abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61148500
In de Engelse kuststad Hastings hebben dronken racisten vrijdag een groepje buitenlandse studenten aangevallen.

De zestienjarige Mohammed Al-Majed uit Qatar liep daarbij zware verwondingen op en stierf twee dagen later in het ziekenhuis, meldt de Daily Mail. De tiener was op bezoek in het Verenigd Koninkrijk om zijn Engels te verbeteren en om meer te leren van de Britse cultuur en gebruiken, aldus Hln.be.

vrienden verliet Mohammed vrijdagnacht iets voor twaalf uur een club voor buitenlandse studenten, toen ze zonder aanleiding werden aangevallen. Ze werden geschopt en geslagen, onder meer met glazen flessen. De aanvallers stampten herhaaldelijk op het hoofd van Mohammed voor ze hem voor dood achterlieten.

De daders zaten al een tijdje op picknickbanken aan een kebabzaak bier te zwelgen. De uitbater had de politie nog gevraagd een oogje in het zeil te houden, amper een uur voor de fatale aanval plaatsvond. Drie jongeren van 17, 18 en 20 jaar oud zijn aangehouden voor de aanval. Ze werden vrijgelaten op borgtocht.

http://www.hln.be/hln/nl/(...)en-in-Hastings.dhtml

Zo gaat dat in Engeland, daders worden vrij gepleit als ze een bedrag betalen
de justitie vindt het bedrag belangrijker dan de rechten van Mohammed.

Racisme is toelaatbaar en wordt niet tegen opgetreden. in Engeland
En acohol zou per direct verboden moeten worden, het misbruikt je hele lichaam. Maar geldbelangen tellen namelijk meer dan doden.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_61148511
Je mag ook niets meer tegenwoordig.
For great justice!
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:32:56 #3
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_61148648
quote:
Ga eerst eens uitzoeken wat een borgtocht inhoudt, slappe.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_61148771
Je gaat me toch niet vertellen dat iemand wordt vrijgelaten nadat ze een moord hebben gepleegd .
pi_61148802
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 20:28 schreef Meki het volgende:
En alcohol zou per direct verboden moeten worden, het misbruikt je hele lichaam. Maar geldbelangen tellen namelijk meer dan doden.
Beetje overdreven, vindt je niet?
Er zal een proces volgen, ze zullen wel gestraft worden voor hun daden.
pi_61148842
quote:

Heel erg bijzonder is het niet om hangende het onderzoek vermeende verdachten op borgtocht vrij te laten.
Er zijn dan vanzelfsprekend bepaalde restricties in hun bewegingsvrijheid.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:43:17 #7
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_61148942
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 20:37 schreef Meki het volgende:
Je gaat me toch niet vertellen dat iemand wordt vrijgelaten nadat ze een moord hebben gepleegd .
Jij bent echt dom he? Zoek nu maar op het woord borgtocht
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_61148954
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 20:38 schreef katerwater het volgende:

[..]

Beetje overdreven, vindt je niet?
Er zal een proces volgen, ze zullen wel gestraft worden voor hun daden.
Nou als ze nu al bekend zijn en nu al vrij mogen lopen
Hoe zou jij als ouder reageren als de slachtoffer je zoon was en de daders lopen op straat rond.
pi_61149137
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 20:43 schreef Meki het volgende:

[..]

Nou als ze nu al bekend zijn en nu al vrij mogen lopen
Hoe zou jij als ouder reageren als de slachtoffer je zoon was en de daders lopen op straat rond.
Lopen ze dan op straat rond? Nee, ze moeten hoogstwaarschijnlijk binnen blijven.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:55:59 #10
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_61149351
De jongen, een miljonairszoon, was één van de 30.000 internationale studenten die jaarlijks in Hastings en omgeving een studie volgen, volgend weekend zou hij weer naar huis gaan.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_61149505
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 20:49 schreef katerwater het volgende:

[..]

Lopen ze dan op straat rond? Nee, ze moeten hoogstwaarschijnlijk binnen blijven.
Och, ik had de reacties wel willen lezen als Mohammed B. of Volkert van der G. op borgtocht was vrijgekomen..

In moordzaken vind ik het iig onbegrijpelijk.
pi_61149599
De criminelen die jij opsomt zijn toch wel van een ander kaliber dan een groepje dronken tieners.
Maar bon, bij moord is het idd wel raar dat ze op borgtocht vrijkunnen.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:05:26 #13
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61149624
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 20:55 schreef Dagonet het volgende:
De jongen, een miljonairszoon, was één van de 30.000 internationale studenten die jaarlijks in Hastings en omgeving een studie volgen, volgend weekend zou hij weer naar huis gaan.
Keek hij niet nederig genoeg of zo?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:06:27 #14
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_61149643
quote:

[..]

Ik zie nergens dat borgtocht een huisarrest inhoudt hoor.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:07:53 #15
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_61149684
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 20:55 schreef Dagonet het volgende:
Dat laatste is erg zuur.

De hoeveelste jonge man die door geweld is omgebracht in Engeland dit jaar is dit slachtoffer?

Triest.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_61149714
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 21:04 schreef katerwater het volgende:
De criminelen die jij opsomt zijn toch wel van een ander kaliber dan een groepje dronken tieners.

Een groep racisten dat doelbewust een buitenlander afrost met de dood tot gevolg zou ik niet willen kwalificeren als "een groepje dronken tieners".
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:17:22 #17
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_61149989
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 21:08 schreef gelly het volgende:

[..]

Een groep racisten dat doelbewust een buitenlander afrost met de dood tot gevolg zou ik niet willen kwalificeren als "een groepje dronken tieners".
Of het doelbewust is wordt nog onderzocht.
pi_61150039
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 21:17 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Of het doelbewust is wordt nog onderzocht.
Oh ok. Ik lees dat zo in het bericht. Ergens anders nog meer informatie ?
pi_61150169
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 21:18 schreef gelly het volgende:

[..]

http://www.dailymail.co.u(...)led-race-attack.html
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_61150249
quote:

[..]

Ze horen in de doodskelder te zitten
nogmaals antwoord op mijn laaste vraag
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:33:36 #21
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_61150597
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 21:18 schreef gelly het volgende:

[..]

BBC, where else
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/england/sussex/7582169.stm
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:44:14 #22
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_61150977
"....Sussex Police said they were trying to find out how the teenager came to fall outside a takeaway near the seafront.

Det Ch Insp Graham Pratt said: "The questions we need to answer are: 'Was he assaulted, was he punched or pushed, or did he fall?'"...."

Engeland/Groot-Brittanie is toch het land met het grootste aantal camera's/cctv ter wereld meen ik? Hopelijk zijn er dan beelden van zodat bovenstaande quote beantwoord kan worden.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:48:30 #23
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_61151112
Uit dezelfde link van Dado: "...He said police would continue to investigate whether it was a racially-motivated incident...."

Het kan dus inderdaad een racistisch motief hebben gehad, maar het kan ook net zo goed het zoveelste geval zijn geweest van dodelijk geweld onder jongeren onderling in Engeland.

Hoe dan ook; triest blijft het natuurlijk wel.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:51:20 #24
217719 Klautje
IK KOM HIER OM TE HATEN GEK
pi_61151198
quote:
Engelse kutstad Hastings
Fix voor je. Kankerchavs...
© Bafnek
pi_61151706
Racisten die kebab eten, lekker principieel.

Mooi Meki topic weer
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_61151863
- knip -

[ Bericht 98% gewijzigd door sp3c op 27-08-2008 04:40:32 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_61151946
quote:
In de Engelse kuststad Hastings hebben dronken racisten vrijdag een groepje buitenlandse studenten aangevallen.

De zestienjarige Mohammed Al-Majed uit Qatar liep daarbij zware verwondingen op en stierf twee dagen later in het ziekenhuis, meldt de Daily Mail. De tiener was op bezoek in het Verenigd Koninkrijk om zijn Engels te verbeteren en om meer te leren van de Britse cultuur en gebruiken, aldus Hln.be.

vrienden verliet Mohammed vrijdagnacht iets voor twaalf uur een club voor buitenlandse studenten, toen ze zonder aanleiding werden aangevallen. Ze werden geschopt en geslagen, onder meer met glazen flessen. De aanvallers stampten herhaaldelijk op het hoofd van Mohammed voor ze hem voor dood achterlieten.

De daders zaten al een tijdje op picknickbanken aan een kebabzaak bier te zwelgen. De uitbater had de politie nog gevraagd een oogje in het zeil te houden, amper een uur voor de fatale aanval plaatsvond. Drie jongeren van 17, 18 en 20 jaar oud zijn aangehouden voor de aanval. Ze werden vrijgelaten op borgtocht.

[ afbeelding ]

En acohol zou per direct verboden moeten worden, het misbruikt je hele lichaam. Maar geldbelangen tellen namelijk meer dan doden.
Zinloos geweld is vreselijk, tegen wie dan ook. En racisme is zo zielig. Nergens staat trouwens dat het toelaatbaar is.

En miljoenen mensen kunnen prima met alcohol en kleurlingen overweg. Waarom het gedrag van een klein groepje dat het verpest voor de rest projecteren op die miljoenen mensen?

Of moeten we de islam ook maar verbieden omdat enkele tientallen terroristen het Westen willen vernietigen?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_61152949
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 22:12 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja, daar vraag ik toch ook om ?
je had anders wel je oordeel al weer klaar, maar goed

ot: tja de dader heeft een kleurtje dus kunnen alle gelly's en andere multi-culti idioten weer keihard racisme blèren, ze hebben er weer een martelaar bij. Hetlijkt me toch handig als eerst even de feiten boven tafel komen. 't heeft imo meer weg van een stel dronken idioten die iemand die hun verkeerd aankeek even in elkaar beukten.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 22:47:30 #29
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_61153260
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 22:37 schreef Sora het volgende:

ot: tja de dader heeft een kleurtje dus kunnen alle gelly's en andere multi-culti idioten weer keihard racisme blèren, ze hebben er weer een martelaar bij. Hetlijkt me toch handig als eerst even de feiten boven tafel komen. 't heeft imo meer weg van een stel dronken idioten die iemand die hun verkeerd aankeek even in elkaar beukten.
zout toch op met je geidioot. Het is niets meer en niets minder dan de manier waarop het door de lokale en internationale media in de wereld is gebracht. Die lijken me iets beter ingevoerd dan jij achter je bureautje.
pi_61153293
Als je het nieuws in Engeland een beetje volgt, zal het je niet ontgaan dat zulk soort dingen tegenwoordig schering en inslag zijn, bijna wekelijks komen er tieners om door voornamelijk messteken, maar daar hoor je die lamzak van een meki niet over. Nu er toevallig eens een keer een Arabier het loodje legt is de wereld plotseling te klein, is heel Engeland plotseling racistisch, en moet alcohol maar meteen verboden worden. Wat een zeikerdje is het toch ook.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_61154302
quote:

[..]

Liever dat dan deze nieuws in de doofpot stoppen
vertel eens wat jij ervan vindt ??
pi_61155591
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 22:47 schreef Dagonet het volgende:

[..]

zout toch op met je geidioot. Het is niets meer en niets minder dan de manier waarop het door de lokale en internationale media in de wereld is gebracht. Die lijken me iets beter ingevoerd dan jij achter je bureautje.
Dus? De media schreeuwen wel vaker moord en brand, zullen we voordat we daarover een oordeel vellen eerst maar even het oordeel van de politie afwachten? die onderzoeken het momenteel nog. Maar goed, een engelse kerwin kunnen ze natuurlijk altijd wel gebruiken. In het VK komen dit soort dingen echt bijzonder veel voor, in London alleen al 10+, maar goed, nu is het iemand met een kleurtje dus kunnen we weer lekker hard schreeuwen dat we zo racistisch zijn.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 00:00:46 #33
3185 Adelante
To let it go now
pi_61155603
Goed te zien dat ze in Engeland niet discrimineren, iedereen wordt er de laatste tijd neergestoken.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_61155626
polarisatie topic ontelbaar van meki
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_61157701
Wat me trouwens nu pas opvalt: waarom staat er zo overduidelijk dat het gaat om een rijke Arabier? Wat is de nieuwswaarde daarvan? Is het daardoor erger dat de jongen is omgekomen?

Opvallend.
Krekker is de bom!
pi_61157878
Allereerst, smerige racisten moordenaars

Verder:
quote:
verliet Mohammed vrijdagnacht iets voor twaalf uur een club voor buitenlandse studenten
Arme Mohammed toch, je had daar niets te zoeken als zestienjarige iets voor twaalf uur in een onbekend land Ik keur dit soort gedrag niet goed, en zeker niet als je voornaam Mohammed is.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 09:43:15 #37
3542 Gia
User under construction
pi_61159752
Schijnbaar is nog niet geheel duidelijk wat er precies gebeurd is. Wanneer de jongeman geduwd en gevallen is, dan is het geen doodslag, maar eerder een ongeluk. Dan is een voorarrest zinloos en zou tot een eventuele schadevergoeding kunnen leiden.
Wanneer duidelijk is dat deze drie jongens inderdaad in een dronken bui deze jongeman bruut mishandeld hebben, tengevolge waarvan hij overleden is, dan moeten ze m.i. meteen in voorarrest. Niks borgtocht.

Maar goed, waarschijnlijk is het niet helemaal zeker hoe en wat, anders waren ze echt niet op borgtocht vrijgelaten.

Verder sluit ik me bij El Matador aan. Het is onzin om dit te projecteren op de hele westerse wereld en het alcohol gebruik.

Overigens, als het is gegaan zoals in de OP staat, dan mogen ze die drie jongens de rest van hun leven opbergen, wmb.
pi_61159885
Deze zaak is onderdeel van een steeds groter wordend probleem in Engeland, namelijk het excessieve geweld dat jongeren plegen. In Londen zijn dit jaar al vele tieners vermoord, veelal door generatiegenoten. Zie ook mijn topic over tienermoorden in Londen.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 10:01:20 #39
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_61160056
ik heb hier maar een woord voor: walgelijk!

gelukkig worden mensen in engeland soms zwaar gestraft. en die brogtocht snap ik ook niet.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_61160571
Moord = moord, dus al die discussies over mogelijk racisme horen hier niet thuis en zijn ontsproten uit het brein van Meki.

Gewoon op de normale manier bestraffen.
pi_61161412
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 10:25 schreef Chancard het volgende:
Moord = moord, dus al die discussies over mogelijk racisme horen hier niet thuis en zijn ontsproten uit het brein van Meki.

Het nieuws heeft inmiddels de Arabische wereld bereikt en er wordt gesproken over 'Qatari student killed in racist attack in London'. Dat racisme is door de Engelse politie (Detectives, who are treating the attack as racially motivated de wereld ingeslingerd en niet door Meki.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 11:04:57 #42
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_61161438
quote:

[..]

Wat maakt dat nou toch godverdomme uit. Er wordt wederom iemand naar de tering getrapt zonder aanleiding. Het is echt verbazingwekkend dat dit keer op keer blijft gebeuren.
pi_61161464
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 10:25 schreef Chancard het volgende:

Meki mag dan wel een idioot zijn, hij is niet degene die begon over racisme.

Titel bron:
Dronken racisten doden Qatarese jongen in Hastings

Bron 2:
'Find our son's killers': Plea by family of Arab student killed in race attack

Url bron:

Bron 2:
http://www.dailymail.co.u(...)led-race-attack.html
Krekker is de bom!
pi_61161552
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 11:02 schreef Avicenna het volgende:

[..]

Het nieuws heeft inmiddels de Arabische wereld bereikt en er wordt gesproken over 'Qatari student killed in racist attack in London'. Dat racisme is door de Engelse politie (Detectives, who are treating the attack as racially motivated de wereld ingeslingerd en niet door Meki.
Goed, dan is het misschien de fout van die detectives.

Maar ik ben het gewoon een beetje beu om de hele tijd te reageren op discussies over racisme terwijl ik nog nooit een Qatarees ben tegengekomen, laat staan er een negatieve ervaring mee heb. Dus dan vind ik dat Meki het bericht ook niet op deze manier moet brengen.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 11:15:52 #45
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_61161634
Er worden al maanden jongeren neer gestoken en beroofd in Engeland. Toevallig dat dit een jongen uit Quatar is.
pi_61161647
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 20:32 schreef cheqy het volgende:

[..]

Ga eerst eens uitzoeken wat een borgtocht inhoudt, slappe.

conclusie trekken terwijl ze de ballen er van weten...

RIP boy.

[ Bericht 3% gewijzigd door paddy op 02-09-2008 11:23:43 ]
No Guts, No Glory
pi_61161885
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 11:11 schreef Chancard het volgende:

[..]

Maar ik ben het gewoon een beetje beu om de hele tijd te reageren op discussies over racisme terwijl ik nog nooit een Qatarees ben tegengekomen, laat staan er een negatieve ervaring mee heb. Dus dan vind ik dat Meki het bericht ook niet op deze manier moet brengen.
Ik denk ook niet dat die Britten (mocht de moord racistisch gemotiveerd zijn) problemen hebben met mensen uit Qatar. Die jongen werd waarschijnlijk aangezien voor een Pakistaan. (Wrong place at the wrong time...)
pi_61161914
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 11:27 schreef Avicenna het volgende:

[..]

Ik denk ook niet dat die Britten (mocht de moord racistisch gemotiveerd zijn) problemen hebben met mensen uit Qatar. Die jongen werd waarschijnlijk aangezien voor een Pakistaan. (Wrong place at the wrong time...)
Racisten hebben sowieso problemen met andere mensen die niet hetzelfde als hun zijn
Open je ogen en veroordeel racisme en niet telkens proberen het in de doofpot te stoppen
pi_61162044
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 11:29 schreef Meki het volgende:

[..]

Racisten hebben sowieso problemen met andere mensen die niet hetzelfde als hun zijn
Open je ogen en veroordeel racisme en niet telkens proberen het in de doofpot te stoppen
Ja,of je zou het alcoholgebruik in de UK kunnen gaan aanpakken. Een nuchtere racist is niet zo dom om zo'n aanval uit te voeren.
pi_61163134
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 11:11 schreef Chancard het volgende:

[..]

Geen idee of er sprake was van racisme. Maar het lijkt wel alsof jij hier suggereert dat racisme per se een reactie op persoonlijke negatieve ervaringen met de groep moet zijn. Of begrijp ik je verkeerd?
Krekker is de bom!
  woensdag 27 augustus 2008 @ 12:34:26 #51
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_61163333
ik moet meki gelijk geven en onderstrepen dat dit weldegelijk een racistische actie was, daar kan je als weldenkend mens gewoon niet omheen.

en sinds wanneer maakt een moord/doodslag de zaak niet schrijnender als het motief walgelijk is?
een moord/doodslag uit zelfverdediging is in mijn optiek minder erg dan een moord/doodslag met als aanleiding dat iemand anders is (en dan heb ik het alleen over uiterlijke kenmerken) dan jij bent.

het waren gewoon laffe, racistische honden. moet je ook kunnen zeggen als witmansaboriginal.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 13:00:53 #52
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_61163898
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 03:02 schreef Avicenna het volgende:
Allereerst, smerige racisten moordenaars

Verder:
[..]

Arme Mohammed toch, je had daar niets te zoeken als zestienjarige iets voor twaalf uur in een onbekend land Ik keur dit soort gedrag niet goed, en zeker niet als je voornaam Mohammed is.
jij gaat zeker nooit op vakantie ?
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_61165741
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 12:34 schreef zoalshetis het volgende:
ik moet meki gelijk geven en onderstrepen dat dit weldegelijk een racistische actie was, daar kan je als weldenkend mens gewoon niet omheen.

en sinds wanneer maakt een moord/doodslag de zaak niet schrijnender als het motief walgelijk is?
een moord/doodslag uit zelfverdediging is in mijn optiek minder erg dan een moord/doodslag met als aanleiding dat iemand anders is (en dan heb ik het alleen over uiterlijke kenmerken) dan jij bent.

het waren gewoon laffe, racistische honden. moet je ook kunnen zeggen als witmansaboriginal.
Ik zeg toch niet dat het niet schrijnender is?

Ik zeg alleen dat je het gewoon als moord moet behandelen. Meki (of de pers) maakt er meteen weer een racisme-bericht van, daar krijg je alleen domme discussies door. Over twee uur zitten we te discussiëren over de holocaust omdat een paar dronken Britten een jong kereltje uit het Midden-oosten op straat hebben aangevallen.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 18:31:51 #54
3542 Gia
User under construction
pi_61171767
quote:

The youngster fell, striking his head on the pavement and dying in hospital two days later.

Blijft uiteraard de vraag of hij gewoon ongelukkig terecht kwam, of dat het was, zoals in Meki's OP, dat hij ook nog herhaaldelijk tegen het hoofd is geschopt en daardoor overleden is. Dit wordt nu onderzocht en in afwachting van dit onderzoek zijn de daders op borgtocht vrijgelaten.

Als straks blijkt dat het inderdaad een geval van zinloos geweld is, een aanval zonder reden en geen uit de handgelopen ruzie, dan worden de daders direct opgepakt.

Het kan natuurlijk ook nog zo zijn dat de Qatarese jongeman commentaar leverde op het gedrag van de Britse jongens, waardoor een ruzie ontstond en er over en weer klappen vielen. Als de jongeman viel, z'n hoofd stootte en tengevolge daarvan overleden is, dan is het hooguit dood door schuld, maar zeker geen moord.

Het lijkt mij in dit geval wel begrijpelijk dat de daders op borgtocht vrij zijn, hangende het onderzoek.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 18:41:44 #55
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_61171976
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 02:17 schreef KreKkeR het volgende:
Wat me trouwens nu pas opvalt: waarom staat er zo overduidelijk dat het gaat om een rijke Arabier? Wat is de nieuwswaarde daarvan? Is het daardoor erger dat de jongen is omgekomen?

Opvallend.
Ik denk dat dit zo naar buiten gebracht wordt om duidelijk te maken dat het hier niet om een sloppenwijk allochtoon maar iemand met een goede achtergrond en gedegen opleiding. Niet iemand van wie je verwacht dat hij problemen opzoekt of in een risicogroep zit.
pi_61173157
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 13:00 schreef jpg97 het volgende:

[..]

jij gaat zeker nooit op vakantie ?
Op zijn leeftijd met mijn ouders.
pi_61173215
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 11:29 schreef Meki het volgende:

[..]

Beter opletten, Meki. Ik veroordeel racisme.
pi_61185089
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 14:19 schreef Chancard het volgende:

[..]

Ik zeg toch niet dat het niet schrijnender is?

Ik zeg alleen dat je het gewoon als moord moet behandelen. Meki (of de pers) maakt er meteen weer een racisme-bericht van, daar krijg je alleen domme discussies door. Over twee uur zitten we te discussiëren over de holocaust omdat een paar dronken Britten een jong kereltje uit het Midden-oosten op straat hebben aangevallen.
de pers of meki maken er geen racistische moord van, dat deden de daders zelf. niet de zaken om gaan draaien aub, want dan kan je dat ook zeggen bij nieuwsberichten over marokkaanse raddraaiers. en ja. ik vind dat dit bestempeld mag worden als racistische moord, want dat was het. het was niet gewoon moord.
pi_61185580
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 09:21 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

de pers of meki maken er geen racistische moord van, dat deden de daders zelf. niet de zaken om gaan draaien aub, want dan kan je dat ook zeggen bij nieuwsberichten over marokkaanse raddraaiers. en ja. ik vind dat dit bestempeld mag worden als racistische moord, want dat was het. het was niet gewoon moord.
Maar hoe kan je nu zeggen: het was niet "gewoon" moord?

Natuurlijk was het wel "gewoon" moord... Maar wat is een "racistische" moord dan? Als er morgen een Marokkaan op mij afkomt, mij in elkaar slaat en mijn portefeuille steelt, is het dan een "racistische" overval?

Ik vind gewoon dat het motief hier helemaal niet zo belangrijk is. Kijk naar de feiten: mensen die iemand anders hebben doodgeschopt (waarschijnlijk een zwak slachtoffer). Straf ze dan gewoon op basis daarvan in plaats van allerlei motieven er bij te gaan zoeken, en een hele discussie uit te lokken.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 18:51:55 #60
3542 Gia
User under construction
pi_61199674
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 19:32 schreef Avicenna het volgende:

[..]

Op zijn leeftijd met mijn ouders.
Huh? Wie gaat er met jouw ouders op vakantie?
  donderdag 28 augustus 2008 @ 18:56:22 #61
3542 Gia
User under construction
pi_61199804
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 09:21 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Is het bij Marokkaanse raddraaiers ook allemaal vanwege racistische motieven?

Daarbij weet je niet of de jongen zelf niet begonnen is. Misschien was hij geschokt door het zuipgedrag van die jongens, dat ziet ie thuis niet, toch, en heeft hij er wat van gezegd, wat leidde tot ruzie en waarbij over en weer klappen vielen. Misschien was het wel net als met Henk Schuurman, en zat de Qatarese jongen bovenop één van de maatjes en wilde een andere zijn vriend ontzetten. Allemaal mogelijkheden.

Het kan ook gewoon een kwestie zijn van zinloos geweld en dat ze gewoon voor de lol een 16-jarige jongen in elkaar getrapt hebben. In dat geval hoop ik dat de zwijnen nooit meer vrij komen.
pi_61202573
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 09:51 schreef Elfletterig het volgende:
Deze zaak is onderdeel van een steeds groter wordend probleem in Engeland, namelijk het excessieve geweld dat jongeren plegen. In Londen zijn dit jaar al vele tieners vermoord, veelal door generatiegenoten. Zie ook mijn topic over tienermoorden in Londen.
Zullen we tieners gaan verbieden?

pi_61204841
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 09:46 schreef Chancard het volgende:

[..]

Maar hoe kan je nu zeggen: het was niet "gewoon" moord?

Natuurlijk was het wel "gewoon" moord... Maar wat is een "racistische" moord dan? Als er morgen een Marokkaan op mij afkomt, mij in elkaar slaat en mijn portefeuille steelt, is het dan een "racistische" overval?

Ik vind gewoon dat het motief hier helemaal niet zo belangrijk is. Kijk naar de feiten: mensen die iemand anders hebben doodgeschopt (waarschijnlijk een zwak slachtoffer). Straf ze dan gewoon op basis daarvan in plaats van allerlei motieven er bij te gaan zoeken, en een hele discussie uit te lokken.
toen in haarlem roomblanke aboriginaljongens van hun fiets werden getrokken, in elkaar gepompt en van hun nikes ontdaan, sprak men in de media ook van racistische overvallen.

maar wat gia schrijft als reactie op mij is wel een belangrijk punt. ik spreek misschien voor mijn beurt, aangezien ik de oorzaak niet 100% weet. alleen van dit bericht. kan idd zijn dat de jongen het zelf gemaakt heeft om een portie klappen te krijgen. we wachten af dan maar.
pi_61205788
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 11:34 schreef Chancard het volgende:
Een nuchtere racist is niet zo dom om zo'n aanval uit te voeren.
Je wil toch niet beweren dat de aanhangers van Geert Wilders permanent dronken zijn?
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 00:19:19 #65
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_61208296
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 22:44 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Je wil toch niet beweren dat de aanhangers van Geert Wilders permanent dronken zijn?
geert is dan ook geen racist. een islamiet is geen ras.
pi_61208448
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 00:19 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Inderdaad, een hoop mensen hebben dat nog steeds niet door.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 12:58:28 #67
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_61218294
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 00:19 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Geen idee eigenlijk of Geert een racist is. Hij uit zich in ieder geval niet racistisch, maar zelfs al was het een racist, dan nog zou hij daar waarschijnlijk niet eens aan toekomen gezien zijn obsessie met de Islam
Krekker is de bom!
pi_61219238
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 22:44 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Nee nee nee, ik denk dat ik deze discussie een beetje verkeerd heb aangevat.

Kijk, stel nu dat ik de politie ben, en ik vind bij die mogelijke daders thuis allerhande racistische lectuur, of ik weet uit verklaringen dat ze actief op zoek waren naar iemand met een "tintje", ja dan spreek ik van een racistische moord.

Anders spreek ik over "zinloos geweld", zelfs al roept iemand er nog even "kutblanke" of "kutneger" achteraan. Zou ik ook doen als ik sowieso al agressief genoeg zou zijn om zo'n aanval uit te voeren.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 17:15:23 #69
206337 aychelle
stop the hating, bietch!!!
pi_61225476
ik denk eerlijk gezegd wel dat het een rasischte aanval is geweest, na het lezen van verschillende nieuwsberichten. Ik weet niet of jullie vak in engeland komen maar daar heb je genoeg jongeren die niet helemaal pluis zijn. Toch heeft de drank het wel echter gemaakt. En iemand zei hier dat ze hem vast voor een pakistaan aanzagen en daar heeft diegen wel gelijk in, want de meeste in engeland moeten pakistanen niet zo (ze vinden dat pakistanen hun banen inpikken, en dan heb je natuurlijk ook nog die aanslagen enz.)

Echt ziek dat ze ook nog op borgtocht vrijkomen
¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 18:13:59 #70
3542 Gia
User under construction
pi_61226589
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 17:15 schreef aychelle het volgende:
Echt ziek dat ze ook nog op borgtocht vrijkomen
Nee, zolang niet duidelijk is wat er precies gebeurd is, kun je die jongens nog niet vastzetten.

Het is heel normaal om iemand die van doodslag of onvrijwillige doodslag wordt verdacht op borgtocht vrij te laten.
Als later blijkt dat het opzettelijk is, dan gaan ze echt nog wel de bak in, en lang ook.
pi_61311459
En het probleem is ?
Ar-Razi (841-926)
-"These billy goats (Prophets) pretend to come with a message from God, all the while exhausting themselves in spouting their lies, and imposing on the masses blind obedience to the "words of the master."
  dinsdag 2 september 2008 @ 01:25:23 #72
130955 Floripas
Blast from the past
pi_61312836
quote:
En acohol zou per direct verboden moeten worden, het misbruikt je hele lichaam.
Ja natuurlijk Meki, als je alcohol drinkt, drink je niet de alcohol, maar de alcohol drinkt jou.
pi_61325728
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 17:15 schreef aychelle het volgende:
ik denk eerlijk gezegd wel dat het een rasischte aanval is geweest, na het lezen van verschillende nieuwsberichten. Ik weet niet of jullie vak in engeland komen maar daar heb je genoeg jongeren die niet helemaal pluis zijn. Toch heeft de drank het wel echter gemaakt. En iemand zei hier dat ze hem vast voor een pakistaan aanzagen en daar heeft diegen wel gelijk in, want de meeste in engeland moeten pakistanen niet zo (ze vinden dat pakistanen hun banen inpikken, en dan heb je natuurlijk ook nog die aanslagen enz.)
Anders generaliseer je er nog ff lekker op los joh...

Er is een aantal ontspoorde kutjochies die een rijke Qatarees (terecht dat dat juist vermeld wordt, dat geeft aan dat het niet een of andere kutmocro -of welke afkomst dan ook- is, maar een nette welopgevoede jongen, vermoedelijk een expatszoon, die vermoord is) doden.
Belachelijk, maar een incident.

Om daar de complete Britse bevolking voor op te laten draaien, en ook maar even een genotsmiddel bij te pakken is..

dinsdag 2 september 2008 @ 21:21:02 #75
130955 Floripas
Blast from the past
pi_61331346
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 18:00 schreef El_Matador het volgende:
Er is een aantal ontspoorde kutjochies die een rijke Qatarees (terecht dat dat juist vermeld wordt, dat geeft aan dat het niet een of andere kutmocro -of welke afkomst dan ook- is, maar een nette welopgevoede jongen, vermoedelijk een expatszoon, die vermoord is) doden.

Is dat dan erger dan de zoon van een arme Marokkaan?
  dinsdag 2 september 2008 @ 22:17:38 #76
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_61333247
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 21:21 schreef Floripas het volgende:

[..]

Het is zoals ik al eerder in het topic zei een eerdere indicatie dat het hier geen ontspoorde jongen betrof die je dan in een risicogroep zou kunnen indelen. Een onstpoorde puber die half crimineel is heeft natuurlijk een verhoogd risico op betrokken raken bij een gewelddadig incident.
  dinsdag 2 september 2008 @ 22:23:21 #77
130955 Floripas
Blast from the past
pi_61333449
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 22:17 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Het is zoals ik al eerder in het topic zei een eerdere indicatie dat het hier geen ontspoorde jongen betrof die je dan in een risicogroep zou kunnen indelen. Een onstpoorde puber die half crimineel is heeft natuurlijk een verhoogd risico op betrokken raken bij een gewelddadig incident.
Ik zou je de dronken hoerenbezoekende zoons van oliesjeiks uit de Verenigde Arabische Emiraten die zich hier in Amsterdam komen misdragen eens moeten laten zien. Maar goed, da's Hastings.
  dinsdag 2 september 2008 @ 22:24:16 #78
130955 Floripas
Blast from the past
pi_61333473
Ruige stad, dat Hastings. Ik heb eens iets gehad met de zachtaardigste jongen van de hele gemeente en zelfs die heette nog Gav of Gaz of Vin of zo.
pi_61334568
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 21:21 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dat hoor je mij niet zeggen.

Wel denk ik dat je statistisch redelijk veilig kan zeggen dat aanleidinggevende messtekende Marokkanen die doodgeslagen worden (wat niet goed te praten valt!) daar eerder zelf een deel aanhebben dan een Qatarese expatzoon.

pi_61334616
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 22:23 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik zou je de dronken hoerenbezoekende zoons van oliesjeiks uit de Verenigde Arabische Emiraten die zich hier in Amsterdam komen misdragen eens moeten laten zien. Maar goed, da's Hastings.
Ik drink ook bier met ze, dat is het probleem ook niet. Net als elke andere klant moet ook hij kunnen genieten van de geneugten (?) die een Amsterdamse gezelschapsdame hem biedt.

Misdragen wordt het pas als er anderen de dupe van worden. Dat lijkt me in het geval waar enkele dronken Engelse skinheads een onschuldige Arabier doodschoppen toch wel een beetje een ander geval...

woensdag 3 september 2008 @ 00:27:10 #81
130955 Floripas
Blast from the past
pi_61336883
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 23:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat hoor je mij niet zeggen.

Wel denk ik dat je statistisch redelijk veilig kan zeggen dat aanleidinggevende messtekende Marokkanen die doodgeslagen worden (wat niet goed te praten valt!) daar eerder zelf een deel aanhebben dan een Qatarese expatzoon.
Statistiek valt nooit toe te passen op een enkel geval. Bovendien: Marokkanen in Engeland? Je blindstaren op hoe Nederlandse Marokkanen zich gedragen zegt helemaal niks over Engeland. klik
Engeland is eerder onder een blanke terreur, die van de chavs, aan het wegzakken.
pi_61337093
quote:
Op woensdag 3 september 2008 00:27 schreef Floripas het volgende:

Engeland is eerder onder een blanke terreur, die van de chavs, aan het wegzakken.
Nou, dan moet je eens naar de buitenwijken van Londen gaan, daar zou je van schrikken.

Het probleem is in Engeland gewoon in het algemeen dat er een veel te groot verschil is tussen arm en rijk. Dat levert achterstandswijken op en de hele problematiek die daar bij hoort.
pi_61337118
Ik begrijp wel wat meki bedoeld hoor...
maar wat mij meer zorgen maakt en wat overal op de wereld gebeurd is dat er in elk land wel iemand om het leven word gebracht... en dat vind net zo erg als een moord uit : racisme, idealisme, fundamentalisme, overtuiging. haat, jaloezie, razernij, homohaat, lesbohaat, pesterijen, eerwraak , ontwetendheid.....enz enz

Als je om wat voor reden in staat bent om te moorden ...ben je ziek in je geest. Dan dien je gewoon gestraft te worden en het liefst geen rekeninghouden met het hoe en waarom.... .

De enige moorden waar ik me minder druk om maak zijn de afrekeningen in een crimineel circuit.... waarom?
Nou die mensen zijn allemaal niet goed bezig en het enige voordeel (over het algemeen) maken alleen de persoon koud die koudgemaakt moet worden ...
Thank Drunk I'm a Goddess!
  woensdag 3 september 2008 @ 01:00:26 #84
130955 Floripas
Blast from the past
pi_61337560
quote:
Op woensdag 3 september 2008 00:37 schreef prupke het volgende:
Als je om wat voor reden in staat bent om te moorden ...ben je ziek in je geest. Dan dien je gewoon gestraft te worden en het liefst geen rekeninghouden met het hoe en waarom.... .
Dus iemand die de verkrachter van zijn dochter vermoordt moet dezelfde straf krijgen als iemand die in koelen bloede Fortuyn doodschiet? Ongezien levenslang?
pi_61337736
quote:
Op woensdag 3 september 2008 01:00 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dus iemand die de verkrachter van zijn dochter vermoordt moet dezelfde straf krijgen als iemand die in koelen bloede Fortuyn doodschiet? Ongezien levenslang?
euh : ja eigenlijk wel

Maar : er is hier wel degelijk een verschil...... imo
(ok blijkt niet helemaal aan mijn stukje hierboven maar toch.... het heeft er mee te maken)

ik probeer een voorbeeld te geven hypothetisch (of hoe je dat ook noemt) en heel zwart wit:

een overtuigende vegetarier pleegt moord op de boer die varkens in een kooi houdt.....
kind van de boer pleegt moord op de vegatarier...

beide is natuurlijk fout... ben jij het met me eens...
maar ik kan ook begrijpen dat degene die moord 2 pleegt...het echt uit frustratie doet, haat, nijd, euhmm....
maar dan nog is het fout!
Ik ben het er helemaal mee eens dat die persoon flink in elkaar gebeukt wordt ...dat dan wel.
Maar moorden is not done...om welke reden dan ook.
  woensdag 3 september 2008 @ 02:07:50 #86
130955 Floripas
Blast from the past
pi_61338314
quote:
Op woensdag 3 september 2008 01:11 schreef prupke het volgende:

[..]

euh : ja eigenlijk wel

Maar : er is hier wel degelijk een verschil...... imo
(ok blijkt niet helemaal aan mijn stukje hierboven maar toch.... het heeft er mee te maken)

ik probeer een voorbeeld te geven hypothetisch (of hoe je dat ook noemt) en heel zwart wit:

een overtuigende vegetarier pleegt moord op de boer die varkens in een kooi houdt.....
kind van de boer pleegt moord op de vegatarier...

beide is natuurlijk fout... ben jij het met me eens...
maar ik kan ook begrijpen dat degene die moord 2 pleegt...het echt uit frustratie doet, haat, nijd, euhmm....
maar dan nog is het fout!
Ik ben het er helemaal mee eens dat die persoon flink in elkaar gebeukt wordt ...dat dan wel.
Maar moorden is not done...om welke reden dan ook.
Voor moord word je ook niet vrijgesproken, maar verschil in straf moet er zijn.
pi_61363936
quote:
Op woensdag 3 september 2008 02:07 schreef Floripas het volgende:

[..]

Voor moord word je ook niet vrijgesproken, maar verschil in straf moet er zijn.
ben ik het met je eens
moord moet hoe dan ook gestraft worden.. en idd verschil moet er zijn qua straf, maar soms word het verleden van een moordenaar net iets (naar mijn mening) er te veel bij betrokken in de straf. (ligt er wel aan hoe de moord is gepleegd)

De meesten die een moord plegen weten bij voorbaat al dat ze iets doen wat niet mag.... toch?
  donderdag 4 september 2008 @ 01:13:34 #88
130955 Floripas
Blast from the past
pi_61366085
quote:
Op woensdag 3 september 2008 23:28 schreef prupke het volgende:

[..]

ben ik het met je eens
moord moet hoe dan ook gestraft worden.. en idd verschil moet er zijn qua straf, maar soms word het verleden van een moordenaar net iets (naar mijn mening) er te veel bij betrokken in de straf. (ligt er wel aan hoe de moord is gepleegd)

De meesten die een moord plegen weten bij voorbaat al dat ze iets doen wat niet mag.... toch?
Als je iemand vermoord omdat-ie een keppeltje opheeft, een ouderwetse hate crime, dan doe je dat ook om andere mensen die keppeltjes dragen angst aan te jagen. Wellicht hoop je dat alle Nederlandse joden daardoor, net als de Marokkaanse joden tijdens de Loden Jaren, emigreren naar Israël, ben je lekker van ze af.
Dan is een moord dus niet alleen een moord, maar ook een daad van terrorisme tegen de mensen die je niet hebt vermoord. Daarom vind ik het terecht dat hate crimes naast moord nog een zwaardere strafmaat daarbovenop kennen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')