abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 september 2008 @ 15:22:47 #201
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61348545
quote:
Op woensdag 3 september 2008 15:17 schreef pberends het volgende:

[..]

Was een ID-kaart niet voldoende voor de Schengen-landen?
ja das waar volgens mij.
pi_61348554
quote:
Op woensdag 3 september 2008 15:22 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

ja das waar volgens mij.
Dus je argument gaat niet op.
  woensdag 3 september 2008 @ 15:25:33 #203
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_61348620
quote:
Op woensdag 3 september 2008 15:14 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Ik ken schokkend veel mensen met alleen een ID kaart.
Daarmee kan je bijna heel Europa door.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  woensdag 3 september 2008 @ 15:26:54 #204
Stranger than fiction
pi_61348666
quote:
Op woensdag 3 september 2008 15:10 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Zijn campagne blijkbaar.

O'REILLY: All right, before we start the interview, I wish we could have done this in the campaign. You know, we kept waiting for you to come and...

KERRY: We should have done it. We should have.

O'REILLY: You think so?

KERRY: I would love to have.

O'REILLY: In hindsight, you should have.

KERRY: No, I don't know why we didn't, but we should have.

O'REILLY: OK, because some people said well, he doesn't like you, he doesn't think you're going to get a fair shot on the program.

KERRY: I've always had a fair shot.

http://www.foxnews.com/story/0,2933,201705,00.html
Waarom zegt er nooit een politicus tegen die schreeuwlelijkerd van een O'Reilly dat hij een lelijke zak hooi is?
pi_61348748
Niet echt raar dat als je met een ID-kaart door bijna heel Europa kan reizen, dat veel Nederlanders dan geen paspoort zouden hebben. Een ID-kaart kan je tenminste in je portemonnee stoppen en heb je sowieso nodig ivm identificatieplicht, maar een paspoort erbij kost zo ook weer 45 euro, en dat is wel erg duur voor een irritant groot vodje.
pi_61348847
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 23:24 schreef Wheelgunner het volgende:
Weet je wat, fuck it, ik gooi mijn steun achter Obama!

Als ik Amerikaan was zou ik zelfs op hem gaan stemmen denk ik. Misschien heb ik dan politiek niet zo heel veel gemeen met hem, maar een president maakt niet in zijn eentje het beleid. Zijn ticket is beter dan dat van de Republikeinen momenteel, hij zou een betere president zijn dan McCain, en zijn VP is ook een betere keus.

De Republikeinen hebben het verknald voor deze verkiezingen met hun nominaties wat mij betreft, jammer.

Disclaimer: ik blijf nog wel standpunten van McCain en zijn partij verdedigen wanneer ik dat nodig vind omdat ik me in veel daarvan kan vinden, maar ook wanneer het geluid hier te eenzijdig wordt ofzo. En het is ook niet dat ik McCain niet mag, het is gewoon niet echt de meest geschikte kandidaat om nu president van de VS te worden.
Dit is welhaast een historische post! Voor het eerst dat iemand op Fok in het politiek-subforum van mening verandert! Hulde! Het maakt me niet uit of iemand nu van democraat naar republikein of andersom gaat, maar het is toch fantastisch dat ze nog bestaan, die mensen die naar argumenten luisteren, met zichzelf in discussie gaan en zich ertoe kunnen zetten van standpunt te veranderen.
Ik weet het ook niet
pi_61348895
Ik vind het maar apart dat al die linkse en rechtse huilies hun mening over de Amerikaanse verkiezingen ventileren....
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_61349074
quote:
Op woensdag 3 september 2008 11:12 schreef Caesu het volgende:
dit hele gedoe is één grote afleiding.
mccain kan nooit winnen van obama op de economie.
hij zegt zelf dat het niet zijn ding is.

nu hij palin erbij heeft gehaald komt het weer uit op pro-choice, gays, family-values, dat soort kwesties.
daarop kunnen de republikeinen makkelijker winnen.
ook in de staten die het zwaarst economisch zijn getroffen.

die tienerzwangerschap past er goed in.
dat joch wordt al overgevlogen uit alaska.
andere families die hetzelfde hebben meegemaakt kunnen zich nu met de palin-familie associeren.

het obama-kamp hapt ook goed door de palin-familie aan te vallen.
zo kan mccain weer laten zien, kijk obama heeft geen family-values.
obama's halfbroertje woont in kenia in een hutje.
obama had allang geaborteerd als z'n dochter zwanger was geworden etc. etc. etc.
Precies, volgens mij is het ook zo bedoeld ja.
Ik weet het ook niet
  woensdag 3 september 2008 @ 15:41:11 #209
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61349110
quote:
Op woensdag 3 september 2008 15:21 schreef pberends het volgende:

[..]

Je bent wel voor vrijheid van wapenbezit, maar tegen abortus. Ik vind dat hypocriet. Als jij iemand zwanger maakt mag je van mij tegen die betreffende abortus zijn, maar of andere mensen een abortus willen heb jij niets over te vertellen.
Dat heb ik al uitgelegd, voorstanders van abortus zien vaak alleen de moeder, daarom denken ze inderdaad dat het hypocriet is om haar de keuzevrijheid te willen ontnemen. Ik vind echter dat er hier nog een individu is dat beschermd moet worden, en dat is het ongeboren kind. En voor hem is het een kwestie van leven of dood.

Ik zou overigens niet stemmen voor een verbod op abortus, dus heel erg vind ik het niet dat Obama pro-choice is. Het is op de eerste plaats een vrouwenkwestie en zij moeten dan ook het voortouw nemen in de discussie. Dat verandert echter niets aan mijn persoonlijke mening dat het immoreel is.
quote:
Wapenbezit, denk niet dat Obama dat gaat verbieden. Dat vinden veel Amerikanen niet leuk, en is ook niet echt een verkiezingsissue.
Dat hoop ik ook, maar met een Democratische meerderheid in het congres is er toch wel een risico dat er flinke maatregelen doorgevoerd worden zoals de AWB in '94, en zoiets vind ik te ver gaan en nutteloos.

Concrete ideeën die echt helpen tegen wapengeweld zonder individuele vrijheid en de grondwet ernstig te ondermijnen wil ik best naar luisteren, maar de realiteit van de politiek is vaak populistische maatregelen die in de praktijk heel weinig uithalen terwijl welwillende burgers er de dupe van worden.
quote:
Betuttelend in de zin van dat zorgverzekeringsgedoe? Schijnbaar is het nodig, want het huidige systeem werkt voor geen meter. Kijk de film Sicko maar van Michael Whore.
Ik heb Sicko gezien, maar zoals de meeste verstandige mensen neem Ik Moore z'n films met een flinke hoop zout. Ook verandert de huidige situatie niets aan het feit dat ik vind dat volwassenen op de eerste plaats zelf verantwoordelijk zijn voor hun situatie. Ben je niet of slecht verzekerd, doe er dan wat aan! Dat hoeft de overheid niet te verplichten.

In geval van kinderen kan ik er nog begrip voor opbrengen, maar ik houd er niet van dat de overheid dat soort keuzes gaat maken voor volwassenen.

Verder denk ik bij Obama ook aan een grotere overheid met hoge belastingen en onevenredige voordelen voor laagopgeleide, luie mensen die liever hun handjes ophouden dan zelf hun situatie actief proberen te verbeteren...

Om dan mijn huidige steun voor Obama dan verder te onderbouwen; een president moet op de eerste plaats een goed leider zijn. Hij moet boven politieke tegenstellingen kunnen uitstijgen, en de verstandige beslissing kunnen nemen, ook wanneer dat niet in lijn is met zijn persoonlijke principes. 10 jaar geleden had ik er redelijk op vertrouwd dat ook McCain dat zou kunnen, hij heeft immers laten zien dat hij een hand kan uitreiken naar de andere kant. Toch vind ik hem nu te oud en dat korte lontje van hem stelt me ook niet gerust. En die keuze voor Palin heeft het wat mij betreft echt verbruid.

Het zal ook wel te maken hebben met het underdog-gevoel en een snufje white liberal guilt, maar ik heb gisteren Dreams of My Father uitgelezen, en ik gun het Obama gewoon. Alleen was dat niet voldoende geweest natuurlijk, maar los van wat ik al genoemd heb denk ik dat hij het imago van Amerika zal verbeteren, mensen hoopvoller zal maken, en de overheid weer een beetje naar het midden kan trekken.
pi_61349176
quote:
Op woensdag 3 september 2008 15:34 schreef JohnDope het volgende:
Ik vind het maar apart dat al die linkse en rechtse huilies hun mening over de Amerikaanse verkiezingen ventileren....
En ik vind jou maar een aparte huilie.
Ik weet het ook niet
  woensdag 3 september 2008 @ 15:44:18 #211
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61349209
quote:
Op woensdag 3 september 2008 15:23 schreef pberends het volgende:

[..]

Dus je argument gaat niet op.
Het Schengengebied is kleiner dan de VS...
pi_61349223
Nog even voor al die aluhoedjes die steeds de niet bestaande NWO in deze Amerika discussies bij betrekken.... de NWO is tegen wapen bezit.

"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_61349582
quote:
Op woensdag 3 september 2008 15:26 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Waarom zegt er nooit een politicus tegen die schreeuwlelijkerd van een O'Reilly dat hij een lelijke zak hooi is?
Hij heeft kijkcijfers en een flinke achterban die wel naar hem luistert.
  woensdag 3 september 2008 @ 15:59:04 #214
Stranger than fiction
pi_61349631
quote:
Op woensdag 3 september 2008 15:44 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Het Schengengebied is kleiner dan de VS...
de diversiteit wel iets groter...
pi_61349707
pi_61349966
quote:
Op woensdag 3 september 2008 15:41 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Dat heb ik al uitgelegd, voorstanders van abortus zien vaak alleen de moeder, daarom denken ze inderdaad dat het hypocriet is om haar de keuzevrijheid te willen ontnemen. Ik vind echter dat er hier nog een individu is dat beschermd moet worden, en dat is het ongeboren kind. En voor hem is het een kwestie van leven of dood.
Dat individu kan en denkt helemaal niets, oftewel dat individu is helemaal geen individu.
pi_61350014
quote:
Op woensdag 3 september 2008 15:41 schreef Wheelgunner het volgende:

Verder denk ik bij Obama ook aan een grotere overheid met hoge belastingen en onevenredige voordelen voor laagopgeleide, luie mensen die liever hun handjes ophouden dan zelf hun situatie actief proberen te verbeteren...
Wat een crap zeg, Obama gaat voor 95% van de inkomens de belastingen verlagen. Behalve de 5% rijkste.
  woensdag 3 september 2008 @ 16:12:35 #218
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61350015
quote:
Op woensdag 3 september 2008 16:10 schreef pberends het volgende:

[..]

Dat individu kan en denkt helemaal niets, oftewel dat individu is helemaal geen individu.
Tsja, zo zie ik dat dus niet. Ik zou jou ook niet tijdens je slaap vermoorden met dat argument ofzo
pi_61350043
quote:
Op woensdag 3 september 2008 16:12 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Tsja, zo zie ik dat dus niet. Ik zou jou ook niet tijdens je slaap vermoorden met dat argument ofzo
Een hoopje cellen vermoorden vind ik wel wat anders dan een persoon.

Als ik klaarkom in een tissue, dan vermoord ik toch ook geen miljard mensen?
  woensdag 3 september 2008 @ 16:16:26 #220
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61350101
quote:
Op woensdag 3 september 2008 16:12 schreef pberends het volgende:

[..]

Wat een crap zeg, Obama gaat voor 95% van de inkomens de belastingen verlagen. Behalve de 5% rijkste.
Kom op nou, wat denk je zelf? Aardige vent hoor, maar ik vind zijn verkiezingsbeloftes net zo onbetrouwbaar als die van alle politici.

Ook ben ik uit principe voorstander van iets wat meer richting een vlaktax is, ik snap dat dat niet realistisch is en ook in Amerika nooit zal gebeure. Dat betekent echter wel dat ik het niet eerlijk vind dat de rijkeren gemiddeld veel meer moeten betalen dan anderen. Een beetje het idee van succes bestraffen krijg ik daarbij.
  woensdag 3 september 2008 @ 16:18:13 #221
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61350166
quote:
Op woensdag 3 september 2008 16:14 schreef pberends het volgende:

[..]

Een hoopje cellen vermoorden vind ik wel wat anders dan een persoon.

Als ik klaarkom in een tissue, dan vermoord ik toch ook geen miljard mensen?
Dan is er nog geen conceptie geweest. Voor mij is er vanaf de conceptie een begin gemaakt aan een uniek leven dat in veel gevallen 9 maanden later het licht zal zien.

Maar ik heb geen zin om deze hele discussie voor de zoveelste keer opnieuw te voeren, ik heb gewoon even mijn mening gegeven en onderbouwd. Ik vind het prima als jij het anders ziet.
pi_61350370
quote:
Op woensdag 3 september 2008 16:18 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Dan is er nog geen conceptie geweest. Voor mij is er vanaf de conceptie een begin gemaakt aan een uniek leven dat in veel gevallen 9 maanden later het licht zal zien.

Maar ik heb geen zin om deze hele discussie voor de zoveelste keer opnieuw te voeren, ik heb gewoon even mijn mening gegeven en onderbouwd. Ik vind het prima als jij het anders ziet.
Dan is het toch prima dat mensen die dat anders zien een abortus kunnen plegen? Net zo prima als ik vind dat sommigen niet voor een abortus kiezen .
  woensdag 3 september 2008 @ 16:25:59 #223
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61350416
quote:
Op woensdag 3 september 2008 16:24 schreef pberends het volgende:

[..]

Dan is het toch prima dat mensen die dat anders zien een abortus kunnen plegen? Net zo prima als ik vind dat sommigen niet voor een abortus kiezen .
Niet prima, tolereerbaar
pi_61350417
quote:
Op woensdag 3 september 2008 15:16 schreef pberends het volgende:
Weet iemand trouwens op welke dagen The Colbert Report en The Daily Show worden uitgezonden? Ik kan wel de uitzending van gister vinden, maar niet die van eergister.
Niemand?
  woensdag 3 september 2008 @ 16:27:58 #225
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61350483
quote:
Op woensdag 3 september 2008 16:26 schreef pberends het volgende:

[..]

Niemand?
Momenteel dinsdag tot en met vrijdag ivm de conventies, normaal maandag tot en met donderdag. Af en toe hebben ze eens een week of 2 vakantie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')