Ik denk wel dat ik als iemand die mij dierbaar is zo dood zou gaan dat ik er meer vrede mee zou hebben dan bij een plotseling overlijden (wat ik al zei over nog dingen willen vertellen aan diegene, dingen uit praten, etc.)quote:Op dinsdag 2 september 2008 01:13 schreef MLI het volgende:
Ik ga voor het plotselinge overlijden. De impact op het moment zelf is veel groter voor mijn familie maar ik zou toch ook niet willen dat mensen naar mijn dood toe gaan leven.
Dat is wel apart, om zo te denkenquote:Verder neem ik altijd goed afscheid, want je weet nooit zeker dat je de ander nog weerziet.
Seriously, weet je hoe een terminale kankerpatient leeft? niet echt op de manier die jij beschrijft.quote:Dus ik ga voor kanker. In de meeste gevallen heb je nog wel een tijdje te gaan, dus je kan gewoon lekker veel tijd doorbrengen met je familie en vrienden, veel dingen nog doen die je altijd al hebt willen doen en waardig afscheid nemen.
Neem het leven nooit voor lief, voor je het weet ben je wel aan de beurt. 'Ironie', noemt men dat.quote:Op dinsdag 2 september 2008 01:21 schreef Neleos het volgende:
Niet boeiend, ben nog lang niet dood. Maar doe maar al dementerend een dodelijk ongeval.
Ik ga er van uit dat TS er juist ook over nadenkt hoe zijn nabestaanden het zouden ervaren, en hij gebruikt eigen ervaring als bron om zich te kunnen inleven. Niks mis mee.quote:Op dinsdag 2 september 2008 01:24 schreef zhe-devilll het volgende:
Ik lees toch wel egoistische gedachten hier in dit topic.
Mijn opa en oma die mij niet meer herkenden~!
Is dat belangrijk dan? Die persoon is oud en takelt af, maar dat maakt ze niets minder mooi oid.
Of als iemand plots sterft is dat dan vreselijk omdat JIJ er geen afscheid van hebt kunnen nemen?
Als het dan moet, het liefst maar als oud dametje in slaap vallend in je lievelingsstoel.
Geen pijn aub.
Je hebt niet zoiets meegemaakt? Als iemand echt ver heen is door dementie is het ontzettend moeilijk deze nog te zien zoals hij/zij vroeger was. Vooral als je dit zo'n 4 jaar lang hebt zien gebeuren.quote:Op dinsdag 2 september 2008 01:24 schreef zhe-devilll het volgende:
Ik lees toch wel egoistische gedachten hier in dit topic.
Mijn opa en oma die mij niet meer herkenden~!
Is dat belangrijk dan? Die persoon is oud en takelt af, maar dat maakt ze niets minder mooi oid.
Of als iemand plots sterft is dat dan vreselijk omdat JIJ er geen afscheid van hebt kunnen nemen?
Als het dan moet, het liefst maar als oud dametje in slaap vallend in je lievelingsstoel.
Geen pijn aub.
Tip: Over mijn lijk, op BNN.quote:Op dinsdag 2 september 2008 01:26 schreef PP. het volgende:
[..]
Seriously, weet je hoe een terminale kankerpatient leeft? niet echt op de manier die jij beschrijft.
[ontopic]
Zie sig.
Volgens mij heb je niet echt een realistisch beeld van hoe dat gaat, moge het je bespaard blijven.quote:Op dinsdag 2 september 2008 01:25 schreef DrDentz het volgende:
Ik kies dan voor dement. Onbezorgd en kinderlijk je oude dagen beleven.
En ik denk dat het geen serieuze reactie was, maar van een baggeraar uit onzin die even op active topics kliktequote:Op dinsdag 2 september 2008 01:58 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Volgens mij heb je niet echt een realistisch beeld van hoe dat gaat, moge het je bespaard blijven.
Ik heb zoiets wel meegemaakt!quote:Op dinsdag 2 september 2008 01:47 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
[..]
Je hebt niet zoiets meegemaakt? Als iemand echt ver heen is door dementie is het ontzettend moeilijk deze nog te zien zoals hij/zij vroeger was. Vooral als je dit zo'n 4 jaar lang hebt zien gebeuren.
En wat jij egoistisch noemt; ik heb het toch over hoe ik niet dood zou willen gaan? Ik heb juist gekeken naar wat de manier is waar de achterblijvenden het meest vrede mee kunnen hebben naar mijn idee, door mij voor te stellen dat een dierbare op zo'n manier zou komen te overlijden.
Beetje voorbarig met je conclusies.
[..]
Tip: Over mijn lijk, op BNN.
Bovendien lijkt het mij ook van belang waar de kanker zit en hoe oud je bent op dat moment.
Ik kan begrijpen als je al op leeftijd bent dat je de kracht er echt niet meer voor hebt, maar ben je wat jonger kan het hartstikke goed.
Precies. Het lijden naar de dood toe is erger dan het sterven zelf.quote:Op dinsdag 2 september 2008 02:27 schreef Puccini het volgende:
Ik zou het liefst abrupt willen gaan. Moet er niet aan denken dat mensen naar mijn dood toe zouden gaan leven, of dat er voor me gezorgd moet worden. Nee, gewoon hup in een keer dood.
Dat je van niemand afscheid hebt kunnen nemen zou als 't goed is geen probleem moeten zijn. Althans, ik lig daar niet meer wakker van als ik dood ben hoor.quote:Plotseling overlijden lijkt mij ook verschrikkelijk! Van niemand afscheid kunnen nemen, allemaal dingen die je nog had willen doen of vertellen en dat kan allemaal niet meer. Dingen gezegd waar je spijt van hebt in een ruzie, je zal het nooit meer goed kunnen maken.
Pff, al je shit verkopen en gewoon jezelf overladen met vrouwen en drank en alles wat gedoemd is om uiteindelijk dood aan te gaan.quote:Op dinsdag 2 september 2008 02:35 schreef Diemietuhriej het volgende:
Als ik echt terminale kanker zou hebben en niet meer te redden enzo, zou ik zodra ik nog een beetje vitaal ben gewoon een bank gaan overvallen ofzo. Beetje actie op je laatste dag, en als je daarbij wordt doodgeschoten, jammer dan!
Of een spectaculaire achtervolging met 200+ over de A2 ofzo.Dat lijkt me wel wat.
Ja en dan in een gestolen Porsche natuurlijk.
![]()
quote:Op dinsdag 2 september 2008 02:38 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Pff, al je shit verkopen en gewoon jezelf overladen met vrouwen en drank en alles wat gedoemd is om uiteindelijk dood aan te gaan.
Pff, niet alsof zij ervan dood gaan.quote:Op dinsdag 2 september 2008 02:42 schreef Diemietuhriej het volgende:
[..]
Ja dat klinkt wel goed.![]()
Wel een beetje respectloos tegenover je familie, maar who cares.
Dat hoor ik weinig, de meeste mensen uit mijn omgeving zullen niet zo snel alles meteen uitspreken.quote:Op dinsdag 2 september 2008 01:23 schreef MLI het volgende:
Ik sta er zelf ook nooit bij stil, ik heb er meer een gewoonte van gemaakt. Ik laat dingen nooit onuitgesproken in ieder geval, tenzij de situatie dat niet toelaat op dat moment. Maar ik kan me nu niets bedenken van 'dit en dat zou ik nog moeten zeggen tegen die en die'. Ik sluit ook bijna alle meningsverschillen/ruzies/discussies af als even goeie vrienden.
quote:Op dinsdag 2 september 2008 01:09 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Dus ik ga voor kanker. In de meeste gevallen heb je nog wel een tijdje te gaan, dus je kan gewoon lekker veel tijd doorbrengen met je familie en vrienden, veel dingen nog doen die je altijd al hebt willen doen en waardig afscheid nemen.
Het leven is geen film.quote:Op dinsdag 2 september 2008 10:15 schreef Maria2.0 het volgende:
Ook kanker.
Afscheid nemen van iedereen en een leuke Bucket List opstellen.
Vertel mij wat. Heb genoeg (meer dan gemiddeld) sterfgevallen meegemaakt waaronder moeder, en ben 24. En toch stel ik die lijst op.quote:
No worries, ging me meer om het geromantiseerde beeld van kanker dat die film een beetje uitstraalt. Maar als het echt zou kunnen, dan voor mij death by snoo snoo.quote:Op dinsdag 2 september 2008 10:52 schreef Maria2.0 het volgende:
[..]
Vertel mij wat. Heb genoeg (meer dan gemiddeld) sterfgevallen meegemaakt waaronder moeder, en ben 24. En toch stel ik die lijst op.
Futurama!quote:Op dinsdag 2 september 2008 10:59 schreef Slarioux het volgende:
[..]
No worries, ging me meer om het geromantiseerde beeld van kanker dat die film een beetje uitstraalt. Maar als het echt zou kunnen, dan voor mij death by snoo snoo.
Behalve dan wanneer je 93 bent en je bent morgen jarig.quote:Op dinsdag 2 september 2008 11:04 schreef Jose1985 het volgende:
Mag ik niet gewoon zo rond mijn 94e verjaardag de volgende dag niet meer wakker worden?
Das toch het beste?
ROND mijn 94e had ik gezegd!quote:Op dinsdag 2 september 2008 13:20 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Behalve dan wanneer je 93 bent en je bent morgen jarig.
Vliegtuigongeluk zou ik ook prima vinden. Ik ben ook absoluut nooit bang wanneer ik vlieg. Het ergste wat er kan gebeuren is dat je neerstort, en zo erg vind ik dat niet. Daarnaast vlieg ik meestal met mijn partner, dus dan ga je nog lekker romantisch 'samen' ook. Mooi einde toch!?quote:Op dinsdag 2 september 2008 16:22 schreef Walging het volgende:
Tijdens de totale verwoesting van de aarde. Opgeruimd staat netjes.
En als dat niet lukt, door een vliegtuigongeluk. Dat lijkt me echt wel wat hebben. Wel een beetje sneu voor die andere mensen in het vliegtuig misschien.
In ieder geval onverwacht dus, ik hoef er niet naartoe te leven, bah.
Na een orgasme slaap je toch sowieso al!?quote:Op woensdag 3 september 2008 01:17 schreef Xennia het volgende:
Doe dan maar een plotselinge dood. Ik denk niet dat ik er last van heb als ik dood ben dat ik geen afscheid heb kunnen nemen. Deze dood is wel erg voor de nabestaanden, maar voor mij onbevreesd.
Maar liever gewoon in mijn slaap, of na een orgasme.
Om nog enigszins serieus ontopic te zijn: dementeren lijkt me niet echt iets... het idee dat je je herinneringen -en imho dus ook je persoonlijkheid- langzaam maar zeker verliest staat me niet echt aan. Kanker of een andere terminale aandoening liever ook maar niet, als ik de keuze had dan zou ik snel willen gaan zonder dat ik er vooraf veel stress om zou hebben gehad. Maar dan wel na een lang en fijn leven natuurlijkquote:Uit een eerder, soorgelijk, topic![]()
Ik zat zelf meer te denken aan een bubbelbad met 2 mooie vrouwelijke inboorlingen en (op het eind) een broodrooster. Als je genoeg geld hebt zou dat in dat soort landen ook best nog wel te realiseren zijn![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |