Ga eerst eens uitzoeken wat een borgtocht inhoudt, slappe.quote:Zo gaat dat in Engeland, daders worden vrij gepleit als ze een bedrag betalen
Beetje overdreven, vindt je niet?quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 20:28 schreef Meki het volgende:
Racisme is toelaatbaar en wordt niet tegen opgetreden. in Engeland
En alcohol zou per direct verboden moeten worden, het misbruikt je hele lichaam. Maar geldbelangen tellen namelijk meer dan doden.
Heel erg bijzonder is het niet om hangende het onderzoek vermeende verdachten op borgtocht vrij te laten.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 20:28 schreef Meki het volgende:
Zo gaat dat in Engeland, daders worden vrij gepleit als ze een bedrag betalen
de justitie vindt het bedrag belangrijker dan de rechten van Mohammed.
Jij bent echt dom he? Zoek nu maar op het woord borgtochtquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 20:37 schreef Meki het volgende:
Je gaat me toch niet vertellen dat iemand wordt vrijgelaten nadat ze een moord hebben gepleegd .
Nou als ze nu al bekend zijn en nu al vrij mogen lopenquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 20:38 schreef katerwater het volgende:
[..]
Beetje overdreven, vindt je niet?
Er zal een proces volgen, ze zullen wel gestraft worden voor hun daden.
Lopen ze dan op straat rond? Nee, ze moeten hoogstwaarschijnlijk binnen blijven.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 20:43 schreef Meki het volgende:
[..]
Nou als ze nu al bekend zijn en nu al vrij mogen lopen
Hoe zou jij als ouder reageren als de slachtoffer je zoon was en de daders lopen op straat rond.
Och, ik had de reacties wel willen lezen als Mohammed B. of Volkert van der G. op borgtocht was vrijgekomen..quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 20:49 schreef katerwater het volgende:
[..]
Lopen ze dan op straat rond? Nee, ze moeten hoogstwaarschijnlijk binnen blijven.
Keek hij niet nederig genoeg of zo?quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 20:55 schreef Dagonet het volgende:
De jongen, een miljonairszoon, was één van de 30.000 internationale studenten die jaarlijks in Hastings en omgeving een studie volgen, volgend weekend zou hij weer naar huis gaan.
Ik zie nergens dat borgtocht een huisarrest inhoudt hoor.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 20:49 schreef katerwater het volgende:
[..]
Lopen ze dan op straat rond? Nee, ze moeten hoogstwaarschijnlijk binnen blijven.
Dat laatste is erg zuur.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 20:55 schreef Dagonet het volgende:
De jongen, een miljonairszoon, was één van de 30.000 internationale studenten die jaarlijks in Hastings en omgeving een studie volgen, volgend weekend zou hij weer naar huis gaan.
Een groep racisten dat doelbewust een buitenlander afrost met de dood tot gevolg zou ik niet willen kwalificeren als "een groepje dronken tieners".quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 21:04 schreef katerwater het volgende:
De criminelen die jij opsomt zijn toch wel van een ander kaliber dan een groepje dronken tieners.
Of het doelbewust is wordt nog onderzocht.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 21:08 schreef gelly het volgende:
[..]
Een groep racisten dat doelbewust een buitenlander afrost met de dood tot gevolg zou ik niet willen kwalificeren als "een groepje dronken tieners".
Oh ok. Ik lees dat zo in het bericht. Ergens anders nog meer informatie ?quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 21:17 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Of het doelbewust is wordt nog onderzocht.
http://www.dailymail.co.u(...)led-race-attack.htmlquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 21:18 schreef gelly het volgende:
[..]
Oh ok. Ik lees dat zo in het bericht. Ergens anders nog meer informatie ?
Ze horen in de doodskelder te zittenquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 20:49 schreef katerwater het volgende:
[..]
BBC, where elsequote:Op dinsdag 26 augustus 2008 21:18 schreef gelly het volgende:
[..]
Oh ok. Ik lees dat zo in het bericht. Ergens anders nog meer informatie ?
Zinloos geweld is vreselijk, tegen wie dan ook. En racisme is zo zielig. Nergens staat trouwens dat het toelaatbaar is.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 20:28 schreef Meki het volgende:
In de Engelse kuststad Hastings hebben dronken racisten vrijdag een groepje buitenlandse studenten aangevallen.
De zestienjarige Mohammed Al-Majed uit Qatar liep daarbij zware verwondingen op en stierf twee dagen later in het ziekenhuis, meldt de Daily Mail. De tiener was op bezoek in het Verenigd Koninkrijk om zijn Engels te verbeteren en om meer te leren van de Britse cultuur en gebruiken, aldus Hln.be.
vrienden verliet Mohammed vrijdagnacht iets voor twaalf uur een club voor buitenlandse studenten, toen ze zonder aanleiding werden aangevallen. Ze werden geschopt en geslagen, onder meer met glazen flessen. De aanvallers stampten herhaaldelijk op het hoofd van Mohammed voor ze hem voor dood achterlieten.
De daders zaten al een tijdje op picknickbanken aan een kebabzaak bier te zwelgen. De uitbater had de politie nog gevraagd een oogje in het zeil te houden, amper een uur voor de fatale aanval plaatsvond. Drie jongeren van 17, 18 en 20 jaar oud zijn aangehouden voor de aanval. Ze werden vrijgelaten op borgtocht.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)en-in-Hastings.dhtml
[ afbeelding ]
Zo gaat dat in Engeland, daders worden vrij gepleit als ze een bedrag betalen
de justitie vindt het bedrag belangrijker dan de rechten van Mohammed.
Racisme is toelaatbaar en wordt niet tegen opgetreden. in Engeland
En acohol zou per direct verboden moeten worden, het misbruikt je hele lichaam. Maar geldbelangen tellen namelijk meer dan doden.
je had anders wel je oordeel al weer klaar, maar goedquote:
zout toch op met je geidioot. Het is niets meer en niets minder dan de manier waarop het door de lokale en internationale media in de wereld is gebracht. Die lijken me iets beter ingevoerd dan jij achter je bureautje.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 22:37 schreef Sora het volgende:
ot: tja de dader heeft een kleurtje dus kunnen alle gelly's en andere multi-culti idioten weer keihard racisme blèren, ze hebben er weer een martelaar bij. Hetlijkt me toch handig als eerst even de feiten boven tafel komen. 't heeft imo meer weg van een stel dronken idioten die iemand die hun verkeerd aankeek even in elkaar beukten.
Liever dat dan deze nieuws in de doofpot stoppenquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 22:37 schreef Sora het volgende:
[..]
je had anders wel je oordeel al weer klaar, maar goed![]()
ot: tja de dader heeft een kleurtje dus kunnen alle gelly's en andere multi-culti idioten weer keihard racisme blèren, ze hebben er weer een martelaar bij. Hetlijkt me toch handig als eerst even de feiten boven tafel komen. 't heeft imo meer weg van een stel dronken idioten die iemand die hun verkeerd aankeek even in elkaar beukten.
Dus? De media schreeuwen wel vaker moord en brand, zullen we voordat we daarover een oordeel vellen eerst maar even het oordeel van de politie afwachten? die onderzoeken het momenteel nog. Maar goed, een engelse kerwin kunnen ze natuurlijk altijd wel gebruiken.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 22:47 schreef Dagonet het volgende:
[..]
zout toch op met je geidioot. Het is niets meer en niets minder dan de manier waarop het door de lokale en internationale media in de wereld is gebracht. Die lijken me iets beter ingevoerd dan jij achter je bureautje.
Arme Mohammed toch, je had daar niets te zoeken als zestienjarige iets voor twaalf uur in een onbekend landquote:verliet Mohammed vrijdagnacht iets voor twaalf uur een club voor buitenlandse studenten
Het nieuws heeft inmiddels de Arabische wereld bereikt en er wordt gesproken over 'Qatari student killed in racist attack in London'. Dat racisme is door de Engelse politie (Detectives, who are treating the attack as racially motivated de wereld ingeslingerd en niet door Meki.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 10:25 schreef Chancard het volgende:
Moord = moord, dus al die discussies over mogelijk racisme horen hier niet thuis en zijn ontsproten uit het brein van Meki.
Gewoon op de normale manier bestraffen.
Wat maakt dat nou toch godverdomme uit. Er wordt wederom iemand naar de tering getrapt zonder aanleiding. Het is echt verbazingwekkend dat dit keer op keer blijft gebeuren.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 22:37 schreef Sora het volgende:
[..]
je had anders wel je oordeel al weer klaar, maar goed![]()
Meki mag dan wel een idioot zijn, hij is niet degene die begon over racisme.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 10:25 schreef Chancard het volgende:
Moord = moord, dus al die discussies over mogelijk racisme horen hier niet thuis en zijn ontsproten uit het brein van Meki.
Gewoon op de normale manier bestraffen.
Goed, dan is het misschien de fout van die detectives.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 11:02 schreef Avicenna het volgende:
[..]
Het nieuws heeft inmiddels de Arabische wereld bereikt en er wordt gesproken over 'Qatari student killed in racist attack in London'. Dat racisme is door de Engelse politie (Detectives, who are treating the attack as racially motivated de wereld ingeslingerd en niet door Meki.
conclusie trekken terwijl ze de ballen er van weten...quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 20:32 schreef cheqy het volgende:
[..]
Ga eerst eens uitzoeken wat een borgtocht inhoudt, slappe.
Ik denk ook niet dat die Britten (mocht de moord racistisch gemotiveerd zijn) problemen hebben met mensen uit Qatar. Die jongen werd waarschijnlijk aangezien voor een Pakistaan. (Wrong place at the wrong time...)quote:Op woensdag 27 augustus 2008 11:11 schreef Chancard het volgende:
[..]
Goed, dan is het misschien de fout van die detectives.![]()
Maar ik ben het gewoon een beetje beu om de hele tijd te reageren op discussies over racisme terwijl ik nog nooit een Qatarees ben tegengekomen, laat staan er een negatieve ervaring mee heb. Dus dan vind ik dat Meki het bericht ook niet op deze manier moet brengen.
Racisten hebben sowieso problemen met andere mensen die niet hetzelfde als hun zijnquote:Op woensdag 27 augustus 2008 11:27 schreef Avicenna het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat die Britten (mocht de moord racistisch gemotiveerd zijn) problemen hebben met mensen uit Qatar. Die jongen werd waarschijnlijk aangezien voor een Pakistaan. (Wrong place at the wrong time...)
Ja,of je zou het alcoholgebruik in de UK kunnen gaan aanpakken. Een nuchtere racist is niet zo dom om zo'n aanval uit te voeren.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 11:29 schreef Meki het volgende:
[..]
Racisten hebben sowieso problemen met andere mensen die niet hetzelfde als hun zijn
Open je ogen en veroordeel racisme en niet telkens proberen het in de doofpot te stoppen
Geen idee of er sprake was van racisme. Maar het lijkt wel alsof jij hier suggereert dat racisme per se een reactie op persoonlijke negatieve ervaringen met de groep moet zijn. Of begrijp ik je verkeerd?quote:Op woensdag 27 augustus 2008 11:11 schreef Chancard het volgende:
[..]
Goed, dan is het misschien de fout van die detectives.![]()
Maar ik ben het gewoon een beetje beu om de hele tijd te reageren op discussies over racisme terwijl ik nog nooit een Qatarees ben tegengekomen, laat staan er een negatieve ervaring mee heb. Dus dan vind ik dat Meki het bericht ook niet op deze manier moet brengen.
jij gaat zeker nooit op vakantie ?quote:Op woensdag 27 augustus 2008 03:02 schreef Avicenna het volgende:
Allereerst, smerige racistenmoordenaars
Verder:
[..]
Arme Mohammed toch, je had daar niets te zoeken als zestienjarige iets voor twaalf uur in een onbekend landIk keur dit soort gedrag niet goed, en zeker niet als je voornaam Mohammed is.
Ik zeg toch niet dat het niet schrijnender is?quote:Op woensdag 27 augustus 2008 12:34 schreef zoalshetis het volgende:
ik moet meki gelijk geven en onderstrepen dat dit weldegelijk een racistische actie was, daar kan je als weldenkend mens gewoon niet omheen.
en sinds wanneer maakt een moord/doodslag de zaak niet schrijnender als het motief walgelijk is?
een moord/doodslag uit zelfverdediging is in mijn optiek minder erg dan een moord/doodslag met als aanleiding dat iemand anders is (en dan heb ik het alleen over uiterlijke kenmerken) dan jij bent.
het waren gewoon laffe, racistische honden. moet je ook kunnen zeggen als witmansaboriginal.
quote:Op woensdag 27 augustus 2008 11:06 schreef KreKkeR het volgende:
Bron 2:
http://www.dailymail.co.u(...)led-race-attack.html
Ik denk dat dit zo naar buiten gebracht wordt om duidelijk te maken dat het hier niet om een sloppenwijk allochtoon maar iemand met een goede achtergrond en gedegen opleiding. Niet iemand van wie je verwacht dat hij problemen opzoekt of in een risicogroep zit.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 02:17 schreef KreKkeR het volgende:
Wat me trouwens nu pas opvalt: waarom staat er zo overduidelijk dat het gaat om een rijke Arabier? Wat is de nieuwswaarde daarvan? Is het daardoor erger dat de jongen is omgekomen?![]()
Opvallend.
Op zijn leeftijd met mijn ouders.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 13:00 schreef jpg97 het volgende:
[..]
jij gaat zeker nooit op vakantie ?
Beter opletten, Meki. Ik veroordeel racisme.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 11:29 schreef Meki het volgende:
[..]
Racisten hebben sowieso problemen met andere mensen die niet hetzelfde als hun zijn
Open je ogen en veroordeel racisme en niet telkens proberen het in de doofpot te stoppen
de pers of meki maken er geen racistische moord van, dat deden de daders zelf. niet de zaken om gaan draaien aub, want dan kan je dat ook zeggen bij nieuwsberichten over marokkaanse raddraaiers. en ja. ik vind dat dit bestempeld mag worden als racistische moord, want dat was het. het was niet gewoon moord.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 14:19 schreef Chancard het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet dat het niet schrijnender is?
Ik zeg alleen dat je het gewoon als moord moet behandelen. Meki (of de pers) maakt er meteen weer een racisme-bericht van, daar krijg je alleen domme discussies door. Over twee uur zitten we te discussiëren over de holocaust omdat een paar dronken Britten een jong kereltje uit het Midden-oosten op straat hebben aangevallen.
Maar hoe kan je nu zeggen: het was niet "gewoon" moord?quote:Op donderdag 28 augustus 2008 09:21 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
de pers of meki maken er geen racistische moord van, dat deden de daders zelf. niet de zaken om gaan draaien aub, want dan kan je dat ook zeggen bij nieuwsberichten over marokkaanse raddraaiers. en ja. ik vind dat dit bestempeld mag worden als racistische moord, want dat was het. het was niet gewoon moord.
Huh? Wie gaat er met jouw ouders op vakantie?quote:Op woensdag 27 augustus 2008 19:32 schreef Avicenna het volgende:
[..]
Op zijn leeftijd met mijn ouders.
Is het bij Marokkaanse raddraaiers ook allemaal vanwege racistische motieven?quote:Op donderdag 28 augustus 2008 09:21 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
de pers of meki maken er geen racistische moord van, dat deden de daders zelf. niet de zaken om gaan draaien aub, want dan kan je dat ook zeggen bij nieuwsberichten over marokkaanse raddraaiers. en ja. ik vind dat dit bestempeld mag worden als racistische moord, want dat was het. het was niet gewoon moord.
Zullen we tieners gaan verbieden?quote:Op woensdag 27 augustus 2008 09:51 schreef Elfletterig het volgende:
Deze zaak is onderdeel van een steeds groter wordend probleem in Engeland, namelijk het excessieve geweld dat jongeren plegen. In Londen zijn dit jaar al vele tieners vermoord, veelal door generatiegenoten. Zie ook mijn topic over tienermoorden in Londen.
toen in haarlem roomblanke aboriginaljongens van hun fiets werden getrokken, in elkaar gepompt en van hun nikes ontdaan, sprak men in de media ook van racistische overvallen.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 09:46 schreef Chancard het volgende:
[..]
Maar hoe kan je nu zeggen: het was niet "gewoon" moord?
Natuurlijk was het wel "gewoon" moord... Maar wat is een "racistische" moord dan? Als er morgen een Marokkaan op mij afkomt, mij in elkaar slaat en mijn portefeuille steelt, is het dan een "racistische" overval?
Ik vind gewoon dat het motief hier helemaal niet zo belangrijk is. Kijk naar de feiten: mensen die iemand anders hebben doodgeschopt (waarschijnlijk een zwak slachtoffer). Straf ze dan gewoon op basis daarvan in plaats van allerlei motieven er bij te gaan zoeken, en een hele discussie uit te lokken.
Je wil toch niet beweren dat de aanhangers van Geert Wilders permanent dronken zijn?quote:Op woensdag 27 augustus 2008 11:34 schreef Chancard het volgende:
Een nuchtere racist is niet zo dom om zo'n aanval uit te voeren.
geert is dan ook geen racist. een islamiet is geen ras.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 22:44 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Je wil toch niet beweren dat de aanhangers van Geert Wilders permanent dronken zijn?
Inderdaad, een hoop mensen hebben dat nog steeds niet door.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 00:19 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
geert is dan ook geen racist. een islamiet is geen ras.
Geen idee eigenlijk of Geert een racist is. Hij uit zich in ieder geval niet racistisch, maar zelfs al was het een racist, dan nog zou hij daar waarschijnlijk niet eens aan toekomen gezien zijn obsessie met de Islamquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 00:19 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
geert is dan ook geen racist. een islamiet is geen ras.
Nee nee nee, ik denk dat ik deze discussie een beetje verkeerd heb aangevat.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 22:44 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Je wil toch niet beweren dat de aanhangers van Geert Wilders permanent dronken zijn?
Nee, zolang niet duidelijk is wat er precies gebeurd is, kun je die jongens nog niet vastzetten.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 17:15 schreef aychelle het volgende:
Echt ziek dat ze ook nog op borgtocht vrijkomen
Ja natuurlijk Meki, als je alcohol drinkt, drink je niet de alcohol, maar de alcohol drinkt jou.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 20:28 schreef Meki het volgende:
En acohol zou per direct verboden moeten worden, het misbruikt je hele lichaam.
Anders generaliseer je er nog ff lekker op los joh...quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 17:15 schreef aychelle het volgende:
ik denk eerlijk gezegd wel dat het een rasischte aanval is geweest, na het lezen van verschillende nieuwsberichten. Ik weet niet of jullie vak in engeland komen maar daar heb je genoeg jongeren die niet helemaal pluis zijn. Toch heeft de drank het wel echter gemaakt. En iemand zei hier dat ze hem vast voor een pakistaan aanzagen en daar heeft diegen wel gelijk in, want de meeste in engeland moeten pakistanen niet zo (ze vinden dat pakistanen hun banen inpikken, en dan heb je natuurlijk ook nog die aanslagen enz.)
Is dat dan erger dan de zoon van een arme Marokkaan?quote:Op dinsdag 2 september 2008 18:00 schreef El_Matador het volgende:
Er is een aantal ontspoorde kutjochies die een rijke Qatarees (terecht dat dat juist vermeld wordt, dat geeft aan dat het niet een of andere kutmocro -of welke afkomst dan ook- is, maar een nette welopgevoede jongen, vermoedelijk een expatszoon, die vermoord is) doden.
Het is zoals ik al eerder in het topic zei een eerdere indicatie dat het hier geen ontspoorde jongen betrof die je dan in een risicogroep zou kunnen indelen. Een onstpoorde puber die half crimineel is heeft natuurlijk een verhoogd risico op betrokken raken bij een gewelddadig incident.quote:Op dinsdag 2 september 2008 21:21 schreef Floripas het volgende:
[..]
Is dat dan erger dan de zoon van een arme Marokkaan?
Ik zou je de dronken hoerenbezoekende zoons van oliesjeiks uit de Verenigde Arabische Emiraten die zich hier in Amsterdam komen misdragen eens moeten laten zien. Maar goed, da's Hastings.quote:Op dinsdag 2 september 2008 22:17 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Het is zoals ik al eerder in het topic zei een eerdere indicatie dat het hier geen ontspoorde jongen betrof die je dan in een risicogroep zou kunnen indelen. Een onstpoorde puber die half crimineel is heeft natuurlijk een verhoogd risico op betrokken raken bij een gewelddadig incident.
Dat hoor je mij niet zeggen.quote:Op dinsdag 2 september 2008 21:21 schreef Floripas het volgende:
[..]
Is dat dan erger dan de zoon van een arme Marokkaan?
Ik drink ook bier met ze, dat is het probleem ook niet. Net als elke andere klant moet ook hij kunnen genieten van de geneugten (?) die een Amsterdamse gezelschapsdame hem biedt.quote:Op dinsdag 2 september 2008 22:23 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik zou je de dronken hoerenbezoekende zoons van oliesjeiks uit de Verenigde Arabische Emiraten die zich hier in Amsterdam komen misdragen eens moeten laten zien. Maar goed, da's Hastings.
Statistiek valt nooit toe te passen op een enkel geval. Bovendien: Marokkanen in Engeland? Je blindstaren op hoe Nederlandse Marokkanen zich gedragen zegt helemaal niks over Engeland. klikquote:Op dinsdag 2 september 2008 23:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat hoor je mij niet zeggen.
Wel denk ik dat je statistisch redelijk veilig kan zeggen dat aanleidinggevende messtekende Marokkanen die doodgeslagen worden (wat niet goed te praten valt!) daar eerder zelf een deel aanhebben dan een Qatarese expatzoon.
Nou, dan moet je eens naar de buitenwijken van Londen gaan, daar zou je van schrikken.quote:Op woensdag 3 september 2008 00:27 schreef Floripas het volgende:
Engeland is eerder onder een blanke terreur, die van de chavs, aan het wegzakken.
Dus iemand die de verkrachter van zijn dochter vermoordt moet dezelfde straf krijgen als iemand die in koelen bloede Fortuyn doodschiet? Ongezien levenslang?quote:Op woensdag 3 september 2008 00:37 schreef prupke het volgende:
Als je om wat voor reden in staat bent om te moorden ...ben je ziek in je geest. Dan dien je gewoon gestraft te worden en het liefst geen rekeninghouden met het hoe en waarom.... .
euh : ja eigenlijk welquote:Op woensdag 3 september 2008 01:00 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dus iemand die de verkrachter van zijn dochter vermoordt moet dezelfde straf krijgen als iemand die in koelen bloede Fortuyn doodschiet? Ongezien levenslang?
Voor moord word je ook niet vrijgesproken, maar verschil in straf moet er zijn.quote:Op woensdag 3 september 2008 01:11 schreef prupke het volgende:
[..]
euh : ja eigenlijk wel
Maar : er is hier wel degelijk een verschil...... imo
(ok blijkt niet helemaal aan mijn stukje hierboven maar toch.... het heeft er mee te maken)
ik probeer een voorbeeld te geven hypothetisch (of hoe je dat ook noemt) en heel zwart wit:
een overtuigende vegetarier pleegt moord op de boer die varkens in een kooi houdt.....
kind van de boer pleegt moord op de vegatarier...
beide is natuurlijk fout... ben jij het met me eens...
maar ik kan ook begrijpen dat degene die moord 2 pleegt...het echt uit frustratie doet, haat, nijd, euhmm....
maar dan nog is het fout!
Ik ben het er helemaal mee eens dat die persoon flink in elkaar gebeukt wordt ...dat dan wel.
Maar moorden is not done...om welke reden dan ook.
ben ik het met je eensquote:Op woensdag 3 september 2008 02:07 schreef Floripas het volgende:
[..]
Voor moord word je ook niet vrijgesproken, maar verschil in straf moet er zijn.
Als je iemand vermoord omdat-ie een keppeltje opheeft, een ouderwetse hate crime, dan doe je dat ook om andere mensen die keppeltjes dragen angst aan te jagen. Wellicht hoop je dat alle Nederlandse joden daardoor, net als de Marokkaanse joden tijdens de Loden Jaren, emigreren naar Israël, ben je lekker van ze af.quote:Op woensdag 3 september 2008 23:28 schreef prupke het volgende:
[..]
ben ik het met je eens
moord moet hoe dan ook gestraft worden.. en idd verschil moet er zijn qua straf, maar soms word het verleden van een moordenaar net iets (naar mijn mening) er te veel bij betrokken in de straf. (ligt er wel aan hoe de moord is gepleegd)
De meesten die een moord plegen weten bij voorbaat al dat ze iets doen wat niet mag.... toch?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |