abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61163221
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 12:27 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

en zonder contact met vrouwen en geen contact met homo's en geen contact met joden en geen contact met enz...

ik denk daarom ook niet zozeer dat het alleen het handenschudden is wat deze man ontbeert. ze zullen vast nog wel meer dingen op hem aan te merken hebben binnen een moderne samenleving.
Ik denk dat hij inderdaad wel een groot probleem heeft...Maar ik vind persoonlijk dat de moderne samenleving op punten als deze enorm aan het doorslaan is.
pi_61163255
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 00:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Gelukkig is er ook een wereld buiten de ijskille juridische kant...

Frustrerend dat Rita Bulstronk dat weer es niet begrijpt en een moreel-sociale zaak weer juridisch wil maken...
Inderdaad. Verplicht handenschudden in de wet opnemen. Zie hoe populistisch Verdonk bezig is.
pi_61163311
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 12:26 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik vind het dan ook vreselijk vies. Ik doe er liever niet aan mee. Ik vind het bovendien vreselijk klef en volstrekt onnodig.
Daarom geef ik mooie mokkoltjes op feestjes bijna altijd een hand.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 12:36:57 #104
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_61163384
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 12:33 schreef Reptilian het volgende:

[..]

Daarom geef ik mooie mokkoltjes op feestjes bijna altijd een hand.
ik snowball meestal met ze.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_61163399
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 12:01 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik vind dat de heer Enait gewoon gelijk heeft.

1 we leven in een vrij land
2 Nergens in de wet staat dat het verplicht is dat je iedereen een hand als begroeting moet geven.
3 De grondwet is strijdig wat betreft het non-discriminatie artikel en vrijheid van godsdienst en dat je daaruit mag leven.
1 We leven in een land met wetten, regels en fatsoensnormen. Aan wetten en regels heb je je sowieso te houden en om te integreren in de Nederlandse samenleving is het oppakken van de hier geldende fatsoensnormen zeer wenselijk.
2 Klopt, maar het gaat hier om een subtiel verschil, namelijk een ideologie van waaruit deze man pertinent weigert om anderen een hand te geven. Als ik vrienden tegenkom, geef ik ze ook niet altijd een hand, maar daar gaat het niet om. Het gaat om de ideologie van die Enait, die a) onwenselijk is ten opzichte van fatsoensnormen in onze samenleving en b) niet valt te rijmen met het beroep waarop hij solliciteerde.
3 De grondwet is niet strijdig, maar onduidelijk. De wet zou duidelijker moeten aangeven wat zwaarder weegt.
pi_61163484
Waarom hoeft bijvoorbeeld een Joodse burgemeester van New Hampshire (usa) vrouwen geen hand te geven en wordt er hier in Nederland zo'n big issue van gemaakt?
  woensdag 27 augustus 2008 @ 12:43:01 #107
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_61163499
voor hen die het nog niet helemaal doorhadden. het feit dat verdonk zei dat hij misschien maar beter in een land kon gaan wonen waar zijn fatsoensnormen wel algemeen geaccepteerd zijn en de strofe dat ze wel een wet zou willen waarin het handenschudden verplicht moest zijn, was een reactie op een stoïcijns blatende domkop die haar (en elke andere witmansaboriginal) in elke zin minstens wel een keer beledigde.

dit waren eigenlijk de enige momenten waarop die psychopaat tot de aandacht te roepen was. kinderachtig? ach. effectief? ja.
pi_61163536
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 12:01 schreef EchtGaaf het volgende:

3 De grondwet is strijdig wat betreft het non-discriminatie artikel en vrijheid van godsdienst en dat je daaruit mag leven.
De Grondwet (uit 1983) houdt geen rekening met het gegeven dat in de afgelopen dertig jaar grote groepen allochtonen het land binnen kwamen met als gevolg, dat de rol van de Islam, die voorheen marginaal was, uitgroeide tot een factor van betekenis en steeds vaker ten grondslag lag aan het conflicteren van verschillende waarden (zoals het non-discriminatie artikel en de vrijheid van godsdienst).
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 12:46:19 #109
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_61163575
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 12:24 schreef EchtGaaf het volgende:
Hij had inderdaad beter naar een functie kunnen solliciteren waarbij er idd geen klantcontact is.
Dat is inderdaad het punt. Hij zal waarschijnlijk als badmeester in een zwembad ook niet gelukkig zijn met al die bijna naakte mannen en vrouwen in het water. Als hij dan solliciteert met de mededeling dat hij wel wil dat iedereen bedekt zwemt, dan is het toch jammer voor hem?

Hij vindt rente waarschijnlijk niet halal, als hij dan een lening afsluit, staat het hem vrij om dan maar geen rente te betalen? Varkensvlees eet hij ook niet, en allicht drinkt hij ook geen wijn, en wil hij het ook niet uitschenken voor anderen – dan moet hij misschien niet als ober willen werken, omdat mensen soms wel alcohol bestellen en je het hun moet serveren. En hij moet misschien ook niet als kok willen werken in een restaurant waar varkensvlees bereid wordt dat hij moet proeven.

Zo zijn er tal van banen en zaken die niet stroken met zijn geloof. Hij heeft de vrijheid zijn geloof te belijden zoals hij wil, en daarbij geen varkensvlees te eten, niet naar zwembaden te gaan waar mannen en vrouwen door elkaar zwemmen, geen wijn te serveren aan zijn gasten, geen handen te schudden, et cetera, dat staat hem allemaal vrij. Maar om dit ook te eisen in functies waarin dit wel van hem verwacht wordt, gaat m.i. te ver.

Dan kan hij discussiëren of het terecht is of dit van hem verwacht wordt, maar als de rechter daarop bevestigend antwoordt is het pech voor hem. Dan prevaleert wat mij betreft de vrijheid van godsdienst niet. Je kunt niet eisen dat iedereen zich aan jou moet aanpassen wat dat betreft.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 12:48:15 #110
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_61163613
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 12:41 schreef Reptilian het volgende:
Waarom hoeft bijvoorbeeld een Joodse burgemeester van New Hampshire (usa) vrouwen geen hand te geven en wordt er hier in Nederland zo'n big issue van gemaakt?
Geen idee, als men dat acceptabel vindt voor een burgemeester in de VS, dan is die baan prima verenigbaar met zijn geloof. Als men dat niet acceptabel had gevonden, dan was het niet verenigbaar geweest en had hij beter een andere positie kunnen betrekken.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 12:50:11 #111
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61163656
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 12:41 schreef Reptilian het volgende:
Omdat de werkgever blijkbaar niet van de burgemeester eist dat hij handen geeft.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_61163934
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 12:43 schreef zoalshetis het volgende:
voor hen die het nog niet helemaal doorhadden. het feit dat verdonk zei dat hij misschien maar beter in een land kon gaan wonen waar zijn fatsoensnormen wel algemeen geaccepteerd zijn en de strofe dat ze wel een wet zou willen waarin het handenschudden verplicht moest zijn, was een reactie op een stoïcijns blatende domkop die haar (en elke andere witmansaboriginal) in elke zin minstens wel een keer beledigde.

dit waren eigenlijk de enige momenten waarop die psychopaat tot de aandacht te roepen was. kinderachtig? ach. effectief? ja.
Hoe het ook zij de suggestie die zij poneerde was totaal overdreven.
Omgangsvormen wettelijk regelen? Hoe verzint Verdonk het?
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 13:03:11 #113
225735 Dr.Crane
I'm listening...
pi_61163963
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 12:46 schreef Iblis het volgende:Zo zijn er tal van banen en zaken die niet stroken met zijn geloof.
Waarom denk je dat vrijwel alle Islamitische landen nog 200 jaar achterlopen?
  woensdag 27 augustus 2008 @ 13:09:10 #114
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_61164083
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 13:01 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Hoe het ook zij de suggestie die zij poneerde was totaal overdreven.
Omgangsvormen wettelijk regelen? Hoe verzint Verdonk het?
ja het was idd een zielig verweer. wil het ook niet goedpraten en al helemaal niet opgenomen hebben in een wet
pi_61167366
Ben heel benieuwd naar de uitspraak van het Europese Hof en hún motivering. Maar goed, dan zijn we alweer een jaar of 10 verder
pi_61169453
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 15:31 schreef Fiskus het volgende:
Ben heel benieuwd naar de uitspraak van het Europese Hof en hún motivering. Maar goed, dan zijn we alweer een jaar of 10 verder
Ik moet wel toegeven dat ik die man verder (behalve het handenschudden dan) een perfect voorbeeld vind van integratie. Hij is grof en beledigt anderen tijdens discussies op televisie, maar ik vind hem echt een soort van parodie op Verdonk of andere politici met gelijkaardige opvattingen.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 18:33:55 #117
62913 Blik
The one and Only!
pi_61171809
Briljante uitzending, zit hem nu terug te kijken op geenstijl. Vooral de dure woorden die hij gebruikt zijn echt geniaal

-Plantagementaliteit.
-Devitaliseren
-Subhuman
-Dehumaniseren
-Witte Machtsdenken
-Contraheer communiceren
-Hegemoon
-Witte patriarchen
-Contra-hegemoniseren
-Volkerenmoordontkenning
-Burgerrechtsbewustzijn
-Legal Outer Space
-Bipolaire Conceptualisaties
-Supranationale Instellingen
-Clash of Civilizations
pi_61171971
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 18:33 schreef Blik het volgende:
Briljante uitzending, zit hem nu terug te kijken op geenstijl. Vooral de dure woorden die hij gebruikt zijn echt geniaal

-Plantagementaliteit.
-Devitaliseren
-Subhuman
-Dehumaniseren
-Witte Machtsdenken
-Contraheer communiceren
-Hegemoon
-Witte patriarchen
-Contra-hegemoniseren
-Volkerenmoordontkenning
-Burgerrechtsbewustzijn
-Legal Outer Space
-Bipolaire Conceptualisaties
-Supranationale Instellingen
-Clash of Civilizations
Zelfs met vandale.nl naast mij kom ik er niet uit. Kan iemand een aantal termen toelichten?
pi_61172094
Wat een dieptepunt weer dit soort uitzendingen
  woensdag 27 augustus 2008 @ 18:58:54 #120
225735 Dr.Crane
I'm listening...
pi_61172356
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 18:48 schreef SCH het volgende:
Wat een dieptepunt weer dit soort uitzendingen
Wat vind jij nou van die figuren als Enait eigenlijk?
pi_61172636
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 18:58 schreef Dr.Crane het volgende:

[..]

Wat vind jij nou van die figuren als Enait eigenlijk?
Het is ongelooflijk dat dit soort extreme types zoveel media-exposure krijgen. Dat zegt iets over deze tijd en is volstrekt onnozel. Die man is slim en weet het uit te buiten, zijn verhaal is volstrekt niet interessant verder.
pi_61172961
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 19:12 schreef SCH het volgende:

[..]

Het is ongelooflijk dat dit soort extreme types zoveel media-exposure krijgen.
Het is niet ongelooflijk, want deze cultheld is een kijkcijfer kanon.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  woensdag 27 augustus 2008 @ 19:27:10 #123
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_61173012
het wachten is op de eerste gesampelde hard house tracks.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_61173219
Wietplantagementaliteit
pi_61173298
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 19:12 schreef SCH het volgende:
Het is ongelooflijk dat dit soort extreme types zoveel media-exposure krijgen. Dat zegt iets over deze tijd en is volstrekt onnozel. Die man is slim en weet het uit te buiten, zijn verhaal is volstrekt niet interessant verder.
Is die man dan ingehuurd door Verdonk? Dan vind ik het slim.
Nu overtuigt hij de mensen die nog steeds denken dat de Islam een vredelievende en tolerante godsdienst is van het tegendeel.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')