Ik denk wel dat ik als iemand die mij dierbaar is zo dood zou gaan dat ik er meer vrede mee zou hebben dan bij een plotseling overlijden (wat ik al zei over nog dingen willen vertellen aan diegene, dingen uit praten, etc.)quote:Op dinsdag 2 september 2008 01:13 schreef MLI het volgende:
Ik ga voor het plotselinge overlijden. De impact op het moment zelf is veel groter voor mijn familie maar ik zou toch ook niet willen dat mensen naar mijn dood toe gaan leven.
Dat is wel apart, om zo te denkenquote:Verder neem ik altijd goed afscheid, want je weet nooit zeker dat je de ander nog weerziet.
Seriously, weet je hoe een terminale kankerpatient leeft? niet echt op de manier die jij beschrijft.quote:Dus ik ga voor kanker. In de meeste gevallen heb je nog wel een tijdje te gaan, dus je kan gewoon lekker veel tijd doorbrengen met je familie en vrienden, veel dingen nog doen die je altijd al hebt willen doen en waardig afscheid nemen.
Neem het leven nooit voor lief, voor je het weet ben je wel aan de beurt. 'Ironie', noemt men dat.quote:Op dinsdag 2 september 2008 01:21 schreef Neleos het volgende:
Niet boeiend, ben nog lang niet dood. Maar doe maar al dementerend een dodelijk ongeval.
Ik ga er van uit dat TS er juist ook over nadenkt hoe zijn nabestaanden het zouden ervaren, en hij gebruikt eigen ervaring als bron om zich te kunnen inleven. Niks mis mee.quote:Op dinsdag 2 september 2008 01:24 schreef zhe-devilll het volgende:
Ik lees toch wel egoistische gedachten hier in dit topic.
Mijn opa en oma die mij niet meer herkenden~!
Is dat belangrijk dan? Die persoon is oud en takelt af, maar dat maakt ze niets minder mooi oid.
Of als iemand plots sterft is dat dan vreselijk omdat JIJ er geen afscheid van hebt kunnen nemen?
Als het dan moet, het liefst maar als oud dametje in slaap vallend in je lievelingsstoel.
Geen pijn aub.
Je hebt niet zoiets meegemaakt? Als iemand echt ver heen is door dementie is het ontzettend moeilijk deze nog te zien zoals hij/zij vroeger was. Vooral als je dit zo'n 4 jaar lang hebt zien gebeuren.quote:Op dinsdag 2 september 2008 01:24 schreef zhe-devilll het volgende:
Ik lees toch wel egoistische gedachten hier in dit topic.
Mijn opa en oma die mij niet meer herkenden~!
Is dat belangrijk dan? Die persoon is oud en takelt af, maar dat maakt ze niets minder mooi oid.
Of als iemand plots sterft is dat dan vreselijk omdat JIJ er geen afscheid van hebt kunnen nemen?
Als het dan moet, het liefst maar als oud dametje in slaap vallend in je lievelingsstoel.
Geen pijn aub.
Tip: Over mijn lijk, op BNN.quote:Op dinsdag 2 september 2008 01:26 schreef PP. het volgende:
[..]
Seriously, weet je hoe een terminale kankerpatient leeft? niet echt op de manier die jij beschrijft.
[ontopic]
Zie sig.
Volgens mij heb je niet echt een realistisch beeld van hoe dat gaat, moge het je bespaard blijven.quote:Op dinsdag 2 september 2008 01:25 schreef DrDentz het volgende:
Ik kies dan voor dement. Onbezorgd en kinderlijk je oude dagen beleven.
En ik denk dat het geen serieuze reactie was, maar van een baggeraar uit onzin die even op active topics kliktequote:Op dinsdag 2 september 2008 01:58 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Volgens mij heb je niet echt een realistisch beeld van hoe dat gaat, moge het je bespaard blijven.
Ik heb zoiets wel meegemaakt!quote:Op dinsdag 2 september 2008 01:47 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
[..]
Je hebt niet zoiets meegemaakt? Als iemand echt ver heen is door dementie is het ontzettend moeilijk deze nog te zien zoals hij/zij vroeger was. Vooral als je dit zo'n 4 jaar lang hebt zien gebeuren.
En wat jij egoistisch noemt; ik heb het toch over hoe ik niet dood zou willen gaan? Ik heb juist gekeken naar wat de manier is waar de achterblijvenden het meest vrede mee kunnen hebben naar mijn idee, door mij voor te stellen dat een dierbare op zo'n manier zou komen te overlijden.
Beetje voorbarig met je conclusies.
[..]
Tip: Over mijn lijk, op BNN.
Bovendien lijkt het mij ook van belang waar de kanker zit en hoe oud je bent op dat moment.
Ik kan begrijpen als je al op leeftijd bent dat je de kracht er echt niet meer voor hebt, maar ben je wat jonger kan het hartstikke goed.
Precies. Het lijden naar de dood toe is erger dan het sterven zelf.quote:Op dinsdag 2 september 2008 02:27 schreef Puccini het volgende:
Ik zou het liefst abrupt willen gaan. Moet er niet aan denken dat mensen naar mijn dood toe zouden gaan leven, of dat er voor me gezorgd moet worden. Nee, gewoon hup in een keer dood.
Dat je van niemand afscheid hebt kunnen nemen zou als 't goed is geen probleem moeten zijn. Althans, ik lig daar niet meer wakker van als ik dood ben hoor.quote:Plotseling overlijden lijkt mij ook verschrikkelijk! Van niemand afscheid kunnen nemen, allemaal dingen die je nog had willen doen of vertellen en dat kan allemaal niet meer. Dingen gezegd waar je spijt van hebt in een ruzie, je zal het nooit meer goed kunnen maken.
Pff, al je shit verkopen en gewoon jezelf overladen met vrouwen en drank en alles wat gedoemd is om uiteindelijk dood aan te gaan.quote:Op dinsdag 2 september 2008 02:35 schreef Diemietuhriej het volgende:
Als ik echt terminale kanker zou hebben en niet meer te redden enzo, zou ik zodra ik nog een beetje vitaal ben gewoon een bank gaan overvallen ofzo. Beetje actie op je laatste dag, en als je daarbij wordt doodgeschoten, jammer dan!
Of een spectaculaire achtervolging met 200+ over de A2 ofzo.Dat lijkt me wel wat.
Ja en dan in een gestolen Porsche natuurlijk.
![]()
quote:Op dinsdag 2 september 2008 02:38 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Pff, al je shit verkopen en gewoon jezelf overladen met vrouwen en drank en alles wat gedoemd is om uiteindelijk dood aan te gaan.
Pff, niet alsof zij ervan dood gaan.quote:Op dinsdag 2 september 2008 02:42 schreef Diemietuhriej het volgende:
[..]
Ja dat klinkt wel goed.![]()
Wel een beetje respectloos tegenover je familie, maar who cares.
Dat hoor ik weinig, de meeste mensen uit mijn omgeving zullen niet zo snel alles meteen uitspreken.quote:Op dinsdag 2 september 2008 01:23 schreef MLI het volgende:
Ik sta er zelf ook nooit bij stil, ik heb er meer een gewoonte van gemaakt. Ik laat dingen nooit onuitgesproken in ieder geval, tenzij de situatie dat niet toelaat op dat moment. Maar ik kan me nu niets bedenken van 'dit en dat zou ik nog moeten zeggen tegen die en die'. Ik sluit ook bijna alle meningsverschillen/ruzies/discussies af als even goeie vrienden.
quote:Op dinsdag 2 september 2008 01:09 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Dus ik ga voor kanker. In de meeste gevallen heb je nog wel een tijdje te gaan, dus je kan gewoon lekker veel tijd doorbrengen met je familie en vrienden, veel dingen nog doen die je altijd al hebt willen doen en waardig afscheid nemen.
Het leven is geen film.quote:Op dinsdag 2 september 2008 10:15 schreef Maria2.0 het volgende:
Ook kanker.
Afscheid nemen van iedereen en een leuke Bucket List opstellen.
Vertel mij wat. Heb genoeg (meer dan gemiddeld) sterfgevallen meegemaakt waaronder moeder, en ben 24. En toch stel ik die lijst op.quote:
No worries, ging me meer om het geromantiseerde beeld van kanker dat die film een beetje uitstraalt. Maar als het echt zou kunnen, dan voor mij death by snoo snoo.quote:Op dinsdag 2 september 2008 10:52 schreef Maria2.0 het volgende:
[..]
Vertel mij wat. Heb genoeg (meer dan gemiddeld) sterfgevallen meegemaakt waaronder moeder, en ben 24. En toch stel ik die lijst op.
Futurama!quote:Op dinsdag 2 september 2008 10:59 schreef Slarioux het volgende:
[..]
No worries, ging me meer om het geromantiseerde beeld van kanker dat die film een beetje uitstraalt. Maar als het echt zou kunnen, dan voor mij death by snoo snoo.
Behalve dan wanneer je 93 bent en je bent morgen jarig.quote:Op dinsdag 2 september 2008 11:04 schreef Jose1985 het volgende:
Mag ik niet gewoon zo rond mijn 94e verjaardag de volgende dag niet meer wakker worden?
Das toch het beste?
ROND mijn 94e had ik gezegd!quote:Op dinsdag 2 september 2008 13:20 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Behalve dan wanneer je 93 bent en je bent morgen jarig.
Vliegtuigongeluk zou ik ook prima vinden. Ik ben ook absoluut nooit bang wanneer ik vlieg. Het ergste wat er kan gebeuren is dat je neerstort, en zo erg vind ik dat niet. Daarnaast vlieg ik meestal met mijn partner, dus dan ga je nog lekker romantisch 'samen' ook. Mooi einde toch!?quote:Op dinsdag 2 september 2008 16:22 schreef Walging het volgende:
Tijdens de totale verwoesting van de aarde. Opgeruimd staat netjes.
En als dat niet lukt, door een vliegtuigongeluk. Dat lijkt me echt wel wat hebben. Wel een beetje sneu voor die andere mensen in het vliegtuig misschien.
In ieder geval onverwacht dus, ik hoef er niet naartoe te leven, bah.
Na een orgasme slaap je toch sowieso al!?quote:Op woensdag 3 september 2008 01:17 schreef Xennia het volgende:
Doe dan maar een plotselinge dood. Ik denk niet dat ik er last van heb als ik dood ben dat ik geen afscheid heb kunnen nemen. Deze dood is wel erg voor de nabestaanden, maar voor mij onbevreesd.
Maar liever gewoon in mijn slaap, of na een orgasme.
Om nog enigszins serieus ontopic te zijn: dementeren lijkt me niet echt iets... het idee dat je je herinneringen -en imho dus ook je persoonlijkheid- langzaam maar zeker verliest staat me niet echt aan. Kanker of een andere terminale aandoening liever ook maar niet, als ik de keuze had dan zou ik snel willen gaan zonder dat ik er vooraf veel stress om zou hebben gehad. Maar dan wel na een lang en fijn leven natuurlijkquote:Uit een eerder, soorgelijk, topic![]()
Ik zat zelf meer te denken aan een bubbelbad met 2 mooie vrouwelijke inboorlingen en (op het eind) een broodrooster. Als je genoeg geld hebt zou dat in dat soort landen ook best nog wel te realiseren zijn![]()
Hoe kun je dat weten?quote:Op woensdag 3 september 2008 02:32 schreef Morwen het volgende:
Voor mij maakt het niet zoveel uit, ik hoop dat ik ga op een manier waarmee mijn nabestaanden vrede hebben. Dus niet een onopgeloste moord, ook niet dat zij zich schuldig voelen of dat zij niet meer herkennen (dementie). Ook niet door borstkanker (zit enigzins verhoogd in mijn familie dus ook in mijn dochtertje), dat wil ik ze niet aandoen die angst die ik nu soms heb.(ondanks dat ik onder een zeer sterke controle sta).
Ik wil gaan zoals ik leef en ik denk dat als ik zeker weet dat ik terminaal ben dat ik euthanasie wil op mijn manier en mijn tijd wat ik dus voornamelijk afstem op mijn geliefden. De dood is voor mij niet angstig meer, ik zou voornamelijk kijken naar het juiste tijdstip tov mijn naasten. Pijn is voor mij geen vijand meer dus dat is geen maatstaf. En misschien doe ik het wel helemaal anders, I do'nt know
Gelovigen zijn dat als ik ze moet geloven niet. Die leggen alles maar 'in de hand van god' en vertrouwen erop dat ze of gered worden of naar de hemel gaanquote:Op woensdag 3 september 2008 11:41 schreef Arclight-S het volgende:
Vrouwen die denken dat ze alles inclusief angst voor dood hebben overwonnen
Ik wil je nog wel zien als je in een brandend gebouw zonder uitweg zit.
Mijn idee. Het is makkelijk om niet bang voor de dood te zijn als je niets mankeert en overigens ook niet in een levensbedreigende situatie zit.quote:Op woensdag 3 september 2008 11:41 schreef Arclight-S het volgende:
Vrouwen die denken dat ze alles inclusief angst voor dood hebben overwonnen
Ik wil je nog wel zien als je in een brandend gebouw zonder uitweg zit.
Inderdaad. de ultieme Darwin-awardquote:Op woensdag 3 september 2008 11:50 schreef _GdR_ het volgende:
Door een zwart gat op 10 september. lijkt me wel ruig. Plus dan gaan jullie ook mee en hoef ik niets mer te missen.
'Aarde kan op 10 september vergaan'
Dan kun je beter gewoon plots in je slaap overlijden. Een ongeval is ook weer zo 'messy'.quote:Op woensdag 3 september 2008 13:20 schreef Nantes het volgende:
Door een ongeval. Het leven naar de dood zou ik vreselijk vinden, voor mezelf en de omgeving. Daarbij wil ik dat men zich mij herinnert zoals ik was, niet als een ernstig ziek persoon of iemand die niets meer weet.
id, een kist vol met zaagsel (ja ooit meegemaakt) is ook zo apart afscheid van nemenquote:Op woensdag 3 september 2008 14:29 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Dan kun je beter gewoon plots in je slaap overlijden. Een ongeval is ook weer zo 'messy'.
Wat met een kist vol zaagsel?quote:Op woensdag 3 september 2008 15:31 schreef Re het volgende:
[..]
id, een kist vol met zaagsel (ja ooit meegemaakt) is ook zo apart afscheid van nemen
Ja, ik teken ook in!quote:Op woensdag 3 september 2008 15:25 schreef TheYoung1 het volgende:
Met dank aan Klonk, het liefst op de volgende manier:
Mooi sterven
quote:Op woensdag 3 september 2008 15:40 schreef Dagonet het volgende:
Niet, flikker op met dat kuddegedrag.
Ik heb dat van dichtbij mee gemaakt en ja dat is moeilijk, maar ik zou niet durven zeggen dat het moeilijker is dan iemand waarvan je houdt langdurig pijn te zien hebben. Hoe dan ook, het offer dat ik geen afscheid heb kunnen nemen breng ik graag als daar tegenover staat dat degene die je lief hebt een snelle dood sterft.quote:Op woensdag 3 september 2008 17:42 schreef RoyalFuss het volgende:
Snel sterven is moeilijker voor de nabestaanden omdat ze geen afscheid hebben kunnen nemen.
Waarschijnlijk maakt het ook een verschil of je kids hebt, of een partner etc. Als je die hebt dan wil je wellicht je laatste adem uitblazen terwijl zij je aankijken, gedag zeggen en je hand vastklemmen...quote:Op donderdag 4 september 2008 00:55 schreef Mikkie het volgende:
Als ik mocht kiezen, dan plotseling. De lijdensweg van kanker of dementie, het naar de dood toe leven bij wijze van spreken, daar zou ik zelf geen zin in hebben en dat zou ik m'n familie ook niet willen aan doen.
Natuurlijk is het nu makkelijk praten en wil je tzt genieten van elke dag die je hebt (dus misschien zou ik er in dezelfde situatie heel anders over denken), maar ik kan me goed voorstellen dat als ik terminaal ben, ik ergens een auto jat en mezelf met 200+ tegen een boom jas. De lijdensweg (zowel emotioneel als praktisch: ziekenhuis in en uit) die mij en anderen te wachten staat terwijl ik weet dat ik binnen afzienbare tijd de pijp uit ben, ik betwijfel of daar op zit te wachten.
quote:Op woensdag 10 september 2008 04:01 schreef Aamon het volgende:
dementeren - een dikke NEE... dit is echt afschuwelijk voor de nabestaanden.. Ik ken het van mijn eigen oma.. die haar dochter (mijn moeder) als een vriendin van het kaarten zag.. Dat is gewoon niet te geloven hoeveel pijn dat doet.. En plotseling is ook niks.. en kanker vind ik ook helemaal niks.. dat je maar zit te wachten tot je dood gaat.. Ik zou het liefst gewoon als ik oud ben (wel gezond) gewoon eerst mijn heup breken.. dan beland je in het ziekenhuis en dan krijg je op die leeftijd longontsteking en die is dan fataal. Dat is het beste kan je afscheid nemen van je familie, want je ziet het toch al aankomen..
maar als ik uit die 3 opties zou moeten kiezen. zou ik voor kanker gaan.. Het zou voor mijzelf heel moeilijk zijn.. maar ik zou zorgen dat ik niet laat zien dat ik pijn heb, en het voor mijn nabestaanden zo goed mogelijk te maken. Door gewoon vrolijk te blijven en niet in een ziekenhuis, dan maar wat sneller dood dan leiden in een ziekenhuis.
En door gewoon proberen mijzelf te blijven. (Ja ik weet dat je dat niet 1 2 3 kan, maar ik zou niet gaan zitten niksen)
of invriezen en dood ontdooien..quote:Op woensdag 10 september 2008 04:09 schreef Vodkadruppel het volgende:
Ik hoop straks als die deeltjesversneller gaat werken.
Alles in 1 keer dus.
Doe maar plotseling ongeval. Misschien minder fijn voor de nabestaanden maar fijner voor mij.quote:Op dinsdag 2 september 2008 01:09 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik had er het over msn over met PDL, en vond het wel topicmateriaal.
Heb gekozen voor drie gevallen, die allemaal niet prettig zijn.Door kanker (lange pijnlijke lijdensweg, naar je dood toeleven) Door een plotseling ongeval (aanrijding bijv. geen afscheid kunnen nemen) Dement (langzaam aftakelen tot je niemand meer herkent, niets meer kan zeggen, incontinent wordt, etc.) ik weet dat je door dementie zelf niet dood gaat, maar ik bedoel dus dat je helemaal wegteert en dan dood gaat
Ik heb mijn opa en oma beide zien wegteren door dementie en dat vond ik echt verschrikkelijk.
Ik herkende ze niet meer terug en zij mij dus ook niet. Mijn opa heeft een aantal keer geprobeerd mij te slaan omdat ik kennelijk iets deed dat hem niet beviel en mijn oma zag mijn vader nog weleens aan voor haar man.
Toen de ziekte verder gevorderd was praatten ze niet meer, staarden ze alleen nog doods voor zich uit, aten af en toe een koekje en deden weleens een bakkie. Vond het gewoon te verschrikkelijk om te zien!
Heb ook niet het gevoel dat ik echt afscheid van ze heb kunnen nemen, je weet niet of je tot ze doordringt.
Plotseling overlijden lijkt mij ook verschrikkelijk! Van niemand afscheid kunnen nemen, allemaal dingen die je nog had willen doen of vertellen en dat kan allemaal niet meer. Dingen gezegd waar je spijt van hebt in een ruzie, je zal het nooit meer goed kunnen maken.
Dus ik ga voor kanker. In de meeste gevallen heb je nog wel een tijdje te gaan, dus je kan gewoon lekker veel tijd doorbrengen met je familie en vrienden, veel dingen nog doen die je altijd al hebt willen doen en waardig afscheid nemen.
Wat jullie?
ik werk met dementerenden.quote:Op dinsdag 2 september 2008 01:25 schreef DrDentz het volgende:
Ik kies dan voor dement. Onbezorgd en kinderlijk je oude dagen beleven.
Inderdaad...quote:Op woensdag 10 september 2008 13:40 schreef lady-wrb het volgende:
mocht ik dement worden, hoop ik dat er een euthanasiemogelijkheid is, want ik vind het mensonterend.
Lijkt me ook erg ja, maar tot welke leeftijd had je ze nog echt als opa en oma?quote:Op dinsdag 2 september 2008 01:09 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik had er het over msn over met PDL, en vond het wel topicmateriaal.
Heb gekozen voor drie gevallen, die allemaal niet prettig zijn.Door kanker (lange pijnlijke lijdensweg, naar je dood toeleven) Door een plotseling ongeval (aanrijding bijv. geen afscheid kunnen nemen) Dement (langzaam aftakelen tot je niemand meer herkent, niets meer kan zeggen, incontinent wordt, etc.) ik weet dat je door dementie zelf niet dood gaat, maar ik bedoel dus dat je helemaal wegteert en dan dood gaat
Ik heb mijn opa en oma beide zien wegteren door dementie en dat vond ik echt verschrikkelijk.
Ik herkende ze niet meer terug en zij mij dus ook niet. Mijn opa heeft een aantal keer geprobeerd mij te slaan omdat ik kennelijk iets deed dat hem niet beviel en mijn oma zag mijn vader nog weleens aan voor haar man.
Toen de ziekte verder gevorderd was praatten ze niet meer, staarden ze alleen nog doods voor zich uit, aten af en toe een koekje en deden weleens een bakkie. Vond het gewoon te verschrikkelijk om te zien!
Heb ook niet het gevoel dat ik echt afscheid van ze heb kunnen nemen, je weet niet of je tot ze doordringt.
Sowieso vind ik dat je wat dat betreft niet moet wachten tot iemand stervende is.. dan op het laatst nog even snel goedmaken voor je eigen geweten.. ik hou daar niet zo van. Zulke dingen moet je bij leven oplossen.quote:Plotseling overlijden lijkt mij ook verschrikkelijk! Van niemand afscheid kunnen nemen, allemaal dingen die je nog had willen doen of vertellen en dat kan allemaal niet meer. Dingen gezegd waar je spijt van hebt in een ruzie, je zal het nooit meer goed kunnen maken.
Waardig afscheid nemen? Je kinderen van 11 en 15 moeten vertellen dat mama over 3 maanden doodgaat en snel langzaam kreperend aan het doodgaan is? Dingen doen???? Op bed liggen met morfine die als je geluk hebt tegen de pijn helpt bedoel je...quote:Dus ik ga voor kanker. In de meeste gevallen heb je nog wel een tijdje te gaan, dus je kan gewoon lekker veel tijd doorbrengen met je familie en vrienden, veel dingen nog doen die je altijd al hebt willen doen en waardig afscheid nemen.
Wat jullie?
In oktober gaat het gebeuren vriend.quote:
Tja, zo'n heldendaad/heldendood is misschien leuk voor je nabestaanden, maar zelf lijkt dat me toch niks.quote:Op woensdag 17 september 2008 13:59 schreef Sateman het volgende:
Ik ga het liefst niet maar als ik dood zou willen gaan, dan maar door een heldendaad. Iemand anders redden van de dood en zelf dood gaan lijkt me dan wel het best. Heb je nog moment van YES ik heb iemand gered en dan paf zelf dood.
Hij zou eerder blij zijn dat zijn dood niet voor niets is geweest. (denk ik, niet kwaad worden als je er anders over denktquote:Op woensdag 17 september 2008 14:35 schreef Omniej het volgende:
[..]
Tja, zo'n heldendaad/heldendood is misschien leuk voor je nabestaanden, maar zelf lijkt dat me toch niks.
Heb zelf jaren geleden iemand anders (voor mij onbekende) op die manier dood zien gaan. Die man duwde iemand anders bij een oversteekplaats van de weg af, maar werd toen zelf door een bus geschept. Eerlijk gezegd denk ik niet dat hij nog zo'n "yes"-moment heeft gehad.
En degene die gered is, zal ook wel met een schuldgevoel achterblijven denk ik.
Ja, dat is ook wel zo, maar zelf heb je niet echt tijd om ervan te 'genieten' natuurlijk. Voor je nabestaanden is het een mooie gedachte dat je niet voor niets bent doodgegaan, en dat je dus nog een ánder leven hebt kunnen redden, maar zelf heb je daar niets meer aan.quote:Op woensdag 17 september 2008 22:49 schreef Sateman het volgende:
[..]
Hij zou eerder blij zijn dat zijn dood niet voor niets is geweest. (denk ik, niet kwaad worden als je er anders over denkt) maar ik heb dan zoiets, ik ga dan niet dood voor niets. Ik heb dan nog een ander leven kunnen redden. Snappie?
Natuurlijk kan ik begrijpen, dat die gene die je gered heeft mischien zoiets heeft van shit. Door mijn toedoen is er iemand anders gestorven. Maar voor jezelf is het weer een ander gevoel. En ofcourse voor je nabestaande.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |