Ik zie al jaren bedenkelijke tendens aan de gang. Niks meer of minder. Maar ja, mijn gelijk wordt met de dag meer waar. Het systeem staat namelijk op instorten.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 11:25 schreef DS4 het volgende:
[..]
Stel: ik ben slager en heb twee mensen in dienst, waaronder jij. Ik neem een derde persoon aan. Jij vindt een stijging van de salarispost met 27 procent belachelijk.
Moet ik nu jouw salaris korten om het salaris van de derde persoon te betalen. Ik vind het best hoor, prima voor ondernemers... Maar is dat wat je wil, of zit je weer te zeiken over een percentage, zonder de achtergrond te kennen...

Letterlijk niet nee. Maar jouw nieuwe elite droommaatschappij doet sterk denken aan "alle dieren zijn gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen".quote:Op zondag 19 oktober 2008 21:59 schreef EchtGaaf het volgende:
Je zal nergens een quote van mij kunnen vinden, waarin ik pleit voor een communistisch systeem.
Maar zodra er een "exces" plaats vindt is er niets vrij bij jou... Dat is schijnvrijheid.quote:Ik heb altijd gepleit voor een hybride systeem waarin ruimte is voor vrije markt DAAR WAAR HET KAN.
Is dit een relevante opmerking?quote:En dat is iets heel anders wat die (neo) liberalen willen, namelijk zoveel mogelijk en koste wat het kost privatiseren.
Fijn dat je een simplistische benadering kiest. Ik kan ook overheidsbemoeinis de schuld geven en dan heb ik net zoveel gelijk als jij met deze stelling hebt...quote:We plukken nu in deze vreselijke crisis de vruchten van het (neo) liberalisme.
Een sterke overheid kan ook een overheid zijn die alleen doet wat noodzakelijk is. Daarnaast ben ik persoonlijk niet onder de indruk van de overheden in dit verhaal. Zowel bij het ontstaan als bij het ingrijpen. Voorwaar geen reclame voor overheden. Ook niet voor bepaalde bestuurders, begrijp me goed, maar net doen alsof de kredietcrisis bewijst dat overheden het allemaal zo geweldig doen... nou, driewerf neen.quote:Een bestel kan nooit zonder een sterke overheid. Wat zouden we toch in de aap gelogeerd zijn als we een zwakke overheid hadden.... Zonder overheid was de crisis nog veel groter geweest. Het stelsel was dan namelijk omgevallen.
Ik zeg het zo vriendelijk mogelijk: ik vind dit een vrij domme opmerking voor iemand die de lagere school heeft voltooid.quote:Kapitalisme in de huidige doorgeslagen doorgeslagen vorm is dus gewoon failliet.
Je bent anders niet bepaaldelijk genuanceerd in jouw stellingen. Dus ik zou eens goed lezen wat je allemaal schrijft. Zelfs in deze post is het bij jou zwart of wit. Ik meen dat ik je daar ook vaak genoeg op heb aangesproken.quote:Verder is het storend om steeds te moeten e constateren dat een aantal van onze users mijn quotes wel erg in het zwart witte trekken. Dat helpt de discussie niet bepaald verder.
Geruchten? Je bent er niet bij geweest, maar denkt toch te weten waar het over ging?quote:Ach geruchten zijn ook te missen. Ik zie de laatste weken maar al te vaak dat rook vaak naar vuur verwijst....
In zijn mediaoptredens handelt Bos volgens jou niet met electorale motieven? Mijn god, jij begrijpt echt heel weinig van de wereld. Politici (ik kan het weten, ik loop in het wereldje) zijn als het om media gaat 100% gericht op publieke opinie.quote:Je gaat me toch met de beste wil van de wereld niet vertellen dat Bos nu puur handelt uit electorale motieven ??Kom op....
Anders: juristen.quote:In tijden van crisis is het zeker gerechtvaardigd.
Leg even uit in hoeverre de bonussen bij ING geleid hebben tot het nodig hebben van 10 miljard. Ik ben razend benieuwd.quote:Volkomen terecht dat Bos die lui van ING van de bonussen laat afzien. Want nogmaals dat is mede de bom onder het systeem geweest.

Je kan nu wel zeuren dat jij gelijk hebt (vrij pathetisch, maar het schijnt je niet te deren), maar feitelijk lul je compleet over de vraag heen.quote:Op zondag 19 oktober 2008 22:07 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik zie al jaren bedenkelijke tendens aan de gang. Niks meer of minder. Maar ja, mijn gelijk wordt met de dag meer waar. Het systeem staat namelijk op instorten.

quote:Op zondag 19 oktober 2008 22:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
Letterlijk niet nee.
Maar jouw nieuwe elite droommaatschappij doet sterk denken aan "alle dieren zijn gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen".

Je hebt liever een systeem waarbij excessen rondwoekeren? Nou ik niet. Als jou kaarsje thuis je huis in brandsteekt, dan bel jij de brandweer ook niet?quote:Maar zodra er een "exces" plaats vindt is er niets vrij bij jou... Dat is schijnvrijheid.
[..]
Ja, het liberalisme in pure vorm is uiteindelijk de dood in pot.quote:Is dit een relevante opmerking?
O nee hoor. De banken werden door de overheid echt niet verplicht tot het nemen van onverantwoorde risico's. En zo liggen de feiten en niet anders.quote:Fijn dat je een simplistische benadering kiest. Ik kan ook overheidsbemoeienis de schuld geven en dan heb ik net zoveel gelijk als jij met deze stelling hebt...
Zelfs onze VVD staat achter deze overheidssteun. Alles, maar da ook alleszeggend. Ze geven hiermee impliciet toe dat marktpartijen niet zonder toezicht en sterke overheid kunnen. En geven hiermee impliciet aan dat vrijheden bij marktpartijen een grens moeten hebben. Nieuwe tijden dus, en een groeiend inzicht bij de liberalen. Het wordt echt tijd.quote:Een sterke overheid kan ook een overheid zijn die alleen doet wat noodzakelijk is. Daarnaast ben ik persoonlijk niet onder de indruk van de overheden in dit verhaal. Zowel bij het ontstaan als bij het ingrijpen. Voorwaar geen reclame voor overheden. Ook niet voor bepaalde bestuurders, begrijp me goed, maar net doen alsof de kredietcrisis bewijst dat overheden het allemaal zo geweldig doen... nou, driewerf neen.
[..]
Acht, je ziet het pas als je het doorhebt. Wie zei dit ook alweer met zijn lagere school achtergrond?quote:Ik zeg het zo vriendelijk mogelijk: ik vind dit een vrij domme opmerking voor iemand die de lagere school heeft voltooid.
[..]
Nou, kijk eerst eens naar je zelf met jouw gedachten over mij en het George Orwell quote. Bepaald geen voorbeeld van nuance.quote:Je bent anders niet bepaaldelijk genuanceerd in jouw stellingen. Dus ik zou eens goed lezen wat je allemaal schrijft. Zelfs in deze post is het bij jou zwart of wit. Ik meen dat ik je daar ook vaak genoeg op heb aangesproken.
Ach, waar rook is, is vuur.quote:Geruchten? Je bent er niet bij geweest, maar denkt toch te weten waar het over ging?
[..]
Uiteraard probeert Bos garen te spinnen met deze crisis. Maar zijn politieke kleur doet er imo weinig toe met de stappen die hij nu zet. Een CDA-er of een VVD-er had waarschijnlijk precies hetzelfde gedaan.quote:In zijn mediaoptredens handelt Bos volgens jou niet met electorale motieven? Mijn god, jij begrijpt echt heel weinig van de wereld. Politici (ik kan het weten, ik loop in het wereldje) zijn als het om media gaat 100% gericht op publieke opinie.
[..]
Anders: niet-juristen.quote:Anders: juristen.
Simpel: nooit beleggen in producten terwijl je niet weet wat daarin zit. Nooit met zaken bezigen, die jezelf niet begrijpt. Bankiers die het toch doen, om maar scoren en gokken met andermans geld , aangemoedigd door het zelfverijkingsmechanisme door de lagen heen, zijn geen knip voor de neus waard. Het systeem is zo verrot als het maar kan zijn.quote:Leg even uit in hoeverre de bonussen bij ING geleid hebben tot het nodig hebben van 10 miljard. Ik ben razend benieuwd.

Ik sluit mij de ogen niet. Ik wist dat het waar was. En niet in de laatste plaats vanuit het religieuze perspectief.quote:Op zondag 19 oktober 2008 22:30 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je kan nu wel zeuren dat jij gelijk hebt (vrij pathetisch, maar het schijnt je niet te deren), maar feitelijk lul je compleet over de vraag heen.
Waarom? Misschien toch iets minder gelijk dan je zou willen?

Die mag je uitleggen.quote:Op maandag 20 oktober 2008 11:28 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik sluit mij de ogen niet. Ik wist dat het waar was. En niet in de laatste plaats vanuit het religieuze perspectief.

Waarom ga je niet op mijn argument in. Je herhaalt jezelf nu alleen maar. Niet sterk.quote:Op maandag 20 oktober 2008 11:23 schreef EchtGaaf het volgende:
Eerlijk, wat zou ik er meer van moeten zeggen? Je vult het gewoon zelf in. Nergens, nergens, nergens heb ik gepleit pleit ik voor een communistisch systeem. Zelfs niet de suggestie gewekt.
Het punt is dat jij onder het mom van "exces" gewoon alles wenst te vormen, waardoor jouw vrijheid schijnvrijheid is.quote:Je hebt liever een systeem waarbij excessen rondwoekeren?
Alles in pure vorm werkt niet. Ik noteer: niet relevant.quote:Ja, het liberalisme in pure vorm is uiteindelijk de dood in pot.
De banken werden weldegelijk door de overheid in de VS opgejaagd om "iedereen" een hypotheek te verstrekken. Dat zijn de feiten. Dat is begonnen met de Community Reinvestment Act en vervolgens uitgebouwd.quote:O nee hoor. De banken werden door de overheid echt niet verplicht tot het nemen van onverantwoorde risico's. En zo liggen de feiten en niet anders.
Leg jij nog even uit op welk gebied de toezicht bij Fortis en ING heeft gefaald? De reden dat ze zijn ondersteund is m.i. de gevolgen van de kredietcrisis die zijn weerslag kreeg in Europa... Maar misschien heb ik het wel mis en kom jij met een duidelijk verhaal hoe en wat. Ik ben benieuwd!quote:Zelfs onze VVD staat achter deze overheidssteun. Alles, maar da ook alleszeggend. Ze geven hiermee impliciet toe dat marktpartijen niet zonder toezicht en sterke overheid kunnen.
Blijf volharden in domheid! En vooral dan de managers de schuld geven dat je niet verder komt...quote:Acht, je ziet het pas als je het doorhebt. Wie zei dit ook alweer met zijn lagere school achtergrond?
Een overheid die voor iedereen bepaald welke beroepen hij later nog mag uitoefenen door verplicht de studiemogelijkheden te beperken... Ik noem even een deel van jouw betoog...quote:Nou, kijk eerst eens naar je zelf met jouw gedachten over mij en het George Orwell quote. Bepaald geen voorbeeld van nuance.
Wil jij even de rook aanwijzen?quote:Ach, waar rook is, is vuur.
Die had opgeroepen tot het ingrijpen in bonussen, verteld dat de Rijksoverheid het geld van lagere overheden moet bewaren, enz. enz.? Nou....quote:Uiteraard probeert Bos garen te spinnen met deze crisis. Maar zijn politieke kleur doet er imo weinig toe met de stappen die hij nu zet. Een CDA-er of een VVD-er had waarschijnlijk precies hetzelfde gedaan.
Doorgaans hebben de juristen meer verstand van het recht dan de leken...quote:Anders: niet-juristen.
Leuk verhaal. Ik lees niets over de bonus, terwijl ik daar expliciet naar vroeg. Probeer het nog eens.quote:Simpel: nooit beleggen in producten terwijl je niet weet wat daarin zit. Nooit met zaken bezigen, die jezelf niet begrijpt. Bankiers die het toch doen, om maar scoren en gokken met andermans geld , aangemoedigd door het zelfverijkingsmechanisme door de lagen heen, zijn geen knip voor de neus waard. Het systeem is zo verrot als het maar kan zijn.
Ook hier weer: je ziet het als je het doorhebt.

BEANTWOORD DE VRAAG NU EENS!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op maandag 20 oktober 2008 11:28 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik sluit mij de ogen niet. Ik wist dat het waar was. En niet in de laatste plaats vanuit het religieuze perspectief.

.
. 

quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 20:42 schreef Klopkoek het volgende:
en ik zal wel altijd één van de weinigen blijven die ziet hoe de wereld in elkaar zit

Moest je hier nou een kloon voor aanmaken, rudeonline?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 20:42 schreef Klopkoek het volgende:
EchtGaaf heeft gelijk
Het is walgelijk hoe iedereen zijn straatje schoon veegt. Met name de media heeft er een belangrijke rol in. De media is niet links, de media is hartstikke rechts. Figuren zoals Boele Staal en Peter Paul de Vries met kilo's boter op hun hoofd kunnen overal ongegeneerd aanschuiven zonder enige tegengas, zonder kritische vragen. Je ziet overal dezelfde soort figuren. Vanavond mag peter paul de vries alweer aanschuiven bij P&W om de vraag te beantwoorden of er bij ING is gespeculeerd op falliesement.... Goh, wat zal die man nou zeggen
En zo zijn er naast Staal, De Vries, Ruding, Zalm en vele anderen die echt megatonnen boter op hun harses hebben en overal mee weg komen. Als (ik herhaal: als) ze al iets gevraagd worden zeggen ze: "ja, ik deed eraan mee en ik zag dat het fout ging, maar naar mij werd niet geluisterd, ich habe nichts gewusst"
Ik kan uren hierover doorgaan, uren, maar het heeft toch geen zin. Het heeft toch geen zin om aan te tonen hoe anti-links een Netwerk is ("links spint garen bij deze crisis" hoorde ik ze net suggestief zeggen), het heeft toch geen zin om te wijzen op de doodenge banden tussen de media, bedrijfsleven en zogenaamde wetenschap (weten jullie wel hoeveel van die pratende hoogleraren op TV verbonden zijn (geweest) met die bankaire maffia?), het heeft allemaal geen zin. D$4 en consorten zijn toch niet te overtuigen en ik zal wel altijd één van de weinigen blijven die ziet hoe de wereld in elkaar zit en dat tot het diepst in mijn vezels niet kan verkroppen.

Maak je geen zorgen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 20:01 schreef DS4 het volgende:
Het is weer typisch hoor. EG negeert de vragen die hem niet uitkomen. Zal wel iets met gelijk hebben te maken hebben...

Zei de figuur die nu al "rechts" de schuld geeft en nog een zooi andere mensen... ongefundeerd. Maar waarom zou je onderbouwen als je een van de weinigen bent die weet hoe de wereld in elkaar zit.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 20:43 schreef Klopkoek het volgende:
En over 10 jaar geeft men uiteraard links de schuld

quote:De VVD sprak daarentegen van 'een belangwekkende uitspraak' die 'het volwassen worden van de aandeelhouders' ondersteunt, aldus VVD-Kamerlid Frans Weekers. De toegenomen invloed van aandeelhouders ziet hij juist als 'een wenselijke ontwikkeling' die 'het old boys network' van bestuurders die de zaken onderling bekokstoven, kan doorbreken.

Een ontwikkeling die ik alleen maar kan toejuichen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 20:53 schreef Klopkoek het volgende:
* met het veelvuldig gebruik van dit eufemisme in de media zie je alweer hoe rechts de media is

Bizar...quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 20:47 schreef Klopkoek het volgende:
Ja DS4, de duivel is overal, de duivel is niet op één bepaalde plek, één bepaald tijdstip, het zit in de lucht, in de zee en in elk atoom

Dank. Gelukkig zijn er mensen als wij die wel eerlijk willen zijn over de plek waar de schoen wringt.quote:
Heeft alles te maken met het systeem dat het individualisme in de mens tot in het maximale aanspoort. Het is zo hypocriet als het maar kan zijn.quote:Het is walgelijk hoe iedereen zijn straatje schoon veegt. Met name de media heeft er een belangrijke rol in. De media is niet links, de media is hartstikke rechts. Figuren zoals Boele Staal en Peter Paul de Vries met kilo's boter op hun hoofd kunnen overal ongegeneerd aanschuiven zonder enige tegengas, zonder kritische vragen. Je ziet overal dezelfde soort figuren. Vanavond mag peter paul de vries alweer aanschuiven bij P&W om de vraag te beantwoorden of er bij ING is gespeculeerd op falliesement.... Goh, wat zal die man nou zeggen
En zo zijn er naast Staal, De Vries, Ruding, Zalm en vele anderen die echt megatonnen boter op hun harses hebben en overal mee weg komen. Als (ik herhaal: als) ze al iets gevraagd worden zeggen ze: "ja, ik deed eraan mee en ik zag dat het fout ging, maar naar mij werd niet geluisterd, ich habe nichts gewusst"
Het is ook frustrerend. Maar (rechtse) liberalen zullen het lastig krijgen. Ze kunnen er gewoon niet meer omheen dat het systeem dat zij bepleiten totaal uit de bocht is gevolgen.quote:Ik kan uren hierover doorgaan, uren, maar het heeft toch geen zin. Het heeft toch geen zin om aan te tonen hoe anti-links een Netwerk is ("links spint garen bij deze crisis" hoorde ik ze net suggestief zeggen), het heeft toch geen zin om te wijzen op de doodenge banden tussen de media, bedrijfsleven en zogenaamde wetenschap (weten jullie wel hoeveel van die pratende hoogleraren op TV verbonden zijn (geweest) met die bankaire maffia?), het heeft allemaal geen zin. D$4 en consorten zijn toch niet te overtuigen en ik zal wel altijd één van de weinigen blijven die ziet hoe de wereld in elkaar zit en dat tot het diepst in mijn vezels niet kan verkroppen.

Ga je de vraag nog beantwoorden?quote:

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |