abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61392524
quote:
Op donderdag 4 september 2008 23:59 schreef Kersjes het volgende:
Oepelapper, wat is dat nou weer?
Devin is als hij half-slapend uit bed wordt gehaald omdat hij wil drinken, of gewoon zieligjes kreunt en getroost wil worden een Sullie vind ik altijd. Zo'n klein warm ding waar je lekker mee kan knuffelen
Hij wordt als hij zeurt ook weleens Miep(ie) genoemd, maar voor de rest krijgt hij stoere bijnamen hoor
Da's een oelewapper, maar dan anders!
Verder zijn het ook apekoppen, etterstralen (maar dan lief) frutsels en frummels. We hebben een boets (don't ask) Het is tuig, schorem, mieppuppets, koekebakkers, en ook nog een paar schatjes!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_61392596
Jengelstengel...
pi_61392909
hihi, leuke koosnaampjes hier !

hoe bereiden we ilse voor?
best lastig, ze is pas 14,5mnd... maar sinds 2wkn is er een babypop in huis die we dagelijks wel even betrekken bij de gewone dingen. Eerste dagen vond ze het maar een eng ding, maar inmiddels reageert ze er toch steeds voorzichtig-lief op !
Ze slaapt al week of 5-6 op haar nieuwe kamertje, deur van babykamer staat open en komen we ook geregeld. Ik lig nu vaker ook op bed terwijl zij op bovenverdieping speelt en steeds naar mij toe komt met speeltjes enzo. Het zal dus in kraamweek niet raar voor haar zijn dat ik in het begin veel boven ben.

Geen idee of het slim is de babypop meer te gaan gebruiken, door die bijv. ook 'savonds in bed te leggen?
(in de wieg dan ook?) of de pop in wipstoeltje op tafel te zetten als we eten ?
Sinds gisteren gebruik ik de nieuwe duo-wagen .. zal ik de pop ook echt in maxicosi doen?
Het lijkt me eigenlijk allemaal wat overdreven, maar misschien is jullie ervaring wel zo dat een kind van 14,5mnd er meer van snapt dan ik denk ?
  vrijdag 5 september 2008 @ 09:11:10 #154
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_61393685
Ik vind het persoonlijk een beetje vergezocht eigenlijk..als de echte baby er is went ze er toch snel genoeg aan? En met 14 maanden zien ze echt het verschil wel tussen een pop en een echte baby denk ik hoor.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_61393976
Hier toen nr 2 op komst was nr 1 wel betrokken bij zaken ( verloskundige, groeiende buik) maar een babypop in bed gaan leggen enzo niet heur....... En toen broertje geboren was heeft ie een dikke knuffel gekregen, een kus op zn neus en toen hoorde ie er gewoon bij! (iets wat ze nou toch wel erg jammer vindt, maar da's een heul ander verhaal...)
pi_61394007
vivi heeft idd gelijk. ze zien het verschil wel en ik vind het ook wat ver gezocht.
annika en renske schelen precies 15 maanden.
ik heb nooit een pop gebruikt, toch snapt renske hoe en wat van annika.
ze zegt ook alles wat van annika is. annika en geeft ze het aan mij of annika.
ik zou het niet in de maxicosi doen of zo. gewoon vertellen wat er gaat gebeuren.
als je het in de maxi cosi zet heb je misschien dadelijk het probleem dat ilse wil dat de pop in de maxi cosi moet. want renske is zo, zet ik het potje bij de tv dan moet het potje daar blijven. als dat niet zo is gaat ze de hele dag mij roepen of stampvoetend zeggen dat die terug moet.
jij weet hoe ilse is dus ik zou zeggen kijk even wat ilse zou doen als de pop erin zou zitten.
mama van 3 kids!
pi_61394608
gelukkig vinden jullie het dus ook overdreven

ik denk namelijk dat ze straks alleen maar zal merken dat ik 'ineens' even paar dagen minder aktief zal zijn .. en dat de baby er in haar beleving gewoon bij hoort. Het juist leuk vindt om samen de post open te gaan maken enzo...en verder niet veel besef heeft van wat er gebeurt.
pi_61396127
Marit, die eerste dagen zijn toch sowieso al raar? veel mensen over de vloer, kraamzorg in huis, papa thuis, 's nachts drukte in huis etc.. Dus echt wennen aan de situatie komt pas later, als de rust weer een beetje terug is. En dan ben jij hopelijk ook wel weer op de been. Maar gezellig kaartjes openmaken is natuurlijk een gezellig samen moment voor haar in die drukke dagen.

Rocka.. De terror-tukkers-tour '28

Oja, we noemen Chris ook nog wel eens gompie
pi_61397656
Zo wij zijn vanochtend naar de kinderarts geweest, en we hoeven niet meer terug.
Pepijn is nu 8450gr en 72cm.
Hij groeit langzaam, maar wel redelijk netjes met het onderlijntje mee. En verder is het gewoon ons kleine frutje
Als hij af gaat wijken qua groei of ontwikkeling mogen we bellen en terugkomen.

Hihihi bijnamen, hier is Pepijn ook van alles. Vooral klauterkabouter en spookje.
  vrijdag 5 september 2008 @ 12:01:03 #160
144006 chacama
Ondernemend!
pi_61397921
Wat een heerlijke verhalen weer. En al die koosnaampjes
Maud is vaak een boefje, een piepmiep of een boevenkop. Maar ook een poeske, wittekop en kroelkonijntje...

Edit en ......... : voor Pepijn

[ Bericht 44% gewijzigd door chacama op 05-09-2008 12:06:44 ]
pi_61397999
Fijn voor Pepijn
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_61398340
voor Pepijn!

Koosnaampjes... hier is het vaak poepegatje of fruts of kleintje.
En dramaqueen als ze (nu nog) kort driftig doet als ze iets niet mag.

Vandaag is mijn kortste werkdag dus ik ga straks lekker 2 verloren avonden goedmaken met m'n dochtertje.
Appelsap, jij ziet Damian dit weekend toch ook weer hoop ik... een hele week je kind niet zien is nog erger! Welke opleiding ben je gestart?

Ik ben er ook nog niet uit wat wij gaan doen met de geboorte van het brusje van Liande. Maar goed, da's nog ver weg. We kregen de vraag al wel bij de opvang-alvast een plaatsje gereserveerd voor nummertje 2- of Liande zou blijven komen in mijn bevallingsverlof of niet.
Ik neig ook eerder om haar zo veel mogelijk thuis te laten maar wie weet denk ik daar later weer anders over. Zo'n pasgeborene vraagt een heleboel aandacht en energie.
  vrijdag 5 september 2008 @ 12:36:21 #163
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_61398874
Marit hier hebben we ook 15 maanden verschil maar voorbereiden hebben we niet gedaan bij Tijn. (met Saskia wel, vooral pratende en spulletjes voor de baby uitzoeken enzo).

Nou was Tijn ook wel het makkelijkste kind dat er bestaat, maar hij werd 's morgens door oma uit bed gehaald ipv door een van ons en toen wij weer thuis kwamen met Nienke heeft ie even in de maxi-cosi gekeken en is vervolgens weer verder gaan spelen. En vanaf toen hoorde ze er gewoon bij idd.
Dat ik veel boven was maakte niet zo veel uit, papa was beneden en dat was best feest natuurlijk dat die niet aan het werk was

De implementatie van kind 2 en 3 zijn hier eigenlijk geruisloos gegaan
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 5 september 2008 @ 12:37:06 #164
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_61398899
ET plaats nog es een foto van Tijn, please? <3
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_61398994
Lis wordt hier ook wel schommelebonkie genoemd
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 5 september 2008 @ 12:55:47 #166
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_61399437
als ik het kabeltje van de camera weer heb gevonden kan ik weer foto's plaatsen.. Die heb ik na de verbouwing nog niet gevonden (zal vast in die laatste doos zitten die nog boven staat )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_61399605
Wat fijn voor Pepijn!

Iksje, jij zal straks blij zijn als je thuis bent! Geniet er maar van.
Ik ben bezig met het laatste jaar van vwo om mijn diploma te halen.
Wij gaan morgen naar Damian toe en blijven dan waarschijnlijk ook een nachtje slapen. Damian moet namelijk volgende week nóg een week bij oma logeren. (Gedoe met het kinderdagverblijf.) Ik ben vandaag vrij dus nu lijkt de dag helemaal lang te duren. Ik zal heel blij zijn als ik hem morgen weer zie!
  vrijdag 5 september 2008 @ 13:07:39 #168
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_61399736
Wat fijn p_iglet!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_61406522
Piglet, wat fijn dat jullie niet meer terughoeven!

Aan "frutsel" doen we hier niet. Zo noemden we Chris toen hij nog in de buik zat. Sinds hij geboren is, klinkt frutsel heel raar.. Het is nu Chris
Meneer begint nu dingen in 1 hand te verzamelen. Gisteren een stapel puzzelstukjes (stuk of 5), vandaag blokjes. Dat was iets lastiger, vanwege de grootte. Maar ik blijf het leuk om zo steeds weer wat nieuws te zien.
pi_61412598
Das goed nieuws, P_iglet !
Had ik trouwens al verteld dat na de ontruiming op de creche ze bij Pepijn in de groep zaten. Ik kwam ze ophalen...geen kind te zien. Briefje gelezen (straal voorbij gelopen..vind ik zelf ook zo irritant als ouders dat doen op school, haahahha)...Mmmmm ok, dan zitten ze beneden !

Beneden aangekomen zitten de dames met Pepijn te spelen ! Super lief !
  vrijdag 5 september 2008 @ 21:06:41 #171
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_61413279
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 11:50 schreef p_iglet het volgende:
Zo wij zijn vanochtend naar de kinderarts geweest, en we hoeven niet meer terug.
Pepijn is nu 8450gr en 72cm.
Hij groeit langzaam, maar wel redelijk netjes met het onderlijntje mee. En verder is het gewoon ons kleine frutje
Als hij af gaat wijken qua groei of ontwikkeling mogen we bellen en terugkomen.

Hihihi bijnamen, hier is Pepijn ook van alles. Vooral klauterkabouter en spookje.

Ik wist helemaal niet dat er iets speelde. Heb ik daar overheen gelezen of speelde dit ook al in het babytopic?

in elk geval wel fijn nieuws!
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_61413529
Mooi zo Pepijn
nu je het zegt heb ik ook een "o ja" gevoel, weet er vaag nog wat van dat hij in de gaten werd gehouden
Die bijnamen, grappig.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  vrijdag 5 september 2008 @ 21:17:45 #173
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61413591
Wat fijn p_iglet!

Sasha is nu heel erg over ons heen aan het klauteren en doen en dan noem ik hem wel eens 'klauterkabouter' en dan moet ik wel steeds aan Pepijn denken ook!
pi_61414070
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 21:06 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Ik wist helemaal niet dat er iets speelde. Heb ik daar overheen gelezen of speelde dit ook al in het babytopic?

in elk geval wel fijn nieuws!
speelde in het babietjes topic al.
We zijn met 9 maanden naar de kinderarts verwezen vanuit het CB (met een hoop gezeik met de huisarts), omdat Pepijn in 3 maanden tijd maar 1cm en 4 ons gegroeid was. En daarvoor vanaf 4 maanden ook al iets afboog met zijn curve ten opzichte van de eerste 4 maanden die keurig op de middellijn liepen.

Even ter vergelijk
Pepijn was bij zijn geboorte 3690 en 51cm
bij 6 maanden 7150 en 66cm
bij 9 maanden 7570 en 67cm
en nu bij 14 maanden 8450 en 72cm

bij de kinderarts is pepijn met 10 maanden volledig onderzocht en bloedgeprikt op oa coeliakie, voedselallergieen. Daar kwam niets uit. En meneer ging vervolgens weer netjes met het onderlijntje meegroeien ipv horizontaal door de curve kruisen.
De eindconclusie is dus dat Pepijn net zoals zijn vader (1,63m) waarschijnlijk gewoon niet zo groot is. Maar dat hij een wel hele drastische manier had om naar zijn eigen groeilijntje te gaan
  † In Memoriam † vrijdag 5 september 2008 @ 21:41:24 #175
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_61414340
Kan iemand mij vertellen waarom zo'n kleine dreumes zoveel nodig heeft op vakantie? Als je alleen al alle luiers, zwemluiers, billendoekjes en verzorgingsproducten in de koffers hebt zitten, dan blijft er niet veel meer over voor papa en mama. O ja, we moeten natuurlijk ook nog speelgoed en boekjes mee voor Milo en zijn badcape en zijn opblaasrace-auto voor in het zwembad en, en, en.... Even mijn lijstje erbij pakken. Pffff gelukkig zijn we nu bijna klaar en dan kunnen we morgen eindelijk op vakantie naar Tunesie.

Tot over twee weken!
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_61414479
veel plezier Slaapmeisje, lekker genieten!

*jaloers is op al die vakantiegangers hier*
  vrijdag 5 september 2008 @ 23:06:40 #177
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_61417026
even een zwaaitje vanuit een bloedheet tunesie. het is hier nu nog 36 graden. echt te erg. anna ligt net op bed, we hebben zojuist een ramadan diner gehad. annaheeft heerlijk mee gesmikkeld. ze vindt het prachtig.

en even een jompeltje voor pepijn!

morgen gaan we winkelen. ben benieuwd hoe truus zich houdt. da' s onze bijnaam voor anna.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  zaterdag 6 september 2008 @ 00:36:19 #178
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_61418995
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 21:41 schreef Slaapmeisje het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom zo'n kleine dreumes zoveel nodig heeft op vakantie? Als je alleen al alle luiers, zwemluiers, billendoekjes en verzorgingsproducten in de koffers hebt zitten, dan blijft er niet veel meer over voor papa en mama. O ja, we moeten natuurlijk ook nog speelgoed en boekjes mee voor Milo en zijn badcape en zijn opblaasrace-auto voor in het zwembad en, en, en.... Even mijn lijstje erbij pakken. Pffff gelukkig zijn we nu bijna klaar en dan kunnen we morgen eindelijk op vakantie naar Tunesie.

Tot over twee weken!
Veel plezier Slaapmeis! Wij gaan ook bijna op vakantie, Dean's eerste keer vliegen..spannend!
pi_61419036
vivi, wil je die buggy nog lenen/hebben? kan hoor!
pi_61419061
slaapmeisje veel plezier

anna smikkelkontje

pepijn wat fijn dat alles goed was
mama van 3 kids!
  zaterdag 6 september 2008 @ 00:41:52 #181
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_61419075
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 00:39 schreef bixister het volgende:
vivi, wil je die buggy nog lenen/hebben? kan hoor!
O jeetje wat lief! Ik was het al helemaal vergeten .

Ik denk dat ik de Prénatal Buggy maar gewoon meeneem....hij hoeft toch niet persé als handbagage dus dat moet wel lukken toch?
  zaterdag 6 september 2008 @ 00:43:37 #182
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_61419102
slaapmeisje, ze verkopen hier ook gewoon luiers. ik heb er maar twintig meegenomen en de rest hier gekocht. van het merk lilas. daar hebben ze ook billendoekjes van.
veel plezier! je ging naar sousse toch?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_61419600
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 00:41 schreef Vivi het volgende:

[..]

O jeetje wat lief! Ik was het al helemaal vergeten .

Ik denk dat ik de Prénatal Buggy maar gewoon meeneem....hij hoeft toch niet persé als handbagage dus dat moet wel lukken toch?
kan volgens mij ook best inderdaad. veel plezier alvast!
pi_61421026
Vakantiegangers, veel plezier en goede reis

P_iglet, wat fijn dat Pepijn is goedgekeurd
Ook al maakte je je zelf niet zoveel zorgen misschien, kan me voorstellen dat het toch een beetje een opluchting is dat alles in orde blijkt te zijn.
.... met gevoel voor drama....
  zaterdag 6 september 2008 @ 09:25:12 #185
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_61421311
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 01:24 schreef bixister het volgende:

[..]

kan volgens mij ook best inderdaad. veel plezier alvast!
Thanks en nogmaals thanks !
pi_61421597
haha, hier ook hevige inpak-ochtend achter de rug voor een weekje zeeland !
MIJN GOD !
we hebben voor weekje zeeland net zo veel nodig als voor 2weken italie laatste keer!

Adnere vakantiegangers ook fijne vakantie !!
  zaterdag 6 september 2008 @ 11:15:23 #187
144006 chacama
Ondernemend!
pi_61422774
Vivi als je met de buggy tot aan de gate gaat, dan neemt de stewardoosdess hem over en komt ie vervolgens bij het eindpunt als eerste er weer uit en krijg je hem bij het uitstappen van het vliegtuig weer aangereikt. Vond ik zelf erg prettig. Wel voor de zekerheid even navragen of dat bijv. ook bij charters geldt.

Lekkere vakantie allemaal.... wij tellen af naar half januari duurt nog even, maar dan zijn we ook aan de beurt met een lang lekker weg vakantie.
pi_61422801
Iedereen die weg is/gaat: een prettige vakantie toegewenst!
Wij moeten nog een weekje wachten, maar dan gaan wij ook nog een weekje friesland. We ruilen van huis met mijn zusje, dus lekker een echt huis waar je gewoon de hele dag kunt rondhangen. Maar de auto zal wel lekker afgevuld zijn. En we gaan ook zeker leuke dingen doen in de omgeving daar!
  zaterdag 6 september 2008 @ 11:18:18 #189
144006 chacama
Ondernemend!
pi_61422824
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 09:59 schreef marit1978 het volgende:
haha, hier ook hevige inpak-ochtend achter de rug voor een weekje zeeland !
MIJN GOD !
we hebben voor weekje zeeland net zo veel nodig als voor 2weken italie laatste keer!

Adnere vakantiegangers ook fijne vakantie !!
Waaaaaaaaaaaaaaaaar in zeeland?????!!!!!?????
  zaterdag 6 september 2008 @ 14:47:30 #190
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_61426640
vivi op onze charter kon de buggy mee tot aan de gate en bij aankomst lag ie op de bagageband. werkt prima.

anna is vandaag lichtelijk oververhit. 45 graden is niet echt heel lekker meer. ze drinkt gelukkig goed en ligt nu te slapen gelukkig.
  zaterdag 6 september 2008 @ 20:45:20 #191
144006 chacama
Ondernemend!
pi_61434838
Zo de afgelopen 3 dagen hebben hier in het teken van provocatie gestaan. We moeten maandag weer naar KA en ik wilde toch wel even wat concrete conclusies kunnen geven.

Wat goed gaat tot nu toe:
- zure soja producten
- producten met overvliegende koe erin (bv. frikadel of cracottes, nibits)
- doorgegeven geitenmelk (via de bv van Piglet)
- geitenkaas

Donderdag
7.30 3 slokken geitenmelk, daarna vond ze het niet meer interessant.
In de loop van de dag, hangerig, pieperig en 2 grote exceem plekken bij de knie.
In de avond weer rustig qua doen en laten en lekker geslapen.
Exceemplekken al minder rood.

Vrijdagochtend:
exceem rustig. Ingesmeerd met hormoonzalf om jeuk tegen te gaan.

Vrijdagavond:
Fles met 100ml eigen voeding en 80 ml opvolgmelk
Nacht erg onrustig. Auw roepen en zacht huilen.

Zaterdagochtend:
Exceem bij keel en grote plekken in de knieholte
Fles met 120 ml opvolgmelk en rest eigen melk..... bijna niets van gedronken
Snel huilen en krabben aan exceemplek

Zaterdagmiddag
Fles van opvolgmelk met eigen melk... opgedronken
Na het slapen, heel huilerig en vurige exceem
In de loop van de middag trekt ze bij en speelt ze meer, maar krabt veel in d'r nek.

Zaterdagavond
Gewoon d'r eigen melk. Mama vind het mooi geweest. Niet nog meer stress voor mijn guppie.

Hoop dat dit voor de KA voldoende is om te concluderen dat het nog niet over is, maar wel vooruitgang is. Ze spuugt niet meer, en krijgt ook geen spuitluiers. Dus ik heb weldegelijk het gevoel dat ze er overheen zal groeien.

Zo en nu gaat deze mama ook maar even rusten, want jeetje wat vraagt dit veel energie. je kind bewust pijn doen..........pfffff
pi_61435002
He jakkie chaca, dat klinkt inderdaad niet fijn....
Succes bij de KA!

Meike krijgt in sneltreinvaart tanden en kiezen, niet gek natuurlijk dat ze daar last van heeft.
Afgelopen nacht slecht geslapen, normaal slaapt ze 12 uur achter elkaar, nu 6 uur in totaal....
Pieperig, hangerig en verhoging.
Daarbij ook nog hartstikke verkouden, dus het is erg gezellig hier.
  zaterdag 6 september 2008 @ 20:54:45 #193
144006 chacama
Ondernemend!
pi_61435117
jij dan ook sterkte karin. piepmiepies extra kroelen... voor meike en mama
  zaterdag 6 september 2008 @ 21:02:58 #194
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_61435315
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 11:15 schreef chacama het volgende:
Vivi als je met de buggy tot aan de gate gaat, dan neemt de stewardoosdess hem over en komt ie vervolgens bij het eindpunt als eerste er weer uit en krijg je hem bij het uitstappen van het vliegtuig weer aangereikt. Vond ik zelf erg prettig. Wel voor de zekerheid even navragen of dat bijv. ook bij charters geldt.

Hey, bedankt voor de tip!
pi_61435437
Ik kreeg vorig jaar in Pisa helemaal niks uitgereikt bij het verlaten van het vliegtuig. Ik moest met 2 kleine kinderen de vliegtuigtrap af en me in zo'n bus wurmen die ons naar de terminal reed. Dacht maar niet dat er iemand voor me opstond Vervolgens heb ik in de aankomsthal 3 kwartier staan wachten op die buggy. Ik moet zeggen dat ik alleen was met 2 kleintjes dus dat is misschien iets meer afzien dan dat je samen bent met 1 kind. Maar toch, ik dacht ik waarschuw je even dat het ook anders kan...
  zaterdag 6 september 2008 @ 21:15:45 #196
144006 chacama
Ondernemend!
pi_61435616
jeutje snoop, dat is ook niet normaal.... nou, ja dat vind ik niet normaal. Maar, goed het is wel een telefoontje waard naar de vliegtuigmaatschappij.
pi_61436156
Transavia
  zaterdag 6 september 2008 @ 21:41:14 #198
11682 Moonah
Jolie femme
pi_61436234
Nou, da's pittig geweest Chacama.
Maar fijn dat het er op zich naar uitziet dat maud er overheen zal groeien.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_61436325
Ik kom hier even 'klagen' hoor... mijn kindje heeft warschijnlijk een pinda-allergie (en geen kleine ook!)... (stom stom stom om het ook maar te geven aan haar )

Nou nou, het was me het dagje wel weer. Een rare uitdrukking maar zo voelt het wel!
Het begon heel normaal, afgezien van het feit dat mijn man al snel weg moest om te helpen bij het verhuizen van vrienden. Maar toen we vanmiddag aan tafel zaten en Julia haar bordje sate-kipsoep net op had (heel weinig had ze maar gekregen) zag ik ineens dat ze een dikke lip had. Eerst alleen haar onderlip, maar al snel ook haar bovenlip, en daarna werd haar hele gezichtje wat dikker en ging haar ene oogje ook hangen. Ze ging ook hoesten en klonk heel zachtjes maar als ze iets zei. Ze ging rustig door met brood in haar mondje doen hoewel dat lastig eten was met zulke dikke lippen! Het zag er heel eng uit en ondertussen was ik snel gaan bellen naar de huisartsenpost. De vrouw die ik aan de lijn had vond het wel zorgelijk en overlegde gelijk met mensen naast haar en ik hoorde termen als CPA (geen idee of ik dat goed verstaan heb) en schrok daar nogal van. Ze zei: niet schrikken hoor mevrouw, maar er komt binnen een kwartier een ambulance naar u toe omdat dit soort dingen met kleine kinderen nogal gevaarlijk kunnen zijn.

Ik moest eigenlijk wat ijs op haar lipje doen maar dat wilde ze niet, maar een waterijsje ging er wel in. Natuurlijk wilden Noa en Emma gelijk ook een ijsje maar dat kon ik er even niet bij hebben en heb dus maar nee gezegd...

De ambulance kwam inderdaad redelijk snel (nog lang als het echt een noodgeval zou zijn geweest!) en de twee (reusachtige) ambulance broeders kwamen binnen. Nogal intimiderend op z'n zachtst!
Julia was ook onder de indruk maar ging niet huilen, keek alleen maar met grote ogen toe. Toen ik vertelde wat er aan de hand was gingen ze meteen dingen tevoorschijn halen en zeiden dat ze een klein infuusje zouden aanleggen. Ik heb meteen Julia's speen en doek gehaald en haar vastgehouden, en onderwijl de buurvrouw proberen te bellen om eventueel te kunnen oppassen omdat ze gelijk zeiden dat ze daarna nog even naar het ziekenhuis zou moeten.
De eerste keer prikken werkte niet en het moest nog een keer helaas...arme Julia. Daarbij ging ook iets niet helemaal goed want waar de naald erin stak werd het een beetje bol, het zag er eng uit. Gelukkig was het volgens hen niet gevaarlijk en werd het snel opgelost door wat meer vloeistof toe te dienen. Julia was ondertussen flink aan het krijsen wat pas ophield toen het naaldje goed vast was gezet en haar armpje een beetje 'vastgespalkt' was met een doosje (hoe toepasselijk!) epinefrine. Dat zag ik nog zo toevallig ;-) ..

Nou goed, ik had gelukkig nog net oppas kunnen regelen via een 'buurman' die eigenlijk moest oppassen op z'n kleintje en hier helemaal heen kwam wandelen, dat was nog best een eindje lopen. Daar moesten we dus op wachten, ondertussen had ik mijn zus Sylvia gebeld of ze ook kon komen en dat kon gelukkig. Ik had snel wat spulletjes bij elkaar gepakt en we konden vertrekken toen de buurman er was.
In de ambulance lag ik op de brancard met Julia bovenop mij, heel gezellig. Ze draaide elke keer haar hoofdje naar me om en keek me vrolijk aan, het rare kind. Ze leek het wel gezellig te vinden. Zowiezo heeft ze sinds die prik niet meer gehuild!
In het ziekenhuis was ze allerschattigst, ze lag er heel schattig en rustig bij en bewoog bijna niet. Het leek wel of ze een kalmerend middel had gekregen!
Bij de huisartsenpost waar ik daarna nog even langs moest (en waar ik met Julia op schoot naartoe gereden werd, hoe luxe!) werd nog even besproken wat er gebeurd was, heb ik foto's laten zien en mocht ik een receptje gaan ophalen bij de apotheek. Met een kind op je arm is het nog best een eindje lopen! Gelukkig was Julia (alweer) allerschattigst. Iedereen maakte opmerkingen over haar krulletjes.
Bij de huisarts (van de spoedpost) was trouwens ook een co-assistent, en Julia vond hem wel heel erg lief, hij kreeg elke keer haar (best wel bevlekte) doek en haar beertje van haar aangeboden. Ze lachte de hele tijd naar hem, klom bijna bij hem op schoot en ik kon merken dat hij nog niet veel te maken had gehad met kleine kinderen, haha.

Bij de apotheek hebben we Tavegil (het middel dat ook in het infuus zat) gekregen en een ana-pen. Het is geen epi-pen maar moet wel gebruikt worden als zoiets nog een keer gebeurt. Hopelijk niet, ze krijgt in ieder geval nooit pinda meer als het aan mij ligt! Arme meid.
  zaterdag 6 september 2008 @ 21:52:38 #200
144006 chacama
Ondernemend!
pi_61436470
jeutje suus, wat zal jij geschrokken zijn. En wat fijn dat je buurman je uit kon helpen. Heerlijk dat dit zo af en toe nog kan.

EN wat heeft julia het goed gedaan stoere meid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')