abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61436485
Wow Suzanna, wat een schrik

Morris is ook allergisch voor pinda's maar dat wisten we al vrij vroeg omdat hij veel last had van eczeem en ze een bloedtest bij hem deden toen hij een maand of 7/8 was.

Heeft ze er nooit eerder last van gehad?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zaterdag 6 september 2008 @ 21:58:51 #202
11682 Moonah
Jolie femme
pi_61436611
Wat heftig Suzanna.
Die foto ziet er al eng uit, en dat is vast maar een fractie van hoe het in het echt was...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_61436687
Het zag er inderdaad nog enger uit Moonah, het viel me een beetje mee toen ik de foto zag eigenlijk. Ik vond het erger in het echt.

Snoopy, ze heeft nooit ook maar ergens duidelijk last van gehad behalve eczeem, maar dat hebben ze alledrie en lijkt niet gebonden te zijn aan voedsel. Het is er elke dag, soms wat erger maar niet duidelijk aanwijsbaar. Dat zou wel handiger zijn...Ik zei al tegen de ambulancebroeder vandaag, had ze maar gewoon eczeem, dit is echt eng.

Chacama, jij hebt er wel ervaring mee toch, met allergie (maar dan veel erger nog?)
Ik vind ook dat Julia het heel goed heeft gedaan, ben ontzettend trots op haar. Ze is echt een klein bikkeltje! (met een schattig koppie )
pi_61436703
Zo, nu even relaxen op de bank. Ben ik wel aan toe.
pi_61436848
Pffff.... Suzanna, heftig hoor!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_61436950
Dappere Julia. God, wat een dag inderdaad Suzanna. Betekent dit dat ze altijd een overgevoeligheid voor noten zal hebben?

En Chaca, moeilijk lijkt me dat, dat provoceren. Hoe is het nu, jeukwise? Alle plekken weer weg?
Hardloper.
IG @webkim
  zaterdag 6 september 2008 @ 22:18:24 #207
144006 chacama
Ondernemend!
pi_61437088
@ suzanna, de reactie van Julia was direct. Bij Maud duurt het even voordat er een reactie optreedt. Voorheen was het met spugen en spuitluiers, waarna de exceem volgde. Nu is het dus afgenomen tot alleen exceem en wrs. buikkramp.

@Webkim, jeuk is niet weg. Heb ze vanavond nog een keer extra ingesmeerd. Ze heeft het open gekrabt en krabt zelfs in d'r slaap. als de hormooncreme doet wat ie moet doen, is het morgenavond over en houdt ze alleen nog de krabwondjes over.

En nu gaat deze mama ook slapen en morgen hopelijk droog wandelen....
pi_61437341
Suzanna, wordt er gelijk getest op meer allergieën?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 7 september 2008 @ 00:34:31 #209
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_61439979
Jeetje Suzanna, wat een schrik! Misschien maar goed dat je erbij was en dat het nu gebeurt is. Had veel erger kunnen aflopen zo te zien!

chacama, wat vervelend met dat getest. Vreselijk. Ik hoop dat ze er gauw overheen groeit.
I'm so glamourous I piss glitter!
  zondag 7 september 2008 @ 00:45:40 #210
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_61440196
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 21:37 schreef snoopy het volgende:
Transavia
Ah, daar vliegen wij ook mee .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zondag 7 september 2008 @ 00:49:22 #211
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_61440251
Wat een schrik Suzanna! Ik heb ook ooit eens zo'n allergische reactie gehad (op vetblokkers ) en toen had ik ook ineens zulke dikke lippen (ik liep nog te winkelen ook). De huisarts zei later dat dat best gevaarlijk kan zijn omdat het ook op je luchtpijp kan slaan....gelukkig is alles goed afgelopen met je kleine meidje!
  zondag 7 september 2008 @ 07:18:48 #212
45621 Suzanna
Mama van...
pi_61442467
Viv, ik denk dat ze daarom zo snel reageerden en een ambulance stuurden. Ik wist dat toen niet, dat het op de luchtpijp kon slaan, maar ik merkte wel dat ze veel hoestte en een klein stemmetje had, en dat vond ik al eng.

Mijn man had Julia trouwens helemaal niet met opgezwollen gezichtje gezien en toen ik (heel argeloos) hem de foto liet zien schrok hij zo dat hij even weg moest lopen. Hij wil 't ook niet meer zien, was echt heel erg geschrokken (tja, ik zag haar eerst met dik lipje en toen steeds meer rare dingen, dat was meer een overgang...)
  zondag 7 september 2008 @ 07:42:33 #213
45621 Suzanna
Mama van...
pi_61442519
Trouwens, wat jij vertelde Chacama (ik was even vergeten hoe Maud reageert op eten maar had het achteraf weleens gelezen!) lijkt me, misschien stom hoor, maar zo mogelijk nog enger, omdat je niet weet welk voedsel het gedaan heeft (hoewel ik dat nu ook nog steeds niet zeker weet...)
Arme Maud...krijgt ze niet een beetje een aversie tegen eten, zoals Arwen van Evenstar?
  zondag 7 september 2008 @ 08:56:41 #214
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_61442735
jeetje suzanna, dat is wel schrikken zeg. maar wel goed dat de artsen geen halve maatregelen nemen. sterkte ermee!

en maud ook een dikke kus.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_61443044
Suzanne wat een schrik zeg! Lijkt me vreselijk om mee te maken! Goed dat de medische diensten meteen langskwamen. Je moet er toch niet aan denken wat er had kunnen gebeuren
  zondag 7 september 2008 @ 11:49:14 #216
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_61444522
Zo, even bijgelezen

Wat fijn dat pepijn gegroeid is!
Slaapmeisje, veel plezier op vakantie!
Chacama, wat naar lijkt me dat om te moeten provoceren. voor jou en Maud en de rest van de fam. Hopelijk groeit ze er snel overheen.
Karin, hoeveel tanden en kiezen komen er nu door? Hopelijk zijn ze er snel, en is de pijn weer gauw klaar.
Jeetje, Suzanna, wat een verhaal! Het ziet er ook zielig uit met van die dikke lippen! Wel fijn dat Julia zich zo goed heeft gehouden, stoere meid! Gaan ze nu idd andere voedsesltesten doen om te kijken of ze ook voor andere voedselsoorten allergisch is?

Heb mn eerste werkweek achter de rug, kan k weer eens reageren. Fok-ken in je eerste werkweek is ook weer zoiets

Het is hier nog steeds feest met poepluiers, stinken uit zijn mond, stinken in het luiergebied, stinken in zijn geheel, echt vies, maar geen verse tanden of kiezen. We kunnen ze niet vinden, terwijl hij toch echt al een paar weken aan de gang is

vanochtend was weer leuk. romper nat en vies, dus ik zet hem nere op de commode en doe luier open, terwijl eli erop zit, kijken hoe hij reageert. kijkt omlaag, staat verschrikt op en klampt zich aan me vast. ik kan zo rustig schoonmaken, licht kokhalznd van de stank , zijn de doekjes op. sta je daar, vies kind je handen dat niet meer durfde te gaan zitten, ook al was luier weg, en de doekjes buiten handbereik. gelukkig hoorde PR me mopperen en gaf de doekjes aan. eli bijna schoon, gaat hij nog plassen ook! dus ik zet hem verschrikt neer, eli plast wat verder, kijkt omlaag, ziet dat hij plast, schrikt zich wezenloos en gaat heel hard huilen! was wel schattig. helemaal bang van zichzelf

verder gaat het prima in huize PR
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_61445257
Suzanna, wat schrikken zeg, zo'n reactie. Gelukkig is het weer helemaal goed.

Chacama, hopelijk groeit ze er snel helemaal overheen. Maar het lijkt me wel erg vervelend om het zo te moeten provoceren. Hoe gaat het vandaag met de plekken?

Davinia, klinkt bekend.. Hier ook al een week of 2 vieze broeken, gevoelige billen, raar geurtje uit zijn mond, en humeurig. Maar toch nog geen nieuwe tand te zien. Soms denk ik een nieuwe kies/tand te zien, maar als ik voel, dan zit er nog steeds tandvlees op, en kijken dat lukt eigenlijk niet..
En schrikken van zichzelf! Als dat geen jeugdtrauma wordt

Hier is het -zelluf doen- helemaal in.. En hoe meer je helpt, hoe dwarser hij wordt.. Dus bijna helemaal zelf laten doen (wel helpen bij prikken/lepel vullen) is het functioneelst qua voeding. Iets minder qua schoonmaakwerk
Straks eens kijken of hij na de boterham in een goed humeur is. Dan gaan we gezellig naar het zwembad met zijn drieen..
  zondag 7 september 2008 @ 14:48:27 #218
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_61448170
Jeetje Suzanna wat een schrik zeg! Gelukkig is het allemaal goed geëindigd, maar wat een situatie!

Wat stom van die buggy Snoopy! Ik ben vorig jaar met BMi gevlogen en dat ging perfect, inderdaad bij het instappen de buggy afgeven en bij het uitstappen brachten ze hem ons weer.

Simon is zo leuk! Hij vertelt de hele dag door, momenteel is hij erg bezig met wat van wie is. papasauto, mamasbrood, kukjeskikke (plukjes drinken=hond). Ook met o-o, we horen zelfs o-o Thies, dus ik weet niet wat er zich 30 kilometer verderop afspeelt
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_61448980
Jemig Suzanna, dat was wel schrikken! Het ziet er ook echt wel scary uit inderdaad
Moet ze verder nog getest worden op andere allergieen?

Wat schatiig dat Simon Thies roept!!! Dikke maten!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zondag 7 september 2008 @ 15:31:35 #220
94046 PM-girl
pi_61449108
En nog extra trots: Simon bouwt sinds een week echt met Duplo. Zó knap vind ik dat!
Het is nog niet zo mooi als het bouwwerk van Jeliefs Emma laatst, maar het is toch een mooie toooh geworden

[ Bericht 15% gewijzigd door PM-girl op 09-09-2008 13:50:00 (weg) ]
*
  zondag 7 september 2008 @ 18:16:35 #221
11682 Moonah
Jolie femme
pi_61453344
quote:
Op zondag 7 september 2008 14:48 schreef PM-girl het volgende:
Simon is zo leuk! Hij vertelt de hele dag door, momenteel is hij erg bezig met wat van wie is. papasauto, mamasbrood, kukjeskikke (plukjes drinken=hond). Ook met o-o, we horen zelfs o-o Thies, dus ik weet niet wat er zich 30 kilometer verderop afspeelt

Ik was daar op vergeten te reageren toen je het eerder schreef, maar wat leuk dat Simon zich Thies nog zo goed herinnert. Ik denk dat het vást wederzijds is, maar Thies is helaas nog niet zo verbaal vaardig, as you know.

En leuk dat hij zo goed een tooooh kan bouwen!

Suzanna, hoe is het vandaag met Julia? Ben je zelf een beetje bijgekomen?
  zondag 7 september 2008 @ 18:20:29 #222
11682 Moonah
Jolie femme
pi_61453436
Wij hebben trouwens een heerlijke dag achter de rug, ondanks alle natte plensbuien tussendoor.
Vanochtend waren we al om 9 uur bij een superleuke buurtrommelmarkt. Thies heeft lekker rondgestruind en een ziekenwagen (mét sirene ) gescoord. Daarna naar een buurtfeest met treintje en springkussen. Ook erg gezellig. En we zijn net terug van een verjaardag waar hij dan ook zo leuk en amusant is. Lekker spelen met van die grote lummels, voetballen, toastjes snaaien, bij mama op schoot spelen met 4 op een rij zodat ik lekker kon bijkletsen.... Echt, ik vind het zó leuk met mijn menneke.
  zondag 7 september 2008 @ 19:02:22 #223
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_61454382
Suus wat een schrik is dat he, ken je gevoel maar al te erg.
Pinda allergie is vaak en losstaande allergie, heel veel mensen hebben het hoor, alleen weinigen zulks een heftige reactie.
Wij hebben intussen ook een ana-pen ipv epi-pen, maar feitelijk zelfde werking hoor.
Vraag je aan je huisarts ook eentje voor op de plekken waar ze vaker is zoals psz eventueel of oma.

Ook voorzichtig zijn metfrieten van frietzaak eten, meeste bakken in plantaardig van remia das veilig. maar sommigen in arachideolie, en sommigen met pinda allergie kunnen daar op reageren.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  Jubileum moderator zondag 7 september 2008 @ 19:08:23 #224
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_61454509
Hemel zeg Suzanna ik kan me je schrik heel goed voorstellen, dat arme kleintje. Gelukkig is het goed afgelopen!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_61455236
Pfff even hier mijn ei kwijt hoor.

Deze week is gewoon erg hectisch geweest. Maandag gehoord dat het werk er vanaf begin volgend jaar nu echt zo goed als zeker toch echt helemaal mee gaat stoppen Maar per wanneer is nog niet bekend, dus helaas veel onzekerheid.

En Linde is sinds donderdag gewoon echt zooooo moeilijk. Hele avonden huilen/krijzen en dan soms 's nachts ook zodat we soms maar 3 uurtjes slapen Afgelopen vrijdag proefexamen van mijn cursus gehad. Telde gelukkig niet mee qua cijfer want ik was nou niet echt in topconditie zeg maar En nu gewoon al 2 dagen een meisje in huis dat af en toe ineens veel meer kan (net kwam ze ineens langsgelopen achter haar loopleeuw toen ik zat te bellen ) en dat toch nog zo gefrustreerd is dat niet alles lukt. Dus de hele dag huilen, zeuren, miepen etc. Nu komt er ook nog eens bij dat ze erg verkouden is en dat er volgens mij een tandje (eindelijk een 4e tand?) op doorkomen staat.

Sorry voor de klaagzang, maar het loopt hier gewoon even niet zo heel erg lekker allemaal...
  zondag 7 september 2008 @ 19:42:07 #226
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_61455357
Jeetje Suzanna, wat een schrik!
Gelukkig is het allemaal nog goed afgelopen. En ik meende tussen de regels door te begrijpen dat je je schuldig voelt? If so: niet doen hoor! Als ze er nu niet op gereageerd had dan was het een andere keer wel raak geweest. Nu was het gelukkig gewoon thuis en was je er zelf bij.

Chacama, zwaar zeg, je kleintje bewust pijn doen...
Een voor jou en die dappere Maud.

Simon is een heuse bouwer, wat knap Hier bouwen M. en ik met Duplo zodat Devin het vakkundig kan slopen.
En ontzettend schattig dat hij zo te zien zijn speelmaatje Thies mist

Hier hebben we een ventje dat gelukkig weer wat vrolijker is en ook weer beter is gaan eten.
Gister aten we spinazie en toevallig heeft hij vanmiddag 5 passen gelopen met een mega-pak luiers (76 stuks) in zijn armen Je kon me opvegen, ik had niet eens gedacht dat hij het pak van de grond zou krijgen
.... met gevoel voor drama....
pi_61455419
suzanna wat heftig. wat was ze stoer zeg.

simon

thies wat leuk een auto met sirene

chacama wat erg voor maud.

renske is vandaag vreselijk vervelend dingen doen die ze niet mag(bij opa en oma zich gedragen).
mama van 3 kids!
  zondag 7 september 2008 @ 19:45:34 #228
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_61455432
Stiemie
Komt goed, deze fase gaat ook weer over! En dan heb je je engel van een dochter gewoon weer terug, met nieuwe trucjes
Maar wat rot van je werk zeg...
pi_61458254
Stiemie, volgens mij hebben ze allemaal wel eens van die periodes dat het 10 keer niks is.
Misschien een sprongetje?
Hopelijk gaat het snel beter, ook de nachten, want dat is zo slopend!

Meike was vandaag alweer wat beter te spreken, gister ook nog wat verhoging door de doorkomende kiezen. Ze eet en drinkt slecht, maar dat zal wel weer goed komen.
Davinia, je vroeg hoeveel tanden er doorkomen, maar ik krijg niet de kans om te kijken.
Haar mondje ziet er van binnen net uit als een maanlandschap met hobbels en bobbels, dus er staat vanalles op knappen daarzo
  zondag 7 september 2008 @ 21:27:54 #230
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_61459118
stiemie, het zou me niets verbazen als dit de sprong naar loslopen is. sterkte iig!

devin, sterke vent. kun jij als je bij ons bent misschien wat dozen versjouwen?

hier zijn we weer terug in het hotel na een weekend bij vrienden in tunis. het was erg leuk, maar ook erg vermoeiend. anna is vreselijk verwend, maar eet vrij slecht. watermeloen, brood en frietjes. en ze loopt de hele dag rond met een rol koekjes die ze niet eens lust...

ik heb vanmiddag gelachen. anna had in zee gezwommen en ging een stukje op het strand lopen. ze hield haar evnwicht niet en viel voorover met haar gezicht in het zand. zonnebrand, zee en zand en we hadden dus een echt zandmonster. ik lag in een deuk, maar anna vond het niet om te lachen...het drama dat volgde toen we haar moesten schoonmaken laat zich moeilijk omschrijven.

aangezien het hier bloedheet is, heeft annawa last van zweetbultjes achter haar oren. ze loopt er steeds aan te krabben. iemandnog tips? ik heb calendula bij me. zou dat helpen?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_61459360
Volgens mij moet je dan over haar oor plassen...of was dat nou met kwallenbeten....
  zondag 7 september 2008 @ 21:38:35 #232
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61459515
quote:
Op zondag 7 september 2008 21:33 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Volgens mij moet je dan over haar oor plassen...of was dat nou met kwallenbeten....

Dat laatste! Friends: 'So you eh... '
pi_61459655
Karin wij krijgen ook geen kans om bij Linde in haar mondje te kijken hoor Die kaakjes gaan stijf op elkaar als ik een poging doe.

Devin wat ben je sterk zeg. Een echte stoere sterke man

Anna kleine zandhapper met je rol koekjes Klinkt wel echt als een heerlijke vakantie zo Memmel.

Pff Linde ligt alweer te huilen in bed. Ik weet eigenlijk niet zo goed meer wat ik moet doen Ze heeft genoeg gegeten, gedronken. Maar ze blijft nu ook maar gillen. Ben eigenlijk ook bang als ik haar eruit haal, dat ze eraan gaat wennen en dus juist blijft huilen. Waarom zijn kinderen zo ingewikkeld?
  zondag 7 september 2008 @ 21:48:01 #234
144006 chacama
Ondernemend!
pi_61459859
quote:
Op zondag 7 september 2008 21:33 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
en toen kon je de advocaat (ja echte zeeuwse) van het scherm afvegen...
maar ik zou het koelen met calendula of iets met aloevera in. Werkt ook verzachtend en verkoelend.

Suzanne, ik was ook nieuwsgierig hoe het nu met Julia gaat. En hoe nu verder? tests?
maud is gelukkig alleen maar allergisch voor koemelk. En daar kan ze overheen groeien en daar begint het dus ook al aardig op te lijken. (zie vorige pagina)

De exceem in de nek is weg, dus daar alleen de krasplekken. Op de benen wel nog een paar grote plekken.

Vandaag gelukkig wel een gezellig meisje mee naar Opa gehad. En we zijn gaan wandelen. Was een wandeltocht uitgezet door een wandelgroep uit Taiwan (daar waar ik ooit gewoond heb met mijn ouders).

Maud in de draagdoek en Fleur heel stoer zelf lopen. De eerste 5 gingen goed, de ander 3,6 kilometer heeft ze bij iemand op de rug mogen hangen in de backup drager.

En ik geloof dat het voor Meike is.... het is een fase....het is een fase....
pi_61460577
Wat zijn onze kids toch gezellig

hier ook een drama om Chris in slaap te krijgen, uiteindelijk toch maar bij mij op het grote bed, en toen hij bijna sliep terug gelegd. Toen had hij wel de rust om zelf verder in slaap te vallen..
We hebben wel lekker gezwommen vanmiddag. Chris leek het even niet leuk te vinden, maar we waren gelijk naar het diepe water gegaan. Toen hij eventjes had gewent in het pierebadje ging het daarna wel goed. Het was alleen wat koudig, dus we zijn niet heel lang gebleven..
pi_61460854
Leuk is dat he Deepfreeze om te gaan zwemmen. Linde is ook een echt waterratje

Scheelt dat als je Chris eerst bij jou in slaap laat vallen? Ik durf Linde eigenlijk nooit zo goed bij mij in bed te laten slapen. Ben te bang dat ze daar snel aan gaat wennen. 's Morgens komt ze vaak wel nog even bij ons in bed spelen/klieren/kroelen . Als ze echt ziek is slepen we haar (zware gietijzeren ) bedje wel naar onze slaapkamer. Zo kan ze bij ons liggen, maar blijft ze toch in haar eigen bedje.

DF ik bedoel niet dat ik het raar vind hoor dat je dat doet, het is meer gewoon een tic van mezelf dat ik het niet durf
pi_61461290
We nemen Meike heel af en toe ook weleens bij ons in bed, maar alleen als ze echt iets heeft. Zoals 2 nachten terug, toen ze zo'n last van de tandjes had. Als ze in bed huilt en ze is meteen stil als ik haar oppak dan leg ik haar terug in haar eigen bedje, en dan heeft ze pech
In Linde's geval zou het me niet verbazen dat het beter gaat als ze loopt. Dan is ze daar nu zo mee bezig, ook in haar hoofd, dat ze er niet goed van kan slapen.
  zondag 7 september 2008 @ 22:34:59 #238
94046 PM-girl
pi_61461487
Stiemie, dat doen wij ook, áls het 'nodig' is dat SImon bij ons slaapt. Bij ons in bed zou ik soms stiekem wel eens willen, maar hij beweegt zoveel dat het niet kan. Hij heeft de laatste tijd namelijk de neiging aan de borst in slaap te vallen bij mij, als hij ooit 's avonds nog wakker is. Dat ligt dan zo gezellig, maar kan echt niet.
Het campingbedje zetten we neer als hij ziek is.
*
  zondag 7 september 2008 @ 22:43:27 #239
11682 Moonah
Jolie femme
pi_61461791
Wij hebben gewoon standaard een bedje naast ons eigen bed staan.
Ik denk dat Thies er zo'n één keer per week in belandt, als hij 's nachts wakker wordt en niet meer kan doorslapen. Werkt prima. In die zin dat hij stopt met brullen en met een beetje pech uuuuuren gaat liggen spelen (ik overdrijf niet!), maar dan kan ik iig nog een beetje wegdommelen.
Bij ons in bed doen we heel zelden. Laatst was hij eng aan het dromen (denk ik), stopte niet met huilen. Toen kon ik hem bij me wel wat kalmeren. Maar na een half uurtje verhuist hij dan toch écht naar het bedje naast me. Het voelt heel knus, maar zo'n draaikont naast me die aan mijn neus/ogen/haren/moedervlekken ligt te friemelen is niet slaapbevorderend.
  zondag 7 september 2008 @ 23:02:23 #240
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_61462430
Memmel (zandmonster) K_P (iets met plas) en Moonah (moedervlekken)
En ik was al melig
  zondag 7 september 2008 @ 23:10:00 #241
45621 Suzanna
Mama van...
pi_61462668
Wat lief dat jullie allemaal gereageerd hebben. Het gaat vandaag heel goed met Julia, ze is helemaal haar oude zelf weer en heel vrolijk. Tis een schattig meiske.
Vandaag hebben we een familiedagje gehad en iedereen was weer weg van haar, allemaal ooms/tantes (oudooms en tantes vooral maar goed) die ze niet vaak zien gaven haar aandacht, pakten haar op, gaven haar wat lekkers (gelukkig geen pinda's ) en dat was wel een beetje teveel voor haar want in de auto terug (we zijn nog maar net terug! het werd nogal laat vanwege de lange reis) sliep ze erg onrustig en was ze in haar slaap met haar beentjes aan het schoppen. Dat had ik nog niet eerder gezien. Maar toen ze wakker was en ik haar uit de auto haalde zei ze heel vrolijk: jaaaaaaa!

Vinden jullie dat ook zo knap trouwens, dat ze zomaar weten als je ergens weggaat? Ze vangen een paar woorden op ook al praten ze zelf niet veel en begrijpen 't al, ze zei al 'dag dag' toen ik haar nog maar net opgepakt had om afscheid te gaan nemen. Zo leuk! (en dat op de late avond!)

Verder, wat jullie vroegen over tests, weet ik nog niet zo goed. Ik hoop de huisarts er maandag over te spreken, die is nu ook ingelicht als het goed is want die werkte toevallig ook op de huisartsenpost zaterdag (alleen kreeg ik haar niet gek genoeg). Ik denk dat ik wel doorgestuurd zal worden maar ik heb me laten vertellen dat de tests vaak vals-positief of negatief kunnen zijn dus dat het weinig zin heeft. Ze is in het verleden al getest op allergie in het ziekenhuis omdat ze toen zo slecht dronk, maar daar was niets uitgekomen toen. Geen idee of ze toen alleen op lactose e.d. getest hadden hoor, toen was ze nog maar een baby.
Maar ik hoor het wel, en houd jullie ook op de hoogte.
pi_61463691
Stiemie, bij van dit soort onrustige dagen (of eigenlijk al 2 weken), dan helpt het wel. Hij blijft op zijn kamertje maar brullen, en gaat dan ook helemaal hikken en oprispen, niet echt een geweldig recept als je rustig moet slapen.
Als we hem dan op het grote bed leggen, en stijf vasthouden (bijv: ik op mijn zij, Chris op zijn rug, ene arm tussen zijn en mijn lichaam, andere armpje hou ik vast. Dan kan zijn lichaampje dus niet meer drukte maken. De eerste paar minuten brult hij nog wel, maar vaak komt hij snel tot rust, en kijkt nog wat rond, totdat hij steeds meer rust vind. Vaak leg ik hem over als hij wat langer zijn oogjes dichthoud. Dan heeft hij genoeg rust om zelf verder te slapen..
Maar hij gaat dus wel terug naar zijn eigen bed&kamer, hij heeft nog nooit bij ons in bed geslapen..
Als hij 's nachts brullend wakker wordt, dan houden we hem daar op schoot, dan valt hij vaak ook wel weer in slaap. Maar dat werkt alleen als hij al semi-slaapt.

Het gaat nu zo al de hele week, af en toe bij ons in slaap vallen, af en toe zelf in zijn eigen bedje. En dat gaat prima. Nog geen gedram om altijd bij ons te slapen. Misschien af en toe 10 minuutjes gehuil voor het slapen. Maar dat is dan een andere soort geluid als dat gebrul.

Hoe je zoiets ontdekt? gewoon moederinstinct. Ik verbaas me soms over dingen die ik gewoon op mijn gevoel oplos, zonder erbij na te denken. Daar begin ik steeds meer op te vertrouwen, hoe typisch de oplossing soms ook is
  maandag 8 september 2008 @ 08:49:18 #243
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_61467074
DF, dat is idd ook wel slim. een soort van inbakeren, maar dan met je eigen lichaam!

Mss is het een idee om wel op de kamer te blijven, in het zicht, maar zonder oogcontact. dan weet linde dat je er nog bent, en dat kanook rust geven?
En als je het gevoel hebt dat er echt iets is, kan het toch geen kwaad om haar een keertje te "verwennen"?
Maar doe vooral waar je je goed bij voelt! Succes ermee!

(Ik hoop niet dat eli zo'n last gaat krijgen van sprongen, et klinkt erg vermoeiend!)
pi_61470495
Ik ben even jaloers op alle mama's papa's en dreumesjes die nu lekker ergens onder de zon liggen.. Het is hier koud, donker en herfstig aan het worden

Davinia, het is inderdaad een soort inbakeren.. En stiekum ook wel fijn om hem tegen me aan te hebben als hij zo van streek is..
Maar ik waak wel heel erg dat ik niet alle slaapjes op een dag zo doe. Soms is het (als hij al gaat huilen) ook wel genoeg om gewoon even in de kamer te blijven staan, of toch maar eventjes laten uitrazen. Maar er gebeurd nu ook even zoveel.. Hij wil zelf eten, krijgt tandjes, en zit tegen 1 slaapje aan te hikken.. Gewoon frustraties genoeg..
pi_61471320
Bijgelezen

Suzanna! Wat erg! Ik heb het zelf als klein kind ook gehad en ik je vertellen das niet boffen! Wat een dapper dametje toch en fijn dat het weer goed gaat!

Jet loopt los sinds net

Ze loopt te schateren als ze het doet en ik ben ook erg trots
Eindelijk hebben we dan ook traphekjes van die vreslijke Kiddy Guards, maar dat waren de enige die pasten...... beetje duur zijn ze wel
Vakantie was ook top! De eerste dagen moest ze wel wennen ( huilen, jengelen .... ) maar na dag 3 was ze weer helemaal Jet
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_61471677
Ook net bijgelezen!

Pfff wat een nare momenten voor Maud… ik hoop ook dat ze er snel overheen groeit… zuivel mag dan wel overschat worden, het zit in onze streken in zo veel producten!

Julia, arme meid! Dat is echt schrikken Suzanne! En je schuldig voelen hoeft echt niet, het had ook op een ander moment of een ander product kunnen gebeuren…

Jet!!! Wat goed meisje!

En alle tandenleed en slapeloze nachten… wij schuiven aan… gelukkig nog maar 1 slapeloze nacht maar wel een aantal behoorlijk lastige dagen achter de rug. Vrijdag, zaterdag en zondag een pips meisje met verhoging tot koorts (38 – 39,5°) dat niet wou spelen maar vooral gepakt wou worden.
Komt nog van de BMR dachten we vrijdag (toen 8d terug), maar zaterdag mochten we even in haar mondje kijken en je ziet behoorlijk wat doorschemeren. En ze trok echt zo’n zielig gezichtje als je aan haar tandvlees kwam.
Vannacht hebben we haar voor de lieve vrede bij ons genomen. Zo sliepen we allemaal toch nog een beetje. Het is makkelijker sussen als je gewoon even moet strelen en fluisteren dan als je helemaal naar haar kamertje moet en haar eruit moet nemen.

Volgens mij had ze ook last van de paprika die ze ’s middags gekregen had, ik denk dat ze dat nog niet goed verteert…
En ze moest alleen mij hebben, ’t is echt een mamaskindje geworden. Bij mijn vriend werd ze helemaal hysterisch en ze bleef maar huilen…Niet fijn voor hem
Draait vast wel een keertje zeker?
  maandag 8 september 2008 @ 13:06:31 #247
144006 chacama
Ondernemend!
pi_61471794
Jet

Iksje, het draait wel bij, maar ik merk bij allebei mijn meiden dat bij pijn en ellende 's nachts mama eigenlijk de enige is die goed kan doen....maar goed, zo was ik vroeger ook. Mijn vader is geweldig, maar als ik ziek ben wil ik maar 1 persoon om me heen hebben....
  maandag 8 september 2008 @ 13:31:31 #248
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_61472340
Ik neem Dean regelmatig 's nachts in bed...als ie huilend wakker wordt.

Al was het alleen maar om het aaiende handje over mijn hoofd 's ochtends ...

"Aai, aaaaii, mama"

En als ik dan wakker wordt "Haaaaiii!!! "

pi_61474117
Jet, wat goed!!!
  maandag 8 september 2008 @ 17:27:34 #250
45621 Suzanna
Mama van...
pi_61477327
Jullie hebben gelijk hoor, en kersjes, ik voel me inderdaad wel schuldig. Ik weet dat het niet hoeft maar ja, het is voor m'n gevoel toch 'door mijn toedoen' gebeurd en dat steekt wel. Maar ja, als iemand anders het haar per ongeluk had gegeven was het ook gebeurd. Ik ben blij dat ik het nu weet in ieder geval.

Evenstar, nog bedankt voor je inhoudelijke reactie, ik was vergeten er gisteren op te reageren. Vandaag ben ik bij de huisarts geweest en heb gelijk nog een ana-pen gevraagd voor in de tas als we weggaan. Ik moet 'm altijd bij me hebben zei ze, en dan moet ik er dus wel meer dan 1 hebben. Ook is het belangrijk op de houdbaarheidsdatum te letten want ze zijn maar een jaar ofzo houdbaar.
Ik heb van haar gehoord dat ana-pen gewoon een andere merknaam is, Epinefrine is hetzelfde als Adrenaline (had ik geen idee van, maar ik ben dan ook geen expert ).
Ik heb nog wat gelezen op Wikipedia over pinda-allergie. Het grappige is dat mijn man gelijk aan mij vroeg, of Julia dan ook niet tegen de GEUR van pinda's zou kunnen (hij eet vaak pindakaas en was daar bezorgd over). Nou schijnt dat echt te kunnen, dat wist ik niet. Logisch natuurlijk want geurdeeltjes zijn ook deeltjes van de pinda.

Wat er nu verder gaat gebeuren/ is gebeurd, ze hebben bloedgeprikt bij Julia (kon gelijk bij de huisarts) wat verschrikkelijk was, ze krijste en ik moest haar echt in een houdgreep houden samen met de assistente terwijl de medewerker van de bloedbank (ofzoiets) haar prikte. Hij prikt de hele dag mensen maar kon haar adertje niet zo heel goed vinden, wat natuurlijk ook zielig was. Maar een klein beetje bloed kwam eruit, hopelijk is het genoeg. Ik ben blij dat hij het niet in haar andere armpje heeft gedaan want die was al blauw.

Over een week zou ik de uitslag moeten krijgen, er wordt ook op andere dingen getest namelijk.
  maandag 8 september 2008 @ 17:32:14 #251
45621 Suzanna
Mama van...
pi_61477439
Oh, enne, wat leuk dat Jet kan lopen! voor m'n gevoel is ze nog een baby grappig is dat! De tijd gaat hard hoor...ik vind Julia ook al zo groot (en eigenlijk zo vreselijk schattig klein ook ) ...

Wat ik net las over je kind stevig vasthouden bij een driftbui / krijsen 's nachts, dat doe ik ook. Het werkt stom genoeg ook alleen als ik haar vasthoud en meestal helpt het pas echt als ik ga zingen voor haar. Als papa alleen is krijgt hij haar bijna niet stil. Gelukkig komt het al een tijdje niet meer voor maar ze had een tijd geleden een soort 'sprongetje' denken we, ze heeft het een week lang elke avond / nacht een aantal keer gedaan (krijsen in bed) en dat hielp wel.
  maandag 8 september 2008 @ 20:14:39 #252
144006 chacama
Ondernemend!
pi_61481981
Wat fijn dat het bloed meteen is afgenomen. Zo snel mogelijk duidelijkheid is het fijnste.

Wij zijn vanmiddag bij de KA langs geweest. Ze vond de provocatie goed (genoeg) uitgevoerd. Maud is nu 82 cm en weegt 10 kilo en 750 gram. Dat ze nog meer dan 2 flessen drinkt is niet erg, want ze ziet er gewoon goed uit.

De KA vond de vele exceem-krabplekken erg zielig om te zien, maar wel duidelijk.

En verder had ze Maud heel snel door. Zeker toen die de stetoscoop elke keer weg sloeg. Je bent een kleine deugniet zei ze met haar mooie Belgische accent. Ja een deugniet....zeker weten.

Omdat de eerste bloedproef met ca. 6 maanden geen uitsluitsel had gegeven, vond ze het zinvol om nog maar eens een test te doen. En nadat ze geconstateerd had dat de ribbenkast van Maud toch enigszins naar buiten wijkt kon er dan ook op calcium getest worden. Ze gaf overigens wel meteen aan dat de test ook foutief negatief of positief uit kon vallen. Maar omdat de zorgverzekring moeilijk aan het doen is, gaf ze aan dat een positieve test alle twijfel weg kan halen en anders moesten ze het maar met de provocatie-test doen.

Bloedprikken ging super. Ze zat in een bekende houtgreep (beentjes tussen die van mij en 1 arm om haar heen en dan vervolgens haar te prikken arm vast houden en afleiden). Ze huilde even bij de prik, maar het krijsen begon pas toen ze een speeltje uit mocht zoeken en niet de hele speelgoeddoos mee mocht nemen. Tja, dat is mijn 'deugniet'.
  maandag 8 september 2008 @ 20:29:12 #253
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_61482414
jet, goed gedaan zeg! maud, ook ee grote meid geweest zie ik.

anna heeft hier ook weer wat nieuws. die zegt sinds gisteren een oot van hallo. als wij hallo! zeggen, antwoordt ze 'ajjo!'. maar dat doet ze dus ook als ze wakker wordt. steekt ze haar hoofd boven het bed uit....ajjjjoooooo! zo geestig.
  maandag 8 september 2008 @ 20:40:55 #254
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_61482749
Beethouden werkt hier averechts, Lotte houdt daar niet van.
Ook in de periode dat ze 's nachts overstuur was (ja het is echt een fase) was/ is de beste methode om har maar gewoon te laten schreeuwen. en nu soms nog, als ze gaat huilen als we haar naar bed doen dan gaan we zo snel mogelijk uit haar kamer. des te eerder stopt het. Ze ligt nog wel lang te kletsen, is leuk om naar te luisteren.
pi_61484684
En zo heeft ieder kind weer zijn eigen gebruiksaanwijzing!

Leuk ook dat Anna zo begint te kletsen!

En niet te vergeten: LOPENDE JET! HOERA!!!!
pi_61484765
Jet wat goed!!!

Dat worden 7 oktober een hoop lopende krioelende dreumesjes
pi_61484854
Jet wat knap zeg Lekker zelf aan de wandel

Pff wat erg zeg voor kleine Maud. Is niet niks dus zo allemaal

Suzanna klinkt wel heftig zeg zo'n pinda-allergie. Heeft ze er hiervoor nooit last van gehad met bv pindakaas ofzo? Of kan je dat ook ineens krijgen? Goed dat ze nu meteen testen op meerdere dingen, dat kan een hoop schelen straks.

Hajjo Anna! Zal inderdaad een heel komisch gezicht zijn Memmel om 's morgens een Ajjo te horen

Linde is ook niet echt van het beethouden. Ze wordt dan juist vaak extra driftig omdat ze zichzelf wil loswurmen.

Nou afgelopen nacht is weer een drama geweest en alsof dat nog niet genoeg is wil ze nu ook bijna niet meer eten Het lijkt erop dat er meerdere tanden aan het doorkomen zijn en zodra er tijdens het eten iets zeer doet in haar mondje, denkt ze dat het door dat eten komt en dan wil ze niet meer. Zelfs drinken/pap uit een fles lukt nu niet. Nu maar hopen dat ze vannacht niet wakker wordt van de honger... Mijn schoonouders waren er net en die hebben aangeboden om Linde anders morgen op te halen en dan een nachtje bij hun te laten slapen zodat wij wat bij kunnen slapen. Als vannacht weer zo verloopt als de afgelopen nachten, nemen we dat aanbod zeker graag aan

En nu lig ik al in bed met de laptop. Maar proberen zoveel mogelijk uurtjes slaap mee te pikken
  maandag 8 september 2008 @ 22:43:49 #258
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_61487195
nou stiemie sterkte ermee!

je kunt in de woonkamer nog een kanon afschieten, dus 7 oktober zal het best goed komen! als k_p maar niet over de dreumessen heen gaat plassen...je weet maar nooit. ik zet de mop iig vast klaar.
  dinsdag 9 september 2008 @ 08:11:38 #259
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_61490917
Memmel
En ik zie die kop van Anna zo voor me! Ajjo

Jet aan de wandel, wat leuk En nu pas traphekjes Beaker? Had ze dan nooit eerder de behoefte om de trap op te kruipen of klimmen?

Maud, kleine deugniet!
Wat een rare gang van zaken Chacama, vervelend dat de verzekering zo moeilijk doet.

Dean, da's gezellig wakker worden zo

Suzanna, bij de zwaarste vorm van pinda-allergie kun je idd van de adem van iemand die het net gegeten heeft al een aanval krijgen. Maar als er bij jullie thuis vaak pindakaas gegeten wordt dan had dat al eerder aan het licht moeten komen lijkt me. Hopelijk blijft het bij Julia bij de lichte vorm en zal ze er verder weinig last van houden.

Lastig he, die dreumesjes die het zo moeilijk hebben met alle lichamelijke en geestelijke veranderingen, en de papa's en mama's logischerwijs dus ook
Sterkte met deze fase!

Devin heeft ook weer wat: vanochtend voor de 3e ochtend op rij werd hij rond half 6 wakker. Zieligjes huilen en dan minimaal een kwartier (!!) aan de borst waarna hij klaarwakker is en niet meer wil slapen En dit terwijl het er net op leek dat hij begon door te slapen!
  dinsdag 9 september 2008 @ 09:18:54 #260
45621 Suzanna
Mama van...
pi_61491877
Kersjes, ik denk niet dat het bij Julia zo'n reactie geeft, maar dat er eerder geen symptomen zijn geweest hoeft zelfs niets te betekenen, iedereen kan ineens een allergie ontwikkelen voor zoiets. Stom he.
Maar inderdaad, bij Julia heeft het volgens mij geen effect gelukkig. Mijn man eet regelmatig pindakaas.

Enne, wat lastig zo'n fase van vroeg-wakker-worden...dat hebben ze hier ook allemaal wel gehad. Gaat wel weer over hoop ik...hoewel Sugar's kinderen altijd vroeg zijn (zo rond 5 uur??) geloof ik!
pi_61492648
ajjo Anna

Zo'n allergische reactie is ook wel iets waar ik bang voor was trouwens. Chris blijkt tegen alles te kunnen, wat hij tot nu toe gehad heeft. Dus de angst wordt al minder. Maar het lijkt me zo eng om je kindje zo te zien. En dan ook nog helder blijven en hulp zoeken..
Daarna ook nog bloedprikken en al het gedoe wat er achteraan komt..

Stiemie hoe is het vannacht gegaan? Hopelijk goed..

Hier lijkt het iets beter te gaan. Chris was gisteravond en vandaag ook in een iets beter humeur. Het eten gaat nu in combi, zelf voeren en gevoerd worden. En vanochtend heeft hij weer een hele boterham op. We gaven steeds brood met een flesje melk ernaast, maar die melk moest eerst op. Dus dan kwam hij niet verder dan een halve boterham. Nu heeft papa hem eerst een flesje melk gegeven, en een half uurtje later de boterham. En dat ging goed. Heb maar 1 stukje zien vliegen
Maar ik denk dat dat koppige/driftige/dwarse nog wel even blijft hangen.. Lijkt me echt zo'n dreumes-eigenschap. Gefrustreerd omdat er zoveel niet mag of lukt, en je kunt niet duidelijk maken wat je nou wil..
  dinsdag 9 september 2008 @ 10:20:50 #262
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_61492967
ajjo!
Stiemie, gebruik je dentinox oid om linde mee te verdoven? of anders paracetamol? kan een heleboel schelen.
jet, wat goed dat je kan lopen!

Eli heeft slecht geslapen vannacht, maar ik ben er niet uitgeweest. meneer troost zich wel met zn beer. lekker makelijk
Kan het zijn dat een druemes alle tekenen vertoont van tanden krijgen, maar dat er toch niets doorkomt? ik word er een beetje kriegel (en onzeker) van. er zit echt al 3 weken een enorme bubbel op zijn bovenkaak,
hij heeft gekwijld, nu niet meer,
hij heeft zeeer ranzig gepoept, wordt weer minder,
hij heeft meerdere malen koorts gehad, nu niet meer
hij heeft knalrode wangen gehad, nu niet meer

maar geen tanden door of kiezen te bekennen (voor zover we kunnen zien) urg.

verder is het wel heel gezellig.
als ik hem verschoon op de commode, is de nieuwste rage om je in een keer te lanceren op mijn schouders. dus ook als ik iets verder van de commode sta toe te kijken hoe hij van links naar rechts kruipt, zich optrekt aan de muur, weer gaat zitten, ggaat staan, etc.
doodeng. vliegt er ineens een kind in je armen! bij voorkeur met vieze handen, maar dat is natuurlijk neit meer dan logisch.

en we kunnen samen heel leuk lachen geluidjes nadoen is helemaal leuk, en dan steeds iets meer naar lachen toe, en uiteindelijk moeten we samen heel hard om elkaar lachen
  dinsdag 9 september 2008 @ 10:28:26 #263
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_61493113
Alle niet slapende kindjes en hun mama's een dikke knuffel van deze kant af... En dat alle tandjes en kiesjes maar snel door mogen komen.

Hier vanmorgen ook iets heel lekkers maar niet heus een doorgeplaste (lees gebarsten) pamper van pampers en aangezien Kaith haar slaapzak zelf uit doet en dan in de babykamer een pamper gaat pakken en dan naar ons toekomt was de hele bovenverdieping van die vochtopvangende korrels uit de pamper. Dus om half negen had ik de bovenverdieping al gezogen, beddengoed in de was zitten en een kind onder de douche. Meteen nr. 2 in het badje voor de douche ook gebadderd en meteen alles maar weggestreken dus nu is het bijna half elf en ik ben klaar. Ook wel lekker dus straks maar een wandelingetje maken denk ik...

Ik gebruik overigens altijd luiers van de Kruidvat maar Kaith heeft een neefje van een paar maandjes ouder die uit zijn pampers was gegroeid dus vandaar dat wij ze opmaken, maar deze gaan nu naar een nichtje, want wij gebruiken ze maar niet meer.
  dinsdag 9 september 2008 @ 10:44:18 #264
141023 ik80
pi_61493496
hee nieuws van mibos, wat leuk!
kletst Kaith ook al?
pi_61493922
Memmel ik zal Linde voor 7 oktober dus in ieder geval maar een regenjasje aantrekken

Devin je moet wel wat langer gaan slapen hoor, zo zijn papa en mama straks te moe om lekker te kunnen spelen

Chris weer lekker aan de boterham

Mibos dat is ook lekker wakker worden zeg! Bij ons gebruiken ze bij het kinderdagverblijf Pampers, maar ik snap echt niet waarom die dingen zo'n goede naam hebben Linde heeft daar veel vaker ongelukjes terwijl we hier ook gewoon de kruidvatluiers gebruiken. Daarmee lekt ze eigenlijk nooit door en met de Pampers wel.

Davinia we gebruiken Dentinox maar het lijkt wel alsof het helemaal niet werkt Linde blijft na het smeren ook gewoon pijn houden. Daarom krijgt ze ook de laatste dagen voor het slapen gaan een zetpilletje paracetamol.
Ik kon vanmorgen even snel in haar mondje kijken en ik zag op een paar verschillende plekken witte bobbels. Nu maar hopen dat ze snel doorkomen. Misschien kan je de huisarts eens vragen of het gewoon is dat tanden soms een hele lange aanlooptijd hebben?

Linde heeft sinds een paar dagen ook veel last van kleine rode bultjes op haar billen en wangen. Lijkt een beetje op warmteuitslag maar zo warm is het toch niet geweest Vanmorgen zat het ook op haar knietjes.

Vannacht is ze wel een keer of 7 wakker geweest en dan moest ze flink huilen. Maar we ze was niet helemaal over haar toeren. Steeds was ze na een minuutje of 5 weer stil dus we hoeften er niet uit
pi_61496524
Ajjo allemaal !

Even een vraagje. Hoe hebben jullie de laatste fles de deur uit gekinkeld ? De meiden krijgen nu rond 19.00 nog een flesje opvolgmelk.

Ze krijgen nu rond 17.00 uur warm eten. Rond 18.30 in bad en dan dat flesje.
Of zijn er ook kinderen van bijv. 2 jaar die dat flesje nog 's avonds krijgen ??? Heb eigenlijk geen idee...
  dinsdag 9 september 2008 @ 13:05:06 #267
219033 Mibos2
pi_61496686
Hoi Ik80 we zijn weer helemaal terug en met een laptop opnieuw.

Kaith kletst nu duidelijk de oren van ons hoofd af en ook met meerdere woorden tegelijk. Papa eten maken. Papa auto mee lijen (rijden). Mama lijzen in jegen (mama glijden in de regen). Ja het wordt steeds verstaanbaarder. Achter de poezen aan is ook een hobby aan het worden en we zijn nu net begonnen met plassen op het toilet. Ze voelt het aan (plassen en drukken) en gaat dus nu zelf alvast bij de toiletdeur staan om haar broek zelf uit te doen en aan haar pamper gaat staan plukken om hem uit te trekken en soms lukt het en soms niet. Maar zodra ze een vieze broek heeft of heeft geplast dan komt ze zelf met een schone aanlopen en met de doos met doekjes.

Stiemie kan dat niet van tandjes/kiesjes komen?

KP Kaith knikkerde haar laatste fles zelf met ongeveer 18 maanden de deur uit. Mijn schoonmama was aan het oppassen en die zei van ze moest haar laatste fles niet en daarna heeft ze hem niet meer gedronken. Ze had toen genoeg aan haar avondeten blijkbaar.
pi_61496759
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 13:05 schreef Mibos2 het volgende:

KP Kaith knikkerde haar laatste fles zelf met ongeveer 18 maanden de deur uit. Mijn schoonmama was aan het oppassen en die zei van ze moest haar laatste fles niet en daarna heeft ze hem niet meer gedronken. Ze had toen genoeg aan haar avondeten blijkbaar.
Aha, daar houd ik van. Kinderen die dat zelf aangeven, heerlijk !
  dinsdag 9 september 2008 @ 13:10:18 #269
219033 Mibos2
pi_61496816
Na het avondeten kreeg ze doorgaans wel iets van yoghurt of zo met fruit. En daarna was die laatste fles zo bekeken dus hou de moed erin hihihi...
  dinsdag 9 september 2008 @ 13:35:13 #270
141023 ik80
pi_61497436
Lotte dronk haar laatste fles altijd in de ochtnd. Tot we een weekendje weg waren, zonder flessen (bewust) omdat we ook niet zeker wisten of er echte melk beschikbaar zou zijn. Ze heeft er niet meer om gevraagd. Alleen melk wil ze dus nu niet meer drinken...
pi_61501029
hier was de laatste fles met 1 jaar weg we zijn meteen overgestapt op gewone melke en met een normale patroon zoals wij ook eten. wat ik doe als ik annika de laatste fles geef om 18.00 uur is fruit geven met wat drinken.

mibos wat leuk om weer wat te horen van jullie.
mama van 3 kids!
pi_61502521
Chris krijgt nu nog een warm flesje halfvolle melk voor het slapengaan. Maar heb eigenlijk geen idee hoeveel behoefte hij heeft aan die melk, of dat een flesje warme thee ook zou voldoen. Misschien maar eens uitproberen. Want we zitten nu al snel aan die 300cc melk die wordt geadviseerd..
  dinsdag 9 september 2008 @ 20:45:07 #273
11682 Moonah
Jolie femme
pi_61508838
Laatste melkfles heb ik telkens met meer water verdund. En daarna werd het een flesje sterrenmuntthee. Vindt'ie lekker.
En ja, het zou eigenlijk uit ook een beker moeten, maar ach.
pi_61509395
Ach een flesje is ook nog zo lekker!
Meike krijgt ook teveel melk, sochtends een fles melk (180cc)
smiddags thee met melk
En savonds voor het slapen gaan een fles melk (180cc)
Volgens het cb mocht ik haar savonds nog een fles geven zolang ze er behoefte aan heeft

Morgen gaan we weer naar het CB, eens zien hoeveel Meike weer is gegroeid, en of ze wil laten zien hoe leuk ze is!
(ws niet, want ze is hartstikke eenkennig de laatste tijd)
pi_61517953
Linde krijgt af en toe nog een fles melk voor het slapen gaan, maar alleen als we 's avonds iets eten wat ze moeilijk mee kon eten of als het iets is wat ze echt niet lekker vindt bijvoorbeeld.

Linde gaat trouwens voor de pechvogel-award

Ze krijgt linksboven en rechtsonder een hoektand door (probeer dan nog maar eens zonder pijn te eten ), ze zit middenin een sprong (ze begint steeds vaker een beetje verstaanbaar hele verhalen te kletsen ) en ze heeft de vijfde ziekte (althans dat denken we want ze zit onder de plekjes/uitslag en het lijkt erg op de omschrijving uit het kinderziektesonderdeel van ons babyboek)
pi_61519094
Ai stiemie, dat is een lading ellende in 1 keer zeg.. Hopelijk is alles snel voorbij, en heb je je vrolijke meissie weer terug!

Hier gaat het nog steeds vooruit.. Slaapjes lijken beter te gaan, het eten gaat beter (zelfs voeren). Hij lacht weer wat meer. Wel fijn als ze zich weer wat happy-er voelen..
pi_61521195
Arme Linde... beterschap meisje!

Fijn dat Chris weer blijer is Deepfreeze!

Ivm de flesjes weglaten... geven jullie dan 2x warm eten op een dag als er geen fles meer is?

Liande eet 6 keer per dag (en dat vind ik prima, er moet niet meer tijd tussen zitten)
's morgens boterhammetje/cracker en melk (BV of klein flesje- brood lust ze niet echt en aan zoet beleg-stroop/jam/choco-wil ik simpelweg niet beginnen)
voormiddag: flesje
's middags groente
's namiddags fruit
's avonds BV
voor het slapengaan: BV of flesje
pi_61521583
Beterschap Linde! Wat zielig, alles in 1 keer..

Damian krijgt:

's Ochtends: 2 boterhammen + melk
Tussendoor: fruit
Middag: 2 boterhammen + diksap
Tussendoor: boterham/fruit/cracotte/rozijntjes
's Avonds: gewoon met de pot mee
Voor het slapen: yoghurt

Maar Damian slaapt nog erg veel, dus hij eet ook vaak maar 1 of zelfs geen tussendoortjes. Het ligt er dus maar net aan waar hij zelf behoefte aan heeft.

Donderdagavond komt Damian weer thuis en dan gaat hij voorlopig even niet logeren!
Wat is dat toch verschrikkelijk lang als je kind bijna 2 weken van huis is.
pi_61521958
Fijn dat het met Chris beter gaat. Fijn hoor als je eigen blije mannetje weer terug is!

Iksje hier krijgt Linde 's morgens een boterhammetje en melk (of een fles met pap), 's middags brood met melk en 's avonds eet ze met ons mee en volgt een toetje als bijvoorbeeld Danoontje minder zoet . Tussendoor krijgt ze fruit, krentjes, cracker etc

Appelsap ik kan me voorstellen hoor dat je Damian straks helemaal plat gaat knuffelen! Linde gaat komend weekend voor het eerst 2 nachtjes logeren i.p.v. 1 end at vind ik stiekem al best moeilijk Gaat het trouwens goed met je opleiding?

Ik voel me nu trouwens best schuldig dat ik afgelopen week soms een beetje boos tegen haar heb gedaan omdat ik vond dat ze zo aan het zeuren was Nu blijkt dus dat ze gewoon ziek is. Mijn arme meisje
pi_61522029
appelsap het lijkt me echt verschrikkelijk zeg. renske is gisteren thuis gekomen van 1 nachtje logeren maar dat was al verschrikkelijk vond ik.

linde beterschap meisje.

ons schematje:
7.00-8.00 1 boterham en melk.
9.30 fruit.
11.30 naar bed
13.00 1 boterham met melk
14.30 zelf gemaakte yoghurt drink op zondag een koekje.
17.00-17-30 warm eten roosvicee
19.00 naar bed.
mama van 3 kids!
  woensdag 10 september 2008 @ 13:09:02 #281
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_61522199
quote:
Op woensdag 10 september 2008 13:02 schreef Popples het volgende:
appelsap het lijkt me echt verschrikkelijk zeg. renske is gisteren thuis gekomen van 1 nachtje logeren maar dat was al verschrikkelijk vond ik.

Heet je dochter Renske?
pi_61522607
quote:
Op woensdag 10 september 2008 13:09 schreef renzell het volgende:

[..]

Heet je dochter Renske?
ja mijn muppie
mama van 3 kids!
pi_61523040
Beterschap voor Linde

Hier vanmorgen bezoekje gebracht aan het CB, kwam daar binnen met Meike achter mij aan mijn been geklemd. Ze wou niet worden gewogen en gemeten....brullen! Maar het moest even, scores: 84 cm en 12,06 kilo. Was prima
nog even aangehaald dat Meike zo vreselijk aan mij hangt, en ze vonden het verstandig als de wvp eens thuis kwam bij ons, om tips te geven. Lijkt me een goed plan, want ik word er een beetje gek van. Als ik in de kamer ben kan D haar niet eens een fles geven, dan pakt ze de fles uit zijn handen en geeft hem aan mij! Koken lukt amper, en D kan mij niet een knuffel geven zonder dat Meike jaloers word.
Volgens het cb claimt ze mij nogal en moeten we dat nu tackelen.
Ben benieuwd naar de tips.

Ze heeft wel 5 blokjes op elkaar gestapeld.
En een bal gooien wou ze niet
(zie je, slaapmeisje! dat Milo dat niet wilde doen is niet gek)
nu staat er in haar dossier: wil geen bal gooien!
Lekker boeiend, ik weet dat ze het kan, en ze is wijs genoeg

[ Bericht 0% gewijzigd door XXXKarinXXX op 10-09-2008 22:07:35 ]
  woensdag 10 september 2008 @ 13:52:28 #284
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_61523203
quote:
Op woensdag 10 september 2008 13:25 schreef Popples het volgende:

[..]

ja mijn muppie
Leuk, ik ook.
  woensdag 10 september 2008 @ 14:14:22 #285
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_61523613
Stiemie, je hebt wel lekker alles tegelijkertijd, zo, zeg!
Heel veel beterschap met alles!

inmiddels zie ik een tweede bovenste voortand schemeren, terwijl bobbel sinds een maand nummer 1 nog niet door is. ik snap er niets meer van. we hebben ff gecheckt en tand nr 4 is aweer ruim twee maanden geleden, dus er mag wel weer wat bij.

Enn, Eli staat los!! Nog maar een paar seconden, maar hij stond bij me, liet los, keek even rustig op zijn gemakje om zich heen, en ging maar eens zitten! Ben trots op mn grote man!
pi_61524280
Wat een hoop lopende en losstaande kindjes ineens. Super leuk!

Wat een grote meid is Meike al aan het worden! En een eigenwijsje, geen bal willen gooien.
En Karin wat goed dat je hulp gevraagd hebt, hopelijk heb je er wat aan.

Ach Stiemie, dat gebeurt ons allemaal wel eens denk ik.
Vertroetel haar maar lekker nu ze zo ziek is.
De opleiding gaat tot nu toe goed, erg druk! Heb alleen ik wat problemen met de opvang. Het blijkt toch niet zo goed geregeld te zijn als ik dacht, maarja dat hoort niet echt in dit topic thuis.
pi_61526166
Eli, wat goed zeg! Kun je dat Chris niet eens voordoen

Karin wat goed dat je de wvp eens mee laat kijken. Genoeg ouders die het bemoeienis vinden, maar misschien komt er nog iets nuttigs uit!

Appelsap, balen van die opvang zeg! Kan me voorstellen dat het vervelend is als damian steeds ver weg uit logeren moet..

Chris krijgt nu 's ochtends eerst een flesje melk, en dan een half uurtje later een boterham met nog een half flesje melk (samen 180/200cc). Dat lijkt goed te werken, want de hele boterham ging op. En vanmiddag ook weer de hele boterham op. Dus we komen weer in het normale plaatje terug..
Morgenochtend staat er een proefles guppyzwemmen op het programma. Eens kijken of dat bevalt.
pi_61528880
Ik las puppyzwemmen en dacht

Anyway...zwemmen is leuk !!! Veel plezier !
pi_61534022
nee joh.. Chris is nog maar een guppy Puppy zwemmen is van 2-4 jaar
  woensdag 10 september 2008 @ 20:55:20 #290
190853 RockabeIIa
pi_61534051
Brent kent sinds een tijdje overduidelijk het begrip 'Pijn'
Sloeg hij eerst ons met Rolly of Bob de Bouwer en zei hij in onze plaats dan 'Auw! Huile!' nu slaat hij zichzelf en waarop hij dan 'Pijnnnnnnnnnnn' zegt om er vervolgens wel mee door te gaan. Waarom mag Joost weten. Ik & zijn vader begrijpen hem in elk geval niet. Het is ook geen spiegel-, naäap- of papegaaigedrag!
Is het een sm-ertje in de dop? Of doen meer kleine prutsers dit?
  woensdag 10 september 2008 @ 20:57:23 #291
94046 PM-girl
pi_61534136
Rocka, Simon doet dat ook hoor, zichzelf slaan. Vooral uit frustratie. Eerst mept hij een keer naar ons, wat niet mag. Dan mept hij met twee handen op zijn eigen bol. Het lijkt alsof hij de pijn niet echt voelt.
*
  woensdag 10 september 2008 @ 21:01:58 #292
190853 RockabeIIa
pi_61534314
Even bij gelezen.

Jeetje Appelsap, je zou je kindje bijna niet weer herkennen na 2 weken! Gelukkig mag je em nu een tijdje bij je houden

Leuk dat er weer meer lopertjes zijn Nu wordt het pas echt druk, moeders!

En Meike, jeetje Karin, zoekt ze een vriendje? Ik heb nl nog een knuffelaar in de aanbieding. Af en toe hangen de snotjes en voedselrestjes aan mijn wangen en voorhoofd maar dat is toch wel met heel veel overgave gegeven dus... ik denk dat ie er ook klaar voor is, voor een vriendinnetje bedoel ik

DF, Chris weer de oude?

Stiemie beterschapjes met Linde

En Mibos, mogen we een foto zien van de bosjeszussen bij elkaar?

* RockabeIIa vraagt zich af hoe Dean het heeft
  woensdag 10 september 2008 @ 21:03:25 #293
190853 RockabeIIa
pi_61534359
quote:
Op woensdag 10 september 2008 20:57 schreef PM-girl het volgende:
Rocka, Simon doet dat ook hoor, zichzelf slaan. Vooral uit frustratie. Eerst mept hij een keer naar ons, wat niet mag. Dan mept hij met twee handen op zijn eigen bol. Het lijkt alsof hij de pijn niet echt voelt.
Oh, nee, ons slaat hij helemaal niet en nooit meer (behalve per ongeluk). Hij zit gewoon zijn halve knieschijf blauw te meppen en zegt dan heel emotieloos Pijnnnnnnnnnnnnn alsof hij ons wil vertellen wat pijn is en inhoudt
pi_61534945
Raaaaaar kind, die Brent!
Ghegeh, ik had vannacht gedroomd dat Thies 16 kg woog en Brent 18,9.

Appelsap,heb je Damian twéé weken moeten missen???
Ik hoop van harte dat jullie snel een prettiger oplossing vinden zodat jij lekker kunt studeren.
  woensdag 10 september 2008 @ 21:34:04 #295
190853 RockabeIIa
pi_61535637
quote:
Op woensdag 10 september 2008 21:18 schreef Moonah het volgende:
Ghegeh, ik had vannacht gedroomd dat Thies 16 kg woog en Brent 18,9.

Waarom toch?!
Ik denk dat hij over een half jaartje wel zo ver is
  woensdag 10 september 2008 @ 21:37:39 #296
94046 PM-girl
pi_61535798
quote:
Op woensdag 10 september 2008 21:03 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Oh, nee, ons slaat hij helemaal niet en nooit meer (behalve per ongeluk). Hij zit gewoon zijn halve knieschijf blauw te meppen en zegt dan heel emotieloos Pijnnnnnnnnnnnnn alsof hij ons wil vertellen wat pijn is en inhoudt
En wij maar denken dat wij die kids woorden moeten aanleren!
*
pi_61536354
He Rocka, Chris is bijna weer oke.. Nog wat kleine happeringen af en toe (zoals vanavond, wilde niet slapen). Maar dat 5% restje zijn gewoon dreumesstreken. Zoals zelf willen eten, drama maken als iets niet mag etc..
Hij heeft in ieder geval vandaag fatsoenlijk gegeten, en ik dacht te zien en voelen dat zijn 8e tandje door is. Dus dat zal dan ook wel opluchten.
pi_61536575
renzell wat leuk

eli wat goed

beaker het gaat wel snel zeg met jet.

brent niet slaan, je hebt een hele lieve mama.

karin ik hoop voor je dat de wvk je kan helpen. meike meisje, papa is ook leuk.

wij mogen maandag naar het cb, ik ben benieuwd of ze daar luistert. pffff zonder auto word nog wat en lopen is een beetje te ver(7,5 km alleen heen).
mama van 3 kids!
  woensdag 10 september 2008 @ 22:02:14 #299
94046 PM-girl
pi_61536812
quote:
Op woensdag 10 september 2008 21:56 schreef Popples het volgende:
brent niet slaan, je hebt een hele lieve mama.
Heeft ie ook, daarom slaat hij haar ook niet. Denk dat simon zijn moeder minder leuk vind met vlagen
*
pi_61537180
Dank voor de reacties op het bezoekje van de wvp, het zal hopelijk wat tips opleveren.
Van de ene kant vind ik het erg fijn dat er eens naar gekeken wordt, aan de andere kant voelt het voor mij ook als falen van mij als mama zijnde....
Maar vanavond was het weer flink bal hier, zodra papa thuis was begon ze te huilen, en wou ook niet eten, pas toen hij naar boven ging wou dametje eten....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')