abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61163311
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 12:26 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik vind het dan ook vreselijk vies. Ik doe er liever niet aan mee. Ik vind het bovendien vreselijk klef en volstrekt onnodig.
Daarom geef ik mooie mokkoltjes op feestjes bijna altijd een hand.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 12:36:57 #104
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_61163384
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 12:33 schreef Reptilian het volgende:

[..]

Daarom geef ik mooie mokkoltjes op feestjes bijna altijd een hand.
ik snowball meestal met ze.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_61163399
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 12:01 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik vind dat de heer Enait gewoon gelijk heeft.

1 we leven in een vrij land
2 Nergens in de wet staat dat het verplicht is dat je iedereen een hand als begroeting moet geven.
3 De grondwet is strijdig wat betreft het non-discriminatie artikel en vrijheid van godsdienst en dat je daaruit mag leven.
1 We leven in een land met wetten, regels en fatsoensnormen. Aan wetten en regels heb je je sowieso te houden en om te integreren in de Nederlandse samenleving is het oppakken van de hier geldende fatsoensnormen zeer wenselijk.
2 Klopt, maar het gaat hier om een subtiel verschil, namelijk een ideologie van waaruit deze man pertinent weigert om anderen een hand te geven. Als ik vrienden tegenkom, geef ik ze ook niet altijd een hand, maar daar gaat het niet om. Het gaat om de ideologie van die Enait, die a) onwenselijk is ten opzichte van fatsoensnormen in onze samenleving en b) niet valt te rijmen met het beroep waarop hij solliciteerde.
3 De grondwet is niet strijdig, maar onduidelijk. De wet zou duidelijker moeten aangeven wat zwaarder weegt.
pi_61163484
Waarom hoeft bijvoorbeeld een Joodse burgemeester van New Hampshire (usa) vrouwen geen hand te geven en wordt er hier in Nederland zo'n big issue van gemaakt?
  woensdag 27 augustus 2008 @ 12:43:01 #107
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_61163499
voor hen die het nog niet helemaal doorhadden. het feit dat verdonk zei dat hij misschien maar beter in een land kon gaan wonen waar zijn fatsoensnormen wel algemeen geaccepteerd zijn en de strofe dat ze wel een wet zou willen waarin het handenschudden verplicht moest zijn, was een reactie op een stoïcijns blatende domkop die haar (en elke andere witmansaboriginal) in elke zin minstens wel een keer beledigde.

dit waren eigenlijk de enige momenten waarop die psychopaat tot de aandacht te roepen was. kinderachtig? ach. effectief? ja.
pi_61163536
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 12:01 schreef EchtGaaf het volgende:

3 De grondwet is strijdig wat betreft het non-discriminatie artikel en vrijheid van godsdienst en dat je daaruit mag leven.
De Grondwet (uit 1983) houdt geen rekening met het gegeven dat in de afgelopen dertig jaar grote groepen allochtonen het land binnen kwamen met als gevolg, dat de rol van de Islam, die voorheen marginaal was, uitgroeide tot een factor van betekenis en steeds vaker ten grondslag lag aan het conflicteren van verschillende waarden (zoals het non-discriminatie artikel en de vrijheid van godsdienst).
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 12:46:19 #109
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_61163575
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 12:24 schreef EchtGaaf het volgende:
Hij had inderdaad beter naar een functie kunnen solliciteren waarbij er idd geen klantcontact is.
Dat is inderdaad het punt. Hij zal waarschijnlijk als badmeester in een zwembad ook niet gelukkig zijn met al die bijna naakte mannen en vrouwen in het water. Als hij dan solliciteert met de mededeling dat hij wel wil dat iedereen bedekt zwemt, dan is het toch jammer voor hem?

Hij vindt rente waarschijnlijk niet halal, als hij dan een lening afsluit, staat het hem vrij om dan maar geen rente te betalen? Varkensvlees eet hij ook niet, en allicht drinkt hij ook geen wijn, en wil hij het ook niet uitschenken voor anderen – dan moet hij misschien niet als ober willen werken, omdat mensen soms wel alcohol bestellen en je het hun moet serveren. En hij moet misschien ook niet als kok willen werken in een restaurant waar varkensvlees bereid wordt dat hij moet proeven.

Zo zijn er tal van banen en zaken die niet stroken met zijn geloof. Hij heeft de vrijheid zijn geloof te belijden zoals hij wil, en daarbij geen varkensvlees te eten, niet naar zwembaden te gaan waar mannen en vrouwen door elkaar zwemmen, geen wijn te serveren aan zijn gasten, geen handen te schudden, et cetera, dat staat hem allemaal vrij. Maar om dit ook te eisen in functies waarin dit wel van hem verwacht wordt, gaat m.i. te ver.

Dan kan hij discussiëren of het terecht is of dit van hem verwacht wordt, maar als de rechter daarop bevestigend antwoordt is het pech voor hem. Dan prevaleert wat mij betreft de vrijheid van godsdienst niet. Je kunt niet eisen dat iedereen zich aan jou moet aanpassen wat dat betreft.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 12:48:15 #110
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_61163613
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 12:41 schreef Reptilian het volgende:
Waarom hoeft bijvoorbeeld een Joodse burgemeester van New Hampshire (usa) vrouwen geen hand te geven en wordt er hier in Nederland zo'n big issue van gemaakt?
Geen idee, als men dat acceptabel vindt voor een burgemeester in de VS, dan is die baan prima verenigbaar met zijn geloof. Als men dat niet acceptabel had gevonden, dan was het niet verenigbaar geweest en had hij beter een andere positie kunnen betrekken.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 12:50:11 #111
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61163656
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 12:41 schreef Reptilian het volgende:
Omdat de werkgever blijkbaar niet van de burgemeester eist dat hij handen geeft.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_61163934
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 12:43 schreef zoalshetis het volgende:
voor hen die het nog niet helemaal doorhadden. het feit dat verdonk zei dat hij misschien maar beter in een land kon gaan wonen waar zijn fatsoensnormen wel algemeen geaccepteerd zijn en de strofe dat ze wel een wet zou willen waarin het handenschudden verplicht moest zijn, was een reactie op een stoïcijns blatende domkop die haar (en elke andere witmansaboriginal) in elke zin minstens wel een keer beledigde.

dit waren eigenlijk de enige momenten waarop die psychopaat tot de aandacht te roepen was. kinderachtig? ach. effectief? ja.
Hoe het ook zij de suggestie die zij poneerde was totaal overdreven.
Omgangsvormen wettelijk regelen? Hoe verzint Verdonk het?
  woensdag 27 augustus 2008 @ 13:03:11 #113
225735 Dr.Crane
I'm listening...
pi_61163963
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 12:46 schreef Iblis het volgende:Zo zijn er tal van banen en zaken die niet stroken met zijn geloof.
Waarom denk je dat vrijwel alle Islamitische landen nog 200 jaar achterlopen?
  woensdag 27 augustus 2008 @ 13:09:10 #114
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_61164083
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 13:01 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Hoe het ook zij de suggestie die zij poneerde was totaal overdreven.
Omgangsvormen wettelijk regelen? Hoe verzint Verdonk het?
ja het was idd een zielig verweer. wil het ook niet goedpraten en al helemaal niet opgenomen hebben in een wet
pi_61167366
Ben heel benieuwd naar de uitspraak van het Europese Hof en hún motivering. Maar goed, dan zijn we alweer een jaar of 10 verder
pi_61169453
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 15:31 schreef Fiskus het volgende:
Ben heel benieuwd naar de uitspraak van het Europese Hof en hún motivering. Maar goed, dan zijn we alweer een jaar of 10 verder
Ik moet wel toegeven dat ik die man verder (behalve het handenschudden dan) een perfect voorbeeld vind van integratie. Hij is grof en beledigt anderen tijdens discussies op televisie, maar ik vind hem echt een soort van parodie op Verdonk of andere politici met gelijkaardige opvattingen.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 18:33:55 #117
62913 Blik
The one and Only!
pi_61171809
Briljante uitzending, zit hem nu terug te kijken op geenstijl. Vooral de dure woorden die hij gebruikt zijn echt geniaal

-Plantagementaliteit.
-Devitaliseren
-Subhuman
-Dehumaniseren
-Witte Machtsdenken
-Contraheer communiceren
-Hegemoon
-Witte patriarchen
-Contra-hegemoniseren
-Volkerenmoordontkenning
-Burgerrechtsbewustzijn
-Legal Outer Space
-Bipolaire Conceptualisaties
-Supranationale Instellingen
-Clash of Civilizations
pi_61171971
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 18:33 schreef Blik het volgende:
Briljante uitzending, zit hem nu terug te kijken op geenstijl. Vooral de dure woorden die hij gebruikt zijn echt geniaal

-Plantagementaliteit.
-Devitaliseren
-Subhuman
-Dehumaniseren
-Witte Machtsdenken
-Contraheer communiceren
-Hegemoon
-Witte patriarchen
-Contra-hegemoniseren
-Volkerenmoordontkenning
-Burgerrechtsbewustzijn
-Legal Outer Space
-Bipolaire Conceptualisaties
-Supranationale Instellingen
-Clash of Civilizations
Zelfs met vandale.nl naast mij kom ik er niet uit. Kan iemand een aantal termen toelichten?
pi_61172094
Wat een dieptepunt weer dit soort uitzendingen
  woensdag 27 augustus 2008 @ 18:58:54 #120
225735 Dr.Crane
I'm listening...
pi_61172356
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 18:48 schreef SCH het volgende:
Wat een dieptepunt weer dit soort uitzendingen
Wat vind jij nou van die figuren als Enait eigenlijk?
pi_61172636
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 18:58 schreef Dr.Crane het volgende:

[..]

Wat vind jij nou van die figuren als Enait eigenlijk?
Het is ongelooflijk dat dit soort extreme types zoveel media-exposure krijgen. Dat zegt iets over deze tijd en is volstrekt onnozel. Die man is slim en weet het uit te buiten, zijn verhaal is volstrekt niet interessant verder.
pi_61172961
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 19:12 schreef SCH het volgende:

[..]

Het is ongelooflijk dat dit soort extreme types zoveel media-exposure krijgen.
Het is niet ongelooflijk, want deze cultheld is een kijkcijfer kanon.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  woensdag 27 augustus 2008 @ 19:27:10 #123
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_61173012
het wachten is op de eerste gesampelde hard house tracks.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_61173219
Wietplantagementaliteit
pi_61173298
quote:
Het is ongelooflijk dat dit soort extreme types zoveel media-exposure krijgen. Dat zegt iets over deze tijd en is volstrekt onnozel. Die man is slim en weet het uit te buiten, zijn verhaal is volstrekt niet interessant verder.
Is die man dan ingehuurd door Verdonk? Dan vind ik het slim.
Nu overtuigt hij de mensen die nog steeds denken dat de Islam een vredelievende en tolerante godsdienst is van het tegendeel.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_61173301
quote:

[..]

Ik vind dit helemaal niet zo erg, dit is toch gewoon onderdeel van het democratische proces? Die man is het duidelijk ergens niet mee eens, maar beter op deze manier dan een granaat gooien naar politie-agenten toch?

Maar zijn moeilijke woorden vind ik inderdaad wel grappig.

woensdag 27 augustus 2008 @ 19:42:27 #127
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_61173490
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 19:33 schreef NLweltmeister het volgende:
Wietplantagementaliteit
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_61173649
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 19:36 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Is die man dan ingehuurd door Verdonk? Dan vind ik het slim.
Nu overtuigt hij de mensen die nog steeds denken dat de Islam een vredelievende en tolerante godsdienst is van het tegendeel.
De mensen die hij van het tegendeel bewijst, waren dan sowieso al niet al te snugger. Aangezien ze dan individuele acties op groepen projecteren.
Allah Al Watan Al Malik
pi_61173875
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 19:47 schreef Mutant01 het volgende:
De mensen die hij van het tegendeel bewijst, waren dan sowieso al niet al te snugger. Aangezien ze dan individuele acties op groepen projecteren.
Misschien hoor jij tot die 0.1 % toplaag die alles doorheeft en weet hoe de wereld inelkaar zit, maar "de gewone man" is makkelijk beinvloedbaar door het optreden van deze (nep?)moslim.

Overigens hoor je nooit van acties van moslims als een groep (behalve in moslimlanden waar ze op bevel van de regering op straat gaan protesteren tegen het westen).
Er is altijd een woordvoerder of activist of terrorist die iets doet of beweert in naam van de Islam. Op grond van deze uitingen moeten wij ons een beeld vormen.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  † In Memoriam † woensdag 27 augustus 2008 @ 19:58:29 #130
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_61174005
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 12:46 schreef Iblis het volgende:

.

Zo zijn er tal van banen en zaken die niet stroken met zijn geloof. Hij heeft de vrijheid zijn geloof te belijden zoals hij wil, en daarbij geen varkensvlees te eten, niet naar zwembaden te gaan waar mannen en vrouwen door elkaar zwemmen, geen wijn te serveren aan zijn gasten, geen handen te schudden, et cetera, dat staat hem allemaal vrij. Maar om dit ook te eisen in functies waarin dit wel van hem verwacht wordt, gaat m.i. te ver.
Inderdaad, zo is het en niet anders alleen is het wat jammer dat er altijd weer subisdie-instanties zijn die vinden dat je dit soort dingen wel mag eisen.
Je werkt in de horeca en je weet van te voren dat daar mensen roken, kroegen stonden immers vol met asbakken en iedereen weet dat men daar rookt, toch solliciteer je en eis je dat je recht hebt op een rookvrije werkplek. Je gaat sollicteren op een huishoudelijke functie, tijdens het gesprek steekt de bewoner van het huis waar jij wilt gaan werken de ene na de andere peuk op, je bent aangenomen en sleept je nieuwe baas voor de rechter omdat je absoluut niet wilt afstoffen en stofzuigen in de huis- en werkkamer van je baas totdat hij plechtig laat vastleggen dat hij nimmer meer een peuk opsteekt in zijn eigen huis in jouw aanwezigheid blijf jij (uiteraard doorbetaald) thuis.

Tjah, Nederland...
pi_61174039
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 19:54 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Misschien hoor jij tot die 0.1 % toplaag die alles doorheeft en weet hoe de wereld inelkaar zit, maar "de gewone man" is makkelijk beinvloedbaar door het optreden van deze (nep?)moslim.

Overigens hoor je nooit van acties van moslims als een groep (behalve in moslimlanden waar ze op bevel van de regering op straat gaan protesteren tegen het westen).
Er is altijd een woordvoerder of activist of terrorist die iets doet of beweert in naam van de Islam. Op grond van deze uitingen moeten wij ons een beeld vormen.
Nou nee hoor, ik behoor niet tot die 0.1% toplaag. Ik behoor tot de nadenkende mensen en mag hopen dat toch niet slechts 0,1% van Nederland nadenkt. Dus nogmaals, als je zo makkelijk beinvloedbaar bent, dan was je al op voorhand een verloren persoon.

Als jij je verplicht voelt op basis van deze uitingen een beeld te vormen van een groep, tja...dan ben je erg ver heen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_61174791
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 19:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Als jij je verplicht voelt op basis van deze uitingen een beeld te vormen van een groep, tja...dan ben je erg ver heen.
Quoted For Truth.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 22:09:12 #133
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_61177760
Ik zie dit nu pas. .

Echt hè, Verdonk wil gewoon in de wet vastleggen dat mensen elkaar een hand moeten geven. Een handenschudpolitie, . Bijna net zo triest als kledingpolitie in Iran.

. Allemachtig. Ik zou er spontaan geen hand meer aan Verdonk van gaan geven.

En dan zeurt ze nog over 'moeilijke woorden' ook. . Het is gewoon Nederlands. Een niveau wat je op z'n minst wel mag verwachten van een béétje bestuurder.

[ Bericht 18% gewijzigd door Yildiz op 27-08-2008 22:43:20 ]
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_61179083
Ik ben het niet eens met Enait over zijn handelwijze
Maar hij heeft hier volkomen gelijk
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 23:42:00 #135
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_61180831
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 22:42 schreef Meki het volgende:
Ik ben het niet eens met Enait over zijn handelwijze
Maar hij heeft hier volkomen gelijk
Had hij ook gelijk gehad als hij als kelner had gesolliciteerd maar niet wenste om alcohol te serveren omdat zijn geloof hem dat verbood? Of als strandwacht maar geen vrouwen wilde redden omdat zijn geloof hem dat verbood? Of als kok maar tijdens de Ramadan overdag het eten niet wil proeven?

Waarom zou iemand op basis van z'n geloof op eens kunnen bedenken dat bepaalde functie-eisen voor hem niet zouden hoeven gelden? Dat is toch bizar? Een pacifist die uit principe weigert om de knuppel te hanteren wordt toch ook niet aangenomen bij de politie?
  woensdag 27 augustus 2008 @ 23:58:46 #136
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_61181198
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 23:42 schreef Iblis het volgende:

[..]

Had hij ook gelijk gehad als hij als kelner had gesolliciteerd maar niet wenste om alcohol te serveren omdat zijn geloof hem dat verbood? Of als strandwacht maar geen vrouwen wilde redden omdat zijn geloof hem dat verbood? Of als kok maar tijdens de Ramadan overdag het eten niet wil proeven?

Waarom zou iemand op basis van z'n geloof op eens kunnen bedenken dat bepaalde functie-eisen voor hem niet zouden hoeven gelden? Dat is toch bizar? Een pacifist die uit principe weigert om de knuppel te hanteren wordt toch ook niet aangenomen bij de politie?
Dat is wat anders. Je hebt papieren en vaardigheden nodig om die functies uit te oefenen. Het handen schudden is niet essentieel om de taak uit te oefenen, lijkt me. Je hoeft geen geloof aan te hangen om geen handen te willen geven. Deze persoon doet dat op grond van zijn geloof, iemand anders kan dat op grond van zijn eigen wens doen. Uiterlijk verschil is er dan amper.

Er zijn genoeg mensen die niet alle dingen die ze kunnen doen, ook daadwerkelijk doen binnen hun functie, wegens morele gronden. Zo ontwerpt ook niet elke ingenieur een wapen, ook al zou hij het kunnen.
pi_61181278
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 23:58 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Dat is wat anders. Je hebt papieren en vaardigheden nodig om die functies uit te oefenen. Het handen schudden is niet essentieel om de taak uit te oefenen, lijkt me. Je hoeft geen geloof aan te hangen om geen handen te willen geven. Deze persoon doet dat op grond van zijn geloof, iemand anders kan dat op grond van zijn eigen wens doen. Uiterlijk verschil is er dan amper.

Er zijn genoeg mensen die niet alle dingen die ze kunnen doen, ook daadwerkelijk doen binnen hun functie, wegens morele gronden. Zo ontwerpt ook niet elke ingenieur een wapen, ook al zou hij het kunnen.
Vind jij het gerechtelijk oordeel misschien dan ook een 'boerenvonnis' en typisch een uitspraak van een witte rechter?
  donderdag 28 augustus 2008 @ 00:04:32 #138
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_61181319
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 00:02 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Vind jij het gerechtelijk oordeel misschien dan ook een 'boerenvonnis' en typisch een uitspraak van een witte rechter?
Ik ga daar niet eens antwoord op geven, want, wat heeft dat er mee te maken? Ik ben het eens met een van zijn punten, niet direct met zijn andere punten, die totaal irrelevant zijn. Vanwaar die drang om mij met een ander persoon te associëren die toevallig iets zegt waar ik me in kan vinden? Je bent namelijk niet de eerste die zoiets doet deze avond betreffende dit onderwerp.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 00:06:13 #139
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_61181350
quote:

[..]

Het niet handen willen schudden is overigens niet the main issue heb ik het gevoel. Deze man heeft gewoon totaal geen sociale vaardigheden en is veels te koppig en radikaal en wereldvreemd om op een positie te zetten waarin er veel menselijk contact en geduld nodig is. Het lijkt mij overduidelijk dat deze persoon nogal schort op ongeveer alle vlakken binnen de functieomschrijving.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 00:06:21 #140
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_61181354
quote:

De gemeente beschouwt het handen geven als essentieel voor deze functie. Enait niet. Welnu, de gemeente is wat dat betreft in het gelijk gesteld door de rechter. Ik vind dat het wezenlijke punt. Indien een bepaalde handeling als essentieel wordt beschouwd voor de uitoefening van het beroep en je wilt of kunt die handeling om een bepaalde reden niet verrichten, dan is dat dus geen geschikt beroep voor jou.

En niet elke ingenieur ontwerpt een wapen, maar indien hij bij TNO/Defensie aan de slag wil, of bij Smith & Wesson, maar alleen onder de voorwaarde dat hij geen wapentuig hoeft te ontwerpen, dan heeft hij m.i. pech. Er kan niet van die werkgever verwacht worden dat hij in die zin rekening houdt met de gewetensbezwaren van de potentiële werknemer. Dat zijn consequenties van je keuze.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 00:08:52 #141
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_61181393
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 00:06 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Het niet handen willen schudden is overigens niet the main issue heb ik het gevoel. Deze man heeft gewoon totaal geen sociale vaardigheden en is veels te koppig en radikaal en wereldvreemd om op een positie te zetten waarin er veel menselijk contact en geduld nodig is. Het lijkt mij overduidelijk dat deze persoon nogal schort op ongeveer alle vlakken binnen de functieomschrijving.
Hoezo? Qua woordenschat kwam hij bijvoorbeeld aardig over. Maar, goed, dat is een persoonlijk oordeel.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 00:09:39 #142
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_61181415
Prachtig... bijna 500 reacties over een figuur die gewoon een karikatuur van zichzelf is.

Kom op, hij doet het er gewoon om, en hij zal zich onderhand wel kapot lachen om hoe serieus iedereen erop reageert, hoe iedereen aan het wikken en wegen slaat en naar politiek correcte verweren zoekt om hem de deur te mogen wijzen zonder onverhoopt iemand anders op de tenen te trappen.

Niet dat de discussie op zich niet interessant is, maar kom op, neem dan iemand die serieus genomen kan worden.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_61181421
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 00:04 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ik ga daar niet eens antwoord op geven, want, wat heeft dat er mee te maken? Ik ben het eens met een van zijn punten, niet direct met zijn andere punten, die totaal irrelevant zijn. Vanwaar die drang om mij met een ander persoon te associëren die toevallig iets zegt waar ik me in kan vinden? Je bent namelijk niet de eerste die zoiets doet deze avond betreffende dit onderwerp.
Een belangrijk punt is dat we te maken hebben met de realiteit van een gerechtelijk vonnis, dat de heer Enait in het ongelijk stelt.
Het is wat mij betreft niet vreemd om de implicaties door te trekken, door, om een voorbeeld te noemen in plaats van klantmanager een gediplomeerd arts/chirurg in te vullen die op de spoedeisende hulp geen vrouwen behandelt uit religieuze angst een stijve piemel te krijgen.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 00:11:45 #144
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_61181462
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 00:08 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Hoezo? Qua woordenschat kwam hij bijvoorbeeld aardig over. Maar, goed, dat is een persoonlijk oordeel.
heheh ik denk dat je met (overigens niet bestaande) woorden als "blanke supremisten", plantagementaliteit? hehheh. Niet de harten van je klanten gaat winnen
  † In Memoriam † donderdag 28 augustus 2008 @ 00:12:35 #145
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_61181484
quote:

[..]

In die functie is de hulpvrager/uitkeringsvrager de klant, en je moet je klant altijd met respect behandelen en op z'n gemak stellen, kennismaken, dat doen WIJ in Nederland nu eenmaal d.m.v het geven van een hand, óveral.
Het is dus wel dege van belang voor de juiste uitvoering van je baan, de binnenkomst is immers onderdeel van je functie, bevalt dat functieprofiel je niet dan moet je tuintjes gaan schoffelen, kun je lekker autistisch met je schoffel kijken naar al die onzedige dames die jij volgens je sprookjesboek geen hand mag geven en ook niet hoéft .

Keuzes .

De keuze die deze fanaat heeft gemaakt is gewoon zinloos/energieverspilling. De kranten/media is er wel weer blij mee, vult weer een paar minuten.
pi_61181539
quote:

[..]

Juist door die woordenschat maakte hij zich in mijn ogen belachelijk.

En een klantmanager is het aanspreekpunt bij de gemeente, en ook het enige aanspreekpunt.
Lijkt me dat een handje geven voor de goeie sfeer daar toch wel een pre is.
Die functie houdt meer in dan mensen aan een baantje helpen.

Het enige waar Verdonk de fout in ging is het absurde idee om omgangsvormen die met
aanraking te maken hebben in wet te willen vastleggen. Je kan mensen niet verplichten elkaar
aan te raken, er bestaat ook nog zoiets als eigen ruimte.

Maargoed, ik heb ook het idee dat inmiddels niemand meer die Enait ook maar wil aanraken.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 00:17:43 #147
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_61181582
quote:

[..]

Zijn taalgebruik is gekunsteld, als een Nederlander die te graag wil laten zien dat hij het Engels zo goed beheerst dat hij ook de moeilijke woorden kan aanwenden en uiteindelijk een erbarmelijk mengsel van zeer verheven, zeer ouderwetse en juist heel informeel taalgebruik produceert, samen met enkele zinnen die net niet goed lopen.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 00:20:02 #148
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_61181634
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 00:17 schreef Iblis het volgende:

[..]

Zijn taalgebruik is gekunsteld, als een Nederlander die te graag wil laten zien dat hij het Engels zo goed beheerst dat hij ook de moeilijke woorden kan aanwenden en uiteindelijk een erbarmelijk mengsel van zeer verheven, zeer ouderwetse en juist heel informeel taalgebruik produceert, samen met enkele zinnen die net niet goed lopen.
ik heb het gevoel dat vooral z'n standpunten over racisme jegens niet-blanken en de westerse hegonomie direct vanuit youtube filmpjes of speciale moskee propaganda tapes zijn gejat. Ik bedoel.. supremisten.. zoiets verzin je toch niet?
pi_61181654
quote:

[..]

Ik vond het aardig aanmatigend en neerbuigend.
pi_61181670
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 00:20 schreef SpecialK het volgende:

[..]

ik heb het gevoel dat vooral z'n standpunten over racisme jegens niet-blanken en de westerse hegonomie direct vanuit youtube filmpjes of speciale moskee propaganda tapes zijn gejat. Ik bedoel.. supremisten.. zoiets verzin je toch niet?
Is een gewoon woord.

http://en.wikipedia.org/wiki/White_supremacist
pi_61181706
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 00:20 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Het is een zielige meneer die een heel groot vijandsbeeld met zich mee torst waardoor ik me afvraag of hij op deze manier werkelijk gelukkig kan zijn.
pi_61181731
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 00:09 schreef HenryHill het volgende:
Prachtig... bijna 500 reacties over een figuur die gewoon een karikatuur van zichzelf is.
Of een karikatuur van Verdonk natuurlijk.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 00:25:51 #153
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_61181758
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 00:09 schreef HenryHill het volgende:

Kom op, hij doet het er gewoon om, en hij zal zich onderhand wel kapot lachen om hoe serieus iedereen erop reageert, hoe iedereen aan het wikken en wegen slaat en naar politiek correcte verweren zoekt om hem de deur te mogen wijzen zonder onverhoopt iemand anders op de tenen te trappen.

Niet dat de discussie op zich niet interessant is, maar kom op, neem dan iemand die serieus genomen kan worden.
Wat mij nog meer interesseert dan deze man is de manier waarop verdonk binnen deze discussie met bijna fascistische wetsvoorstellen komt op te proppen. Je zou denken dat deze situatie vrij clear-cut is. Die man zit er naast en wel om reden X. Doch zie je sommige mensen ineens met reden Y en Z aan komen en non-sequitur oplossingen O, P en Q aan komen.

Heel apart.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')