expliciete dresscode krijgt opgelegd. Je kunt zeggen, oké, we doen een pantalon aan, met nette schoenen, een overhemd met stropdas, een vestje en een jasje en er dan achter komen, dat je de enige bent die zo chic gekleed is. Dat is echt geen prettig gevoel.
jasje en dasje heb je zo uit hoor
pi_61316011
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 10:56 schreef Adelante het volgende:

[..]

jasje en dasje heb je zo uit hoor
Het probleem is vooral de eerste confrontatie. Je voelt het direct wanneer je binnenkomt. Maar natuurlijk heb je gelijk verder.
pi_61316012
K ga meestal in mn boxer naar dat soort feesten
pi_61316094
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 10:37 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Maar wat versta jij onder netjes ?
Als dat al uitgelegd moet worden aan je doe je er zo te horen zelf net zo hard aan mee.
pi_61316135
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 10:55 schreef servus_universitas het volgende:
hoezo? het gaat er toch om dat jij er volgens jezelf netjes bijloopt op een gelegenheid waarvan jij vindt dat die daar om vraagt.

In black tie aankomen als zoiets niet vermeld staat is anders... maar gewoon netjes is altijd goed. en tis raar dat jij je daar dan druk om maakt terwijl de rest er te casual uitziet
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 2 september 2008 @ 11:05:25 #31
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_61316160
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 10:48 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Als ik zo'n uitnodiging zou krijgen zou ik het opvatten dat ik niet welkom ben. Wil best wat netjes aandoen (lees: pantalon, jasje, overhemd (zonder das) en gepoetste kistjes) maar ik ga geen smoking aanschaffen.
faal _!
pi_61316178
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 11:02 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Als dat al uitgelegd moet worden aan je doe je er zo te horen zelf net zo hard aan mee.
Netjes is tegenwoordig een heel relatief begrip, dus ik vraag je gewoon wat jij er onder verstaat. Ik weet wel wat ik eronder versta.
pi_61316208
Een spijkerbroek vind ik sowieso not done!
Echt zoo waardeloos...

En voor de dames alles wat te kort is en met tijger/panter print kan echt niet!
(Ja ik heb serieus eens iemand gezien met een tijgerjurkje, en dan met nadruk op jurkje
pi_61316363
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 11:07 schreef Jose1985 het volgende:
Een spijkerbroek vind ik sowieso not done!
Echt zoo waardeloos...
Ligt er aan, als het een nette donkerblauwe is en wat je er verder bij aan hebt. Maar over het algemeen is een spijkerbroek inderdaad een beetje te casual.
pi_61316597
Ik heb vrijdag n bruiloft en ik ga lekker mijn mooie witte jurkje aandoen, schijt aan dat casual gedoe! Vind het altijd wel leuk, iedereen in t net.
  dinsdag 2 september 2008 @ 11:42:44 #36
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_61317078
Ik heb geen smoking en alleen spijkerbroeken. Weinig keus dus
Ook geen sig dus
pi_61317113
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 11:42 schreef Dennis_enzo het volgende:
Ik heb geen smoking en alleen spijkerbroeken. Weinig keus dus
dan ga je naar de winkel....
pi_61317138
al heb ik wel zoiets dat je wat aan moet doen waar je je in ieder geval makkelijk/goed etc in voelt
dan straal je wel wat feestelijkers uit als dat je wat aan hebt waar je je niet prettig in voelt

maar de man wel liefst in pak hoor!
pi_61317316
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 11:24 schreef Bellah het volgende:
Ik heb vrijdag n bruiloft en ik ga lekker mijn mooie witte jurkje aandoen, schijt aan dat casual gedoe! Vind het altijd wel leuk, iedereen in t net.
eigenlijk mag dat niet alleen de bruid mag in het wit zijn
  dinsdag 2 september 2008 @ 11:58:37 #40
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_61317441
quote:
Idd.

Laatste bruiloft die ik bezocht (2 jaar geleden) kende zelfs een heus kledingvoorschrift: heren werden geacht in smoking te verschijnen, dames in avondjurk.

Ik kan me van mijn eigen bruiloft herinneren (ruim 11 jaar geleden) dat de meerderheid 'netjes' verscheen, maar een paar mensen 'casual'. Zelf zit ik daar niet zo mee (mogen ze zelf weten), maar het steekt toch wel af.
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_61317557
Wij hadden laatst ook een bruiloft, mn vriend was in pak met das, ik had een nette rok aan en een wat gekleed blousje. Komen we daar aan, heeft de vader van de bruid een paars T-shirt met Tweety er op aan en witte sportschoenen.

Wij stonden echt zo naar elkaar te kijken van, is dit nou EPIC FAIL van zijn kant of de onze
pi_61317599
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 12:05 schreef Dipkip het volgende:
Wij hadden laatst ook een bruiloft, mn vriend was in pak met das, ik had een nette rok aan en een wat gekleed blousje. Komen we daar aan, heeft de vader van de bruid een paars T-shirt met Tweety er op aan en witte sportschoenen.

Wij stonden echt zo naar elkaar te kijken van, is dit nou EPIC FAIL van zijn kant of de onze
ik denk dat ik toch heel hard had moeten lachen
maar als bruid weet ik niet of ik het gepast vond

het ligt denk ik ook aan de wens van het bruidspaar
ik heb ook wel uitnodigingen gehad met dress code, wou ik zelf dus absoluut niet toen we gingen trouwen
  dinsdag 2 september 2008 @ 12:08:01 #43
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_61317615
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 11:44 schreef draculettetje het volgende:

[..]

dan ga je naar de winkel....
Ik ga geen dure kleren kopen die je 2x per jaar (als het meezit) aanhebt. Ze hebben maar te begrijpen dat studenten dat niet kunnen betalen hoor
Ook geen sig dus
pi_61317624
quote:

Ik zou zeggen, geen van beide. Als die vader strak in het pak was en jouw vriend zou aangekomen zijn met zo'n t-shirt en sportschoenen, dan was het een epic fail voor jouw vriend. Maar die vader vormt een onderdeel van waar het feest om gaat en dus valt hij moeilijk te bekritiseren. En jullie waren netjes klassiek en dat is altijd goed.
pi_61317656
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 12:08 schreef Dennis_enzo het volgende:

[..]

Ik ga geen dure kleren kopen die je 2x per jaar (als het meezit) aanhebt. Ze hebben maar te begrijpen dat studenten dat niet kunnen betalen hoor
Hallo, als je een goed pak koopt dat je 2x per jaar draagt, dan kun je daar best lang mee doen. Iedere man hoort een net pak in de kast te hebben gehangen.
pi_61317660
quote:

Van jullie kant.

Meneer had voor de gelegenheid schijt aan wat anderen van hem verwachten op zo'n avond.
pi_61317661
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 11:52 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

eigenlijk mag dat niet alleen de bruid mag in het wit zijn

Blauw dan.
  dinsdag 2 september 2008 @ 12:32:10 #48
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_61318134
quote:
Smoking..
pi_61318522
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 12:10 schreef Bellah het volgende:

[..]

Blauw dan.
nou niet boos zijn kan er ook niets aan doen! je kan wel vragen aan de bruid wat ze draagt en of er bezwaar is dat je wit draagt, maar in principe is het not done om wit te dragen
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 12:32 schreef ursel het volgende:

[..]

Smoking..
nee
pi_61319187
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 12:08 schreef Dennis_enzo het volgende:

[..]

Oh ja dat was de reden dat ik geen studenten heb uitgenodigd!
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 12:09 schreef Vodkadruppel het volgende:

[..]

Van jullie kant.

Meneer had voor de gelegenheid schijt aan wat anderen van hem verwachten op zo'n avond.
Zulke personen (Tweety-shirt) zien bij ons de binnenkant van de zaal niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')