Hm.. waarom staat het dan in klaagbak?quote:Op dinsdag 2 september 2008 10:29 schreef servus_universitas het volgende:
Dus niet zozeer ik een klacht, maar gewoon een uiting van een spijtig gevoel.
Foutje van mijn kant, sorryquote:Op dinsdag 2 september 2008 10:30 schreef xalo het volgende:
[..]
Hm.. waarom staat het dan in klaagbak?
Nou, je moet natuurlijk niets, maar zo ging dat voorheen altijd wel. Tegenwoordig zie je dat dus steeds minder.quote:Op dinsdag 2 september 2008 10:32 schreef BarraCupraCuda het volgende:
bruiloften moet je in pak heen.
Maar wat versta jij onder netjesquote:Op dinsdag 2 september 2008 10:36 schreef Godlike02 het volgende:
Paupers![]()
Gewoon netjes kleden tenzij het bruidspaar tokkies zijn en uitdrukkelijk een andere wens hebben.
Vermaak onsquote:Op dinsdag 2 september 2008 10:37 schreef Adelante het volgende:
Laatst een bruiloft geweest waar op de uitnodiging stond dat de dresscode "black tie" was. Nou je wil niet weten wat je dan allemaal aantreft op zo'n feest
had laatst een bruiloft en op de uitnodiging stond tenue de ville en iedereen heeft zich er ook aan gehouden, gewoon een kwestie van duidelijk zijnquote:Op dinsdag 2 september 2008 10:33 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Nou, je moet natuurlijk niets, maar zo ging dat voorheen altijd wel. Tegenwoordig zie je dat dus steeds minder.
Nou, ik denk dat dat wel meevalt. De plechtigheid is er vooral voorafgaande aan het feest. Je ziet ook altijd dat de mensen, de happy few, die voor de gehele dag zijn uitgenodigd, wel vaak traditioneel zijn gekleed. Maar de feestgangers zijn dat meestal niet. Ik betwijfel of dat komt doordat het huwelijk veel minder voor altijd is, aangezien de mensen naar wiens bruiloft ik ga over het algemeen op dat vlak vrij conservatief zijn (wat ik overigens erg kan waarderen, maar dat terzijde). Ik denk zelf dat het gewoonweg een ontwikkeling is in de tijdgeest. Kleding en de etiquette rondom kleding zijn simpelweg veranderlijk.quote:Op dinsdag 2 september 2008 10:38 schreef HeatWave het volgende:
Denk dat het ook wel te maken heeft met het feit dat een huwelijk tegenwoordig veel minder voor altijd is, niet dat iedereen het maar als iets tijdelijks ziet perse, maar zo enorm plechtig is het ook weer niet meer...
jeans, wit shirt en een zwarte das (black tiequote:
Mja beetje onhandig van het bruidspaar. Wie heeft in godsnaam een dinner jacket / tuxedo / smoking in zn kast hangen? Ik niet in ieder geval.quote:Op dinsdag 2 september 2008 10:37 schreef Adelante het volgende:
Laatst een bruiloft geweest waar op de uitnodiging stond dat de dresscode "black tie" was. Nou je wil niet weten wat je dan allemaal aantreft op zo'n feest
Euh, een tenue de ville is juist niet een dinner jacket, een tuxedo en ook geen smoking. Een tenue de ville is simpelweg een alledaags net pak.quote:Op dinsdag 2 september 2008 10:43 schreef DaFan het volgende:
[..]
Mja beetje onhandig van het bruidspaar. Wie heeft in godsnaam een dinner jacket / tuxedo / smoking in zn kast hangen? Ik niet in ieder geval.
Tenue de ville heeft tenminste iedereen.
Leer lezen.quote:Op dinsdag 2 september 2008 10:45 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Euh, een tenue de ville is juist niet een dinner jacket, een tuxedo en ook geen smoking. Een tenue de ville is simpelweg een alledaags net pak.
Als ik zo'n uitnodiging zou krijgen zou ik het opvatten dat ik niet welkom ben. Wil best wat netjes aandoen (lees: pantalon, jasje, overhemd (zonder das) en gepoetste kistjes) maar ik ga geen smoking aanschaffen.quote:Op dinsdag 2 september 2008 10:37 schreef Adelante het volgende:
Okquote:Op dinsdag 2 september 2008 10:47 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Oh sorry, ik zat helemaal verkeerd.
jasje en dasje heb je zo uit hoorquote:Op dinsdag 2 september 2008 10:55 schreef servus_universitas het volgende:
Het probleem is ook dat je het tegenwoordig erg moeilijk kan voorspellen, tenzij je uiteraard een expliciete dresscode krijgt opgelegd. Je kunt zeggen, oké, we doen een pantalon aan, met nette schoenen, een overhemd met stropdas, een vestje en een jasje en er dan achter komen, dat je de enige bent die zo chic gekleed is. Dat is echt geen prettig gevoel.
Het probleem is vooral de eerste confrontatie. Je voelt het direct wanneer je binnenkomt. Maar natuurlijk heb je gelijk verder.quote:Op dinsdag 2 september 2008 10:56 schreef Adelante het volgende:
[..]
jasje en dasje heb je zo uit hoor
Als dat al uitgelegd moet worden aan je doe je er zo te horen zelf net zo hard aan mee.quote:Op dinsdag 2 september 2008 10:37 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Maar wat versta jij onder netjes?
hoezo? het gaat er toch om dat jij er volgens jezelf netjes bijloopt op een gelegenheid waarvan jij vindt dat die daar om vraagt.quote:Op dinsdag 2 september 2008 10:55 schreef servus_universitas het volgende:
Het probleem is ook dat je het tegenwoordig erg moeilijk kan voorspellen, tenzij je uiteraard een expliciete dresscode krijgt opgelegd. Je kunt zeggen, oké, we doen een pantalon aan, met nette schoenen, een overhemd met stropdas, een vestje en een jasje en er dan achter komen, dat je de enige bent die zo chic gekleed is. Dat is echt geen prettig gevoel.
faalquote:Op dinsdag 2 september 2008 10:48 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Als ik zo'n uitnodiging zou krijgen zou ik het opvatten dat ik niet welkom ben. Wil best wat netjes aandoen (lees: pantalon, jasje, overhemd (zonder das) en gepoetste kistjes) maar ik ga geen smoking aanschaffen.
Netjes is tegenwoordig een heel relatief begrip, dus ik vraag je gewoon wat jij er onder verstaat. Ik weet wel wat ik eronder versta.quote:Op dinsdag 2 september 2008 11:02 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Als dat al uitgelegd moet worden aan je doe je er zo te horen zelf net zo hard aan mee.
Ligt er aan, als het een nette donkerblauwe is en wat je er verder bij aan hebt. Maar over het algemeen is een spijkerbroek inderdaad een beetje te casual.quote:Op dinsdag 2 september 2008 11:07 schreef Jose1985 het volgende:
Een spijkerbroek vind ik sowieso not done!
Echt zoo waardeloos...
dan ga je naar de winkel....quote:Op dinsdag 2 september 2008 11:42 schreef Dennis_enzo het volgende:
Ik heb geen smoking en alleen spijkerbroeken. Weinig keus dus
eigenlijk mag dat nietquote:Op dinsdag 2 september 2008 11:24 schreef Bellah het volgende:
Ik heb vrijdag n bruiloft en ik ga lekker mijn mooie witte jurkje aandoen, schijt aan dat casual gedoe! Vind het altijd wel leuk, iedereen in t net.
Idd.quote:Op dinsdag 2 september 2008 10:32 schreef BarraCupraCuda het volgende:
ik denk dat ik toch heel hard had moeten lachenquote:Op dinsdag 2 september 2008 12:05 schreef Dipkip het volgende:
Wij hadden laatst ook een bruiloft, mn vriend was in pak met das, ik had een nette rok aan en een wat gekleed blousje. Komen we daar aan, heeft de vader van de bruid een paars T-shirt met Tweety er op aan en witte sportschoenen.
Wij stonden echt zo naar elkaar te kijken van, is dit nou EPIC FAIL van zijn kant of de onze
Ik ga geen dure kleren kopen die je 2x per jaar (als het meezit) aanhebt. Ze hebben maar te begrijpen dat studenten dat niet kunnen betalen hoorquote:Op dinsdag 2 september 2008 11:44 schreef draculettetje het volgende:
[..]
dan ga je naar de winkel....
Ik zou zeggen, geen van beide. Als die vader strak in het pak was en jouw vriend zou aangekomen zijn met zo'n t-shirt en sportschoenen, dan was het een epic fail voor jouw vriend. Maar die vader vormt een onderdeel van waar het feest om gaat en dus valt hij moeilijk te bekritiseren. En jullie waren netjes klassiek en dat is altijd goed.quote:Op dinsdag 2 september 2008 12:05 schreef Dipkip het volgende:
Wij hadden laatst ook een bruiloft, mn vriend was in pak met das, ik had een nette rok aan en een wat gekleed blousje. Komen we daar aan, heeft de vader van de bruid een paars T-shirt met Tweety er op aan en witte sportschoenen.
Wij stonden echt zo naar elkaar te kijken van, is dit nou EPIC FAIL van zijn kant of de onze
Hallo, als je een goed pak koopt dat je 2x per jaar draagt, dan kun je daar best lang mee doen. Iedere man hoort een net pak in de kast te hebben gehangen.quote:Op dinsdag 2 september 2008 12:08 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Ik ga geen dure kleren kopen die je 2x per jaar (als het meezit) aanhebt. Ze hebben maar te begrijpen dat studenten dat niet kunnen betalen hoor
quote:Op dinsdag 2 september 2008 12:05 schreef Dipkip het volgende:
quote:Op dinsdag 2 september 2008 11:52 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
eigenlijk mag dat nietalleen de bruid mag in het wit zijn
Smoking..quote:Op dinsdag 2 september 2008 10:32 schreef BarraCupraCuda het volgende:
nou niet boos zijnquote:
neequote:
Oh ja dat was de reden dat ik geen studenten heb uitgenodigd!quote:Op dinsdag 2 september 2008 12:08 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Ik ga geen dure kleren kopen die je 2x per jaar (als het meezit) aanhebt. Ze hebben maar te begrijpen dat studenten dat niet kunnen betalen hoor
Zulke personen (Tweety-shirt) zien bij ons de binnenkant van de zaal nietquote:Op dinsdag 2 september 2008 12:09 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Van jullie kant.
Meneer had voor de gelegenheid schijt aan wat anderen van hem verwachten op zo'n avond.
nou dat!quote:Op dinsdag 2 september 2008 12:09 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Hallo, als je een goed pak koopt dat je 2x per jaar draagt, dan kun je daar best lang mee doen. Iedere man hoort een net pak in de kast te hebben gehangen.
quote:Op dinsdag 2 september 2008 10:43 schreef Adelante het volgende:
[..]
jeans, wit shirt en een zwarte das (black tie)
alle mogelijke combi's met een navy jasje en khaki broek
antraciet grijze begrafenispakken
sneakers onder een smoking
In NL mag je gewoon niet te veel verwachten van de gemiddelde kledingstijl
quote:Op dinsdag 2 september 2008 16:18 schreef fathank het volgende:
Wat ook leuk is dat mensen er nog steeds niet over uit zijn wat precies black-tie is, en wanneer je het draagt. En iedereen zegt wat anders. Dus ik waag me er niet aan en ga gewoon op m'n sneakertjes (Wel exclusieve die ik bijna nooit draag uiteraard) naar bruiloften.
Maarja, de laatste bruiloft is ook alweer heel wat jaartjes geleden.
Gelukkig krijg ik nooit uitnodigingen voor zulk soort stijve-harken feesten. En bovendien zijn een paar toffe sneakers onder je pak oneindig veel toffer dan van die lelijke herenschoenen met een houten hak.quote:Op dinsdag 2 september 2008 16:43 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
![]()
Mijn god wat een drama is nederland toch met kleden.
En dat is belangrijk waarom?quote:Op dinsdag 2 september 2008 16:47 schreef fathank het volgende:
Ik zou zeggen, open er een topic over in Lifestyle en kijk hoeveel verschillende antwoorden je krijgt..
Nee hoor, niet boos. Happy camperquote:Op dinsdag 2 september 2008 12:49 schreef -_Tommy_- het volgende:
nou niet boos zijnkan er ook niets aan doen! je kan wel vragen aan de bruid wat ze draagt en of er bezwaar is dat je wit draagt, maar in principe is het not done om wit te dragen
Jij bent echt stoer mén!quote:Op dinsdag 2 september 2008 13:21 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Oh ja dat was de reden dat ik geen studenten heb uitgenodigd!
[..]
Zulke personen (Tweety-shirt) zien bij ons de binnenkant van de zaal niet
Sowieso een beetje kansloos om het op Fok! hierover te hebbenquote:Op dinsdag 2 september 2008 16:49 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
En dat is belangrijk waarom?
Omdat een hele hoop knurften het niet weten is het opeens goed?
Lees het en leer er van zou ik zeggen.
Wat de neuk heeft dat met stoer te maken?quote:
Waarom ga je naar een bruiloft in pak? Zou je dat objectief kunnen beargumenteren?quote:Op dinsdag 2 september 2008 16:57 schreef JanJanJan het volgende:
casual naar een bruiloft gaan![]()
zo van, dit had ik de hele dag op mijn werk aan, ga me niet verkleden voor een simpel feestje.
of van die debielen die denken dat een kaki (ik weet niet eens hoe je dat schrijft?) spijkerbroek ook netjes is.![]()
Naar een bruiloft ga je in pak. (punt)
Juist White en Black Tie zijn uitermate goed te definiëren. White Tie is rokkostuum en Black Tie is smoking. Simpeler kan het niet. Wat een smoking dan precies is, is voor een hoop van de fokkertjes dan misschien wel onduidelijk, maar ook dat is volgens regeltjes vastgesteld...quote:Op dinsdag 2 september 2008 16:47 schreef fathank het volgende:
Ik zou zeggen, open er een topic over in Lifestyle en kijk hoeveel verschillende antwoorden je krijgt..
''Ja dat doe je omdat het nou eenmaal hoort''quote:Op woensdag 3 september 2008 20:43 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Waarom ga je naar een bruiloft in pak? Zou je dat objectief kunnen beargumenteren?
De wens van het bruidspaar was 'trek aan wat je zelf passend vindt'. Wij hadden dat opgevat als 'ga voor jouw doen in nette maar wel feestelijke kleding'.quote:Op dinsdag 2 september 2008 12:07 schreef draculettetje het volgende:
ik denk dat ik toch heel hard had moeten lachen
maar als bruid weet ik niet of ik het gepast vond
het ligt denk ik ook aan de wens van het bruidspaar
ik heb ook wel uitnodigingen gehad met dress code, wou ik zelf dus absoluut niet toen we gingen trouwen
Dan laat het bruidspaar ook blijken dat ze graag formeel willen doen maar er geen zak van hebben begrepen. Naar een bruiloft draag je als man van oudsher een morning coat:quote:Op dinsdag 2 september 2008 10:37 schreef Adelante het volgende:
Tijden veranderenquote:Op donderdag 4 september 2008 07:59 schreef W1ZZ het volgende:
[..]
Dan laat het bruidspaar ook blijken dat ze graag formeel willen doen maar er geen zak van hebben begrepen. Naar een bruiloft draag je als man van oudsher een morning coat:
[ afbeelding ]
Het dragen van een pak (tenue de ville) is al een degeneratie daarvan maar altijd nog liever dat dan proberen formeel te doen maar het net niet begrijpen.
Ja, dat ben ik wel met je eens. Als je het goed wilt doen, dan moet je het ook goed doenquote:Op donderdag 4 september 2008 08:40 schreef W1ZZ het volgende:
Dat weet ik en daartegen kan ik helaas ook niets doen. Waar ik het over had is het bruidspaar dat graag formeel wil doen maar blijkbaar niet weet wat formele kleding dan precies inhoudt.
Ik vind van nietquote:Op vrijdag 5 september 2008 15:00 schreef onderscheid het volgende:
Kan je op een bruiloft aankokmen met een nette spijkerbroek + nette schoenen en colbert?
Als het echt een mooie (nieuwe dus) heel donkerblauwe (of zwart) niet te strak en niet te los spijerbroek is..quote:Op vrijdag 5 september 2008 15:00 schreef onderscheid het volgende:
Kan je op een bruiloft aankokmen met een nette spijkerbroek + nette schoenen en colbert?
Natuurlijk.quote:Op vrijdag 5 september 2008 15:00 schreef onderscheid het volgende:
Dat ligt een beetje aan de situatie, wat je kunt verwachten. Maar in principe, waarom niet?quote:Op vrijdag 5 september 2008 15:00 schreef onderscheid het volgende:
Nette spijkerbroeken bestaan niet.quote:Op vrijdag 5 september 2008 15:00 schreef onderscheid het volgende:
Ten overvloede voor W1ZZ, maar: We hebben het over overdag dan, niet 's avonds. Tenzij de dagbruiloft overloopt in de avond eventueel. En er van uitgaande dat het ook voor de bruidegom geldt!quote:Op donderdag 4 september 2008 07:59 schreef W1ZZ het volgende:
[..]
Dan laat het bruidspaar ook blijken dat ze graag formeel willen doen maar er geen zak van hebben begrepen. Naar een bruiloft draag je als man van oudsher een morning coat:
Ik ga ervan uit dat de bruiloft overdag is. En mocht die onverhoopt 's avonds zijn kunnen we altijd nog het rokkostuum uit de kast trekken ipv de smoking.quote:Op vrijdag 5 september 2008 16:24 schreef charon het volgende:
[..]
Ten overvloede voor W1ZZ, maar: We hebben het over overdag dan, niet 's avonds. Tenzij de dagbruiloft overloopt in de avond eventueel. En er van uitgaande dat het ook voor de bruidegom geldt!
Een dresscode op de uitnodiging is eigelijk toch voor iedereen wel het meest prettig.
Da's wel naar ja... maar ik zou ze gewoon laten kijken. Zegt meer over die mensen dan over jouquote:Op vrijdag 5 september 2008 16:26 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Ik had laatst ook een jurk aan op een bruiloft - en ik was de enige.
Iedereen kijkt dan zo naar je.
Als je het met je casual outfit wel goed kan doen waarom lukt ze dat met een pak dan niet?quote:Op vrijdag 5 september 2008 18:38 schreef Stansfield het volgende:
Ik vind dat je beter een goede uitgekozen casual outfit kan dragen dan onder dwang een slechtzittend pak aan kan doen.
Van die mensen die dan zo "kijk mij eens netjes gekleed gaan" erbij staan. Terwijl ze met spekzolen schoenen en een plakpak wat veel te groot zit en een shirt met button downknoopjes dragen met stropdas. Draag dan gewoon een goed shirt mooie spijkerbroek en goed zittend jasje.
Oh ja bah, dat zie je trouwens best wel vaak, ook mannelijke medewerkers in bepaalde winkels. Dan dragen ze een pak, maar dan van die lelijke schoenen eronder en een jasje met een recht model. Nee, laat dan maar zitten, dat pak. Onder een pak draag je nette leren schoenen met gladde zolen en het jasje smal gesneden en getailleerd.quote:Op vrijdag 5 september 2008 18:38 schreef Stansfield het volgende:
Ik vind dat je beter een goede uitgekozen casual outfit kan dragen dan onder dwang een slechtzittend pak aan kan doen.
Van die mensen die dan zo "kijk mij eens netjes gekleed gaan" erbij staan. Terwijl ze met spekzolen schoenen en een plakpak wat veel te groot zit en een shirt met button downknoopjes dragen met stropdas. Draag dan gewoon een goed shirt mooie spijkerbroek en goed zittend jasje.
Ik heb het niet over 1 persoon. Maar als je 2 mensen naast elkaar zet en de ene heeft een slecht pak aan en de ander een goede casual outfit heb ik liever dat laatste.quote:Op vrijdag 5 september 2008 18:39 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Als je het met je casual outfit wel goed kan doen waarom lukt ze dat met een pak dan niet?
Laat je desnoods helpen.
Nee, als je geen pak hebt of niet graag pakken draagt en het het bruidspaar zelf niet uitmaakt, dan doe je aan waar je je prettig in voelt. Dan kun je prima in een spijkerbroek en overhemd komen. Verder houd je je aan de dresscode als die er is.quote:Op dinsdag 2 september 2008 16:57 schreef JanJanJan het volgende:
Naar een bruiloft ga je in pak. (punt)
Dit heb ik allemaal in de kast hangen en dit draag ik 1 x per jaar op een bruiloft! De Boerenbruiloft hier in Venlo op Carnavalsdinsdag!quote:Op donderdag 4 september 2008 07:59 schreef W1ZZ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het dragen van een pak (tenue de ville) is al een degeneratie daarvan maar altijd nog liever dat dan proberen formeel te doen maar het net niet begrijpen.
Leuk. Maar dan kan het bruidspaar wat mij betreft lekker aan het gas...quote:Op dinsdag 2 september 2008 11:58 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Idd.
Laatste bruiloft die ik bezocht (2 jaar geleden) kende zelfs een heus kledingvoorschrift: heren werden geacht in smoking te verschijnen, dames in avondjurk.
Yep, dat wordt 'm: nette schoenen, donkere jeans, overhemd met lange mouw (en getailleerd idd, heb immers een goddelijk lichaamquote:Op woensdag 23 juni 2010 17:30 schreef Mylene het volgende:
Donkere jeans met mooi getailleerd overhemd lange mouw.
ik had het zelf niet beter kunnen opsommenquote:Op maandag 28 juni 2010 13:44 schreef WRH het volgende:
kan me er mateloos aan ergeren, (niet alleen bij bruiloften maar bij zo ongeveer alles tegenwoordig) die houding van; ze moeten me maar lekker nemen zoals ik ben, oftewel, een beetje moeite doen voor een ander lukt hele massa's al niet meer.
Bruiloft, begrafenis, receptie, gala's, feesten, sollicitaties, maakt het uit. je kleed je netjes en een jeans is dat gewoon niet. waarom? daarom. omdat wij, de maatschappij, dat ooit hebben afgesproken, gewoon zoals het hoort en gezeur over niet een net pak aan willen bij een bruiloft vind ik persoonlijk getuigen van nul respect naar anderen.
in het geval van een bruiloft heeft het bruidspaar een klein vermogen uitgegeven aan een feestje / dagje en het minste dat je dan kunt doen als je een uitnodiging krijgt is houden aan een verzoek van een dresscode (als iemand zich niet te beroerd voelt om de door een ander betaalde drankjes achterover te gieten moet diegene zich ook niet te goed voelen om dat te doen in een net pak) of als er geen dresscode is uit zichzelf te bedenken nog iets van een opvoeding genoten te hebben en zich ook nog anders weet te kleden dan in een kluskloffie of de casual jeans.
Eensch.quote:Op maandag 28 juni 2010 18:39 schreef ems. het volgende:
Achja, ik weet niet. Ik zou me op mijn bruiloft in ieder geval totaal niet druk maken om de kleding van de bezoekers. Voor mijn part komen ze in hun pyjama.
Als je niet de moeite neemt wat anders aan te trekken voor de gelegenheid dan zegt dat juist wat over de binnenkant.quote:Op maandag 28 juni 2010 18:45 schreef Cocotrimonium het volgende:
Zelf vind ik het juist vreemd dat zoveel mensen zo gefixeerd zijn op de buitenkant i.p.v. de binnenkant van een persoon.
Over black-tie valt niet zoveel te discussieren. Los daarvan hoort het niet bij een bruiloft.quote:Op dinsdag 2 september 2008 16:18 schreef fathank het volgende:
Wat ook leuk is dat mensen er nog steeds niet over uit zijn wat precies black-tie is, en wanneer je het draagt. En iedereen zegt wat anders. Dus ik waag me er niet aan en ga gewoon op m'n sneakertjes (Wel exclusieve die ik bijna nooit draag uiteraard) naar bruiloften.
Maarja, de laatste bruiloft is ook alweer heel wat jaartjes geleden.
Tuig wat het isquote:Op maandag 28 juni 2010 20:20 schreef eriksd het volgende:
[..]
Over black-tie valt niet zoveel te discussieren. Los daarvan hoort het niet bij een bruiloft.
Daarnaast vind ik het een belediging als je a: niet de moeite neemt even af te stemmen wat te dragen en b: het niet gewoon een pak is. Dat is het minste wat je kan doen. En dan ook niet zo'n lelijk pak zoals je hier in Nederland 99 van de 100 keer ziet (te lange mouwen, te brede schouders, een zwart pak, schoenen met rubberen zolen, "semi-nette" schoenen, zwarte overhemden, te lange broeken, polyesterpakken, lelijke stropdassen, button-down, enzovoorts, enzovoorts).
Zo, dat moest er even uit.
Daarover verschillen we dan van mening.quote:Op maandag 28 juni 2010 19:17 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als je niet de moeite neemt wat anders aan te trekken voor de gelegenheid dan zegt dat juist wat over de binnenkant.
pic's? dit klinkt zo eng...dat het haast niet waar kan zijn.quote:koopt ze een felroze mouwloze zijden jurk met grasgroene print op de borstpartij. Fucking hell.
bronquote:London: Jeans are not a taboo anymore for formal events, and are increasingly considered to be the most preferred choice by women for almost all occasions.
According to a survey, more than two-thirds of women would wear jeans to a wedding and even feel that denims are apt dress for various events - apart from job interviews and funerals, reports Scotsman.
The survey also revealed that a total of 69 per cent would wear designer jeans to a formal wedding.
Jeans also got a thumbs-up for trips to the theatre by 88 per cent of respondents, while more than three-quarters would wear them to an upmarket restaurant.
Sally Allen, of Wizard Jeans, said that jeans had evolved over the past 50 years from casual and workwear clothing to wear for "virtually all occasions".
quote:Op maandag 28 juni 2010 23:20 schreef Dipkip het volgende:
Vraag ik aan mn moeder een feestelijke outfit uit te kiezen die niet te opvallend is aangezien ze me weggeeft en ik toch wel graag heb dat ik als eerste opval als ik de zaal in kom en niet zij, koopt ze een felroze mouwloze zijden jurk met grasgroene print op de borstpartij. Fucking hell.
Dus... Dan doe je als dresscode gewoon Tenue de Ville toch? Dat heeft iedereen wel.quote:Op maandag 28 juni 2010 23:20 schreef Dipkip het volgende:
Het is trouwens ook helemaal niet makkelijk als bruidspaar, kom ik inmiddels achter.
Als je zegt "doe alsjeblieft aan wat je zelf wil, al kom je in je zwembroek of driedelig pak, het maakt ons werkelijk niet uit als jij je er maar lekker in voelt en het feestelijk vindt" dan is het lastig want dan moeten ze zelf wat bedenken.
Geef je een dresscode a la deze kleuren of a la black tie, is het lastig want dat hebben ze niet in de kast hangen. Jankjankjank, zeurzeurzeur.
Vraag ik aan mn moeder een feestelijke outfit uit te kiezen die niet te opvallend is aangezien ze me weggeeft en ik toch wel graag heb dat ik als eerste opval als ik de zaal in kom en niet zij, koopt ze een felroze mouwloze zijden jurk met grasgroene print op de borstpartij. Fucking hell.
Heb ik nog niet en hopelijk gaat ie er ook niet komen, ik ga haar vragen wat anders aan te doen. Als ze die jurk op het feest wil dragen prima, daar maakt het me niet uit. Maar als ik binnenkom wil ik meer opvallen dan zij en dat is al lastig genoeg zonder die zuurstokcreatie.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 01:48 schreef Marloes het volgende:daar moet ik een foto van zien
(van je moeders jurk)
Ik denk dat als het voor mij ooit zover komt ik gewoon de Wikilink in de uitnodiging zetquote:Op dinsdag 29 juni 2010 10:59 schreef Dipkip het volgende:
We laten iedereen lekker zelf bepalen wat ie aantrekt, en bij tenue de ville heb je ook dat mensen gaan zeuren. Dat zijn namelijk franse woorden dus dat moet wel ingewikkeld zijnbij dresscodes kun je het gewoon niet goed doen, geen is niet goed, ruim is te onduidelijk en duidelijk te streng. Net zoals met zoveel dingen bij bruiloften is er altijd wel een groep die gaat lopen janken.
[..]
Heb ik nog niet en hopelijk gaat ie er ook niet komen, ik ga haar vragen wat anders aan te doen. Als ze die jurk op het feest wil dragen prima, daar maakt het me niet uit. Maar als ik binnenkom wil ik meer opvallen dan zij en dat is al lastig genoeg zonder die zuurstokcreatie.
Dan ben je weer een zeur en is de bruid een bridezilla omdat ze voor anderen wil bepalen wat ze aandoen.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:32 schreef Mastroianni het volgende:
Ik denk dat als het voor mij ooit zover komt ik gewoon de Wikilink in de uitnodiging zet![]()
Daarom moet je ook gewoon stront hebben aan "wat iedereen vindt". Het is jouw feest, jouw dag, fuck tradities, richt het in zoals jij het wil.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:38 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Dan ben je weer een zeur en is de bruid een bridezilla omdat ze voor anderen wil bepalen wat ze aandoen.
Serieus, sinds trouwen op meer dan 1 manier kan kun je het niet meer goed doen. Over alles wordt geklaagd. Corsages moeten want anders waardeer je je gasten niet. Corsages zijn belachelijk want ik ga toch geen bloemstuk op mn zorgvuldig samengestelde outfit doen. Een sit-down diner is stom en stijf en je spreekt alleen degene naast je. Een buffet is volks en niet aardig naar dames in hakken toe. Kinderen horen er bij, dus die moeten meekunnen. Kinderen horen thuisgelaten te worden want het is toch anders met kinderen er bij. Speeches en ABCtjes zijn moodkillers, maar de voltallige familie staat er op een woordje en een stukje te kunnen doen, anders ben je respectloos. Bla bla bla bla BLAAAAA. Elope while you can, srsly.
Dat is uiteindelijk ook wel wat we gaan doen, maar het geeft wel moeilijke gesprekken. Ik zie niet bepaald uit naar mn moeder vertellen dat ik niet wil dat ze die jurk aantrekt. Ze vindt hem zelf waanzinnig staan. Ik vind hem alleen maar waanzinnig.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:49 schreef Svyatagor het volgende:
Daarom moet je ook gewoon stront hebben aan "wat iedereen vindt". Het is jouw feest, jouw dag, fuck tradities, richt het in zoals jij het wil.
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:28 schreef Ewelina het volgende:
Ik had uiteraard wel een mooi jurkje aan met mooie knalrode peeptoes
dat is dus precies de point; soort zoekt soort, mensen die in een jeans naar een bruiloft of begrafenis gaan doen dat allemaal onderling, mensen die een dresscode hebben en veel waarde hechten aan zulke dingen hebben bijna altijd dus ook een vriendenkring die daar in meegaat en dat ook zelf doet.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 19:36 schreef Dennis_enzo het volgende:
Maar gelukkig heb ik geen vrienden en familie die zo stijf zijn dat ze over dat soort dingen vallen.
heerlijk voor er bij, als mensen komen "foto's kijken"quote:de roddels zullen achteraf niet mis zijn, dat kan ik je garanderen
Ik weet niet hoor, maar bij mij op de opleiding is een pak toch eigenlijk wel een must en word zeer gewaardeerd tijdens presentaties. Dus kan me bijna niet voorstellen dat je zo'n pak maar 1x per jaar gebruikt. Wat doe je aan naar de sollicitatie richting stage bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 19:36 schreef Dennis_enzo het volgende:
Ik heb geen pak dus ik heb weinig keus. Ik heb ook het geld niet om er een te kopen voor die eenmaal per jaar dat ik hem misschien nodig heb. Als ik een zwarte spijkerbroek en overhemd aan heb ben ik ook netter dan normaal. Als mensen me dan nog niet willen op hun bruiloft hoeft het van mij ook niet meer![]()
Maar gelukkig heb ik geen vrienden en familie die zo stijf zijn dat ze over dat soort dingen vallen.
Bij een sollicitatie is het gebruikelijk je hetzelfde te kleden als je op de werkvloer zou doen. Daar ik programmeur ben word van mij niet verwacht dat ik in driedelig pak rondloop, dus hoeft dat bij een sollicitatie ook niet. En ja, ik heb al meerdere malen succesvol gesolliciteerd.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 23:02 schreef YskaFredriksson het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, maar bij mij op de opleiding is een pak toch eigenlijk wel een must en word zeer gewaardeerd tijdens presentaties. Dus kan me bijna niet voorstellen dat je zo'n pak maar 1x per jaar gebruikt. Wat doe je aan naar de sollicitatie richting stage bijvoorbeeld.
Eens.quote:Op maandag 28 juni 2010 13:44 schreef WRH het volgende:
kan me er mateloos aan ergeren, (niet alleen bij bruiloften maar bij zo ongeveer alles tegenwoordig) die houding van; ze moeten me maar lekker nemen zoals ik ben, oftewel, een beetje moeite doen voor een ander lukt hele massa's al niet meer.
Uiteraard, 13 cmquote:
quote:Op woensdag 30 juni 2010 11:40 schreef Dipkip het volgende:
Over drie weken trouwen en dan gasten in motorrijkleding? Die zwemmen weg manzo heet!!
quote:Op maandag 28 juni 2010 13:44 schreef WRH het volgende:
Bruiloft, begrafenis, receptie, gala's, feesten, sollicitaties, maakt het uit. je kleed je netjes en een jeans is dat gewoon niet. waarom? daarom. omdat wij, de maatschappij, dat ooit hebben afgesproken, gewoon zoals het hoort en gezeur over niet een net pak aan willen bij een bruiloft vind ik persoonlijk getuigen van nul respect naar anderen.
quote:omdat wij, de maatschappij, dat ooit hebben afgesproken, gewoon zoals het hoort
quote:omdat wij, de maatschappij, dat ooit hebben afgesproken, gewoon zoals het hoort
Das waarquote:Op woensdag 30 juni 2010 11:48 schreef motorbloempje het volgende:
da's hun probleem, mag hopen voor hen dat ze nog wat extra meenemenmaargoed, ze zijn 't wel gewend
!
Maar dan gaat ie toch wel een beetje voor netjes, anders dan wat ie normaal aanheeft? Of loopt hij er in het dagelijkse leven ook met een nette pantalon en mooi overhemd bij?quote:Op woensdag 30 juni 2010 10:23 schreef motorbloempje het volgende:
Mijn pa is een man die er heel netjes en relaxed uit kan zien in een nette pantalon en een mooi overhemd/blousje, en zo ken ik 'm en zo mag hij me weggeven aan mijn toekomstig echtgenoot.
quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:39 schreef Qarinx het volgende:
[..]
Maar dan gaat ie toch wel een beetje voor netjes, anders dan wat ie normaal aanheeft? Of loopt hij er in het dagelijkse leven ook met een nette pantalon en mooi overhemd bij?
inderdaad. En dat mensen je raar aan kunnen kijken is eerder dat ze zelf denken dat ze underdressed zijn dan dat ze je binnensmonds uitlachen omdat je een pak aan hebt. Wie dat ook gedacht heeftquote:Op woensdag 30 juni 2010 14:25 schreef Sander het volgende:
Ik voel me doorgaans ongemakkelijker als ik underdressed ben, dan als ik overdressed ben. Dan 'overdrijf' ik liever, dat is iig nooit fout.
Natuurlijk kun je er in verschillende outfits goed of slecht uit zien. Maar de mensen die een slechtzittend pak hebben, hebben over het algemeen ook geen mooie casual kleding en vice versa.quote:Op woensdag 30 juni 2010 20:45 schreef Ringo het volgende:
Under- of overdressing, niet alleen een kwestie van teveel of te weinig. Het al of niet dragen van een das, bijvoorbeeld, zegt op zichzelf niet zoveel. De juiste kleding is geen strikte optelsom, behalve voor hardcore formalisten. Een lelijke of slechtgestrikte das, een verkeerd gesneden pak, foute schoenen. Je intenties kunnen nog zo goed zijn, ze zijn geen garantie voor succes. Evengoed kan een combinatie van nonchalance en gevoel voor stijl een schot in de roos zijn.
quote:Maar tegenwoordig lijken de gasten wel zoiets te hebben van 'Jij wil mij toch op het feest hebben, dan neem je me maar zoals ik ben' in plaats van 'Hey, ze hebben eraan gedacht om mij uit te nodigen!'
Leuk jurkje, hakken aan. Lijkt me best een mooi plaatje om te zien. Veel beter toch dan gympies, spijkerbroek en een t-shirt?quote:
Ben ik met je eens, beter casual waar aandacht aan is besteed (kan absoluut ook erg mooi zijn, de juiste kleurcombinaties, de juiste stoffen) dan een kostuum dat slecht zit of waarbij je aan de details kunt zien dat iemand er geen zorg aan heeft besteed. Een slechtgestrikte das is ook zo'n voorbeeld. Waarom besteedt iemand daar dan niet even wat meer zorg aan? Of zien ze het gewoon niet?quote:Op woensdag 30 juni 2010 20:45 schreef Ringo het volgende:
Under- of overdressing, niet alleen een kwestie van teveel of te weinig. Het al of niet dragen van een das, bijvoorbeeld, zegt op zichzelf niet zoveel. De juiste kleding is geen strikte optelsom, behalve voor hardcore formalisten. Een lelijke of slechtgestrikte das, een verkeerd gesneden pak, foute schoenen. Je intenties kunnen nog zo goed zijn, ze zijn geen garantie voor succes. Evengoed kan een combinatie van nonchalance en gevoel voor stijl een schot in de roos zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |