Nee, daar moet je namelijk je handen bij uit de mouwen steken, iets waar hij schijnbaar pricipieel moeite mee heeft.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 23:40 schreef Vodkadruppel het volgende:
Zou die Enait genoegen nemen met een magazijnbaantje?
Als je de woorden zo ziet zou je de betekenis wel kunnen raden natuurlijk, maar de context waar hij het in plaatste maakte het nogal verwarrendquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 23:40 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Die woorden zijn opzich niet eens echt moeilijk.
Dat maakte het vooral treurig om te zien.
[ .. ] Geschiktquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 23:40 schreef Vodkadruppel het volgende:
Zou die Enait genoegen nemen met een magazijnbaantje?
quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 23:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
[ .. ] Geschikt
[ x ] Ongeschikt
De vacature spreekt van "iemand die van aanpakken weet" en "niet te beroerd om de handen uit de mouwen te steken".
quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 23:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
[ .. ] Geschikt
[ x ] Ongeschikt
De vacature spreekt van "iemand die van aanpakken weet" en "niet te beroerd om de handen uit de mouwen te steken".
Ohja, en natuurlijk, bereid zijn om veel dozen te verwerken.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 23:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
[ .. ] Geschikt
[ x ] Ongeschikt
Dat zit wel snor, aan zijn secretaresses te zien...quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 23:54 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Ohja, en natuurlijk, bereid zijn om veel dozen te verwerken.
quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 23:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat zit wel snor, aan zijn secretaresses te zien...
Geen hand willen geven is niet strafbaar dude. Je onwesters gedragen is an sich niet iets waardoor je zomaar werk geweigert mag krijgen. Als jij weigert handen van vrouwen te schudden en daarom geweigert wordt voor een baantje als vuilnisman dan heb je gewoon een prima zaak om aan te spannen. Het niet handen willen schudden geeft in dit geval alleen een onderliggend probleem aan. Mijnheer is te sociaal gestoord om een sociale verantwoordelijke functie te onderhouden en de werkgever wijst hem daar terecht voor af.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 20:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Ach, als de rechter anders had geoordeeld dan was het volgens velen weer 'een linkse rechter' geweest. Zulke uitspraken zijn nou niet echt interessant.
De rechter heeft geoordeeld over het wel of niet geven van een hand. SpecialK zit er naast met zijn uitleg van deze zaak. Het gaat inderdaad niet over het al dan niet beledigen van vrouwen. Het gaat over het al dan niet willen geven van een hand.
Gelukkig is er ook een wereld buiten de ijskille juridische kant...quote:Op woensdag 27 augustus 2008 00:41 schreef SpecialK het volgende:Meer valt er gerechtelijk te zien niet te zeggen over deze zaak.
Ja, dat vond ik ook.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 00:48 schreef El_Matador het volgende: Frustrerend dat Rita Bulstronk dat weer es niet begrijpt en een moreel-sociale zaak weer juridisch wil maken.
haha, wat dacht je van contrahegomonialiseren?quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 23:39 schreef Steeven het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn heb ik geen idee waar 'ie het over hadhet is net een dikke Vandale die willekeurig moeilijke woorden uitkraamt. Bi-polaire conceptualisaties? Devitaliseren? Waar hééft die man het over
.
quote:Op woensdag 27 augustus 2008 10:23 schreef Caesu het volgende:
ik moest wel lachen om hem.
met z'n woorden als witte-suprematisten en endorseren.
hij kan bij de taalunie gaan werken om engelse woorden te vernederlandsen.
verder moet hij niet zeiken over dat handenschudden.
en verdonk ook niet trouwens.
niemand dwingt hem om handen te schudden.
niemand dwingt hem ook om in een sexclub of varkensslachterij te gaan werken, wat ook tegen z'n religie ingaat waarschijnlijk.
aantal banen vallen gewoon voor hem af als hij zo vasthoudt aan dat niet handen geven.
maar hij gaat nog door naar het europese hof geloof ik.
Ik ben het hier met klem mee oneens. Negeren van dit soort figuren is de grootste fout die je kunt maken. Je moet het gedrag van deze man juist breeduit aan de kaak stellen, belichten als een misstand en als een belediging van onze samenleving. Je moet elke gelegenheid aangrijpen om uit te leggen dat dergelijk gedrag in een land als Nederland ongewenst is.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 22:43 schreef El_Matador het volgende:
En al die kijkcijfers geven die islamitische aandachtshoer weer krediet. Beter is om zulke idioten lekker in hun sop te laten gaarkoken.
De gemeenschappelijke vijand is de linkse kerk.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 10:28 schreef zoalshetis het volgende:
ik ben ook tegen het negeren van deze man. ik zie het namelijk op fok! ook gebeuren dat het juist gematigde moslims en niet-moslims dichter bij elkaar brengt. laten we het liefkozend een "gemeenschappelijke vijand" noemen.
Spreek voor jezelf. In Nederland is ruimte voor allerlei politieke denkbeelden; die ruimte moet je mensen gunnen. Politieke opvattingen zijn heel wat anders dan waar het hier om gaat: nieuwkomers en/of slecht ingeburgerde figuren die fatsoensnormen in onze samenleving niet respecteren maar het hoogste woord hebben om hun rechten op te eisen. Dat soort lui moet je keihard aanpakken en ze de les lezen, waarbij het me een rotzorg is of het een extremistische moslim is, een christen-fundi of een neo-nazi. Als Nederlandse samenleving, met al zijn diversiteit en al zijn ruimte voor denkbeelden, moet je gewoon keihard duidelijk maken dat bepaald gedrag niet wenselijk is.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 10:34 schreef JohnDope het volgende:
De gemeenschappelijke vijand is de linkse kerk.
Inderdaad dat is nog het mooie, heerlijk hoe hij Polak te grazen namquote:Op woensdag 27 augustus 2008 10:07 schreef JohnDope het volgende:
Ik vind die Mohammed Faizel Enait zo'n held, niet alleen omdat die man het product van de linkse kerk is en daardoor een heel groot gevaar voor de linksekerk is geworden, maar ook zijn intellectuele manier van praten, zijn scherpe cq schokkende oneliners en zijn engelse statements die hij af en toe maakt
quote:Op woensdag 27 augustus 2008 11:11 schreef LENUS het volgende:
[..]
Inderdaad dat is nog het mooie, heerlijk hoe hij Polak te grazen nam
Omdat deze man een kijkcijfer kanon is.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 11:16 schreef laatmaar het volgende:
waarom besteden media aan die idioot nog aandacht?
Wat heeft Verdonk, volgens jou, precies gedaan waardoor Nederland nu geen soeverein land is?quote:Op woensdag 27 augustus 2008 10:58 schreef NLweltmeister het volgende:
Hij sloeg wel de spijker op zijn kop dat we geen soeverein land meer zijn, met dank aan Verdonk
Die lui hadden vanaf het begin af aan hard aangepakt moeten worden en niet decennia later, maar dat was toen racisme volgens de linkse kerk (en of ze durfden het gewoon niet, getuige Clairie Polak, die als een soort Wilders te keer ging tegen deze Faizel).quote:Op woensdag 27 augustus 2008 10:40 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Spreek voor jezelf. In Nederland is ruimte voor allerlei politieke denkbeelden; die ruimte moet je mensen gunnen. Politieke opvattingen zijn heel wat anders dan waar het hier om gaat: nieuwkomers en/of slecht ingeburgerde figuren die fatsoensnormen in onze samenleving niet respecteren maar het hoogste woord hebben om hun rechten op te eisen. Dat soort lui moet je keihard aanpakken en ze de les lezen, waarbij het me een rotzorg is of het een extremistische moslim is
Je gelooft toch niet werkelijk dat deze man heeft gesolliciteerd op de betreffende functie omdat hij daar zo graag wil werken? Hij wil gewoon rellen en wil zijn gram halen wat betreft zijn religieuze opvattingen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 10:01 schreef rottweilersfromcameroon het volgende:
Ok, en waarom precies? Omdat hij mensen geen handjes wil schudden? Omdat hij verder niemand tot last is? Omdat hij wil werken voor zijn centen?
Wat is er precies extreem-rechts aan zijn uitingen en waarom ben jij daar zo bang voor? Wees voor de verandering eens kritisch, hij probeert niemand zijn gedachtengoed op te leggen en jij denkt dat deze persoon de samenleving schade kan toebrengen?
Het is jammer dat je alleen over politiek kunt praten in termen als 'linkse kerk'. Sinds de komst van migranten naar Nederland hebben tal van partijen in de regering gezeten. Er zijn nauwelijks regeringen met een uitgesproken linkse signatuur geweest.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 11:25 schreef JohnDope het volgende:
Die lui hadden vanaf het begin af aan hard aangepakt moeten worden en niet decennia later, maar dat was toen racisme volgens de linkse kerk (en of ze durfden het gewoon niet, getuige Clairie Polak, die als een soort Wilders te keer ging tegen deze Faizel).
In Nederland is er een periode geweest van een ruime toelating van allochtonen en tegelijkertijd een beperkte integratie, onder het mom van tolerantie. De slogan in die tijd was integratie met behoud van identiteit.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 11:33 schreef Elfletterig het volgende:
Er is trouwens niks op tegen om politiek correct te zijn. Dat maakt je nog niet schuldig aan het absurde gedrag van figuren als Enait. Dat is een volwassen man en daarmee verantwoordelijk voor zijn eigen gedrag.
Dan heb jij kennelijk onder een steen gezeten.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 11:33 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je gelooft toch niet werkelijk dat deze man heeft gesolliciteerd op de betreffende functie omdat hij daar zo graag wil werken? Hij wil gewoon rellen en wil zijn gram halen wat betreft zijn religieuze opvattingen.
Ik deel niet je mening dat deze man niemand tot last is. Zijn gedrag is aanstootgevend en storend in een land als Nederland en daarmee dus ook lastig. En ja: ook schadelijk voor onze samenleving die nu eenmaal bepaalde fatsoensnormen kent. En daarnaast nog eens schadelijk voor de beeldvorming over moslims in Nederland en voor het proces van integratie.
Ik heb niet gezegd dat zijn uitingen extreem-rechts zijn; dat had betrekking op MIJN standpunt en dat IK daarmee als extreem-rechts kan worden aangezien.
[..]
Er zijn nauwelijks regeringen met een uitgesproken linkse signatuur geweest.
De linksekerk hebben jarenlang dit soort lieden de hand boven het hoofd gehouden en je mocht daar als westerling niks van zeggen omdat je dan tot racist en nazi werd gedemoniseerd en nu is het wel correct om het gedrag van die man absurd te noemenquote:Dat maakt je nog niet schuldig aan het absurde gedrag van figuren als Enait. Dat is een volwassen man en daarmee verantwoordelijk voor zijn eigen gedrag.
Dat is wat de linkse kerk ons wil laten geloven. Downplayen heet dat in PvdA-jargon.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 11:36 schreef Suko het volgende:
Maar goed, hij is onderdeel van die 2% orthodoxen die geen hand wenst te geven aan vrouwen en uit tactische overwegingen ook niet aan mannen.
Sheiks staat nou niet bepaald bekend als zwaar gelovigenquote:Ik blijf er maar weer op hameren: foto van Thacher en Koning Faid, handen schuddend:
[ afbeelding ]
circa 1985: British prime minister Margaret Thatcher greets King Fahd of Saudi Arabia at Number 10, Downing Street, London.
Het is daarom zo opvallend omdat in Saoedi Arabië zowat de Islam is uitgevonden en streng, zeer streng: "De zakenkleding in Saoedi Arabië is formeel en alcohol is streng verboden. Vrouwen wordt geen hand gegeven en het is over het algemeen beter om geen vrouw, maar een man te kiezen om zaken te doen in Saoedi Arabië, alhoewel het niet onmogelijk is voor een vrouw om tot zaken te komen." Bron
Dus Mohammed Enait, letten we even op....
Volledig mee eens, maar we hebben dat als samenleving laten gebeuren. Het is niet het gevolg van één bepaalde politieke stroming. We zijn over de volledige breedte van het politieke spectrum doorgeslagen in politieke tolerantie. Het is nog geen 15 jaar geleden dat zelfs rechtse partijen als de VVD nog geen woord vuil wilde maken aan de Centrum Democraten van Hans Janmaat; tegenwoordig zeggen politici (vaak ook nog terecht) dingen die bij wijze van spreken uit het CD-programma hadden kunnen komen.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 11:48 schreef damian5700 het volgende:
In Nederland is er een periode geweest van een ruime toelating van allochtonen en tegelijkertijd een beperkte integratie, onder het mom van tolerantie. De slogan in die tijd was integratie met behoud van identiteit. Op zich met de beste bedoelingen, maar het achterstallig onderhoud heden ten dage is dat van een etnische onderklasse, grote groepen allochtonen die achterblijven (door criminaliteit, schooluitval, etc.) en activistische moslims die de integratie juist tegenwerken (zoals in het geval van het salafisme).
Noem ze maar dan... al die regeringen met een duidelijk linkse signatuur. Het is ooit wel eens gezegd van één bepaald kabinet Den Uyl, maar dat is dan ook alles. Nederland is regelmatig bestuurd door combinaties met CDA en VVD erin; regeringen die ook alles hebben laten gebeuren.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 11:49 schreef JohnDope het volgende:
Dan heb jij kennelijk onder een steen gezeten.![]()
Ik geloof niet in de linkse kerk en zie dat feitelijk als een fictief iets. Als ik links van het midden stem, stem ik niet op een linkse kerk, maar op een bepaalde politieke partij met bepaalde opvattingen. Ik stem ook niet op het verleden, maar in het heden en vooral toekomstgericht. Dus de hele vraag wie wat ooit precies heeft laten gebeuren, zal me een rotzorg zijn. Ik wil naar oplossingen toe. En ik noem het gedrag van Enait absurd omdat ik dat absurd vind; dat is de enige reden.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 11:49 schreef JohnDope het volgende:
De linksekerk hebben jarenlang dit soort lieden de hand boven het hoofd gehouden en je mocht daar als westerling niks van zeggen omdat je dan tot racist en nazi werd gedemoniseerd en nu is het wel correct om het gedrag van die man absurd te noemen![]()
Zoentjes geven, doh, en wie weet meer.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 11:42 schreef Scandalous het volgende:
Wat ik me dan afvraag eigenlijk, zou hij zijn moeder, zus, oma nou ook weigeren een hand te geven? Of als ze nou jarig zijn ofzo, zwaait hij dan naar ze?
je gaat weer voorbij aan de functie in combinatie met het handenschudden. hij mag best geen handen wiillen schudden, maar dan moet ie niet piepen als hij graag een functie bekleed waar de uitgestoken hand beantwoorden op zijn minst beleefd is.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 12:01 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik vind dat de heer Enait gewoon gelijk heeft.
1 we leven in een vrij land
2 Nergens in de wet staat dat het verplicht is dat je iedereen een hand als begroeting moet geven.
3 De grondwet is strijdig wat betreft het non-discriminatie artikel en vrijheid van godsdienst en dat je daaruit mag leven.
En verder: handen geven is zeer onhygiënisch. Je wilt niet weten hoeveel mensen hun handen niet wassen na een toiletbezoek. Moet je maar eens opletten. Bah. Heb ik het nog niet over hoeveel mensen in hun vingers in hun neus, mond oren en andere holtes zitten![]()
Verder: is het ook verplicht dat iedereen elkaar zoent om nieuwjaar te wensen? Muv mannen onder elkaar. Maar wel vrouw-man en vrouw-vrouw.!
We hebben hier ook rare gewoontes als je daar naar kijkt.
Rob de Geus van de smaakpolitie zou eens zijn bacterietesters over de wangen van vrouwen moeten halen nadat ze ontelbaar keer gezoend zijn op bijvoorbeeld een feestje.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 12:01 schreef EchtGaaf het volgende:
Verder: is het ook verplicht dat iedereen elkaar zoent om nieuwjaar te wensen? Muv mannen onder elkaar. Maar wel vrouw-man en vrouw-vrouw.!
Hij had inderdaad beter naar een functie kunnen solliciteren waarbij er idd geen klantcontact is.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 12:16 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je gaat weer voorbij aan de functie in combinatie met het handenschudden. hij mag best geen handen wiillen schudden, maar dan moet ie niet piepen als hij graag een functie bekleed waar de uitgestoken hand beantwoorden op zijn minst beleefd is.
Ik koppel dit niet aan één of twee specifieke partijen, maar wel degelijk aan een politieke ideologie. Aan de politici die het cultuurrelativisme omarmden en heilig geloofde in een samenleving die vorm gegeven was vanuit de principes van de multiculturele samenleving. Aan de apologeten die diversiteit achter bestuurstafels of in achterkamertjes uittekenden en tegelijkertijd niet geïnteresseerd waren voor hetgeen er zich werkelijk afspeelde in de samenleving.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 11:55 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Volledig mee eens, maar we hebben dat als samenleving laten gebeuren. Het is niet het gevolg van één bepaalde politieke stroming. We zijn over de volledige breedte van het politieke spectrum doorgeslagen in politieke tolerantie. Het is nog geen 15 jaar geleden dat zelfs rechtse partijen als de VVD nog geen woord vuil wilde maken aan de Centrum Democraten van Hans Janmaat; tegenwoordig zeggen politici (vaak ook nog terecht) dingen die bij wijze van spreken uit het CD-programma hadden kunnen komen.
Ik vind het dan ook vreselijk vies. Ik doe er liever niet aan mee. Ik vind het bovendien vreselijk klef en volstrekt onnodig.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 12:18 schreef Reptilian het volgende:
[..]
Rob de Geus van de smaakpolitie zou eens zijn bacterietesters over de wangen van vrouwen moeten halen nadat ze ontelbaar keer gezoend zijn op bijvoorbeeld een feestje.
Geen hygiëne dan meer betrachten? Lijkt me geen goed idee.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 12:24 schreef zoalshetis het volgende:
overigens zijn bacteriën helemaal zo slecht nog niet, het maakt je imuun voor ziektes. ik hoop stiekem dat enait deze imuniteit ontbreekt door zijn zielige eigenwijsheid. maar die vieze baard zal wel uitkomst bieden in zijn voordeel.
zeker als ik zie hoe moslims met baarden elkaar begroeten, dan geven ze ook een soort van vluchtige kus aan elkaar.
en zonder contact met vrouwen en geen contact met homo's en geen contact met joden en geen contact met enz...quote:Op woensdag 27 augustus 2008 12:24 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Hij had inderdaad beter naar een functie kunnen solliciteren waarbij er idd geen klantcontact is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |