abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64574534
Pieuw ja best wel raar de auto sloeg steeds af ik was nerveus. en dacht altijd.. appeltje eitje maar dat viel dus erg tegen
  vrijdag 2 januari 2009 @ 14:51:38 #104
177619 Duvel86
Schuim op mn bek maar niet gek
pi_64578920
Als je op n schakelbrommer kan rijden kan je ook in een auto rijden..zo denk ik altijd maar. Vaak is het probleem alleen dat je voor je gevoel allemaal handelingen tegelijk moet doen..bijv: als je op een rotonde afkomt.

Als je het eenmaal doorhebt is het een eitje.
pi_64583404
wel even zeggen dat met de wagen rijden wel een pak meer is dan enkel het rijden zelf. Dat is idd het gemakkelijke deel, al de rest, afstanden en snelheden inschatten bvb is het moeilijke werk.
  maandag 5 januari 2009 @ 14:48:11 #106
205614 Vono
Insert gay motivational quote
pi_64686571
ik reed 4 man dood
pi_64687326
quote:
Op maandag 5 januari 2009 14:48 schreef Vono het volgende:
ik reed 4 man dood
ach valt wel mee, ik weet nog een ander lesser die de auto 40x heeft afgeslagen in 1 les.. dat vind ik erg
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_64687488
quote:
Op maandag 5 januari 2009 15:08 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

ach valt wel mee, ik weet nog een ander lesser die de auto 40x heeft afgeslagen in 1 les.. dat vind ik erg
Dan ben ik ook wel een beetje benieuwd naar de instructeur, de lesser zit natuurlijk wel achter het stuur en bedient de pedalen, maar als instructeur heb je dan toch iets niet goed aangeleerd lijkt me.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  maandag 5 januari 2009 @ 15:14:42 #109
238762 Skylark.
Mijn witte lach en ik.
pi_64687590
Mijn rij-instructeur:
"Wat weet je al?"
Ik:
"Waar zit de riem?"
zwakken overleven moeilijk, sterken zitten in de wolken
pi_64688308
quote:
Op maandag 5 januari 2009 15:12 schreef rene90 het volgende:

[..]

Dan ben ik ook wel een beetje benieuwd naar de instructeur, de lesser zit natuurlijk wel achter het stuur en bedient de pedalen, maar als instructeur heb je dan toch iets niet goed aangeleerd lijkt me.
Het was een meisje van 18
quote:
Op maandag 5 januari 2009 15:14 schreef Skylark. het volgende:
Mijn rij-instructeur:
"Wat weet je al?"
Ik:
"Waar zit de riem?"
Om je broek, Duhh!!!
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_64694366
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 01:58 schreef maruda het volgende:

Nu nog bezig met rijlessen. Gaat opzich nog steeds goed, alleen het inzicht moet verbeterd worden. Maarja das ook een bekend probleem bij vele!

Het inzicht kwam bij mij pas toen ik af moest rijden ging opeens echt ontzettend goed, ook lekker doorstromen op de rotonde (daarvoor echt heel traag, steeds maar wachten als je eigenlijk kon rijden) en dat gaat allemaal ook steeds beter nu ik mijn lelijke roze dinges heb
pi_64694714
Oh enne mijn eerste les mocht ik alleen gas geven en sturen en op het eind een beetje remmen (remde zij mee) en ik mocht gelijk 80km/u rijden .
Sturen vond ik wel echt lastig in het begin! Ging veel zwaarder dan ik dacht dus bochtjes te krap insturen, op klinkerweggetjes helemaal linksrijden en niet meer naar rechts durven omdat ik totaal de breedte van de auto rechts niet kon inschatten echt het idee dat ik ieder moment een spiegel eraf kon rijden . Vind krappe klinkerweggetjes trouwens nog steeds absoluut niet fijn!

En rijden gaat nu goed vind ik zelf alleen vriendlief heeft natuurlijk van alles op te merken . Verschil is dan ook dat ik mijn rijbewijs net een maand heb en hij heeft hem 2 jaar |P
pi_64699947
Eerste les,

Rij maar even achteruit van de oprit af, ik doe wel gas geven.

Fijn aan de doorlopende weg wonen.
Aha.
pi_64726673
mijn 1e les: ok, daar zit het stuur, koppeling, rem, gas, start de auto maar. gaan we rijden, kijk uit voor dat stoepje *kadeng*, koppeling op laten komen en gas...nu ga je te hard, gas lo...ja goed, nu door, koppeling in, ja en dan gas los ja, nee niet allebei tegelijk...
pfff wie laat een kind nou voor het eerst autorijden als je pas net weet dat de bestuurder linksvoorin zit... je laat zo iemand toch niet gas, rem én koppeling doen? ok..hij schakelde door maar jezus christus zeg!!!

oh...ik ga trouwens 24 februari afrijden *hoop ik*
pi_64732786
Ik hoefde alleen te gassen en te sturen. Ging wel lekker. Dan heb je dat stuurgevoel een beetje, en kan je je de volgende lessen meer bezighouden met remmen, koppelen en schakelen.
.
pi_64739615
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 13:41 schreef MP1917 het volgende:
mijn 1e les: ok, daar zit het stuur, koppeling, rem, gas, start de auto maar. gaan we rijden, kijk uit voor dat stoepje *kadeng*, koppeling op laten komen en gas...nu ga je te hard, gas lo...ja goed, nu door, koppeling in, ja en dan gas los ja, nee niet allebei tegelijk...
pfff wie laat een kind nou voor het eerst autorijden als je pas net weet dat de bestuurder linksvoorin zit... je laat zo iemand toch niet gas, rem én koppeling doen? ok..hij schakelde door maar jezus christus zeg!!!

oh...ik ga trouwens 24 februari afrijden *hoop ik*
Veel Suc6!
Khoop dat je het haalt..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_64739883
Ik heb de laatste dag van me 6-daagse erop zitten en gaat allemaal lekker.:D

Eerste rijles mocht ik meteen alles. Op een weg waar we 80 mochten, reedt ik natuurlijk 90.:P Alleen bij 't wegrijden van huis ging 't bijna mis, omdat ik natuurlijk totaal niet wist hoe dat sturen ging, maar heb de boom nog kunnen ontwijken.

Verder met de sneeuw van maandag rondjes mogen scheuren op een parkeerplek, vol gas en naa rlinks steuren. Erg geinig. Door de MacDrive geweest en een noodstop gedaan met 80 km/u.

Nu zou ik dus morgen afrijden, maar dat is nog even afwachten gezien 't weer.Sowieso nog één uurtje rondrijden.:D
Go with the flow
pi_64740714
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 19:06 schreef SnowAngel1 het volgende:
Ik heb de laatste dag van me 6-daagse erop zitten en gaat allemaal lekker.:D

Eerste rijles mocht ik meteen alles. Op een weg waar we 80 mochten, reedt ik natuurlijk 90.:P Alleen bij 't wegrijden van huis ging 't bijna mis, omdat ik natuurlijk totaal niet wist hoe dat sturen ging, maar heb de boom nog kunnen ontwijken.

Verder met de sneeuw van maandag rondjes mogen scheuren op een parkeerplek, vol gas en naa rlinks steuren. Erg geinig. Door de MacDrive geweest en een noodstop gedaan met 80 km/u.

Nu zou ik dus morgen afrijden, maar dat is nog even afwachten gezien 't weer.Sowieso nog één uurtje rondrijden.:D
Maar wat heb je nou zeg maar allemaal gedaan die zes dagen, heb me rijbewijs inmiddels al maar gewoon de normale manier zeg maar, 2 uurtjes lessen per week zoiets. Want ben je nu ook druk bezig met kijken? Daar was ik nog het langste mee bezig
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_64745764
Ik werd op mijn vijfde les geramd door een vrachtauto. Kapot geschrokken :|

Nu heb ik mijn rijbewijs en kan ik je alleen maar uitlachen.
pi_64746915
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 21:07 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Ik werd op mijn vijfde les geramd door een vrachtauto. Kapot geschrokken :|

Nu heb ik mijn rijbewijs en kan ik je alleen maar uitlachen.
Wtf
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_64746991
Was overigens niet mijn schuld, stond te wachten voor het stoplicht, werd toen van achter geramd door die vriendelijke chauffeur.
pi_64769764
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 19:25 schreef rene90 het volgende:

[..]

Maar wat heb je nou zeg maar allemaal gedaan die zes dagen, heb me rijbewijs inmiddels al maar gewoon de normale manier zeg maar, 2 uurtjes lessen per week zoiets. Want ben je nu ook druk bezig met kijken? Daar was ik nog het langste mee bezig
Je krijgt eerst een intake gesprek, dan wordt er gekeken wat je allemaal al kan. Aan 't einde van die les dan wordt er besproken of je nog lessen nodig hebt voor je met e 6-daagse begint. In die lessen voor de 6-daagse ben je bezig met 't besturen van de auto en minimaal met kijken.

In de 6-daagse zelf ben je in 't begin nog steeds bezig met 't besturen en dan ga je ook al vaak op de 2e dag beginnen met kijken. Daarbij natuurlijk het inparkeren, hellingproef, wegrijden etc.

Ikzelf vond 't allemaal wel gemakkelijk gaan. Heb wel een dag gehad dat 't gewoon niet goed ging, maar de andere dagen ging super. Het kijken zat er ook al snel in. Dat scheelt sowieso heel erg.

Wat er gebeurd als je moeite hebt met al dat gekijk, weet ik eigenlijk niet wat er gebeurd. Me mede rijden heeft er wel moeite mee, maar er wordt wel meer aandacht aan besteed dan bij mij.
Ik mocht ook de 'leuke' dingen doen, zoals noodstop, door de MacDrive, slippen in de sneeuw enzo.;)

Mja, vandaag zouden we ons examen hebben, maar vanwege gladheid is 't afgelast.
Go with the flow
pi_64959875
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 19:25 schreef rene90 het volgende:

[..]

Maar wat heb je nou zeg maar allemaal gedaan die zes dagen, heb me rijbewijs inmiddels al maar gewoon de normale manier zeg maar, 2 uurtjes lessen per week zoiets. Want ben je nu ook druk bezig met kijken? Daar was ik nog het langste mee bezig
Daar ben ik ook superlang mee bezig.
Schakelen begin ik onder de knie te krijgen, alleen moet ik het wat vroeger doen. (Als ik bijv. op een rontonde af rijd)
Life is Music
  maandag 12 januari 2009 @ 19:26:01 #124
177619 Duvel86
Schuim op mn bek maar niet gek
pi_64960807
quote:
Op maandag 12 januari 2009 18:59 schreef Fredo55 het volgende:

[..]

Daar ben ik ook superlang mee bezig.
Schakelen begin ik onder de knie te krijgen, alleen moet ik het wat vroeger doen. (Als ik bijv. op een rontonde af rijd)
je zal idd zien dat als je wat vroeger schakelt, autorijden een stuk relaxter is, je hebt dan gewoon uitgebreid de tijd om te kijken en hoeft niet alles tegelijk te doen. Ik had er ook last van, kwam je op een rotonde afrijden in zn 4, de laatste 10 meter keihard remmnen, in zn 2 rammen en tegelijkertijd proberen te kijken en als je niet doorkon heel snel in zn 1 zetten .
pi_64962694
quote:
Op maandag 12 januari 2009 19:26 schreef Duvel86 het volgende:

[..]

je zal idd zien dat als je wat vroeger schakelt, autorijden een stuk relaxter is, je hebt dan gewoon uitgebreid de tijd om te kijken en hoeft niet alles tegelijk te doen. Ik had er ook last van, kwam je op een rotonde afrijden in zn 4, de laatste 10 meter keihard remmnen, in zn 2 rammen en tegelijkertijd proberen te kijken en als je niet doorkon heel snel in zn 1 zetten .
Ik ga er echt hard op oefenen.
Morgen mag ik weer.
Life is Music
pi_64962869
als je eerder remt enzo ben je ook meer voorspelbaar (goed) en ben je ermee bezig voor dat je eraan komt.
pi_64963137
nog beter, remmen op de motor
  maandag 12 januari 2009 @ 22:26:39 #128
241730 Klonterpot
Je geld of je never
pi_64969951
Prima, helaas wat teveel lessen gehad... maargoed nu al weer ruime tijd in bezit van rijbewijs.
The remedy is the experience.
pi_65123678
quote:
Op maandag 12 januari 2009 22:26 schreef Klonterpot het volgende:
Prima, helaas wat teveel lessen gehad... maargoed nu al weer ruime tijd in bezit van rijbewijs.
Hoeveel lessen heb je gehad dan?
Life is Music
pi_65140772
quote:
Op maandag 12 januari 2009 20:14 schreef Archont het volgende:
nog beter, remmen op de motor
Dat deed ik ook altijd, lekker terug schakelen en de koppeling langzaam loslaten, maar dat vond mijn instructeur nooit goed.
Liever de remmen 2x verwisselen door slijtage dan de koppeling zei ie altijd
Terwijl ik wel altijd met hoge toeren moest optrekken op een helling, en ik het vrijwel altijd vanuit stationair doe..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 14:19:34 #131
231396 TheJoker.
Why So Serious?
pi_65140923
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 14:13 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Dat deed ik ook altijd, lekker terug schakelen en de koppeling langzaam loslaten, maar dat vond mijn instructeur nooit goed.
Liever de remmen 2x verwisselen door slijtage dan de koppeling zei ie altijd
Terwijl ik wel altijd met hoge toeren moest optrekken op een helling, en ik het vrijwel altijd vanuit stationair doe..
Remmen op motor kost geen koppeling als je de handel niet laat slippen. Daar zat je instructeur fout.
Optrekken op een helling kun je echter wel beter met een hoger toerental doen, dan gaat je blok echt langer mee. Het nieuwe rijden werkt niet op hellingen.
pi_65161792
Mijn rij-instructeur kon niet ophouden met praten over irrelevante zaken, op 'n gegeven moment had hij 't over zwarte gaten.. en ik maar hopen dat ik het goed deed
pi_65162212
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 14:19 schreef TheJoker. het volgende:

[..]

Remmen op motor kost geen koppeling als je de handel niet laat slippen. Daar zat je instructeur fout.
Optrekken op een helling kun je echter wel beter met een hoger toerental doen, dan gaat je blok echt langer mee. Het nieuwe rijden werkt niet op hellingen.
ik laat voordat ik de koppeling helemaal los heb wel een tijdje slippen, zodat de toeren ook langzaam omhooggaan, en niet ineenkeer waardoor je ook naar voren schiet. Daardoor slijt je koppeling wel.

En optrekken op een helling vind ik gewoon fijner om zonder al te veel toeren op te trekken.
Ik mag niet met handrem optrekken, maar moet de rem en koppeling inhouden, koppeling langzaam los en op het moment dat de auto wat begint te trillen (doordat ie wilt optrekken) moet je van hem gasgeven om extra toeren te maken..
Wat ik dan altijd doe is koppeling langzaam los dan gas.. zodat ik met stationair optrek..
Vind ik lekkerder naar mijn gevoel.

Schakelen doe ik ook altijd net onder wanneer de turbo inslaat... (nu wanneer ie wel inslaat, hij is nu gechipt).. op ongeveer 1700RPM al.. soms ff optrekken tot 2100.
Ik ben zoals je leest beetje zuinig met de auto van mijn rij instructeur, en rij ook heel relaxed en rustig.. ik mag zelfs als een sjonnie zitten en mijn arm op de leuning + pook en ander op het stuur.. ALS ik maar op de examen niet doe

Maar nu heb ik het financieel moeilijk, dus ben al een maandje gestopt..
Zodra mijn studiefinaceering van 800 euri binnenkomt, dan ga ik meteen op en meteen daarna op examen
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_65189131
tvp
Omnia dicta fortiora, si dicta Latina
pi_65230562
Lisje rijles 6 achter de rug heeft, en het eigenlijk best wel goed gaat.
ik vond mn eerste les dood eng. zat thuis te shaken als een gek.

echter ging het ontzettend goed!
en nog steeds gaat het lekker.
alhoewel ik de snelweg nog steeds niet zo fijn vind
But if your mind's right Then we just might spend some time and we call it what we want..
pi_65231189
snelweg is ook zo klote met een rijles auto. we hebbe hier in zaandam een oprit van zon 50 meter ofzo, daarvoor een grote bocht en daarvoor een afrit van andere snelweg waar je ook maar zon 50 meter ofzo voor hebt (althans zo voelt het aan als je 100km/u rijdt), kortom het is dolle pret of die auto je voor laat gaan of erachter.. al eens gehad dat ik de oprit op wilde maar de vent op de snelweg reed even snel als ik en gaf geen gas noch remde en bleef even snel rijden, was dolle prat hoe we vervolgens de kleine vluchtstrook opreden en vervolgens inhaalde, maar serieus zodra je in gewone auto zit zul je zien dat snelweg appeltje eitje is, er zijn alleen zoveel klootzakken op de weg die bij een lesauto je het leven zuur maken. Maja aan de ene kant ook wel weer goed, want zo maak je nog wat mee en heb je dat ook weer gehad.
pi_65231420
Op weg naar de snelweg: Gas geven en zorgen dat je even hard rijdt als de rest, en als je geen ruimte hebt om in te voegen, gas geven, maar liever niet remmen.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 00:35:57 #138
231396 TheJoker.
Why So Serious?
pi_65231924
quote:
Op zondag 18 januari 2009 02:53 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

ik laat voordat ik de koppeling helemaal los heb wel een tijdje slippen, zodat de toeren ook langzaam omhooggaan, en niet ineenkeer waardoor je ook naar voren schiet. Daardoor slijt je koppeling wel.
Zorg er voor dat je dat toerental al hebt voordat je de koppeling los laat. Dan slipt ie niet.
quote:
En optrekken op een helling vind ik gewoon fijner om zonder al te veel toeren op te trekken.
Ik mag niet met handrem optrekken, maar moet de rem en koppeling inhouden, koppeling langzaam los en op het moment dat de auto wat begint te trillen (doordat ie wilt optrekken) moet je van hem gasgeven om extra toeren te maken..
Wat ik dan altijd doe is koppeling langzaam los dan gas.. zodat ik met stationair optrek..
Vind ik lekkerder naar mijn gevoel.
Met een laag toerental optrekken wanneer een hoog koppel noodzakelijk is sloopt je auto vanzelf.
quote:
Schakelen doe ik ook altijd net onder wanneer de turbo inslaat... (nu wanneer ie wel inslaat, hij is nu gechipt).. op ongeveer 1700RPM al.. soms ff optrekken tot 2100.
Ik ben zoals je leest beetje zuinig met de auto van mijn rij instructeur, en rij ook heel relaxed en rustig.. ik mag zelfs als een sjonnie zitten en mijn arm op de leuning + pook en ander op het stuur.. ALS ik maar op de examen niet doe

Maar nu heb ik het financieel moeilijk, dus ben al een maandje gestopt..
Zodra mijn studiefinaceering van 800 euri binnenkomt, dan ga ik meteen op en meteen daarna op examen
Het ideale schakelmoment ligt tussen de 1500 en de 2500 voor een gemiddelde benzinebak, voor een diesel iets lager. Maar het relaxte rijdt het gewoon als je bij de daling in toerental vloeiend overgaat in je nieuwe versnelling, zonder schokje. Als je dat doet rij je automatisch ook zuinig.

Remmen op de motor is trouwens ook ideaal voor je brandstofverbruik, een auto met injectie verbruikt als je het gaspedaal los hebt en NIET stationair draait 0 brandstof. Helemaal niks.
pi_65234178
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 00:07 schreef koffiegast het volgende:
maar serieus zodra je in gewone auto zit zul je zien dat snelweg appeltje eitje is
Over het algemeen heeft een lesauto nog flink wat power (ik had 144 pk), in tegenstelling tot de twingo waar ik nu meestal in rij, dus daar ben ik het zeker niet mee eens. Op een oprit kan ik niet snel optrekken en dus niet snel nog even voor iets. Dat maakt het wel lastiger.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_65243848
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 07:39 schreef rene90 het volgende:

[..]

Over het algemeen heeft een lesauto nog flink wat power (ik had 144 pk), in tegenstelling tot de twingo waar ik nu meestal in rij, dus daar ben ik het zeker niet mee eens. Op een oprit kan ik niet snel optrekken en dus niet snel nog even voor iets. Dat maakt het wel lastiger.
Waar haal je die informatie vandaan? Ik kan je vertellen dat die van mij waarschijnlijk de 100 nog niet eens haalde. Als je het gaspedaal helemaal intrapte ging je pas enigszins normaal vooruit (als ik het vergelijk met waar ik nu meestal in rijd). En dan nog heb ik de raarste capriolen meegemaakt, zoals op een drukke straat langs winkelcentrums dat een auto voor mij stopt om iemand eruit te laten, daarna was direct een kruising, auto achter me moest per se nodig langs me schieten, het is echt alsof ze een grote drang krijgen dat ze er langs moeten.

Verder legde me uit dat het desondanks het weinig power heeft, toch wel beter is om in te leren. Maar moet zeggen dat ik nu toch wel blij ben met een wagen dat bij ff wat gas intrappen flink vooruit komt, maakt het allemaal wat gemakkelijker
pi_65248089
ik mag nog niet auto rijden maar heb wel wat gevonden voor de mensen die in de buurt van Enschede, Hengelo, Deurningen, Oldenzaal en Vriezenveen wonen want Verkeerscollege Brunen heeft http://www.stiekemrijden.nl/ wat je dan doet is je gaat naar een groot prive terrein en daar leren ze je de basics; in je spiegel kijken, slalomen, schakelen dat soort dingen allemaal is heel handig en ben er zeer over te spreken het was volgens mij zelfs nog mogelijk om zo eerder aan je rijbewijs te beginnen.
pi_65256183
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 00:35 schreef TheJoker. het volgende:

[..]

Zorg er voor dat je dat toerental al hebt voordat je de koppeling los laat. Dan slipt ie niet.
[..]

Met een laag toerental optrekken wanneer een hoog koppel noodzakelijk is sloopt je auto vanzelf.
[..]

Het ideale schakelmoment ligt tussen de 1500 en de 2500 voor een gemiddelde benzinebak, voor een diesel iets lager. Maar het relaxte rijdt het gewoon als je bij de daling in toerental vloeiend overgaat in je nieuwe versnelling, zonder schokje. Als je dat doet rij je automatisch ook zuinig.

Remmen op de motor is trouwens ook ideaal voor je brandstofverbruik, een auto met injectie verbruikt als je het gaspedaal los hebt en NIET stationair draait 0 brandstof. Helemaal niks.
Thanks, maar dat wist ik al
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_65256609
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 00:15 schreef CasB het volgende:
Op weg naar de snelweg: Gas geven en zorgen dat je even hard rijdt als de rest, en als je geen ruimte hebt om in te voegen, gas geven, maar liever niet remmen.
Zo is het me ook geleerd, met de nadruk op 'even hard rijden als de rest'.
Ik moet tijdens het examen er echt op letten om met beide handen op het stuur te rijden,
nu leg ik me linker-arm op de leuning, vind ik relax rijden.

Dat toerenteller-gedoe, daar snap ik nog steeds niets van en dat na 14 lessen.
Voor de rest gaat het wel goed, alleen tijdens het koppelen nog af en toe geslip maar dat is ook een
kweste van je toerenteller in de gaten houden.

Theorie is aangevraagt, volgende week woensdag mag ik op.
Dus flink leren enzo.
Life is Music
  dinsdag 20 januari 2009 @ 20:06:23 #144
231396 TheJoker.
Why So Serious?
pi_65258047
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 19:14 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Thanks, maar dat wist ik al
Doe het dan ook, scheelt je knaken.
pi_65258192
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 19:27 schreef Fredo55 het volgende:

[..]

Zo is het me ook geleerd, met de nadruk op 'even hard rijden als de rest'.
Ik moet tijdens het examen er echt op letten om met beide handen op het stuur te rijden,
nu leg ik me linker-arm op de leuning, vind ik relax rijden.

Dat toerenteller-gedoe, daar snap ik nog steeds niets van en dat na 14 lessen.
Voor de rest gaat het wel goed, alleen tijdens het koppelen nog af en toe geslip maar dat is ook een
kweste van je toerenteller in de gaten houden.

Theorie is aangevraagt, volgende week woensdag mag ik op.
Dus flink leren enzo.
Als je eenmaal zelfstandig rijdt, dan kijk je amper naar de toerenteller en gaat het allemaal op gehoor.
Geen referral hier.
pi_65258231
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 20:06 schreef TheJoker. het volgende:

[..]

Doe het dan ook, scheelt je knaken.
Tis niet mijn auto
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_65258285
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 20:10 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Als je eenmaal zelfstandig rijdt, dan kijk je amper naar de toerenteller en gaat het allemaal op gehoor.
Tot je een keer met muziek aan rijdt, dan is zo'n toerenteller wel erg handig
En wat is er moeilijk aan een toerenteller?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')