abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63359043
quote:
Op woensdag 19 november 2008 21:44 schreef Black-Death het volgende:

[..]

Bedoel je dan stoppen met de gehele studie? Of alleen de stufi en OV stilleggen?
Beide, stoppen met studie en ov/stufi stopzetten.
pi_63359157
quote:
Op woensdag 19 november 2008 22:10 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Beide, stoppen met studie en ov/stufi stopzetten.
Gaat me waarschijnlijk toch net iets te ver. Hoe zit het dan als ik de stufi nu stilzet? Dan verlies ik gewoon de maanden september tot en met november neem ik aan?
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_63794110
Hoi,

Even een vraagje. Ik zit vanaf 12 sept tot 21 dec in Engeland voor mijn studie (dit is een verplicht deel van mijn studie elk jaar) en ontvang dus ook een OV-vergoeding voor deze 3 maanden. Nu ben ik er recent achtergekomen dat ik mijn OV kaart (die van jan 08 tot dec 08 geldig is) niet heb ingeleverd. Ik ben bang dat ik dus nu 135 euro per maand moet dokken, ookal heb ik dat hele ding niet gebruikt. Ik wil inloggen op mijn IBgroep account, maar de site ligt momenteel plat, kan niet inloggen.
Ik neem aan dat ik ondanks dat mijn school kan bewijzen dat ik in het buitenland zat, ik niet onder de boete uitkom? Ik heb deze maand al 135 euro minder stufi gekregen.. maar komt dat wel bij mn schuld?

Hopelijk kan iemand mij helpen.
pi_64180053
Op de site van IB staat dit:

Vraag
Als mijn aanvullende beurs later in het jaar wordt berekend, worden de maanden die ik niet heb ontvangen dan alsnog uitbetaald?
Antwoord
Soms kunnen we pas later in het jaar je aanvullende beurs berekenen. In dat geval wordt de aanvullende beurs met terugwerkende kracht toegekend.
Een achterstallige aanvullende beurs wordt alsnog uitbetaald of verrekend met eventuele schulden.

Maar ook dit:

Vraag
Kan ik over de afgelopen maanden nog een aanvullende beurs aanvragen?
Antwoord
Het is niet mogelijk om een aanvullende beurs over een verstreken periode aan te vragen.

In juli (toen ik mijn stufi heb aangevraagd) heb ik gelijk aangegeven dat ik ook de aanvullende beurs wilde ontvangen (geen contact meer met vader). Toen kreeg ik 2 ouderformulieren opgestuurd. Voor mijn vader heb ik toen een ander formulier opgestuurd (problemen met je ouders) maar mijn aanvraag werd toen afgewezen. Ik kon pas in november terecht bij een 'deskundige instantie' om zo dus op een andere manier in aanmerking te komen.
Mijn 'nieuwe bewijsstukken' heb ik uiteindelijk voor december opgestuurd en nu heb ik de beurs (eindelijk) toegewezen gekregen. Die loop ik echter wel mis van de maanden september t/m november.
Gezien de situatie (en omdat ik de beurs al in juli heb aangevraagd) heb ik in principe al recht op de aanvullende beurs sinds september, kan ik dat aangeven bij de IB-groep en zo dus de beurs over die maanden met terugwerkende kracht krijgen?
  dinsdag 23 december 2008 @ 18:15:12 #80
162596 Dennehy
Kan niet dood
pi_64292454
Even een hele korte vraag, in januari gaat mijn nieuwe OV in, die ik al heb, is het nu de bedoeling dat ik mijn oude inlever, of kan ik die in principe gewoon doormidden knippen en wegtyfen?

Alvast bedankt.
Putting the laughter back in slaughter.
pi_64293812
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 18:15 schreef Dennehy het volgende:
Even een hele korte vraag, in januari gaat mijn nieuwe OV in, die ik al heb, is het nu de bedoeling dat ik mijn oude inlever, of kan ik die in principe gewoon doormidden knippen en wegtyfen?

Alvast bedankt.
mag je houden
Love is in the air!
  dinsdag 23 december 2008 @ 18:55:36 #82
162596 Dennehy
Kan niet dood
pi_64293868
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 18:53 schreef Landgeld het volgende:

[..]

mag je houden
Alright, bedankt
Putting the laughter back in slaughter.
pi_64377295
Ik vraag het maar hier omdat IB-groep nog geen bericht heeft teruggestuurd op mijn vraag.
Kwestie is dus dat ik in Sep een HBO opleiding ben begonnen, maar dat het tot op heden niet geweldig gaat. Grotendeels te wijden aan privé problemen. Ik wil dus na de zomervakantie met een schone lei beginnen. Dus wil ik mijn HBO opleiding voor Feb. opzeggen, omdat je dan volgens IB-groep je aanvullende beurs en basisbeurs niet hoeft terug te betalen. Maar nu wil ik eerst mijn 2e tentamenperiode afwachten (12 t/m 23 Jan) en kijken of ik het goed gemaakt heb. Maar mocht dat niet zo zijn en ik schrijf me zo rond de 28e uit (Afwachtingen cijfers, mocht dat niet op tijd komen heb ik altijd zelf wel een idee van hoe ik het gamaakt heb.), zit ik dan nog veilig? Want ik zie op de website van de IB geen deadline staan ofzo.
En voor de duidelijkheid, het gaat me niet om de stufi van JAN. want die stort ik met alle liefde terug.

Iemand hier ervaring mee, of een duidelijk antwoord?
pi_64391282
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 14:58 schreef Zinedinho het volgende:
Ik vraag het maar hier omdat IB-groep nog geen bericht heeft teruggestuurd op mijn vraag.
Kwestie is dus dat ik in Sep een HBO opleiding ben begonnen, maar dat het tot op heden niet geweldig gaat. Grotendeels te wijden aan privé problemen. Ik wil dus na de zomervakantie met een schone lei beginnen. Dus wil ik mijn HBO opleiding voor Feb. opzeggen, omdat je dan volgens IB-groep je aanvullende beurs en basisbeurs niet hoeft terug te betalen. Maar nu wil ik eerst mijn 2e tentamenperiode afwachten (12 t/m 23 Jan) en kijken of ik het goed gemaakt heb. Maar mocht dat niet zo zijn en ik schrijf me zo rond de 28e uit (Afwachtingen cijfers, mocht dat niet op tijd komen heb ik altijd zelf wel een idee van hoe ik het gamaakt heb.), zit ik dan nog veilig? Want ik zie op de website van de IB geen deadline staan ofzo.
En voor de duidelijkheid, het gaat me niet om de stufi van JAN. want die stort ik met alle liefde terug.

Iemand hier ervaring mee, of een duidelijk antwoord?
Je moet aan het eind van dit jaar minimaal 40/45 studiepunten halen, in periode 3 en 4 kun je er al 30 halen. Van periode 1 en 2 moet je dus minimaal 10/15 studiepunten halen. Van periode 2 heb je zelfs nog allemaal herkansingen open staan. Zelfs al heb je van periode 1 geen enkele studiepunt, als je je nu even een paar maanden keihard inzet en alles gewoon haalt (iig 45 punten verzamelen), scheelt het je een volledig studiejaar. Denk niet alleen aan de geld kwestie, maar ook aan het feit dat je echt een jaar langer studeert en da's enorm kut.. (spreek helaas uit ervaring , doe er zelf 3 jaar langer over met 3x lange tijd werken tussendoor .. Maargoed, kan dan wel zeggen dat ik 3 P diploma's heb ..).
pi_64522386
Waarschijnlijk al 100x gevraagd maar......hoe lang blijft je OV-kaart op het postkantoor liggen?
pi_64524383
quote:
Op woensdag 31 december 2008 02:16 schreef Irix het volgende:
Waarschijnlijk al 100x gevraagd maar......hoe lang blijft je OV-kaart op het postkantoor liggen?
31 december 2009.
sig verwijderd door FA
  donderdag 1 januari 2009 @ 19:06:04 #87
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_64560773
Ik moet hem ook nog halen

Eerst een pasfoto laten maken, mn oude is niet meer geldig (toen lang haar -> nu hanekam)
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_64567850
Bedankt Ambrosius .
pi_64613853
Eind april word ik 18 jaar, dus ik kreeg vandaag een brief van de IB groep dat ik studiefinanciering krijg enzo. Maar rond 15 maart ga ik uitwonend (in kamers wonen), maar hoe moet ik dat precies regelen?

eerst naar de gemeente of eerst ib groep? en wanneer moet ik dit aangeven? rond maart, april? of nu?

Danku
  zondag 4 januari 2009 @ 14:14:58 #90
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_64644666
Misschien stom maareh.. als afgestudeerde kan je dus zo'n voordeelkaart ophalen, tegen inlevering van je OV. Ben echter pas maandje klaar en mocht hem tot 31/12 gebruiken, zolang ik de nieuwe maar niet ophaalde.
Hoe zit het met die voordeelkaart, alsnog mijn (waardeloze) OV inleveren of gewoon met dit verhaal naa het postkantoor, iemand ervaring? .

edit: ah, het gaat eigenlijk alleen om die flyer, dan is 't wel makkelijk te doen lijkt me.

[ Bericht 10% gewijzigd door BVO op 04-01-2009 14:27:52 ]
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_64668235
Heeft iemand hier een idee hoe lang de IBG wacht met het versturen van post?

Ik heb momenteel een basis+aanvullende beurs en dit is vanaf augustus (afgelopen jaar begonnen met mijn studie) goed gegaan, heb beide ontvangen. Nu heb ik in November een brief ontvangen met dat mijn voorlopige stufi voor 2009 alleen de basisbeurs is. Na hun gemaild te hebben (op 4 november) kreeg ik als antwoord dat ze het inkomen van m'n ouders moeten bepalen en dat ik hier nog bericht over krijg.

Nu zijn we echter wel twee maand verder en de betaling voor januari komt nu al aardig dichtbij. Iemand een idee of ik snel antwoord kan verwachten? Ik zit er namelijk niet op te wachten dat ik zodadelijk +/- ¤ 200 extra beurs mis terwijl ik dat goed kan gebruiken.
pi_64693431
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 15:09 schreef RoW_0 het volgende:
Eind april word ik 18 jaar, dus ik kreeg vandaag een brief van de IB groep dat ik studiefinanciering krijg enzo. Maar rond 15 maart ga ik uitwonend (in kamers wonen), maar hoe moet ik dat precies regelen?

eerst naar de gemeente of eerst ib groep? en wanneer moet ik dit aangeven? rond maart, april? of nu?

Danku
iemand?
  maandag 5 januari 2009 @ 19:53:46 #93
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_64700249
quote:
Op maandag 5 januari 2009 17:22 schreef RoW_0 het volgende:

[..]

iemand?
ibgroep kan je doen via mijnibgroep.nl
ff een digi-d account aanmaken (Gaat wat tijd over) en dan gewoon je gegevens wijzigen dat je per 15 maart (doe maar 1 maart, anders krijg je in maart niks ) uitwonend bent. Je wilt je neem ik aan ook inschrijven bij de gemeente, dat kan je gewoon begin maart regelen in de gemeente waar je gaat wonen, zij zorgen dat je uitgeschreven wordt bij je oude gemeente.. maar dat staat allemaal los van de IB-groep
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_64705623
quote:
Op maandag 5 januari 2009 19:53 schreef maniack28 het volgende:

[..]

ibgroep kan je doen via mijnibgroep.nl
ff een digi-d account aanmaken (Gaat wat tijd over) en dan gewoon je gegevens wijzigen dat je per 15 maart (doe maar 1 maart, anders krijg je in maart niks ) uitwonend bent. Je wilt je neem ik aan ook inschrijven bij de gemeente, dat kan je gewoon begin maart regelen in de gemeente waar je gaat wonen, zij zorgen dat je uitgeschreven wordt bij je oude gemeente.. maar dat staat allemaal los van de IB-groep
Zelfde gemeente alleen iets vlakbijer enzo

Digidee is aangevraagd :p

[ Bericht 1% gewijzigd door RoW_0 op 05-01-2009 21:39:03 ]
pi_64734799
quote:
Op zondag 4 januari 2009 22:37 schreef jappas het volgende:
Heeft iemand hier een idee hoe lang de IBG wacht met het versturen van post?

Ik heb momenteel een basis+aanvullende beurs en dit is vanaf augustus (afgelopen jaar begonnen met mijn studie) goed gegaan, heb beide ontvangen. Nu heb ik in November een brief ontvangen met dat mijn voorlopige stufi voor 2009 alleen de basisbeurs is. Na hun gemaild te hebben (op 4 november) kreeg ik als antwoord dat ze het inkomen van m'n ouders moeten bepalen en dat ik hier nog bericht over krijg.

Nu zijn we echter wel twee maand verder en de betaling voor januari komt nu al aardig dichtbij. Iemand een idee of ik snel antwoord kan verwachten? Ik zit er namelijk niet op te wachten dat ik zodadelijk +/- ¤ 200 extra beurs mis terwijl ik dat goed kan gebruiken.
Even een kick , iemand een idee?
pi_64906732
Ik heb precies hetzelfde probleem, meerdere keren bellen en steeds het antwoord 'We kunnen er niks aan doen, het ligt bij de belastingsdienst.'

IB-GROEP
pi_64988722
quote:
vrijdag 23 januari
dinsdag 24 februari
dinsdag 24 maart
vrijdag 24 april
vrijdag 22 mei
woensdag 24 juni
vrijdag 24 juli
maandag 24 augustus
donderdag 24 september
vrijdag 23 oktober
dinsdag 24 november
dinsdag 22 december
gr gr
  vrijdag 16 januari 2009 @ 13:15:07 #98
210679 muay-toy
Mandingo warrior, amour faya
pi_65106306
welke kleur heeft de ov kaart dit jaar? groen?
je moet een gegeven paard niet in de bek staren
  vrijdag 16 januari 2009 @ 13:15:58 #99
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_65106331
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 13:15 schreef muay-toy het volgende:
welke kleur heeft de ov kaart dit jaar? groen?
De week-kaart wel ja.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_65120351
Als ik nu stop met studeren en de stufi stop zet, maar ik pak in de zomer een andere studie op, moet ik dan nog terug betalen?
  Moderator vrijdag 16 januari 2009 @ 20:53:44 #101
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_65122625
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 13:59 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Nog 1 week honger lijden.

Awel: eerst 60 euro zorgtoeslag
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_65136943
hoi ik heb een vraagje,

binnenkort hebben we in Rotterdam alleen nog de mogelijkheid voor een ov chipkaart in de metro, dat is tot nu toe geen probleem omdat ik die binnenkort binnen krijg maar wat als ik in het weekend weg wil? Ik kan dan geen roze strippenkaart meer kopen
pi_65137986
Het wordt een kaart die ook opgeladen kan worden en alleen in het weekend geld afschrijft geloof ik, áls we hem ooit krijgen!
pi_65139656
quote:
Reizen op saldo
Als je na 29-1-2009 met de metro van Rotterdam wilt reizen buiten de vrij-reizen-periode, dien je gebruik te maken van reizen op saldo. De ritprijs wordt dan van het saldo dat op de OV-chipkaart staat, afgeschreven en je hoeft dan geen roze strippenkaart meer te gebruiken. Zorg dus wel voor voldoende saldo op de kaart. Op de meeste stations zijn apparaten waar het saldo geladen kan worden. Hier vindt je de instructiefilmpjes.Steeds meer bussen en trams zullen in de loop van 2009 van chipkaart apparatuur worden voorzien. Als die apparatuur is ingeschakeld, mag je je OV-chipkaart wel in bus en tram gebruiken voor gereduceerd reizen (net als in de metro), zodat je geen roze strippenkaarten meer hoeft te kopen. Maar dan moet je toch - net als nu - je papieren kaart aan de chauffeur/bestuurder/conducteur laten zien.
In de trein kan de OV-chipkaart voorlopig niet voor reductiereizen worden gebruikt. Je moet dus - net als nu - een papieren kaartje kopen in de periode dat je geen recht op vrij reizen hebt.
Bron: http://www.studentenreisbewijs.nl/reizen
  zaterdag 17 januari 2009 @ 18:50:17 #105
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_65148533
Maar hoe zit dat dan met de mensen die geen OV-chipkaart hebben gekregen, zoals in regio Utrecht, maar die dan wel in R'dam komen en met een roze kaart moeten reizen?
pi_65151786
Naar ik meen reizen die met een roze kaart en kunnen ze bij de Verkoop- en Informatiepunten en RET Servicewinkel eenmalig een Tijdelijke Studenten OV-chipkaart halen waarmee ze de poortjes kunnen openen.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 20:29:45 #107
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_65151830
lmfao.. wat een bende..
pi_65174028
HAY, ik heb nu een bevestigingsbrief voor studiefinanciering. enehh... en ik vroeg me af wanneer ik de OV kaart moet aanvragen en waar? ik word mid/eind april 18.
pi_65226633
hoi, een vraagje, en ik kom er niet uit dus hopelijk kan iemand mij helpen

t gaat over een lening. als ik nu start met lenen is de rente 3,58% dat staat vast voor 2009
al het geld dat ik nu leen moet ik dus dat percentage rente over betalen komend jaar

hoe gaat dit volgend jaar? houd ik dit percentage aan, of gaat dat over naar het percentage van volgend jaar?

ook staat er op de site een tabel met:
jaar einde studie - begindatum renteperiode - einddatum renteperiode - en het percentage

wat bedoelen ze hiermee

kortom waar gaat die tabel over, en hoe zit dat precies met die rentepercentages

ik zou nu 2 jaar nog volop gaan lenen, en het daarna dus weer terugbetalen.. hoe wordt bepaald welk percentage daarvoor geldt

alvast bedankt
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
pi_65261103
iemand een idee ?
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
pi_65333425
quote:
Op maandag 19 januari 2009 22:16 schreef swarmahoer het volgende:
hoi, een vraagje, en ik kom er niet uit dus hopelijk kan iemand mij helpen

t gaat over een lening. als ik nu start met lenen is de rente 3,58% dat staat vast voor 2009
al het geld dat ik nu leen moet ik dus dat percentage rente over betalen komend jaar

hoe gaat dit volgend jaar? houd ik dit percentage aan, of gaat dat over naar het percentage van volgend jaar?

ook staat er op de site een tabel met:
jaar einde studie - begindatum renteperiode - einddatum renteperiode - en het percentage

wat bedoelen ze hiermee

kortom waar gaat die tabel over, en hoe zit dat precies met die rentepercentages

ik zou nu 2 jaar nog volop gaan lenen, en het daarna dus weer terugbetalen.. hoe wordt bepaald welk percentage daarvoor geldt

alvast bedankt
Zolang je nog leent, wordt het rentepercentage elk jaar opnieuw vastgesteld. Als je klaar bent met je opleiding en (bijna) moet gaan terugbetalen, dan wordt het rentepercentage voor periodes van vijf jaar vastgesteld.
pi_65425087
Iemand al zijn OV Chipkaart binnen gehad.. Ik zou hem verleden week binnen moet krijgen, maar nog niks op de mat gezien
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_65425699
Ja was de afgelopen week op vakantie en vandaag vond ik hem tussen de andere post. Eindelijk!
pi_65426786
quote:
Op maandag 26 januari 2009 17:12 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Ja was de afgelopen week op vakantie en vandaag vond ik hem tussen de andere post. Eindelijk!
Ik heb nog niks gezien, anders wordt het toch de papierbak doorzoeken

[ Bericht 6% gewijzigd door PieterBas op 26-01-2009 17:48:31 ]
pi_65510684
heb ook geen chipkaart ontvangen, vorig jaar alleen een rode tijdelijke pas, kan ik die ook opladen in het weekend?
pi_65519922
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 22:42 schreef Rorata het volgende:
heb ook geen chipkaart ontvangen, vorig jaar alleen een rode tijdelijke pas, kan ik die ook opladen in het weekend?
Dat werd gisteren mij wel verteld.. toen ik mijn tijdelijke ophaalde... Kwam ik thuis, viel een uur later mijn ov chipkaart op de mat
  donderdag 29 januari 2009 @ 13:24:35 #117
165633 eriksd
The grand facade...
pi_65526505
Ze hebben mn pasfoto weer niet ontvangen
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_65588472
ik heb nog steeds geen ov chipkaart, wel een rode tijdelijke van vorig jaar omdat ze toen geen foto ontvangen hebben terwijl ik die wel gegeven heb en volgens die site is mijn foto wel in hun bezit
  zaterdag 31 januari 2009 @ 03:54:19 #119
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_65588549
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 13:24 schreef eriksd het volgende:
Ze hebben mn pasfoto weer niet ontvangen
De OV-chipkaart blijft nog steeds een wanproduct.
pi_65658147
De volgende situatie:
In augustus 2007 ben ik begonnen met de HBO opleiding Media & Entertainment Management. In oktober 2007 ben ik gestopt hiermee. In diezelfde maand ben ik ingestroomd op de HBO Pabo, en hier wil ik nu mee stoppen. Ik wil nog mijn P halen (opdrachtje nog inleveren), waarna ik volgend schooljaar WO Nederlandse Taal & Cultuur wil studeren. Aangezien ik nu dus 2 jaar studiefinanciering heb, vraag ik me af of, en zo ja hoe lang ik nog studiefinanciering krijg?
Hoi.
pi_65658826
quote:
Op maandag 2 februari 2009 15:22 schreef pekel het volgende:
De volgende situatie:
In augustus 2007 ben ik begonnen met de HBO opleiding Media & Entertainment Management. In oktober 2007 ben ik gestopt hiermee. In diezelfde maand ben ik ingestroomd op de HBO Pabo, en hier wil ik nu mee stoppen. Ik wil nog mijn P halen (opdrachtje nog inleveren), waarna ik volgend schooljaar WO Nederlandse Taal & Cultuur wil studeren. Aangezien ik nu dus 2 jaar studiefinanciering heb, vraag ik me af of, en zo ja hoe lang ik nog studiefinanciering krijg?
Totaal 4 jaar....
Love is in the air!
pi_65669799
quote:
Op maandag 2 februari 2009 15:37 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Totaal 4 jaar....
Ah, jammer. De enige manier om laatste jaar financieel gezien te voltooien is uit eigen zak betalen?
Hoi.
  Moderator maandag 2 februari 2009 @ 22:09:49 #123
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_65674278
quote:
Op maandag 2 februari 2009 20:30 schreef pekel het volgende:

[..]

Ah, jammer. De enige manier om laatste jaar financieel gezien te voltooien is uit eigen zak betalen?
Of lenen het laatste jaar en over een aantal jaren terugbetalen
pi_65675182
quote:
Op maandag 2 februari 2009 22:09 schreef Renesite het volgende:

[..]

Of lenen het laatste jaar en over een aantal jaren terugbetalen
Dat kan? Oke. .
Hoi.
  Moderator maandag 2 februari 2009 @ 22:33:55 #125
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_65675393
quote:
Op maandag 2 februari 2009 22:28 schreef pekel het volgende:

[..]

Dat kan? Oke. .
jep. Ik weet het niet zeker, maar het zou zelfs kunnen dat dat dan volautomatisch gaat
pi_65737447
Ik lees nu allemaal dingen van stoppen voor Februari, maar als je na 1 jaar stopt, (Aug. t/m Aug) dan zou je basisbeurs toch een gift worden en zou je alleen je Aanv. beurs en OV terugmoeten betalen?
Waarom zie ik dat niet meer staan op de IB -site. Telt dat niet meer?
pi_65771241
Wat een verschrikkelijk incapabele mensen werken er bij de IB-groep, dat de helft ervan ontslagen wordt, stelletje idioten.
Ik support gevallen topclubs!
pi_65771888
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 17:12 schreef Zinedinho het volgende:
Ik lees nu allemaal dingen van stoppen voor Februari, maar als je na 1 jaar stopt, (Aug. t/m Aug) dan zou je basisbeurs toch een gift worden en zou je alleen je Aanv. beurs en OV terugmoeten betalen?
Volgens mij werkte dat nooit zo?
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_65776400
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 17:12 schreef Zinedinho het volgende:
Ga je inlezen ofzo.
pi_65954378
Heb dus 2 jaar geleden studiefinanciëring aangevraagd.
Dit was de gewone basisbeurs.

Nu kom ik erachter dat ik al die tijd recht heb gehad op de aanvullende beurs.
Valt hier nog iets mee te doen ?
Of is he gewoon verschrikkelijk dom dat ik het toen niet goed heb bekeken ?
pi_65964349
Op de website van de IB-Groep kan ik alleen informatie vinden over met terugwerkende kracht een aanvullende toeslag krijgen. Dat is echter bestemd voor scholieren, en ik denk niet dat je een scholier bent. Een telefoontje naar de IB-Groep lijkt me de snelste manier om antwoord op je vraag te krijgen
  vrijdag 13 februari 2009 @ 21:49:56 #133
57434 Marloes
Digital Love
pi_66037452
Geldt een bachelor opleiding nou als een volledig afgeronde opleiding of pas als je je master ook hebt behaald? Dus bijv. je hebt je bachelor afgerond en je wil daarna stoppen, moet je dan je stufi & ov terugbetalen?
The more you try to erase me,
The more that I appear.
  Moderator vrijdag 13 februari 2009 @ 21:51:53 #134
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_66037534
Euh... Bachelor was dacht ik wel goed.
pi_66242453
IB-groep
Wat een bureaucratische zooi is het ook. Ik verhuis weer van mijn ouders naar een kamer toe dus: uitwonendenbeurs aanvragen

Alleen gaat mijn contract op de 2e van de maand in. 1 dag na de eerste van de maand.
IB-groep gebeld en na de halve instelling aan de lijn gehad te hebben kon iemand me vertellen dat ik toch echt pech had en dat ze controleren of je de eerste dag van de maand ingeschreven staat bij de gemeente. Sta je dat niet, dan krijg je pas de volgende maand een uitwonendenbeurs De enige oplossing volgens haar was bij de gemeente te vragen of ze me al op de 1e van de maand willen inschrijven in het GBA (op het huurcontract staat duidelijk de 2e vermeld).

===

edit; gelukt

[ Bericht 10% gewijzigd door Cerbie op 20-02-2009 18:15:27 ]
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  donderdag 19 februari 2009 @ 17:46:57 #136
165633 eriksd
The grand facade...
pi_66245224
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 16:33 schreef Cerbie het volgende:

je mag blij zijn dat je uberhaupt wat krijgt verwend kreng
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_66310770
Pfff, ik snap er helemaal niks meer van.

Vanaf komende september heb ik geen recht meer op stufi, omdat ik mijn 4 jaar al heb opgebruikt. Omdat ik nog niet klaar ben met mijn studie geeft de IB-groep automatisch aan dat ik vanaf september ¤800 per maand ga lenen. Dat wil ik echter niet, dus ik ben al een uur bezig om een nul-lening aan te vragen, want mijn OV wil ik wil graag houden. Nou kan ik op Mijn IB-groep nergens vinden waar ik dit moet wijzigen. Bij vraag en antwoord staat dat ik een gedeelteljke lening moet aanvragen, maar ik kan nergens vinden waar ik dat moet doen.

Iemand tips?
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
pi_66315358
Je kunt een gedeeltelijke lening aanvragen door in te loggen op Mijn IB-Groep. Ga daar naar Mijn Gegevens. Op het tabblad Persoon zie je staan wat je aangevraagd hebt (bijvoorbeeld 'aanvullende beurs + basisbeurs'). Klik in die rij op de afbeelding met de letter w en kies ervoor de hoogte van je lening aan te passen. Je kunt ook aangeven vanaf wanneer die wijziging moet ingaan. Vanaf daar wijst het zich vanzelf, lijkt me
  zondag 1 maart 2009 @ 17:57:34 #139
57434 Marloes
Digital Love
pi_66588126
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 21:49 schreef Marloes het volgende:
Geldt een bachelor opleiding nou als een volledig afgeronde opleiding of pas als je je master ook hebt behaald? Dus bijv. je hebt je bachelor afgerond en je wil daarna stoppen, moet je dan je stufi & ov terugbetalen?
Ik heb net gezocht op de site van de ib-groep maar ik kan het nergens vinden, is er iemand die het zeker weet?
The more that I appear.
pi_66592114
Het is niet eenvoudig om op de website een antwoord op die vraag te vinden, dat ben ik zeker met je eens. Maar de aanhouder wint
quote:
Vraag. Ik heb mijn bachelordiploma behaald. Zetten jullie mijn prestatiebeurs nu om in een gift?

Antwoord. Heb je een universitaire bachelor in Nederland behaald? Met een universitaire bachelor kun je -alleen op schriftelijk verzoek- drie jaar prestatiebeurs om laten zetten in een gift. Dit gebeurt niét automatisch. Een universitaire bachelor is namelijk geen afsluitend diploma. Een universitaire master is wél een afsluitend diploma. Wil je toch omzetting op basis van je universitaire bachelor? Je moet daar dan in een (korte) brief om vragen.

Stuur je brief naar:

IB-Groep
t.a.v. afd. Klantenservice / Verzoek omzetting prestatiebeurs
Postbus 50002
9702 AB Groningen

Vergeet niet je handtekening te zetten en je correspondentienummer te vermelden.
Dit antwoord verschijnt als je op ib-groep.nl rechtsboven op de link Klantenservice klikt, daarna rechts op "Antwoord op je vraag" onder het kopje "Vraag en antwoord / In drie stappen antwoord op je vraag", vervolgens op "ik volg (straks) een opleiding" en "HBO of universiteit, voltijd", op de trefwoorden 'bachelordiploma afgerond' zoekt en daarna de gevonden vraag "Ik heb mijn bachelordiploma behaald. Zetten jullie mijn prestatiebeurs nu om in een gift?" aanklikt.
  maandag 2 maart 2009 @ 00:05:17 #141
57434 Marloes
Digital Love
pi_66602666
Hartstikke bedankt! Wel raar zeg dat dat niet automatisch gaat. Nouja een kort briefje is ook maar een kleine moeite
The more that I appear.
pi_66948128
Even een stomme vraag.
Ik weet dat als je een OV-kaart hebt, dat mensen met 40% korting mogen meereizen. Maar maakt het nog uit of het een weekend-OV of week-OV is dan? Ik heb zelf een week-OV, dus als ik iemand in het weekend wil meenemen, kunnen we dan allebei met 40% korting reizen?
  woensdag 11 maart 2009 @ 21:25:36 #143
57434 Marloes
Digital Love
pi_66949615
Ja volgens mij heb je altijd 40% korting!
The more that I appear.
  donderdag 12 maart 2009 @ 07:42:11 #144
165633 eriksd
The grand facade...
pi_66958690
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 21:25 schreef Marloes het volgende:
Ja volgens mij heb je altijd 40% korting!
In het weekend kunnen mensen met jou meereizen tegen 40% korting. Doordeweeks geldt de 40% korting niet. (uitgaande van weekkaart)
Bis bis bis
  donderdag 12 maart 2009 @ 13:30:14 #145
57434 Marloes
Digital Love
pi_66968179
Ow.. dan was ik waarschijnlijk in de war met wanneer je zelf een kaartje koopt
The more that I appear.
pi_66976866
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 20:42 schreef sinaasappelsapje het volgende:
Ik weet dat als je een OV-kaart hebt, dat mensen met 40% korting mogen meereizen. Maar maakt het nog uit of het een weekend-OV of week-OV is dan? Ik heb zelf een week-OV, dus als ik iemand in het weekend wil meenemen, kunnen we dan allebei met 40% korting reizen?
Nee, voor de samenreiskorting maakt het niet uit of je een week- of een weekendkaart hebt. Wel maakt het uit op welk moment je reist. Samenreiskorting geldt op een doordeweekse dag vanaf 9.00 uur 's ochtends; in het weekend, op feestdagen, in de maanden juli en augustus geldt de samenreiskorting de hele dag. Reis je dus in het weekend samen met iemand anders, dan kunnen jullie beiden met 40 procent korting reizen.

Bron: Website NS en folder IB-Groep.
  zondag 22 maart 2009 @ 18:33:52 #147
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_67300713
Dit jaar verhuis ik van de middelbare school naar de universiteit. Is het in deze situatie normaal dat mijn studietegemoetkoming in de maanden juli en augustus niet uitgekeerd wordt?
Oh really?
  zondag 22 maart 2009 @ 20:12:20 #148
165633 eriksd
The grand facade...
pi_67303807
quote:
Op zondag 22 maart 2009 18:33 schreef Matthijs- het volgende:
Dit jaar verhuis ik van de middelbare school naar de universiteit. Is het in deze situatie normaal dat mijn studietegemoetkoming in de maanden juli en augustus niet uitgekeerd wordt?
Had ik ook, bleek achteraf onjuist en heb het alsnog gehad.
Bis bis bis
  zondag 22 maart 2009 @ 20:21:11 #149
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_67304107
Hoe heb jij dat geregeld? Ik heb zojuist via IB-groep een wijziging ingevoerd dat ik in de tussentijd ook een vergoeding wil. Even afwachten nu.
Oh really?
pi_67540063
Hoe kan je bij de IB-Groep je e-mail adres veranderen. Online lijkt dat niet te kunnen.

een miniscuul vaag symbooltje links van je adres.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')