abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65737447
Ik lees nu allemaal dingen van stoppen voor Februari, maar als je na 1 jaar stopt, (Aug. t/m Aug) dan zou je basisbeurs toch een gift worden en zou je alleen je Aanv. beurs en OV terugmoeten betalen?
Waarom zie ik dat niet meer staan op de IB -site. Telt dat niet meer?
pi_65771241
Wat een verschrikkelijk incapabele mensen werken er bij de IB-groep, dat de helft ervan ontslagen wordt, stelletje idioten.
Ik support gevallen topclubs!
pi_65771888
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 17:12 schreef Zinedinho het volgende:
Ik lees nu allemaal dingen van stoppen voor Februari, maar als je na 1 jaar stopt, (Aug. t/m Aug) dan zou je basisbeurs toch een gift worden en zou je alleen je Aanv. beurs en OV terugmoeten betalen?
Volgens mij werkte dat nooit zo?
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_65776400
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 17:12 schreef Zinedinho het volgende:
Ga je inlezen ofzo.
pi_65954378
Heb dus 2 jaar geleden studiefinanciëring aangevraagd.
Dit was de gewone basisbeurs.

Nu kom ik erachter dat ik al die tijd recht heb gehad op de aanvullende beurs.
Valt hier nog iets mee te doen ?
Of is he gewoon verschrikkelijk dom dat ik het toen niet goed heb bekeken ?
pi_65964349
Op de website van de IB-Groep kan ik alleen informatie vinden over met terugwerkende kracht een aanvullende toeslag krijgen. Dat is echter bestemd voor scholieren, en ik denk niet dat je een scholier bent. Een telefoontje naar de IB-Groep lijkt me de snelste manier om antwoord op je vraag te krijgen
  vrijdag 13 februari 2009 @ 21:49:56 #133
57434 Marloes
Digital Love
pi_66037452
Geldt een bachelor opleiding nou als een volledig afgeronde opleiding of pas als je je master ook hebt behaald? Dus bijv. je hebt je bachelor afgerond en je wil daarna stoppen, moet je dan je stufi & ov terugbetalen?
The more you try to erase me,
The more that I appear.
  Moderator vrijdag 13 februari 2009 @ 21:51:53 #134
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_66037534
Euh... Bachelor was dacht ik wel goed.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_66242453
IB-groep
Wat een bureaucratische zooi is het ook. Ik verhuis weer van mijn ouders naar een kamer toe dus: uitwonendenbeurs aanvragen

Alleen gaat mijn contract op de 2e van de maand in. 1 dag na de eerste van de maand.
IB-groep gebeld en na de halve instelling aan de lijn gehad te hebben kon iemand me vertellen dat ik toch echt pech had en dat ze controleren of je de eerste dag van de maand ingeschreven staat bij de gemeente. Sta je dat niet, dan krijg je pas de volgende maand een uitwonendenbeurs De enige oplossing volgens haar was bij de gemeente te vragen of ze me al op de 1e van de maand willen inschrijven in het GBA (op het huurcontract staat duidelijk de 2e vermeld).

===

edit; gelukt

[ Bericht 10% gewijzigd door Cerbie op 20-02-2009 18:15:27 ]
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  donderdag 19 februari 2009 @ 17:46:57 #136
165633 eriksd
The grand facade...
pi_66245224
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 16:33 schreef Cerbie het volgende:

je mag blij zijn dat je uberhaupt wat krijgt verwend kreng
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_66310770
Pfff, ik snap er helemaal niks meer van.

Vanaf komende september heb ik geen recht meer op stufi, omdat ik mijn 4 jaar al heb opgebruikt. Omdat ik nog niet klaar ben met mijn studie geeft de IB-groep automatisch aan dat ik vanaf september ¤800 per maand ga lenen. Dat wil ik echter niet, dus ik ben al een uur bezig om een nul-lening aan te vragen, want mijn OV wil ik wil graag houden. Nou kan ik op Mijn IB-groep nergens vinden waar ik dit moet wijzigen. Bij vraag en antwoord staat dat ik een gedeelteljke lening moet aanvragen, maar ik kan nergens vinden waar ik dat moet doen.

Iemand tips?
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
pi_66315358
Je kunt een gedeeltelijke lening aanvragen door in te loggen op Mijn IB-Groep. Ga daar naar Mijn Gegevens. Op het tabblad Persoon zie je staan wat je aangevraagd hebt (bijvoorbeeld 'aanvullende beurs + basisbeurs'). Klik in die rij op de afbeelding met de letter w en kies ervoor de hoogte van je lening aan te passen. Je kunt ook aangeven vanaf wanneer die wijziging moet ingaan. Vanaf daar wijst het zich vanzelf, lijkt me
  zondag 1 maart 2009 @ 17:57:34 #139
57434 Marloes
Digital Love
pi_66588126
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 21:49 schreef Marloes het volgende:
Geldt een bachelor opleiding nou als een volledig afgeronde opleiding of pas als je je master ook hebt behaald? Dus bijv. je hebt je bachelor afgerond en je wil daarna stoppen, moet je dan je stufi & ov terugbetalen?
Ik heb net gezocht op de site van de ib-groep maar ik kan het nergens vinden, is er iemand die het zeker weet?
The more that I appear.
pi_66592114
Het is niet eenvoudig om op de website een antwoord op die vraag te vinden, dat ben ik zeker met je eens. Maar de aanhouder wint
quote:
Vraag. Ik heb mijn bachelordiploma behaald. Zetten jullie mijn prestatiebeurs nu om in een gift?

Antwoord. Heb je een universitaire bachelor in Nederland behaald? Met een universitaire bachelor kun je -alleen op schriftelijk verzoek- drie jaar prestatiebeurs om laten zetten in een gift. Dit gebeurt niét automatisch. Een universitaire bachelor is namelijk geen afsluitend diploma. Een universitaire master is wél een afsluitend diploma. Wil je toch omzetting op basis van je universitaire bachelor? Je moet daar dan in een (korte) brief om vragen.

Stuur je brief naar:

IB-Groep
t.a.v. afd. Klantenservice / Verzoek omzetting prestatiebeurs
Postbus 50002
9702 AB Groningen

Vergeet niet je handtekening te zetten en je correspondentienummer te vermelden.
Dit antwoord verschijnt als je op ib-groep.nl rechtsboven op de link Klantenservice klikt, daarna rechts op "Antwoord op je vraag" onder het kopje "Vraag en antwoord / In drie stappen antwoord op je vraag", vervolgens op "ik volg (straks) een opleiding" en "HBO of universiteit, voltijd", op de trefwoorden 'bachelordiploma afgerond' zoekt en daarna de gevonden vraag "Ik heb mijn bachelordiploma behaald. Zetten jullie mijn prestatiebeurs nu om in een gift?" aanklikt.
  maandag 2 maart 2009 @ 00:05:17 #141
57434 Marloes
Digital Love
pi_66602666
Hartstikke bedankt! Wel raar zeg dat dat niet automatisch gaat. Nouja een kort briefje is ook maar een kleine moeite
The more that I appear.
pi_66948128
Even een stomme vraag.
Ik weet dat als je een OV-kaart hebt, dat mensen met 40% korting mogen meereizen. Maar maakt het nog uit of het een weekend-OV of week-OV is dan? Ik heb zelf een week-OV, dus als ik iemand in het weekend wil meenemen, kunnen we dan allebei met 40% korting reizen?
  woensdag 11 maart 2009 @ 21:25:36 #143
57434 Marloes
Digital Love
pi_66949615
Ja volgens mij heb je altijd 40% korting!
The more that I appear.
  donderdag 12 maart 2009 @ 07:42:11 #144
165633 eriksd
The grand facade...
pi_66958690
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 21:25 schreef Marloes het volgende:
Ja volgens mij heb je altijd 40% korting!
In het weekend kunnen mensen met jou meereizen tegen 40% korting. Doordeweeks geldt de 40% korting niet. (uitgaande van weekkaart)
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  donderdag 12 maart 2009 @ 13:30:14 #145
57434 Marloes
Digital Love
pi_66968179
Ow.. dan was ik waarschijnlijk in de war met wanneer je zelf een kaartje koopt
The more that I appear.
pi_66976866
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 20:42 schreef sinaasappelsapje het volgende:
Ik weet dat als je een OV-kaart hebt, dat mensen met 40% korting mogen meereizen. Maar maakt het nog uit of het een weekend-OV of week-OV is dan? Ik heb zelf een week-OV, dus als ik iemand in het weekend wil meenemen, kunnen we dan allebei met 40% korting reizen?
Nee, voor de samenreiskorting maakt het niet uit of je een week- of een weekendkaart hebt. Wel maakt het uit op welk moment je reist. Samenreiskorting geldt op een doordeweekse dag vanaf 9.00 uur 's ochtends; in het weekend, op feestdagen, in de maanden juli en augustus geldt de samenreiskorting de hele dag. Reis je dus in het weekend samen met iemand anders, dan kunnen jullie beiden met 40 procent korting reizen.

Bron: Website NS en folder IB-Groep.
  zondag 22 maart 2009 @ 18:33:52 #147
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_67300713
Dit jaar verhuis ik van de middelbare school naar de universiteit. Is het in deze situatie normaal dat mijn studietegemoetkoming in de maanden juli en augustus niet uitgekeerd wordt?
Oh really?
  zondag 22 maart 2009 @ 20:12:20 #148
165633 eriksd
The grand facade...
pi_67303807
quote:
Op zondag 22 maart 2009 18:33 schreef Matthijs- het volgende:
Dit jaar verhuis ik van de middelbare school naar de universiteit. Is het in deze situatie normaal dat mijn studietegemoetkoming in de maanden juli en augustus niet uitgekeerd wordt?
Had ik ook, bleek achteraf onjuist en heb het alsnog gehad.
Bis bis bis
  zondag 22 maart 2009 @ 20:21:11 #149
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_67304107
Hoe heb jij dat geregeld? Ik heb zojuist via IB-groep een wijziging ingevoerd dat ik in de tussentijd ook een vergoeding wil. Even afwachten nu.
Oh really?
pi_67540063
Hoe kan je bij de IB-Groep je e-mail adres veranderen. Online lijkt dat niet te kunnen.

een miniscuul vaag symbooltje links van je adres.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')