Het heet niet voor niets "onopvallende video surveillance"quote:Op zondag 12 oktober 2008 23:16 schreef Neuralnet het volgende:
De vrouw heeft wel een punt. Nergens in de rijopleiding wordt mensen geleerd hoe de verkeerspolitie opereert.
Dus alle andere automobilisten zijn per definitie "gekken"?quote:Je moet je dus voorstellen dat je als vrouw alleen in een auto rijdt tussen allerlei gekken.
Die donkere auto rijdt honderden meters achter je, terwijl voor en naast je nog legio auto's meer rijden. Angstvallig dichtbij zelfsquote:Opeens komt er een donkere auto achter je rijden zonder dat je weet waarom.
Ja, want iedere versnellende automobilist heeft het op jou gemuntquote:Je gaat wat sneller rijden om te kijken of ze het op je gemund hebben. Ja, dat hebben ze, want ook zij versnellen.
Wat verwacht je dan anders van auto's op een autosnelweg dan dat ze met je oprijden?quote:Ik kan me best voorstellen dat dat ontzettend bedreigend overkomt.
Klem rijdenquote:Vervolgens rijden ze je klem
Nee, te volgen. Maar dat snapte die muts ook al niet.quote:en dwingen ze je tot stoppen
Het zwaaien was om aan te geven dat ze moest volgen en niet die TT de vluchtstrook op te hoeken.quote:door een bordje, te roepen en te zwaaien met de armen buiten de wagen.
Nee. Eenmaal gestopt op een (drukke!) parkeerplaats ga je eerst hysterisch lopen krijsen dat die camera op moet zoutenquote:Eenmaal tot stoppen gedwongen krijg je een heel lulverhaal en laten de mannen je een fake-id zien.
En ze geloofde ze ook, dat hoorde je haar zeggen. En anders mag je de politie bellen om de personalia op het pasje te verifiëren.quote:Geen echte zoals jij en ik die hebben, maar een fake plastic pasje. Je moet ze maar geloven.
Ja, en worden ze daarna alsnog bloedig van het leven beroofdquote:Vaak moeten mensen daarna nog onder bedreiging met de overvallers mee naar de bank om te pinnen.
Dit is geen misdaad, dit is een rijke fantasie. Of een geweldig script voor een aflevering Flikken Maastrichquote:Dit is geen verkeershandhaving, dit is misdaad.
Wel tof dat Jos en Ger er weer warenquote:Op zondag 12 oktober 2008 21:27 schreef veldmuis het volgende:
Die Ger Jacobs van de Politie Brabant Zuid-Oost is een engerd hoor!.
quote:Op zondag 12 oktober 2008 21:19 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Wat ben jij een moraalridder zeg. Echt om misselijk van te worden...
Leg mij die context dan eens uit? De wet is vrij duidelijk, geen telefoon in je hand houden. Punt.quote:Op zondag 12 oktober 2008 21:20 schreef Mikkie het volgende:
Befehl ist Befehl! Context jongen, context.
Hij heeft gewoon gelijk, hou je aan de regels, dan is er niks aan de hand. Jij bent wel erg krom bezig, de mensen die zich WEL aan de regels houden zijn ineens moraalriddersquote:Op maandag 13 oktober 2008 08:06 schreef kikoooooo het volgende:
ben jij de zoon van spee?
Slaat natuurlijk helemaal nergens op, was jij soms dat hockeytrutje in die Kia?quote:
Goede antwoorden ipv te zeiken dat de politie criminelen zijn. Als je zo achterlijk bent om te geloven dat iemand het op je gemunt heeft dan heb je of:quote:
Die ene mafkees die zonder rijbewijs na de politie ging spugen mag er ook in haha!quote:Op maandag 13 oktober 2008 02:13 schreef twister_rodriguez het volgende:
is er een top 5 beste wegmisbruikers filmpjes ofzo, of ff samenstellen
sowieso:
de porsche die ervandoor gaat
de ford ka die de politie snotjes rijdt
de vrouw die helemaal flipt en haar pimp die in zn chrysler 300 aan komt rijden
dit zijn toch wel de beste tot nu toe
En de 5 in beslag genomen ferrarie's.quote:Op maandag 13 oktober 2008 12:42 schreef Crackerjacker het volgende:
[..]
Die ene mafkees die zonder rijbewijs na de politie ging spugen mag er ook in haha!
Een boef is een boef. Hoe je hem ook noemt.quote:Het heet niet voor niets "onopvallende video surveillance"
Leer lezen. Dat staat er niet.quote:Dus alle andere automobilisten zijn per definitie "gekken"?
quote:Die donkere auto rijdt honderden meters achter je, terwijl voor en naast je nog legio auto's meer rijden. Angstvallig dichtbij zelfs
quote:Ja, want iedere versnellende automobilist heeft het op jou gemunt
Oprijden is totaal iets anders dan naar links gaan en blijven meeversnellen tot ver boven de 160.quote:Wat verwacht je dan anders van auto's op een autosnelweg dan dat ze met je oprijden?
Gevalletje achtervolgingswaanzin of paranoia.
Op de vluchtstrook of in de berm nadat iemand naar rechts is gegaan... lastig he.quote:Klem rijden
Dan stond ze stil op de linkerbaan
Ze moest wel degelijk stoppen. Lul niet man.quote:Nee, te volgen. Maar dat snapte die muts ook al niet.
Like the real criminals...quote:Het zwaaien was om aan te geven dat ze moest volgen en niet die TT de vluchtstrook op te hoeken.
Wie net tot stoppen is gedwongen door criminelen denkt niet meer helder. Nogal logisch. Thuis achter je computertje is het eenvoudig.quote:Nee. Eenmaal gestopt op een (drukke!) parkeerplaats ga je eerst hysterisch lopen krijsen dat die camera op moet zouten
Sure. Ik moet dus eerst stoppen en m'n leven in gevaar brengen voordat ik het mag controleren? Ik hoop elke keer dat er eens iemand uit pure angst de politie van de weg drukt.quote:En ze geloofde ze ook, dat hoorde je haar zeggen. En anders mag je de politie bellen om de personalia op het pasje te verifiëren.
Nee. Overdrijf maar, dat maakt het geen onzin.quote:Ja, en worden ze daarna alsnog bloedig van het leven beroofd
Fantasie? De feiten. Criminelen werken net zo.quote:Dit is geen misdaad, dit is een rijke fantasie
En politie is politie. Hoe je het ook noemt.quote:Op maandag 13 oktober 2008 17:39 schreef Neuralnet het volgende:
Een boef is een boef. Hoe je hem ook noemt.
Leer schrijven. Dat staat er wel.quote:Leer lezen. Dat staat er niet.
Ja, naar links gaan en 160 rijden is hoogst uitzonderlijk op een snelweg en zeer verdachtmakend dus dat MOET wel wat anders zijn dan "oprijden".quote:Oprijden is totaal iets anders dan naar links gaan en blijven meeversnellen tot ver boven de 160.
95% van de tijd reed madam categorisch links en liep die enge donkere wagen niet in dus hoe jij iemand op honderden meters afstand wilt klemrijden is mij een raadsel.quote:Op de vluchtstrook of in de berm nadat iemand naar rechts is gegaan... lastig he.
Ow??quote:Ze moest wel degelijk stoppen. Lul niet man.
Like the real cops...quote:Like the real criminals...
Ja, dat zal het zijnquote:Wie net tot stoppen is gedwongen door criminelen denkt niet meer helder. Nogal logisch. Thuis achter je computertje is het eenvoudig.
En jij kunt wel zonder te stoppen (en dus zonder een pasje te zien) concluderen dat het pasje fake is?quote:Sure. Ik moet dus eerst stoppen en m'n leven in gevaar brengen voordat ik het mag controleren? Ik hoop elke keer dat er eens iemand uit pure angst de politie van de weg drukt.
Vraag je even af wie er hier het hardst overdrijft.quote:Nee. Overdrijf maar, dat maakt het geen onzin.
Ja, echtquote:Fantasie? De feiten. Criminelen werken net zo.
Ze reed natuurlijk al veel te hard voordat er politie achter haar aan kwam. Als ze zich om te beginnen gewoon aan de snelheidslimiet zou hebben gehoudem had ze nooit die enge auto achter zich aan gekregen.quote:Op maandag 13 oktober 2008 17:39 schreef Neuralnet het volgende:
Oprijden is totaal iets anders dan naar links gaan en blijven meeversnellen tot ver boven de 160.
Vind sowieso dat je best veel tegen de politie kan zeggen als ze je aanhouden, of dat idee krijg ik van dit programma. Tijdens het stappen mag je dat dan weer niet proberenquote:Op maandag 13 oktober 2008 12:05 schreef Apache4U het volgende:
Hoop trouwens wel dat ze ook nog een boete krijgt voor dat "vuile flikkers",...als ik dat zeg krijg ik hem namelijk ook..
Nee, dat klopt niet. Je hoeft de politie nooit meteen te betalen en je hoeft dus ook niet mee naar een pinautomaat. Alleen buitenlanders moeten soms direct een bedrag afrekenen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 16:16 schreef Neuralnet het volgende:
@r_one: Je kan alles uit zijn verband gaan halen door eindeloos te quoten, maar feit is dat mensen door de politie aan de kant worden gezet op dezelfde manier als criminelen dat doen. Zelfs het gedeelte van het onder bedreiging naar een pinautomaat moeten klopt.
Maar dat mag dus wel, en niet alleen in Nederland rijdt de politie rond in onopvallende autos hoor.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 16:16 schreef Neuralnet het volgende:
Ik verdedig niemand. Ik stel enkel dat het nooit zo mag zijn dat iemand tot stoppen gedwongen wordt door vreemden in een normale auto. Wie ze ook zijn en wat voor bevoegdheden ze ook hebben.
Zo, de wet is nog racistisch ook. Dat maakt het overige niet minder waar.quote:Nee, dat klopt niet. Je hoeft de politie nooit meteen te betalen en je hoeft dus ook niet mee naar een pinautomaat. Alleen buitenlanders moeten soms direct een bedrag afrekenen.
Het "mag" omdat iedereen het toelaat en er nog niemand is geweest die het op de proef heeft gesteld.quote:Maar dat mag dus wel, en niet alleen in Nederland rijdt de politie rond in onopvallende autos hoor.
Misschien moet je nog eens opzoeken wat dat woord ook al weer betekent...quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 21:59 schreef Neuralnet het volgende:
Zo, de wet is nog racistisch ook. Dat maakt het overige niet minder waar.
En daar zit dus je denkfout, wéér draai je het gewoon welbewust omquote:Op woensdag 15 oktober 2008 01:05 schreef Neuralnet het volgende:
Het punt is: de politie handelt als criminelen.
*kuch*quote:Op woensdag 15 oktober 2008 01:05 schreef Neuralnet het volgende:
Het gaat erom dat de gehele handelswijze die criminelen op dat terrein altijd hanteren ook door de politie op dezelfde manier wordt gehanteerd.
Boude stelling. Ik neem aan dat er genoeg bekeuringen uitgedeeld door onopvallende politieauto's zijn aangevochten hoor.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 21:59 schreef Neuralnet het volgende:
Het "mag" omdat iedereen het toelaat en er nog niemand is geweest die het op de proef heeft gesteld.
Als je iets vaak herhaald wordt het niet vanzelf waar hoor.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 01:05 schreef Neuralnet het volgende:
Het punt is: de politie handelt als criminelen. Dat jij en anderen zich niet kunnen vinden in details doet daar niks aan af.
Ze had ook al geen papieren bij haar. Dus daar hebben ze haar al mee gematst. Dus 2 bekeuringen ipv 3.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 10:06 schreef WheeleE het volgende:
Ookal kun je natuurlijk niet helemaal zeker weten dat ze echt alleen maar de bluetooth aanzette (wat ik goed vind, ze had ook gewoon kunnen zitten bellen) kreeg ze ook een boete voor het niet dragen van de gordel. In deze situatie had ik het redelijk gevonden als ze maar voor 1 van de 2 dingen een bekeuring hadden gegeven.
Ik vraag me dan inderdaad ook af wat de regels zijn over handfree-met-headset-maar-zonder-carkit-bellen zijn. Spee zegt dat de telefoon in je hand houden niet mag, maar het nummer intoetsen wel. Heb je alleen een oortje, dan moet je de telefoon wel oppakken om op te nemen of te bellen.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 10:39 schreef dronkeykong het volgende:
[..]
Ze had ook al geen papieren bij haar. Dus daar hebben ze haar al mee gematst. Dus 2 bekeuringen ipv 3.
Maar het blijft natuurlijk krom, als je een blikje achterover slaat, broodje uit de verpakking haalt of een cd'tje verwisseld let je ook minder op het verkeer. Maar dat mag wel. Een telefoon vasthouden is uit den boze.
Volgens jouw standpunt is de politie, die crimineel handelt, dan nog erger dan criminelen zelf. Dat is wel erg extreem.quote:Jouw punt is: die criminelen waar jij op doelt, handelen als de politie, en NIET ANDERSOM!
Dan stel ik voor dat jij mij 100 euro geeft voor elk shot uit het programma waarop hun auto naast iemand rijdt om hem vervolgens ervoor te gooien. Want dat is klemrijden. Tevens voor onvrijwillig onder dwang moeten handelen (niemand werkt vrijwillig mee), een pinautomaat (keiharde feiten in het programma) of een verlaten plekje.quote:De politie imiteert niet de criminele acties die jij zo kleurrijk schilderde (klemrijden, onder bedreiging pinnen, meevoeren naar verlaten lugubere plekjes), da's complete bullshit!
Boetes zijn legaal. Iemand in een onopvallende auto tot stoppen dwingen zou dat niet moeten zijn. Anders kan iedereen het ook gaan doen. Want dat is wel de consequentie.quote:Boude stelling. Ik neem aan dat er genoeg bekeuringen uitgedeeld door onopvallende politieauto's zijn aangevochten hoor.
MIJN standpuntquote:Op woensdag 15 oktober 2008 15:03 schreef Neuralnet het volgende:
Volgens jouw standpunt is de politie, die crimineel handelt, dan nog erger dan criminelen zelf. Dat is wel erg extreem.
Ik ben nu heel benieuwd wat jij precies zou doen in zo'n situatie. Je rijdt op de snelweg en er komt een auto voor je rijden met 'Politie, volgen' op een lichtkrant (die doorgaans uit het plafond klapt, dus dat scheelt al weer wat gekken die geen zin hebben er zoveel moeite in te steken). Het is druk op de snelweg en er is even geen vluchtstrook. Wat doe jij?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 16:25 schreef Neuralnet het volgende:
Iedere gek kan een bordje "volgen politie" maken. Wie als een bang hondje gedwee alle bevelen opvolgt van een onbekende in een normale auto heeft pas een verwrongen wereldbeeld.
quote:Op woensdag 15 oktober 2008 16:51 schreef Neuralnet het volgende:
Als ik vast sta moet ik hetzelfde doen als wanneer een crimineel een pistool tegen m'n kop houdt. Dan moet ik gehoorzamen. Onder dwang. Niks aan te doen. Maar ik zal nooit criminaliteit verheerlijken en rechtvaardigen omdat ik er toch niet onderuit kan. Ik verdedig geen systeem uit lafheid. Als ik stop, dan is het om de overmacht en omdat mijn leven nu eenmaal meer waard is dan die van hen.
Wel merk ik op dat mensen steeds gekkere dingen gaan doen. Een tussenoplossing is negeren totdat ze een sirene voeren. Of in het geval van de Ford Ka: die man zou zijn rijbewijs verliezen, maar koos ervoor om te vluchten. Toen ze de auto vonden konden ze de auto enkel wegslepen en hem een boete geven. Zijn rijbewijs konden ze niet afnemen omdat de bestuurder niet bekend was. Mensen ageren steeds meer en dat laat zien dat de werkwijze totaal niet gewaardeerd wordt.
Oh jee. De politie sluit ook wel eens mensen tegen hun zin op in een ruimte waar ze niet uit mogen. De politie ontrvoert dus mensen!quote:Op woensdag 15 oktober 2008 15:03 schreef Neuralnet het volgende:
Volgens jouw standpunt is de politie, die crimineel handelt, dan nog erger dan criminelen zelf. Dat is wel erg extreem.
Welk deel begrijp je niet? Iemand in een burgerauto onder dwang aan de kant zetten is crimineel gedrag. Details boeien niet. De politie doet dat, dus zijn het criminelen.
Ander voorbeeld: Als de politie zou stelen als een dief, dan zijn het dieven. Ongeacht of dieven het criminele gedrag nadoen.
Ze maken zich toch ook bekend al rijden ze in een "normale" auto:quote:Op woensdag 15 oktober 2008 20:24 schreef Neuralnet het volgende:
Nee, dat is niet het geval. Aanhouden en vasthouden gebeurt doorgaans niet anoniem en in een bekend gebouw.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |