abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 maart 2009 @ 22:10:14 #251
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_66597737
quote:
Op zondag 1 maart 2009 21:59 schreef kingjotte het volgende:
Weet jij toevallig of daar ergens een bugreport over in te dienen valt? En zo nee, of er ergens source beschikbaar is?
Je kunt vragen op de XeTeX-mailinglist, en verder op comp.text.tex. De maker van hyperref (Heiko Oberdiek) is daar een stamgast.

Source voor hyperref kun je gewoon in je latex-distributie vinden en de source van xetex vind je via de XeTeX pagina van SIL.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 18:52:11 #252
148823 znarch
ondertitel
pi_66661834
Vreemd probleem. Ik heb een mainfile met daarin het volgende:

1
2
\bibliographystyle{apa-good}  % 
%\bibliography{./tex/bieb}  %

Dit geeft deze error:
1
2
3
4
5
6
\T1/mdbch/m/n/10 URL [][]$\T1/cmtt/m/n/10 http : / / www . fondsnieuws . nl / t
hemas / emerging-[]markets / artikelen /
! Illegal parameter number in definition of \Hy@tempa.
<to be read again> 
                   G
l.54 

Echter, als ik de bibliografie, en al zijn verwijzingen weg haal (zo dus:)
1
2
\bibliographystyle{apa-good}  % 
%\bibliography{./tex/bieb}  %

Krijg ik nog steeds deze error:

1
2
3
4
5
6
7
8
\T1/mdbch/m/n/10 URL [][]$\T1/cmtt/m/n/10 http : / / www . fondsnieuws . nl / t
hemas / emerging-[]markets / artikelen /
! Illegal parameter number in definition of \Hy@tempa.
<to be read again> 
                   G
l.54 

?

Terwijl dus heel die bibliografie, of de verwijzing er niet meer in zit |:( Hoe fix ik dit ?
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  dinsdag 3 maart 2009 @ 19:26:27 #253
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_66663251
Heb je ook alle .aux files weggehaald?
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  woensdag 4 maart 2009 @ 08:00:50 #254
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_66678740
Zit er toevallig een # in de desbetreffende URL, voor de G waar hij in stikt? Zo ja, even een \ voor de # zetten, of het anchor weghalen. Zie hier
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  maandag 9 maart 2009 @ 16:11:12 #255
43968 RedWind
Long live the new flesh...
pi_66863329
Ik ben bezig mijn thesis in LaTeX te maken. Nu heb ik een probleem met chapterbib in de book class.

Ik gebruik chapterbib om per hoofdstuk een bibliography te krijgen en dat lukt nog wel, maar hij blijft deze bibliography zien als \chapter* ipv een \section*
Ik heb in mijn preamble de [sectionbib] optie gebruikt:
\usepackage[sectionbib,(...)]{natbib}
\usepackage[sectionbib]{chapterbib}
Maar hij blijft volharden in \chapter*.

Op zich is 1 keer de optie gebruiken (bij natbib of chapterbib) genoeg, maar dat doet hij niet. Wanneer ik de optie bij beide geef zegt hij:
quote:
./ThesisA4.tex:109: The sectionbib option changes "\section *" to "\section *" in \bibsection on input line 109. The sectionbib option changes "\section *" to "\section *" in \bibsection
./ThesisA4.tex:110: The sectionbib option changes "\let \@currentlabel\@empty \ifx \the at ipfilectr \@empty \else \expandafter \expandafter \expandafter \cb at sectionbib \fi \cb at bibsection " to "\section *" in \bibsection on input line 110. The sectionbib option changes "\let \@currentlabel\@empty \ifx \the at ipfilectr \@empty \else \expandafter \expandafter \expandafter \cb at sectionbib \fi \cb at bibsection " to "\section *" in \bibsection
./intro/Intro.tex:0:Underfull \vbox (badness 2318) has occurred while \output is active []
./intro/Intro.tex:0:Underfull \vbox (badness 1365) has occurred while \output is active []
[LaTeX] 0 errors, 2 warnings, 2 badboxes
[LaTeX] Done!
Nevermind the badboxes
Hij geeft dus wel ergens \section * door (met spatie?), maar ik zie het niet in mijn pdf.
Wat doe ik fout?
Er is een tunnel aan het eind van het licht.
-- I wanna be alone. I'm a doughnut, in a pack of twelve --
  dinsdag 10 maart 2009 @ 00:46:14 #256
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_66882964
Kun je een minimal example maken? Eventueel m.b.v. pastebin? Ik moet nu iets te veel zelf prutsen om er goed naar te kunnen kijken.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 09:25:40 #257
43968 RedWind
pi_66886709
Hier is een minimal example.
quote:
%%%Dit is een extract uit mijn preamble file

\documentclass[10pt,twoside,b5paper]{book}
\usepackage[english]{babel}
\usepackage{amsfonts,amssymb,amsmath}
\usepackage[sort&compress,round,sectionbib]{natbib}
\usepackage{chapterbib}

\begin{document}
%MAIN MATTER
\include{intro/Intro}
\include{fluor/fluor}

\end{document}

%%%Dit is een extract uit Intro.tex

\chapter{Introduction} \label{ch:introduction}
Bladibla tekst van Intro.tex met JAWEL \citep{534} referenties.
\renewcommand\bibname{References}
\bibliographystyle{hmcmath}
\bibliography{/media/sda7/Switchboard/Thesis/Allart2}

%%%Dit is een extract uit fluor.tex
\chapter{Fluorescence chapter} \label{ch:fluor}
Yeppediyep, tekst uit fluor.tex met ook \citep{521} referenties.
\renewcommand\bibname{References}
\bibliographystyle{hmcmath}
\bibliography{/media/sda7/Switchboard/Thesis/Allart2}
Waar ik [sectionbib] zet, maakt dus niet zo veel uit. Hij maakt er geen \section* van.

[ Bericht 1% gewijzigd door RedWind op 10-03-2009 10:12:28 (Stukje vergeten in de preamble.) ]
  dinsdag 10 maart 2009 @ 09:36:19 #258
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_66886953
In de docs (:o documentatie! ) lees ik:
quote:
The chapterbib package provides an option sectionbib that puts the bibliography in a \section* instead of \chapter*, something that makes sense if there is a bibliography in each chapter. This option will not work when natbib is also loaded; instead, add the option to natbib.
Werkt dat? Dat je de optie dus alleen bij natbib geeft.

edit: anders lees ik even je example, dat doe je al. Enige idee dat ik nog heb nu is om die 2 packages om te draaien, dat hoort niet uit te maken, maar ms in combinatie met die optie sectionbib dus wel.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 09:42:49 #259
43968 RedWind
pi_66887098
Ik heb naar ik dacht alle permutaties gehad.
Bij natbib OF chapterbib OF allebei de [sectionbib] optie plaatsen en dat in beide volgordes.

Kun je chocolade maken van de warming dat hij al een \section * gedefinieerd heeft? In de code van chapterbib.sty zie ik namelijk geen spatie tussen \section en *.

Is het anders een mogelijkheid dat ik alle tussenbestanden (.aux, .bbl etc) verwijder en opnieuw LaTeX, BiBTeX, LaTeX, LaTeX ?
Hij zou niet moeten uitmaken, maar I'm clutching for straws here.

[ Bericht 24% gewijzigd door RedWind op 10-03-2009 09:49:42 ]
  dinsdag 10 maart 2009 @ 09:44:52 #260
43968 RedWind
pi_66887150
De documentatie heb ik doorgenomen natuurlijk (always avoid a RTFM comment), evenals andere fora waar ze dit probleem beschreven. Een deel van de fora geeft de oplossing die ik getracht heb toe te passen. Een deel van de fora geeft het gewoon op.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 09:52:05 #261
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_66887345
Ik heb hmcmath.bst gedownload en twee bestandjes intro.tex en fluor.tex gemaakt, een nep bibliografietje en daarna de boel gedraaid, en als ik sectionbib doe, dan krijg ik de bibliografie gewoon als paragraaf aan het eind, en haal ik dat weg dan komt er een nieuwe chapter.

Kortom, het lijkt bij mij eigenlijk gewoon te werken… welke TeX-distributie gebruik je? En gebruik je misschien andere packages die de boel in het honderd laten lopen? Misschien werkt het bij jou ook wel op dit voorbeeld document, dan zou je kunnen kijken of bepaalde toevoegingen juist de boel in de soep laten lopen.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 09:59:32 #262
43968 RedWind
pi_66887535
Iblis, bedankt voor de moeite die je er in stopt.
Ik gebruik TeXMF met Kyle als editor. Dit zijn alle packages die ik gebruik.
quote:
\documentclass[10pt,twoside,b5paper]{book}
\usepackage[english]{babel}
\usepackage{amsfonts,amssymb,amsmath}
\usepackage[sort&compress,round,sectionbib]{natbib}
\usepackage{chapterbib}
\usepackage{fancyhdr}
\usepackage[dvips]{graphicx}
\usepackage{subfigure}
\usepackage{setspace}
\usepackage{verbatim}
\usepackage[footnotesize]{caption}
\usepackage{titletoc}
\usepackage{longtable}
\usepackage{colortbl}
\usepackage{lineno}
Nu zal ik nog maar weer eens gaan prutsen. Beginnen met een basic opzet en dat steeds meer aanzetten.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 10:38:03 #263
43968 RedWind
pi_66888565
Mea Culpa.
Mea Culpa.
Ik ben een grote domme aap.
Sinds vorige week zit ik te zoeken naar de oplossing in de [sectionbib] optie. Maar ik kijk over mijn eigen preamble heen, waar ik zelf hard aan geef dat het een \chapter* moet zijn. Hoe kan ik zo blind zijn? Daar zit je dan 6-7 uur naar te puzzelen. Bedankt Iblis voor de moeite.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 15:58:30 #264
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_67139420
Ik zit weer fijn met tabellen te kloten. Ik heb nu het volgende:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
\documentclass{article}
\usepackage{booktabs}
\begin{document}
\begin{figure}[t]
\begin{tabular}{ccccc}
\toprule
\multicolumn{3}{c}{\bfseries De linker kolom} &
    \multicolumn{2}{c}{\bfseries De rechter kolom} \\
x & y & z & a & b \\ \midrule
0 & 0 & 0 & 0 & 1 \\
0 & 1 & 1 & 1 & 0 \\ \bottomrule
\end{tabular}
\end{figure}
\end{document}

Dit geeft:

Dit is (zoals je wel snapt) niet wat ik wil, ik wil namelijk:

Heb al heel wat gekloot met @{}, \extracolsep, tabularx, tabular*, maar het wil nog niet zo
  dinsdag 17 maart 2009 @ 17:59:44 #265
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_67143446
Ik denk dat je met een tabel met een lcrrl layout en een flinke extra ruimte tussen de derde en vierde en eventueel ruimte naast de eerste en vijfde kolom er ook moet kunnen komen, maar m'n quickfix is tabulars nesten, dat is niet netjes, maar ik heb even geen tijd om tijd te besteden aan een betere fix…

Je kunt namelijk de array-package gebruiken om > en < kolomdefinities (zie de documentatie ('texdoc array')), en eventueel wat \hfils invoegen… maar goed, anders werkt onderstaande hopelijk:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
\documentclass{article}
\usepackage{booktabs}
\begin{document}
\begin{figure}[t]
    \begin{tabular}{cc}
        \toprule
        {\bfseries De linker kolom} &
        {\bfseries De rechter kolom} \\
        \begin{tabular}{lll}
            x & y & z \\
        \end{tabular}
        &
        \begin{tabular}{ll}
            a & b \\
        \end{tabular} \\
        \midrule
        \begin{tabular}{lll}
            0 & 0 & 0 \\
            0 & 1 & 1 \\
        \end{tabular}
        &
        \begin{tabular}{ll}
            0 & 1 \\
            1 & 0 \\
        \end{tabular} \\
        \bottomrule
    \end{tabular}
\end{figure}
\end{document}
  dinsdag 17 maart 2009 @ 21:34:53 #266
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_67151031
Tabel-in-tabel had ik ook al bedacht, maar dat is inderdaad niet heel elegant. In dit voorbeeld zou alles zelfs in 1 cell kunnen denk ik, met fixed spacing ertussen, maar ja... niet zo mooi. Met rcl heb ik het al geprobeerd, dat doet ook niet wat je zou denken. Ik ga nog wel even met die ><'s spelen, zou toch moeten gaan, zoals je zegt.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 22:47:27 #267
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_67154010
Pffftttsss... ik heb wat. De meest woeste LaTeX-incantaties zijn langsgekomen. Hogere machten zijn verwoed aangeroepen, edoch resultaat bleef uit. Uiteindelijk heb ik een vrij simpele hack bedacht:
1
2
3
4
5
6
7
8
\begin{tabular}{>{\hfill}p{1.2cm}cp{1.2cm}>{\hfill}p{1.4cm}p{1.4cm}}
\toprule
\multicolumn{3}{c}{\bfseries De linker kolom} &
    \multicolumn{2}{c}{\bfseries De rechter kolom} \\
x & y & z & a & b \\ \midrule
0 & 0 & 0 & 0 & 1 \\
0 & 1 & 1 & 1 & 0 \\ \bottomrule
\end{tabular}

Het enige wat mij hier niet aan bevalt zijn de fixed width p-kolommen, maar goed, het werkt wel, en dat kan ik van alle andere oplossingen niet zeggen. De truc is dat de 2 p-kolommen + eventuele c's er tussen in samen groter zijn dan de bijbehorende multicolumn, dit zorgt icm. de hfill's ervoor dat ze gecentreerd uitkomen in de multicolumn.
Alle andere vormen van \hfill die op wat voor wijze in de kolom zelf of tussen de kolommen terecht komen lijken geen, of rare, effecten te hebben. Alleen in \extracolsep werken \hfills... Maar die beïnvloeden meteen de hele tabel. \extracolsep aan- en uitzetten naar gelang behoefte gaf aanvankelijk hoopvolle resultaten (icm extra lege kolommen), maar zodra de multicolumn header er boven staat doet 't van *krak*. Ik blijf het raar vinden dat dit zo moeilijk is! Is dit nou zo'n raar soort tabel, die ik wil??
pi_67667663
Ik heb een vraag over het omzetten van kleur-plaatjes naar grayscale plaatjes (want in het tijdschrift waarin mijn artikel gedrukt gaat worden, worden de plaatjes afgedrukt in grayscale). Nu kan ik natuurlijk gewoon de kleurplaatjes omzetten naar grayscale met een extern programma, maar ik dacht dat LaTeX dit ook zelf kon. Ik heb het volgende geprobeerd;

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
\usepackage{optional}

\begin{figure*}[!t]
\subfloat[]{
   \opt{grayscale}{\includegraphics[width=3in, height=2in]{xx-disb-SIB.png}}
   \opt{color}{\includegraphics[width=3in, height=2in]{xx-disb-SIB.png}}
}
\subfloat[]{
   \opt{grayscale}{\includegraphics[width=3in, height=2in]{xxx-disb-clin.png}}
   \opt{color}{\includegraphics[width=3in, height=2in]{xxx-disb-clin.png}}
}
\caption{xxxxx}

\end{figure*}

Als ik dan pdflatex run, kan ik als optie color of grayscale meegeven, maar de gecreeerde pdf heeft altijd kleur plaatjes. Wie kan mij hiermee helpen?
Theories come and theories go. The frog remains
  vrijdag 3 april 2009 @ 09:52:59 #269
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_67668020
Voor zover ik de documentatie van optional begrijp voert het de commando’s '\opt{grayscale}{...}' uit als je \usepackage[grayscale]{optional} doet, en als je \usepackage[color]{optional} doet, dan voet het de color-commmando's uit. Maar in elk van die gevallen voeg je precies dezelfde PNG in!

Ik zie niet hoe je verwacht dat er überhaupt conversie zou plaatsvinden, los daarvan geloof ik niet dat LaTeX dit type conversie zelf kan. Ik vraag me zelfs af of de PDF-standaard dit ondersteunt; sowieso denk ik dat je in het algemeen beter af bent zelf zwart-wit-versies te maken, daarbij kun je ook meer aandacht aan contrast en helderheid geven.

De package xcolor kan wel automatische conversie naar grijswaarden uitvoeren, maar dit geldt voor zover ik weet alleen voor de commando's in de xcolor package, zoals \color{...}; of packages die daarop verder bouwen (zoals TikZ); als je echter PostScript of PNG insluit zal het resultaat gewoon het kleurmodel van die afbeeldingen gebruiken.

Jouw oplossing zou dus zijn om zelf de boel te converteren en dan in het geval van grayscale een andere PNG in te voegen.
pi_67673906
Ik heb in het verleden ooit ergens eens gezien dat iemand deze opzet gebruikte om niet zelf nieuwe plaatjes te moeten maken, maar LaTeX dit zelf te laten doen. Maar het ging in dat geval om EPS images; ik weet niet of dat wat uitmaakt...

Uiteraard kan je er iets mooiers van maken als je zelf de plaatjes omzet naar grayscale, maar ik herinnerde me dat ik zo-iets ooit gezien had in LaTeX en ik probeerde dat te reproduceren. En was dus meer benieuwd of ik nu iets niet goed deed, of dat het idee in theorie al niet zou kunnen werken
  vrijdag 3 april 2009 @ 13:02:49 #271
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_67674130
In EPS kun je volgens mij wel iets hacken door specials in te voeren die de output device zetten, maar dan moet je via latex en dvipdfm werken… dan nog is het de vraag hoe goed het wordt.
  vrijdag 3 april 2009 @ 13:09:15 #272
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_67674337
Hey, nu jullie hier toch zijn...

Ik heb een pdf-afbeelding en wil graag text over die afbeelding plaatsen om enkele dingen aan te geven. Is dit mogelijk en zo ja, hoe?
  vrijdag 3 april 2009 @ 13:11:35 #273
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_67674409
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 13:09 schreef pfaf het volgende:
Hey, nu jullie hier toch zijn...

Ik heb een pdf-afbeelding en wil graag text over die afbeelding plaatsen om enkele dingen aan te geven. Is dit mogelijk en zo ja, hoe?
Ja. In principe moet dat b.v. wel kunnen met TikZ; gnuplot doet trouwens hetzelfde als je eps-latex gebruikt, het zet de labels met LaTeX over een geplot EPS-plaatje. Ik zal eens kijken wat het gemakkelijkste is. Misschien is er wel een package voor.

Gnuplot doet het zo:

1
2
3
4
\begin{picture}(breedte,hoogte)
\put(x,y){\makebox(0,0)){Tekst in de box}}%
\put(0,0){\includegraphics{je-afbeelding}}%
\end{picture}

Zie verder picture omgeving. Standaard units voor breedte en hoogte en positie zijn points maar dat kun je veranderen.

[ Bericht 29% gewijzigd door Iblis op 03-04-2009 13:19:08 ]
  vrijdag 3 april 2009 @ 15:09:04 #274
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_67752062
Hallo,

om een onverklaarbare reden zijn in mijn "References" de titels van alle werken onderlijnd.
Bovenaan in mijn document staat er:

1
2
\documentclass[11pt]{amsproc}  
\usepackage{float, graphicx, amssymb, anysize, palatino, color,placeins}

en onderaan:
1
2
3
\bibliographystyle{plain}  
\bibliography{detitel}
\end{document}

Ik heb nochtans niets speciaals gedaan of zo? Wie kan dit verklaren?
  maandag 6 april 2009 @ 10:50:15 #276
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_67752666
Kun je een minimum example maken, met slechts de noodzakelijke packages om het probleem op te laten treden? Eén complete LaTeX-file, en één bibliografietje met één titel of zo erin.
pi_67758614
quote:
Op maandag 6 april 2009 10:50 schreef Iblis het volgende:
Kun je een minimum example maken, met slechts de noodzakelijke packages om het probleem op te laten treden? Eén complete LaTeX-file, en één bibliografietje met één titel of zo erin.
Ah, ik denk dat ik het daardoor nu al zie. Ik gebruikte zowel de packages hyperref als ulem. Ik heb die ulem weggedaan, en nu heb ik nog altijd die links in mijn elektronische versie, maar niet die onderlijningen.
Bedankt!
  maandag 6 april 2009 @ 16:50:33 #278
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_67794694
Hoi,

Ik heb een vraag mbt figuur-onderschriften. Bij het gebruiken van de figure-environment worden in het onderschrift de figuren automatisch genummerd (fig. 1, fig. 2, etc). Maar nu heb ik dus 1 figuur in mijn document en ik wil dat deze in het onderschrift 'Figure' wordt genoemd en niet 'Fig. 1'

Kan ik dat ergens aanpassen?

[ Bericht 48% gewijzigd door Bioman_1 op 08-04-2009 13:29:44 ]
pi_67827214
Hallo, ik heb weer een klein vraagje. Dit lijkt werkelijk nergens op.
1\bar{\pi_{a+b+c+d}}

Die streep zou moeten langer worden, nu is het echt zielig. :?
  woensdag 8 april 2009 @ 13:48:38 #281
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_67827415
\bar is simpelweg een accent, dat gecentreerd wordt boven het argument, dat in dit geval vrij breed is, het schaalt niet mee. Wat jij wilt is \overline{ ... }
pi_68038746
Vraagje (ik heb niet hte hele topic en voorgangers doorgenomen, sorry als ie al eens gesteld is)

Ik ben bezig met mijn stageverslag in LaTeX. Ik heb een bibliografie voor bibtex, en ik wil hieruit citeren. De bedoeling is gewoon op de manier [1], [2], enz... Doorlopend door het hele document (dus niet per hoofdstuk) .
Nu had ik een aantal citaten, en heb ik er net eentje bovengeplaatst. Deze komt in de referentielijst ergens middenin, en krijgt ook niet een lager nummer, maar een tusseninnummer. Dit is dus niet de bedoeling (dat kan word namelijk ook, het verpesten). Ik heb al ergens gelezen dat je eerst LaTeX, dan BibTeX en dan nog 2 keer LaTeX moet doen, maar ik heb niet echt een commandline (of ik kan m niet vinden, TeXnicCenter gebruik ik).

Iemand die me kan helpen?

oh ja, mijn bibtex style is abbrv.bst

edit - volgens mij werkt het al, heb een andere style gepakt unsrt ipv abbrv... mooi...
edit, ander vraagje dan maar

ik wil graag een vierkantje, ivm de eenheid Ohm/square.. de Ohm staat er, maar de \Box werkt niet. enig idee hoe dat kan?

[ Bericht 8% gewijzigd door sbientje op 15-04-2009 14:13:40 ]
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  woensdag 15 april 2009 @ 21:42:57 #283
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_68053849
quote:
Op woensdag 15 april 2009 14:02 schreef sbientje het volgende:
ik wil graag een vierkantje, ivm de eenheid Ohm/square.. de Ohm staat er, maar de \Box werkt niet. enig idee hoe dat kan?
sbientje, jij hier!
Probeer het eens met \usepackage{llatexsym}, dan zou het moeten werken.
pi_68055624
We kunnen onderhand wel een LaTeX trivia beginnen!
  woensdag 15 april 2009 @ 22:38:37 #285
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_68055900
quote:
Op woensdag 15 april 2009 22:31 schreef thabit het volgende:
We kunnen onderhand wel een LaTeX trivia beginnen!
Beter doen we dat niet. Ik vergeet altijd alles, ik moet om de haverklap dingen opzoeken Gelukkig weet ik wel altijd vaag of iets kan, en hoe het ongeveer moet, dus ik kom d'r bijna altijd wel uit
pi_68056348
dat heb ik ook... Het meeste lukt wel met een beetje opzoekwerk
quote:
Op woensdag 15 april 2009 21:42 schreef V2 het volgende:

[..]

sbientje, jij hier!
Probeer het eens met \usepackage{llatexsym}, dan zou het moeten werken.
en ja, ik hier. Ben vorig jaar aangestoken door een klasgenoot. Aangezien ik een technische studie doe, met redelijk wat formules af en toe, is het ideaal (trouwens, die opmaak - index - referenties zijn ook ideaal ).
En bedankt voor deze tip. Met 1 l werkte het ik heb er nu alleen weer een warning bij snap er niets van van die warnings
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  donderdag 16 april 2009 @ 08:13:59 #287
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_68061101
quote:
Op woensdag 15 april 2009 22:51 schreef sbientje het volgende:
dat heb ik ook... Het meeste lukt wel met een beetje opzoekwerk
[..]

en ja, ik hier. Ben vorig jaar aangestoken door een klasgenoot. Aangezien ik een technische studie doe, met redelijk wat formules af en toe, is het ideaal (trouwens, die opmaak - index - referenties zijn ook ideaal ).
En bedankt voor deze tip. Met 1 l werkte het ik heb er nu alleen weer een warning bij snap er niets van van die warnings
Oh, ja, die extra l is natuurlijk overduidelijk een typo . Copy-paste je warning anders eens? De meeste warnings vallen wel mee, errors, die zijn pas cryptisch af en toe
  donderdag 16 april 2009 @ 09:27:12 #288
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_68062253
Je kunt voor \Box ook \usepackage{amssymb} doen, en verder kun je altijd in de Comprehensive LaTeX Symbol list kijken wat je nodig hebt om het door jou gewenste symbool te krijgen.
pi_68063290
quote:
Op donderdag 16 april 2009 08:13 schreef V2 het volgende:

[..]

Oh, ja, die extra l is natuurlijk overduidelijk een typo . Copy-paste je warning anders eens? De meeste warnings vallen wel mee, errors, die zijn pas cryptisch af en toe
altijd iets over een identifier
quote:
{C:/ProgramData/MiKTeX/2.7/pdftex/config/pdftex.map}])pdfTeX warning (ext4): de
stination with the same identifier (name{page.1}) has been already used, duplic
ate ignored
<to be read again>
\relax
l.35 \newpage
quote:
[4]pdfTeX warning (ext4): destination with the same identifier (name{page.1}) h
as been already used, duplicate ignored
<to be read again>
\relax
l.78 \item e
en transparantie van 95\% of meer [1] [2]
pi_68066193
edit - volgens mij al gevonden

voortaan eerst zoeken
  donderdag 16 april 2009 @ 11:39:14 #291
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_68066484
Die identifiers komen waarschijnlijk van hyperref, gebruik je een book als stijl? Zie deze faq en deze faq.
pi_68066755
quote:
Op donderdag 16 april 2009 11:39 schreef Iblis het volgende:
Die identifiers komen waarschijnlijk van hyperref, gebruik je een book als stijl? Zie deze faq en deze faq.
zal later eens lezen, tnx iig

edit - oh ja, ik ehb wel roman numbers idd voor alles voor mijn inleiding... zal eens kijken of het helpt!

edit 2:
quote:
The recipe isn’t perfect: it relies on \thepage being different for every page in the document. A common problem arises when there is an unnumbered title page, after which page numbers are reset: the PDFTeX warning of “duplicate destinations” will happen in this case, regardless of the options.
ik heb een ongenummerde titelpagina.. dus ik vrees dat ik er niet vanaf kom. nou ja, het is neit zo erg geloof ik..

[ Bericht 16% gewijzigd door sbientje op 16-04-2009 11:51:50 ]
pi_68417136
Vraagje over het mergen van cellen in een tabel. Ik heb de volgende tabel:

|A1|A2|A3|A4|A5|A6|A7|
|B1|B2|B3|B4|B5|B6|B7|
|C1|C2|C3|C4C5|C6|C7|
|D1|D2|D3|D4|D5|D6|D7|

Nu wil ik dus de cellen A2-A3, A4-A5 en A6-A7 samenvoegen. Dan krijg je dus:

|A1|A2-A3|A4-A5|A6-A7|
|B1|B2|B3|B4|B5|B6|B7|
|C1|C2|C3|C4C5|C6|C7|
|D1|D2|D3|D4|D5|D6|D7|

Nu weet ik dat je cellen kan samenvoegen met \multicolumn, maar ik wil dus nu drie keer \multicolumn gebruiken op 1 rij. Daartoe heb ik het volgende geprobeerd:

1
2
3
4
5
6
7
8
\begin{tabular}{c|c|c|c|c|c|c|c|c}

Number & \multicolumn{2}{|c|}{Data 1} & \multicolumn{2}{|c|}{Data 2} & \multicolumn{2}{|c|}{Data3} & \multicolumn{2}{|c}{Data 4} \\

\hline

1 & 0 & 0 & 11.0 & 0.3 & 12.9 & 0 & 21.8 & 2.3 \\
\end{tabular}

Maar dat lijkt niet te werken. Ik krijg de volgende foutmelding:

1
2
3
4
5
! Missing \endgroup inserted.
<inserted text> 
                \endgroup 
l.146 ...mber & \multicolumn{2}{|c|}{Data 1}
                                                    \multicolumn{2}{|c|}{Dat...

Iemand die mij kan helpen?
  maandag 27 april 2009 @ 11:23:40 #294
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_68417241
Het werkt hier als een tierelier, waarschijnlijk is het een combinatie van bepaalde packages die het probleem geeft. Probeer eens een minimum example te maken (d.w.z., alleen die table en alleen die packages die samen voor het probleem zorgen).

Overigens worden verticale lijnen in tabellen vanuit typografisch oogpunt vrijwel altijd sterk afgeraden.
pi_68417549
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
\documentclass[journal]{IEEEtran}

\usepackage{cite}

\usepackage{color}

\usepackage[cmex10]{amsmath}

\usepackage{array}

\usepackage{mdwmath}

\usepackage{mdwtab}

\usepackage{dblfloatfix}

\usepackage[caption=false]{caption}

\usepackage[font=footnotesize]{subfig}

\begin{document}

\begin{table*}[!t]

\renewcommand{\arraystretch}{1.3}

\caption{Tekst}

\label{label}

\centering

\begin{tabular}{c|c|c|c|c|c|c|c|c}

Number & \multicolumn{2}{|c|}{Data1} & \multicolumn{2}{|c|}{Data2} & \multicolumn{2}{|c|}{Data3} & \multicolumn{2}{|c}{Data4} \\

\hline

1 & 0 & 0 & 11.0 & 0.3 & 12.9 & 0 & 21.8 & 2.3 \\

2 & 0 & 0 & 0 & 0 & 0 & 0.1 & 14.6 & 6.8 \\

3 & 0 & 0 & 0 & 0 & 1.3 & 0 & 23.8 & 8.9\\

4 & 0 & 0 & 2.0 & 0 & 32.6 & 1.1 & 2.7 & 0.1\\

5 & 0 & 0 & 0 & 0 & 15.6 & 0.2 & 17.6 & 6.4 \\

6 & 0 & 0 & 0 & 0 & 30.0 & 32.5 & 18.4 & 2.6 \\

7 & 0 & 0 & 0 & 0 & 0 & 0 & 15.6 & 1.7 \\

8 & 0.3 & 0 & 6.0 & 0.6 & 25.7 & 1.5 & 6.6 & 8.8 \\

9 & 0 & 0 & 4.2 & 0.2 & 0 & 0 & 10.2 & 7.7 \\

10 & 17.1 & 0 & 14.4 & 0 & 14.8 & 3.5 & 19.7 & 6.8 \\

\end{tabular}

\end{table*}

\end{document}
  maandag 27 april 2009 @ 12:02:53 #296
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_68418319
quote:
Op maandag 27 april 2009 11:35 schreef Bioman_1 het volgende:

[ code verwijderd ]
Hier werkt het… waarschijnlijk heb ik nieuwere versies van packages. Ik krijg trouwens wel een error dat ik:

1\usepackage[caption=false,font=footnotesize]{subfig}

moet doen, en niet:

1
2
\usepackage[caption=false]{caption}
\usepackage[font=footnotesize]{subfig}

Aangezien jij dat niet krijt neem ik aan dat jij een andere versie van deze packages hebt… De ellende zit ’m in het gebruik van die tweekolomstabel natuurlijk, dat hebben we ook al eerder in deze topic gehad, helpt het als je updatet naar de laatste versies van de IEEE-class?

Het spijt me dat ik verder niet kan helpen.
pi_68424428
Als ik alle packages er uit gooi werkt het inderdaad wel Zal eens nakijken of ik echt al deze packages wel nodig heb en ze in dat geval updaten naar de nieuwste versie.

Bedankt voor de hulp.
  maandag 27 april 2009 @ 15:12:29 #298
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_68424505
Ah, maar dan is de vraag: is er één package specifiek of een combinatie van twee packages die voor dat probleem zorgt? Als je het kunt herleiden tot één problematisch geval kun je misschien volstaan alleen die package te updaten?
  dinsdag 28 april 2009 @ 14:56:34 #299
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_68461119
ik wil een omgeving waarbij ik vergelijkingen onder elkaar kan zetten met = tekens, en + tekens onder elkaar wil hebben. Eqnarray gaat automatisch centreren, en dat is heel lelijk in mijn geval.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  dinsdag 28 april 2009 @ 14:59:42 #300
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_68461243
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 14:56 schreef GlowMouse het volgende:
ik wil een omgeving waarbij ik vergelijkingen onder elkaar kan zetten met = tekens, en + tekens onder elkaar wil hebben. Eqnarray gaat automatisch centreren, en dat is heel lelijk in mijn geval.
Eqnarray wil je sowieso liever niet gebruiken. Als je een voorbeeld geeft dan zal ik eens mijn best doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')