abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61117064
Tweede week van september heb ik mijn eerste rijles, en
aangezien ik een ongeluk heb gehad (waar ik al snel overheen was)
ben ik toch wel een beetje zenuwachtig.

Hoe ging jullie eerste rijles?
Gelijk zonder fouten?
Of net zoals mijn schoonzus 2 spiegels eraf rijden?

En is het verstandig om eerst theorie-lessen te volgen
als je begint met praktijklessen?
Life is Music
pi_61117155
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 18:41 schreef Fredo55 het volgende:
Tweede week van september heb ik mijn eerste rijles, en
aangezien ik een ongeluk heb gehad (waar ik al snel overheen was)
ben ik toch wel een beetje zenuwachtig.

Hoe ging jullie eerste rijles?
Gelijk zonder fouten?
Of net zoals mijn schoonzus 2 spiegels eraf rijden?

Ik moet nog even wachten voor dat ik achter het stuur zit.
  maandag 25 augustus 2008 @ 18:44:57 #3
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_61117176
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 18:44 schreef Tabloid het volgende:

[..]

Ik moet nog even wachten voor dat ik achter het stuur zit.
Goh, dat had ik nou nooit verwacht.
De nacht verandert iedereen,
kankelul.
  maandag 25 augustus 2008 @ 18:45:26 #4
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_61117185
W?

wat is dat nou weer voor nieuwe shit waar ik niks van af weet?
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_61117191
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 18:44 schreef MarkNMGN het volgende:

[..]

Goh, dat had ik nou nooit verwacht.
Echt niet?
  PR/Manusje van alles maandag 25 augustus 2008 @ 18:46:05 #6
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_61117211
Het is niet nodig om eerst theorielessen te gaan doen. Als je geen ervaring hebt met het besturen van een auto zal je niet gelijk de snelweg opgaan blijft bij een beetje sturen en gas geven.

Bij mij ging het prima
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_61117212
In het begin is alles simpel, omdat je nog niet hoeft op te letten, maar eerst leert de auto te besturen
Na een paar lessen moet je opeens gaan kijken, en wordt het wat moeilijker
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 18:41 schreef Fredo55 het volgende:
In het begin nog niet echt, maar later zeker
Je moet dan zelf situatie inschatten e.d., dus wel handig als je de regels dan weet
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 18:46 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Het is niet nodig om eerst theorielessen te gaan doen. Als je geen ervaring hebt met het besturen van een auto zal je niet gelijk de snelweg opgaan blijft bij een beetje sturen en gas geven.
Zou ik niet te hard roepen, sommige mensen wel
quote:
Bij mij ging het prima
Hier ook
pi_61117215
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 18:45 schreef junkiesietze het volgende:
W?

wat is dat nou weer voor nieuwe shit waar ik niks van af weet?
Dat er een W achter jou moet. Jouw dus.
  maandag 25 augustus 2008 @ 18:46:12 #9
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_61117216
OT:

goed, ik mocht alleen maar sturen niet omdat ik de rest niet kon, maar het mocht gewoon niet

deed mn instructeur bij iedereen zo...
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  maandag 25 augustus 2008 @ 18:47:28 #10
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_61117252
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 18:46 schreef junkiesietze het volgende:
OT:

goed, ik mocht alleen maar sturen niet omdat ik de rest niet kon, maar het mocht gewoon niet

Dat had ik ook. Stond hij even versteld toen ik aan het begin van de tweede les foutloos kon schakelen
De nacht verandert iedereen,
kankelul.
pi_61117253
Oh, en [Centraal] Rijbewijs/Rijlestopic Nummer 107 is mss ook wel leuk
pi_61117295
Wat een verschrikkelijke spelfout in de TT
Brutal. Fucking. Metal.
pi_61117345
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 18:49 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Wat een verschrikkelijke spelfout in de TT
Zeik niet, je snapt het toch.
Life is Music
pi_61117373
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 18:51 schreef Fredo55 het volgende:

[..]

Zeik niet, je snapt het toch.
Geloof je me als ik "nee" zeg?
Brutal. Fucking. Metal.
  maandag 25 augustus 2008 @ 18:52:15 #15
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_61117379
Meteen vol aan de bak moest alles doen behalve kijken. Had in het begin nog niet door hoe de auto op het stuur reageerde. (dus hoeveel je het stuur moest draaien bij een bocht) Waardoor ik meteen op de verkeerde rijbaan zat. Toen ik dat door had ging het prima, is nog allemaal goedgekomen.

Theorielessen heb ik überhaupt nooit gehad, als je een beetje intelligent bent dan kun je het ook door het theorieboek een keer door te lezen en wat examens te oefenen.
  PR/Manusje van alles maandag 25 augustus 2008 @ 18:53:12 #16
Toezicht is gezond!
pi_61117410
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 18:46 schreef Piles het volgende:
In het begin is alles simpel, omdat je nog niet hoeft op te letten, maar eerst leert de auto te besturen
Na een paar lessen moet je opeens gaan kijken, en wordt het wat moeilijker
[..]

In het begin nog niet echt, maar later zeker
Je moet dan zelf situatie inschatten e.d., dus wel handig als je de regels dan weet
[..]

Zou ik niet te hard roepen, sommige mensen wel
[..]

Hier ook
Maar dan moet je ook wel iets kunnen Als je het niet kan ga je echt de snelweg niet op ja misschien als je een idioot als instructeur hebt die toevallig de volgende dag een nieuwe auto gaat kopen
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
pi_61117438
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 18:52 schreef bioloogje het volgende:
Had in het begin nog niet door hoe de auto op het stuur reageerde. (dus hoeveel je het stuur moest draaien bij een bocht) Waardoor ik meteen op de verkeerde rijbaan zat. Toen ik dat door had ging het prima, is nog allemaal goedgekomen.
Ja, dat vraag ik mezelf ook af.
Maar dat zal ik vanzelf wel leren.
Life is Music
pi_61117463
Eerste rijles is wel tof als je uit het niets ineens mag sturen gassen en remmen
pi_61117479
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 18:54 schreef Fredo55 het volgende:

[..]

Heb je echt zo door allemaal
En zodra je de auto doorhebt begint het pas
pi_61117495
Ik hoefde alleen maar te sturen op een verlaten polderweggetje en alsnog durfde ik niet harder dan 60
pi_61117511
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 18:56 schreef Piles het volgende:

[..]

Heb je echt zo door allemaal
Maar bij elke auto is dat wel anders volgens mij,
hoe het stuur op de auto reageert.
Life is Music
  PR/Manusje van alles maandag 25 augustus 2008 @ 18:57:38 #22
Toezicht is gezond!
pi_61117526
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 18:54 schreef Fredo55 het volgende:

[..]

Hopen dat je een auto met stuurbekrachtiging krijgt Dan hoef je het stuur niet meer dan een kwartslag te draaien om een normale bocht te maken.
  maandag 25 augustus 2008 @ 19:01:49 #23
163216 bioloogje
pi_61117667
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 18:57 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Hopen dat je een auto met stuurbekrachtiging krijgt Dan hoef je het stuur niet meer dan een kwartslag te draaien om een normale bocht te maken.
Ik denk dat er maar weinig rijscholen zijn die nog zonder stuurbekrachtiging rijden. Die gasten zitten zelf ook hele dagen in die auto.
pi_61117855
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 18:51 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Geloof je me als ik "nee" zeg?
Wie het niet gelooft is ook een mens.
Life is Music
pi_61119328
Freddie, maak je maar niet ongerust. Zo lang je niet rijdt als toen.. weetjewel? komt alles wel goed.
pi_61119419
Zoals het een echte baas betaamt had ik natuurlijk al flink geoefend met rijden. Toen hij dat dus aan me vroeg kon ik dus gewoon gelijk zelf alles doen, scheelt toch weer die paar lessen.
pi_61119471
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 19:58 schreef StrawberryFields het volgende:
Freddie, maak je maar niet ongerust. Zo lang je niet rijdt als toen.. weetjewel? komt alles wel goed.
Foei, ga weg jij!
Life is Music
  maandag 25 augustus 2008 @ 22:40:24 #28
159757 Gibeon
Open to change
pi_61124948
Pak de auto van je ouders en ga er meer rijden, scheelt met de eerste les, weet je meteen al wat de auto wel (en niet) kan Sowieso ben je met je brommerrbw al in het voordeel qua kennis van regels, alleen het is de vraag of je ze ook toepast of dat je rijstijl kudt is, dan moet je alles weer afleren
pi_61125074
Mijn eerste rijles was tof.

[ Bericht 57% gewijzigd door MASD op 26-08-2008 20:30:41 ]
zakelijk
pi_61125086
ik was gewend om wel eens in een trekker te rijden dus schakelen kon ik al wel, maar de eerste keer remde ik iets te krachtig verder alles wel goed gegaan (21lessen rijbewijs alles in 1 x )
Zorg wel dat je goed leert voor je theorie examen want als je ziet hoeveel er daar zakken wat niet nodig hoeft te zijn...
  maandag 25 augustus 2008 @ 23:06:12 #31
163216 bioloogje
pi_61125803
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 22:44 schreef kloas_wokkel het volgende:
ik was gewend om wel eens in een trekker te rijden dus schakelen kon ik al wel, maar de eerste keer remde ik iets te krachtig verder alles wel goed gegaan (21lessen rijbewijs alles in 1 x )
Zorg wel dat je goed leert voor je theorie examen want als je ziet hoeveel er daar zakken wat niet nodig hoeft te zijn...
idd bij mij was toen 3/4 gezakt. Stelletje tokkies 1x boek doorlezen was voldoende.
pi_61125945
ik heb zo'n ANWB cd-rom gebruikt waar van die oefen examens opstaan alle 8 gemaakt. had niet eens een boek 't staat ook wel ergens op internet. had 2 fout dus dat was wel netjes
pi_61127271
Theorie moet je gewoon serieus nemen, een hoop mensen doen dat niet, maarja, dat zijn ook de tokkies die later in een Golf/CRX/Kadett GSI gaan rijden. Het is niet moeilijk, je moet alleen goed lezen en kijken, dan weet je het antwoord meestal wel.

Voor m'n praktijkexamen ben ik 1 keer gezakt, omdat ik na 5 minuten een ingreep had, en ik daarom dacht dat ik het wel kon vergeten, en ik daardoor m'n hoofd er niet bij had en gehaast reed. De tweede keer ging heel relaxed met een prettige examinator. Weet je hoe irritant het is als een examinator bij elke zin die hij zegt je eigen naam zegt. "En CasB, wat doe je voor werk?" "Heb je nog hobbies, CasB?", "Wat doe je voor de rest in de vrije tijd CasB?" "Nou, CasB, dan gaan we zo naar links", en dat een half uur lang. Dat trok ik ook heel slecht. Die ingreep begreep ik ook niet, maar dat terzijde.

Maar heel simpel: Je moet het rijden serieus nemen, en ja, in het begin zul je zenuwachtig zijn, dat had ik na 10 lessen nog, ook al ging het wel redelijk. Bij de eerste les moest ik gelijk iemand naar huis brengen, en die vertelde me vrolijk dat ze de eerste les er een spiegel af had gereden, dan ben je ook wel wat voorzichtiger (maarja, het was een vrouw ).
pi_61127447
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 23:51 schreef CasB het volgende:
maarja, dat zijn ook de tokkies die later in een Golf/CRX/Kadett GSI gaan rijden.
golf is geen tokkie auto
zolang hij origineel blijft en er geen 20000 watt versterker inzit
rijd zelf in een golf variant (van mn ouders)
pi_61127919
Golf is wel een tokkie auto. Wat zie je er in: Petjesvolk of bejaarden. Oftewel, ze kunnen allebei niet rijden.

En je rijdt in een Golf Variant, dus een stationawgon, tja, die vallen over het algemeen wel mee. Alleen snap ik dan niet waarom je ouders geen Passat stationwagon hebben.
pi_61128112
Eerste rijles met m'n vader gereden.
Zo'n 2 uren, beetje rustige route.

Schakelen en bediening had ik allemaal al een beetje geoefend een paar jaar eerder, dus we konden gelijk gaan rijden.
De eerste rit ging wel redelijk, motor 1x laten afslaan, verder erg moe na het rijden.
pi_61128174
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 00:18 schreef CasB het volgende:
En je rijdt in een Golf Variant, dus een stationawgon, tja, die vallen over het algemeen wel mee. Alleen snap ik dan niet waarom je ouders geen Passat stationwagon hebben.
prijs verschil denk ik
deze auto zit de meeste luxe wel op en diesel dus wat wil je nog meer
pi_61128235
Nou, iets wat niet op een Golf lijkt.
pi_61128434
een trabant
pi_61128836
Hartstikke spannend de eerste keer, 2e en 3e keer ook wel.
Daarna wil je er zo snel mogelijk vanaf en gewoon je rijbewijs hebben Omdat je moe wordt van't geles van je instructeur

Theorielessen zijn nergens voor nodig, eerst gewoon lekker lessen en na 10 lessen oid is je theorie aanvragen.. Sowieso lessen? Bestaan die? Gewoon boekje goed lezen en boel computertoetsjes maken en 't moet gewoon lukken, tenzij je echt HEEL ERG slecht bent in leren.

En dan in 1 keer je rijbewijsje halen net als ik!

[ Bericht 0% gewijzigd door Elvanera op 26-08-2008 01:25:26 ]
pi_61128987
Had eerst een proefles ofzo, gewoon enkel sturen, ging veel gemakkelijker af dan gedacht. Eerste les vrijwel net zo, af en toe wat gassen. Komt langzamerhand meer en meer bij, zit immers op de 20 ofzo, theorie oefenen had ik al vooraf gedaan (enkel tentamens gedaan over paar maanden verspreid, dat was het) dus bij 6 lessen had ik mijn theorie al binnen Oo
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 09:55:27 #42
176844 Liebe
scheisse passiert
pi_61132223
Eerste rijles was in december 2007 om half acht savonds. Een mistige en donkere avond.

En dan maar op onbekende polderweggetjes karren, en een instructeur die zegt 'Jaaa beetje gas bij'. Heerlijk.
Hé meid, hé gozer, dat jij een minderwaardigheidscomplex hebt betekent nog niet dat je niet dom en lelijk bent.
pi_61148214
De eerste helft leren schakelen op een industrieterrein, en de tweede helft de weg op. Niet veel bijzonders eigenlijk.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:29:04 #44
165512 MASD
Music is dead.
pi_61148517
Binnenkort begin ik aan mijn rijlessen. heb al wel zo gereden met mijn ouders ernaast, was wel te doen, na 10 minuten ging het al vlot.
Long live music.
pi_61148646
Ik mocht tijdens mijn eerste rijles alleen maar sturen vanaf thuis waar ik werd opgehaald. Daarna ging ik naar een parkeer plaats waar ik eerst de uitleg kreeg over hoe een versnellingsbak werkt etc. Daarna mocht ik proberen op te trekken en uiteraard remmen.
Best wel zweet handjes toen
pi_61182130
ik kreeg de vraag of ik al es eerder gereden had.
Ja dus, nogal vaak + aardig wat trekker gereden, mocht dus ook gelijk achter het stuur.
mocht alles al doen, sturen gassen, schakelen, alles
gelijk eerste les ook al op de autoweg

ging heerlijk lekker rijden, alleen reed volgens mn instructeur te agressief
maandag mag ik weer, heb dan mn 3e les
Glimlachen is de meest elegante manier om je tegenstander je tanden te laten zien
  donderdag 28 augustus 2008 @ 00:51:22 #47
226055 Aapje.
Ces't ton boy boy!
pi_61182197
Ik liet hem twee keer afslaan maar fouten maakte ik niet echt. Wel ergerde ik me eraan dat die man liep uit te leggen waar welk pedaal voor was en hoe je moest schakelen, en daarmee doorging toen ik zei dat ik het allang wist Na 3 lesjes kon ik vrolijk rondkarren en na 15 lesjes slaagde ik voor m'n eerste examen
Hihi.
pi_61183398
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 00:47 schreef Ferrox het volgende:
ik kreeg de vraag of ik al es eerder gereden had.
Ja dus, nogal vaak + aardig wat trekker gereden, mocht dus ook gelijk achter het stuur.
mocht alles al doen, sturen gassen, schakelen, alles
gelijk eerste les ook al op de autoweg

ging heerlijk lekker rijden, alleen reed volgens mn instructeur te agressief
maandag mag ik weer, heb dan mn 3e les
Sorry to burst your bubble, schijnt dat er wel heel wat mensen zijn die gassen/schakelen/sturen de eerste les krijgen. Sterker nog zelfs eerste les de snelweg opgaan (want dan ben je gelijk van die angst af is zeg maar het idee)

Hoe dan ook succes!
pi_61238437
Mijn eerste rijles ging echt goed. Maarja ik had ook al een paar keer in mijn tienerjaren geoefend samen met mijn moeder en haar auto dus ik wist al een klein beetje hoe en wat.

Nu nog bezig met rijlessen. Gaat opzich nog steeds goed, alleen het inzicht moet verbeterd worden. Maarja das ook een bekend probleem bij vele!

Groetjes, Mandy
pi_61238475
Mijn eerste rijles ging wel okay. Uurtje rijden, alleen sturen en gas geven. Weinig bijzonders en twee maanden en 24 lessen later succesvol geslaagd .
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 02:03:53 #51
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_61238507
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 18:52 schreef bioloogje het volgende:
Meteen vol aan de bak moest alles doen behalve kijken. Had in het begin nog niet door hoe de auto op het stuur reageerde. (dus hoeveel je het stuur moest draaien bij een bocht) Waardoor ik meteen op de verkeerde rijbaan zat. Toen ik dat door had ging het prima, is nog allemaal goedgekomen.

Theorielessen heb ik überhaupt nooit gehad, als je een beetje intelligent bent dan kun je het ook door het theorieboek een keer door te lezen en wat examens te oefenen.
Hehehe ja het stuur

Ik wilde de bocht om en op de pc is het een clickje in het echte leven kost het wat meer moeite De eerste les heb ik wat op rustige plattelands wegen gereden ging best relaxed.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_61252897
Mijn eerste rijles was best wel gaaf.
Met windkracht 6 en regen voor het eerst leren schakelen, weggetje van 700 meter op en neer en daarna zei mijn instructeur, rij maar naar Emmeloord (15 kilometer verderop), daar gelijk de stad in.
Meteen fietsers die geen voorrang aan me verleenden bijna op de motorkap.

Zweet in de handen maar wel cool!
  zondag 31 augustus 2008 @ 12:32:54 #53
159757 Gibeon
Open to change
pi_61262582
Ja in Emmeloord word je elke dag bijna dood gereden door die lesauto's ja, werkt wel goed

IedeK: Iede Klaas?
  zondag 31 augustus 2008 @ 12:35:22 #54
85998 Mattt
No Americans in Bagdad !
pi_61262639
Eerste rijles, was ook vrij zenuwachtig. En gelijk de snelweg op . Stond er zelf toen ook verbaasd van, maar zeker niet verkeerd om het gelijk zo aan te pakken. Heb nu gelukkig al lang mijn rijbewijs .
And there are still no americans in Bagdad !!
pi_61263408
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 12:32 schreef Gibeon het volgende:
Ja in Emmeloord word je elke dag bijna dood gereden door die lesauto's ja, werkt wel goed

IedeK: Iede Klaas?
pi_61264956
ik vind het feit dat je geen theorie hebt moeten doen voor je begint te leren rijden wel raar. In belgie moet je eerst theorieexamen afleggen vooraleer je rijlessen kan volgen.

Mijn eerste les verliep heel erg vlot. Had al wat ervaring met het rijden in de tuin dus kon ik direct alles zelf doen die les. Normaal gezien deed instructuer de pedalen bij z'n andere studenten. Ik weet ook nog dat m'n lessen steeds korter werden. En dat we meestal gewoon reden naar de stad waar ik studeerde en hij dan op z'n alleen naar huis reed, had ik maar 1u en een kwart les, maar meer was niet nodig.
pi_61285030
Mijn eerste rijles ging echt goed.
Het was een verrassing voor m'n 18e verjaardag.

Ik moest m'n handen voor m'n ogen houden, en toen ik de oprit afliep mocht ik m'n handen weghalen. Dan zie je opeens een lesauto staan, en denk je; NOOOO (omdat ik wel een eerder reed met m'n pa en dat ging niet helemaal goed ).

Ik dacht eerst dat ik het niet leuk zou vinden, maar toen ik eenmaal achter het stuur zat, ging alles wel goed.
  maandag 1 september 2008 @ 12:03:04 #58
162594 dikkekaas
crazy legoracer
pi_61287914
Mijn eerste rijles ging ook best goed, maar het enige wat ik moest bedienen was dan ook het stuur Toen was rijles ook nog leuk. De paar lessen erna is het ook nog leuk maar na een les of 15 heb je het helemaal gehad en wil je gewoon je rijbewijs
pi_61288385
Ik vond het best wel spannend, maar viel eigenlijk reuze mee. We gingen eerst naar een rustig landweggetje om te leren hoe je auto moest starten enzo, gas geven, en daarna op terrein van MacDonalds gingen we bochten oefenen. En toen dat allemaal lukte mocht ik rest van les gewoon door de buurt heen rijden, maximaal 100 km/u. Hoefde alleen zelf te sturen, gassen en remmen, schakelen deed instructeur. Inmiddels heb ik al bijna 2 jaar mn rijbewijs, maar geen eigen auto. Rijdt wel af en toe in de auto van mn vriend, om het een beetje bij te houden allemaal
  maandag 1 september 2008 @ 18:16:40 #60
159757 Gibeon
Open to change
pi_61297858
quote:
Op maandag 1 september 2008 12:19 schreef Sylvana het volgende:
En toen dat allemaal lukte mocht ik rest van les gewoon door de buurt heen rijden, maximaal 100 km/u.
Welke buurt woon jij?
pi_61298411
quote:
Op maandag 1 september 2008 18:16 schreef Gibeon het volgende:

[..]

Welke buurt woon jij?
Zal wel aan mn dialect liggen dan, met buurt bedoel ik dus omgeving, dus beetje door de dorpjes in de buurt heen rijden, over provinciale weg enzo
pi_61336456
Gewoon relaxed. Ik was eerst heel zenuwachtig maar het is best makkelijk, en je leert het snel. En kijk eens om je heen, zelfs je oma kan autorijden. Dan kan jij het ook wel toch
Zorg dat je op je gemak bent!
Love is in the Airrr.. Betta put on a Gasmask ;)
pi_61342125
Ik heb een paar weken geleden mijn intest gehad, over 2 weken eerste rijles en 2 dagen erna theorie examen
pi_61420560
Ik ben blij dat ik me rijbewijs al heb
pi_61435554
Eerste rijles ging prima hier Niks of niemand geraakt, maar moest wel meteen alles zelf doen. Niet het spiegels kijken, maar wel schakelen
Nu alleen nog ff snel mn theorie halen en ik mag waarschijnlijk binnenkort op voor mn praktijk
Life is the road
Now and forever
Wonderful journey
Richard Marx & Donna Lewis - At The Beginning
  zondag 7 september 2008 @ 12:31:41 #66
162594 dikkekaas
crazy legoracer
pi_61445277
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 21:13 schreef -Marlii- het volgende:
Eerste rijles ging prima hier Niks of niemand geraakt, maar moest wel meteen alles zelf doen. Niet het spiegels kijken, maar wel schakelen
Nu alleen nog ff snel mn theorie halen en ik mag waarschijnlijk binnenkort op voor mn praktijk
Hip, ik mocht alleen sturen tijdens mijn eerste rijles Gelukkig is het allemaal goedgekomen en ben ik al een tijdje blij bezitter van m'n rijbewijs Succes!
pi_61472551
Vanochtend eerste rijles gehad. Alles gedaan behalve kijken, ging opzich wel goed.
Was trouwens de eerste die les kreeg in deze auto want die was compleet nieuw
pi_61477523
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 18:46 schreef junkiesietze het volgende:
OT:

Hoor je inderdaad best wel vaak, dat je de eerste les alleen mag sturen, of alleen schakelen of weet ik veel wat. Ik moest de eerste les gelijk alles doen. Vond het doodeng, maar ik denk dat je het wel 't snelst leert wanneer je gewoon gelijk leert alles tegelijk te doen.
pi_61531808
quote:
Op maandag 8 september 2008 13:41 schreef Genius-F het volgende:
Vanochtend eerste rijles gehad. Alles gedaan behalve kijken, ging opzich wel goed.
Was trouwens de eerste die les kreeg in deze auto want die was compleet nieuw
ik begrijp eigenlijk nog altijd niet hoe je moet rijden zonder te kijken, lijkt me redelijk gevaarlijk eigenlijk.
pi_61531908
Mijn eerste rijles was 10 en een half jaar geleden. Mocht gelukkig gelijk alle pedalen en zo gebruiken.
pi_61532032
Ik kon al auto rijden, dus daar had ik wel een klein voordeeltje mee.

Instructeur: Kun je al auto rijden?
Ik: Ja.

Hij: Rij hier de poort maar uit en rij maar de weg op.
Ik: Oké.
En een klein maandje later had ik het rijbewijs al binnen.
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
pi_61553449
Ging best goed, ik moest alles gelijk zelf doen eigenlijk, schakelen, gas geven etc, en ik schrok wel want ik moest gelijk de hogering op en daarna de snelweg, terwijl ik dacht dat we alleen op een parkeerplaats gingen kloten.
Maar alles ging chill, op de terugweg kwamen we bij een stuk met 7 rotondes achter elkaar, en terugschakelen had ik af en toe moeite mee, maar achteraf zij hij dat hij dat stukje koos om me te testen.

Ik ging ook een bocht in met iemand aan de binnenkant naast me, zegmaar 2 banen, en hij was bang dat ik teveel ging insturen dat ik tegen hem zou aanknallen, maar dat ging ook prima.
  maandag 15 september 2008 @ 16:16:33 #73
165512 MASD
Music is dead.
pi_61648187
Deze zaterdag heb is dus mijn eerste gehad Ik kreeg eerst een korte uitleg en daarna gingen we meteen de weg op. We hebben vooral veel zitten oefenen met schakelen. Het ging echt heel goed en het was tof.

Lessen in een BMW 320d ftw
Long live music.
pi_61681184
Ik mocht meteen laten zien hoeveel ervaring ik al had..
Ik hoef maar 10 lessen te nemen en vervroegd..
Nu alleen leren voor theorie en ik kan er tegen aan.. (Legaal )

* Turquaz52 Kwam gister met 200km/pu terug vanuit A'Dam naar Venlo
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_61685284
Was nerveus als de pest. Eerste les alleen sturen, en toen in die les leren gas geven en remmen. 3 maanden later was ik in 1 keer geslaagd .

Theorielessen zijn inderdaad niet nodig trouwens.
Geen referral hier.
pi_61740480
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 18:53 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Maar dan moet je ook wel iets kunnen Als je het niet kan ga je echt de snelweg niet op ja misschien als je een idioot als instructeur hebt die toevallig de volgende dag een nieuwe auto gaat kopen

wat een onzin, toen ik 4 jaar geleden mn 1e rijles had ging ik gewoon gelijk de snelweg op, mn broertje is net aan het lessen en die ging ook gewoon gelijk naar Bussum. Je instructeur heeft ook pedalen hoor, die let echt wel op. Anders zou je nergens kunnen rijden want op een industrieterrein kan je je ook te pletter rijden.
Als je vind dat tegenwoordig alles te snel gaat, moet je eens in de rij gaan staan bij het postkantoor....
pi_61747283
quote:
Op donderdag 18 september 2008 20:58 schreef DevilsChase het volgende:

[..]

wat een onzin, toen ik 4 jaar geleden mn 1e rijles had ging ik gewoon gelijk de snelweg op, mn broertje is net aan het lessen en die ging ook gewoon gelijk naar Bussum. Je instructeur heeft ook pedalen hoor, die let echt wel op. Anders zou je nergens kunnen rijden want op een industrieterrein kan je je ook te pletter rijden.
En het gevaar voor anderen is geen factor?
Geen referral hier.
pi_61763606
Ik mocht met mijn eerste les ook de snelweg op, eerst wel de provinciale wegen,. maar later op de terugweg wel snelweg dus.
Maar het voordeel was dat ik al redelijk goed auto kon rijden, en ik eerder mijn motor-rijbewijs heb gehaald.

Maar tegenwoordig zijn het er erg weinig die de eerste les de auto-snelweg op mogen.
Back to the 70's
pi_61767229
Ik ging 2e les de snelweg op, werd me gelijk verteld dat ie dat normaal altijd de eerste les doet en was verbaasd dat ie het vergeten was bij mij te doen.
  woensdag 24 september 2008 @ 00:25:40 #80
156009 sakeh
http://www.all-about.tv/
pi_61867288
Had eerst een introductie les, stelde geen bal voor
pi_61871927
Tering, ik wil ook gaan lessen.
Maar ze hebben een tijdelijke klantenstop, omdat het gewoon té druk is.
Misschien andere rijschool opzoeken.
Life is Music
pi_61874796
Morgen Theorie examen, en niks geleerd
Quote van Tjabbo:
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
pi_61874901
quote:
Op woensdag 24 september 2008 12:41 schreef Turquaz52 het volgende:
Morgen Theorie examen, en niks geleerd
Leren jij !!
Life is Music
  woensdag 24 september 2008 @ 14:42:28 #84
228866 DarkDream
Blue eyes, dark hair.
pi_61877536
Ja prima, hoefde alleen nog maar te sturen.
  vrijdag 26 september 2008 @ 20:43:13 #85
53151 T42
Pinball Wizard
pi_61940075
ik kon al rijden opgegroeit met auto's dus meteen flinke ronden gemogen als 1e les
wel 2x gezakt ik reed te pittig
pi_61943332
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 20:43 schreef T42 het volgende:
ik kon al rijden opgegroeit met auto's dus meteen flinke ronden gemogen als 1e les
wel 2x gezakt ik reed te pittig
mijn examinator zei dat het niet de bedoeling was dat de passagiers op de achterbank van links naar rechts worden geslingerd, was er wel door
  vrijdag 26 september 2008 @ 22:52:55 #87
53151 T42
Pinball Wizard
pi_61943527
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 22:45 schreef Archont het volgende:

[..]

mijn examinator zei dat het niet de bedoeling was dat de passagiers op de achterbank van links naar rechts worden geslingerd, was er wel door
dan moetten ze maar gordels dragen bij mij in de auto is dat dan wel probleem ik heb geen gordels in me auto namelijk
pi_61949842
43 goed..
En dat door niet eens te leren..

Maarja, nieuwe examen is ingekocht.. binnenkort heel snel die roze pasje
Quote van Tjabbo:
pi_61949845
Ik ben teminste eerlijk.. en lul er niet om
Quote van Tjabbo:
pi_62001112
Volgende week maandag om 15u mijn eerste rijles.
Life is Music
pi_62001161
quote:
Op maandag 29 september 2008 17:25 schreef Fredo55 het volgende:
Volgende week maandag om 15u mijn eerste rijles.
Bedankt voor de waarschuwing

Flauw
pi_62001231
quote:
Op maandag 29 september 2008 17:26 schreef Piles het volgende:

[..]

Bedankt voor de waarschuwing

Flauw
Dat zei een collega ook al.
Life is Music
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 13:50:57 #93
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_62126435
Eerste rijles? Ik dacht dat ik gelijk met mijn fiets op men bakkes lag.
Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 13:54:21 #94
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_62126497
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 22:52 schreef T42 het volgende:

[..]

dan moetten ze maar gordels dragen bij mij in de auto is dat dan wel probleem ik heb geen gordels in me auto namelijk
stoer hoor opscheppen, alleen maar omdat er geen gordels in je fiat panda zitten hoef je niet gelijk te doen of je een porsche hebt or what ever.
Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
pi_62126680
Eerste rijles....op mijn verjaardagen. Hele dikke mist dat was wat minder, alleen even gestuurd dat uurtje, naar een parkeerterein gereden en daar had ze wat pylonnetjes neergezet. En mocht ik flink slalommen en zelf het gas bedienen.

Ging goed verder
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_62131700
Bij mijn eerste rijles viel ik de hele tijd. Deed echt pijn!

O, wacht, je bedoelt met de auto? xD
Nee daar ben ik nog niet aan toe...
Regel 1. Huntem heeft altijd gelijk.
Regel 2. Heb ik geen gelijk? Zie regel 1.
pi_62148647
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 13:54 schreef porsche1 het volgende:

[..]

stoer hoor opscheppen, alleen maar omdat er geen gordels in je fiat panda zitten hoef je niet gelijk te doen of je een porsche hebt or what ever.
Jij kent T42 niet eens..
En ehmm.. hij is echt wel een van de enige op Fok! die niet opschept over zijn spullen, hij Is er gewoon trots op
Vooral zijn Rat-Kever.. daar kun je toch niet over opscheppen..??
Quote van Tjabbo:
pi_62149782
Ik hoop dat het morgen beter weer is.
Life is Music
pi_64549869
Over 1 maand heb ik mijn eerste rij les bij bos en veenstra in Hilversum, Moet ik nou gaan lessen in een Automaat of in een Schakel?
Automaat lijkt mij zelf het makkelijkst aangezien ik niet zo`n super goede motoriek heb, maar als je schakel hebt dan heb je meer keuze uit auto`s en je hebt minder brandstof verbruik...

Hoe is een rijles eigenlijk?, Wat als je alles al mag doen?, Ga je dan ook meteen de snelweg op of zo?
  donderdag 1 januari 2009 @ 12:33:10 #100
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_64552120
gewoon schakel, anders moet je later voor je schakel omdat je alleen automaat hebt.
En wat je mag doen hangt van jou als persoon af
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_64552267
eerste les:
instructeur: "Rij maar even de wijk uit..."
ik: "Ok, ik neem aan dat je hiermee kunt sturen? "
instructeur:
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_64552276
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 12:33 schreef kanovinnie het volgende:
gewoon schakel, anders moet je later voor je schakel omdat je alleen automaat hebt.
En wat je mag doen hangt van jou als persoon af
Sluit ik me geheel bij aan, als je automaat afrijdt mag je alleen in een automaat rijden, kan nog weleens lastig zijn.

En schakelen ach, als je het eenmaal door hebt is het een peuleschil . Denk maar aan een fietsversnelling, zet hem in 1...ga je je de pleures trappen ga je naar 2, etc. Dan nog de koppeling erbij en klaar is kees
Top 5 China producten
pi_64574534
Pieuw ja best wel raar de auto sloeg steeds af ik was nerveus. en dacht altijd.. appeltje eitje maar dat viel dus erg tegen
  vrijdag 2 januari 2009 @ 14:51:38 #104
177619 Duvel86
Schuim op mn bek maar niet gek
pi_64578920
Als je op n schakelbrommer kan rijden kan je ook in een auto rijden..zo denk ik altijd maar. Vaak is het probleem alleen dat je voor je gevoel allemaal handelingen tegelijk moet doen..bijv: als je op een rotonde afkomt.

Als je het eenmaal doorhebt is het een eitje.
pi_64583404
wel even zeggen dat met de wagen rijden wel een pak meer is dan enkel het rijden zelf. Dat is idd het gemakkelijke deel, al de rest, afstanden en snelheden inschatten bvb is het moeilijke werk.
  maandag 5 januari 2009 @ 14:48:11 #106
205614 Vono
Insert gay motivational quote
pi_64686571
ik reed 4 man dood
pi_64687326
quote:
Op maandag 5 januari 2009 14:48 schreef Vono het volgende:
ik reed 4 man dood
ach valt wel mee, ik weet nog een ander lesser die de auto 40x heeft afgeslagen in 1 les.. dat vind ik erg
Quote van Tjabbo:
pi_64687488
quote:
Op maandag 5 januari 2009 15:08 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

ach valt wel mee, ik weet nog een ander lesser die de auto 40x heeft afgeslagen in 1 les.. dat vind ik erg
Dan ben ik ook wel een beetje benieuwd naar de instructeur, de lesser zit natuurlijk wel achter het stuur en bedient de pedalen, maar als instructeur heb je dan toch iets niet goed aangeleerd lijkt me.
Top 5 China producten
  maandag 5 januari 2009 @ 15:14:42 #109
238762 Skylark.
Mijn witte lach en ik.
pi_64687590
Mijn rij-instructeur:
"Wat weet je al?"
Ik:
"Waar zit de riem?"
zwakken overleven moeilijk, sterken zitten in de wolken
pi_64688308
quote:
Op maandag 5 januari 2009 15:12 schreef rene90 het volgende:

[..]

Dan ben ik ook wel een beetje benieuwd naar de instructeur, de lesser zit natuurlijk wel achter het stuur en bedient de pedalen, maar als instructeur heb je dan toch iets niet goed aangeleerd lijkt me.
Het was een meisje van 18
quote:
Op maandag 5 januari 2009 15:14 schreef Skylark. het volgende:
Mijn rij-instructeur:
"Wat weet je al?"
Ik:
"Waar zit de riem?"
Om je broek, Duhh!!!
Quote van Tjabbo:
pi_64694366
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 01:58 schreef maruda het volgende:

Nu nog bezig met rijlessen. Gaat opzich nog steeds goed, alleen het inzicht moet verbeterd worden. Maarja das ook een bekend probleem bij vele!

Het inzicht kwam bij mij pas toen ik af moest rijden ging opeens echt ontzettend goed, ook lekker doorstromen op de rotonde (daarvoor echt heel traag, steeds maar wachten als je eigenlijk kon rijden) en dat gaat allemaal ook steeds beter nu ik mijn lelijke roze dinges heb
pi_64694714
Oh enne mijn eerste les mocht ik alleen gas geven en sturen en op het eind een beetje remmen (remde zij mee) en ik mocht gelijk 80km/u rijden .
Sturen vond ik wel echt lastig in het begin! Ging veel zwaarder dan ik dacht dus bochtjes te krap insturen, op klinkerweggetjes helemaal linksrijden en niet meer naar rechts durven omdat ik totaal de breedte van de auto rechts niet kon inschatten echt het idee dat ik ieder moment een spiegel eraf kon rijden . Vind krappe klinkerweggetjes trouwens nog steeds absoluut niet fijn!

En rijden gaat nu goed vind ik zelf alleen vriendlief heeft natuurlijk van alles op te merken . Verschil is dan ook dat ik mijn rijbewijs net een maand heb en hij heeft hem 2 jaar |P
pi_64699947
Eerste les,

Rij maar even achteruit van de oprit af, ik doe wel gas geven.

Fijn aan de doorlopende weg wonen.
Aha.
pi_64726673
mijn 1e les: ok, daar zit het stuur, koppeling, rem, gas, start de auto maar. gaan we rijden, kijk uit voor dat stoepje *kadeng*, koppeling op laten komen en gas...nu ga je te hard, gas lo...ja goed, nu door, koppeling in, ja en dan gas los ja, nee niet allebei tegelijk...
pfff wie laat een kind nou voor het eerst autorijden als je pas net weet dat de bestuurder linksvoorin zit... je laat zo iemand toch niet gas, rem én koppeling doen? ok..hij schakelde door maar jezus christus zeg!!!

oh...ik ga trouwens 24 februari afrijden *hoop ik*
pi_64732786
Ik hoefde alleen te gassen en te sturen. Ging wel lekker. Dan heb je dat stuurgevoel een beetje, en kan je je de volgende lessen meer bezighouden met remmen, koppelen en schakelen.
.
pi_64739615
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 13:41 schreef MP1917 het volgende:
mijn 1e les: ok, daar zit het stuur, koppeling, rem, gas, start de auto maar. gaan we rijden, kijk uit voor dat stoepje *kadeng*, koppeling op laten komen en gas...nu ga je te hard, gas lo...ja goed, nu door, koppeling in, ja en dan gas los ja, nee niet allebei tegelijk...
pfff wie laat een kind nou voor het eerst autorijden als je pas net weet dat de bestuurder linksvoorin zit... je laat zo iemand toch niet gas, rem én koppeling doen? ok..hij schakelde door maar jezus christus zeg!!!

oh...ik ga trouwens 24 februari afrijden *hoop ik*
Veel Suc6!
Khoop dat je het haalt..
Quote van Tjabbo:
pi_64739883
Ik heb de laatste dag van me 6-daagse erop zitten en gaat allemaal lekker.:D

Eerste rijles mocht ik meteen alles. Op een weg waar we 80 mochten, reedt ik natuurlijk 90.:P Alleen bij 't wegrijden van huis ging 't bijna mis, omdat ik natuurlijk totaal niet wist hoe dat sturen ging, maar heb de boom nog kunnen ontwijken.

Verder met de sneeuw van maandag rondjes mogen scheuren op een parkeerplek, vol gas en naa rlinks steuren. Erg geinig. Door de MacDrive geweest en een noodstop gedaan met 80 km/u.

Nu zou ik dus morgen afrijden, maar dat is nog even afwachten gezien 't weer.Sowieso nog één uurtje rondrijden.:D
Go with the flow
pi_64740714
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 19:06 schreef SnowAngel1 het volgende:
Ik heb de laatste dag van me 6-daagse erop zitten en gaat allemaal lekker.:D

Eerste rijles mocht ik meteen alles. Op een weg waar we 80 mochten, reedt ik natuurlijk 90.:P Alleen bij 't wegrijden van huis ging 't bijna mis, omdat ik natuurlijk totaal niet wist hoe dat sturen ging, maar heb de boom nog kunnen ontwijken.

Verder met de sneeuw van maandag rondjes mogen scheuren op een parkeerplek, vol gas en naa rlinks steuren. Erg geinig. Door de MacDrive geweest en een noodstop gedaan met 80 km/u.

Nu zou ik dus morgen afrijden, maar dat is nog even afwachten gezien 't weer.Sowieso nog één uurtje rondrijden.:D
Maar wat heb je nou zeg maar allemaal gedaan die zes dagen, heb me rijbewijs inmiddels al maar gewoon de normale manier zeg maar, 2 uurtjes lessen per week zoiets. Want ben je nu ook druk bezig met kijken? Daar was ik nog het langste mee bezig
Top 5 China producten
pi_64745764
Ik werd op mijn vijfde les geramd door een vrachtauto. Kapot geschrokken :|

Nu heb ik mijn rijbewijs en kan ik je alleen maar uitlachen.
pi_64746915
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 21:07 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Ik werd op mijn vijfde les geramd door een vrachtauto. Kapot geschrokken :|

Nu heb ik mijn rijbewijs en kan ik je alleen maar uitlachen.
Wtf
Quote van Tjabbo:
pi_64746991
Was overigens niet mijn schuld, stond te wachten voor het stoplicht, werd toen van achter geramd door die vriendelijke chauffeur.
pi_64769764
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 19:25 schreef rene90 het volgende:

[..]

Maar wat heb je nou zeg maar allemaal gedaan die zes dagen, heb me rijbewijs inmiddels al maar gewoon de normale manier zeg maar, 2 uurtjes lessen per week zoiets. Want ben je nu ook druk bezig met kijken? Daar was ik nog het langste mee bezig
Je krijgt eerst een intake gesprek, dan wordt er gekeken wat je allemaal al kan. Aan 't einde van die les dan wordt er besproken of je nog lessen nodig hebt voor je met e 6-daagse begint. In die lessen voor de 6-daagse ben je bezig met 't besturen van de auto en minimaal met kijken.

In de 6-daagse zelf ben je in 't begin nog steeds bezig met 't besturen en dan ga je ook al vaak op de 2e dag beginnen met kijken. Daarbij natuurlijk het inparkeren, hellingproef, wegrijden etc.

Ikzelf vond 't allemaal wel gemakkelijk gaan. Heb wel een dag gehad dat 't gewoon niet goed ging, maar de andere dagen ging super. Het kijken zat er ook al snel in. Dat scheelt sowieso heel erg.

Wat er gebeurd als je moeite hebt met al dat gekijk, weet ik eigenlijk niet wat er gebeurd. Me mede rijden heeft er wel moeite mee, maar er wordt wel meer aandacht aan besteed dan bij mij.
Ik mocht ook de 'leuke' dingen doen, zoals noodstop, door de MacDrive, slippen in de sneeuw enzo.;)

Mja, vandaag zouden we ons examen hebben, maar vanwege gladheid is 't afgelast.
Go with the flow
pi_64959875
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 19:25 schreef rene90 het volgende:

[..]

Daar ben ik ook superlang mee bezig.
Schakelen begin ik onder de knie te krijgen, alleen moet ik het wat vroeger doen. (Als ik bijv. op een rontonde af rijd)
Life is Music
  maandag 12 januari 2009 @ 19:26:01 #124
177619 Duvel86
Schuim op mn bek maar niet gek
pi_64960807
quote:
Op maandag 12 januari 2009 18:59 schreef Fredo55 het volgende:

[..]

Daar ben ik ook superlang mee bezig.
Schakelen begin ik onder de knie te krijgen, alleen moet ik het wat vroeger doen. (Als ik bijv. op een rontonde af rijd)
je zal idd zien dat als je wat vroeger schakelt, autorijden een stuk relaxter is, je hebt dan gewoon uitgebreid de tijd om te kijken en hoeft niet alles tegelijk te doen. Ik had er ook last van, kwam je op een rotonde afrijden in zn 4, de laatste 10 meter keihard remmnen, in zn 2 rammen en tegelijkertijd proberen te kijken en als je niet doorkon heel snel in zn 1 zetten .
pi_64962694
quote:
Op maandag 12 januari 2009 19:26 schreef Duvel86 het volgende:

[..]

je zal idd zien dat als je wat vroeger schakelt, autorijden een stuk relaxter is, je hebt dan gewoon uitgebreid de tijd om te kijken en hoeft niet alles tegelijk te doen. Ik had er ook last van, kwam je op een rotonde afrijden in zn 4, de laatste 10 meter keihard remmnen, in zn 2 rammen en tegelijkertijd proberen te kijken en als je niet doorkon heel snel in zn 1 zetten .
Ik ga er echt hard op oefenen.
Morgen mag ik weer.
Life is Music
pi_64962869
als je eerder remt enzo ben je ook meer voorspelbaar (goed) en ben je ermee bezig voor dat je eraan komt.
pi_64963137
nog beter, remmen op de motor
  maandag 12 januari 2009 @ 22:26:39 #128
241730 Klonterpot
Je geld of je never
pi_64969951
Prima, helaas wat teveel lessen gehad... maargoed nu al weer ruime tijd in bezit van rijbewijs.
The remedy is the experience.
pi_65123678
quote:
Op maandag 12 januari 2009 22:26 schreef Klonterpot het volgende:
Prima, helaas wat teveel lessen gehad... maargoed nu al weer ruime tijd in bezit van rijbewijs.
Hoeveel lessen heb je gehad dan?
Life is Music
pi_65140772
quote:
Op maandag 12 januari 2009 20:14 schreef Archont het volgende:
nog beter, remmen op de motor
Dat deed ik ook altijd, lekker terug schakelen en de koppeling langzaam loslaten, maar dat vond mijn instructeur nooit goed.
Liever de remmen 2x verwisselen door slijtage dan de koppeling zei ie altijd
Terwijl ik wel altijd met hoge toeren moest optrekken op een helling, en ik het vrijwel altijd vanuit stationair doe..
Quote van Tjabbo:
  zaterdag 17 januari 2009 @ 14:19:34 #131
231396 TheJoker.
Why So Serious?
pi_65140923
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 14:13 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Dat deed ik ook altijd, lekker terug schakelen en de koppeling langzaam loslaten, maar dat vond mijn instructeur nooit goed.
Liever de remmen 2x verwisselen door slijtage dan de koppeling zei ie altijd
Terwijl ik wel altijd met hoge toeren moest optrekken op een helling, en ik het vrijwel altijd vanuit stationair doe..
Remmen op motor kost geen koppeling als je de handel niet laat slippen. Daar zat je instructeur fout.
Optrekken op een helling kun je echter wel beter met een hoger toerental doen, dan gaat je blok echt langer mee. Het nieuwe rijden werkt niet op hellingen.
pi_65161792
Mijn rij-instructeur kon niet ophouden met praten over irrelevante zaken, op 'n gegeven moment had hij 't over zwarte gaten.. en ik maar hopen dat ik het goed deed
pi_65162212
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 14:19 schreef TheJoker. het volgende:

[..]

Remmen op motor kost geen koppeling als je de handel niet laat slippen. Daar zat je instructeur fout.
Optrekken op een helling kun je echter wel beter met een hoger toerental doen, dan gaat je blok echt langer mee. Het nieuwe rijden werkt niet op hellingen.
ik laat voordat ik de koppeling helemaal los heb wel een tijdje slippen, zodat de toeren ook langzaam omhooggaan, en niet ineenkeer waardoor je ook naar voren schiet. Daardoor slijt je koppeling wel.

En optrekken op een helling vind ik gewoon fijner om zonder al te veel toeren op te trekken.
Ik mag niet met handrem optrekken, maar moet de rem en koppeling inhouden, koppeling langzaam los en op het moment dat de auto wat begint te trillen (doordat ie wilt optrekken) moet je van hem gasgeven om extra toeren te maken..
Wat ik dan altijd doe is koppeling langzaam los dan gas.. zodat ik met stationair optrek..
Vind ik lekkerder naar mijn gevoel.

Schakelen doe ik ook altijd net onder wanneer de turbo inslaat... (nu wanneer ie wel inslaat, hij is nu gechipt).. op ongeveer 1700RPM al.. soms ff optrekken tot 2100.
Ik ben zoals je leest beetje zuinig met de auto van mijn rij instructeur, en rij ook heel relaxed en rustig.. ik mag zelfs als een sjonnie zitten en mijn arm op de leuning + pook en ander op het stuur.. ALS ik maar op de examen niet doe

Maar nu heb ik het financieel moeilijk, dus ben al een maandje gestopt..
Zodra mijn studiefinaceering van 800 euri binnenkomt, dan ga ik meteen op en meteen daarna op examen
Quote van Tjabbo:
pi_65189131
tvp
Omnia dicta fortiora, si dicta Latina
pi_65230562
Lisje rijles 6 achter de rug heeft, en het eigenlijk best wel goed gaat.
ik vond mn eerste les dood eng. zat thuis te shaken als een gek.

echter ging het ontzettend goed!
en nog steeds gaat het lekker.
alhoewel ik de snelweg nog steeds niet zo fijn vind
But if your mind's right Then we just might spend some time and we call it what we want..
pi_65231189
snelweg is ook zo klote met een rijles auto. we hebbe hier in zaandam een oprit van zon 50 meter ofzo, daarvoor een grote bocht en daarvoor een afrit van andere snelweg waar je ook maar zon 50 meter ofzo voor hebt (althans zo voelt het aan als je 100km/u rijdt), kortom het is dolle pret of die auto je voor laat gaan of erachter.. al eens gehad dat ik de oprit op wilde maar de vent op de snelweg reed even snel als ik en gaf geen gas noch remde en bleef even snel rijden, was dolle prat hoe we vervolgens de kleine vluchtstrook opreden en vervolgens inhaalde, maar serieus zodra je in gewone auto zit zul je zien dat snelweg appeltje eitje is, er zijn alleen zoveel klootzakken op de weg die bij een lesauto je het leven zuur maken. Maja aan de ene kant ook wel weer goed, want zo maak je nog wat mee en heb je dat ook weer gehad.
pi_65231420
Op weg naar de snelweg: Gas geven en zorgen dat je even hard rijdt als de rest, en als je geen ruimte hebt om in te voegen, gas geven, maar liever niet remmen.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 00:35:57 #138
231396 TheJoker.
Why So Serious?
pi_65231924
quote:
Op zondag 18 januari 2009 02:53 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

ik laat voordat ik de koppeling helemaal los heb wel een tijdje slippen, zodat de toeren ook langzaam omhooggaan, en niet ineenkeer waardoor je ook naar voren schiet. Daardoor slijt je koppeling wel.
Zorg er voor dat je dat toerental al hebt voordat je de koppeling los laat. Dan slipt ie niet.
quote:
En optrekken op een helling vind ik gewoon fijner om zonder al te veel toeren op te trekken.
Ik mag niet met handrem optrekken, maar moet de rem en koppeling inhouden, koppeling langzaam los en op het moment dat de auto wat begint te trillen (doordat ie wilt optrekken) moet je van hem gasgeven om extra toeren te maken..
Wat ik dan altijd doe is koppeling langzaam los dan gas.. zodat ik met stationair optrek..
Vind ik lekkerder naar mijn gevoel.
Met een laag toerental optrekken wanneer een hoog koppel noodzakelijk is sloopt je auto vanzelf.
quote:
Schakelen doe ik ook altijd net onder wanneer de turbo inslaat... (nu wanneer ie wel inslaat, hij is nu gechipt).. op ongeveer 1700RPM al.. soms ff optrekken tot 2100.
Ik ben zoals je leest beetje zuinig met de auto van mijn rij instructeur, en rij ook heel relaxed en rustig.. ik mag zelfs als een sjonnie zitten en mijn arm op de leuning + pook en ander op het stuur.. ALS ik maar op de examen niet doe

Maar nu heb ik het financieel moeilijk, dus ben al een maandje gestopt..
Zodra mijn studiefinaceering van 800 euri binnenkomt, dan ga ik meteen op en meteen daarna op examen
Het ideale schakelmoment ligt tussen de 1500 en de 2500 voor een gemiddelde benzinebak, voor een diesel iets lager. Maar het relaxte rijdt het gewoon als je bij de daling in toerental vloeiend overgaat in je nieuwe versnelling, zonder schokje. Als je dat doet rij je automatisch ook zuinig.

Remmen op de motor is trouwens ook ideaal voor je brandstofverbruik, een auto met injectie verbruikt als je het gaspedaal los hebt en NIET stationair draait 0 brandstof. Helemaal niks.
pi_65234178
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 00:07 schreef koffiegast het volgende:
maar serieus zodra je in gewone auto zit zul je zien dat snelweg appeltje eitje is
Over het algemeen heeft een lesauto nog flink wat power (ik had 144 pk), in tegenstelling tot de twingo waar ik nu meestal in rij, dus daar ben ik het zeker niet mee eens. Op een oprit kan ik niet snel optrekken en dus niet snel nog even voor iets. Dat maakt het wel lastiger.
Top 5 China producten
pi_65243848
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 07:39 schreef rene90 het volgende:

[..]

Over het algemeen heeft een lesauto nog flink wat power (ik had 144 pk), in tegenstelling tot de twingo waar ik nu meestal in rij, dus daar ben ik het zeker niet mee eens. Op een oprit kan ik niet snel optrekken en dus niet snel nog even voor iets. Dat maakt het wel lastiger.
Waar haal je die informatie vandaan? Ik kan je vertellen dat die van mij waarschijnlijk de 100 nog niet eens haalde. Als je het gaspedaal helemaal intrapte ging je pas enigszins normaal vooruit (als ik het vergelijk met waar ik nu meestal in rijd). En dan nog heb ik de raarste capriolen meegemaakt, zoals op een drukke straat langs winkelcentrums dat een auto voor mij stopt om iemand eruit te laten, daarna was direct een kruising, auto achter me moest per se nodig langs me schieten, het is echt alsof ze een grote drang krijgen dat ze er langs moeten.

Verder legde me uit dat het desondanks het weinig power heeft, toch wel beter is om in te leren. Maar moet zeggen dat ik nu toch wel blij ben met een wagen dat bij ff wat gas intrappen flink vooruit komt, maakt het allemaal wat gemakkelijker
pi_65248089
ik mag nog niet auto rijden maar heb wel wat gevonden voor de mensen die in de buurt van Enschede, Hengelo, Deurningen, Oldenzaal en Vriezenveen wonen want Verkeerscollege Brunen heeft http://www.stiekemrijden.nl/ wat je dan doet is je gaat naar een groot prive terrein en daar leren ze je de basics; in je spiegel kijken, slalomen, schakelen dat soort dingen allemaal is heel handig en ben er zeer over te spreken het was volgens mij zelfs nog mogelijk om zo eerder aan je rijbewijs te beginnen.
pi_65256183
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 00:35 schreef TheJoker. het volgende:

[..]

Zorg er voor dat je dat toerental al hebt voordat je de koppeling los laat. Dan slipt ie niet.
[..]

Met een laag toerental optrekken wanneer een hoog koppel noodzakelijk is sloopt je auto vanzelf.
[..]

Het ideale schakelmoment ligt tussen de 1500 en de 2500 voor een gemiddelde benzinebak, voor een diesel iets lager. Maar het relaxte rijdt het gewoon als je bij de daling in toerental vloeiend overgaat in je nieuwe versnelling, zonder schokje. Als je dat doet rij je automatisch ook zuinig.

Remmen op de motor is trouwens ook ideaal voor je brandstofverbruik, een auto met injectie verbruikt als je het gaspedaal los hebt en NIET stationair draait 0 brandstof. Helemaal niks.
Thanks, maar dat wist ik al
Quote van Tjabbo:
pi_65256609
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 00:15 schreef CasB het volgende:
Op weg naar de snelweg: Gas geven en zorgen dat je even hard rijdt als de rest, en als je geen ruimte hebt om in te voegen, gas geven, maar liever niet remmen.
Zo is het me ook geleerd, met de nadruk op 'even hard rijden als de rest'.
Ik moet tijdens het examen er echt op letten om met beide handen op het stuur te rijden,
nu leg ik me linker-arm op de leuning, vind ik relax rijden.

Dat toerenteller-gedoe, daar snap ik nog steeds niets van en dat na 14 lessen.
Voor de rest gaat het wel goed, alleen tijdens het koppelen nog af en toe geslip maar dat is ook een
kweste van je toerenteller in de gaten houden.

Theorie is aangevraagt, volgende week woensdag mag ik op.
Dus flink leren enzo.
Life is Music
  dinsdag 20 januari 2009 @ 20:06:23 #144
231396 TheJoker.
Why So Serious?
pi_65258047
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 19:14 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Thanks, maar dat wist ik al
Doe het dan ook, scheelt je knaken.
pi_65258192
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 19:27 schreef Fredo55 het volgende:

[..]

Zo is het me ook geleerd, met de nadruk op 'even hard rijden als de rest'.
Ik moet tijdens het examen er echt op letten om met beide handen op het stuur te rijden,
nu leg ik me linker-arm op de leuning, vind ik relax rijden.

Dat toerenteller-gedoe, daar snap ik nog steeds niets van en dat na 14 lessen.
Voor de rest gaat het wel goed, alleen tijdens het koppelen nog af en toe geslip maar dat is ook een
kweste van je toerenteller in de gaten houden.

Theorie is aangevraagt, volgende week woensdag mag ik op.
Dus flink leren enzo.
Als je eenmaal zelfstandig rijdt, dan kijk je amper naar de toerenteller en gaat het allemaal op gehoor.
Geen referral hier.
pi_65258231
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 20:06 schreef TheJoker. het volgende:

[..]

Doe het dan ook, scheelt je knaken.
Tis niet mijn auto
Quote van Tjabbo:
pi_65258285
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 20:10 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Als je eenmaal zelfstandig rijdt, dan kijk je amper naar de toerenteller en gaat het allemaal op gehoor.
Tot je een keer met muziek aan rijdt, dan is zo'n toerenteller wel erg handig
En wat is er moeilijk aan een toerenteller?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')