abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61436485
Wow Suzanna, wat een schrik

Morris is ook allergisch voor pinda's maar dat wisten we al vrij vroeg omdat hij veel last had van eczeem en ze een bloedtest bij hem deden toen hij een maand of 7/8 was.

Heeft ze er nooit eerder last van gehad?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zaterdag 6 september 2008 @ 21:58:51 #202
11682 Moonah
Jolie femme
pi_61436611
Wat heftig Suzanna.
Die foto ziet er al eng uit, en dat is vast maar een fractie van hoe het in het echt was...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_61436687
Het zag er inderdaad nog enger uit Moonah, het viel me een beetje mee toen ik de foto zag eigenlijk. Ik vond het erger in het echt.

Snoopy, ze heeft nooit ook maar ergens duidelijk last van gehad behalve eczeem, maar dat hebben ze alledrie en lijkt niet gebonden te zijn aan voedsel. Het is er elke dag, soms wat erger maar niet duidelijk aanwijsbaar. Dat zou wel handiger zijn...Ik zei al tegen de ambulancebroeder vandaag, had ze maar gewoon eczeem, dit is echt eng.

Chacama, jij hebt er wel ervaring mee toch, met allergie (maar dan veel erger nog?)
Ik vind ook dat Julia het heel goed heeft gedaan, ben ontzettend trots op haar. Ze is echt een klein bikkeltje! (met een schattig koppie )
pi_61436703
Zo, nu even relaxen op de bank. Ben ik wel aan toe.
pi_61436848
Pffff.... Suzanna, heftig hoor!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_61436950
Dappere Julia. God, wat een dag inderdaad Suzanna. Betekent dit dat ze altijd een overgevoeligheid voor noten zal hebben?

En Chaca, moeilijk lijkt me dat, dat provoceren. Hoe is het nu, jeukwise? Alle plekken weer weg?
Hardloper.
IG @webkim
  zaterdag 6 september 2008 @ 22:18:24 #207
144006 chacama
Ondernemend!
pi_61437088
@ suzanna, de reactie van Julia was direct. Bij Maud duurt het even voordat er een reactie optreedt. Voorheen was het met spugen en spuitluiers, waarna de exceem volgde. Nu is het dus afgenomen tot alleen exceem en wrs. buikkramp.

@Webkim, jeuk is niet weg. Heb ze vanavond nog een keer extra ingesmeerd. Ze heeft het open gekrabt en krabt zelfs in d'r slaap. als de hormooncreme doet wat ie moet doen, is het morgenavond over en houdt ze alleen nog de krabwondjes over.

En nu gaat deze mama ook slapen en morgen hopelijk droog wandelen....
pi_61437341
Suzanna, wordt er gelijk getest op meer allergieën?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 7 september 2008 @ 00:34:31 #209
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_61439979
Jeetje Suzanna, wat een schrik! Misschien maar goed dat je erbij was en dat het nu gebeurt is. Had veel erger kunnen aflopen zo te zien!

chacama, wat vervelend met dat getest. Vreselijk. Ik hoop dat ze er gauw overheen groeit.
I'm so glamourous I piss glitter!
  zondag 7 september 2008 @ 00:45:40 #210
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_61440196
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 21:37 schreef snoopy het volgende:
Transavia
Ah, daar vliegen wij ook mee .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zondag 7 september 2008 @ 00:49:22 #211
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_61440251
Wat een schrik Suzanna! Ik heb ook ooit eens zo'n allergische reactie gehad (op vetblokkers ) en toen had ik ook ineens zulke dikke lippen (ik liep nog te winkelen ook). De huisarts zei later dat dat best gevaarlijk kan zijn omdat het ook op je luchtpijp kan slaan....gelukkig is alles goed afgelopen met je kleine meidje!
  zondag 7 september 2008 @ 07:18:48 #212
45621 Suzanna
Mama van...
pi_61442467
Viv, ik denk dat ze daarom zo snel reageerden en een ambulance stuurden. Ik wist dat toen niet, dat het op de luchtpijp kon slaan, maar ik merkte wel dat ze veel hoestte en een klein stemmetje had, en dat vond ik al eng.

Mijn man had Julia trouwens helemaal niet met opgezwollen gezichtje gezien en toen ik (heel argeloos) hem de foto liet zien schrok hij zo dat hij even weg moest lopen. Hij wil 't ook niet meer zien, was echt heel erg geschrokken (tja, ik zag haar eerst met dik lipje en toen steeds meer rare dingen, dat was meer een overgang...)
  zondag 7 september 2008 @ 07:42:33 #213
45621 Suzanna
Mama van...
pi_61442519
Trouwens, wat jij vertelde Chacama (ik was even vergeten hoe Maud reageert op eten maar had het achteraf weleens gelezen!) lijkt me, misschien stom hoor, maar zo mogelijk nog enger, omdat je niet weet welk voedsel het gedaan heeft (hoewel ik dat nu ook nog steeds niet zeker weet...)
Arme Maud...krijgt ze niet een beetje een aversie tegen eten, zoals Arwen van Evenstar?
  zondag 7 september 2008 @ 08:56:41 #214
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_61442735
jeetje suzanna, dat is wel schrikken zeg. maar wel goed dat de artsen geen halve maatregelen nemen. sterkte ermee!

en maud ook een dikke kus.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_61443044
Suzanne wat een schrik zeg! Lijkt me vreselijk om mee te maken! Goed dat de medische diensten meteen langskwamen. Je moet er toch niet aan denken wat er had kunnen gebeuren
  zondag 7 september 2008 @ 11:49:14 #216
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_61444522
Zo, even bijgelezen

Wat fijn dat pepijn gegroeid is!
Slaapmeisje, veel plezier op vakantie!
Chacama, wat naar lijkt me dat om te moeten provoceren. voor jou en Maud en de rest van de fam. Hopelijk groeit ze er snel overheen.
Karin, hoeveel tanden en kiezen komen er nu door? Hopelijk zijn ze er snel, en is de pijn weer gauw klaar.
Jeetje, Suzanna, wat een verhaal! Het ziet er ook zielig uit met van die dikke lippen! Wel fijn dat Julia zich zo goed heeft gehouden, stoere meid! Gaan ze nu idd andere voedsesltesten doen om te kijken of ze ook voor andere voedselsoorten allergisch is?

Heb mn eerste werkweek achter de rug, kan k weer eens reageren. Fok-ken in je eerste werkweek is ook weer zoiets

Het is hier nog steeds feest met poepluiers, stinken uit zijn mond, stinken in het luiergebied, stinken in zijn geheel, echt vies, maar geen verse tanden of kiezen. We kunnen ze niet vinden, terwijl hij toch echt al een paar weken aan de gang is

vanochtend was weer leuk. romper nat en vies, dus ik zet hem nere op de commode en doe luier open, terwijl eli erop zit, kijken hoe hij reageert. kijkt omlaag, staat verschrikt op en klampt zich aan me vast. ik kan zo rustig schoonmaken, licht kokhalznd van de stank , zijn de doekjes op. sta je daar, vies kind je handen dat niet meer durfde te gaan zitten, ook al was luier weg, en de doekjes buiten handbereik. gelukkig hoorde PR me mopperen en gaf de doekjes aan. eli bijna schoon, gaat hij nog plassen ook! dus ik zet hem verschrikt neer, eli plast wat verder, kijkt omlaag, ziet dat hij plast, schrikt zich wezenloos en gaat heel hard huilen! was wel schattig. helemaal bang van zichzelf

verder gaat het prima in huize PR
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_61445257
Suzanna, wat schrikken zeg, zo'n reactie. Gelukkig is het weer helemaal goed.

Chacama, hopelijk groeit ze er snel helemaal overheen. Maar het lijkt me wel erg vervelend om het zo te moeten provoceren. Hoe gaat het vandaag met de plekken?

Davinia, klinkt bekend.. Hier ook al een week of 2 vieze broeken, gevoelige billen, raar geurtje uit zijn mond, en humeurig. Maar toch nog geen nieuwe tand te zien. Soms denk ik een nieuwe kies/tand te zien, maar als ik voel, dan zit er nog steeds tandvlees op, en kijken dat lukt eigenlijk niet..
En schrikken van zichzelf! Als dat geen jeugdtrauma wordt

Hier is het -zelluf doen- helemaal in.. En hoe meer je helpt, hoe dwarser hij wordt.. Dus bijna helemaal zelf laten doen (wel helpen bij prikken/lepel vullen) is het functioneelst qua voeding. Iets minder qua schoonmaakwerk
Straks eens kijken of hij na de boterham in een goed humeur is. Dan gaan we gezellig naar het zwembad met zijn drieen..
  zondag 7 september 2008 @ 14:48:27 #218
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_61448170
Jeetje Suzanna wat een schrik zeg! Gelukkig is het allemaal goed geëindigd, maar wat een situatie!

Wat stom van die buggy Snoopy! Ik ben vorig jaar met BMi gevlogen en dat ging perfect, inderdaad bij het instappen de buggy afgeven en bij het uitstappen brachten ze hem ons weer.

Simon is zo leuk! Hij vertelt de hele dag door, momenteel is hij erg bezig met wat van wie is. papasauto, mamasbrood, kukjeskikke (plukjes drinken=hond). Ook met o-o, we horen zelfs o-o Thies, dus ik weet niet wat er zich 30 kilometer verderop afspeelt
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_61448980
Jemig Suzanna, dat was wel schrikken! Het ziet er ook echt wel scary uit inderdaad
Moet ze verder nog getest worden op andere allergieen?

Wat schatiig dat Simon Thies roept!!! Dikke maten!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zondag 7 september 2008 @ 15:31:35 #220
94046 PM-girl
pi_61449108
En nog extra trots: Simon bouwt sinds een week echt met Duplo. Zó knap vind ik dat!
Het is nog niet zo mooi als het bouwwerk van Jeliefs Emma laatst, maar het is toch een mooie toooh geworden

[ Bericht 15% gewijzigd door PM-girl op 09-09-2008 13:50:00 (weg) ]
*
  zondag 7 september 2008 @ 18:16:35 #221
11682 Moonah
Jolie femme
pi_61453344
quote:
Op zondag 7 september 2008 14:48 schreef PM-girl het volgende:
Simon is zo leuk! Hij vertelt de hele dag door, momenteel is hij erg bezig met wat van wie is. papasauto, mamasbrood, kukjeskikke (plukjes drinken=hond). Ook met o-o, we horen zelfs o-o Thies, dus ik weet niet wat er zich 30 kilometer verderop afspeelt

Ik was daar op vergeten te reageren toen je het eerder schreef, maar wat leuk dat Simon zich Thies nog zo goed herinnert. Ik denk dat het vást wederzijds is, maar Thies is helaas nog niet zo verbaal vaardig, as you know.

En leuk dat hij zo goed een tooooh kan bouwen!

Suzanna, hoe is het vandaag met Julia? Ben je zelf een beetje bijgekomen?
  zondag 7 september 2008 @ 18:20:29 #222
11682 Moonah
Jolie femme
pi_61453436
Wij hebben trouwens een heerlijke dag achter de rug, ondanks alle natte plensbuien tussendoor.
Vanochtend waren we al om 9 uur bij een superleuke buurtrommelmarkt. Thies heeft lekker rondgestruind en een ziekenwagen (mét sirene ) gescoord. Daarna naar een buurtfeest met treintje en springkussen. Ook erg gezellig. En we zijn net terug van een verjaardag waar hij dan ook zo leuk en amusant is. Lekker spelen met van die grote lummels, voetballen, toastjes snaaien, bij mama op schoot spelen met 4 op een rij zodat ik lekker kon bijkletsen.... Echt, ik vind het zó leuk met mijn menneke.
  zondag 7 september 2008 @ 19:02:22 #223
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_61454382
Suus wat een schrik is dat he, ken je gevoel maar al te erg.
Pinda allergie is vaak en losstaande allergie, heel veel mensen hebben het hoor, alleen weinigen zulks een heftige reactie.
Wij hebben intussen ook een ana-pen ipv epi-pen, maar feitelijk zelfde werking hoor.
Vraag je aan je huisarts ook eentje voor op de plekken waar ze vaker is zoals psz eventueel of oma.

Ook voorzichtig zijn metfrieten van frietzaak eten, meeste bakken in plantaardig van remia das veilig. maar sommigen in arachideolie, en sommigen met pinda allergie kunnen daar op reageren.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  Jubileum moderator zondag 7 september 2008 @ 19:08:23 #224
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_61454509
Hemel zeg Suzanna ik kan me je schrik heel goed voorstellen, dat arme kleintje. Gelukkig is het goed afgelopen!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_61455236
Pfff even hier mijn ei kwijt hoor.

Deze week is gewoon erg hectisch geweest. Maandag gehoord dat het werk er vanaf begin volgend jaar nu echt zo goed als zeker toch echt helemaal mee gaat stoppen Maar per wanneer is nog niet bekend, dus helaas veel onzekerheid.

En Linde is sinds donderdag gewoon echt zooooo moeilijk. Hele avonden huilen/krijzen en dan soms 's nachts ook zodat we soms maar 3 uurtjes slapen Afgelopen vrijdag proefexamen van mijn cursus gehad. Telde gelukkig niet mee qua cijfer want ik was nou niet echt in topconditie zeg maar En nu gewoon al 2 dagen een meisje in huis dat af en toe ineens veel meer kan (net kwam ze ineens langsgelopen achter haar loopleeuw toen ik zat te bellen ) en dat toch nog zo gefrustreerd is dat niet alles lukt. Dus de hele dag huilen, zeuren, miepen etc. Nu komt er ook nog eens bij dat ze erg verkouden is en dat er volgens mij een tandje (eindelijk een 4e tand?) op doorkomen staat.

Sorry voor de klaagzang, maar het loopt hier gewoon even niet zo heel erg lekker allemaal...
  zondag 7 september 2008 @ 19:42:07 #226
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_61455357
Jeetje Suzanna, wat een schrik!
Gelukkig is het allemaal nog goed afgelopen. En ik meende tussen de regels door te begrijpen dat je je schuldig voelt? If so: niet doen hoor! Als ze er nu niet op gereageerd had dan was het een andere keer wel raak geweest. Nu was het gelukkig gewoon thuis en was je er zelf bij.

Chacama, zwaar zeg, je kleintje bewust pijn doen...
Een voor jou en die dappere Maud.

Simon is een heuse bouwer, wat knap Hier bouwen M. en ik met Duplo zodat Devin het vakkundig kan slopen.
En ontzettend schattig dat hij zo te zien zijn speelmaatje Thies mist

Hier hebben we een ventje dat gelukkig weer wat vrolijker is en ook weer beter is gaan eten.
Gister aten we spinazie en toevallig heeft hij vanmiddag 5 passen gelopen met een mega-pak luiers (76 stuks) in zijn armen Je kon me opvegen, ik had niet eens gedacht dat hij het pak van de grond zou krijgen
.... met gevoel voor drama....
pi_61455419
suzanna wat heftig. wat was ze stoer zeg.

simon

thies wat leuk een auto met sirene

chacama wat erg voor maud.

renske is vandaag vreselijk vervelend dingen doen die ze niet mag(bij opa en oma zich gedragen).
mama van 3 kids!
  zondag 7 september 2008 @ 19:45:34 #228
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_61455432
Stiemie
Komt goed, deze fase gaat ook weer over! En dan heb je je engel van een dochter gewoon weer terug, met nieuwe trucjes
Maar wat rot van je werk zeg...
pi_61458254
Stiemie, volgens mij hebben ze allemaal wel eens van die periodes dat het 10 keer niks is.
Misschien een sprongetje?
Hopelijk gaat het snel beter, ook de nachten, want dat is zo slopend!

Meike was vandaag alweer wat beter te spreken, gister ook nog wat verhoging door de doorkomende kiezen. Ze eet en drinkt slecht, maar dat zal wel weer goed komen.
Davinia, je vroeg hoeveel tanden er doorkomen, maar ik krijg niet de kans om te kijken.
Haar mondje ziet er van binnen net uit als een maanlandschap met hobbels en bobbels, dus er staat vanalles op knappen daarzo
  zondag 7 september 2008 @ 21:27:54 #230
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_61459118
stiemie, het zou me niets verbazen als dit de sprong naar loslopen is. sterkte iig!

devin, sterke vent. kun jij als je bij ons bent misschien wat dozen versjouwen?

hier zijn we weer terug in het hotel na een weekend bij vrienden in tunis. het was erg leuk, maar ook erg vermoeiend. anna is vreselijk verwend, maar eet vrij slecht. watermeloen, brood en frietjes. en ze loopt de hele dag rond met een rol koekjes die ze niet eens lust...

ik heb vanmiddag gelachen. anna had in zee gezwommen en ging een stukje op het strand lopen. ze hield haar evnwicht niet en viel voorover met haar gezicht in het zand. zonnebrand, zee en zand en we hadden dus een echt zandmonster. ik lag in een deuk, maar anna vond het niet om te lachen...het drama dat volgde toen we haar moesten schoonmaken laat zich moeilijk omschrijven.

aangezien het hier bloedheet is, heeft annawa last van zweetbultjes achter haar oren. ze loopt er steeds aan te krabben. iemandnog tips? ik heb calendula bij me. zou dat helpen?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_61459360
Volgens mij moet je dan over haar oor plassen...of was dat nou met kwallenbeten....
  zondag 7 september 2008 @ 21:38:35 #232
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61459515
quote:
Op zondag 7 september 2008 21:33 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Volgens mij moet je dan over haar oor plassen...of was dat nou met kwallenbeten....

Dat laatste! Friends: 'So you eh... '
pi_61459655
Karin wij krijgen ook geen kans om bij Linde in haar mondje te kijken hoor Die kaakjes gaan stijf op elkaar als ik een poging doe.

Devin wat ben je sterk zeg. Een echte stoere sterke man

Anna kleine zandhapper met je rol koekjes Klinkt wel echt als een heerlijke vakantie zo Memmel.

Pff Linde ligt alweer te huilen in bed. Ik weet eigenlijk niet zo goed meer wat ik moet doen Ze heeft genoeg gegeten, gedronken. Maar ze blijft nu ook maar gillen. Ben eigenlijk ook bang als ik haar eruit haal, dat ze eraan gaat wennen en dus juist blijft huilen. Waarom zijn kinderen zo ingewikkeld?
  zondag 7 september 2008 @ 21:48:01 #234
144006 chacama
Ondernemend!
pi_61459859
quote:
Op zondag 7 september 2008 21:33 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
en toen kon je de advocaat (ja echte zeeuwse) van het scherm afvegen...
maar ik zou het koelen met calendula of iets met aloevera in. Werkt ook verzachtend en verkoelend.

Suzanne, ik was ook nieuwsgierig hoe het nu met Julia gaat. En hoe nu verder? tests?
maud is gelukkig alleen maar allergisch voor koemelk. En daar kan ze overheen groeien en daar begint het dus ook al aardig op te lijken. (zie vorige pagina)

De exceem in de nek is weg, dus daar alleen de krasplekken. Op de benen wel nog een paar grote plekken.

Vandaag gelukkig wel een gezellig meisje mee naar Opa gehad. En we zijn gaan wandelen. Was een wandeltocht uitgezet door een wandelgroep uit Taiwan (daar waar ik ooit gewoond heb met mijn ouders).

Maud in de draagdoek en Fleur heel stoer zelf lopen. De eerste 5 gingen goed, de ander 3,6 kilometer heeft ze bij iemand op de rug mogen hangen in de backup drager.

En ik geloof dat het voor Meike is.... het is een fase....het is een fase....
pi_61460577
Wat zijn onze kids toch gezellig

hier ook een drama om Chris in slaap te krijgen, uiteindelijk toch maar bij mij op het grote bed, en toen hij bijna sliep terug gelegd. Toen had hij wel de rust om zelf verder in slaap te vallen..
We hebben wel lekker gezwommen vanmiddag. Chris leek het even niet leuk te vinden, maar we waren gelijk naar het diepe water gegaan. Toen hij eventjes had gewent in het pierebadje ging het daarna wel goed. Het was alleen wat koudig, dus we zijn niet heel lang gebleven..
pi_61460854
Leuk is dat he Deepfreeze om te gaan zwemmen. Linde is ook een echt waterratje

Scheelt dat als je Chris eerst bij jou in slaap laat vallen? Ik durf Linde eigenlijk nooit zo goed bij mij in bed te laten slapen. Ben te bang dat ze daar snel aan gaat wennen. 's Morgens komt ze vaak wel nog even bij ons in bed spelen/klieren/kroelen . Als ze echt ziek is slepen we haar (zware gietijzeren ) bedje wel naar onze slaapkamer. Zo kan ze bij ons liggen, maar blijft ze toch in haar eigen bedje.

DF ik bedoel niet dat ik het raar vind hoor dat je dat doet, het is meer gewoon een tic van mezelf dat ik het niet durf
pi_61461290
We nemen Meike heel af en toe ook weleens bij ons in bed, maar alleen als ze echt iets heeft. Zoals 2 nachten terug, toen ze zo'n last van de tandjes had. Als ze in bed huilt en ze is meteen stil als ik haar oppak dan leg ik haar terug in haar eigen bedje, en dan heeft ze pech
In Linde's geval zou het me niet verbazen dat het beter gaat als ze loopt. Dan is ze daar nu zo mee bezig, ook in haar hoofd, dat ze er niet goed van kan slapen.
  zondag 7 september 2008 @ 22:34:59 #238
94046 PM-girl
pi_61461487
Stiemie, dat doen wij ook, áls het 'nodig' is dat SImon bij ons slaapt. Bij ons in bed zou ik soms stiekem wel eens willen, maar hij beweegt zoveel dat het niet kan. Hij heeft de laatste tijd namelijk de neiging aan de borst in slaap te vallen bij mij, als hij ooit 's avonds nog wakker is. Dat ligt dan zo gezellig, maar kan echt niet.
Het campingbedje zetten we neer als hij ziek is.
*
  zondag 7 september 2008 @ 22:43:27 #239
11682 Moonah
Jolie femme
pi_61461791
Wij hebben gewoon standaard een bedje naast ons eigen bed staan.
Ik denk dat Thies er zo'n één keer per week in belandt, als hij 's nachts wakker wordt en niet meer kan doorslapen. Werkt prima. In die zin dat hij stopt met brullen en met een beetje pech uuuuuren gaat liggen spelen (ik overdrijf niet!), maar dan kan ik iig nog een beetje wegdommelen.
Bij ons in bed doen we heel zelden. Laatst was hij eng aan het dromen (denk ik), stopte niet met huilen. Toen kon ik hem bij me wel wat kalmeren. Maar na een half uurtje verhuist hij dan toch écht naar het bedje naast me. Het voelt heel knus, maar zo'n draaikont naast me die aan mijn neus/ogen/haren/moedervlekken ligt te friemelen is niet slaapbevorderend.
  zondag 7 september 2008 @ 23:02:23 #240
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_61462430
Memmel (zandmonster) K_P (iets met plas) en Moonah (moedervlekken)
En ik was al melig
  zondag 7 september 2008 @ 23:10:00 #241
45621 Suzanna
Mama van...
pi_61462668
Wat lief dat jullie allemaal gereageerd hebben. Het gaat vandaag heel goed met Julia, ze is helemaal haar oude zelf weer en heel vrolijk. Tis een schattig meiske.
Vandaag hebben we een familiedagje gehad en iedereen was weer weg van haar, allemaal ooms/tantes (oudooms en tantes vooral maar goed) die ze niet vaak zien gaven haar aandacht, pakten haar op, gaven haar wat lekkers (gelukkig geen pinda's ) en dat was wel een beetje teveel voor haar want in de auto terug (we zijn nog maar net terug! het werd nogal laat vanwege de lange reis) sliep ze erg onrustig en was ze in haar slaap met haar beentjes aan het schoppen. Dat had ik nog niet eerder gezien. Maar toen ze wakker was en ik haar uit de auto haalde zei ze heel vrolijk: jaaaaaaa!

Vinden jullie dat ook zo knap trouwens, dat ze zomaar weten als je ergens weggaat? Ze vangen een paar woorden op ook al praten ze zelf niet veel en begrijpen 't al, ze zei al 'dag dag' toen ik haar nog maar net opgepakt had om afscheid te gaan nemen. Zo leuk! (en dat op de late avond!)

Verder, wat jullie vroegen over tests, weet ik nog niet zo goed. Ik hoop de huisarts er maandag over te spreken, die is nu ook ingelicht als het goed is want die werkte toevallig ook op de huisartsenpost zaterdag (alleen kreeg ik haar niet gek genoeg). Ik denk dat ik wel doorgestuurd zal worden maar ik heb me laten vertellen dat de tests vaak vals-positief of negatief kunnen zijn dus dat het weinig zin heeft. Ze is in het verleden al getest op allergie in het ziekenhuis omdat ze toen zo slecht dronk, maar daar was niets uitgekomen toen. Geen idee of ze toen alleen op lactose e.d. getest hadden hoor, toen was ze nog maar een baby.
Maar ik hoor het wel, en houd jullie ook op de hoogte.
pi_61463691
Stiemie, bij van dit soort onrustige dagen (of eigenlijk al 2 weken), dan helpt het wel. Hij blijft op zijn kamertje maar brullen, en gaat dan ook helemaal hikken en oprispen, niet echt een geweldig recept als je rustig moet slapen.
Als we hem dan op het grote bed leggen, en stijf vasthouden (bijv: ik op mijn zij, Chris op zijn rug, ene arm tussen zijn en mijn lichaam, andere armpje hou ik vast. Dan kan zijn lichaampje dus niet meer drukte maken. De eerste paar minuten brult hij nog wel, maar vaak komt hij snel tot rust, en kijkt nog wat rond, totdat hij steeds meer rust vind. Vaak leg ik hem over als hij wat langer zijn oogjes dichthoud. Dan heeft hij genoeg rust om zelf verder te slapen..
Maar hij gaat dus wel terug naar zijn eigen bed&kamer, hij heeft nog nooit bij ons in bed geslapen..
Als hij 's nachts brullend wakker wordt, dan houden we hem daar op schoot, dan valt hij vaak ook wel weer in slaap. Maar dat werkt alleen als hij al semi-slaapt.

Het gaat nu zo al de hele week, af en toe bij ons in slaap vallen, af en toe zelf in zijn eigen bedje. En dat gaat prima. Nog geen gedram om altijd bij ons te slapen. Misschien af en toe 10 minuutjes gehuil voor het slapen. Maar dat is dan een andere soort geluid als dat gebrul.

Hoe je zoiets ontdekt? gewoon moederinstinct. Ik verbaas me soms over dingen die ik gewoon op mijn gevoel oplos, zonder erbij na te denken. Daar begin ik steeds meer op te vertrouwen, hoe typisch de oplossing soms ook is
  maandag 8 september 2008 @ 08:49:18 #243
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_61467074
DF, dat is idd ook wel slim. een soort van inbakeren, maar dan met je eigen lichaam!

Mss is het een idee om wel op de kamer te blijven, in het zicht, maar zonder oogcontact. dan weet linde dat je er nog bent, en dat kanook rust geven?
En als je het gevoel hebt dat er echt iets is, kan het toch geen kwaad om haar een keertje te "verwennen"?
Maar doe vooral waar je je goed bij voelt! Succes ermee!

(Ik hoop niet dat eli zo'n last gaat krijgen van sprongen, et klinkt erg vermoeiend!)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_61470495
Ik ben even jaloers op alle mama's papa's en dreumesjes die nu lekker ergens onder de zon liggen.. Het is hier koud, donker en herfstig aan het worden

Davinia, het is inderdaad een soort inbakeren.. En stiekum ook wel fijn om hem tegen me aan te hebben als hij zo van streek is..
Maar ik waak wel heel erg dat ik niet alle slaapjes op een dag zo doe. Soms is het (als hij al gaat huilen) ook wel genoeg om gewoon even in de kamer te blijven staan, of toch maar eventjes laten uitrazen. Maar er gebeurd nu ook even zoveel.. Hij wil zelf eten, krijgt tandjes, en zit tegen 1 slaapje aan te hikken.. Gewoon frustraties genoeg..
pi_61471320
Bijgelezen

Suzanna! Wat erg! Ik heb het zelf als klein kind ook gehad en ik je vertellen das niet boffen! Wat een dapper dametje toch en fijn dat het weer goed gaat!

Jet loopt los sinds net

Ze loopt te schateren als ze het doet en ik ben ook erg trots
Eindelijk hebben we dan ook traphekjes van die vreslijke Kiddy Guards, maar dat waren de enige die pasten...... beetje duur zijn ze wel
Vakantie was ook top! De eerste dagen moest ze wel wennen ( huilen, jengelen .... ) maar na dag 3 was ze weer helemaal Jet
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_61471677
Ook net bijgelezen!

Pfff wat een nare momenten voor Maud… ik hoop ook dat ze er snel overheen groeit… zuivel mag dan wel overschat worden, het zit in onze streken in zo veel producten!

Julia, arme meid! Dat is echt schrikken Suzanne! En je schuldig voelen hoeft echt niet, het had ook op een ander moment of een ander product kunnen gebeuren…

Jet!!! Wat goed meisje!

En alle tandenleed en slapeloze nachten… wij schuiven aan… gelukkig nog maar 1 slapeloze nacht maar wel een aantal behoorlijk lastige dagen achter de rug. Vrijdag, zaterdag en zondag een pips meisje met verhoging tot koorts (38 – 39,5°) dat niet wou spelen maar vooral gepakt wou worden.
Komt nog van de BMR dachten we vrijdag (toen 8d terug), maar zaterdag mochten we even in haar mondje kijken en je ziet behoorlijk wat doorschemeren. En ze trok echt zo’n zielig gezichtje als je aan haar tandvlees kwam.
Vannacht hebben we haar voor de lieve vrede bij ons genomen. Zo sliepen we allemaal toch nog een beetje. Het is makkelijker sussen als je gewoon even moet strelen en fluisteren dan als je helemaal naar haar kamertje moet en haar eruit moet nemen.

Volgens mij had ze ook last van de paprika die ze ’s middags gekregen had, ik denk dat ze dat nog niet goed verteert…
En ze moest alleen mij hebben, ’t is echt een mamaskindje geworden. Bij mijn vriend werd ze helemaal hysterisch en ze bleef maar huilen…Niet fijn voor hem
Draait vast wel een keertje zeker?
  maandag 8 september 2008 @ 13:06:31 #247
144006 chacama
Ondernemend!
pi_61471794
Jet

Iksje, het draait wel bij, maar ik merk bij allebei mijn meiden dat bij pijn en ellende 's nachts mama eigenlijk de enige is die goed kan doen....maar goed, zo was ik vroeger ook. Mijn vader is geweldig, maar als ik ziek ben wil ik maar 1 persoon om me heen hebben....
  maandag 8 september 2008 @ 13:31:31 #248
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_61472340
Ik neem Dean regelmatig 's nachts in bed...als ie huilend wakker wordt.

Al was het alleen maar om het aaiende handje over mijn hoofd 's ochtends ...

"Aai, aaaaii, mama"

En als ik dan wakker wordt "Haaaaiii!!! "

pi_61474117
Jet, wat goed!!!
  maandag 8 september 2008 @ 17:27:34 #250
45621 Suzanna
Mama van...
pi_61477327
Jullie hebben gelijk hoor, en kersjes, ik voel me inderdaad wel schuldig. Ik weet dat het niet hoeft maar ja, het is voor m'n gevoel toch 'door mijn toedoen' gebeurd en dat steekt wel. Maar ja, als iemand anders het haar per ongeluk had gegeven was het ook gebeurd. Ik ben blij dat ik het nu weet in ieder geval.

Evenstar, nog bedankt voor je inhoudelijke reactie, ik was vergeten er gisteren op te reageren. Vandaag ben ik bij de huisarts geweest en heb gelijk nog een ana-pen gevraagd voor in de tas als we weggaan. Ik moet 'm altijd bij me hebben zei ze, en dan moet ik er dus wel meer dan 1 hebben. Ook is het belangrijk op de houdbaarheidsdatum te letten want ze zijn maar een jaar ofzo houdbaar.
Ik heb van haar gehoord dat ana-pen gewoon een andere merknaam is, Epinefrine is hetzelfde als Adrenaline (had ik geen idee van, maar ik ben dan ook geen expert ).
Ik heb nog wat gelezen op Wikipedia over pinda-allergie. Het grappige is dat mijn man gelijk aan mij vroeg, of Julia dan ook niet tegen de GEUR van pinda's zou kunnen (hij eet vaak pindakaas en was daar bezorgd over). Nou schijnt dat echt te kunnen, dat wist ik niet. Logisch natuurlijk want geurdeeltjes zijn ook deeltjes van de pinda.

Wat er nu verder gaat gebeuren/ is gebeurd, ze hebben bloedgeprikt bij Julia (kon gelijk bij de huisarts) wat verschrikkelijk was, ze krijste en ik moest haar echt in een houdgreep houden samen met de assistente terwijl de medewerker van de bloedbank (ofzoiets) haar prikte. Hij prikt de hele dag mensen maar kon haar adertje niet zo heel goed vinden, wat natuurlijk ook zielig was. Maar een klein beetje bloed kwam eruit, hopelijk is het genoeg. Ik ben blij dat hij het niet in haar andere armpje heeft gedaan want die was al blauw.

Over een week zou ik de uitslag moeten krijgen, er wordt ook op andere dingen getest namelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')