abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70460929
quote:
Geen idee maar hoe noem je het anders als we eens per 4 jaar 150 mensen aanwijzen die namens ons beslissingen mogen nemen.
Een schijndemocratie die in de praktijk een dictatuur is. Vrijwel alle 150 neuzen wijzen dezelfde richting op en zitten met de arm in elkaars hol. Dan kan je als maatschappij wel doen alsof je een gezonde rechtstaat bent met een democratie, maar dat heeft niks meer dan een symbolische waarde.
quote:
Als je het zo wilt zien... Dat is zoals democratie werkt en blijkbaar willen we dat anders had het allang anders geweest.
Het beste argument tegen die zogenaamde democratie is een gesprek met de gemiddelde stemgerechtigde. De meeste mensen zijn te dom om een goede keuze te maken en snappen de meest elementaire maatschappelijke ontwikkelingen niet. Ze komen niet verder dan "we hebben het zelf gewild". Elke discussie is dan bij voorbaat zinloos.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
  zondag 28 juni 2009 @ 22:36:27 #227
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_70460945
quote:
Op zondag 28 juni 2009 22:29 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Als je het zo wilt zien... Dat is zoals democratie werkt en blijkbaar willen we dat anders had het allang anders geweest.
Wellicht is het tijd voor wederom een grote omslag in het politieke stelsel. De laatste grote verandering is al 161 jaar geleden.
  zondag 28 juni 2009 @ 22:38:22 #228
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_70461020
quote:
Op zondag 28 juni 2009 21:19 schreef RvLaak het volgende:

[..]

In hoeverre is het democratisch als 150 mensen voor 16 miljoen over iets gaan beslissen waar niets over in de verkiezingsprogramma's stond?
Dat zijn ook mijn woorden
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  zondag 28 juni 2009 @ 22:40:23 #229
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_70461076
quote:
Op zondag 28 juni 2009 22:29 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Mischien geeft dat juist aan hoe weinig de meerderheid weet over "parlemtaire democratie". De gangbare mentaliteit is dus eigenlijk "het zal wel".
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  zondag 28 juni 2009 @ 22:54:40 #230
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_70461648
quote:
Op zondag 28 juni 2009 22:27 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Of we er voor kiezen of niet, we hebben ze die macht gegeven. Het is nu eenmaal onmogelijk om alle 16 miljoen nederlanders om een mening te vragen, dan kom je er nooit uit. Daarom hebben we het huidige systeem gekozen zoals het is.
Das het ergerlijke. We krijgen helemaal geen goede keuzes vind ik. En das volgens mij de hele opzet van een "parlementaire democratie". Een parlement is in mijn ogen de bottleneck tussen echte vrijheid en schijnvrijheid. Het zijn zoals gezegd 150 mensen die denken het gehele volk goed te vertegenwoordigen. Ondertussen zijn 150 man stiekem makkelijker te sturen en makkelijker een praatje te verkopen van bovenaf, dan 17 miljoen..
Het is een constructie om de echte stem, de stem van individuen, geen stem maar een persoon met handen en voeten met de mogelijkheid om stenen optepakken en ermee te gooien, eronder te houden. Eigenlijk moeten we met zn allen de straat op
pi_70461813
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 11:32 schreef Fe2O3 het volgende:
Onzin. Ik ben er juist voor dat bij geboorte DNA wordt afgenomen en opgeslagen bijv.

Je elimineert er veel meer ongewenste activiteiten mee dan dat je er problemen of last van hebt. DNA blijkt redelijk uniek te zijn; en gemakkelijk te vinden.

Misdaad zou astronomisch laag worden naar mate er de DNA databank gevuld wordt, en ongewenste figuren uit deze samenleving veel gemakkelijker eruit gevist en opgesloten.

Snap niet wat men ertegen heeft, als je geen kut te verbergen hebt dan hoef je toch ook nergens bang voor te zijn?
Misbruik, dat is wat ik er tegen heb. Stel je voor dat die database met identificerend materiaal, vingerafdrukken en DNA van 16 miljoen Nederlanders in verkeerde handen valt. Of stel je voor dat we over tien of twintig jaar een corrupte regering hebben, of een dictatuur. Denk je dan nog net zo laconiek over zo een database?
  zondag 28 juni 2009 @ 23:00:16 #232
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_70461882
Balkenende heeft ons een tijd geleden al verkocht aan de Amerikanen onder het mom van "openheid van zaken+internet" enzo.. Dan komt die database ook wel in handen van de Amerikanen. Heel makkelijk.
  zondag 28 juni 2009 @ 23:09:18 #233
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_70462256
quote:
Op zondag 28 juni 2009 17:24 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Alles op z'n tijd
Welke partij doe jij mee dan?
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  zondag 28 juni 2009 @ 23:09:53 #234
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_70462284
quote:
Op zondag 28 juni 2009 23:00 schreef Schenkstroop het volgende:
Balkenende heeft ons een tijd geleden al verkocht aan de Amerikanen onder het mom van "openheid van zaken+internet" enzo.. Dan komt die database ook wel in handen van de Amerikanen. Heel makkelijk.
Ach, met Echelon hoeft dat gebaar van Balkenende toch al niet...
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_70462401
Het is ook allemaal nogal hypocriet van die politiek. Ze lopen te hoop als de Nuon of Essent hun meterstanden op afstand kunnen bekijken en met met dit paspoort of met rekeningrijden gaan ze akkoord.

Ik heb mij dan ook heilig voorgenomen om geen vingerafdrukken af te staan en ook wil ik geen kastje van de overheid in mijn auto. Ze rotten maar mooi op en ze respecteren mijn privacy maar. Als genoeg mensen dat doen dat komt het goed, doen het er maar een paar, dan vallen die uiteindelijk buiten de boot en belanden in de goot. Het zij zo, maar ik heb er schoon genoeg van
pi_70462439
quote:
Op zondag 28 juni 2009 23:09 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Welke partij doe jij mee dan?
Geen, maar een aantal mensen en ikzelf zijn een website begonnen (zie onderschrift) om mensen bewuster te maken over dit soort zaken. Als alles naar wens verloopt, krijgen we vanzelf wel de oor van de politiek. Al dan niet vrijwillig
  maandag 29 juni 2009 @ 04:31:34 #237
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_70467943
quote:
Op zondag 28 juni 2009 23:14 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Geen, maar een aantal mensen en ikzelf zijn een website begonnen (zie onderschrift) om mensen bewuster te maken over dit soort zaken. Als alles naar wens verloopt, krijgen we vanzelf wel de oor van de politiek. Al dan niet vrijwillig
Ah, je website is nu ook online zie ik.
pi_70468083
quote:
Op zondag 28 juni 2009 22:54 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Das het ergerlijke. We krijgen helemaal geen goede keuzes vind ik. En das volgens mij de hele opzet van een "parlementaire democratie". Een parlement is in mijn ogen de bottleneck tussen echte vrijheid en schijnvrijheid. Het zijn zoals gezegd 150 mensen die denken het gehele volk goed te vertegenwoordigen. Ondertussen zijn 150 man stiekem makkelijker te sturen en makkelijker een praatje te verkopen van bovenaf, dan 17 miljoen..
Het is een constructie om de echte stem, de stem van individuen, geen stem maar een persoon met handen en voeten met de mogelijkheid om stenen optepakken en ermee te gooien, eronder te houden. Eigenlijk moeten we met zn allen de straat op
  maandag 29 juni 2009 @ 05:55:21 #239
249999 TheGeneral1
Ai Ai Captain
pi_70468085
Ik ga helemaal niks afgeven! Dan ga ik maar niet van Ameland af! Tss, zou wat zijn dat ik nu Fryslan niet meer inkom.

Dan zij het zo!
pi_70468176
quote:
Op maandag 29 juni 2009 04:31 schreef Ludootje het volgende:

[..]

Ah, je website is nu ook online zie ik.
, en er komen langzaam wat reacties binnen van de media
pi_70468188
Helaas gaat uitzenden niet, dus een paar weken op een gevangenis op de pedo afdeling lijkt me een goed alternatief
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 29 juni 2009 @ 08:04:47 #242
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_70468490
Ik zou ook geen vinderafdruk accepteren. Als het dan toch moet: Wat je kunt doen is een (onopvallend) vingerhoedje met een andere vingerafdruk over je vinger heen doen (wel zo dat het niet opvalt) dan bescherm je jezelf in ieder geval tegen deze belachelijke privacyinbreuk.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_70468518
Of niet naar buiten de EU gaan
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 29 juni 2009 @ 08:24:34 #244
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_70468635
quote:
Op zondag 28 juni 2009 22:36 schreef Neuralnet het volgende:

Het beste argument tegen die zogenaamde democratie is een gesprek met de gemiddelde stemgerechtigde. De meeste mensen zijn te dom om een goede keuze te maken en snappen de meest elementaire maatschappelijke ontwikkelingen niet. Ze komen niet verder dan "we hebben het zelf gewild". Elke discussie is dan bij voorbaat zinloos.
Dat ben ik volledig met je eens. Ik ben toevallig wat meer dan gemiddeld geinteresseerd in politiek etc maar je kunt er geen normaal gesprek over hebben met wie dan ook omdat vrijwel niemand verder komt dan " de wil van de meerderheid" etc

Ik probeer altijd kritisch te blijven en mijn eigen mening te vormen....
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 29 juni 2009 @ 08:24:54 #245
152789 karr-1
pi_70468639
quote:
Op maandag 29 juni 2009 08:04 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik zou ook geen vinderafdruk accepteren. Als het dan toch moet: Wat je kunt doen is een (onopvallend) vingerhoedje met een andere vingerafdruk over je vinger heen doen (wel zo dat het niet opvalt) dan bescherm je jezelf in ieder geval tegen deze belachelijke privacyinbreuk.
Die truc is wel de oudste van de wereld, dus die zullen ze wel kennen....
  maandag 29 juni 2009 @ 08:36:11 #246
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_70468748
quote:
Op zondag 28 juni 2009 22:27 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Of we er voor kiezen of niet, we hebben ze die macht gegeven. Het is nu eenmaal onmogelijk om alle 16 miljoen nederlanders om een mening te vragen, dan kom je er nooit uit. Daarom hebben we het huidige systeem gekozen zoals het is.
In een land als Zweden, waar veel gebruik gemaakt wordt van referenda, blijkt het anders prima te werken.
  maandag 29 juni 2009 @ 08:56:20 #247
152789 karr-1
pi_70468931
quote:
Op maandag 29 juni 2009 08:36 schreef Alicey het volgende:

[..]

In een land als Zweden, waar veel gebruik gemaakt wordt van referenda, blijkt het anders prima te werken.
Klopt, ik denk dan ook dat er meer referenda zouden moeten zijn. Helaas is dat na de laatste keer meteen weer afgeschaft.
pi_70469077
quote:
Op maandag 29 juni 2009 08:24 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Die truc is wel de oudste van de wereld, dus die zullen ze wel kennen....
Kennen,ja. Maar wss kunnen ze er heel weinig tegen doen als je het "vingerhoedje" goed aanbrengt. Dan ziet niemand het.
pi_70469088
quote:
Op maandag 29 juni 2009 08:56 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Klopt, ik denk dan ook dat er meer referenda zouden moeten zijn. Helaas is dat na de laatste keer meteen weer afgeschaft.
Yep, "het gepeupel" was het immers niet eens met de machthebbers. Typisch voorbeeld van hoe jouw eerdere stelling van "de meerderheid wil dit" niet klopt.
  maandag 29 juni 2009 @ 09:13:39 #250
152789 karr-1
pi_70469143
quote:
Op maandag 29 juni 2009 09:09 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Yep, "het gepeupel" was het immers niet eens met de machthebbers. Typisch voorbeeld van hoe jouw eerdere stelling van "de meerderheid wil dit" niet klopt.
Het klopt op zich wel, de machthebber legt alleen de wil van de meerderheid naast zich neer als dat beter uitkomt. Officieel leven we nog steeds in een democratie en dat is de wil van de meerderheid, al begin ik daar steeds meer aan te twijfelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')