abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 31 augustus 2008 @ 15:09:31 #201
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
  zondag 31 augustus 2008 @ 15:09:56 #202
8898 Darklight
  zondag 31 augustus 2008 @ 15:32:53 #203
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  Voormalig Sport Koningin zondag 31 augustus 2008 @ 15:39:28 #204
35237 Nuongirl
pi_61266659
tvp , interessant om te volgen
Geluk is niet afhankelijk van dingen buiten ons,
maar van de manier waarop wij die zien. (Tolstoj)
pi_61266746

Is Gustav nou van koers af aan het wijken? lijkt wel of hij meer naar links gaat
  zondag 31 augustus 2008 @ 15:52:18 #206
89730 Drugshond
pi_61266968
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 09:12 schreef zkr623 het volgende:
iets voor de verbeelding even:

wat zou gebeuren als een Amerikaanse F-16 vliegtuigje boven de orkaan heen zou vliegen, en een atoombom op Gustav zou laten vallen?

zou dit de storm uitdempen?
Ooit gelezen in een stripverhaal......ben ff kwijt welke.... (Franstalig en geen Natasja wel een agente - specal services).
Geen idee of zoiets gaat werken... maar de fallout lijkt me ook niet een gunstig bij effect.

[ Bericht 2% gewijzigd door Drugshond op 31-08-2008 15:57:35 ]
pi_61267364
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 11:07 schreef Darklight het volgende:
livebeelden
http://www.meteo-in.nl/
Fijne site, thanks.

Waves 18-25 feet.
Dat er toch mensen gewoon thuisblijven daar, onbegrijpelijk.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_61267485
Ze vertellen nu dat het "oog" uit elkaar valt door droge lucht. Dus misschien haalt ie het niet eens tot vaste land.
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden verleend. Echter wel ontleend (mits de theorie klopt).
  zondag 31 augustus 2008 @ 16:29:54 #209
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_61267907
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 16:14 schreef Flyduck het volgende:
Ze vertellen nu dat het "oog" uit elkaar valt door droge lucht. Dus misschien haalt ie het niet eens tot vaste land.
je hebt ook eye-renewal cycles, bedoelen ze dat niet?
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  zondag 31 augustus 2008 @ 16:37:04 #210
113194 Denewar
Het glas is halfvol!
pi_61268102
nu op cnn.

hij is nu kracht 3. Ik denk dat het niet de moeder der hurricanes zal worden. gelukkig maar.
It ain't over till the fat lady sings!!!
Een dag is er om te lachen en de nacht om te .......!
  zondag 31 augustus 2008 @ 16:39:00 #211
8898 Darklight
pi_61268154
ze zeggen dat die nog steeds 4 is als die morgen aan land komt, VEEL wind/regen
pi_61268276
Heftig.... tvp
pi_61268869
tering toetjes wat een monster

ramptoerisme is leuk, dit is niet leuk meer
  zondag 31 augustus 2008 @ 17:08:53 #214
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_61268983
Briefing van Ray Nagin komt op CNN zo.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_61269442
tvp
  zondag 31 augustus 2008 @ 17:27:42 #216
8898 Darklight
  zondag 31 augustus 2008 @ 17:35:14 #217
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_61269659
Looters will directly go to prison. God bless you when you end up there.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_61269670
CNN meld nog steeds een CAT 4 verwachting bij 'landfall'
Moet dat nog zien, het oog is nauwelijks nog waarneembaar...
pi_61269826
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 14:33 schreef popolon het volgende:
Burgemeester NO: This is the storm of the century. You need to be scared, you will be on your own when you stay. Get out, get out now.
Enkel om zeker te zijn.
pi_61269878
Meer kans dat het een C3 blijft volgens dit grafiekje

pi_61269893
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 17:35 schreef popolon het volgende:
Looters will directly go to prison. God bless you when you end up there.
Heerlijk idd. Stel je toch eens voor dat het zo in NL ook zou zijn. Helaas, een utopie.
pi_61269956
accuweather says hanna becomes a cat 3 and heads to south florida on thursday
  zondag 31 augustus 2008 @ 17:47:43 #224
8898 Darklight
pi_61269979
Katrina was toch ook een 3? -
pi_61270005
Lijkt me wel toffe peer die Ray Nagin...
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden verleend. Echter wel ontleend (mits de theorie klopt).
pi_61270029
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 17:41 schreef okee6 het volgende:

[..]

Enkel om zeker te zijn.
better be save than to drown 1800 niggah's
  zondag 31 augustus 2008 @ 18:04:44 #227
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61270394
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 17:47 schreef Darklight het volgende:
Katrina was toch ook een 3? -

Die bereikte net voor landfall volgens mij categorie 5.

Edit: Volgens wiki was het bij landfall inderdaad een 3.
pi_61270491
Goede opmerking op CNN

Gevraarlijkst is rechterkant van storm. Bij Katrina kreeg NOLA te maken met linkerkant. Deze is dus potentieel gevaarlijker. Katrina bij Landfall was (dikke) CAT 3. Gustav verwachting is 3 of 4.
pi_61270492
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 18:04 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Die bereikte net voor landfall volgens mij categorie 5.

Edit: Volgens wiki was het bij landfall inderdaad een 3.
Drie, ja. Maar kwam ook ten oosten van New Orleans aan land en dat was gunstiger dan mogelijk nu.
pi_61270870
Ze praten (CNN) nu zelfs op misschien een C5
pi_61271073
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 17:50 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

better be save than to drown 1800 niggah's
Mensenlevens betekenen weinig, dat het eventueel negers zouden zijn is bijzaak. Aan economische schade is er weinig te beperken, dit is puur politiek. Dat in Nederland 'dode' binnenwateren zijn geschapen met de Deltawerken hoor je ook niemand over. Levens tellen niet, anders had men wel aan kustbescherming gedacht..
  zondag 31 augustus 2008 @ 18:49:41 #232
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_61271322
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 18:36 schreef okee6 het volgende:

[..]

Mensenlevens betekenen weinig, dat het eventueel negers zouden zijn is bijzaak. Aan economische schade is er weinig te beperken, dit is puur politiek. Dat in Nederland 'dode' binnenwateren zijn geschapen met de Deltawerken hoor je ook niemand over. Levens tellen niet, anders had men wel aan kustbescherming gedacht..
Het is niet te vergelijken met Nederland, als er zo eentje over de randstad heenkomt ligt ook alles in puin. De dijken zijn niet van het niveau deltawerken, dat lijkt me wel duidelijk maar zoiets bouwen kost ook 20, 30, 40 jaar.

Ik vind de voorbereiding nu prima gaan, er wordt overal informatie gegeven en aanbevolen om te evacueren. Er zijn hele plannen voor mensen die geen vervoer hebben of het zelf niet kunnen . Blijf je daar dan is het eigen schuld is de boodschap.
pi_61272161
pi_61272955
REPORTS FROM AN AIR FORCE RESERVE HURRICANE HUNTER AIRCRAFT INDICATE
MAXIMUM SUSTAINED WINDS HAVE TO DECREASED TO NEAR 115 MPH...185
KM/HR...WITH HIGHER GUSTS. GUSTAV IS A CATEGORY THREE HURRICANE ON
THE SAFFIR-SIMPSON SCALE. SOME RE-INTENSIFICATION IS FORECAST
DURING THE NEXT 12 TO 24 HOURS...AND GUSTAV COULD REGAIN CATEGORY
FOUR STRENGTH LATER TODAY OR TONIGHT. FLUCTUATIONS IN STRENGTH ARE
LIKELY THEREAFTER...BUT GUSTAV IS FORECAST TO REMAIN A MAJOR
HURRICANE UNTIL LANDFALL.

was 120 MPH, verzwakt dus iets verder
pi_61273049
quote:
000
WTNT32 KNHC 311750
TCPAT2
BULLETIN
HURRICANE GUSTAV INTERMEDIATE ADVISORY NUMBER 28A
NWS TPC/NATIONAL HURRICANE CENTER MIAMI FL AL072008
100 PM CDT SUN AUG 31 2008

...GUSTAV WEAKENS A LITTLE MORE...BUT STILL A MAJOR HURRICANE...
quote:
REPORTS FROM AN AIR FORCE RESERVE HURRICANE HUNTER AIRCRAFT INDICATE
MAXIMUM SUSTAINED WINDS HAVE TO DECREASED TO NEAR 115 MPH...185
KM/HR...WITH HIGHER GUSTS. GUSTAV IS A CATEGORY THREE HURRICANE ON
THE SAFFIR-SIMPSON SCALE. SOME RE-INTENSIFICATION IS FORECAST
DURING THE NEXT 12 TO 24 HOURS...AND GUSTAV COULD REGAIN CATEGORY
FOUR STRENGTH LATER TODAY OR TONIGHT. FLUCTUATIONS IN STRENGTH ARE
LIKELY THEREAFTER...BUT GUSTAV IS FORECAST TO REMAIN A MAJOR
HURRICANE UNTIL LANDFALL.
quote:
AN EXTREMELY DANGEROUS STORM SURGE OF 12 TO 16 FEET ABOVE NORMAL
TIDAL LEVELS IS EXPECTED NEAR AND TO THE EAST OF WHERE THE CENTER
OF GUSTAV CROSSES THE NORTHERN GULF COAST. A STORM SURGE OF 1 TO
3 FEET ABOVE NORMAL TIDE LEVELS IS POSSIBLE IN THE DRY TORTUGAS AS
GUSTAV PASSES TO ITS WEST.
http://www.nhc.noaa.gov/text/refresh/MIATCPAT2+shtml/311750.shtml

die Ray Nagin met z'n 'mother of all storms' en 'groter dan Katrina' zat toch te overdrijven.
maar zo krijgt hij natuurlijk wel meer mensen tot evacuatie.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_61273144
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 18:49 schreef popolon het volgende:

[..]
Ik vind de voorbereiding nu prima gaan, er wordt overal informatie gegeven en aanbevolen om te evacueren. Er zijn hele plannen voor mensen die geen vervoer hebben of het zelf niet kunnen . Blijf je daar dan is het eigen schuld is de boodschap.
De boodschap in het NOS journaal over de inspanningen: 'slechter dan toen kan natuurlijk niet'. Voor de Republikeinen is het 'redden wat er te redden valt'.
  zondag 31 augustus 2008 @ 20:45:42 #237
89730 Drugshond
pi_61276988
Hoop dat New Orleans een ramp als met Katrina bespaart blijft...
  zondag 31 augustus 2008 @ 22:07:40 #239
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_61277013
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 18:08 schreef HansAEX het volgende:
Goede opmerking op CNN

Gevraarlijkst is rechterkant van storm. Bij Katrina kreeg NOLA te maken met linkerkant. Deze is dus potentieel gevaarlijker. Katrina bij Landfall was (dikke) CAT 3. Gustav verwachting is 3 of 4.
De kracht bij aankomst op land is leuk, maar voor New Orleans vormt het opgestuwde water een heel groot deel van het gevaar. Dit wordt door opgestuwd op zee en gebeurd dus eerder dan de directe hit.

Ik zeg niet dat het onbelangrijk is in welke categorie hij aankomt, maar de opstuwing van de zee wordt soms onderschat terwijl dat een groot deel van de vorige ramp tot gevolg had. Overigens kan de koers nog net iets ongunstiger dan nu verwacht wordt. Hopen dat het juist net iets gunstiger wordt.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_61277604
Die opstuwing was bij Katrina net het probleem, omdat zij een pad langs de kust had genomen.

Persoonlijk denk ik dat Gustav relatief mee gaat vallen, hooguit een Cat. 2 bij landfall, en dat de paniek nu ten dele een kalf/put verhaal van de overheid is. Stel dat Gustav een monster wordt, en ze doen niks, worden ze afgeslacht. Niet alleen figuurlijk.
De schade van Gustav kan natuurlijk wel hevig zijn omdat de stad gewoon nog niet volledig is opgebouwd, en dijken niet heel sterk zijn.

Ten laatste: Natuurlijk zou Gustav alles tot aan Woerden onder een paar meter water zetten, maar dat komt ook omdat Gustav hier nooit langs zou komen. Anders hadden we er wel wat aan gedaan. In Nederland zou het statistisch eens in de 10 000 jaar per 100km mis moeten gaan (dacht ik), en daarin hanteren wij de strengste normen ter wereld. Altijd zo geweest, ook.
  zondag 31 augustus 2008 @ 22:28:03 #241
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_61277715
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 22:24 schreef thijsdetweede het volgende:
Die opstuwing was bij Katrina net het probleem, omdat zij een pad langs de kust had genomen.

Persoonlijk denk ik dat Gustav relatief mee gaat vallen, hooguit een Cat. 2 bij landfall, en dat de paniek nu ten dele een kalf/put verhaal van de overheid is. Stel dat Gustav een monster wordt, en ze doen niks, worden ze afgeslacht. Niet alleen figuurlijk.
De schade van Gustav kan natuurlijk wel hevig zijn omdat de stad gewoon nog niet volledig is opgebouwd, en dijken niet heel sterk zijn.

Ten laatste: Natuurlijk zou Gustav alles tot aan Woerden onder een paar meter water zetten, maar dat komt ook omdat Gustav hier nooit langs zou komen. Anders hadden we er wel wat aan gedaan. In Nederland zou het statistisch eens in de 10 000 jaar per 100km mis moeten gaan (dacht ik), en daarin hanteren wij de strengste normen ter wereld. Altijd zo geweest, ook.
Dat is de norm voor bepaalde gebeiden in de randstad dacht ik. Andere gebieden hebben een andere norm. Overigens is het hebben van de norm en een wet hierover hebben iets anders dan het daadwerkelijk voldoen aan de norm....
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zondag 31 augustus 2008 @ 22:32:25 #242
89730 Drugshond
pi_61277835
Landfall Maandag 9 PM.
horizontale snelheid neemt iets toe... wat ongunstiger voor Gustav is. Minder kans om warm water te sucken.
Er is op dit moment een nieuwe eye-renewal bezig.... wat wel gunstiger is voor Gustav.
Het zal erom hangen.... CAT 3 of CAT 4 bij impact.
pi_61278019
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 22:28 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Dat is de norm voor bepaalde gebeiden in de randstad dacht ik. Andere gebieden hebben een andere norm. Overigens is het hebben van de norm en een wet hierover hebben iets anders dan het daadwerkelijk voldoen aan de norm....
Zeker waar, maar de Randstad+Zeeland is net het kwetsbare gebied als er iets met de zee gebeurd. Overigens is het nog nooit voorgekomen dat de politiek zich aan een norm houdt, dus kan je je maar beter bijna aan een 10000 jaren norm houden dan aan een 500 jaren norm.

Er kan een verschrikkelijke hoop verbeterd worden aan Nederland, maar op het gebied van waterhuishouding doen we het zo slecht nog niet. Mede dankzij stormen als 1421 en 1953, en geïllustreerd door het ontzet van Alkmaar, Leiden en de Hollandse waterlinie.
pi_61278119
Vanuit een wetenschappelijk oogpunt trouwens boeiend om te zien hoe de voorspellingen gewoon nog niet goed genoeg zijn. We snappen die orkanen, en hun interactie met de omliggende (anti-)cyclonen niet voldoende om 5 dagen van te voren een accurate voorspelling van koers, snelheid, en kracht te geven. Zie overigens ook Hanna, die hele rare dingen aan het doen is.

Mijn handen jeuken om er eens een keer een echt fijnmazige simulatie tegenaan te smijten, maar ja, die computerkracht duurt nog wel een paar jaar. (En mijn model kan het nog niet).
  zondag 31 augustus 2008 @ 22:46:41 #245
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_61278196
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 22:40 schreef thijsdetweede het volgende:

[..]

Zeker waar, maar de Randstad+Zeeland is net het kwetsbare gebied als er iets met de zee gebeurd. Overigens is het nog nooit voorgekomen dat de politiek zich aan een norm houdt, dus kan je je maar beter bijna aan een 10000 jaren norm houden dan aan een 500 jaren norm.
daarom is de norm daar het strengst.. De 10.000 jaar wordt bij lange na niet gehaald. Ik ben benieuwd of je er de staat voor kan aanklagen. Straft de staat zichzelf omdat het zelf niet houdt aan een door zichzelf opgelegde norm?
quote:
Er kan een verschrikkelijke hoop verbeterd worden aan Nederland, maar op het gebied van waterhuishouding doen we het zo slecht nog niet. Mede dankzij stormen als 1421 en 1953, en geïllustreerd door het ontzet van Alkmaar, Leiden en de Hollandse waterlinie.
Slecht doen we het zeker niet. Stijging van de zeespiegel zal voorlopig ook wel goed komen. Een groter probleem is het afvoeren van al het water door de rivieren. Daar ligt een grotere uitdaging dan de zeespiegel. alleen hoor je de politiek over een nieuw deltaplan en stijging van de zeespiegel praten. Maar op welk fundament wil je een nieuw project starten als je nog niet eens voldoet aan de eerder gestelde normen?
Nee, we doen het zelfs goed.
And that is the news.''
  zondag 31 augustus 2008 @ 22:50:48 #246
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_61278338
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 22:43 schreef thijsdetweede het volgende:
Vanuit een wetenschappelijk oogpunt trouwens boeiend om te zien hoe de voorspellingen gewoon nog niet goed genoeg zijn. We snappen die orkanen, en hun interactie met de omliggende (anti-)cyclonen niet voldoende om 5 dagen van te voren een accurate voorspelling van koers, snelheid, en kracht te geven. Zie overigens ook Hanna, die hele rare dingen aan het doen is.

Mijn handen jeuken om er eens een keer een echt fijnmazige simulatie tegenaan te smijten, maar ja, die computerkracht duurt nog wel een paar jaar. (En mijn model kan het nog niet).
ben je een civiel ingenieur die zich bezig houdt met orkanen of zit je meer in de aardwetenschap?

Overigens erg interessant. Zo zijn er best veel natuurfenomenen waarbij slecht voorspelling zijn te doen.
And that is the news.''
pi_61278517
Gustav is intensifying again, and headed for Louisiana

Nieuwe update van Jeff Masters, die echt kennis van zaken heeft
http://www.wunderground.com/blog/JeffMasters/show.html
pi_61278589
De norm rond de Randstad is het strengst omdat dat het economisch en vooral demografisch belangrijkste gebied is. Als Zuid Holland ineens volstroomt, verdrinken er miljoenen, dus is dat onvaardbaarder dan een gemakkelijk evacueerbare polder in de Betuwe. Verder ben ik met je eens dat de rivieren het lastige punt vormen.

Volgens mij ligt de uitdaging in het (enigszins) blijven voldoen aan de normen, gegeven het veranderende klimaat. En dat zou zowel een zeespiegelstijging van een paar meter zijn (lang niet triviaal) en een zwitserse gesmolten gletsjerkap die in zijn geheel via de rijn de zee in wil. Een prijzig en lastig project, maar gegeven de historische aandacht van nederland voor de waterhuishouding verwacht ik dat we het er beter vanaf zullen brengen dan de ganges of de mississippi delta. Laat staan de Malediven of Micronesie.
  zondag 31 augustus 2008 @ 23:00:04 #249
89730 Drugshond
pi_61278610
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 22:43 schreef thijsdetweede het volgende:

Ook met computerkracht red je het niet. Omdat er altijd sprake is van niet deterministisch gedrag. Kleine verstoringen die op langere termijn grote effecten (kunnen) hebben.

Welkom in de wereld van de chaostheorie.... Lorentz vlinder.
pi_61278671
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 22:50 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

ben je een civiel ingenieur die zich bezig houdt met orkanen of zit je meer in de aardwetenschap?

Overigens erg interessant. Zo zijn er best veel natuurfenomenen waarbij slecht voorspelling zijn te doen.
Ik ben meteoroloog atmosferisch wetenschapper. Ik werk op dit moment bij het KNMI. Uiteindelijk, bot gezegd, fascineerd me het mechanisme dusdanig dat het gemakkelijk te vergeten is hoe verschrikkelijk het is als zo'n monster net over je hoofd komt...

@Drugshond: Natuurlijk kunnen we het ding niet tot op oneindig detail, jaren van tevoren, voorspellen. Gelukkig zitten we in dit geval nog lang niet bij de deterministische limiet. Op dit moment zijn veel van de voorspellings mechanismen nog dusdanig begriploos, empirisch, en getuned op het 'normale' weer, dat een gedetailleerde beschrijving op een schaal van 100m en 1 minuut een gigantische hoop informatie kan kweken. En als je dat van Gustav zou kunnen doen, begrijp je Katrina/Wilma/Dennis ook beter, en wordt de kans dat je de volgende monsters kan voorspellen vele malen groter.

[ Bericht 14% gewijzigd door thijsdetweede op 31-08-2008 23:12:38 ]
pi_61279516
Pressure down and temperature difference way up

betekend dat dat die in kracht toeneemt?
pi_61280583
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 23:32 schreef HansAEX het volgende:
Pressure down and temperature difference way up

betekend dat dat die in kracht toeneemt?
Volgens mij wel, want tornado's hebben meer kracht als de luchtdruk lager is.
  maandag 1 september 2008 @ 00:57:33 #253
89730 Drugshond
  maandag 1 september 2008 @ 01:06:19 #254
89730 Drugshond
  maandag 1 september 2008 @ 01:09:53 #255
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_61281997
quote:
Op maandag 1 september 2008 01:06 schreef Drugshond het volgende:
Er schijnen maar minder dan 10.000 mensen vertrokken te zijn uit NO.
Aan de ene kant snap ik wel dat je je huis niet wil verlaten, maar aan de andere kant... Iedereen weet wat er vorige keer gebeurd is en dat lijkt me geen prettig vooruitzicht terwijl je in je huisje zit te wachten tot de orkaan aan land komt.
  maandag 1 september 2008 @ 01:40:39 #256
89730 Drugshond
pi_61282456
Volgens de laatste berichten zou de orkaan iets naar links uitwijken wat gunstiger is voor NO.
Ook zou de horizontale snelheid afnemen.... wat ongunstiger is. Zodat hij meer kan opbouwen.
  maandag 1 september 2008 @ 02:50:00 #257
89730 Drugshond
  maandag 1 september 2008 @ 02:58:03 #258
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_61283090
quote:
?

Er zijn er minimaal een miljoen op de vlucht, NO en omgeving dan.
  maandag 1 september 2008 @ 03:17:30 #259
89730 Drugshond
pi_61283166
quote:
Op maandag 1 september 2008 02:58 schreef popolon het volgende:

[..]

?

Er zijn er minimaal een miljoen op de vlucht, NO en omgeving dan.
Dat las ik op een header.... tijdens de presentatie van de FEMA.
  maandag 1 september 2008 @ 03:19:59 #260
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_61283174
Hmmm vreemd. Al die files de hele dag lang al, dat waren er toch wel meer dan 10.000 zou je zeggen
  maandag 1 september 2008 @ 03:21:24 #262
89730 Drugshond
pi_61283185
Waar is dat ding online te volgen?
  maandag 1 september 2008 @ 03:24:45 #264
89730 Drugshond
pi_61283200
quote:
Op maandag 1 september 2008 03:24 schreef Drugshond het volgende:

[..]

http://www.maroonspoon.com/wx/gustav.html

Leuker kunnen we het niet maken.
Cool, voel me nu net Charles Groenhuijzen.

Thx.
  maandag 1 september 2008 @ 03:45:58 #266
203312 zkr623
----------------
pi_61283240
hoe hoog gaat de benzineprijs alweer in Amerika hierdoor?
AJ
pi_61283264
quote:
Op maandag 1 september 2008 03:45 schreef zkr623 het volgende:
hoe hoog gaat de benzineprijs alweer in Amerika hierdoor?
geen idee, maar dat is ook niet zo heel belangrijk op dit moment
  maandag 1 september 2008 @ 04:01:08 #268
89730 Drugshond
pi_61283265
quote:
Op maandag 1 september 2008 03:19 schreef popolon het volgende:
Hmmm vreemd. Al die files de hele dag lang al, dat waren er toch wel meer dan 10.000 zou je zeggen
Foutje....
2 miljoen mensen op de vlucht.
  maandag 1 september 2008 @ 04:01:47 #269
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_61283267
quote:
Op maandag 1 september 2008 04:01 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Foutje....
  maandag 1 september 2008 @ 04:06:10 #270
89730 Drugshond
  maandag 1 september 2008 @ 04:07:38 #271
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_61283274
quote:
Op maandag 1 september 2008 04:06 schreef Drugshond het volgende:
Eerste looters zijn ook alweer opgepakt.
Yep, en die gaan meteen een jaar of 10 de bak in. Minimaal.
pi_61283281
quote:
Op maandag 1 september 2008 04:01 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Foutje....
klein verschilletje.
pi_61283285
quote:
Op maandag 1 september 2008 04:07 schreef popolon het volgende:

[..]

Yep, en die gaan meteen een jaar of 10 de bak in. Minimaal.
Nou ja, dat voorkomt in ieder geval dat ze bij de komende drie hurricanes die hetzelfde gebied treffen weer hun slag slaan
  maandag 1 september 2008 @ 04:28:34 #274
89730 Drugshond
pi_61283293
quote:
Op maandag 1 september 2008 04:20 schreef indahnesia.com het volgende:
Nou ja, dat voorkomt in ieder geval dat ze bij de komende drie hurricanes die hetzelfde gebied treffen weer hun slag slaan
  maandag 1 september 2008 @ 06:55:56 #275
203312 zkr623
----------------
pi_61283437
laatste updates, iemand??
welke categorie is hij nu??
AJ
  maandag 1 september 2008 @ 06:56:48 #276
203312 zkr623
----------------
pi_61283441
quote:
Op maandag 1 september 2008 06:55 schreef zkr623 het volgende:
laatste updates, iemand??
welke categorie is hij nu??
AJ
  maandag 1 september 2008 @ 07:00:36 #277
203312 zkr623
----------------
pi_61283453
eens met jullie dat ze helemaal geeneens goed over orkanen en zo kunnen voorspellen overigens,
vooral wat de tijdsaanduidingen betreft
AJ
pi_61283586
Hmm hij is maar cat.3 ... beetje jammer...
pi_61283644
quote:
Op maandag 1 september 2008 07:27 schreef Flyduck het volgende:
Ja joh, vreselijk! Was het maar een kategorie 5, niet? Kneus.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_61283684
quote:
Op maandag 1 september 2008 07:37 schreef StefanP het volgende:

[..]

Het zou het zeker spannender maken ja.
  maandag 1 september 2008 @ 07:44:07 #281
203312 zkr623
----------------
pi_61283700
quote:

[..]

kijk al die amerikaantjes zijn al gevlucht,
waarom maak je je druk dan?
AJ
  maandag 1 september 2008 @ 07:46:58 #282
203312 zkr623
----------------
pi_61283720
quote:

[..]

sorry maar de echte kneuzen zijn diegenen die niet eens adequate maatregelen treffen voor kustbescherming, dijken, preventieve maatregelen en zo...

eigen schuld, dikke bult....

lijkt meer een stel kleuters die het opwindend vinden om van elke scenario een heisa te maken...
AJ
  maandag 1 september 2008 @ 08:09:49 #283
89730 Drugshond
pi_61283856
quote:
Dat was Katrina ook.... Maar deze orkaan is geometrisch heel anders.
Door de toevoer van de warme stroming heeft het zich niet verder kunnen ontwikkelen. En er is ook geen sprake van een oog. De stormvloed en tornado's zijn de grootste problemen die verwacht worden. Vannacht zijn er al een paar tornado's geweest.
pi_61283864
quote:
  maandag 1 september 2008 @ 08:48:29 #285
89730 Drugshond
  maandag 1 september 2008 @ 08:52:42 #286
203312 zkr623
----------------
pi_61284275
quote:
Op maandag 1 september 2008 08:48 schreef Drugshond het volgende:
[ afbeelding ]
Vraag me af wat er gaat gebeuren als hij de paarse lijn gaat volgen.
Kan het zich dan weer ontwikkelen. ?!?
nee is zeer onwaarschijnlijk
op dat punt van de koers en van zijn leven,
is hij al zoveel energie kwijt,
en is uiterst moeilijk om weer op te bouwen...

hij kan hooguit wat regenschade aanrichten mij dunkt,
en aangezien de openbare wegen in de VS
allemaal heel slechte afvoersystemen hebben,
is dit niet ondenkbaar
AJ
  maandag 1 september 2008 @ 09:14:10 #287
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_61284536
Het ziet er wel naar uit dat hij steeds meer naar links afwijk... wat volgens mij redelijk gunstig is voor NO
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
  maandag 1 september 2008 @ 09:20:14 #288
203312 zkr623
----------------
pi_61284618
quote:
Op maandag 1 september 2008 09:14 schreef appelsientje het volgende:
Het ziet er wel naar uit dat hij steeds meer naar links afwijk... wat volgens mij redelijk gunstig is voor NO
misschien wel, maar helemaal niet gunstig voor de amerikaanse olie industrie...
AJ
pi_61284650
quote:
Op maandag 1 september 2008 09:14 schreef appelsientje het volgende:
Maar het is zo'n groot systeem dat ze er nog meer dan genoegn last van zullen hebben.
  maandag 1 september 2008 @ 09:26:55 #290
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_61284709
quote:
Op maandag 1 september 2008 09:22 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar het is zo'n groot systeem dat ze er nog meer dan genoegn last van zullen hebben.
Ooo dat geloof ik ook wel, maar ik denk dat de schade relatief meevalt als hij de stad vol raakt.
Ben vooral benieuwd naar de hoeveelheid regen die gaat vallen...
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_61286193
quote:
de NOS meldt vandaag dat er ongeveer 10.000 mensen in New Orleans zijn achtergebleven, zou dat het niet zijn?

New Orleans totaal verlaten

[ Bericht 0% gewijzigd door zakjapannertje op 01-09-2008 10:55:49 ]
  Moderator maandag 1 september 2008 @ 11:32:34 #292
8781 crew  Frutsel
pi_61287132
Ja ik hoorde ook dat er nog circa tienduizend waren...

Nog een paar uur dan weten we hoe het met de dijken zal gaan
  Moderator maandag 1 september 2008 @ 11:33:27 #293
8781 crew  Frutsel
  maandag 1 september 2008 @ 11:35:39 #294
8898 Darklight
pi_61287214
hoelaat komt die aan land? kan ik de tv aan doen
  Moderator maandag 1 september 2008 @ 11:46:57 #295
8781 crew  Frutsel
pi_61287481
quote:
Op maandag 1 september 2008 11:35 schreef Darklight het volgende:
hoelaat komt die aan land? kan ik de tv aan doen
euh... ongeveer nu?

het oog rond vijf uur ofzo
  maandag 1 september 2008 @ 11:48:15 #296
8898 Darklight
pi_61287547
Life is Music
  maandag 1 september 2008 @ 11:49:57 #298
8898 Darklight
pi_61287564
die beelden uit Cuba, is ook het nodige omver gewaaid
pi_61287579
In ieder geval beter dat de storm minder erg is dan dat gisteren werd verwacht. Het is nu een cat 3.. misschien wordt het een cat 2.
  maandag 1 september 2008 @ 11:54:31 #300
8898 Darklight
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')