abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 september 2008 @ 13:45:18 #101
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_61319663
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 13:43 schreef 700MB het volgende:

[..]

Het is nog niet geboren, dus is het nog geen mens, dus is het nog niks.
Jawel dat is het wel. Ik hoef niet perse het laatste woord maar ik ga hierover niet met jou in discussie.
Veel plezier in je kinderloze leven.
pi_61319783
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 13:45 schreef amaranta het volgende:
Jawel dat is het wel. Ik hoef niet perse het laatste woord maar ik ga hierover niet met jou in discussie.
Voor mensen die er meteen al emotioneel helemaal aan vast zitten zal het vast al wel iets zijn ja, maar probeer dat niet relevante emotionele gedoe eens los te laten? Zelfs los van dat wel of niet levensvatbaar: Een kind is ongewenst, het is nog niet geboren en heeft nog geen bewustzijn, dan is het voor alle partijen toch beter dat het wordt weggehaald?
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
  dinsdag 2 september 2008 @ 13:54:38 #103
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_61319883
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 13:50 schreef 700MB het volgende:

[..]

Voor mensen die er meteen al emotioneel helemaal aan vast zitten zal het vast al wel iets zijn ja, maar probeer dat niet relevante emotionele gedoe eens los te laten? Zelfs los van dat wel of niet levensvatbaar: Een kind is ongewenst, het is nog niet geboren en heeft nog geen bewustzijn, dan is het voor alle partijen toch beter dat het wordt weggehaald?
Ja, ik ben een voorstaander van abortus (mits goede reden), maar niet met 7 maanden! Dat kind was mi dan ook ongewenst toen ze over het staafje heenpiste. En ik kan me in Nederland geen geval voorstellen waarin je er tot 7 maanden nodig hebt om die beslissing te nemen.
Dat bestaat gewoon niet.
Als je wilt aborteren moet je dat snel doen, voor de 12 wk of liever nog eerder. EN anders moet je maar niet neuken. Je weet wat er kan gebeuren. Doe het dan veilig.
Abortus is geen spelletje en zomaar abortus plegen vind ik not done.
Stel je bent verkracht door iemand dan vind ik het een heel ander verhaal.
  dinsdag 2 september 2008 @ 13:56:38 #104
158978 Sk00p
Ayumi Hamasaki
pi_61319937
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 13:54 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ja, ik ben een voorstaander van abortus (mits goede reden), maar niet met 7 maanden! Dat kind was mi dan ook ongewenst toen ze over het staafje heenpiste. En ik kan me in Nederland geen geval voorstellen waarin je er tot 7 maanden nodig hebt om die beslissing te nemen.
Dat bestaat gewoon niet.
Als je wilt aborteren moet je dat snel doen, voor de 12 wk of liever nog eerder. EN anders moet je maar niet neuken. Je weet wat er kan gebeuren. Doe het dan veilig.
Stel je bent verkracht door iemand dan vind ik het een heel ander verhaal.
Ben het 100% met je eens..ik snap niet hoe 700mb zo kan denken??
Er is niet voor niks een grens ingevoerd betreft abortus.

Denk ook hier maar eens over na: Je laat je baby toch niet 7/8 maanden z'n best doen om te groeien, om het vervolgens vlak voor de geboorte te laten weghalen?
Ayumi+Utada+DBSK+Epik High+M-Flo+Super Junior+2PM+2AM+F(X)+Teen Top+BlockB+
BiG Bang+Beast+MBLAQ+2NE1+KARA+BEG+SNSD+SHINee+Rain+U-KISS=my life!
pi_61320044
quote:
Dat bestaat gewoon niet.
Er zijn genoeg redenen voor te bedenken. Om te beginnen al die tienerzwangerschappen waarbij het meisje in kwestie niet durft te bekennen dat ze zwanger is totdat het zichtbaar wordt.
quote:
Zomaar een kind op de wereld zetten is al helemaal geen spelletje. Dat moet je alleen doen als je er volledig van overtuigd bent en je je er 100% voor inzet. Niet alleen maar omdat je toevallig zwanger bent geraakt en je het zo sneu vindt om het weg te halen.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
  dinsdag 2 september 2008 @ 14:03:57 #106
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61320151
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 13:43 schreef 700MB het volgende:

[..]

Het is nog niet geboren, dus is het nog geen mens, dus is het nog niks.
Tsja... jij kan het wel niks vinden, maar voor de wet is het toch zeker wat.
Als een kindje na de 24 weken geboren wordt moet het aangegeven worden en als het overlijdt moet ook dat aangegeven worden en moet er toestemming verleend worden tot begraven of cremeren, net als bij ieder ander mens.
  dinsdag 2 september 2008 @ 14:03:59 #107
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_61320152
1. als je sexueel actief bent moet je de gevolgen kunnen overzien, we leven anno 2008 in een maatschappij waarin elke tiener weet dat ze zwanger kan raken. Ga aan de pil, gebruik een condoom. Maar nee, het is veel lekkerder zonder condoom. Prima, maar weet wat de gevolgen kunnen zijn.
2. Je weet ook met 5 weken dat je het kind niet wilt. Je kunt er ook dan voor kiezen om het weg te halen, waarom wachten tot 20 wk? Moet je even over nadenken? Lijkt mij niet iets waar je even over nadenkt.
Dus ja, je hebt gelijk, zomaar een kind op de wereld zetten is ook niet goed, en zeker als je zelf nog een kind bent (15 jaar ofzo). Maar ik geloof niet dat iemand daar 7 maanden voor nodig heeft om dat te bedenken. En daar gaat het mij om.
pi_61320430
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 14:03 schreef amaranta het volgende:
2. Je weet ook met 5 weken dat je het kind niet wilt. Je kunt er ook dan voor kiezen om het weg te halen, waarom wachten tot 20 wk? Moet je even over nadenken? Lijkt mij niet iets waar je even over nadenkt.
Dus ja, je hebt gelijk, zomaar een kind op de wereld zetten is ook niet goed, en zeker als je zelf nog een kind bent (15 jaar ofzo). Maar ik geloof niet dat iemand daar 7 maanden voor nodig heeft om dat te bedenken. En daar gaat het mij om.
Het heeft niet alleen maar te maken met het bedenken van wel of niet houden. Het gaat ook niet alleen maar om de tienerzwangerschappen maar daarbij zijn er wel veel meer externe factoren die meespelen. Een puber kan wel voor zichzelf verzinnen dat ze het kind niet wil, maar dan moeten over het algemeen wel eerst de ouders op de hoogte zijn van de zwangerschap wil ze van hen hulp verwachten. Er zijn genoeg pubers die voor die mededeling zo bang zijn (voor straf) dat ze het niet zullen vertellen als het niet hoeft. Als je het een beetje goed kunt verbergen zit je zo aan de 7 maanden.

Situaties kunnen ook veranderen in 7 maanden. De vader kan bijvoorbeeld weggelopen zijn omdat ze het niet weg wilde laten halen (zou ik ook doen). Daardoor is er geen volledig gezin meer om de pasgeborene in op te vangen: kan ook een prima (en verstandige) reden zijn om de zwangerschap af te willen breken. Een financiele situatie kan ook veranderen. Er kan heel erg veel veranderen in 7 maanden tijd die je van mening doen veranderen over het wel of niet geboren laten worden.

Verder zijn er een hoop mensen die gevoelig zijn door gepraat van anderen. Iemand die het eigenlijk heel graag weg wil laten halen kan zich laten overhalen door anderen die daar heel fanatiek over zijn ook al staat ze er eigenlijk niet achter. Als je dan ook nog de schrik hebt dat je ongewenst zwanger bent laat je je veel makkelijker overhalen, zeker als betreffende personen belangrijk voor je zijn. Meer bedenktijd zorgt hiermee voor een beter overwogen beslissing.
pi_61320458
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 14:03 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Tsja... jij kan het wel niks vinden, maar voor de wet is het toch zeker wat.
Als een kindje na de 24 weken geboren wordt moet het aangegeven worden en als het overlijdt moet ook dat aangegeven worden en moet er toestemming verleend worden tot begraven of cremeren, net als bij ieder ander mens.
Ik ben dan ook zeker voorstander van elke wetgeving die dat terugdraait, want een mens is het nog zeker niet.
  dinsdag 2 september 2008 @ 14:22:04 #110
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_61320556
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 14:15 schreef 700MB het volgende:

[..]

Het heeft niet alleen maar te maken met het bedenken van wel of niet houden. Het gaat ook niet alleen maar om de tienerzwangerschappen maar daarbij zijn er wel veel meer externe factoren die meespelen. Een puber kan wel voor zichzelf verzinnen dat ze het kind niet wil, maar dan moeten over het algemeen wel eerst de ouders op de hoogte zijn van de zwangerschap wil ze van hen hulp verwachten. Er zijn genoeg pubers die voor die mededeling zo bang zijn (voor straf) dat ze het niet zullen vertellen als het niet hoeft. Als je het een beetje goed kunt verbergen zit je zo aan de 7 maanden.

Situaties kunnen ook veranderen in 7 maanden. De vader kan bijvoorbeeld weggelopen zijn omdat ze het niet weg wilde laten halen (zou ik ook doen). Daardoor is er geen volledig gezin meer om de pasgeborene in op te vangen: kan ook een prima (en verstandige) reden zijn om de zwangerschap af te willen breken. Een financiele situatie kan ook veranderen. Er kan heel erg veel veranderen in 7 maanden tijd die je van mening doen veranderen over het wel of niet geboren laten worden.

Verder zijn er een hoop mensen die gevoelig zijn door gepraat van anderen. Iemand die het eigenlijk heel graag weg wil laten halen kan zich laten overhalen door anderen die daar heel fanatiek over zijn ook al staat ze er eigenlijk niet achter. Als je dan ook nog de schrik hebt dat je ongewenst zwanger bent laat je je veel makkelijker overhalen, zeker als betreffende personen belangrijk voor je zijn. Meer bedenktijd zorgt hiermee voor een beter overwogen beslissing.
Dan nog heb je daar geen 30 weken voor nodig.
Maar deze discussie is zinloos. Jij hebt hier een nogal bekrompen gedachtengang over, en ik kan je alleen maar bejubelen in het feit dat JIJ geen kind op de wereld gaat zetten. Wordt de wereld er toch nog een stukje beter op vandaag.
pi_61320828
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 14:22 schreef amaranta het volgende:
Dan nog heb je daar geen 30 weken voor nodig.
Dat jij daar geen 30 weken voor nodig hebt wil niet zeggen dat niemand dat heeft. Als je emotioneel bevangen kunt worden door een ding in je buik is dat ook prima mogelijk voor alle dingen daaromheen. Angst, schrik en shock (en als gevolg daarvan bijvoorbeeld ontkenning) kan heel groot zijn.

Een weloverwogen beslissing na 7 maanden is altijd beter dan een beslissing die je maar snel even genomen hebt na 5 weken omdat je nu eenmaal snel een beslissing moest nemen.
  dinsdag 2 september 2008 @ 20:18:00 #112
223428 Countess
De kater komt later. Prrrrt!
pi_61329381
quote:
Op maandag 1 september 2008 17:11 schreef Sjeen het volgende:
Kinderen maak je... Niks nemen of krijgen
Ze komen ook niet zomaar uit de lucht vallen.
En ze worden niet met de ooievaar gebracht, ongelooflijk dat mensen hun kinders dat vroeger wijsmaakten..
Kom ook gezellig meekotsen in mijn pukeboek!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')