abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61436485
Wow Suzanna, wat een schrik

Morris is ook allergisch voor pinda's maar dat wisten we al vrij vroeg omdat hij veel last had van eczeem en ze een bloedtest bij hem deden toen hij een maand of 7/8 was.

Heeft ze er nooit eerder last van gehad?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zaterdag 6 september 2008 @ 21:58:51 #202
11682 Moonah
Jolie femme
pi_61436611
Wat heftig Suzanna.
Die foto ziet er al eng uit, en dat is vast maar een fractie van hoe het in het echt was...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_61436687
Het zag er inderdaad nog enger uit Moonah, het viel me een beetje mee toen ik de foto zag eigenlijk. Ik vond het erger in het echt.

Snoopy, ze heeft nooit ook maar ergens duidelijk last van gehad behalve eczeem, maar dat hebben ze alledrie en lijkt niet gebonden te zijn aan voedsel. Het is er elke dag, soms wat erger maar niet duidelijk aanwijsbaar. Dat zou wel handiger zijn...Ik zei al tegen de ambulancebroeder vandaag, had ze maar gewoon eczeem, dit is echt eng.

Chacama, jij hebt er wel ervaring mee toch, met allergie (maar dan veel erger nog?)
Ik vind ook dat Julia het heel goed heeft gedaan, ben ontzettend trots op haar. Ze is echt een klein bikkeltje! (met een schattig koppie )
pi_61436703
Zo, nu even relaxen op de bank. Ben ik wel aan toe.
pi_61436848
Pffff.... Suzanna, heftig hoor!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_61436950
Dappere Julia. God, wat een dag inderdaad Suzanna. Betekent dit dat ze altijd een overgevoeligheid voor noten zal hebben?

En Chaca, moeilijk lijkt me dat, dat provoceren. Hoe is het nu, jeukwise? Alle plekken weer weg?
Hardloper.
IG @webkim
  zaterdag 6 september 2008 @ 22:18:24 #207
144006 chacama
Ondernemend!
pi_61437088
@ suzanna, de reactie van Julia was direct. Bij Maud duurt het even voordat er een reactie optreedt. Voorheen was het met spugen en spuitluiers, waarna de exceem volgde. Nu is het dus afgenomen tot alleen exceem en wrs. buikkramp.

@Webkim, jeuk is niet weg. Heb ze vanavond nog een keer extra ingesmeerd. Ze heeft het open gekrabt en krabt zelfs in d'r slaap. als de hormooncreme doet wat ie moet doen, is het morgenavond over en houdt ze alleen nog de krabwondjes over.

En nu gaat deze mama ook slapen en morgen hopelijk droog wandelen....
pi_61437341
Suzanna, wordt er gelijk getest op meer allergieën?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 7 september 2008 @ 00:34:31 #209
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_61439979
Jeetje Suzanna, wat een schrik! Misschien maar goed dat je erbij was en dat het nu gebeurt is. Had veel erger kunnen aflopen zo te zien!

chacama, wat vervelend met dat getest. Vreselijk. Ik hoop dat ze er gauw overheen groeit.
I'm so glamourous I piss glitter!
  zondag 7 september 2008 @ 00:45:40 #210
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_61440196
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 21:37 schreef snoopy het volgende:
Transavia
Ah, daar vliegen wij ook mee .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zondag 7 september 2008 @ 00:49:22 #211
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_61440251
Wat een schrik Suzanna! Ik heb ook ooit eens zo'n allergische reactie gehad (op vetblokkers ) en toen had ik ook ineens zulke dikke lippen (ik liep nog te winkelen ook). De huisarts zei later dat dat best gevaarlijk kan zijn omdat het ook op je luchtpijp kan slaan....gelukkig is alles goed afgelopen met je kleine meidje!
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zondag 7 september 2008 @ 07:18:48 #212
45621 Suzanna
Mama van...
pi_61442467
Viv, ik denk dat ze daarom zo snel reageerden en een ambulance stuurden. Ik wist dat toen niet, dat het op de luchtpijp kon slaan, maar ik merkte wel dat ze veel hoestte en een klein stemmetje had, en dat vond ik al eng.

Mijn man had Julia trouwens helemaal niet met opgezwollen gezichtje gezien en toen ik (heel argeloos) hem de foto liet zien schrok hij zo dat hij even weg moest lopen. Hij wil 't ook niet meer zien, was echt heel erg geschrokken (tja, ik zag haar eerst met dik lipje en toen steeds meer rare dingen, dat was meer een overgang...)
  zondag 7 september 2008 @ 07:42:33 #213
45621 Suzanna
Mama van...
pi_61442519
Trouwens, wat jij vertelde Chacama (ik was even vergeten hoe Maud reageert op eten maar had het achteraf weleens gelezen!) lijkt me, misschien stom hoor, maar zo mogelijk nog enger, omdat je niet weet welk voedsel het gedaan heeft (hoewel ik dat nu ook nog steeds niet zeker weet...)
Arme Maud...krijgt ze niet een beetje een aversie tegen eten, zoals Arwen van Evenstar?
  zondag 7 september 2008 @ 08:56:41 #214
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_61442735
jeetje suzanna, dat is wel schrikken zeg. maar wel goed dat de artsen geen halve maatregelen nemen. sterkte ermee!

en maud ook een dikke kus.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_61443044
Suzanne wat een schrik zeg! Lijkt me vreselijk om mee te maken! Goed dat de medische diensten meteen langskwamen. Je moet er toch niet aan denken wat er had kunnen gebeuren
  zondag 7 september 2008 @ 11:49:14 #216
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_61444522
Zo, even bijgelezen

Wat fijn dat pepijn gegroeid is!
Slaapmeisje, veel plezier op vakantie!
Chacama, wat naar lijkt me dat om te moeten provoceren. voor jou en Maud en de rest van de fam. Hopelijk groeit ze er snel overheen.
Karin, hoeveel tanden en kiezen komen er nu door? Hopelijk zijn ze er snel, en is de pijn weer gauw klaar.
Jeetje, Suzanna, wat een verhaal! Het ziet er ook zielig uit met van die dikke lippen! Wel fijn dat Julia zich zo goed heeft gehouden, stoere meid! Gaan ze nu idd andere voedsesltesten doen om te kijken of ze ook voor andere voedselsoorten allergisch is?

Heb mn eerste werkweek achter de rug, kan k weer eens reageren. Fok-ken in je eerste werkweek is ook weer zoiets

Het is hier nog steeds feest met poepluiers, stinken uit zijn mond, stinken in het luiergebied, stinken in zijn geheel, echt vies, maar geen verse tanden of kiezen. We kunnen ze niet vinden, terwijl hij toch echt al een paar weken aan de gang is

vanochtend was weer leuk. romper nat en vies, dus ik zet hem nere op de commode en doe luier open, terwijl eli erop zit, kijken hoe hij reageert. kijkt omlaag, staat verschrikt op en klampt zich aan me vast. ik kan zo rustig schoonmaken, licht kokhalznd van de stank , zijn de doekjes op. sta je daar, vies kind je handen dat niet meer durfde te gaan zitten, ook al was luier weg, en de doekjes buiten handbereik. gelukkig hoorde PR me mopperen en gaf de doekjes aan. eli bijna schoon, gaat hij nog plassen ook! dus ik zet hem verschrikt neer, eli plast wat verder, kijkt omlaag, ziet dat hij plast, schrikt zich wezenloos en gaat heel hard huilen! was wel schattig. helemaal bang van zichzelf

verder gaat het prima in huize PR
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_61445257
Suzanna, wat schrikken zeg, zo'n reactie. Gelukkig is het weer helemaal goed.

Chacama, hopelijk groeit ze er snel helemaal overheen. Maar het lijkt me wel erg vervelend om het zo te moeten provoceren. Hoe gaat het vandaag met de plekken?

Davinia, klinkt bekend.. Hier ook al een week of 2 vieze broeken, gevoelige billen, raar geurtje uit zijn mond, en humeurig. Maar toch nog geen nieuwe tand te zien. Soms denk ik een nieuwe kies/tand te zien, maar als ik voel, dan zit er nog steeds tandvlees op, en kijken dat lukt eigenlijk niet..
En schrikken van zichzelf! Als dat geen jeugdtrauma wordt

Hier is het -zelluf doen- helemaal in.. En hoe meer je helpt, hoe dwarser hij wordt.. Dus bijna helemaal zelf laten doen (wel helpen bij prikken/lepel vullen) is het functioneelst qua voeding. Iets minder qua schoonmaakwerk
Straks eens kijken of hij na de boterham in een goed humeur is. Dan gaan we gezellig naar het zwembad met zijn drieen..
  zondag 7 september 2008 @ 14:48:27 #218
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_61448170
Jeetje Suzanna wat een schrik zeg! Gelukkig is het allemaal goed geëindigd, maar wat een situatie!

Wat stom van die buggy Snoopy! Ik ben vorig jaar met BMi gevlogen en dat ging perfect, inderdaad bij het instappen de buggy afgeven en bij het uitstappen brachten ze hem ons weer.

Simon is zo leuk! Hij vertelt de hele dag door, momenteel is hij erg bezig met wat van wie is. papasauto, mamasbrood, kukjeskikke (plukjes drinken=hond). Ook met o-o, we horen zelfs o-o Thies, dus ik weet niet wat er zich 30 kilometer verderop afspeelt
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_61448980
Jemig Suzanna, dat was wel schrikken! Het ziet er ook echt wel scary uit inderdaad
Moet ze verder nog getest worden op andere allergieen?

Wat schatiig dat Simon Thies roept!!! Dikke maten!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zondag 7 september 2008 @ 15:31:35 #220
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_61449108
En nog extra trots: Simon bouwt sinds een week echt met Duplo. Zó knap vind ik dat!
Het is nog niet zo mooi als het bouwwerk van Jeliefs Emma laatst, maar het is toch een mooie toooh geworden

[ Bericht 15% gewijzigd door PM-girl op 09-09-2008 13:50:00 (weg) ]
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zondag 7 september 2008 @ 18:16:35 #221
11682 Moonah
Jolie femme
pi_61453344
quote:
Op zondag 7 september 2008 14:48 schreef PM-girl het volgende:
Simon is zo leuk! Hij vertelt de hele dag door, momenteel is hij erg bezig met wat van wie is. papasauto, mamasbrood, kukjeskikke (plukjes drinken=hond). Ook met o-o, we horen zelfs o-o Thies, dus ik weet niet wat er zich 30 kilometer verderop afspeelt

Ik was daar op vergeten te reageren toen je het eerder schreef, maar wat leuk dat Simon zich Thies nog zo goed herinnert. Ik denk dat het vást wederzijds is, maar Thies is helaas nog niet zo verbaal vaardig, as you know.

En leuk dat hij zo goed een tooooh kan bouwen!

Suzanna, hoe is het vandaag met Julia? Ben je zelf een beetje bijgekomen?
  zondag 7 september 2008 @ 18:20:29 #222
11682 Moonah
Jolie femme
pi_61453436
Wij hebben trouwens een heerlijke dag achter de rug, ondanks alle natte plensbuien tussendoor.
Vanochtend waren we al om 9 uur bij een superleuke buurtrommelmarkt. Thies heeft lekker rondgestruind en een ziekenwagen (mét sirene ) gescoord. Daarna naar een buurtfeest met treintje en springkussen. Ook erg gezellig. En we zijn net terug van een verjaardag waar hij dan ook zo leuk en amusant is. Lekker spelen met van die grote lummels, voetballen, toastjes snaaien, bij mama op schoot spelen met 4 op een rij zodat ik lekker kon bijkletsen.... Echt, ik vind het zó leuk met mijn menneke.
  zondag 7 september 2008 @ 19:02:22 #223
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_61454382
Suus wat een schrik is dat he, ken je gevoel maar al te erg.
Pinda allergie is vaak en losstaande allergie, heel veel mensen hebben het hoor, alleen weinigen zulks een heftige reactie.
Wij hebben intussen ook een ana-pen ipv epi-pen, maar feitelijk zelfde werking hoor.
Vraag je aan je huisarts ook eentje voor op de plekken waar ze vaker is zoals psz eventueel of oma.

Ook voorzichtig zijn metfrieten van frietzaak eten, meeste bakken in plantaardig van remia das veilig. maar sommigen in arachideolie, en sommigen met pinda allergie kunnen daar op reageren.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  Jubileum moderator zondag 7 september 2008 @ 19:08:23 #224
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_61454509
Hemel zeg Suzanna ik kan me je schrik heel goed voorstellen, dat arme kleintje. Gelukkig is het goed afgelopen!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_61455236
Pfff even hier mijn ei kwijt hoor.

Deze week is gewoon erg hectisch geweest. Maandag gehoord dat het werk er vanaf begin volgend jaar nu echt zo goed als zeker toch echt helemaal mee gaat stoppen Maar per wanneer is nog niet bekend, dus helaas veel onzekerheid.

En Linde is sinds donderdag gewoon echt zooooo moeilijk. Hele avonden huilen/krijzen en dan soms 's nachts ook zodat we soms maar 3 uurtjes slapen Afgelopen vrijdag proefexamen van mijn cursus gehad. Telde gelukkig niet mee qua cijfer want ik was nou niet echt in topconditie zeg maar En nu gewoon al 2 dagen een meisje in huis dat af en toe ineens veel meer kan (net kwam ze ineens langsgelopen achter haar loopleeuw toen ik zat te bellen ) en dat toch nog zo gefrustreerd is dat niet alles lukt. Dus de hele dag huilen, zeuren, miepen etc. Nu komt er ook nog eens bij dat ze erg verkouden is en dat er volgens mij een tandje (eindelijk een 4e tand?) op doorkomen staat.

Sorry voor de klaagzang, maar het loopt hier gewoon even niet zo heel erg lekker allemaal...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')