4 basis spelers van vandaag waren net een week bij de ploeg..quote:Op zondag 31 augustus 2008 03:48 schreef Dr.Crane het volgende:
Hoe kan jullie elftal nou zo slecht ingespeeld zijn? Jullie hebben toch een redelijk stabiele voorbereiding gehad?
Huntelaar=overhyped/overratedquote:Op zondag 31 augustus 2008 04:45 schreef wolferl het volgende:
Ik maak me geen zorgen.
Er moeten een aantal dingen gebeuren.
Namelijk Suarez moet meer de bal afspelen aan Huntelaar, de ploeg zelf moet er gewoon 90 minuten lang voor knokken, en niet inkakken zodra het 1-0 voor staat. En Emanuelsson gewoon vervangen, wat was die slecht zeg. O en laat Aissati in de basis starten, geef die jongen het vertrouwen, wordt een hele grote meneer.
quote:Op zondag 31 augustus 2008 05:27 schreef BonJovi het volgende:
Emanuelson heb me echt geirriteerd aan hem hij doet ook niks goed man en die SNO hij moest een keer een sprint duel aangaan het was om te HUILLENNNN je kreeg gewoon bijna medelijden. Die gast is zo traag hij wilt altijd de bal aannemen en dan rustig om zijn heen kijken, hij kon een paar keer gelijk de bal naar voren spelen maar dan neemt hij aan draait een rondje en dan is het te laat. Man Man Man ik snap wel dat hij uit Jong Oranje is gekicked, bij zijn leeftijds genoten bakt hij er zelfs niks van en de luiheid en traagheid straalt er vanaf. Hij en Emanuelson lijken wel broers zelfde kapsel allebei zo laks en het lijkt alsof ze meer zin hebben in de 3e helft voor een bubbelbad ofzo.Beetje sterrengedrag hebben de zogenaamde playboy in de club met de chicks en hun mooie bolide's maar voetballen ho maar. Het zou toch verboden moeten worden dta zo een luie lompe gast kan spelen? Ik zei nog tijdens de wedstrijd die gast gaat echt nog rood krijgen, hij kwam in een duel met de tegenstander in de eerste helft en hij knuffelde en duwde die gast zo onhandig. Je dacht dat hij beter zou weten na al die jaren, en dan maar nog niet te spreken over zijn afzwaaiers die gast heeft geen techniek what so ever. HIj kopt af en toe een bal maar dat is meer op goed geluk, hij timed vaak fout en dan krijgt hij de bal vaak op zijn achterhoofd en dan kopt hij hem naar achter. Ze hebben hem zeker aangetrokken als STERKE SPELER nou geweldig hoor ik krijg echt een trauma als ik hem zie huppelen en het spel zie vertragen. IK denk dan echt aan een Urby kloon ik had het al zien aankomen, met zo een middenveld zou je tegen andere clubs gewoon afgestraft worden maar het was nu al gebeurd. SNO SNO SNO aargh het is net alsof je een chineze jongetje opeens naar Nederland brengt en hem daar bij een havo klas mee laat doen. Alles lijkt nieuw voor hem je ziet hem ook zo staren uit zijn ogen van wat doe ik hier eigenlijk en dan huppelt hij hier en daar kopt af en toe een balletje achteruit. Rode kaart was niet te recht maar deze gast doet niks goed. Ik snap niet dat van Basten hem heeft gehaald, jongens als Sarpong en VD Heijden zijn veel beter. Ik krijg trauma als ik zie dat Colin en Co weg zijn gegaan en we halen zo een pannekoek terug. Het is niet voor niks dat Celtic hem zo snel weg heeft laten gaan en dat hij gekicked is bij Jong Oranje. Trust me die gast gaat echt tegen vallen.
quote:Op zondag 31 augustus 2008 05:27 schreef BonJovi het volgende:
Emanuelson heb me echt geirriteerd aan hem hij doet ook niks goed man en die SNO hij moest een keer een sprint duel aangaan het was om te HUILLENNNN je kreeg gewoon bijna medelijden. Die gast is zo traag hij wilt altijd de bal aannemen en dan rustig om zijn heen kijken, hij kon een paar keer gelijk de bal naar voren spelen maar dan neemt hij aan draait een rondje en dan is het te laat. Man Man Man ik snap wel dat hij uit Jong Oranje is gekicked, bij zijn leeftijds genoten bakt hij er zelfs niks van en de luiheid en traagheid straalt er vanaf. Hij en Emanuelson lijken wel broers zelfde kapsel allebei zo laks en het lijkt alsof ze meer zin hebben in de 3e helft voor een bubbelbad ofzo.Beetje sterrengedrag hebben de zogenaamde playboy in de club met de chicks en hun mooie bolide's maar voetballen ho maar. Het zou toch verboden moeten worden dta zo een luie lompe gast kan spelen? Ik zei nog tijdens de wedstrijd die gast gaat echt nog rood krijgen, hij kwam in een duel met de tegenstander in de eerste helft en hij knuffelde en duwde die gast zo onhandig. Je dacht dat hij beter zou weten na al die jaren, en dan maar nog niet te spreken over zijn afzwaaiers die gast heeft geen techniek what so ever. HIj kopt af en toe een bal maar dat is meer op goed geluk, hij timed vaak fout en dan krijgt hij de bal vaak op zijn achterhoofd en dan kopt hij hem naar achter. Ze hebben hem zeker aangetrokken als STERKE SPELER nou geweldig hoor ik krijg echt een trauma als ik hem zie huppelen en het spel zie vertragen. IK denk dan echt aan een Urby kloon ik had het al zien aankomen, met zo een middenveld zou je tegen andere clubs gewoon afgestraft worden maar het was nu al gebeurd. SNO SNO SNO aargh het is net alsof je een chineze jongetje opeens naar Nederland brengt en hem daar bij een havo klas mee laat doen. Alles lijkt nieuw voor hem je ziet hem ook zo staren uit zijn ogen van wat doe ik hier eigenlijk en dan huppelt hij hier en daar kopt af en toe een balletje achteruit. Rode kaart was niet te recht maar deze gast doet niks goed. Ik snap niet dat van Basten hem heeft gehaald, jongens als Sarpong en VD Heijden zijn veel beter. Ik krijg trauma als ik zie dat Colin en Co weg zijn gegaan en we halen zo een pannekoek terug. Het is niet voor niks dat Celtic hem zo snel weg heeft laten gaan en dat hij gekicked is bij Jong Oranje. Trust me die gast gaat echt tegen vallen.
Eerste helft was Sno nog een van de beteren. Urby is opbouwend dus ook helemaal niets, heeft Sulejmani niet een goede bal aangegeven. Daardoor moest al het gevaar over rechts komen, waar de tandem Silva/Suarez het ook niet echt kon opbrengen. Huntelaar stond op een eiland en won geen kopduel niks van fucking Danny Schenkel....quote:
Appeltje eitjequote:Op zondag 31 augustus 2008 09:10 schreef borisz het volgende:
We winnen de komende 33 wedstrijden gewoon
quote:Ajax-assistent Rob Witschge komt weg met 'blinde Vink'
- Datum: 31-aug-2008 09:33
Ajax' assistent-trainer Rob Witschge is zaterdagavond goed weggekomen kort na afloop van het duel Willem II – Ajax (2-1). De assistent van Marco van Basten uitte in woord en daad zijn ongenoegen over het optreden van arbiter Pieter Vink. 'Blinde vink,' beet hij de scheidsrechter toe.
Vink riep Witschge bij zich en stelde hem voor de keuze: excuses maken of de consequenties aanvaarden. Witschge koos voor optie a. 'Anders had ik er werk van gemaakt,' zegt Vink in De Telegraaf. 'Maar, Rob verontschuldigde zich: zand erover.'
Dat was eind vorig seizoen in de play-offs wel anders. NAC-speler Ronnie Stam kreeg toen nog rood van Vink omdat hij hem uitmaakte voor 'blinde'. (KVN)
Ja die en volgens mij nog een paar jonge jongens uit het tweede , zoals Anita , Donald , de Jong , Jan-Arie en nog een paar misschien , niet echt geweldig IMHOquote:Op zondag 31 augustus 2008 09:28 schreef Happel het volgende:
Ik vond het middenveld, Lindgren, Emanuelson en Sno, van jullie nogal zwak ogen op papier. Welke spelers zijn er nog meer op het middenveld? Alleen Gabri en Aissaiti toch?
Wat een ei die Vink. Witschge had gewoon voet bij stuk moeten houden. Die boeten kan hij makkelijk betalen, en 1 hulpje minder op het veld de volgende keer is geen ramp.quote:Op zondag 31 augustus 2008 09:33 schreef The_Hives het volgende:
urby had vorig seizoen in de winterstop al verkocht moeten worden. Volgens mij werd er toen 3 miljoen geboden ofzo. Ik snap niet wat hij nu nog bij Ajax doet.
[..]wat een boefje die andere Witschge
En dan ben je kampioen.quote:Op zondag 31 augustus 2008 09:10 schreef borisz het volgende:
We winnen de komende 33 wedstrijden gewoon
Siem de Jong nog.quote:Op zondag 31 augustus 2008 09:28 schreef Happel het volgende:
Ik vond het middenveld, Lindgren, Emanuelson en Sno, van jullie nogal zwak ogen op papier. Welke spelers zijn er nog meer op het middenveld? Alleen Gabri en Aissaiti toch?
Van de opstelling, en dan met name het middenveld, snapte ik helemaal niets.quote:
Heb mezelf beloofd me er vandaag niet meer zo druk om te maken, gisteren had ik het echt even niet meer.quote:Op zondag 31 augustus 2008 10:26 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Van de opstelling, en dan met name het middenveld, snapte ik helemaal niets.
Helemaal mee eens, overal op websites zie ik alweer mensen roepen dat we een kut bestuur en alles hebben etc.quote:Op zondag 31 augustus 2008 11:01 schreef Blight het volgende:
Een bittere pil, maar omdat ik het graag positief bekijk denk ik maar "als het dan toch mis moet gaan, dan liever nu en niet in de beslissende fase van het seizoen". Het is nu zaak om zo snel mogelijk de draad op te pakken en te zorgen dat iedereen er de volgende wedstrijd wél staat.
Het lijkt wel een trainerscliché.
quote:Op zondag 31 augustus 2008 11:08 schreef BoerBert het volgende:
Het is klote, maar aan het begin kan dit gebeuren vind ik. Als je een weekje met de hele selectie speelt en de defensie compleet omgegooid lijkt, is dat gewoon wennen. Ik snapte alleen niet dat hij Aissati niet inbracht.
Ik zie dat jij je ook weer als clown gedraagt.quote:Op zondag 31 augustus 2008 11:22 schreef Barca het volgende:
Met zo'n clown als coach zit meer dan een 7e plek er niet in. Via de nacompetitie naar de eerste divisie lijkt me wel een goede voorspelling.
ik geef de clown nog 4 wedstrijden om zichzelf te laten zien. Dan is het definitief over en uit wat betreft de kansen voor van basten. Heb weer zo n uber kut oranje gevoel hierbij....quote:Op zondag 31 augustus 2008 11:22 schreef Barca het volgende:
Met zo'n clown als coach zit meer dan een 7e plek er niet in. Via de nacompetitie naar de eerste divisie lijkt me wel een goede voorspelling.
Heitinga was toch ook geen slager? Ajax wil Boulah niet.quote:Op zondag 31 augustus 2008 11:32 schreef El-Salvador het volgende:
Ik lees nergens iets over Vermaelen.
Goal 1: Hij verwerkt een matige voorzet tot corner, die bal had hij in zijn betere dagen gewoon aangenomen. Corner: is veels telaat en Demouge mag vrij koppen.
Goal 2: Is ongelukkig, maar begint met slap uitverdedigen. De echte overtuiging is er bij die jongen niet.
Het is een leuke verdediger hoor, maar deze jongen heeft teveel fouten. Haal ajb een extra verdediger, een slager.
Na de wedstrijd werd het hem wel min of meer gevraagd. Emanuelson, Lindgren en Sno vond hij genoeg creativiteit. En verder was uit zijn woorden op te maken dat hij geen moment heeft overwogen om Aissati of De Jong in te brengen.quote:Op zondag 31 augustus 2008 11:11 schreef versteegrob het volgende:
Wat ook raar is dat Van Baste zo defensief speelde. Heeft er geen journalist gevraagd waarom De Jong/Aisatte niet speelde?
Maar wat vind jij van Vermaelen is de vraag..quote:Op zondag 31 augustus 2008 11:34 schreef Barca het volgende:
[..]
Heitinga was toch ook geen slager? Ajax wil Boulah niet.
Juistem.. ik heb er ook wel vertrouwen in.. laat hem maar gewoon z'n gang gaan.. we zien het welquote:Op zondag 31 augustus 2008 11:40 schreef TAV74 het volgende:
ach ja, Barca komt ook altijd langs als er iets niet goed gaat onder de verantwoordelijkheid van van Basten. Ik dacht al: ergens is de misere nog niet compleet.
Anyway: vBasten heeft wat mij betreft gewoon het vertrouwen. Ajax heeft structurele problemen, en het belangrijkste is dat er weer eens iemand zijn werk kan en gaat afmaken.
Aisatti liep warm na de 2-1, maar volgens mij ging Silva er geblesseerd vanaf voor Van der Wiel ofzo.quote:Op zondag 31 augustus 2008 11:38 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Na de wedstrijd werd het hem wel min of meer gevraagd. Emanuelson, Lindgren en Sno vond hij genoeg creativiteit. En verder was uit zijn woorden op te maken dat hij geen moment heeft overwogen om Aissati of De Jong in te brengen.
omdat Gabri geblesseerd is.quote:Op zondag 31 augustus 2008 11:29 schreef Barca het volgende:
Waarom geen:
Stekelenburg;
Silva, Oleguer, Vermaelen, Vertonghen;
Gabri, Lindgren;
Aisatti, Emanuelson/Cvitanich;
Suarez, Huntelaar, Sulejmani
Ik hoop hetquote:Op zondag 31 augustus 2008 11:46 schreef TAV74 het volgende:
ik mag aannemen dat de revachegevoelens zo groot zijn dat de er bij eerste thuiswedstrijd flink huisgehouden wordt. Zou me goed uitkomen, want ik heb echt een teringhekel aan Roda.
Ik denk het niet. Ik denk dat het nog tot de winterstop zal duren eer er echt iets aan gedaan wordt.quote:Op zondag 31 augustus 2008 11:46 schreef TAV74 het volgende:
ik mag aannemen dat de revachegevoelens zo groot zijn dat de er bij eerste thuiswedstrijd flink huisgehouden wordt. Zou me goed uitkomen, want ik heb echt een teringhekel aan Roda.
Ja, laten we ook niet meer gaan want we winnen niks meerquote:Op zondag 31 augustus 2008 11:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Ik denk dat het nog tot de winterstop zal duren eer er echt iets aan gedaan wordt.
Met twaalf spelers ga je ook niet winnen.quote:Op zondag 31 augustus 2008 11:29 schreef Barca het volgende:
Waarom geen:
Stekelenburg;
Gabri, Lindgren;
quote:Op zondag 31 augustus 2008 12:00 schreef KingOfPop het volgende:
[..]
Met twaalf spelers ga je ook niet winnen.
hopen dat morgen besloten wordt om eerst uit te spelen.. dan spelen we op 2 okt gewoon thuisquote:Op zondag 31 augustus 2008 11:41 schreef RayMania het volgende:
Beetje jammer dat ik de eerste UEFA-Cup thuiswedstrijd moet missen door een congres. Naja, hopen dat ik het nog op televisie kan volgen.
Ik loop al 2 weken te roepen dat dit team mijn twijfels heeft.quote:Op zondag 31 augustus 2008 11:56 schreef denthemen het volgende:
[..]
Ja, laten we ook niet meer gaan want we winnen niks meer
Jullie zijn ook allemaal hetzelfde
Hij zat er wel aan te denken om Aissati in te brengen (zei hij achteraf in het interview), maar toen kwam hij met een slap verhaal over Sulejmani die nog geen hele wedstrijd kan spelen (ok... goed excuus), en de rode kwaart van Sno die het allemaal wat moeilijker maakte... maar wat mij betreft is dat allemaal geen reden om Furby op het veld te laten staan en Aissati op de bank te houden.quote:Op zondag 31 augustus 2008 11:38 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Na de wedstrijd werd het hem wel min of meer gevraagd. Emanuelson, Lindgren en Sno vond hij genoeg creativiteit. En verder was uit zijn woorden op te maken dat hij geen moment heeft overwogen om Aissati of De Jong in te brengen.
Omdat je dan met 12 man speelt, en volgens mij is dat niet toegestaanquote:Op zondag 31 augustus 2008 11:29 schreef Barca het volgende:
Waarom geen:
Stekelenburg;
Gabri, Lindgren;
Omdat je dan twaalf man opstelt, en dat mag niet.quote:Op zondag 31 augustus 2008 11:29 schreef Barca het volgende:
Waarom geen:
Stekelenburg;
Gabri, Lindgren;
Zo gaat 't toch altijdquote:Op zondag 31 augustus 2008 12:16 schreef versteegrob het volgende:
Wacht nou eerst maar eens op Ajax - Roda.
Straks wint Ajax met 6-0 in de Arena en is iedereen weer blij
Ook erg verdedigend ingesteld. Ik neem aan dat Gabri normaal gesproken in de basis zal staan in plaats van Emanuelson/Sno. Daarnaast natuurlijk onbegrijpelijk dat Aissati er niet in stond voor Sno.quote:Op zondag 31 augustus 2008 09:28 schreef Happel het volgende:
Aissati moet sowieso niet als verdedigende middenvelder spelen, maar als verkapte nr. 10 in een vrije rol, die de lijnen uitzet, temporiseert, creeert, etc. Dat KAN hij, dat is zijn kracht, en daar moet je hem dan ook voor gebruiken.quote:Op zondag 31 augustus 2008 12:17 schreef Vidacz het volgende:
[..]
Ook erg verdedigend ingesteld. Ik neem aan dat Gabri normaal gesproken in de basis zal staan in plaats van Emanuelson/Sno. Daarnaast natuurlijk onbegrijpelijk dat Aissati er niet in stond voor Sno.
uiteraard, voetbal = opportuniseme.quote:
De drie aanvallers die er gisteren in stonden, profiteren ook alleen maar van een tien, als die speelt tenminste.quote:Op zondag 31 augustus 2008 12:21 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Aissati moet sowieso niet als verdedigende middenvelder spelen, maar als verkapte nr. 10 in een vrije rol, die de lijnen uitzet, temporiseert, creeert, etc. Dat KAN hij, dat is zijn kracht, en daar moet je hem dan ook voor gebruiken.
Ja, of ze verliezen met 3-0 van Roda en iedereen schreeuwt om het hoofd van van Basten.quote:Op zondag 31 augustus 2008 12:16 schreef versteegrob het volgende:
Wacht nou eerst maar eens op Ajax - Roda.
Straks wint Ajax met 6-0 in de Arena en is iedereen weer blij
Dat bedoel ik. Er moet iemand achter Huntelaar staan voor die steekbal, en die het allemaal opzet en verdeelt etc. Gisteren was daar NIKS. Furby is een matige verdediger en een matigemiddenvelder. Waarom dan niet een gigantisch talent als Aissati het vertrouwen geven!?quote:Op zondag 31 augustus 2008 12:23 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
De drie aanvallers die er gisteren in stonden, profiteren ook alleen maar van een tien, als die speelt tenminste.
Slechts drie aanvallers is ook heel makkelijk te verdedigen, je hoeft maar zes man op te offeren en je hebt dubbele dekking op iedere aanvaller. Je houdt dan nog voldoende spelers over om om te schakelen.quote:Op zondag 31 augustus 2008 12:26 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Er moet iemand achter Huntelaar staan voor die steekbal, en die het allemaal opzet en verdeelt etc. Gisteren was daar NIKS. Furby is een matige verdediger en een matigemiddenvelder. Waarom dan niet een gigantisch talent als Aissati het vertrouwen geven!?
4-3-3 is gewoon goed mogelijk in principe met dit spelersmateriaal. Alleen niet als je het zo neerzet als Van Basten het deed.quote:Op zondag 31 augustus 2008 12:25 schreef TAV74 het volgende:
Hoe hard is de 4-3-3 huisstijl inmiddels eigenlijk? Als de meningen hier representatief zijn zitten de supporters er iig niet meer op te wachten.
Een zeer matige speler. Maar dat geldt voor de gehele defensief. Uitgezonderd Stekelenburg.quote:Op zondag 31 augustus 2008 11:39 schreef El-Salvador het volgende:
[..]
Maar wat vind jij van Vermaelen is de vraag..
Natuurlijk niet, want dan kan het middenveld en de verdediging van je tegenstander steeds volop aansluiten en aanvallen en ballen inbrengen, en dan is het gewoon wachten tot een bal goed valt, maar op den duur valt zo'n bal dan ook goed. Je leunt dan gewoon veels te ver vooruit.quote:Op zondag 31 augustus 2008 12:27 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Slechts drie aanvallers is ook heel makkelijk te verdedigen, je hoeft maar zes man op te offeren en je hebt dubbele dekking op iedere aanvaller. Je houdt dan nog voldoende spelers over om om te schakelen.
Nou draag dan eens passende "oplossingen" aan?..quote:Op zondag 31 augustus 2008 12:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik loop al 2 weken te roepen dat dit team mijn twijfels heeft.
Dat dus, we moeten nog 33 wedstrijden mensenquote:Op zondag 31 augustus 2008 12:33 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
Stelletje azijnzeikers.. seizoen is verdomme net begonnen met een compleet nieuw ajax.. heb er een beetje vertrouwen in zeg..
Vermaelen is heiligquote:Op zondag 31 augustus 2008 11:34 schreef BonJovi het volgende:
Ik vind Vermaelen ook niet zo sterk maar zeg dat maar niet hier
Maar je kunt niet ontkennen dat Ajax die 33 wedstrijden van ver moet komen...quote:Op zondag 31 augustus 2008 12:37 schreef jna het volgende:
[..]
Dat dus, we moeten nog 33 wedstrijden mensen
Neem dan Gregoor van Dijk.quote:Op zondag 31 augustus 2008 12:44 schreef denthemen het volgende:
http://www.fcutrecht.nl/actueel/nieuws/1174
Halen! Met een prestatie contract!
Dat ze daar zelf niet zijn opgekomenquote:Op zondag 31 augustus 2008 12:47 schreef Barca het volgende:
Mogelijke oplossingen?
1. een coach (Rijkaard) i.p.v. een clown (Bassie)
2. verdedigers (Boulahrouz, Cannavaro, Braafheid) i.p.v. prutsers (Silva, Oleguer, Vermaelen, Vertonghen)
3. middenvelders (Davids, C. Seedorf) i.p.v. zoutzakken (Lindgren)die samenspelen met Gabri en Aisatti/Cvitanich
In plaats van veel geld uit te geven aan Sulejmani had Ajax er beter aan gedaan om Heitinga een lucratiever contract te geven en betere verdedigers te halen.
Niet zo gek gezien de slechtste seizoenstart in 20 jaar en de wetenschap hoe het de afgelopen seizoenen is gegaan.quote:Op zondag 31 augustus 2008 12:33 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
Stelletje azijnzeikers.. seizoen is verdomme net begonnen met een compleet nieuw ajax.. heb er een beetje vertrouwen in zeg..
Jij verheft het zijn van een kneus zonder voetbalverstand echt tot een veel hoger niveauquote:Op zondag 31 augustus 2008 12:47 schreef Barca het volgende:
Mogelijke oplossingen?
2. verdedigers (Boulahrouz, Cannavaro, Braafheid) i.p.v. prutsers (Silva, Oleguer, Vermaelen, Vertonghen)
3. middenvelders (Davids, C. Seedorf) i.p.v. zoutzakken (Lindgren)die samenspelen met Gabri en Aisatti/Cvitanich
In plaats van veel geld uit te geven aan Sulejmani had Ajax er beter aan gedaan om Heitinga een lucratiever contract te geven en betere verdedigers te halen.
Zou inderdaad een betere keuze zijn geweest. Helaas.quote:Op zondag 31 augustus 2008 12:47 schreef Barca het volgende:
Mogelijke oplossingen?
Och... lood om oudijzer. Vermaelen en Silva zijn echt niet 'slecht' ofzo. Het middenveld bij Ajax werd gisteren gewoon overlopen, WIllem 2 rook bloed, en dan kun je verliezen.quote:2. verdedigers (Boulahrouz, Cannavaro, Braafheid) i.p.v. prutsers (Silva, Oleguer, Vermaelen, Vertonghen)
Davids heeft al jaren niet meer het oude niveau dat hij ooit had, pakt te vaak domme kaarten, lijdt veel balverlies, gewoon een beetje dommig. Clarence Seedorf vind ik een slome kutvoetballer en dat heb ik al vaak genoeg onderbouwd, dus dat ga ik niet nog een keer doen.... maar die kan het niveau in Nederland niet meer aan. Tenzij je Gatusso achter hem zet en Kaka er naast.quote:3. middenvelders (Davids, C. Seedorf) i.p.v. zoutzakken (Lindgren)die samenspelen met Gabri en Aisatti/Cvitanich
Heitinga loopt ook vaak genoeg te kutten. Wisselvallige verdediger die opbouwens wel goed is, maar ook vaak door de mand valt verdedigend gezien. Wel een bikkelaartje, maar goed... ik zie liever dan een verdediger als Alex ofzo. Of Marcellis.quote:In plaats van veel geld uit te geven aan Sulejmani had Ajax er beter aan gedaan om Heitinga een lucratiever contract te geven en betere verdedigers te halen.
quote:Op zondag 31 augustus 2008 12:50 schreef jna het volgende:
[..]
Dat ze daar zelf niet zijn opgekomen![]()
Dat is de oplossing. We halen gewoon Cannavaro en Seedorf
Ik vind meer positivisme ook wel op zn plaats. Het kan gebeuren. het was slecht klaar. En nu op naar de volgende wedstrijden. Er zit heus wel potentie in.quote:Op zondag 31 augustus 2008 12:50 schreef Devz het volgende:
[..]
Niet zo gek gezien de slechtste seizoenstart in 20 jaar en de wetenschap hoe het de afgelopen seizoenen is gegaan.
quote:Op zondag 31 augustus 2008 12:47 schreef Barca het volgende:
verdedigers (Boulahrouz, Cannavaro, Braafheid)
Dat ze die spelers niet gehaald hebben is inderdaad belachelijk!!quote:
Men maakt zich ook geen zorgen over de selectie, want die is prima, maar over de manier waarop Marco besluit die selectie op te stellen en te laten spelen.quote:Op zondag 31 augustus 2008 12:57 schreef Longmen het volgende:
[..]
Ik vind meer positivisme ook wel op zn plaats. Het kan gebeuren. het was slecht klaar. En nu op naar de volgende wedstrijden. Er zit heus wel potentie in.
Nee, het niveau in Nederland ligt ook zo hoogquote:Op zondag 31 augustus 2008 12:56 schreef Yi-Long het volgende: Clarence Seedorf vind ik een slome kutvoetballer en dat heb ik al vaak genoeg onderbouwd, dus dat ga ik niet nog een keer doen.... maar die kan het niveau in Nederland niet meer aan. Tenzij je Gatusso achter hem zet en Kaka er naast.
Braafheid was dan wel weer onhaalbaar. Snap ook niet wat middelmatige voetballers als Cannavaro en Boulahrouz in dat rijtje doen trouwens.quote:Op zondag 31 augustus 2008 13:02 schreef venomsnake het volgende:
Dat ze die spelers niet gehaald hebben is inderdaad belachelijk!!
Net als Ronaldinho, die kon je zo ophalen bij Barcelona!!
Meer positivisme? We verliezen met 30 miljoen aan nieuwe spelers van een club met 0.8 miljoen aan nieuwe spelers! WORD WAKKER!quote:Op zondag 31 augustus 2008 12:57 schreef Longmen het volgende:
[..]
Ik vind meer positivisme ook wel op zn plaats. Het kan gebeuren. het was slecht klaar. En nu op naar de volgende wedstrijden. Er zit heus wel potentie in.
Net alsof Rijkaard het zo goed deed toen hij bij Barca begonquote:Op zondag 31 augustus 2008 12:56 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Zou inderdaad een betere keuze zijn geweest. Helaas.
[..]
Er spelen toch spelers bij Ajax? Of wilde je alle voetballers uit de competitie opkopen?quote:Op zondag 31 augustus 2008 13:06 schreef Barca het volgende:
De Guzman, Pieters, Marcellis, Koevermans, Pranjic
Ajax moet zich dan eens afvragen waarom spelers niet bij Ajax willen spelen.
Ja heel treurig maar we zijn één wedstrijd onderweg. Ben je er zo'n één die alles afrekent na één wedstrijd?quote:Op zondag 31 augustus 2008 13:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Meer positivisme? We verliezen met 30 miljoen aan nieuwe spelers van een club met 0.8 miljoen aan nieuwe spelers! WORD WAKKER!
Nee die is verdedigend niet prima.quote:Op zondag 31 augustus 2008 13:03 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Men maakt zich ook geen zorgen over de selectie, want die is prima, maar over de manier waarop Marco besluit die selectie op te stellen en te laten spelen.
Bij Ajax spelen te veel matige spelers. Nee, niet alle spelers kopen. Beter en gerichter aankopen, dat wel!quote:Op zondag 31 augustus 2008 13:09 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
Er spelen toch spelers bij Ajax? Of wilde je alle voetballers uit de competitie opkopen?
Wat had je dan verwacht 34 overwinningen? Er zal altijd wel een slippertje tussen zitten... Ik maak me nog niet druk in ieder geval.quote:Op zondag 31 augustus 2008 13:04 schreef ASroma het volgende:
opzich wel erg........31 miljoen is er geinvesteerd....... een recordbedrag? en dan 2-1 verliezen van tilburgte triest, maar jah het is nog vroeg in het seizoen en daarom is er blijkbaar een taboe om gelijk keihard uit te halen naar van basten en de spelersgroep.
Vertel mij eens, Hoe kun jij de allerbeste nederlandse voetballer zo wegserveren? Zie je niks door je spleetoogjes ofzo?quote:Op zondag 31 augustus 2008 12:56 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
[..]
Och... lood om oudijzer. Vermaelen en Silva zijn echt niet 'slecht' ofzo. Het middenveld bij Ajax werd gisteren gewoon overlopen, WIllem 2 rook bloed, en dan kun je verliezen.
[..]
Davids heeft al jaren niet meer het oude niveau dat hij ooit had, pakt te vaak domme kaarten, lijdt veel balverlies, gewoon een beetje dommig. Clarence Seedorf vind ik een slome kutvoetballer en dat heb ik al vaak genoeg onderbouwd, dus dat ga ik niet nog een keer doen.... maar die kan het niveau in Nederland niet meer aan. Tenzij je Gatusso achter hem zet en Kaka er naast.
[..]
Heitinga loopt ook vaak genoeg te kutten. Wisselvallige verdediger die opbouwens wel goed is, maar ook vaak door de mand valt verdedigend gezien. Wel een bikkelaartje, maar goed... ik zie liever dan een verdediger als Alex ofzo. Of Marcellis.
Ik bekijk idd de selectie en de opstelling, en ik zie niet alleen een droevige opstelling maar ook een droevige instelling van de spelers die die opstelling moeten invullen.quote:Op zondag 31 augustus 2008 13:11 schreef Longmen het volgende:
[..]
Ja heel treurig maar we zijn één wedstrijd onderweg. Ben je er zo'n één die alles afrekent na één wedstrijd?
Ik ben optimistisch en voorspel een 2e plek, met 10 punten achterstand op PSV.quote:Op zondag 31 augustus 2008 13:15 schreef Barca het volgende:
Voor het Nederlandse voetbal lijkt het me niet goed maar ... die nepclub uit Eindhoven wordt weer kampioen. Ajax wordt 't in ieder geval niet.
quote:Op zondag 31 augustus 2008 13:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik ben optimistisch en voorspel een 2e plek, met 10 punten achterstand op PSV.
Eerste helft had je het al af moeten maken als Suarez de bal op Huntelaar had gegeven. Dan was de 2e helft maar een formaliteit. De 2e helft was helaas totaal anders.quote:Op zondag 31 augustus 2008 13:12 schreef pfaf het volgende:
[..]
Wat had je dan verwacht 34 overwinningen? Er zal altijd wel een slippertje tussen zitten... Ik maak me nog niet druk in ieder geval.
1: ik heb geen spleetoogjes (want ben gewoon kaas), maar wel slimme opmerking van jou om iemand's voetbalkennis te koppelen aan iemands mogelijke afkomst(!).quote:Op zondag 31 augustus 2008 13:13 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Vertel mij eens, Hoe kun jij de allerbeste nederlandse voetballer zo wegserveren? Zie je niks door je spleetoogjes ofzo?
Erg slim inderdaad, daar er geen voetballer of voetbalkenner bestaat met spleetogen of een chineze naam zoals jij.quote:Op zondag 31 augustus 2008 13:22 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
1: ik heb geen spleetoogjes (want ben gewoon kaas), maar wel slimme opmerking van jou om iemand's voetbalkennis te koppelen aan iemands mogelijke afkomst(!).
2: ik kijk naar hoe ze op het veld spelen, ipv hoeveel prijzen ze pakken door in een goed team te spelen.
Seedorf is positioneel dom, voetbaltechnisch niet fantastisch, maakt te vaak de verkeerde beslissingen, heeft te veel balverlies en een te lage handelingssnelheid, is sowieso te traag, verdedigd niet goed mee, en voegt aanvallend redelijk weinig toe.
Bij AC Milan kan hij aardig meeballen want er staat iemand achter hem die alles opruimt, en iemand naast hem die zo'n beetje dubbele of drie-dubbele verdediging op zich krijgt... dus Seedorf heeft alle rust, vrijheid en tijd om lekker mee te ballen. Zet Seedorf gewoon onder constante druk met vaste dekking, en het regent balverlies bij die jongen.
Eerlijk gezegt knaagt dat redelijk aan mij, dat gekke interview met Aissati aan het begin van de wedstrijd, en het antwoord van v Basten na de wedstrijd: "De keuze´s zijn gemaakt en sommige jongens zullen teleurgesteld zijn."quote:Op zondag 31 augustus 2008 13:21 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Aissati moet spelen!
Seedorf slecht ... duidelijk dat jij nooit Italiaans voetbal kijkt. Die man is gewoon ijzersterk. Denk je dat Milan hem voor de pret erbij heeft of zo?quote:Op zondag 31 augustus 2008 12:56 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
[..]
Och... lood om oudijzer. Vermaelen en Silva zijn echt niet 'slecht' ofzo. Het middenveld bij Ajax werd gisteren gewoon overlopen, WIllem 2 rook bloed, en dan kun je verliezen.
[..]
Davids heeft al jaren niet meer het oude niveau dat hij ooit had, pakt te vaak domme kaarten, lijdt veel balverlies, gewoon een beetje dommig. Clarence Seedorf vind ik een slome kutvoetballer en dat heb ik al vaak genoeg onderbouwd, dus dat ga ik niet nog een keer doen.... maar die kan het niveau in Nederland niet meer aan. Tenzij je Gatusso achter hem zet en Kaka er naast.
[..]
Heitinga loopt ook vaak genoeg te kutten. Wisselvallige verdediger die opbouwens wel goed is, maar ook vaak door de mand valt verdedigend gezien. Wel een bikkelaartje, maar goed... ik zie liever dan een verdediger als Alex ofzo. Of Marcellis.
Het gaat niet zo zeer om de verloren wedstrijd, maar meer om de manier waarop. Het leek helemaal nergens op. De opstelling, de wissels, de tactiek, de instelling. Alles was kut. En dat mag dan best gezegt worden. Enige voordeel is dat Marco nu niet meer om Aissati (of De Jong) heen kan, lijkt me.quote:Op zondag 31 augustus 2008 13:27 schreef Noshiba het volgende:
De tering zeg, wat lopen er soms toch een klapjosti's rond tussen de ajax-fans, focking 1 wedstrijdje verloren alsof we alles zouden winnen
Wat is er mis met dat interview? Hij zegt helemaal niet zulke rare dingen hoor.quote:Op zondag 31 augustus 2008 13:29 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Eerlijk gezegt knaagt dat redelijk aan mij, dat gekke interview met Aissati aan het begin van de wedstrijd, en het antwoord van v Basten na de wedstrijd: "De keuze´s zijn gemaakt en sommige jongens zullen teleurgesteld zijn."
Ik zeg ook niet dat het niet slecht is, integendeel het was gewoon een afgang. Maar sommige zitten nu al van ja dit jaar gaan we niks winnen, verloren seizoen bladiebladiebla. Alsof we alle 34 wedstrijden gewonnen zouden hebben, beter nu dan aan het eind van het seizoen die verliespunten. Denk je nu niet dat ze er wat aan gaan doen ofzo? Hun willen dit echt niet nog een 2e keer meemaken hoor.quote:Op zondag 31 augustus 2008 13:32 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Het gaat niet zo zeer om de verloren wedstrijd, maar meer om de manier waarop. Het leek helemaal nergens op. De opstelling, de wissels, de tactiek, de instelling. Alles was kut. En dat mag dan best gezegt worden. Enige voordeel is dat Marco nu niet meer om Aissati (of De Jong) heen kan, lijkt me.
En toch worden we kampioen!quote:Op zondag 31 augustus 2008 13:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik bekijk idd de selectie en de opstelling, en ik zie niet alleen een droevige opstelling maar ook een droevige instelling van de spelers die die opstelling moeten invullen.
Ja maar ik vind het zo vreemd allemaal dat Sno wel speelt en Aissati niet, dat klopt gewoon niet. Kan iemand overigens bevestigen of Aissati wel of niet warm liep gisteren?quote:Op zondag 31 augustus 2008 13:33 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Wat is er mis met dat interview? Hij zegt helemaal niet zulke rare dingen hoor.
En zijn laatste zin doet me wel goed. Hij begint al wat Amsterdamse bluf te krijgen.
Die wedstrijden zijn er nu eenmaal. Ik probeer het niet helemaal goed te praten en bagatelliseren, maar als de eerste 3 wedstrijden gewonnen waren en vervolgens met een kutwedstrijd van Volendam verloren werd, was er veel minder gezeik geweest. Voor ik echt conclusies ga en wil trekken, moet ik toch echt meer wedstrijden zien...quote:Op zondag 31 augustus 2008 13:32 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Het gaat niet zo zeer om de verloren wedstrijd, maar meer om de manier waarop. Het leek helemaal nergens op. De opstelling, de wissels, de tactiek, de instelling. Alles was kut. En dat mag dan best gezegt worden. Enige voordeel is dat Marco nu niet meer om Aissati (of De Jong) heen kan, lijkt me.
Mag toch hopen dat dit onzin is. Ze moeten dus eerst met de neus op de feiten gedrukt worden voor ze kunnen presteren? Wat een tyfusdebielen. Ik ben blij dat voetbal niet de hoofdreden voor me is om naar Ajax te gaan.quote:Op zondag 31 augustus 2008 13:34 schreef Noshiba het volgende:
[..]
Denk je nu niet dat ze er wat aan gaan doen ofzo? Hun willen dit echt niet nog een 2e keer meemaken hoor.
Aissati gaat denk ik ook wel spelen. Die man heeft de kwaliteit om iemand uit het niets vrij te zetten voor de keeper. Ajax heeft er de aanvallers voor alleen nu nog de speler opstellen die ze in stelling kan brengen.quote:Op zondag 31 augustus 2008 13:32 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Was dat niet gewoon Luque?quote:Op zondag 31 augustus 2008 13:39 schreef Dr.Crane het volgende:
Ik had eergisteren geloof ik een speler van jullie naast me zitten op het terras tegenover Madame Tussaud. Weet alleen niet precies wie het was maar hij kwam me erg bekend voor. In z'n trainingspak zat ie daar met een kerel met koffertje en ik pak.![]()
Hij had zo'n peperduur Luis Vutton-tasje om, dus het moest bijna wel een selectiespeler zijn. Een normaal mens geeft geen 5000 euro voor een tasje uit.
Beetje Huntelaar-kapsel en donkere ogen, beetje Slavisch ofzo... Iemand een idee wie dat kon zijn?
quote:Op zondag 31 augustus 2008 13:39 schreef Dr.Crane het volgende:
Ik had eergisteren geloof ik een speler van jullie naast me zitten op het terras tegenover Madame Tussaud. Weet alleen niet precies wie het was maar hij kwam me erg bekend voor. In z'n trainingspak zat ie daar met een kerel met koffertje en ik pak.![]()
Hij had zo'n peperduur Luis Vutton-tasje om, dus het moest bijna wel een selectiespeler zijn. Een normaal mens geeft geen 5000 euro voor een tasje uit.
Beetje Huntelaar-kapsel en donkere ogen, beetje Slavisch ofzo... Iemand een idee wie dat kon zijn?
Manucharyan of hoe je het ook schrijft denk ik dan.quote:Op zondag 31 augustus 2008 13:41 schreef Dr.Crane het volgende:
[..]
Nee, een stuk jonger. Luque had ik wel herkend.
quote:Op zondag 31 augustus 2008 13:28 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Erg slim inderdaad, daar er geen voetballer of voetbalkenner bestaat met spleetogen of een chineze naam zoals jij.
Haha, jij snapt er vrij weinig van. Hij is juist een enorm beslissende voetballer die juist altijd zijn positie opzoekt, hij beweegt constant om de bal te passen en een te kaatsen. Hij scoort veel, geeft veel assists en zorgt er geregeld voor dat juist Kaka een vrije rol heeft omdat Seedorf schuin achter hem speelt.
Seedorf is een heel belangrijke schakel in het team van Milan, zijn fijne techniek, inzicht en fysieke kracht maakt hem een fantastische voetballer in het beste team ter wereld.
Bovendien is het onmogelijk om te stellen dát Seedorf een kutvoetballer is, aangezien hij dé beste (nogmaals: de allerbeste) voetballer van nederland OOIT is. Mocht je hieroverheen gelezen hebben, dan staat het hier nogmaals:
Hij is de allerbeste,
Hij is de allerbeste,
Hij is bovendien de allerbeste.
Ook is hij de beste voetballer ooit van nederland!
Dacht dacht ik ook even, maar die heeft een bollere kop en langer haar.quote:Op zondag 31 augustus 2008 13:42 schreef Jnk18 het volgende:
[..]
Manucharyan of hoe je het ook schrijft denk ik dan.
Daar teken ik voor!quote:Op zondag 31 augustus 2008 13:43 schreef RayMania het volgende:
En straks winnen we 4-0 van Roda JC en winnen we gelijk de UEFA Cup.
Niks is zo veranderlijk als een Ajax-supporter.
quote:Op zondag 31 augustus 2008 13:43 schreef Yi-Long het volgende: Het grote Clarence Seedorf-fantopic #2
Gast serieus, tuurlijk willen ze dit niet hebben. Maarja het overkomt iedereen! En nou ons toevallig bij de eerste wedstrijd van het seizoen. Lekker boeiend, van gaal was een een walgelijk slechte trainer volgens iedereen na z'n eerste paar wedstrijden en denken die mensen nu ook nog zo?quote:Op zondag 31 augustus 2008 13:38 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Mag toch hopen dat dit onzin is. Ze moeten dus eerst met de neus op de feiten gedrukt worden voor ze kunnen presteren? Wat een tyfusdebielen. Ik ben blij dat voetbal niet de hoofdreden voor me is om naar Ajax te gaan.
Oprotten en heel snel een beetje naar het hockeyforum, of voor mijn part het tennisforum maar hier moet je echt heeeeeeeeel snel mee stoppenquote:Op zondag 31 augustus 2008 13:43 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Kom nou. Hoevaak heeft die aller aller aller beste man een goede wedstrijd in oranje gespeeld!?
Destijds bij Ajax was hij al een van de mindere spelers. Pak de CL finale van Ajax erbij en je ziet hem constant balverlies lijden. Bij Real Madrid was het ook niet veel. Sowieso heeft hij maar zeer weinig internationale wedstrijden goed gespeeld. En dan bedoel ik ECHT goed.
Hij is niet eens de beste Nederlandse middenvelder die we hebben, of die we hadden. Laat staan de beste NL voetballer aller tijden(!)
Mensen kijken echt puur naar de prijzen die hij pakt met zijn team, maar niet naar zijn spel. 5 jaar geleden was iedereen het er nog over eens dat die vent niet kan voetballen. Vervolgens speelt Oranje zonder hem kut en doen we opeens allemaal alsof hij heel goed was (terwijl we ook kut speelden met hem weer terug in Oranje, want hij voegt niks toe).
Het is een redelijk bepekte voetballer met matig inzicht, een matige techniek, weinig snelheid, etc.
Hij speelt in italie omdat dat een redelijk 'rustige' competitie is. Afgezien van 3- misschien 4 top tiens, is de kwaliteit daar trouwens redelijk LAAG. Dat is niet eens een mening, maar een FEIT. De Italiaanse competitie schat ik eerlijk gezegd lager in dan die van Nederland. Er zit veel geld en allure enzo... maar puur kwalitatief gezien valt het ontzettend tegen. Het is erg statisch, met voornamelijk erg beperkte spelers die alleen op hun eigen positie redelijk kunnen voetballen.
Men overschat de Italiaanse competitie, en men overschat de successen die Seedorf heeft behaald. Je kunt iedere CL finale die hij heeft gespeeld terug bekijken en je ziet dat hij een van de minste spelers op het veld is.
Het zelfde geldt voor zijn Oranje optredens. Hij voegt niets toe, is vrijwel NOOIT bepalend of beslissend geweest, en hoewel hij heus wel af en toe goed speelt, en heel soms zelfs fantastisch.... speelt hij toch regelmatig maar een 6-je of een 7. Zeer vaak een 5 zelfs.
Je kunt Seedorf vergelijken met Drenthe (niet qua voetbalkwaliteiten, maar qua mogelijke loopbaan en successen). Vroeg naar een topclub (bij Seedorf zat er nog een clubje tussen, waar hij redelijk faalde), en daar kun je dan vervolgens meeliften op het succes dat het team haalt, om je weer in de kijker te spelen bij andere topclubs.
Maar goed, het is tegenwoordig 'vloeken in de kerk' om te zeggen dat seedorf een matige voetballer is, want niemand kijkt meer hoe hij daadwerkelijk speelt en iedereen kijkt alleen naar de prijzenkast. Tja...(!)
Dan is Inzaghi ook een veel betere voetballer/spits dan van Nistelrooy, Bergkamp en Cruyff(!)
Oleguer had ik niks op aan te merken.quote:Op zondag 31 augustus 2008 13:44 schreef N.i.c.k het volgende:
Iemand al een eerste indruk van de wisselend ontvangen Oleguer ?
en tsjah, Evander sNO vond ik er op de OS samen met Maduro duidelijk met kop en schouders onderuit steken. Ik wil die jongen in de waan van de dag niet gelijk afbranden, maar hij zal echt wat moeten laten zien om mij te overtuigen. Ben bang dat het een Maduro de 2e is.
Die YI heeft ongelijk, maar jij ook hoor met je overdreven ja de beste van nl ooitquote:Op zondag 31 augustus 2008 13:46 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Oprotten en heel snel een beetje naar het hockeyforum, of voor mijn part het tennisforum maar hier moet je echt heeeeeeeeel snel mee stoppen![]()
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Begint al vanaf een jaar of 12 die zaakwaarnemers..quote:Op zondag 31 augustus 2008 13:43 schreef Dr.Crane het volgende:
[..]
Dacht dacht ik ook even, maar die heeft een bollere kop en langer haar.
Misschien gewoon een jeugdspeler, zelfs die hebben al zaakwaarnemers enzo tegenwoordig.
Over een tijdje hebben ze zelfs contracten.quote:Op zondag 31 augustus 2008 13:49 schreef denthemen het volgende:
[..]
Begint al vanaf een jaar of 12 die zaakwaarnemers..
De beste selectie. HAHAHAquote:Op zondag 31 augustus 2008 13:42 schreef Wooldoor het volgende:
Wel grappig al die mensen die zeggen dat de selectie slecht is met kutspelers. We hebben serieus de beste selectie van Nederland en moeten hier echt kampioen mee worden. Maar wat net als voorgaand seizoen het probleem was is dat het geen collectief was. Maar we hebben maar 1 wedstrijd gespeeld dus er is nog niets aan de hand.
Hopelijk ziet van Basten het ook in de Urby tekort kwam en dat zijn basis opstelling niet goed uit heeft gepakt.
Daar blijf ik me over verbazen. Tuurlijk, de afgelopen seizoenen zijn niet hoopgevend. Maar er is 1 nederlaag en er deugt weer niks en niemand.quote:Op zondag 31 augustus 2008 13:43 schreef RayMania het volgende:
Niks is zo veranderlijk als een Ajax-supporter.
Zeg me waar ik ongelijk heb dan. Pak die wedstrijden van Oranje, Ajax, Madrid etc erbij, en hij is een van de mindere spelers.quote:Op zondag 31 augustus 2008 13:46 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Oprotten en heel snel een beetje naar het hockeyforum, of voor mijn part het tennisforum maar hier moet je echt heeeeeeeeel snel mee stoppen![]()
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Die hebben ze (helaasquote:
Dat is ook echt te zeggen na zo'n wedstrijd.. vorig jaar verloren we van excelsior uit en win je uit bij een ijzersterk NAC, rot toch eens op met dat gejank, zoek dan een andere club. Kut "supporters". Waarschijnlijk sta je straks vooraan met je zakdoekje en vingers in je mond om te fluitenquote:Op zondag 31 augustus 2008 13:46 schreef Barca het volgende:
Die nederlaag zet de trend voor de rest van het seizoen! Alle 34 wedstrijden winnen is inderdaad moeilijk. Maar 25 wedstrijden winnen gaat ook niet lukken.
Feiten kun je niet negeren.quote:Op zondag 31 augustus 2008 13:48 schreef Noshiba het volgende:
[..]
Die YI heeft ongelijk, maar jij ook hoor met je overdreven ja de beste van nl ooit
EN vooraan als de titel wel ( gewoon ) gewonnen wordt.quote:Op zondag 31 augustus 2008 13:51 schreef denthemen het volgende:
[..]
Dat is ook echt te zeggen na zo'n wedstrijd.. vorig jaar verloren we van excelsior uit en win je uit bij een ijzersterk NAC, rot toch eens op met dat gejank, zoek dan een andere club. Kut "supporters". Waarschijnlijk sta je straks vooraan met je zakdoekje en vingers in je mond om te fluiten
Kritiek kan en mag natuurlijk, maar om iedereen, en met name MVB nu al zó af te kraken dat is niet op zijn plaats
Zo gaat het toch altijd, over 2 weken winnen we met grote cijfers en staat iedereen weer vooraan om aan de pogo mee te doenquote:Op zondag 31 augustus 2008 13:50 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Daar blijf ik me over verbazen. Tuurlijk, de afgelopen seizoenen zijn niet hoopgevend. Maar er is 1 nederlaag en er deugt weer niks en niemand.
quote:Op zondag 31 augustus 2008 13:51 schreef denthemen het volgende:
[..]
vorig jaar verloren we van excelsior uit en win je uit bij een ijzersterk NAC, rot toch eens op met dat gejank, zoek dan een andere club. Kut "supporters". Waarschijnlijk sta je straks vooraan met je zakdoekje en vingers in je mond om te fluiten of ben je degene die zegt wat een geweldig team, wat zijn 'we' goed al worden we kampioen.
Kijk wat jij doet, jij gaat een 16 jarige Seedorf die in het eerste van Ajax speelt en de champions league wint afvallen omdat hij niet zo sterk speelt? Dan heb je er gewoon geen kaas van gegeten, er komt veel meer bij kijken dan een bal weg trappen, en ja er zijn spelers met meer inzicht, maar Seedorf is verre van sober, hij is een steunpilaar bij Milan hij is een held van Milan en een echte topvoetballer met een geweldige mentaliteit gekoppeld aan geweldige voetbal techniek. Ja, hij heeft er slechte wedstrijden tussen zitten maar hij speelt doorgaans gewoon ijzersterk.quote:Op zondag 31 augustus 2008 13:50 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Zeg me waar ik ongelijk heb dan. Pak die wedstrijden van Oranje, Ajax, Madrid etc erbij, en hij is een van de mindere spelers.
Seedorf is een zeer grote speler qua naam en reputatie... maar dat komt voornamelijk door zijn prijzenkast en clubs waarvoor hij gespeeld heeft, dan daadwerkelijk door zijn kwaliteiten.
Een Cocu vind ik veel beter. eerlijk gezegd vind ik zelfs een Aissati al veel beter: creatiever, balvaster, slimmer. Ik hou van slimme aanvallende middenvelders, zoals Fabregas enzo. Seedorf WIL graag zo'n speler zijn, maar is dat niet. Seedorf is vaak op zijn best wanneer hij heel 'sober' speelt, maar dat doet hij veels te weinig want hij wil vaak een stempel drukken op de wedstrijd, en daar heeft hij de kwaliteiten niet voor.
quote:Volgens Marca heeft Luque inmiddels van Ajax te horen gekregen dat hij transfervrij mag vertrekken. Hij zou daardoor nu zelfs kunnen kiezen tussen twee Spaanse clubs: Malaga en Santander. Malaga zou tot gisteren dichtbij zijn geweest, zelfs in grote lijnen akkoord zijn met de speler zelf, maar Santander zou zich op het laatst gemeld hebben. Santander zou Luque meer kunnen bieden en speelt Europees voetbal. Santander praat vandaag met de speler.
Verdediging en middenveld zijn beduidend minder dan die van Feijenoord en die nepclub uit Eindhoven.quote:Op zondag 31 augustus 2008 13:51 schreef Dr.Crane het volgende:
[..]
Die hebben ze (helaas) wel. Het middenveld en de verdediging gaan ongeveer gelijk op met PSV (en ook wel met een fit Feyenoord) maar de voorste linie is toch van grote klasse.
Kots je op mijn reactie of op hun gezeik?quote:
Ik had je reactie even bijgewerkt en kots ik op die mensen die zichzelf ajax-supporter noemenquote:Op zondag 31 augustus 2008 13:56 schreef denthemen het volgende:
[..]
Kots je op mijn reactie of op hun gezeik?
quote:Op zondag 31 augustus 2008 13:53 schreef Barca het volgende:
Seedorf speelde in oranje zelden goed, maar bij zijn clubs deed hij het heel vaak ged. En hij had niet altijd een Gattuso en Káká achter/naast zich.
Seedorf slecht noemen en die reserve Duitser (schoonzoontje van de so called bondscoach) goed. LOL Of eigenlijk CRYING A RIVER.
Grapjurkquote:Op zondag 31 augustus 2008 13:55 schreef Barca het volgende:
[..]
Verdediging en middenveld zijn beduidend minder dan die van Feijenoord en die nepclub uit Eindhoven.
Lees het nu pas, goeie edit natuurlijkquote:Op zondag 31 augustus 2008 13:57 schreef Noshiba het volgende:
[..]
Ik had je reactie even bijgewerkt en kots ik op die mensen die zichzelf ajax-supporter noemen
Haha wil jij serieus genomen worden hier? Ga zo door kerel.quote:Op zondag 31 augustus 2008 13:55 schreef Barca het volgende:
[..]
Verdediging en middenveld zijn beduidend minder dan die van Feijenoord en die nepclub uit Eindhoven.
Toch vind ik ook wel dat je kritisch mag zijn na zo'n wedstrijd als gisteren.quote:Op zondag 31 augustus 2008 13:57 schreef Blight het volgende:
Goed gezegd, denthemen. Niet janken, maar achter je club blijven staan, verdomme. We hebben nog 33 wedstrijden voor de boeg, en daarin moet iedereen alles geven. Óók de supporters.
Dat denk ik niet hoor.quote:Op zondag 31 augustus 2008 13:55 schreef Barca het volgende:
[..]
Die hele user is een grapquote:
Maar tussen kritisch en MVB een clown noemen zit een groot verschilquote:Op zondag 31 augustus 2008 13:58 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Toch vind ik ook wel dat je kritisch mag zijn na zo'n wedstrijd als gisteren.
Ik ook. Ik maak mij nog echt niet druk. Vooral een beginnende clubcoach afbranden na zijn eerste officiële wedstrijd bij Ajaxquote:Op zondag 31 augustus 2008 13:50 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Daar blijf ik me over verbazen. Tuurlijk, de afgelopen seizoenen zijn niet hoopgevend. Maar er is 1 nederlaag en er deugt weer niks en niemand.
Ik sta in het stadion wel achter mijn club hoor. Maar als het kut is, dan zeg ik dat.quote:Op zondag 31 augustus 2008 13:57 schreef Blight het volgende:
Goed gezegd, denthemen. Niet janken, maar achter je club blijven staan, verdomme. We hebben nog 33 wedstrijden voor de boeg, en daarin moet iedereen alles geven. Óók de supporters.
Dat wel, maar opbouwende kritiek is wat anders dan huilen dat we zo slecht zijn.quote:Op zondag 31 augustus 2008 13:58 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Toch vind ik ook wel dat je kritisch mag zijn na zo'n wedstrijd als gisteren.
Ik val hem daar niet op af. Sommige mensen doen alsof Seedorf altijd een fantastische speler is geweest, en dat is niet zo. Zelfs bij Ajax was hij destijds een van de allerminsten (maybe ben je te jong om je dat te herinneren) en kun je hem dus vergelijken met een Furby of Maduro nu). Erg jong inderdaad, maar toch...quote:Op zondag 31 augustus 2008 13:55 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Kijk wat jij doet, jij gaat een 16 jarige Seedorf die in het eerste van Ajax speelt en de champions league wint afvallen omdat hij niet zo sterk speelt? Dan heb je er gewoon geen kaas van gegeten, er komt veel meer bij kijken dan een bal weg trappen, en ja er zijn spelers met meer inzicht, maar Seedorf is verre van sober, hij is een steunpilaar bij Milan hij is een held van Milan en een echte topvoetballer met een geweldige mentaliteit gekoppeld aan geweldige voetbal techniek. Ja, hij heeft er slechte wedstrijden tussen zitten maar hij speelt doorgaans gewoon ijzersterk.
Ik ben blij dat jij mij en bijvoorbeeld Montana zo goed kent.quote:Op zondag 31 augustus 2008 13:58 schreef denthemen het volgende:
[..]
Lees het nu pas, goeie edit natuurlijk
Overigens die mensen die je nu zo hoort zeiken, dat zijn ook de mensen die straks gewoon wedstrijden niet komen omdat het slecht gaat, omdat opeens andere dingen boven Ajax gaan omdat 't slecht gaat
Zoals ik eerder al zei, er is gewoon een groot verschil. Het was gister slecht, er had absoluut een betere opstelling moeten komen, maar om alles af te branden zoals vele hier doen? Weer roepen dat we geen kans maken, dat we voor Uefa cup moeten gaan etc. Dat slaat nergens opquote:Op zondag 31 augustus 2008 13:59 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Ik sta in het stadion wel achter mijn club hoor. Maar als het kut is, dan zeg ik dat.
Och, jawel. Maar dat soort figuren blijf je altijd houden.quote:Op zondag 31 augustus 2008 14:00 schreef Blight het volgende:
[..]
Dat wel, maar opbouwende kritiek is wat anders dan huilen dat we zo slecht zijn.
Ik mag hopen dat je 't positief bedoelt? Zo nee, ik had het niet over supporters als julliequote:Op zondag 31 augustus 2008 14:00 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Ik ben blij dat jij mij en bijvoorbeeld Montana zo goed kent.
Als die beginnende clubcoach niet Marco van Basten had geheten, maar 'Klaas Onderbroekenvlek', was je dan ook nog steeds zo positief geweest.quote:Op zondag 31 augustus 2008 13:59 schreef RayMania het volgende:
[..]
Ik ook. Ik maak mij nog echt niet druk. Vooral een beginnende clubcoach afbranden na zijn eerste officiële wedstrijd bij Ajax. PSV heeft bijvoorbeeld al een wedstrijd gespeeld tegen Feyenoord, een wedstrijd waar het om ging. Zelfde geldt voor FC Twente. Ajax begint net. En verder heeft Ajax nieuwe (buitenlandse) spelers of spelers die net een week meetrainen.
En wie zegt dat Willem II een degradatiekandidaat is? Kun je dat nu al zien? AZ was bijna kampioen in 2006/2007, maar eindigde het seizoen er na in het rechterrijtje. Het ene seizoen is het andere niet. Wie weet gaat Willem II wel een fantastisch seizoen spelen?
Mooi, ik schrok alquote:Op zondag 31 augustus 2008 14:02 schreef denthemen het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat je 't positief bedoelt? Zo nee, ik had het niet over supporters als jullie
Hey, in 2001/2002 werden we kampioen na slechts één punt na één wedstrijdquote:Ajax begint voor het eerst sinds 1988 met nederlaag
Met de 2-1 nederlaag tegen Willem II van zaterdagavond is er voor Ajax een einde gekomen aan een fraaie reeks. De Amsterdammers leden voor het eerst sinds 1988 een nederlaag in een openingsduel van een Eredivisieseizoen.
Sinds de verliespartij van Ajax op het veld van Fortuna Sittard op 21 augustus 1988 (2-1), was de ploeg uit de hoofdstad liefst negentien keer op rij ongeslagen gebleven tijdens de eerste speelronde.
De enige ploeg die Ajax punten afsnoepte sinds 1988, was Roda JC. In het seizoen 2001/02 hielden de Limburgers de Amsterdammers in de Arena op een 1-1 gelijkspel. De overige achttien duels in de reeks eindigden allemaal in zeges voor Ajax.
Excuses. Ik zal niet meer 'offtopic' gaan, maar ik was ook niet degene die over Seedorf begon.quote:Op zondag 31 augustus 2008 14:02 schreef RayMania het volgende:
Kan dat Seedorf-gepraat in het Seedorf-topic? Dank u.
Vorige keer heb je ook al thuis opgezochtquote:
Ja. Waarom niet?quote:Op zondag 31 augustus 2008 14:03 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Als die beginnende clubcoach niet Marco van Basten had geheten, maar 'Klaas Onderbroekenvlek', was je dan ook nog steeds zo positief geweest.
Dat was een week voor 't debuut van ons aller Heitingaquote:Op zondag 31 augustus 2008 14:04 schreef RayMania het volgende:
[..]
Hey, in 2001/2002 werden we kampioen na slechts één punt na één wedstrijd [ afbeelding ].
Omdat de beginopstelling en de taktiek en de wissels van gisteren niet echt getuigen van een groot voetbalverstand.... !?quote:
Heitingaquote:Op zondag 31 augustus 2008 14:05 schreef denthemen het volgende:
[..]
Dat was een week voor 't debuut van ons aller Heitinga
Nouja, als hij tegen Roda weer met zon opstelling begint , dan vraag ik me wel af waar hij mee bezig is, maar om de 1e wedstrijd al meteen te zeggen , hij kan er tactisch niks van vind ik een beetje overdreven, hij heeft het best goed gedaan bij Oranje vind ik, beter dan sommige trainers en die worden altijd opgehemeld.quote:Op zondag 31 augustus 2008 14:06 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Omdat de beginopstelling en de taktiek en de wissels van gisteren niet echt getuigen van een groot voetbalverstand.... !?
(en dan hebben we het nog niet eens over de voorgaande 4 droevige oranje jaren...)
Wie had jij, afgezien van Aissati, ingebracht? Cvitanich kwam erin en was gevaarlijk, Sarpong was ook gevaarlijker dan Sulejmani (ondanks zijn goal) en VD Wiel was aanvallend ook goed bezig, had zelfs een penalty moeten krijgen. Rommedahl heb je gewoon niks aan in zo'n wedstrijd, De Jong had eventueel ook nog kunnen invallen. Alle 3 de wissels zorgde ervoor dat Ajax meer kracht kreeg voorinquote:Op zondag 31 augustus 2008 14:06 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Omdat de beginopstelling en de taktiek en de wissels van gisteren niet echt getuigen van een groot voetbalverstand.... !?
(en dan hebben we het nog niet eens over de voorgaande 4 droevige oranje jaren...)
Bassie heeft haar onkunde al meermalen bewezen. Dat zegt genoeg. Bovendien: er zijn genoeg spelers die al een tijdje bij Ajax spelen. Hun beperkingen zijn bekend.quote:Op zondag 31 augustus 2008 13:51 schreef denthemen het volgende:
[..]
Dat is ook echt te zeggen na zo'n wedstrijd.. vorig jaar verloren we van excelsior uit en win je uit bij een ijzersterk NAC, rot toch eens op met dat gejank, zoek dan een andere club. Kut "supporters". Waarschijnlijk sta je straks vooraan met je zakdoekje en vingers in je mond om te fluiten
Kritiek kan en mag natuurlijk, maar om iedereen, en met name MVB nu al zó af te kraken dat is niet op zijn plaats
het uitvak heeft zich sowieso goed gedragen heel de wedstrijd. Toch heb ik ook een dubbel gevoel dat na zo'n wanprestatie je de spelers ook nog bedankt. Aan de andere kant je wint en verliest samen dus zo steun je de spelers wel.quote:Op zondag 31 augustus 2008 14:01 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Och, jawel. Maar dat soort figuren blijf je altijd houden.
Dat er gisteren in het uitvak nog werd geklapt voor de spelers, daar had ik ook een beetje een dubbel gevoel bij trouwens.
Onder Van Gaal en Advocaat was Oranje nog veel slechter. Marco heeft gisteren wat geprobeerd, dat mislukte. Kan gebeuren, oordeel pas over iemand als we 15 wedstrijden verder zijn svp.quote:Op zondag 31 augustus 2008 14:06 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik vind niet dat Marco het goed heeft gedaan bij Oranje. Er werd veel gewonnen, maar dat was meer ONDANKS Van Basten dan DANKZIJ Van Basten, aangezien het vaak een individuele actie van 1 klassespeler was die uit het niets kwam vallen, dan dat er een goede taktiek ofzo aan ten grondslag lag.quote:Op zondag 31 augustus 2008 14:10 schreef Jnk18 het volgende:
[..]
Nouja, als hij tegen Roda weer met zon opstelling begint , dan vraag ik me wel af waar hij mee bezig is, maar om de 1e wedstrijd al meteen te zeggen , hij kan er tactisch niks van vind ik een beetje overdreven, hij heeft het best goed gedaan bij Oranje vind ik, beter dan sommige trainers en die worden altijd opgehemeld.
Niets. Het is eerder triest als je zo'n zooitje koekenbakkers als beste selectie ziet.quote:
Jij keek met oogkleppen afgelopen seizoen?quote:Op zondag 31 augustus 2008 14:07 schreef KingOfPop het volgende:
[..]
HeitingaSindsdien niet meer beter geworden. Dat hebben jullie goed gedaan om voor hem nog 10 miljoen te vangen.
Lucius-Greene-Hofland-De Clerquote:Op zondag 31 augustus 2008 13:55 schreef Barca het volgende:
[..]
Verdediging en middenveld zijn beduidend minder dan die van Feijenoord
Ik noemde alleen zijn naam.quote:Op zondag 31 augustus 2008 14:04 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Excuses. Ik zal niet meer 'offtopic' gaan, maar ik was ook niet degene die over Seedorf begon.
Onder Van Gaal zat er tenminste een systeem en voetbal in. Dat je dan met wat pech je niet kwalificeert dat kan altijd gebeuren. Volgens mij hadden we toen ook iets moeilijkere tegenstanders, maar eigenlijk is dat geen excuus. Oranje speelde in ieder geval aanvallend voetbal, of had in eider geval die intentie, en dat zag je daadwerkelijk terug op het veld.quote:Op zondag 31 augustus 2008 14:13 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Onder Van Gaal en Advocaat was Oranje nog veel slechter. Marco heeft gisteren wat geprobeerd, dat mislukte. Kan gebeuren, oordeel pas over iemand als we 15 wedstrijden verder zijn svp.
Ben jij toevallig ook het afgelopen EK vergeten?quote:Op zondag 31 augustus 2008 14:17 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Onder Van Gaal zat er tenminste een systeem en voetbal in. Dat je dan met wat pech je niet kwalificeert dat kan altijd gebeuren. Volgens mij hadden we toen ook iets moeilijkere tegenstanders, maar eigenlijk is dat geen excuus. Oranje speelde in ieder geval aanvallend voetbal, of had in eider geval die intentie, en dat zag je daadwerkelijk terug op het veld.
Onder Advocaat was het voetbal ook niet best om aan te zien (maar ook zeker niet slechter dan wat Marco's Oranje heeft laten zien), maar qua resultaat heeft die het beter gedaan dan Van Basten.
Wedstrijden winnen of verliezen heeft niet altijd met kwaliteit te maken. Voetbal is een andere sport dan Tennis of Basketball. In Voetbal is het niet altijd de beste die wint.
Lucius, Hofland, Bahia/Vlaar, De Cler zijn duidelijk beter dan Silva, Oleguer, Vermaelen en Vertonghen.quote:Op zondag 31 augustus 2008 14:13 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Jij keek met oogkleppen afgelopen seizoen?
[..]
Lucius-Greene-Hofland-De Cler
gastquote:Op zondag 31 augustus 2008 14:13 schreef Barca het volgende:
[..]
Niets. Het is eerder triest als je zo'n zooitje koekenbakkers als beste selectie ziet.
Nee gewoon een PSV'er niet te serieus nemen.quote:Op zondag 31 augustus 2008 14:13 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Nog steeds snap je het niet, Seedorft pakte de CL op zijn 18e, Fabregas heeft nog niks!quote:Op zondag 31 augustus 2008 14:00 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik val hem daar niet op af. Sommige mensen doen alsof Seedorf altijd een fantastische speler is geweest, en dat is niet zo. Zelfs bij Ajax was hij destijds een van de allerminsten (maybe ben je te jong om je dat te herinneren) en kun je hem dus vergelijken met een Furby of Maduro nu). Erg jong inderdaad, maar toch...
Fabregas was ook al heel jong HEEL erg goed bij Arsenal. Die kun je dus wel met recht een fantastische voetballer noemen. De 20 jarige Fabregas vergelijken met Seedorf en dan heb je gewoon een complete mismatch.
Jawel hoor, kijk je eerste post maar na.quote:Op zondag 31 augustus 2008 14:04 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Excuses. Ik zal niet meer 'offtopic' gaan, maar ik was ook niet degene die over Seedorf begon.
Hier ben ik het mee eens, anders wordt het allemaal veel te vermoeiend.quote:Op zondag 31 augustus 2008 14:31 schreef Jnk18 het volgende:
Laten we effe met zn alle afspreken om Barca niet meer te Quoten>?
Spaar je energie zou ik zeggen.
Het Ajax van 95 was ook een klasse apart.quote:Op zondag 31 augustus 2008 14:32 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Nog steeds snap je het niet, Seedorft pakte de CL op zijn 18e, Fabregas heeft nog niks!
Vond het trouwens wel erg slecht vd spelers dat ze niet de moeite namen om naar de cornervlag te lopen om het publiek te bedanken.quote:Op zondag 31 augustus 2008 14:37 schreef Silenus het volgende:
[..]
Hier ben ik het mee eens, anders wordt het allemaal veel te vermoeiend.
Ik heb gisteren ook niet geklapt in het uitvak, een applaus krijgen ze van mij alleen als ze inzet hebben getoond. (En dan niet alleeb de laatste twintig minuten)
Ow... hebben we gewonnen dit EK!?quote:Op zondag 31 augustus 2008 14:20 schreef denthemen het volgende:
[..]
Ben jij toevallig ook het afgelopen EK vergeten?
Get used to it, tegenwoordig win je kampioenschappen met effectief voetbal, niet met mooi voetbal alleen. Van Basten had in de kwalificaties vooal effectief voetbal
Je zag gisteren wel weer dat Gabri gewoon verschrikkelijk belangrijk is. Sno is duidelijk nog niet zo ver als Gabri is.quote:Op zondag 31 augustus 2008 14:38 schreef versteegrob het volgende:
Wat zijn de verwachten voor Ajax - Roda
Kan me niet voorstellen dat Urby er in staat en hoop dat Sulejami wat fitter is. Op naar de eerste zege
Hier werd ik niet gequote!quote:Op zondag 31 augustus 2008 14:13 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Hier wel. Maar dat staat los van de vorige quote! Dus nogmaals:quote:
Sno speelde anders niet zo heel slecht. Het middenveld 'was' er gewoon niet. Tegen Roda dus met Lindgren en Gabri ENNN AISSATI!! Verdomme, waarom stond ie er gisteren nou niet in!quote:Op zondag 31 augustus 2008 14:40 schreef toma het volgende:
[..]
Je zag gisteren wel weer dat Gabri gewoon verschrikkelijk belangrijk is. Sno is duidelijk nog niet zo ver als Gabri is.
Dat kunnen "we" niet. Komen "we" kwaliteit voor tekort.quote:Op zondag 31 augustus 2008 14:43 schreef Wooldoor het volgende:
Ajax moet toch ook eens ophouden met dat voorzichtige spel in het begin altijd. Ajax moet de tegenstander gewoon kunnen imponeren met een hoog baltempo en gelijk op de aanval spelen.
CL is een lotto. Daar win en verlies je op basis niet alelen op basis van kwaliteit van de spelersgroep, maar ook op basis van de scheids, van de grensrechters, van de coach, etc.quote:Op zondag 31 augustus 2008 14:32 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Nog steeds snap je het niet, Seedorft pakte de CL op zijn 18e, Fabregas heeft nog niks!
Gabri is ook de bikkelende balstofzuigmuur op het middenveld. Sno speelde vooral onfortuinlijk. En die rode kaart sloeg nergens op.quote:Op zondag 31 augustus 2008 14:40 schreef toma het volgende:
[..]
Je zag gisteren wel weer dat Gabri gewoon verschrikkelijk belangrijk is. Sno is duidelijk nog niet zo ver als Gabri is.
quote:Op zondag 31 augustus 2008 14:38 schreef versteegrob het volgende:
Wat zijn de verwachten voor Ajax - Roda
Kan me niet voorstellen dat Urby er in staat en hoop dat Sulejami wat fitter is. Op naar de eerste zege
quote:Op zondag 31 augustus 2008 14:45 schreef Barca het volgende:
[..]
Dat kunnen "we" niet. Komen "we" kwaliteit voor tekort.
Europees kampioen en vooral de bank warm gehouden.quote:Op zondag 31 augustus 2008 14:45 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
CL is een lotto. Daar win en verlies je op basis niet alelen op basis van kwaliteit van de spelersgroep, maar ook op basis van de scheids, van de grensrechters, van de coach, etc.
Ajax 95 wordt nu juist zo vaak met veel liefde aan teruggedacht omdat ze gewoon ontzettend goed voetbal speelden als team. Net als Arsenal, maar zelfs wannee rje fantastisch speelt kun je af en toe pech hebben.
Arsenal had 3 jaar geleden ook een CL kunnen winnen als Lehman niet zo'n gekke overtreding had gemaakt, als de scheids niet meteen rood had gegeven, en als Wenger niet zo had lopen kutten met zijn laffe taktiek en wissels.
De CL winnen zegt dus niet alles over de kwaliteit van een team, en zeer zeker niet over de kwaliteit van 1 enkele team-speler.
Je kunt het wenden en keren, maar Fabregas is op deze leeftijd gewoon een veel betere voetballer dan Seedorf was op die leeftijd. BTW: Fabregas is wereldkampioen
Als Aissati volgende wedstrijd in de basis begint dan is er echt iets mis met Aissati want hoe kan hij het voor elkaar krijgen om door al die trainers niet opgestelt te worden. Ik kan er geen andere verklaring voor vinden en al helemaal niet waarom je tegen Willem II met de punt naar achter speelt.quote:Op zondag 31 augustus 2008 14:46 schreef Jnk18 het volgende:
[..]
Ik hoop natuurlijk op een overwinning. Ik hoop ook dat Marco met Aissati en Cvitanich in de basis begint. Maar dat zien we over anderhalve week wel weer hoe dat gaat.
Gozer dit is een ajax topic...quote:Op zondag 31 augustus 2008 14:45 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
CL is een lotto. Daar win en verlies je op basis niet alelen op basis van kwaliteit van de spelersgroep, maar ook op basis van de scheids, van de grensrechters, van de coach, etc.
Ajax 95 wordt nu juist zo vaak met veel liefde aan teruggedacht omdat ze gewoon ontzettend goed voetbal speelden als team. Net als Arsenal, maar zelfs wannee rje fantastisch speelt kun je af en toe pech hebben.
Arsenal had 3 jaar geleden ook een CL kunnen winnen als Lehman niet zo'n gekke overtreding had gemaakt, als de scheids niet meteen rood had gegeven, en als Wenger niet zo had lopen kutten met zijn laffe taktiek en wissels.
De CL winnen zegt dus niet alles over de kwaliteit van een team, en zeer zeker niet over de kwaliteit van 1 enkele team-speler.
Je kunt het wenden en keren, maar Fabregas is op deze leeftijd gewoon een veel betere voetballer dan Seedorf was op die leeftijd. BTW: Fabregas is wereldkampioen
Nu Bassie nog!quote:
eindelijk.quote:Op zondag 31 augustus 2008 14:52 schreef Silenus het volgende:
Mitea nu ook per direct weg bij Ajax.
Aw... jij was 8 toen Ajax de CL won... dus blijkbaar weet jij nog heel goed hoe fantastisch het destijds was...quote:Op zondag 31 augustus 2008 14:49 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Europees kampioen en vooral de bank warm gehouden.
Bron?quote:Op zondag 31 augustus 2008 14:52 schreef Silenus het volgende:
Oh ik d8 dat hij al weg was, noujaquote:Op zondag 31 augustus 2008 14:52 schreef Silenus het volgende:
Staat nu op Ajax.nlquote:Op zondag 31 augustus 2008 14:55 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Bron?Blijf het jammer vinden. Mitea was zo slecht nog niet alleen die glazen spieren en botten
Jammer maar begrijpelijk.quote:
ja, en daarom ben ik ook blij dat hij weg is. In potentie inderdaad geen verkeerde speler, maar iemand die zo vaak geblesseerd is maakt je club niet beter en groeit individueel ook niet naar een hoger niveau.quote:Op zondag 31 augustus 2008 14:55 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Bron?Blijf het jammer vinden. Mitea was zo slecht nog niet alleen die glazen spieren en botten
quote:Op zondag 31 augustus 2008 14:52 schreef Silenus het volgende:
quote:Op woensdag 3 augustus 2005 19:29 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]Doe eens normaal.
Mitea gaat het maken
Waarom?quote:Op zondag 31 augustus 2008 15:12 schreef TAV74 het volgende:
mijn donkere wolken beginnen een beetje weg te trekken. Misschien blijkt het uiteindelijk wel goed te zijn dat we direct op ons bek gaan.
omdat ik denk dat er een aantal verkeerde keuzes gemaakt zijn voor deze wedstrijd en hoop dat die nu worden bijgesteld. En omdat het nu direct duidelijk is dat de mouwen opgestroopt moeten worden als ze iets willen winnen dit jaar.quote:Op zondag 31 augustus 2008 15:16 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
Waarom?
Zodat je meteen al 3 punten los staat van PSV?!
Denk dat juist de eerste wedstrijden erg bepallend zijn voor een team.
quote:Op zondag 31 augustus 2008 15:16 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
Waarom?
Zodat je meteen al 3 punten los staat van PSV?!
Denk dat juist de eerste wedstrijden erg bepallend zijn voor een team.
quote:Op woensdag 3 augustus 2005 19:29 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]Doe eens normaal.
Mitea is niet te maken
het was aardig kut maar dat we verloren was ongelukkig..quote:Op zondag 31 augustus 2008 15:26 schreef fuckbuddy het volgende:
Ik heb het niet gezien maar was het zo kut dan?
Zo ongelukkig was het niet. Het is het gevolg van een brakke opstelling en instelling. Dan kun je er gewoon op wachten tegen zo'n nederlaag aan te lopen.quote:Op zondag 31 augustus 2008 15:28 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
het was aardig kut maar dat we verloren was ongelukkig..
1e helft viel het nog mee, maar er was totaal geen opbouw en middenveld werd steeds overgeslagen, lange ballen op sulejmani kwamen allemaal niet aan, alleen Suarez wist wat kansjes te maken met zn gepiemel. Maar er waren zat kansen nog voor Ajax in de 2e helft.. ook toen Sno onterecht rood kreeg hadden we nog paar kansjes om gelijk te maken, maar het was zo'n dag van "niks lukt"quote:Op zondag 31 augustus 2008 15:26 schreef fuckbuddy het volgende:
Ik heb het niet gezien maar was het zo kut dan?
Niet ongelukkigquote:Op zondag 31 augustus 2008 15:30 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Zo ongelukkig was het niet. Het is het gevolg van een brakke opstelling en instelling. Dan kun je er gewoon op wachten tegen zo'n nederlaag aan te lopen.
Op papier is Ajax uiteraard beter, maar voetbal wordt niet op papier maar op het veld gespeeld, en als je zo speelt als gisteren dan verdien je de winst ook helemaal niet.
Inderdaad ja, blijkbaar heb ik een goed geheugen naast mijn voetbalkennis itt jou.quote:Op zondag 31 augustus 2008 14:55 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Aw... jij was 8 toen Ajax de CL won... dus blijkbaar weet jij nog heel goed hoe fantastisch het destijds was...
Matig en vooral technisch zeer beperktquote:Op zondag 31 augustus 2008 15:32 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Maar ja, dit is dezelfde gozer die Seedorf maar matig vind.
Kom nou. Als Ajax gisteren alsnog had gewonnen of gelijk had gespeeld dan was dat onverdiend geweest, want ze speelden gewoon zo kut als wat.quote:Op zondag 31 augustus 2008 15:32 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Niet ongelukkigEen rode kaart die nergens over gaat, je word half en half een penal uit genaaid enzovoorts. Verder vind ik het niet meer dan logisch dat MvB nog zoekende is. een kwart van de basis zat op de OS. Maar ja, dit is dezelfde gozer die Seedorf maar matig vind.
Edit: Al mis ik automatismes. En het geluk zat net niet mee.
Destijds waren anders alle voetbaldeskundigen het erover eens dat Seedorf niet zo best was...quote:Op zondag 31 augustus 2008 15:35 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Inderdaad ja, blijkbaar heb ik een goed geheugen naast mijn voetbalkennis itt jou.
dat ben ik niet met je eens. Natuurlijk is het gelet op de status en de selectie een aanfluiting. Maar als dit twee gelijkwaardige clubs waren geweest zou niemand dit een terecht overwinning van WII gevonden hebben.quote:Op zondag 31 augustus 2008 15:36 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Kom nou. Als Ajax gisteren alsnog had gewonnen of gelijk had gespeeld dan was dat onverdiend geweest, want ze speelden gewoon zo kut als wat.
Ik weet niet in welk land jij toen zat, maar ik herinner me echt totaal andere geluiden.quote:Op zondag 31 augustus 2008 15:37 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Destijds waren anders alle voetbaldeskundigen het erover eens dat Seedorf niet zo best was...
Ho! Nu weet ik het. Yi-Lee ofzo is gewoon de FokAccount van Johan Cruijff. Eerst RVN en nu Seedorfquote:Op zondag 31 augustus 2008 15:35 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Matig en vooral technisch zeer beperkt
Wil jij Ajax, PSV en AZ niet meer in één adem wegschrijven.quote:Op zondag 31 augustus 2008 15:37 schreef fuckbuddy het volgende:
Sja ik vind dat OS gepraat maar onzin.
AZ moet nog spelen maar die was 6 vaste basisspelers kwijt nog meer dan Ajax.
Maar mochten die het in hun hoofd halen om van NAC te verliezen (ook met Joey de clown op doel) dan vind ik dat nog steeds geen excuus.
Een goed team moet dat kunnen opvangen. Zowel Ajax, PSV als AZ.
Als ik Cruyff zou zijn dan zou ik Van Basten niet zo afvallen, of wel soms!?quote:Op zondag 31 augustus 2008 15:40 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Ho! Nu weet ik het. Yi-Lee ofzo is gewoon de FokAccount van Johan Cruijff. Eerst RVN en nu Seedorf
Vroeger was de aarde ook plat.quote:Op zondag 31 augustus 2008 15:37 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Destijds waren anders alle voetbaldeskundigen het erover eens dat Seedorf niet zo best was...
Maar je hebt hopelijk wel door dat er gewoon stromen diarree uit je toetsenbord komen?quote:Op zondag 31 augustus 2008 15:42 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Als ik Cruyff zou zijn dan zou ik Van Basten niet zo afvallen, of wel soms!?
Je kunt vrijwel iedere nabeschouwing van oranje destijds er bij halen en dan hoorde je telkens weer de kritiek op Seedorf. Ook bij Ajax was hij een van de minste spelers. Wellicht zijn er ergens online archieven van die tijd waarin scores werden bijgehouden van de spelers.quote:Op zondag 31 augustus 2008 15:39 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Ik weet niet in welk land jij toen zat, maar ik herinner me echt totaal andere geluiden.
Je bedoelt dat nu alle Seedorf fanboys niet meer zelf nadenken of naar de feiten kijken (hoe hij SPEELT), maar gewoon achter de tendens aanlopen dat het gewoon een 'ongelooflijk goede voetballer is'!?quote:
Nope. Ik heb 100% gelijk. Altijd. Anders zou ik het niet neertypenquote:Op zondag 31 augustus 2008 15:43 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Maar je hebt hopelijk wel door dat er gewoon stromen diarree uit je toetsenbord komen?
in 94/95 werd hij binnen Ajax al beschouwd als een dragende speler voor de toekomst.quote:Op zondag 31 augustus 2008 15:43 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Je kunt vrijwel iedere nabeschouwing van oranje destijds er bij halen en dan hoorde je telkens weer de kritiek op Seedorf. Ook bij Ajax was hij een van de minste spelers. Wellicht zijn er ergens online archieven van die tijd waarin scores werden bijgehouden van de spelers.
Prachtig bedacht maar nee dat bedoel ik niet.quote:Op zondag 31 augustus 2008 15:45 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Je bedoelt dat nu alle Seedorf fanboys niet meer zelf nadenken of naar de feiten kijken (hoe hij SPEELT), maar gewoon achter de tendens aanlopen dat het gewoon een 'ongelooflijk goede voetballer is'!?
Destijds dacht men dat ook over Richard Knopper bijvoorbeeld, en over Tarik Oulida... etc.quote:Op zondag 31 augustus 2008 15:46 schreef TAV74 het volgende:
[..]
in 94/95 werd hij binnen Ajax al beschouwd als een dragende speler voor de toekomst.
Vraag me ook af waarom je denkt dat clubs als Real Madrid en AC Milan blijkbaar minder verstand van voetbal hebben dan jij.
Dus? bewijst nog steeds dat jou opmerking niet klopt dat Seedorf toen als zwakke speler werd gezien.quote:Op zondag 31 augustus 2008 15:51 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Destijds dacht men dat ook over Richard Knopper bijvoorbeeld, en over Tarik Oulida... etc.
Seedorf heeft erg veel geluk gehad. Als hij in een andere generatie van Ajax had gespeeld (3 jaar vroeger of later), dan speelde hij nu ergens bij een subtopper ofzo, een beetje zoals Boateng.quote:Op zondag 31 augustus 2008 15:55 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Dus? bewijst nog steeds dat jou opmerking niet klopt dat Seedorf toen als zwakke speler werd gezien.
en daarbij: itt tot die andere namen die je noemt kun je van Seedorf toch niet beweren dat hij het niet heeft waargemaakt.
maar goed, einde discussie, over het Ajax van nu maar weer.
Kijk je nu ook mee naar Heracles-Feyenoord?quote:Op zondag 31 augustus 2008 14:21 schreef Barca het volgende:
[..]
Lucius, Hofland, Bahia/Vlaar, De Cler zijn duidelijk beter dan Silva, Oleguer, Vermaelen en Vertonghen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |