abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 15:35:07 #141
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61245847
http://www.volkskrant.nl/(...)s_sluiten_hun_deuren
quote:
LONDEN - Steeds meer Britse pubs sluiten hun deuren omdat klanten vaker hun bier in de supermarkt kopen. Ook het algehele rookverbod in horecagelegenheden kost de cafés veel klanten. Dat meldde de Britse krant The Sunday Times zaterdag op zijn website
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 19:18:22 #142
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61250085
Was vandaag in een behoorlijk grote kroeg genaamd de brasserie in emmen. Deze heeft in de zaak een engelse telefoonstel staan met daarin een afzuiging en 2 asbakken. Het ding heeft een normaal formaat van een gemiddelde telefooncel en neemt dus pak em beet 2 tot 3 vierkante meter in beslag. Zelfs de kleinste kroeg zou dus een rookruimte kunnen neerzetten dus het ergument van al die kleine kroegjes dat ze geen rookruimte kunnen plaatsen omdat ze maar 50 m2 bezitten is bullshit

[ Bericht 0% gewijzigd door MikeyMo op 30-08-2008 19:24:56 ]
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 19:21:58 #143
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61250143
quote:
makkelijk selectief quoten:
quote:
Steeds meer Britse pubs sluiten hun deuren

LONDEN - Steeds meer Britse pubs sluiten hun deuren omdat klanten vaker hun bier in de supermarkt kopen. Ook het algehele rookverbod in horecagelegenheden kost de cafés veel klanten. Dat meldde de Britse krant The Sunday Times zaterdag op zijn website.

Volgens de Britse pubindustrie gaat het om de ergste crisis sinds de jaren zeventig. Ook de hogere bieraccijnzen en de economische neergang dragen bij aan de sluiting van veel pubs. Sinds 2000 hebben 3.600 pubs hun deuren moeten sluiten. Vorig jaar zijn er bijna zeven keer zo veel cafés gesloten als in 2006. Dat is volgens de verhuurders het gevolg van het algehele rookverbod in horecagelegenheden.

Ook de supermarkten zijn de pubs een doorn in het oog. Veel winkels verlagen de bierprijzen drastisch om extra klanten te trekken. In het tweede kwartaal van dit jaar daalde de verkoop van bier in pubs en restaurants met 8,3 procent, terwijl de alcoholverkoop in de detailhandel steeg met 5,3 procent.

Volgens The Sunday Times gaat een krachtige lobby er bij de Britse regering op aandringen de prijscontroles in supermarkten op te voeren om te voorkomen dat alcohol wordt gebruikt als een lokkertje. De regering heeft inmiddels een onderzoek ingesteld naar de relatie tussen de extreem lage prijzen voor alcohol en onverantwoord drankgebruik.
makkelijk om het puur af te schuiven op het rookverbod als supermarkten dus stunten met alcohol, bieraccijnzen omhoog gaan en het economisch minder gaat en mensen dus minder hebben te besteden. Stel je zou het rookverbod terugdraaien dan nog blijven de andere 3 factoren voorlopig van kracht.
[..]
pi_61251261
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 16:26 schreef maartena het volgende:
http://airnow.gov/ - huidige luchtkwaliteit in de VS.
http://www.tobaccofreeoregon.org/documents/ampexecsummary.pdf - luchtkwaliteit in kroegen in Oregon, waarbij Corvalis en Eugene een rookverbod hebben, en de rest van de steden (nog) niet.

Beiden maken gebruik van de Air Quality Index, de meetstandaard van de Amerikaanse EPA, om de luchtkwaliteit te bepalen.
Dat is natuurlijk leuk en aardig, van die grafiekjes met rood en groen - waarbij uiteraard de niet-rokers gedeelten groen zijn. Maar de EPA heeft het, tot niveaus van 250, over "avoid prolonged and heavy exortion". De vraag is of 2 keer in de week vier uur uitgaan (is dat gemiddeld?) daaraan voldoet. En zo niet, wat dan wel de (mogelijke) gevolgen zijn.

Dat weet jij als Amerikaan overigens wel, hoe gaan de tabakskwekende staten eigenlijk om met rookverboden? Kentucky, Virginia, Georgia, enzo? Op Atlanta Airport mocht je ook nog altijd roken (weliswaar in afgezonderde ruimtes), waar je op JFK niet mee aan moet willen komen.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 21:01:09 #145
pi_61252716
http://www.volkskrant.nl/(...)nsieterrein_in_Assen
quote:
ASSEN - Op een defensieterrein nabij het TT-circuit in Assen is sinds de nacht van vrijdag op zaterdag een illegale houseparty aan de gang.
Op dit feestje mag je gewoon roken
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 21:02:20 #146
pi_61252742
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 19:21 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

makkelijk selectief quoten:
[..]

makkelijk om het puur af te schuiven op het rookverbod als supermarkten dus stunten met alcohol, bieraccijnzen omhoog gaan en het economisch minder gaat en mensen dus minder hebben te besteden. Stel je zou het rookverbod terugdraaien dan nog blijven de andere 3 factoren voorlopig van kracht.
Als het niet meer gezellig is in de kroeg heb je geen reden om te veel voor je biertje te betalen.
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 21:04:57 #147
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_61252791
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 20:10 schreef nostra het volgende:
Dat is natuurlijk leuk en aardig, van die grafiekjes met rood en groen - waarbij uiteraard de niet-rokers gedeelten groen zijn. Maar de EPA heeft het, tot niveaus van 250, over "avoid prolonged and heavy exortion". De vraag is of 2 keer in de week vier uur uitgaan (is dat gemiddeld?) daaraan voldoet. En zo niet, wat dan wel de (mogelijke) gevolgen zijn.
Die zijn ongetwijfeld lager dan iemand die elke avond in de kroeg hangt, en nog lager dan iemand die in die kroeg werkt. Desalniettemin is 30 minuten blootstelling aan meeroken al genoeg om bepaalde reacties in je lichaam op te wekken:

http://www.webmd.com/smok(...)mage-in-mere-minutes
http://www.sciencedaily.com/releases/2008/05/080505094136.htm

En als 30 minuten al effect heeft op de gezondheid, dan heeft 4 uur dat zeker.
quote:
Dat weet jij als Amerikaan overigens wel, hoe gaan de tabakskwekende staten eigenlijk om met rookverboden? Kentucky, Virginia, Georgia, enzo? Op Atlanta Airport mocht je ook nog altijd roken (weliswaar in afgezonderde ruimtes), waar je op JFK niet mee aan moet willen komen.
http://en.wikipedia.org/w(...)in_the_United_States

In de "deep south" zijn inderdaad weinig rookverboden. Of dat daadwerkelijk iets te maken heeft met de invloed van de tabakskwekende bedrijven en hun lobbyisten, dat weet ik niet. De staten die geen "statewide" rookverbod hebben, hebben wel vaak meerdere counties of steden die het wel hebben.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 21:22:45 #148
pi_61253222
Bepaalde reacties? Dan mag je nog even bewijzen dat die reacties ongezond zijn, maartena.
  zondag 31 augustus 2008 @ 03:20:23 #149
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_61259057
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 21:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Bepaalde reacties? Dan mag je nog even bewijzen dat die reacties ongezond zijn, maartena.
April 28, 2008 -- Just 30 minutes in a smoky room can cause profound blood vessel injury in healthy young adults, greatly increasing the risk of cardiovascular disease, according to a new study published in the May 6 issue of the Journal of the American College of Cardiology.

Ik zou zeggen, als je het nieuwsbericht niet geloofd, bestel het Journal of the American College of Cardiology.
Ik stel nog steeds dat het rookverbod terecht is ingevoerd, gebaseerd op de gezondheidsgevaren, en ik geloof het geleverde bewijs daarvoor. Geloof je dat niet, dan mag je zelf beter je best doen om het te weerleggen.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zondag 31 augustus 2008 @ 03:39:57 #150
pi_61259248
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 03:20 schreef maartena het volgende:

can cause
Sommige mensen gaan dood van pinda's, daarom worden pinda's toch ook niet verboden?
  zondag 31 augustus 2008 @ 07:11:25 #151
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_61259884
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 03:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Sommige mensen gaan dood van pinda's, daarom worden pinda's toch ook niet verboden?
Klopt. Sommige mensen gaan dood van alcohol, en het wordt ook niet verboden. Het gaat dan ook om de gezondheidsgevaren voor anderen, iets waar je rekening mee moet houden als je een staafje vol giftige chemicaliën in de fik steekt.

Maar daar zal jij nooit van overtuigd zijn, en ook nooit begrijpen ben ik bang.
-
  zondag 31 augustus 2008 @ 09:24:17 #152
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61260316
Wat mij opvalt is dat wanneer maartena met 1001 onderzoeken komt aanzetten deze allemaal of genegeerd worden, of afgedaan worden als junkscience terwijl elk nieuwsartikel waarin een quote van iemand die zegt dat er dit jaar x kroegen ergens hebben moeten sluiten en dat puur vanwege het rookverbod is aangehaald wordt als de pure waarheid. Tuurlijk, niemand die ontkent dat het rookverbod er niets mee te maken heeft maar allerlei andere factoren worden voor het gemak maar even vergeten en weggelaten; de economische achteruitgang, hogere accijnzen, prijsverhogingen in de horeca. Frappantst was nog dat cafe wat in de 3e week van juli zijn deuren sloot omdat het anders failliet zou gaan vanwege de invoering van het rookverbod...

Stemmingmakerij.
[..]
  zondag 31 augustus 2008 @ 09:45:40 #153
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_61260428
Agh, dit is niet het eerste bericht wat ik hierover lees:
quote:
Steeds meer Britse pubs sluiten hun deuren

LONDEN - Steeds meer Britse pubs sluiten hun deuren omdat klanten vaker hun bier in de supermarkt kopen. Ook het algehele rookverbod in horecagelegenheden kost de cafés veel klanten. Dat meldde de Britse krant The Sunday Times zaterdag op zijn website.

Volgens de Britse pubindustrie gaat het om de ergste crisis sinds de jaren zeventig. Ook de hogere bieraccijnzen en de economische neergang dragen bij aan de sluiting van veel pubs. Sinds 2000 hebben 3600 pubs hun deuren moeten sluiten. Vorig jaar zijn er bijna zeven keer zo veel cafés gesloten als in 2006. Dat is volgens de verhuurders het gevolg van het algehele rookverbod in horecagelegenheden.

Ook de supermarkten zijn de pubs een doorn in het oog. Veel winkels verlagen de bierprijzen drastisch om extra klanten te trekken. In het tweede kwartaal van dit jaar daalde de verkoop van bier in pubs en restaurants met 8,3 procent, terwijl de alcoholverkoop in de detailhandel steeg met 5,3 procent.

Volgens The Sunday Times gaat een krachtige lobby er bij de Britse regering op aandringen de prijscontroles in supermarkten op te voeren om te voorkomen dat alocohol wordt gebruikt als een lokkertje. De regering heeft inmiddels een onderzoek ingesteld naar de relatie tussen de extreem lage prijzen voor alcohol en onverantwoord drankgebruik.
Dus ergens kunnen de statements dat "het overal goed gaat, dus in Nederland ook" en " In de UK hoeven de pubs ook niet te sluiten" ook van tafel.
  zondag 31 augustus 2008 @ 10:23:39 #154
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_61260673
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 09:24 schreef MikeyMo het volgende:
Wat mij opvalt is dat wanneer maartena met 1001 onderzoeken komt aanzetten deze allemaal of genegeerd worden, of afgedaan worden als junkscience terwijl elk nieuwsartikel waarin een quote van iemand die zegt dat er dit jaar x kroegen ergens hebben moeten sluiten en dat puur vanwege het rookverbod is aangehaald wordt als de pure waarheid.
Tja, sommige mensen hebben nu eenmaal oogkleppen op. Ik heb nooit ontkend dat er geen kroegen sluiten vanwege het rookverbod, ik heb nooit ontkent dat uitlaatgassen giftig zijn.... maar als het over meeroken gaat hebben sommige rokers een houten hoofd en oogkleppen op, want er bestaat geen ruimte voor de mogelijkheid dat het schadelijk zou kunnen zijn.....
-
  zondag 31 augustus 2008 @ 11:10:59 #155
pi_61261240
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 07:11 schreef maartena het volgende:

[..]

Klopt. Sommige mensen gaan dood van alcohol, en het wordt ook niet verboden. Het gaat dan ook om de gezondheidsgevaren voor anderen, iets waar je rekening mee moet houden als je een staafje vol giftige chemicaliën in de fik steekt.

Maar daar zal jij nooit van overtuigd zijn, en ook nooit begrijpen ben ik bang.
Die anderen zijn niet verplicht om in mijn kroeg te komen.
  zondag 31 augustus 2008 @ 18:06:29 #156
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_61270436
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 11:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Jouw kroeg valt ook onder de horecawet.
Of hij is illegaal natuurlijk....
-
  zondag 31 augustus 2008 @ 19:30:09 #157
pi_61272154
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 18:06 schreef maartena het volgende:

[..]

Jouw kroeg valt ook onder de horecawet.
Of hij is illegaal natuurlijk....
In een discussie over een wet kan je die wet natuurlijk niet als argument gebruiken.

Volgens mij heb ik dat pas 26 keer gezegd en er geen commentaar op gehad, dus hier is iedereen het over eens.
  zondag 31 augustus 2008 @ 22:33:17 #158
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61277853
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 11:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

zeggen dat je in jouw kroeg, die je niet eens bezit, mag roken valt natuurlijk niet direct onder het discussieren over de wet in kwestie.

[ Bericht 0% gewijzigd door MikeyMo op 31-08-2008 22:42:40 ]
[..]
  maandag 1 september 2008 @ 01:12:11 #159
pi_61282040
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 22:33 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

zeggen dat je in jouw kroeg, die je niet eens bezit, mag roken valt natuurlijk niet direct onder het discussieren over de wet in kwestie.
Maar de eigenaar mag ook niet zelf beslissen van jullie, dus dit is ook een kul-argument.

Het is een feit dat een kroeg geen openbare ruimte is als een politiebureau of een gemeentehuis. Je komt er alleen omdat je dat wilt. En als je niet wil moet je er ook niet komen, of ze nou slechte muziek draaien of er gerookt word.
pi_61282371
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 19:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
In een discussie over een wet kan je die wet natuurlijk niet als argument gebruiken.
Volgens mij heb ik dat pas 26 keer gezegd en er geen commentaar op gehad, dus hier is iedereen het over eens.
Dat je sommige dingen al 26 keer hebt gezegd, ben ik met je eens. Bepaalde dingen heb je zelfs wel 260 keer gezegd, sinds 1 juli. Maar daarmee zijn ze nog geen waarheid geworden. De wet is trouwens een prima argument om mee te wegen.

Wat dat geneuzel over gesloten kroegen betreft: in zo'n situatie moet er altijd een boosdoener worden gevonden. De goedkoopste kroeg in de stad waar ik woon, vraagt 1,65 euro voor een Amsterdammer. Da's zo'n 3,63 gulden voor een glas bier. En dat is dan een zeer goedkope kroeg, want bij de meeste betaal je zeker 2 euro voor een glas fris. Bestel ik elders in de stad twee beugeltjes en een witbiertje, kost me dat 9,20 euro. Twintig gulden. Vind je het gek dat mensen dan minder uitgaan en hun bier in de supermarkt gaan kopen? Maar natuurlijk is het rookverbod makkelijk om tegenaan te schoppen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')