Natuurlijk is zoiets te eten.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 15:12 schreef keepwalking het volgende:
Is zoiets überhaupt wel te eten?
Hij staat nu in C&H.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 15:16 schreef Klonk het volgende:Tevens schopje naar CUL
Als hij naar F&F wordt geschopt, wil ik dit lezenquote:
Mensen houden konijnen als pure huisdieren, maar konijn is aan de andere kant een vast onderdeel van het Nederlandse eet-landschap (Flappie ...).quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 15:32 schreef BoNi het volgende:
Hebben jullie al een marktonderzoek gedaan? Ben eigenlijk wel benieuwd naar eventuele resultaten.
Kan me namelijk niet voorstellen dat er markt voor is.
Linkje naar de wet waarin staat wat je wel en niet mag eten?quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 15:28 schreef bioloogje het volgende:
Het mag in Nederland volgens mij helemaal niet. Dus die huismoedertjes zijn dan nog je minste probleem.
Zodra ik iemand thuis met een koe op schoot zie, ben ik om.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 15:38 schreef Faithy het volgende:
waarom mogen we wel koeien eten, ook konijnen maar geen cavia's, da's toch debiel?
Prima, als ik niet hoef mee te etenquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 15:43 schreef Faithy het volgende:
koeien vind ik opzich normaal, want dat zijn geen 'huis'dieren, al zullen er vast mensen zijn die ook een paard of koe als huisdier claimen te hebben(er staat een paaaaaaaard in de gang!!!! ) maar als je konijn mag eten, mag je ook cavia eten, me dunkt...
Hè bah, dat is toch geen lekker vlees dan? Je wilt liever een gezellige, iets te dikke huiskat eten die enkel zalm en peultjes heeft gegeten, dunkt mequote:Op vrijdag 29 augustus 2008 16:24 schreef admiraal_anaal het volgende:
Mag ik je leverancier van kattenvlees worden, heb veel zwerfkatten in de omgeving
quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 17:02 schreef ColdFeet het volgende:
Ik zou trouwens best een koe willen, als ik de ruimte had. Lekker in een weitje neerzetten, beetje vertroetelen en aan het einde van het jaar opeten
Koeien knuffelen is een tijdje heel hip geweest.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 17:02 schreef ColdFeet het volgende:
Ik zou trouwens best een koe willen, als ik de ruimte had. Lekker in een weitje neerzetten, beetje vertroetelen en aan het einde van het jaar opeten
Het klinkt natuurlijk belachelijk, naar westerse maatstaven, yadadadada.... Maar stel je s voor hoe lekker dat vlees zou zijn! De combinatie van liefde, frisse lucht en groen gras, mmmmquote:
diep triestquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 15:16 schreef Klonk het volgende:
Cavia is in Zuid Amerika de normaalste zaak van de wereld, in Azie zijn ze niet vies van een sate woef woef of een bami met miauw
Tevens schopje naar CUL
Zo zie je maar hoe egoïstisch mensen zijn.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 15:43 schreef Faithy het volgende:
koeien vind ik opzich normaal, want dat zijn geen 'huis'dieren, al zullen er vast mensen zijn die ook een paard of koe als huisdier claimen te hebben(er staat een paaaaaaaard in de gang!!!! ) maar als je konijn mag eten, mag je ook cavia eten, me dunkt...
Moet natuurlijk wel netjes gefokt en geslacht worden, maar waarom zou je in NL in hemelsnaam geen cavia mogen serveren?quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 15:11 schreef Apfelsaft het volgende:
Volgens mij is dat verboden in NederlandWas een keer op TV, een restaurant dat illegaal gebakken cavia serveerde
dat dus, mijn schoonvader fokte konijnen, en ik kan je melden, geen konijn zo lief en daarna zo lekker als een vers geslacht konijn van mijn schoonvader...quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 15:09 schreef SHE het volgende:
Ik ben dol op dieren, en toch heb ik weleens konijn en slang gegeten. En paard ook.
En zelfs geitjes![]()
Ik eet alles en kan prima onderscheid maken tussen mijn liefde voor een dier en het consumeren van het dier. Wellicht omdat mijn omaatje vroeger een biggetje had die haar overal achterna liep, zelfs in bed sliep. Tot hij op een dag ineens een karbonade was.
Geen enkel probleem, circle of life en dat biggetje heeft een heerlijk leven gehad
Mwah, dan ben ik toch echt (liever) een grote hypocriet, want ik eet makkelijker een anoniem dier dan een beest waar ik een band mee heb opgebouwd..als een biggetje bij mij in bed had gelegen en ik het vervolgens op zou peuzelen zou het voelen alsof ik mijn eigen kind aan het opeten was vrees ikquote:Op zaterdag 30 augustus 2008 15:09 schreef SHE het volgende:
Ik ben dol op dieren, en toch heb ik weleens konijn en slang gegeten. En paard ook.
En zelfs geitjes![]()
Ik eet alles en kan prima onderscheid maken tussen mijn liefde voor een dier en het consumeren van het dier. Wellicht omdat mijn omaatje vroeger een biggetje had die haar overal achterna liep, zelfs in bed sliep. Tot hij op een dag ineens een karbonade was.
Geen enkel probleem, circle of life en dat biggetje heeft een heerlijk leven gehad
Ja maar, vind je het dan ook zieliger als een anonieme Afrikaan met een leven vol hongersnood overlijdt ipv een vriendin met wie je vaak uit eten bent geweestquote:Op zondag 31 augustus 2008 00:48 schreef SHE het volgende:
Hmmm gek. Ik heb dat precies andersom. Zo'n anonieme koe, die het misschien wel heel erg koud heeft gehad, of slecht te eten, of stom gras, of een kutboer als oppasser...daar kan ik me echt druk om maken.
Ik word er veel gelukkiger van als ik weet dat mijn vlees van een dier komt wat het fijn heeft gehad.
In een ideale wereld at ik alleen vlees wat ik zelf had grootgebracht. Dan wist ik zeker dat ik me niet schuldig hoefde te voelen.
Dat denk ik ook ja, ik denk niet dat iemand op regular basis bij zo'n restaurant gaat eten, gewoon omdat ik me ook niet voor kan stellen dat het echt lekker is.quote:Op zondag 31 augustus 2008 01:08 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik vraag me af hoe het met de regelgeving zit en of zo'n restaurant wel levensvatbaar is.
In het begin zal je veel mensen trekken die het allemaal best eens willen proberen maar de vraag is of je die klandizie vast kunt houden. Ik zou best eens hond, kat of cavia willen proeven maar ik zie het me nog niet met enige regelmaat doen eigenlijk. Het is toch meer een curiositeit, iets wat je eens gedaan wil hebben en dan is het klaar.
Bovendien zal je natuurlijk een groot deel van dierenminnend Nederland op je dak krijgen en de vraag is of je voldoende veerkracht en kapitaal hebt om die negatieve publiciteitsstroom te doorstaan.
Nee, omdat voor mijn vriendin een overlijden een gemis zou zijn. De Afrikaan zou ik zijn verlossing gunnen.quote:Op zondag 31 augustus 2008 11:16 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ja maar, vind je het dan ook zieliger als een anonieme Afrikaan met een leven vol hongersnood overlijdt ipv een vriendin met wie je vaak uit eten bent geweest
Maar dat is precies mijn punt, zo'n in bed slapend-biggetje is dan toch óók een gemisquote:Op zondag 31 augustus 2008 12:59 schreef SHE het volgende:
[..]
Nee, omdat voor mijn vriendin een overlijden een gemis zou zijn. De Afrikaan zou ik zijn verlossing gunnen.
Ik had er nog wat bijgezetquote:Op zondag 31 augustus 2008 13:03 schreef SHE het volgende:
Nee, in mijn wereld is een big in de eerste plaats voer.
Dat zegt overigens niets over de wijze waarop ik het behandel. Je kunt best van iets houden en het ook loslaten.
Maar buiten dat ze niet te vreten zijn en het niet mag, stel je krijgt 2 kleine katjes en een biggetje, en ze groeien samen op (soort alternatieve versie van Junglebookquote:Op zondag 31 augustus 2008 13:06 schreef SHE het volgende:
Nav je edit:
Ik mag mijn katten niet opeten.
Bovendien zijn ze niet te vreten als ze oud zijn. Met een varken kun je nog wel wat. Met een geit ook.
Ik begrijp echt niet wat er zo raar is aan mijn gedachtengang. Miljoenen boeren denken zo en geloof mij dat de meeste boeren echt dol op hun vee zijn hoor.
In krokodillenvlees kunnen een soort wormpjes zitten die zelfs na bakken of koken nog niet dood zijn. Als er iets is dat mijn mond nooit van binnen zal zien dan is het krokodillenvlees.quote:Op zondag 31 augustus 2008 11:23 schreef Molluck het volgende:
[..]
Dat denk ik ook ja, ik denk niet dat iemand op regular basis bij zo'n restaurant gaat eten, gewoon omdat ik me ook niet voor kan stellen dat het echt lekker is.
Ik vond struisvogelcarpaccio erg lekker, maar kangoeroe-biefstuk was niets bijzonders (wel een lekker stukje vlees, maar dan heb ik net zo lief koe) En slang en krokodil schijnt net als kip te smaken alleen dan 20x zo duur en ik kan me ook niet echt voorstellen dat een kat of hond nou echt een culinair hoogstandje is...
Volgens mij mag je geen enkel dier zomaar slachten in NL.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 17:02 schreef ColdFeet het volgende:
Paarden mag je al niet zomaar slachten in NL, laat staan teckels....
[..]
Dit is Arie.quote:Op zondag 31 augustus 2008 13:41 schreef GizartFRL het volgende:
Tip:
Mensenvlees.
zullen vast wel mensen zijn die niet goed op hebben gelet op de algemene voorwaarden van het donorschap, waarin staat dat je vlees als consumptieartikel verkocht mag worden.
Dit zou je dan in een restaurant aan kunnen bieden en dan gewoon een foto van de persoon in kwestie op de menukaart, samen met een kort levensverhaal of eventueel een Wiki.
Oh vast en het lijkt me ook grappig om eens te eten maar ik waag me er niet aan met mijn gestel.quote:Op zondag 31 augustus 2008 13:41 schreef SHE het volgende:
Ik heb kroko gegeten en ik leef nog Mimu.
Overigens wel vreemd vlees. Je smaakpapillen registreren vlees, je ogen zien vis. Raar beest.
quote:Op zondag 31 augustus 2008 13:55 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dit is Arie.
Hij heeft jarenlang geleefd op BigMacs en bier en zijn beweging bestond uit het lopen naar de super op de hoek voor nog meer bier. Deze jarenlange marinade zorgt voor een aparte smaakervaring.
Arie is in de aanbieding vandaag.![]()
Kosten per ons: ¤2,50.
En dit is Henk. Henk was in zijn vrije tijd hobbykok. Zijn lievelingskeuken was Italiaans maar Indiaas, Japans of Afrikaans ging er bij Henk ook wel in. Henk sportte drie keer per week en ging wekelijks naar de sauna en masseur. En dát proef je! Henk is een lekker mals stukje vlees.
Kosten per ons: ¤12,-
Hoe kom je erbij dat een big er blij van wordt dat ie op de barbecue wordt gelegd?quote:Op zondag 31 augustus 2008 13:14 schreef SHE het volgende:
Maar eh, eerlijk? Ja. biggie gaat op de BBQ. Ik kan me geen mooier eerbetoon bedenken.
Ik heb hem gevoed, verzorgd, lief gehad en als karbonaadje is hij dan heerlijk mals. Zo is de voedselketen ineens een stuk zinniger.
Biggie blij, ik blij.
Dus je hebt t wel stiekem eens geprobeerd?quote:Op zondag 31 augustus 2008 13:06 schreef SHE het volgende:
Nav je edit:
Ik mag mijn katten niet opeten.
Bovendien zijn ze niet te vreten als ze oud zijn. Met een varken kun je nog wel wat. Met een geit ook.
Ik begrijp echt niet wat er zo raar is aan mijn gedachtengang. Miljoenen boeren denken zo en geloof mij dat de meeste boeren echt dol op hun vee zijn hoor.
Je kan ook even van te voren aan de slager vragen om je biefstuk of karbonaatje een naam te geven voordat je afrekentquote:Op zondag 31 augustus 2008 14:22 schreef David het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat een big er blij van wordt dat ie op de barbecue wordt gelegd?![]()
![]()
Ik ben het trouwens wel met je opvatting over 'anoniem' en 'bekend' vlees... Ik kan echter beide niet en eet dus ook geen vlees, maar àls ik het dan al zou doen, dan van een beest dat ik zelf heb 'grootgebracht' en verzorgd...
quote:Op zondag 31 augustus 2008 13:55 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dit is Arie.
Hij heeft jarenlang geleefd op BigMacs en bier en zijn beweging bestond uit het lopen naar de super op de hoek voor nog meer bier. Deze jarenlange marinade zorgt voor een aparte smaakervaring.
Arie is in de aanbieding vandaag.![]()
Kosten per ons: ¤2,50.
En dit is Henk. Henk was in zijn vrije tijd hobbykok. Zijn lievelingskeuken was Italiaans maar Indiaas, Japans of Afrikaans ging er bij Henk ook wel in. Henk sportte drie keer per week en ging wekelijks naar de sauna en masseur. En dát proef je! Henk is een lekker mals stukje vlees.
Kosten per ons: ¤12,-
In ONZ zeker? Je hebt bij deze mijn toestemming om me schaamteloos te plagiëren. Ik ga geen topic in ONZ openen.quote:Op zondag 31 augustus 2008 14:26 schreef GizartFRL het volgende:
[..]Doet eens even een topic openen.
Heeft voldoende draagkracht.
Hoho, over smaak valt niet te twistenquote:Op zondag 31 augustus 2008 14:28 schreef MinderMutsig het volgende:
Mensen roepen bij alles wat ze niet kennen en blank vlees heeft dat het naar kip smaakt.![]()
Kikkerbilletjes smaken niet naar kip. Het heeft geen heel uitgesproken smaak maar kip is het zeker niet. En qua structuur lijkt het er ook al niet op dus hoe mensen daar nu bij komen?
Over smaak in de zin van 'lekker' of 'vies' valt niet te twisten, over smaakverschil tussen producten wel degelijk. En tussen kip en kikkerbillen is gewoon verschil van smaak en structuur.quote:Op zondag 31 augustus 2008 14:39 schreef BOTER.... het volgende:
[..]
Hoho, over smaak valt niet te twistenontzettende kikkerbillenkenner dat je bent!
Nou dan is het dus ook geen probleem dat je een onbekende big of rund eet, de meesten hebben dus inderdaad een liefdevol leven gehad.quote:Op zondag 31 augustus 2008 13:06 schreef SHE het volgende:
Miljoenen boeren denken zo en geloof mij dat de meeste boeren echt dol op hun vee zijn hoor.
quote:Op zondag 31 augustus 2008 14:49 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Over smaak in de zin van 'lekker' of 'vies' valt niet te twisten, over smaakverschil tussen producten wel degelijk. En tussen kip en kikkerbillen is gewoon verschil van smaak en structuur.
Als je dat verschil niet proeft is er echt iets drastisch mis met je smaakpapillen.
Weer?quote:Op zondag 31 augustus 2008 15:09 schreef BOTER.... het volgende:
[..]
gaan we samen binnenkort weer eens kikkerbilletjes eten?
quote:Op zondag 31 augustus 2008 15:15 schreef breaky het volgende:
zeldzame schilpadden
Best wel eindje van Groningen, maar heb dr ooit gestudeerd, dus ik weet mn weg!quote:Op zondag 31 augustus 2008 15:25 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
![]()
![]()
Verder klinkt het culinair uitdagend.Waar woon je?
In CUL uiteraard.quote:Op zondag 31 augustus 2008 14:34 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
In ONZ zeker? Je hebt bij deze mijn toestemming om me schaamteloos te plagiëren. Ik ga geen topic in ONZ openen.
Moi? Laos. Heb een restaurant en vandaar dat ik veel op de lokale markt te vinden ben. Hier is serieus alles verkrijgbaar en dus helaas ook zeldzame dieren. (De gemiddelde laotiaan weet gewoon niet beter)quote:Op zondag 31 augustus 2008 15:25 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
![]()
![]()
Verder klinkt het culinair uitdagend.Waar woon je?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |