abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 00:01:27 #101
219969 Ghazi
Ille qui nos omnes servabit
pi_61127524
Een flinke tik op de neus lijkt me wel afdoende, als je zonder reden voor mietje wordt uitgemaakt. Maar iemand overhoop steken en vermoorden, gaat me toch te ver. Daar moet minstens je vrouw voor verkracht worden.

Toch ben ik verbaasd dat de aanleiding van de steekpartij zo lang mogelijk uit de kranten is geweerd.
What lies in the shadow of the statue?
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 00:11:58 #102
798 voyeur
bemoeit zich
pi_61127754
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 23:07 schreef RonaldRegen het volgende:

[..]

Waar hier? Voorbeelden graag, of je lult uit je nek.
Hier = Fok NWS, niet dit topic.
Here we are now, entertain us.
pi_61127833
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 00:00 schreef Diederik_Duck het volgende:
Dit is echt ongelooflijk... Er is iemand overhoop gestoken, er is geen enkele aanwijzing voor wat voor rechtvaardiging dan ook, en meneer gelly meent te weten dat het wel weer een erg eenzijdig verhaal is?!?

Je vindt het zelf geen eenzijdig verhaal ? Welke kant van het verhaal heb je nog meer gelezen buiten die van de familie van het slachtoffer ?
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 00:18:07 #104
798 voyeur
bemoeit zich
pi_61127908
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 23:52 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ben je wel helemaal lekker? Snap je het verschil echt niet? Hoe kán je zo'n vergelijking maken. Maak je VMBO eens af voordat je weer inlogt.
Ik snap heel veel verschillen. Ik weet zelfs wat nuances zijn, maar een aantal van onze notoire hardliners heeft daar meer moeite mee.

Ik snap niet dat je 'iemand die met zijn tengels aan mijn spullen komt knal ik af' nu plotseling voorbijgaat aan het feit dat onze blonde Fries de jas van zijn belager gestolen had. Ik hou wel van de rechtsstaat en heb het dus niet zo op die eigenrichting van onzer kaalkopjes, maar ik sta nu perplex dat ze niet pal achter de dader staan.

Dat heet inconsequent.

P.S. VMBO overgeslagen. Sorry.
Here we are now, entertain us.
pi_61127956
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 00:01 schreef Ghazi het volgende:
Een flinke tik op de neus lijkt me wel afdoende, als je zonder reden voor mietje wordt uitgemaakt. Maar iemand overhoop steken en vermoorden, gaat me toch te ver.
Hij is pas gaan steken toen het slachtoffer weer terug kwam, niet in eerste instantie. De reden waarom er gestoken werd is niet duidelijk evenmin als waarom de jas werd meegenomen. Waarom het tot een confrontatie is gekomen is ook niet duidelijk, het slachtoffer had ook door kunnen fietsen in het begin.

Maar kennelijk is het hier allemaal kraakhelder en is het misdadig om de feiten te willen weten. Niet dat dat iets nieuws is hier op Fok! , maar toch.
pi_61127969
Ik heb de nieuwsberichten gelezen lieverd. Het kan natuurlijk altijd zijn dat onze dader in werkelijkheid een koene held is die een schuimbekkende Kooistra heeft weerhouden van het uitvoeren van eerwraak op zijn gehele familie, maar vind je het erg als ik dat zo op voorhand niet als erg aannemelijk beschouw?
pi_61128110
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 00:20 schreef Diederik_Duck het volgende:
Ik heb de nieuwsberichten gelezen lieverd. Het kan natuurlijk altijd zijn dat onze dader in werkelijkheid een koene held is die een schuimbekkende Kooistra heeft weerhouden van het uitvoeren van eerwraak op zijn gehele familie, maar vind je het erg als ik dat zo op voorhand niet als erg aannemelijk beschouw?
Ja, zoals we allemaal de nieuwsberichten over Meindert Tjoelker nog kennen.
quote:
Op de avond van zijn dood was Meindert Tjoelker in het centrum van Leeuwarden uitgeweest met zijn vriendin en twee bevriende stellen bij wijze van vrijgezellenfeestje, omdat hij een week later zou gaan trouwen. Om half drie in de ochtend liepen zij aangeschoten naar huis. Toen zij over de Nieuwestad langs de gracht liepen, zagen ze aan de overkant vier luidruchtige jongens die fietsen op de weg gooiden.

Tijdens de rechtszaak bleek dat een van deze jongens door zijn vrienden was uitgedaagd om over een geparkeerde fiets te springen, wat mislukte waardoor hij ten val kwam. Hierdoor werd hij door zijn vrienden uitgelachen en uit frustratie gooide hij de fiets op straat. Dat zag Tjoelker, die daarop vanaf de overkant riep: "Moet dat nou, stelletje klootzakken, doe niet zo asociaal!".

Er volgde een woordenwisseling waarbij Meinderts vriendin hem verschillende keren tevergeefs tot kalmte maande. Op een gegeven moment riep Tjoelker: "Moet je hier komen, sla ik je voor je bek, kom maar op, klojo, dikke hufter!". De groep, eveneens aangeschoten na een avond stappen, voelde zich hierdoor uitgedaagd en ging erop in. Ze staken het bruggetje over de gracht over en Meindert kreeg een harde klap in zijn gezicht. Hij verdedigde zich en sloeg terug, waarna een vechtpartij ontstond.

Tjoelker kwam ten val, kreeg nog een trap en bleef gewond liggen. Later zou blijken dat die trap ernstig hersenletsel tot gevolg heeft gehad, waar hij enkele uren later aan overleed. Het viertal was zich niet van de fatale afloop bewust en was heel verbaasd toen zij in de shoarmazaak waar ze nog wat gingen eten werden gearresteerd.
pi_61128148
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 00:18 schreef voyeur het volgende:

[..]

Ik snap heel veel verschillen. Ik weet zelfs wat nuances zijn, maar een aantal van onze notoire hardliners heeft daar meer moeite mee.

Ik snap niet dat je 'iemand die met zijn tengels aan mijn spullen komt knal ik af' nu plotseling voorbijgaat aan het feit dat onze blonde Fries de jas van zijn belager gestolen had. Ik hou wel van de rechtsstaat en heb het dus niet zo op die eigenrichting van onzer kaalkopjes, maar ik sta nu perplex dat ze niet pal achter de dader staan.

Dat heet inconsequent.

P.S. VMBO overgeslagen. Sorry.
Had je het maar niet gedaan. Voor jou heb ik het boven nog eens uitgespeld, wat de verschillen tussen een notoire tasjesdief en het afpakken van een jas en die willen teruggeven ook alweer zijn.

Speciaal voor dommeriken als jij.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_61128224
Een klap op je kop in een ordinaire vechtpartij met helaas fatale afloop is toch wel iets anders dan met een mes (in de hals en het hoofd nota bene!, over lethale plekken gesproken) overhoop gestoken worden. Nuance gelly, nuance.
pi_61128426
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 00:30 schreef Diederik_Duck het volgende:
Een klap op je kop in een ordinaire vechtpartij met helaas fatale afloop is toch wel iets anders dan met een mes (in de hals en het hoofd nota bene!, over lethale plekken gesproken) overhoop gestoken worden. Nuance gelly, nuance.
Dat is idd wat anders maar de aanleiding hoeft niet anders te zijn. We weten niet wat voor iemand het slachtoffer was, of de dader. Wie er begon met vechten, hoe de rendezvoous verliep. Alleen het verhaal van de familie, en hoe erg het ook is, die zijn partijdig. Wat ik ze ook niet kwalijk neem. De dader kan net zo goed uit zelfverdediging gehandeld hebben omdat het slachtoffer 3 koppen groter was en heeft hij uit paniek gestoken. Maar kennelijk is het erg gek dat ik me dat soort dingen afvraag, men heeft liever een oordeel klaar op beperkte informatie.

Meindert Tjoelker was ook niet de vredesduif of lieve jongen zoals ie eerst werd afgeschilderd.
  † In Memoriam † dinsdag 26 augustus 2008 @ 01:26:09 #111
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_61129139
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 23:37 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, dat verwacht je niet in Friesland, dat je in het Fries gegroet wordt
In Friesland groet vrijwel niemand en al zeker niet naar onbekenden dus misschien zei hij toch wel *mietje* en verzon zijn vriendin iets om haar vriendje onschuldig te laten lijken?
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 01:31:51 #112
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_61129214
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 01:26 schreef Loedertje het volgende:

[..]

In Friesland groet vrijwel niemand en al zeker niet naar onbekenden dus misschien zei hij toch wel *mietje* en verzon zijn vriendin iets om haar vriendje onschuldig te laten lijken?
En dan ook nog in Camminghaburen...dat staat nou niet echt bekend als de beste buurt van Ljouwert.
pi_61129432
Het enige dat ik weet van Friezen is dat ze ook 'hoi' zeggen als ze ergens weg gaan.
Maar was de dader geen Fries?
I´m back.
pi_61129521
quote:

[..]

en ''mietje'' is wel een goede reden om iemand neer te steken ?

pi_61129547
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 01:59 schreef fanvanheteersteuur het volgende:

[..]

en ''mietje'' is wel een goede reden om iemand neer te steken ?

Volgens Gelly wel. Dat is immers "de andere kant van het verhaal".

Jammer dat "die andere kant van het verhaal" de eerste kant voorgoed het zwijgen heeft opgelegd, maar linkse salonrebelletjes als Gelly malen daar niet zo om. Wereldvreemde klootzakken zijn het.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_61129636
quote:

[..]

hij was 27 en liep met zijn vriendin naar huis.
nou, ik ken weinig mensen die met hun vriendin aan hun zei midden in de nacht zonder aanleiding iemand mietje gaat noemen...

in een jolige (benevelde) bui een grappige opmerking maken naar nog een nachtbraker lijkt me logischer...
pi_61129890
Tvp
  † In Memoriam † dinsdag 26 augustus 2008 @ 10:17:43 #118
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_61132692
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 02:14 schreef rockdahouse het volgende:

[..]

hij was 27 en liep met zijn vriendin naar huis.
nou, ik ken weinig mensen die met hun vriendin aan hun zei midden in de nacht zonder aanleiding iemand mietje gaat noemen...
Midden in de nacht goedenmiddag in het Fries gaan roepen is wel aannemelijk?
pi_61133578
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 10:17 schreef Loedertje het volgende:

[..]

nou, ik heb best vaak in beschonken toestand met vriendin naar huis gelopen snachts.
en soms zeg je dan wel iets tegen iemand die je tegen komt, althans als je er een goed gevoel bij hebt.
niet beledigend maar gewoon iets leuks.
ik ken meer mensen die dat doen en eigenlijk niemand die als die samen met zijn vriendin naar huis loopt ruzie gaat zitten maken.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 12:37:51 #120
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_61135855
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 10:17 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Met een beetje fantasie zou je "midje" (fries voor middag) kunnen verstaan als mietje.
pi_61140120
Waarom zou je iemands jas jatten?
  Moderator dinsdag 26 augustus 2008 @ 15:28:14 #122
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_61140483
Vriendin Niels Kooistra: "Elke keer hoop je: het komt goed"
door Rob Leemhuis. dinsdag 26 augustus 2008

LEEUWARDEN – Dapper en positief tot het einde, zo beschrijft Jory Brand (24) haar vriend Niels Kooistra, met wie ze al drie jaar samenwoonde. Ze was erbij toen de achttienjarige dader Niels in de nacht van 1 op 2 augustus in Leeuwarden neerstak, en ook toen hij twee weken later zijn laatste adem uitblies. ‘Hij was een kasplantje. ”

Niels Kooistra zou nooit meer zelfstandig kunnen ademen, nooit meer kunnen praten of bewegen. ‘Terwijl hij altijd bewoog en zijn mond open had. Als hij sliep, bewogen zijn voeten nog”, glimlacht zijn 24-jarige vriendin Jory Brand.

Nadat hij voor een futiliteit was neergestoken, was Niels vanaf zijn nek verlamd. Het enige wat hij kon bewegen, waren zijn hoofd en zijn gezicht. ‘Als hij was blijven leven, was hij zijn verdere leven lang gestraft geweest voor de daden van een ander”, vindt Jory. Het was een mensonwaardig bestaan geweest, zegt ze: ‘Hij was volledig bij bewustzijn, maar hij kon niets meer.”

Dagenlang kreeg Niels (28) slaapmiddelen om hem de martelgang van de kunstmatige beademing en sondevoeding te besparen. In de tussentijd zweefde Jory, met Niels’ familie en haar eigen ouders, tussen hoop en vrees. ‘Elke keer hoop je: het komt goed. Al komt hij in een rolstoel, ik sjees hem overal heen. Ik dacht zelfs al: hij haalt de Paralympics.”

Niels besloot op donderdag 14 augustus, na bijna twee weken op de intensive care, dat verder leven geen zin had. Hij was na een week onder de slaapmiddelen weer wakker geworden. Kans op enige verbetering was er niet: daar waren doktoren in Leeuwarden, Utrecht en Groningen het over eens. Een dag later kwam een psychiater om te kijken of Niels’ besluit vast stond en om te controleren of Niels volledig bij zinnen was. Niet lang daarna liet hij het leven.

Al was het Niels’ eigen besluit, het was geen euthanasie, vindt Jory. ‘De medische behandeling is stopgezet. Dat is heel wat anders. Niels had geen keus.” Zelf is ze erg opgelucht dat ze samen met haar ouders en schoonfamilie van Niels afscheid heeft kunnen nemen. ‘Ik heb hem nog kunnen zeggen wat ik hem wilde zeggen. Maar wat hij zei, weet ik niet. Ik zag alleen zijn lippen bewegen.”

Het was rond half twee ’s nachts op 2 augustus dat Jory Brands leven voor altijd zou veranderen. Met haar vriend Niels Kooistra was ze naar een feestje in de Leeuwarder wijk Aldlân geweest en waren ze bijna thuis. Toen stond daar vlak voor een rotonde een 18-jarige jongen die door Niels met ‘middei’ werd begroet. ‘Daar reageerde die ineens heel agressief op”, vertelt Jory, die al drie jaar met Niels samenwoonde.

Waarom Niels midden in de nacht een onbekende had gegroet? ‘Niels zegt tegen iedereen wat, hij is gewoon vriendelijk”, vertelt zijn vriendin. ‘Op het werk zegt hij ook altijd ‘middei’, ook ’s avonds. Hij stopte dus en vroeg: waarom reageer je zo?” Binnen de kortste keren had hij ruzie, er vielen klappen. Jory: ‘Toen deed die ander zijn vestje uit, met zo‘n houding van: we vechten even.”

Voordat het echt gemeen werd, kwam een vriend van Niels’ belager tussenbeide en hield de kemphanen uit elkaar. Niels en Jory maakten dat ze wegkwamen, maar namen wel het vest mee, dat op de grond lag. Thuis kwamen de twee erachter dat er een fietssleutel en een huissleutel in het vest zaten. ‘We gingen terug, zodat hij ook naar huis zou kunnen. We wilden even sorry zeggen, maar dat werd niet geaccepteerd.’

Hoe het de paar minuten daarna precies is verlopen, kan Jory zich niet meer voor de geest halen. ‘Het ging allemaal zo snel. Niels lag ineens op de grond, maar ik dacht: die staat wel weer op. De dader rende weg. Ik ging er achteraan, maar ik struikelde over mijn eigen schoenen.”

Pas toen ze terugliep, kwam ze erachter dat Niels nog niet was opgestaan. Hij lag op de grond met een steekwond in zijn nek, twee in zijn buik, en een vierde bij zijn hart. Een naburig huis stroomde leeg; omstanders hadden 112 gebeld en stonden om Niels heen. Jory: ‘In dat huis was een feestje aan de gang waar de dader ook was geweest. Ze schreeuwden: Hij heeft ‘m neergestoken!” Het toegesnelde ambulancepersoneel moest Niels reanimeren: doordat hij niet meer kon ademen, was ook zijn hart tot stilstand gekomen.

Nadat Niels in kritieke toestand op de intensive care van het Medisch Centrum Leeuwarden was opgenomen, begon voor zijn familie uit Wouterswoude en Jory het bange wachten. Een lange dag werd Niels flink gekoeld, om hersenletsel te voorkomen. ‘Na 24 uur leek alles goed, totdat bleek dat hij niet kon ademen. Toen is hij meteen door een MRI-scan gehaald.” Toen pas bleek Niels’ ruggenmerg gekneusd: een dwarslaesie, die zijn hele lichaam onder zijn nek verlamde.

In de korte tijd dat hij bij bewustzijn was, toonde Niels vechtlust. Jory: ‘Toen het hem werd verteld wat hem scheelde zag je: hij gaat ervoor knokken. Hij had een heel vastberaden gezicht.” Maar van de man die altijd een en al energie, beweging en praatjes was geweest, was weinig over. Zelfs toen hij zich bij het onvermijdelijke neer moest leggen, bleef hij sterk. Jory: ‘Hij kon niet praten, maar hij gaf me wel knipoogjes, en tútjes met zijn lippen. Hij is tegen mij altijd positief en vrolijk gebleven.”

bron: De Stentor
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 15:57:02 #123
219969 Ghazi
Ille qui nos omnes servabit
pi_61141290
Beetje dom van het slachtoffer.
What lies in the shadow of the statue?
pi_61150112
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 15:57 schreef Ghazi het volgende:
Beetje dom van het slachtoffer.
Leg eens uit.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:33:13 #125