abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 20:05:51 #1
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_61229101
Goed,

Mijn ouders en ik hebben nogal vaak verschillende meningen over kinderen. Mijn ouders vinden dat ze mij (en mijn 2 broers en 4 zussen) hebben gekregen. Ik vind van niet.

Omdat...

Je zelf heel goed weet dat als je neukt er een kind van kan worden geboren (onvruchtbare personen niet meegerekend). Toch waren mijn ouders na het vijfde kind nog erg blij.

Toch is het nog zo dat ze af en toe volgens mij niet tevreden zijn met ons. Volgens mij hebben ze niet altijd zin om hun kinderen op te voeden.

Maargoed, ik heb dat vaak aan hun verteld, en ze hoopten dat ik het later wel zou begrijpen.

Ik zou graag andere meningen horen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Ypmaha op 30-08-2008 14:28:24 ]
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 20:07:35 #2
93438 Shadowlyse
Ja zo gaat dat he
pi_61229146
Een beetje respect voor je ouders kan geen kwaad.
hier komt ooit een heel wijs en gewichtig citaat.....
pi_61229171
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 20:05 schreef Ypmaha het volgende:
De oplossing vind ik simpel: neuk dan niet, of gebruik voorbehoedmiddelen!
Wij hadden gehoopt dat je ouders dat inderdaad zouden doen, maar je bent er toch tussendoor geglipt.
Jammer, jammer, jammer.
Gemiste kans.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 20:10:49 #4
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_61229241
Sinds 1950 ofzo neem je kinderen. Sinds die tijd bestaan er een hoop voorbehoedsmiddelen
pi_61229307
Ik vind wel dat als je zegt "We nemen een kind!" dat het klinkt alsof een kind nemen/krijgen iets heel vanzelfsprekends is, terwijl voor heel wat stellen dat niet zo is. Ik hoor ook liever "We krijgen een kind".

Het is wel een keuze, mee eens. Maar als je besluit dat je kinderen wil zou je eerder moeten zeggen "we willen kinderen krijgen" dan "we nemen kinderen". Klinkt gewoon beter.
pi_61229432
Kinderen zijn een geschenk van God.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_61229511
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 20:18 schreef ouderejongere het volgende:
Mijn lul van 20 centimeter ook
pi_61229513
Voor beide valt wat te zeggen.
Kinderen krijg je in principe. Maar ik begrijp ook wel dat mensen zeggen dat ze er een nemen.
Ik ben van mijn 1e vrij makkelijk zwanger geraakt. Dus ik zou zo 'een tweede willen nemen' .
Ik snap ook wel dat je mensen bij wie het niet makkelijk gaat daarmee tegen het hoofd stoot.

Wat zeggen ze trouwens in die Hema reclame? We nemen er nog een???
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 20:21:39 #9
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61229524
Ik neem alleen meisjes
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 20:23:46 #10
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_61229568
Wat ik vind(zonder t!) breng ik, braaf als ik ben, naar de politie.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 20:30:49 #11
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_61229731
Ik vind het een beetje pedofilistisch overkomen als iemand kinderen neemt.
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 20:30:51 #12
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_61229734
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 20:21 schreef amaranta het volgende:
Voor beide valt wat te zeggen.
Kinderen krijg je in principe. Maar ik begrijp ook wel dat mensen zeggen dat ze er een nemen.
Ik ben van mijn 1e vrij makkelijk zwanger geraakt. Dus ik zou zo 'een tweede willen nemen' .
Ik snap ook wel dat je mensen bij wie het niet makkelijk gaat daarmee tegen het hoofd stoot.

Wat zeggen ze trouwens in die Hema reclame? We nemen er nog een???
Ik heb alle respect voor degenen die geen kinderen kunnen krijgen hoor, maar het is alleen dat mijn ouders zo koppig zijn dat ze niet willen dat ik er ooit nog over praat.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 20:32:05 #13
199522 xalo
Internetheld op sokken.
pi_61229772
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 20:13 schreef Desunoto het volgende:
Ik vind wel dat als je zegt "We nemen een kind!" dat het klinkt alsof een kind nemen/krijgen iets heel vanzelfsprekends is, terwijl voor heel wat stellen dat niet zo is. Ik hoor ook liever "We krijgen een kind".

Het is wel een keuze, mee eens. Maar als je besluit dat je kinderen wil zou je eerder moeten zeggen "we willen kinderen krijgen" dan "we nemen kinderen". Klinkt gewoon beter.
Amen.
Op woensdag 15 juli 2009 22:20 schreef moonmovies het volgende:
[..]
En door figuren zoals jij wordt PUB gezellig :7
pi_61229789
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 20:30 schreef eNaSnI het volgende:
Ik vind het een beetje pedofilistisch overkomen als iemand kinderen neemt.
Keihard.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 20:33:29 #15
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_61229809
quote:
Goed,

Mijn ouders en ik hebben nogal vaak verschillende meningen over kinderen. Mijn ouders vinden dat ze mij (en mijn 2 broers en 4 zussen) hebben gekregen. Ik vindt van niet.

Omdat...

Je zelf heel goed weet dat als je neukt er een kind van kan worden geboren (onvruchtbare personen niet meegerekend). Toch waren mijn ouders na het vijfde kind nog erg blij.

Toch is het nog zo dat ze af en toe volgens mij niet tevreden zijn met ons. Volgens mij hebben ze niet altijd zin om hun kinderen op te voeden.

Maargoed, ik heb dat vaak aan hun verteld, en ze hoopten dat ik het later wel zou begrijpen.

Ik zou graag andere meningen horen.
Je ouders kregen kinderen, pedo's nemen kinderen...

slotje
pi_61229955
Kinderen nemen... mits ouder dan 14
Op zondag 13 januari 2008 23:38 schreef remlof het volgende:
Je blijft me verbazen deepart, wat slik je in godsnaam?
Op maandag 27 december 2010 00:52[/url] schreef remlof het volgende:
Diepzinnige deepart.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 21:25:34 #17
158978 Sk00p
Ayumi Hamasaki
pi_61231409
Je eerste kind KRIJG je..
Meerdere kinderen KAN je nemen
Ayumi+Utada+DBSK+Epik High+M-Flo+Super Junior+2PM+2AM+F(X)+Teen Top+BlockB+
BiG Bang+Beast+MBLAQ+2NE1+KARA+BEG+SNSD+SHINee+Rain+U-KISS=my life!
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 21:26:14 #18
214371 SuspendedAnimation
Schudden voor gebruik
pi_61231434
Uit een eerder topic:
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 23:43 schreef SuspendedAnimation het volgende:

[..]

Ja.

Kinderen zijn een optie in het leven, dus een op een bepaald punt een beslissing.

En beslissingen neem je, in plaats van krijgen. Voor sommige mannen die thuis niks te zeggen hebben, wordt deze beslissing door de vrouw des huizes genomen. In dat geval krijgen zij wel een kind.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 21:39:23 #19
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_61231932
quote:

Dat dus Daarbij kan niet iedereen kinderen krijgen, vind het dan ook nogal arrogant klinken om te zeggen dat je ze neemt....

P.S Ik vind is natuurlijk niet met een t aan het eind...
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_61232011
Waarom staat dit in KLB?

Pleur in GC ofzo.
In Nomine Patris, Et Filii, Et Spiritus Sancti.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 21:42:27 #21
226558 Brombaard
trots baarddrager
pi_61232058
ouders zouden net als vroeger gewoon weer hun kinderen wer wat strakker meotne opvoeden. mijn vader schrok er niet voor terug mij af en toe tot bloedens toe te slaan en ik ben er heus niet slechter op geworden. in het leger was ik altijd de beste van de groep ik ben ook de enige die het overleeft heeft ik denk dankzij mijn vader
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 21:43:34 #22
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61232104
quote:

Ik deed hier ook altijd aan mee, heel correct 'krijgen' zeggen.
Totdat ik eens (hier op FOK!) van een 'ongewenst kinderloze user' las 'Krijgen? Krijgen? Hoezo krijgen? Waarom krijg ik niks dan? Ben ik niet lief genoeg geweest?'.

Zo heel veel krijgen is er nou ook weer niet aan dus...
pi_61232107
Is er al geklaagd over die grammaticale fouten?
Brutal. Fucking. Metal.
pi_61232190
Kinderen nemen
pi_61237064
Van wie krijg je die dan?
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 00:45:28 #26
214371 SuspendedAnimation
Schudden voor gebruik
pi_61237204
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 00:36 schreef stbabylon het volgende:
Van de Tandenfee.
pi_61243049
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 21:25 schreef Sk00p het volgende:
Je eerste kind KRIJG je..
Laten wegsnijden is heel eenvoudig en altijd een optie. Een kind neem je, of het nu de eerste is of de laatste.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_61244373
We nemen kinderen vind ik echt niet klinken alsof je een nieuw huisdier of een bankstel wil aanschaffen. We willen graag kinderen of we krijgen kinderen klinkt toch wel wat respectvoller!!
01-08-2008
  Moderator zaterdag 30 augustus 2008 @ 14:22:28 #29
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_61244414
quote:
Ik vindt van niet.

F.K.A. SuperwormJim
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 14:41:04 #30
158978 Sk00p
Ayumi Hamasaki
pi_61244779
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 12:59 schreef 700MB het volgende:

[..]

Laten wegsnijden is heel eenvoudig en altijd een optie. Een kind neem je, of het nu de eerste is of de laatste.
Dat kan wel zo zijn dat je een kind neemt..maar dan is het nog de vraag of je het überhaupt krijgt.
Eigenlijk zijn beiden niet vanzelfsprekend te noemen. Je moet er wat voor doen
Los daarvan ga ik met die post er vanuit dat iemand ook echt een kind wil.
pi_61245022
Ik vind kinderen krijgen gevoelsmatig een betere term.
De beslissing dat je kinderen wilt kun je wel nemen, maar of het dan ook daadwerkelijk lukt is niet zo vanzelfsprekend als veel mensen denken.
Ik vind dat het ook niet als vanzelfsprekend moet worden gezien om kinderen te hebben, beetje dankbaarheid voor wat je in het leven krijgt mag best!
pi_61245105
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 14:53 schreef MarMar het volgende:
Ik vind kinderen krijgen gevoelsmatig een betere term.
De beslissing dat je kinderen wilt kun je wel nemen, maar of het dan ook daadwerkelijk lukt is niet zo vanzelfsprekend als veel mensen denken.
Ik vind dat het ook niet als vanzelfsprekend moet worden gezien om kinderen te hebben, beetje dankbaarheid voor wat je in het leven krijgt mag best!
quote:
Chris Rock zei:
Even roaches have kids!
pi_61245228
Als je visjes dood zijn dan valt er weinig te nemen.
pi_61245266
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 00:36 schreef stbabylon het volgende:
"We krijgen regen" kan je het ook mee vergelijken
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 15:08:13 #35
179525 Nemain
Zo winnen we de oorlog nooit
pi_61245300
Geen van beiden, kinderen zijn hinderen.
En daarom, voor wij elkander weer vergeten
Laten wij zacht zijn voor elkander, kind
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 15:46:48 #36
108856 jehovaguerilla
Huilie counter @ 263
pi_61246123
Ik spoel mijn kinderen altijd door de wc
The Holy Roman Church has been in power for two thousand years, and is responsible for great suffering and sexual repression.Despite all that, it has also given us the Catholic schoolgirl uniform, so I hereby declare all its sins forgiven.
pi_61246266
Maar het verschil is eigenlijk als je spreekt van kinderen "nemen", ga je er bijvoorbeeld vanuit dat je even je zaakje erin steekt en dat alles vanzelf goed komt, het klinkt alsof het vast staat, dat bepaal jij even... maar dat is niet altijd het geval, er komt meer bij kijken natuurlijk

Kinderen kun je "krijgen" van elkaar, omdat je niet weet bijv. dat één van de twee onbewust onvruchtbaar is, je geeft elkaar dus een mogelijk kind, je neemt het dus niet. En dan is het nog afwachten of de rest van de zwangerschap/bevalling allemaal wel goed gaat. Je drukt dus niet even op een knop en FLOEP!
pi_61246365
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 15:53 schreef xyz147 het volgende:
Maar het verschil is eigenlijk als je spreekt van kinderen "nemen", ga je er bijvoorbeeld vanuit dat je even je zaakje erin steekt en dat alles vanzelf goed komt, het klinkt alsof het vast staat, dat bepaal jij even... maar dat is niet altijd het geval, er komt meer bij kijken natuurlijk

Kinderen kun je "krijgen" van elkaar, omdat je niet weet bijv. dat één van de twee onbewust onvruchtbaar is, je geeft elkaar dus een mogelijk kind, je neemt het dus niet. En dan is het nog afwachten of de rest van de zwangerschap/bevalling allemaal wel goed gaat. Je drukt dus niet even op een knop en FLOEP!
Als het zo zou gaan dan 'nam' ik er wel 10.
pi_61247176
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 15:04 schreef xyz147 het volgende:
Als je visjes dood zijn dan valt er weinig te nemen.
Uitzonderingsgeval. Gemiddeld gezien kun je uitgaan van vruchtbare mensen. Tenminste, wereldwijd is er nog steeds bevolkingsGROEI. En als het al ergens afneemt, ligt dat niet aan dooie visjes.
pi_61252606
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 14:41 schreef Sk00p het volgende:
Dat kan wel zo zijn dat je een kind neemt..maar dan is het nog de vraag of je het überhaupt krijgt.
Eigenlijk zijn beiden niet vanzelfsprekend te noemen. Je moet er wat voor doen
Dat geldt toch voor alles? Dat er factoren zijn waardoor het voor sommige mensen niet mogelijk is om kinderen (of iets anders) te nemen wil niet zeggen dat het dus krijgen is. Je wilt iets hebben, het lukt niet: jammer dan. Kan gebeuren. Dan zoek je een andere hobby.

Het is een bewuste beslissing om het kind geboren te laten worden terwijl er veel betere alternatieven zijn zoals adopteren (de regels daarvoor zouden inderdaad een heel stuk soepeler moeten worden). Ook weg laten halen is altijd een prima optie.

Het is pas krijgen op het moment dat je er helemaal niets voor hoeft te doen om het te krijgen (en je er ook niets aan kan doen om het te verhinderen als je het niet zou willen).
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_61252781
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 15:53 schreef xyz147 het volgende:

Wat een merkwaardig uitgangspunt dat iets nemen meteen gelijk staat aan de vanzelfsprekendheid dat het ook lukt. Als ik besluit om goed betaalde baan met verdiensten van tonnen per jaar te nemen, en dat lukt niet, dan wil dat toch niet zeggen dat ineens iedereen die daar wel in slaagt dat zomaar heeft gekregen? Dat betreffende werkgever jou toch uitzoekt voor een dergelijke baan wil nog steeds niet zeggen dat je hem van hem hebt gekregen: er staat ook iets tegenover.
pi_61253009
Er zijn serieus mensen die er aanstoot aan nemen (nemen!! ) als iemand 'kinderen nemen' dan wel 'kinderen krijgen' zegt? Je snapt toch wat er bedoeld wordt? Niemand heeft er kwade bedoelingen mee of is 'respectloos' als ze zeggen dat ze kinderen nemen hoor
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 21:19:35 #43
92279 N.icka
Windforce 11
pi_61253130
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 21:14 schreef L0t.. het volgende:
Er zijn serieus mensen die er aanstoot aan nemen (nemen!! ) als iemand 'kinderen nemen' dan wel 'kinderen krijgen' zegt? Je snapt toch wat er bedoeld wordt? Niemand heeft er kwade bedoelingen mee of is 'respectloos' als ze zeggen dat ze kinderen nemen hoor
Je hebt helemaal gelijk , maar tegenwoordig moet alles politiek correct zijn
pi_61253466
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 21:14 schreef L0t.. het volgende:
Niemand heeft er kwade bedoelingen mee of is 'respectloos' als ze zeggen dat ze kinderen nemen hoor
Ik heb verder weinig (geen) respect voor mensen die kinderen van zichzelf nemen als dat niet nodig is, hoor. Wil je een kind: ga adopteren. Als adopteren na een paar jaar van procedures niet lukt en je wilt toch met alle geweld een kind, dan is het altijd nog mogelijk om erover te denken om eentje van jezelf te nemen.
Als je onbedoeld zwanger bent geworden en het kind zit er toch al in, en je besluit dan (heel weloverwogen!) om het maar te nemen: nou vooruit.
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 21:40:42 #45
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_61253634
'Kinderen neem je' door bewust te neuken; maar het is een kostbaar iets als je je daadwerkelijk ook gaat krijgen.
Ik begrijp ook niet dat ouders hun kinderen wat aan kunnen doen zoals in de magnetron stoppen en zulke trieste ellende. Daar kan ik dus echt niet bij.
How can I make this topic about me?
pi_61253662
kinderen krijgen of nemen maakt geen zak uit, t gaat om t woord uiteindelijk wordt er op beide manieren (krijgen of nemen) dan toch wel een kind uitgescheten.

dus wat was je klacht?
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 21:50:41 #47
92279 N.icka
Windforce 11
pi_61253837
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 21:32 schreef 700MB het volgende:

[..]

Ik heb verder weinig (geen) respect voor mensen die kinderen van zichzelf nemen als dat niet nodig is, hoor.
Wie bepaalt wat nodig is?
pi_61253853
Ik neem ze liever niet.
pi_61253885
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 21:50 schreef N.icka het volgende:
Wie bepaalt wat nodig is?
Als het op een andere manier kan (adoptie) is het sowieso niet nodig.
pi_61253907
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 20:18 schreef ouderejongere het volgende:
Da's een hersentumor ook...

...volgens sommigen.
pi_61253915
ik neem kinderen
Denk erover na.
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 21:57:41 #52
92279 N.icka
Windforce 11
pi_61253949
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 21:53 schreef 700MB het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord op mijn vraag
pi_61254196
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 21:57 schreef N.icka het volgende:
Dat is geen antwoord op mijn vraag
Jawel?
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 22:13:19 #54
92279 N.icka
Windforce 11
pi_61254277
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 22:10 schreef 700MB het volgende:

[..]

Jawel?
Wie bepaalt dan wat nodig is? Jij?
pi_61254313
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 22:13 schreef N.icka het volgende:
Moeder natuur.
pi_61254359
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 22:13 schreef N.icka het volgende:
Er is een alternatief -> het is niet nodig.

Of er wel of geen alternatief is, is prima objectief te bepalen als je de niet relevante emotionele onzin weglaat ('zonder te werpen ben ik geen echte vrouw, boehoehoe' en dergelijke flauwekul). Een 10 punten actielijst van altijd geldige alternatieven is echter niet te geven omdat dat situatieafhankelijk is. Het doel is ook niet om de grensgevallen een jarenlang proces te laten doorlopen, als de algemene tendens is dat er eerst op alternatieven, zoals adoptie (of uberhaubt geen kind nemen), wordt gelet is dat al een grote stap voorwaarts.
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 22:19:59 #57
92279 N.icka
Windforce 11
pi_61254396
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 22:17 schreef 700MB het volgende:

[..]

Of er wel of geen alternatief is, is prima objectief te bepalen als je de niet relevante emotionele onzin weglaat ('zonder te werpen ben ik geen echte vrouw, boehoehoe' en dergelijke flauwekul). .
Ach , jij bepaalt dus wat onzin/nodig is
pi_61254506
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 22:19 schreef N.icka het volgende:
Ach , jij bepaalt dus wat onzin/nodig is
Voor vrijwel alle mensen die kinderen nemen geldt dat het kind dat geproduceerd wordt niet meer is dan een speeltje - al zullen ze dat zelf natuurlijk nooit toegeven. De 'ouders' willen graag een kind, en daarom komt het er. Dus een speeltje. Het is wel een nieuw mens dat wordt geworpen. Om daar met dergelijke emotionele argumenten over te besluiten is op z'n allerminst gruwelijk arrogant van de aanstaande 'ouders'.
pi_61254581
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 22:17 schreef 700MB het volgende:

[..]

Of er wel of geen alternatief is, is prima objectief te bepalen als je de niet relevante emotionele onzin weglaat ('zonder te werpen ben ik geen echte vrouw, boehoehoe' en dergelijke flauwekul). Een 10 punten actielijst van altijd geldige alternatieven is echter niet te geven omdat dat situatieafhankelijk is. Het doel is ook niet om de grensgevallen een jarenlang proces te laten doorlopen, als de algemene tendens is dat er eerst op alternatieven, zoals adoptie (of uberhaubt geen kind nemen), wordt gelet is dat al een grote stap voorwaarts.
Je hebt wel een hele rare kijk op het nemen van kinderen zeg Het is geen zakendeal die je sluit hoor, hoe kun je in godsnaam emoties wegdenken bij zoiets puur emotioneels als het krijgen van kinderen? Mensen willen geen kind van een ander, ze willen een kind van hun eigen vlees en bloed. Dat zit in de natuur van de mens, we willen ons voortplanten en de eigen soort in leven houden.
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 22:28:19 #60
92279 N.icka
Windforce 11
pi_61254613
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 22:24 schreef 700MB het volgende:

[..]

Voor vrijwel alle mensen die kinderen nemen geldt dat het kind dat geproduceerd wordt niet meer is dan een speeltje - al zullen ze dat zelf natuurlijk nooit toegeven. De 'ouders' willen graag een kind, en daarom komt het er. Dus een speeltje. Het is wel een nieuw mens dat wordt geworpen. Om daar met dergelijke emotionele argumenten over te besluiten is op z'n allerminst gruwelijk arrogant van de aanstaande 'ouders'.
Hoezo subjectief
pi_61254623
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 22:27 schreef L0t.. het volgende:
Het is geen zakendeal die je sluit hoor, hoe kun je in godsnaam emoties wegdenken bij zoiets puur emotioneels als het krijgen van kinderen?
Omdat het wel een nieuw leven is dat ontstaat en niet een stukje speelgoed.
pi_61254655
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 22:24 schreef 700MB het volgende:

[..]

Nogmaals, er ZIJN GEEN rationele argumenten voor het nemen van kinderen. Kinderen neem je juíst om emotionele redenen. En zoals jij het brengt zouden mensen die een kind adopteren dit dus ook alleen maar mogen doen uit liefdadigheid, 'weer een kind zonder ouders minder, daar doen we het voor'. Geloof je het zelf?
pi_61254704
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 22:28 schreef 700MB het volgende:

[..]

Omdat het wel een nieuw leven is dat ontstaat en niet een stukje speelgoed.
Ja want de meeste ouders gaan met hun kind om als een stuk speelgoed, walgelijke soort zijn we toch ook he, we zouden niet eens meer moeten voorplanten, laat de mens maar lekker uitsterven!

Please
pi_61254721
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 22:30 schreef L0t.. het volgende:
Nogmaals, er ZIJN GEEN rationele argumenten voor het nemen van kinderen. Kinderen neem je juíst om emotionele redenen. En zoals jij het brengt zouden mensen die een kind adopteren dit dus ook alleen maar mogen doen uit liefdadigheid, 'weer een kind zonder ouders minder, daar doen we het voor'. Geloof je het zelf?
Het is ook in dat geval helemaal niet uit liefdadigheid. En dat hoeft ook helemaal niet. Mensen willen perse een kind. Er is een kind dat ouders nodig heeft. Je lost 2 problemen tegelijkertijd op EN je veroorzaakt niet meteen een nieuwe doordat er WEER een kind bijkomt.
pi_61254832
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 22:33 schreef 700MB het volgende:

[..]

Het is ook in dat geval helemaal niet uit liefdadigheid. En dat hoeft ook helemaal niet. Mensen willen perse een kind. Er is een kind dat ouders nodig heeft. Je lost 2 problemen tegelijkertijd op EN je veroorzaakt niet meteen een nieuwe doordat er WEER een kind bijkomt.
Het problemen oplossen door een kind te adopteren oke. Maar een probleem veroorzaken doordat er een nieuw kind bijkomt?
pi_61254926
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 20:21 schreef Dayuum het volgende:

[..]

Mijn lul van 20 12 centimeter ook
pi_61254931
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 22:37 schreef L0t.. het volgende:
Het problemen oplossen door een kind te adopteren oke. Maar een probleem veroorzaken doordat er een nieuw kind bijkomt?
De aarde barst nu al uit z'n voegen a.g.v. overbevolking.
pi_61254993
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 22:42 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

De aarde barst nu al uit z'n voegen a.g.v. overbevolking.
Overdrijven is ook een vak
pi_61255394
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 22:45 schreef L0t.. het volgende:
Overdrijven is ook een vak
Klopt helemaal.
Evenals mijn stelling.
pi_61259697
De Aarde:
Aantal mensen dat op het westerse beschavings niveau kunnen leven zonder de Aarde uit te putten: 1.000.000.000 (mits goed verspreid)
Aantal mensen op dit moment op de Aarde (ongeveer):
6.550.000.000

Kinderen nemen/krijgen? Asociaal!
pi_61259711
Enkeltje TRU?
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_61259732
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 05:27 schreef Glijdt_licht het volgende:
Enkeltje TRU?
Lijkt me niet nodig. Hier worden alleen feiten genoemt (iig door mij).
pi_61259751
Sorry ik bedoelde R&P of OUD of SEX.
R&P omdat er blijkbaar problemen zijn in de band van de ouders en de broers/zussen van TS.
OUD omdat de vraag ook wel interessant voor ouders is wat zij ervan vinden.
En Sex, tsja van neuken kan je kinderen krijgen..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_61259771
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 21:42 schreef Brombaard het volgende:
ouders zouden net als vroeger gewoon weer hun kinderen wer wat strakker meotne opvoeden. mijn vader schrok er niet voor terug mij af en toe tot bloedens toe te slaan en ik ben er heus niet slechter op geworden. in het leger was ik altijd de beste van de groep ik ben ook de enige die het overleeft heeft ik denk dankzij mijn vader
Jaja.

Ziek vind ik dit. Jij vindt het dus normaal dat je ouders je de tering in hebben geslagen? Jammer dat jij ook je zoon/dochter zo gaat behandelen...
pi_61259790
Kinderen neem je bewust. Neuken is leuk, maar als je een kind wil moet het er wel diep in en doe je er dus moeite voor. Dit is natuurlijk bij normale relaties.

Als je kinderen krijgt is er iets mis, vaak een foutje. Er bestaat gelukkig nog altijd abortus!
  zondag 31 augustus 2008 @ 14:37:09 #76
158978 Sk00p
Ayumi Hamasaki
pi_61265141
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 21:53 schreef 700MB het volgende:

[..]

laten we eerlijk zijn: Ouders willen het liefst een kind wat ze zelf verwekt hebben..
(Waar men dan zegt: ow hij lijkt echt op papa, of op mama)
Adoptie is meestal een alternatief (dat kunnen tig redenen zijn), of het kan er later nog bij..
Ken genoeg mensen die kinderen van zichzelf hebben + geadopteerde kinderen.
En het is ook inderdaad zoals je het zegt: Adoptie kan, maar dat hoeft niet altijd.
pi_61265238
Koters.

Krijgen of nemen, liever geen van beide voor mij.
pi_61268303
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 14:37 schreef Sk00p het volgende:
laten we eerlijk zijn: Ouders willen het liefst een kind wat ze zelf verwekt hebben..
Omdat ze een kind zien als een leuk hebbedingetje, ja. Noem het een stuk speelgoed, noem het een huisdier. De besluitvorming over het nemen ervan is hetzelfde als bij een kind. Zij willen graag een kind, en dat is de enige reden dat het er komt. Of het positief is voor het kind dat het in de wereld wordt gezet is verder geen deel van de overweging.
pi_61268332
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 16:45 schreef 700MB het volgende:

[..]

Omdat ze een kind zien als een leuk hebbedingetje, ja. Noem het een stuk speelgoed, noem het een huisdier. De besluitvorming over het nemen ervan is hetzelfde als bij een kind. Zij willen graag een kind, en dat is de enige reden dat het er komt. Of het positief is voor het kind dat het in de wereld wordt gezet is verder geen deel van de overweging.
Ik heb daar dus wel over nagedacht, en ook al wil ik voor mijzelf dolgraag kinderen, doe ik ze dat niet aan ivm de wereld waar ze dan in komen.
pi_61268376
Christenen en holbewoners krijgen kinderen door een soort magische kracht. Normale mensen nemen kinderen door middel van voortplanting.
pi_61268535
Ik neem kinderen, mensen die geen biologie hebben gehad krijgen ze..
pi_61269140
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 16:46 schreef stbabylon het volgende:
Ik heb daar dus wel over nagedacht, en ook al wil ik voor mijzelf dolgraag kinderen, doe ik ze dat niet aan ivm de wereld waar ze dan in komen.
Heel verstandig.
  zondag 31 augustus 2008 @ 20:46:24 #83
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_61274317
Met kinderen nemen bedoel ik niet dat je ze gaat volspuiten, maar dat je accepteert dat wanneer je neukt, daar een kind uit wordt verwekt. Volgens mij weet je heel goed waar je mee bezig bent als je met iemand de liefde bedrijft, dus om dan te zeggen dat je het kind hebt gekregen wanneer hij is geboren vindt ik niet de correcte benaming.
pi_61278899
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 14:41 schreef Smart_ass het volgende:
Koters.

Krijgen of nemen, liever geen van beide voor mij.
In Nomine Patris, Et Filii, Et Spiritus Sancti.
pi_61279591
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 20:46 schreef Ypmaha het volgende:
maar dat je accepteert dat wanneer je neukt, daar een kind uit wordt verwekt.
Dat is niet meer dan een beslismoment. Zoals er nog veel meer beslismomenten zitten tussen de momenten van verwekking en werpen. Dat kind hoeft niet geboren worden, het wel geboren laten worden is een keuze die je maakt.
  maandag 1 september 2008 @ 17:05:39 #86
158978 Sk00p
Ayumi Hamasaki
pi_61296126
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 23:35 schreef 700MB het volgende:

[..]

Dat is niet meer dan een beslismoment. Zoals er nog veel meer beslismomenten zitten tussen de momenten van verwekking en werpen. Dat kind hoeft niet geboren worden, het wel geboren laten worden is een keuze die je maakt.
Neuk dan niet onverantwoordelijk...
  Licht Ontvlambaar maandag 1 september 2008 @ 17:11:46 #87
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_61296287
Kinderen maak je... Niks nemen of krijgen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_61309239
quote:
Op maandag 1 september 2008 17:05 schreef Sk00p het volgende:
Neuk dan niet onverantwoordelijk...
Ook als mensen dat wel doen kan er best iets gebeuren. Zolang je je verantwoordelijkheid WEL neemt en het weg laat halen is er helemaal niets aan de hand. Zolang het nog niet levensvatbaar is, is het ook nog geen mens, immers.

Overigens mag de termijn voor abortus wat mij betreft behoorlijk opgehoogd worden (naar een maand of 7 of 8 ofzo, in ieder geval zolang het nog niet normaal levensvatbaar is), maar dat is een andere discussie.
  maandag 1 september 2008 @ 23:36:33 #89
158978 Sk00p
Ayumi Hamasaki
pi_61309577
quote:
Op maandag 1 september 2008 23:26 schreef 700MB het volgende:

[..]

Ook als mensen dat wel doen kan er best iets gebeuren. Zolang je je verantwoordelijkheid WEL neemt en het weg laat halen is er helemaal niets aan de hand. Zolang het nog niet levensvatbaar is, is het ook nog geen mens, immers.

Overigens mag de termijn voor abortus wat mij betreft behoorlijk opgehoogd worden (naar een maand of 7 of 8 ofzo, in ieder geval zolang het nog niet normaal levensvatbaar is), maar dat is een andere discussie.

Ik was zelf 8 maanden toen ik werd geboren hoor..
Je gaat dus een beetje te ver..
pi_61309671
quote:
Op maandag 1 september 2008 23:36 schreef Sk00p het volgende:

Ik was zelf 8 maanden toen ik werd geboren hoor..
Je gaat dus een beetje te ver..
Ik zeg toch: zolang het niet levensvatbaar is. 7 a 8 maanden is daarbij gewoonlijk zo ongeveer de grens, dus tot dan kan het.
pi_61315362
quote:
Op maandag 1 september 2008 23:39 schreef 700MB het volgende:

[..]

Ik zeg toch: zolang het niet levensvatbaar is. 7 a 8 maanden is daarbij gewoonlijk zo ongeveer de grens, dus tot dan kan het.
In mijn ogen ben je echt een beest als je j kind van 7/8 mnd laat weghalen,welke normale vrouw kan dat nou!!!

http://www.fk.cvz.nl/default.asp?soort=inleidendetekst&naam=inl%20uterusspasmolytica
01-08-2008
pi_61316287
quote:
Op maandag 1 september 2008 23:26 schreef 700MB het volgende:

[..]

Met 7 maaanden is je kind al lang en breed levensvatbaar. Wettelijk is een kind met 24 weken al levensvatbaar en klinisch is een kind met 26 weken al levensvatbaar. De abortusgrens ligt in Nederland volgens mij rond de 20 weken. Dus ja.
Ik vind jouw opvatting erg ziek.

[ Bericht 3% gewijzigd door amaranta op 02-09-2008 14:06:16 ]
pi_61316965
Kinderen nemen om ze te krijgen?
pi_61318449
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 11:38 schreef TI_2008 het volgende:
Kinderen nemen om ze te krijgen?
Beter dan andersom he.
pi_61318503
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 12:46 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Beter dan andersom he.
Nou ja, of je neemt kinderen van een ander om je eigen te maken of je neemt je eigen kinderen om nog meer kinderen te maken... het maakt ook al geen hole uit
pi_61319319
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 11:11 schreef amaranta het volgende:
Met 7 maaanden is je kind al lang en breed levensvatbaar. Klinisch is een kind met 24 weken al levensvatbaar. De abortusgrens ligt in Nederland volgens mij rond de 20 weken. Dus ja.
Ik vind jouw opvatting erg ziek.
Het compleet worden van het kind duurt ongeveer 9 maanden, dus bij 7 maanden is het nog lang niet klaar. Het is dus nog niets noemenswaardigs wat je op dat moment weg zou halen. Er zijn natuurlijk uitzonderingen: als de baby er na 7 maanden er al uit begint te kruipen: tja, dan ben je te laat. Tot die tijd is het nog op tijd.
Een hoop aanstaande moeders zullen na 7 of 8 maanden al zeer emotioneel gehecht zijn aan het ding dat in ze groeit. Het is dan ook niet noodzakelijk dat ze het perse pas op dat moment weg laten halen. Veel wenselijker is natuurlijk om dat in een veel eerder stadium te laten doen. Het gaat erom dat het een optie moet zijn, voor de situaties waarbij het niet mogelijk (of te moeilijk) is om eerder te kiezen. Zolang er nog niet geworpen is, is het nog geen echt kind immers.
pi_61319421
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 13:28 schreef 700MB het volgende:

[..]

Het compleet worden van het kind duurt ongeveer 9 maanden, dus bij 7 maanden is het nog lang niet klaar. Het is dus nog niets noemenswaardigs wat je op dat moment weg zou halen. Er zijn natuurlijk uitzonderingen: als de baby er na 7 maanden er al uit begint te kruipen: tja, dan ben je te laat. Tot die tijd is het nog op tijd.
Een hoop aanstaande moeders zullen na 7 of 8 maanden al zeer emotioneel gehecht zijn aan het ding dat in ze groeit. Het is dan ook niet noodzakelijk dat ze het perse pas op dat moment weg laten halen. Veel wenselijker is natuurlijk om dat in een veel eerder stadium te laten doen. Het gaat erom dat het een optie moet zijn, voor de situaties waarbij het niet mogelijk (of te moeilijk) is om eerder te kiezen. Zolang er nog niet geworpen is, is het nog geen echt kind immers.
Nee, een kindje van 7 maanden is ook af. Nog niet helemaal volgroeid (geen kraakbeen in het oor bijvooreeld) , maar wel af. Het is dan al lang levensvatbaar.
Ik vind het ziekelijk dat zoiets mogelijk zou zijn.
En het ding dat in ze groeit klinkt ook erg neerbuigend.
Heb jij kinderen?
pi_61319493
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 13:34 schreef amaranta het volgende:
Nee, een kindje van 7 maanden is ook af.
Als het er nog niet uit komt is het nog niet af.
quote:
En het ding dat in ze groeit klinkt ook erg neerbuigend.
Het is niet meer en niet minder. Het is verder ook niet neerbuigend: ik heb al aangegeven dat ik het nog niet als een mens zie, dus is het nog een ding. Verder doe ik niet aan politiek correct zijn.
quote:
Heb jij kinderen?
Nee, en ik ga ook nooit kinderen nemen. (Het leek me toch ook wel al duidelijk uit het topic hoe ik over het nemen van kinderen denk?)
pi_61319593
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 13:37 schreef 700MB het volgende:

[..]

Als het er nog niet uit komt is het nog niet af.
[..]

Het is niet meer en niet minder.
[..]

Nee, en ik ga ook nooit kinderen nemen. (Het leek me toch ook wel al duidelijk uit het topic hoe ik over het nemen van kinderen denk?)
Nee, dat klopt, je bent niet voor niks 9 maanden zwanger. Maar je draagt toch echt een 'af' kindje hoor. Dat het nog in je zit wil niet zeggen dat het 'niks' is. Het is een levend wezentje wat je draagt.
Ik hoop ook dat je nooit kinderen krijgt of neemt.
quote:
Hoewel in aanleg alle organen allang aanwezig zijn gaat het in de periode van 12 tot 26 weken in proporties groeien.
Bij 12 weken is het hoofd bijna net zo groot als het rompje maar langzaam maar zeker ontstaan de normale proporties van een pasgeboren baby.
Bij 20 weken heeft de baby al de helft van de lengte die hij bij de geboorte zal hebben. Het eerste levensteken zul je rond deze tijd gaan voelen. Gemiddeld voelen vrouwen hun eerste kindje rond de 20e week voor de eerste keer en een tweede kindje rond de 17-18e week. In deze periode van de zwangerschap is het heel normaal dat je de baby nog niet dagelijks voelt. Dit ligt er ook vaak aan hoe druk je zelf bent.
De baby drinkt nu vruchtwater en plast dat later weer uit. De darmpjes werken nog niet, gedurende de hele zwangerschap zal de baby (normaal gesproken) geen ontlasting hebben.
De armpjes en benen hebben rond de 20 weken de juiste lengte in verhouding tot het lichaam en ze kunnen ook steeds krachtiger bewegen.
Rond de 20 weken ontstaat het eerste hoofdhaar en ook het lijfje van de kleine is bedekt met donshaartjes (lanugo)
De baby heeft nog geen vetopslag, hij ziet er magertjes uit en heeft uitpuilende ogen omdat er nog geen vet op de wangen zit. De oogjes zijn gesloten.
Aan het einde van deze periode - rond de 26 weken - is je baby in principe levensvatbaar, maar dit zal ook met zeer veel moeite en inspanning lang niet altijd lukken. De longen zijn nog lang niet klaar en ook het centrale zenuwstelsel is nog niet genoeg ontwikkeld. De darmpjes kunnen hun taak buiten de baarmoeder nog niet aan en het kind heeft nog geen enkele reserve.
In deze periode van de zwangerschap groeit de baby het snelst, maar de dikte blijft hierbij achter. Bij 26 weken weegt de baby ongeveer 900 gram, maar is al wel 32 cm lang. Hij moet dus nog maar 20 cm in lengte groeien, maar nog wel ruim 2,5 kilo in gewicht toenemen.
maar ik ga nu te offtopic
pi_61319629
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 13:42 schreef amaranta het volgende:
Nee, dat klopt, je bent niet voor niks 9 maanden zwanger. Maar je draagt toch echt een 'af' kindje hoor. Dat het nog in je zit wil niet zeggen dat het 'niks' is. Het is een levend wezentje wat je draagt.
Het is nog niet geboren, dus is het nog geen mens, dus is het nog niks.
  dinsdag 2 september 2008 @ 13:45:18 #101
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_61319663
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 13:43 schreef 700MB het volgende:

[..]

Jawel dat is het wel. Ik hoef niet perse het laatste woord maar ik ga hierover niet met jou in discussie.
Veel plezier in je kinderloze leven.
pi_61319783
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 13:45 schreef amaranta het volgende:
Jawel dat is het wel. Ik hoef niet perse het laatste woord maar ik ga hierover niet met jou in discussie.
Voor mensen die er meteen al emotioneel helemaal aan vast zitten zal het vast al wel iets zijn ja, maar probeer dat niet relevante emotionele gedoe eens los te laten? Zelfs los van dat wel of niet levensvatbaar: Een kind is ongewenst, het is nog niet geboren en heeft nog geen bewustzijn, dan is het voor alle partijen toch beter dat het wordt weggehaald?
  dinsdag 2 september 2008 @ 13:54:38 #103
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_61319883
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 13:50 schreef 700MB het volgende:

[..]

Voor mensen die er meteen al emotioneel helemaal aan vast zitten zal het vast al wel iets zijn ja, maar probeer dat niet relevante emotionele gedoe eens los te laten? Zelfs los van dat wel of niet levensvatbaar: Een kind is ongewenst, het is nog niet geboren en heeft nog geen bewustzijn, dan is het voor alle partijen toch beter dat het wordt weggehaald?
Ja, ik ben een voorstaander van abortus (mits goede reden), maar niet met 7 maanden! Dat kind was mi dan ook ongewenst toen ze over het staafje heenpiste. En ik kan me in Nederland geen geval voorstellen waarin je er tot 7 maanden nodig hebt om die beslissing te nemen.
Dat bestaat gewoon niet.
Als je wilt aborteren moet je dat snel doen, voor de 12 wk of liever nog eerder. EN anders moet je maar niet neuken. Je weet wat er kan gebeuren. Doe het dan veilig.
Abortus is geen spelletje en zomaar abortus plegen vind ik not done.
Stel je bent verkracht door iemand dan vind ik het een heel ander verhaal.
  dinsdag 2 september 2008 @ 13:56:38 #104
158978 Sk00p
Ayumi Hamasaki
pi_61319937
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 13:54 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ja, ik ben een voorstaander van abortus (mits goede reden), maar niet met 7 maanden! Dat kind was mi dan ook ongewenst toen ze over het staafje heenpiste. En ik kan me in Nederland geen geval voorstellen waarin je er tot 7 maanden nodig hebt om die beslissing te nemen.
Dat bestaat gewoon niet.
Als je wilt aborteren moet je dat snel doen, voor de 12 wk of liever nog eerder. EN anders moet je maar niet neuken. Je weet wat er kan gebeuren. Doe het dan veilig.
Stel je bent verkracht door iemand dan vind ik het een heel ander verhaal.
Ben het 100% met je eens..ik snap niet hoe 700mb zo kan denken??
Er is niet voor niks een grens ingevoerd betreft abortus.

Denk ook hier maar eens over na: Je laat je baby toch niet 7/8 maanden z'n best doen om te groeien, om het vervolgens vlak voor de geboorte te laten weghalen?
pi_61320044
quote:
Dat bestaat gewoon niet.
Er zijn genoeg redenen voor te bedenken. Om te beginnen al die tienerzwangerschappen waarbij het meisje in kwestie niet durft te bekennen dat ze zwanger is totdat het zichtbaar wordt.
quote:
Zomaar een kind op de wereld zetten is al helemaal geen spelletje. Dat moet je alleen doen als je er volledig van overtuigd bent en je je er 100% voor inzet. Niet alleen maar omdat je toevallig zwanger bent geraakt en je het zo sneu vindt om het weg te halen.
  dinsdag 2 september 2008 @ 14:03:57 #106
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61320151
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 13:43 schreef 700MB het volgende:

[..]

Tsja... jij kan het wel niks vinden, maar voor de wet is het toch zeker wat.
Als een kindje na de 24 weken geboren wordt moet het aangegeven worden en als het overlijdt moet ook dat aangegeven worden en moet er toestemming verleend worden tot begraven of cremeren, net als bij ieder ander mens.
  dinsdag 2 september 2008 @ 14:03:59 #107
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_61320152
1. als je sexueel actief bent moet je de gevolgen kunnen overzien, we leven anno 2008 in een maatschappij waarin elke tiener weet dat ze zwanger kan raken. Ga aan de pil, gebruik een condoom. Maar nee, het is veel lekkerder zonder condoom. Prima, maar weet wat de gevolgen kunnen zijn.
2. Je weet ook met 5 weken dat je het kind niet wilt. Je kunt er ook dan voor kiezen om het weg te halen, waarom wachten tot 20 wk? Moet je even over nadenken? Lijkt mij niet iets waar je even over nadenkt.
Dus ja, je hebt gelijk, zomaar een kind op de wereld zetten is ook niet goed, en zeker als je zelf nog een kind bent (15 jaar ofzo). Maar ik geloof niet dat iemand daar 7 maanden voor nodig heeft om dat te bedenken. En daar gaat het mij om.
pi_61320430
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 14:03 schreef amaranta het volgende:
2. Je weet ook met 5 weken dat je het kind niet wilt. Je kunt er ook dan voor kiezen om het weg te halen, waarom wachten tot 20 wk? Moet je even over nadenken? Lijkt mij niet iets waar je even over nadenkt.
Dus ja, je hebt gelijk, zomaar een kind op de wereld zetten is ook niet goed, en zeker als je zelf nog een kind bent (15 jaar ofzo). Maar ik geloof niet dat iemand daar 7 maanden voor nodig heeft om dat te bedenken. En daar gaat het mij om.
Het heeft niet alleen maar te maken met het bedenken van wel of niet houden. Het gaat ook niet alleen maar om de tienerzwangerschappen maar daarbij zijn er wel veel meer externe factoren die meespelen. Een puber kan wel voor zichzelf verzinnen dat ze het kind niet wil, maar dan moeten over het algemeen wel eerst de ouders op de hoogte zijn van de zwangerschap wil ze van hen hulp verwachten. Er zijn genoeg pubers die voor die mededeling zo bang zijn (voor straf) dat ze het niet zullen vertellen als het niet hoeft. Als je het een beetje goed kunt verbergen zit je zo aan de 7 maanden.

Situaties kunnen ook veranderen in 7 maanden. De vader kan bijvoorbeeld weggelopen zijn omdat ze het niet weg wilde laten halen (zou ik ook doen). Daardoor is er geen volledig gezin meer om de pasgeborene in op te vangen: kan ook een prima (en verstandige) reden zijn om de zwangerschap af te willen breken. Een financiele situatie kan ook veranderen. Er kan heel erg veel veranderen in 7 maanden tijd die je van mening doen veranderen over het wel of niet geboren laten worden.

Verder zijn er een hoop mensen die gevoelig zijn door gepraat van anderen. Iemand die het eigenlijk heel graag weg wil laten halen kan zich laten overhalen door anderen die daar heel fanatiek over zijn ook al staat ze er eigenlijk niet achter. Als je dan ook nog de schrik hebt dat je ongewenst zwanger bent laat je je veel makkelijker overhalen, zeker als betreffende personen belangrijk voor je zijn. Meer bedenktijd zorgt hiermee voor een beter overwogen beslissing.
pi_61320458
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 14:03 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Tsja... jij kan het wel niks vinden, maar voor de wet is het toch zeker wat.
Als een kindje na de 24 weken geboren wordt moet het aangegeven worden en als het overlijdt moet ook dat aangegeven worden en moet er toestemming verleend worden tot begraven of cremeren, net als bij ieder ander mens.
Ik ben dan ook zeker voorstander van elke wetgeving die dat terugdraait, want een mens is het nog zeker niet.
  dinsdag 2 september 2008 @ 14:22:04 #110
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_61320556
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 14:15 schreef 700MB het volgende:

[..]

Het heeft niet alleen maar te maken met het bedenken van wel of niet houden. Het gaat ook niet alleen maar om de tienerzwangerschappen maar daarbij zijn er wel veel meer externe factoren die meespelen. Een puber kan wel voor zichzelf verzinnen dat ze het kind niet wil, maar dan moeten over het algemeen wel eerst de ouders op de hoogte zijn van de zwangerschap wil ze van hen hulp verwachten. Er zijn genoeg pubers die voor die mededeling zo bang zijn (voor straf) dat ze het niet zullen vertellen als het niet hoeft. Als je het een beetje goed kunt verbergen zit je zo aan de 7 maanden.

Situaties kunnen ook veranderen in 7 maanden. De vader kan bijvoorbeeld weggelopen zijn omdat ze het niet weg wilde laten halen (zou ik ook doen). Daardoor is er geen volledig gezin meer om de pasgeborene in op te vangen: kan ook een prima (en verstandige) reden zijn om de zwangerschap af te willen breken. Een financiele situatie kan ook veranderen. Er kan heel erg veel veranderen in 7 maanden tijd die je van mening doen veranderen over het wel of niet geboren laten worden.

Verder zijn er een hoop mensen die gevoelig zijn door gepraat van anderen. Iemand die het eigenlijk heel graag weg wil laten halen kan zich laten overhalen door anderen die daar heel fanatiek over zijn ook al staat ze er eigenlijk niet achter. Als je dan ook nog de schrik hebt dat je ongewenst zwanger bent laat je je veel makkelijker overhalen, zeker als betreffende personen belangrijk voor je zijn. Meer bedenktijd zorgt hiermee voor een beter overwogen beslissing.
Dan nog heb je daar geen 30 weken voor nodig.
Maar deze discussie is zinloos. Jij hebt hier een nogal bekrompen gedachtengang over, en ik kan je alleen maar bejubelen in het feit dat JIJ geen kind op de wereld gaat zetten. Wordt de wereld er toch nog een stukje beter op vandaag.
pi_61320828
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 14:22 schreef amaranta het volgende:
Dan nog heb je daar geen 30 weken voor nodig.
Dat jij daar geen 30 weken voor nodig hebt wil niet zeggen dat niemand dat heeft. Als je emotioneel bevangen kunt worden door een ding in je buik is dat ook prima mogelijk voor alle dingen daaromheen. Angst, schrik en shock (en als gevolg daarvan bijvoorbeeld ontkenning) kan heel groot zijn.

Een weloverwogen beslissing na 7 maanden is altijd beter dan een beslissing die je maar snel even genomen hebt na 5 weken omdat je nu eenmaal snel een beslissing moest nemen.
  dinsdag 2 september 2008 @ 20:18:00 #112
223428 Countess
De kater komt later. Prrrrt!
pi_61329381
quote:
Op maandag 1 september 2008 17:11 schreef Sjeen het volgende:
Kinderen maak je... Niks nemen of krijgen
Ze komen ook niet zomaar uit de lucht vallen.
En ze worden niet met de ooievaar gebracht, ongelooflijk dat mensen hun kinders dat vroeger wijsmaakten..
Kom ook gezellig meekotsen in mijn pukeboek!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')