De garnalen zijn doetjes die geen vlieg kwaad doenquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 16:41 schreef Triforce_Courage het volgende:
Heb een 100 cm bak (volgens mij) Dus groot zat, kunnen er wel een stuk of 3 a 5 in. Voor de rest heb ik geen verstand van garnalen, maar wil er wel een setje in hebben. Daarnaast heb ik 5 cory's en 5 hele kleine bodem vissen. Vreten de garnalen deze niet op?
 Ze eten alleen microorganismen die ze met hun waaierhanden uit bijv. alg filteren. En een stuk of 5 kan hardstikke goed in dat formaat.
  Ze eten alleen microorganismen die ze met hun waaierhanden uit bijv. alg filteren. En een stuk of 5 kan hardstikke goed in dat formaat. Je bakje is heel erg klein, dat kan hardstikke leuk zijn, maar ik kan eigenlijk geen beginnersvissen bedenken die in dat bakje kunnen. Guppen vind ik zelf echt te groot worden ervoor. Het enige dat ik kan bedenken qua formaat dat niet al te moeilijk is, mits je ph niet te hoog is, zijn boraras. Wat wel ongelooflijk leuk is in zo'n bakje zijn garnalen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 19:11 schreef Samzz het volgende:
Oh ja, er zitten ook luchtbelletjes aan de randen van de bak, is dat erg? Ook vind ik Appelslakjes wel erg leuk! Zijn die dieren geschikt voor een beginner, samen te houden met Guppen en nog belangrijker, is mijn bak groot genoeg voor die diertjes?

Regel no.1 : geloof NOOIT zomaar wat ze in de winkel zeggen. Er zijn maar weinig echte goeie winkels, waar ze volkomen eerlijk zijn, en des te meer winkels die je bijze van spreken nog een maanvis in een 60 cm bakje zouden laten stoppen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 20:44 schreef Samzz het volgende:
Ja maar voor Guppen dan? De aquarium mevrouw zei dat ie ruim voldoende groot is voor een stuk of vier, vijf. Meer wil ik er toch niet.

Ja dat heb ik ook gehad: de vrouw van de winkel scheepte mij op met een 10 liter bakje.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 19:36 schreef Samzz het volgende:
Volgens de mevrouw in de winkel is ie groot zat

Ik heb m vandaag teruggebracht en een grotere bak gekocht, 60 x 50 x 55 ofzo...quote:Op woensdag 22 oktober 2008 13:18 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja dat heb ik ook gehad: de vrouw van de winkel scheepte mij op met een 10 liter bakje.
Daar zouden makkelijk 3 guppen in kunnen.
Dat is helaas negatief geeindigt.

Netjesquote:Op woensdag 22 oktober 2008 13:44 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik heb m vandaag teruggebracht en een grotere bak gekocht, 60 x 50 x 55 ofzo...

Alles goed met je guppyquote:Op woensdag 22 oktober 2008 21:19 schreef Guppyfriend het volgende:
het kan wel, maar dat vereist wel wat techniek. gelukkig zijn guppies harde vissen en kunnen ze heel wat hebben. maar de volgende keer is het belangrijk om je aquarium eerst goed te laten 'rijpen' voor je er vissen bijdoet.
succes en veel plezier met je aquarium! goed dat je een grotere hebt gekocht iig!
 ?
?

Nooit geweten!!
  Nooit geweten!!   

ja hoor. zn gangetje met het aquariumquote:

Okee das mooi.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 06:25 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
ja hoor. zn gangetje met het aquarium
maar binnenkort komt het voor een uitdaging te staan, hij moet namelijk verhuist worden

Het formaat van je nieuwe bak is heel mooi, maar heb je nou meteen visjes gekocht zonder de boel eerst 3 weken te laten rijpen?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 19:34 schreef Samzz het volgende:
Groter kan niet... want dat past niet in m'n kamer. Er zitten nu vijf guppies in, wel hele kleintjes trouwens, ong. twee cm lang, groter zouden ze ook niet worden volgens de kweekster. Ze zijn erg actief, zwemmen onderzoekend de bak door, en zodra ik het aquariumpje in kijk, komen ze eraan zwemmen
Nu zit ik er dus aan te denken om er nog een paar visjes van t zelfde formaat in te doen. Maar welke zijn geschikt voor beginners en vergen geen aparte eisen aan het water?

Een gup kan een beetje aardig stroming wel waarderen hoor, dus lekker laten staan zo. En actief rond zwemmende visjes is vaak ook geen slecht teken, aan het oppervlak zitten is alleen erg als ze lucht happen.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 10:33 schreef Samzz het volgende:
D'r zit grind in, gemend met zand. Ik had de kleine bak al een tijdje staan, dat water heb ik in de grote bak gedaan. Mijn pa kwam met de visjes aanzetten, kan ze moeilijk twee weken in een zakje laten zitten dan...
Mijn guppen zitten trouwens wel veel aan het oppervlak. Of beter gezegd, ze zwemmen heel actief de hele bak rond, onder. boven, tussen de plantjes. Wat kan ik trouwens het beste met het filter doen? Hij kan op een aantal standen, hij staat nu op de middelste stand ongeveer en ik zie het water aan het oppervlak echt stromen. Is dat goed? Of kan ik hem beter lager zetten?

Mijn ervaring is dat cory's niet aan normaal gedrag doenquote:Op donderdag 23 oktober 2008 20:47 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Even een vraagje over de corydoras paleteus.
Ik heb er 3 (er komen er nog 3 bij, na de verhuizing) en 1 corydoras zit continu op het hoofd van de 2e cory geplakt
De 3e is een beetje een einzelganger.
Is dit normaal gedrag?
 Het zijn leuke gekke beestjes, hoewel ik er nog nooit eentje op het hoofd van een ande heb zien zitten. Maar de einzelganger klinkt heel bekend.
  Het zijn leuke gekke beestjes, hoewel ik er nog nooit eentje op het hoofd van een ande heb zien zitten. Maar de einzelganger klinkt heel bekend. 

Ja, ik kan vrijwel weinig vinden over het gedrag van cory's, behalve dat het vreedzame visjes zijn die van elkaars gezelschap genieten.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 23:15 schreef As_33 het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat cory's niet aan normaal gedrag doenHet zijn leuke gekke beestjes, hoewel ik er nog nooit eentje op het hoofd van een ande heb zien zitten. Maar de einzelganger klinkt heel bekend.
Let wel even op met de verhuizing: cory's kunnen daar heel slecht tegen, en het is ook heel normaal bij cory's als eer eentje of een paar dood gaan vlak na een verhuizing. Probeer het dus allemaal zo soepel mogelijk te laten verlopen, liefst door zoveel mogelijk water gewoon in de bak te laten zitten als mogelijk is.

Ik zou rekenen op heel wat meer tijd, of bedoelde je alleen met die 1,5-2 uur de reistijd? Want je bak leeghalen, daarrna vullen etc water op temperatuur krijgen en schoonfilteren omdat je een nieuwe bodem doet...quote:Op donderdag 23 oktober 2008 23:44 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja, ik kan vrijwel weinig vinden over het gedrag van cory's, behalve dat het vreedzame visjes zijn die van elkaars gezelschap genieten.
Ik wilde ze eigenlijk in een koelbox vervoeren, zodat de temperatuur wat gelijk blijft.
Het gaat trouwens om een afstand van 100 km
Het gaat waarschijnlijk 1,5 - 2 uur duren, ook omdat ik het aquarium wil reinigen en een andere bodem erin wil doen.

Ja qua reistijd. Normaal gesproken is het een uur, maar met zo'n aquarium en vissen, wilde ik toch niet 120 blijven rijden.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 23:59 schreef rene90 het volgende:
[..]
Ik zou rekenen op heel wat meer tijd, of bedoelde je alleen met die 1,5-2 uur de reistijd? Want je bak leeghalen, daarrna vullen etc water op temperatuur krijgen en schoonfilteren omdat je een nieuwe bodem doet...

Spannendquote:Op maandag 27 oktober 2008 09:56 schreef Joene het volgende:
ik heb nog niks ,maar ik wil wel graag een malawi bak gaan opzetten.
 Hoe groot? Ik ben nu al jaloers op het feit dat je de ruimte hebt. Ik ben helemaal van de nanobakjes, maar één grote bak, malawi of tanga, lijkt me ooit nog wel heel erg leuk om te doen.
  Hoe groot? Ik ben nu al jaloers op het feit dat je de ruimte hebt. Ik ben helemaal van de nanobakjes, maar één grote bak, malawi of tanga, lijkt me ooit nog wel heel erg leuk om te doen.

ik ga beginnen in een vision 180 of 260 liefst de 260 maar vrouwlief moet ook nog worden overtuigd.quote:Op maandag 27 oktober 2008 10:11 schreef As_33 het volgende:
[..]
SpannendHoe groot? Ik ben nu al jaloers op het feit dat je de ruimte hebt. Ik ben helemaal van de nanobakjes, maar één grote bak, malawi of tanga, lijkt me ooit nog wel heel erg leuk om te doen.

. En dan met name het ene mannetje dat ik heb, dat z'n zoontjes om zeep helpt en binnenkort z'n dochters gaat bevruchten?
 . En dan met name het ene mannetje dat ik heb, dat z'n zoontjes om zeep helpt en binnenkort z'n dochters gaat bevruchten?  .
 .

*kwijl*quote:Op dinsdag 18 november 2008 09:26 schreef Leipo666 het volgende:
Ook maar even mijn aquarium showen:
[ afbeelding ]
Aquarium:
200*70*60cm lxdxh
840 liter
6x 54w T5 verlichting op flora-mate dimmer
Eheim 2180 filter
Resun Wervelbedfilter
PH gestuurd co2 systeem met externe aquamedic reactor
UV-C lamp 9w
Huidige bewoners:
50 Roodneuszalmen
15 Coydoras sterbai
2 Apistogramma baenchi (eigen kweek)
4 Siamese algeneters (de echte natuurlijk)
4 Rode fantoomzalmen (overblijfsel uit het verleden)
4 Corydoras sodalis (idem)
1 Ancistrus sp.
10 Waaierhand garnalen
30 Japonica garnalen
en er moeten nog een keer hoofdbewoners in komen: ongeveer 6 discussen
 Wat een prachtig uitgebalanceerde bak en bezetting zo (en dan kan ik hier op mijn werk de foto nog niet eens zien). Nog een nieuwsgierig vraagje: heb je afrikaanse of aziatische waaierhanden?  Ik hoop ooit nog ruimte te hebben voor een bak waarin ik een dergelijk aantal kan houden, en dan ook in licht brak water.  Ik word ook helemaal week van de apisto's trouwens, ook al van die schitterende beestje.
   Wat een prachtig uitgebalanceerde bak en bezetting zo (en dan kan ik hier op mijn werk de foto nog niet eens zien). Nog een nieuwsgierig vraagje: heb je afrikaanse of aziatische waaierhanden?  Ik hoop ooit nog ruimte te hebben voor een bak waarin ik een dergelijk aantal kan houden, en dan ook in licht brak water.  Ik word ook helemaal week van de apisto's trouwens, ook al van die schitterende beestje.  

heb deze uit het aquarium van mijn vader overgenomen)
 heb deze uit het aquarium van mijn vader overgenomen) 

quote:Op dinsdag 18 november 2008 10:47 schreef Leipo666 het volgende:
Ik heb er aziatische waaierhand garnalen inzitten, zijn veel brutaler en zitten veel in het zicht. Ze hangen zeer graag in de Valisneria spiralis (mijn uitstroom zit in die hoek) of scharrelen over de voorgrond opzoek naar eten.
Enige nadeel tot nu toe is dat ik er rood wortelhout in heb zitten dat opzich erg mooi is, maar ook een algenmagneet is, ik heb dus ook alleen maar algen op het hout en niet op de planten. Ik denk dat het hout nog steeds teveel afvalstoffen afgeeft aan het water. Hopelijk kunnen de siamese algeneters het onder controle houden: die zitten er pas ruim een week in en zijn nog erg klein.
De Apistogramma beanchi's zijn 2 vrouwtjes, het mannetje is dit jaar overleden aan ouderdom. Ze zijn overigens F2, ik heb ze zelf gekweekt uit een F1 trio (toen hadden ze nog niet eens een officiele naam en heette ze nog sp. Inka)
Voor de rest doen alle vissen het perfect en de planten ook.
Ik bemest met Easy-life Profito (20ml om de dag) en met KNO3 (kaliumnitraat) voor het ophogen van mijn nitraat (is soms nodig)
Waterwaarden:
PH constant op 7.00 door PH regelaar
KH van 8
No3 max 5mg/l
Po4 max 0,1mg/l
Fe max 1mg/l
Bak draait overigens sinds eind februari dit jaar.
oh en nog een belangrijke tip als je serieus bezig bent met aquaria: zorg voor een goede quarantainebak! al mijn nieuwe vissen gaan minimaal 2 weken in quarantaine (bij ziekte langer en minimaal 2 weken langer dan de laatste ziekteverschijnselen) en dit is al een enkele keer echt nodig geweest! Zelf had ik vroeger ook geen quarantaine bak, maar door schade en schande ben ik nu wel wijzer geworden
Zo voorkom je dat je je huidige vissen besmet en medicijnen zijn ook veel goedkoper als je die alleen maar voor een kleine bak hoeft te kopen en niet voor zo'n binnenzwembad

.
.

hmm beetje duur om dat zo te doen, maar misschien dat het voor een klein aquarium wel te doen is. zelf zou ik voor een osmose-apparaat gaan.quote:Op donderdag 20 november 2008 18:49 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik werk op bij Brezan automaterialen en het viel mij de laatste tijd op dat steeds meer mensen 25 liter gedemineraliseerd water kwamen kopen bij ons. Dus ik die vraag voorleggen aan iemand die het al voor de 2de keer kwam kopen. Hij zei dat hij dat voor het aquarium gebruikte.
Is dat een nieuwe rage ofzo?

Present! Ik heb alleen maar nano's, met als grootste op dit moment een record 60. Ik heb nog weinig met planten geexperimenteerd; ik heb ook een open bakje, waarvan het oorspronkelijk de bedoeling was er wat planten in te doen die boven het wateroppervlak uitkomen, maar uiteindelijk is dat mijn anubias bakje geworden.quote:Op vrijdag 21 november 2008 23:32 schreef Isiolo het volgende:
Nog liefhebbers hier voor nano aquaria ?
Ben namelijk zelf thuis aan het testen met 2 Aqua cubes.
Boven kant open zodat de echinodorus kan bloeien.
Kleine baby co2 kit erop. Gaat prima.
Overigens geen vissen , maar puur testen van planten in de Nano's.

je Fe/ijzer kun je omhoog brengen met Easy-Life Profito. gewoon steeds wat toedienen en steeds meten. als je elke dag meet kun je een schema maken van het verloop en weet je hoeveel je aquarium per dag aan Fe verbruikt en hoe vaak je bij moet bemestenquote:Op vrijdag 21 november 2008 16:53 schreef rene90 het volgende:
Wat ik zie is dat de FE en CO2 hoger moeten, CO2 ben ik nu mee bezig maar Fe moet ik toch nog eens naar kijken dan. Iemand een goed iets om het Fe hoger mee te krijgen?
 )
 )

Ik ben al bezig om me ijzer omhoog te krikken met een plantenvoeding compleet inclusief ijzer. Ik zal ook wat extra gaan voeren.quote:Op zondag 23 november 2008 14:38 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
je Fe/ijzer kun je omhoog brengen met Easy-Life Profito. gewoon steeds wat toedienen en steeds meten. als je elke dag meet kun je een schema maken van het verloop en weet je hoeveel je aquarium per dag aan Fe verbruikt en hoe vaak je bij moet bemesten
je no3/nitraat is ook erg laag: deze mag geen 0 zijn omdat planten dit ook als voedingsstof gebruiken. je zou het op kunnen krikken door iets meer te voeren met het risico dat je teveel po4/fosfaat krijgt en dus algen, maar Po4 is ook voeding voor planten dus je hebt kans dat het niet te hoog wordt doordat je planten het verbruiken. zelf hoog ik mijn No3 dus op met Kno3/kaliumnitraat (te verkrijgen bij apotheek al geven die het vaak niet mee omdat het gebruikt kan worden als ingredient voor explosieven)

quote:Op donderdag 4 december 2008 13:12 schreef Byte_Me het volgende:
ik heb er een nieuwe vis bij: de apistogramma baenschi (ben een apisto-fan)
[ afbeelding ]
heb vroeger al cacatuoides gehad en mee gekweekt, nu ga ik het eens met deze proberen

Ik moet nog steeds een keertje wat foto's van mijn L. Multi's (weliswaar niet z-a, maar wel dwerg)plaatsen, maar iedere keer als ik daar aan denk zit ik op mijn werk. Mijn droom is toch wel ooit zoveel ruimte te hebben dat ik een stuk of 10 rekord 60's neer kan zetten met in iedere bak enkel één paartje of harempje dwergcichliden. Ik vind het gedrag gewoon vele malen interessanter dan dat van een scholenvisje.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:59 schreef Byte_Me het volgende:
hey wat leuk, meer dwergcichlide liefhebbers hier!
hier wat foto's van mn caca's
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

daar heb je niet zoveel ruimte voor nodig hoor, 2 naast elkaar, 5 boven elkaar en klaar is asquote:Op donderdag 4 december 2008 14:10 schreef As_33 het volgende:
[..]
Ik moet nog steeds een keertje wat foto's van mijn L. Multi's (weliswaar niet z-a, maar wel dwerg)plaatsen, maar iedere keer als ik daar aan denk zit ik op mijn werk. Mijn droom is toch wel ooit zoveel ruimte te hebben dat ik een stuk of 10 rekord 60's neer kan zetten met in iedere bak enkel één paartje of harempje dwergcichliden. Ik vind het gedrag gewoon vele malen interessanter dan dat van een scholenvisje.

Ik woon in een mini-appartementje van 30 m2, slaapkamertje en woonkeukentje, dan is het best veel ruimtequote:Op donderdag 4 december 2008 14:48 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
daar heb je niet zoveel ruimte voor nodig hoor, 2 naast elkaar, 5 boven elkaar en klaar is as
of bedoel je echt in de woonkamer, niet als kweekstelling?

Normaalgesproken zou je iets van stroming en een zacht geluid moeten horen...quote:Op dinsdag 9 december 2008 23:19 schreef meami het volgende:
Hallo allemaal,
Ik heb even een hele domme vraag waarschijnlijk, maar heb van de sint een aquarium met een paar goudvissen gekregen (niks tropisch dus). Heb ook een filter bij deze bak, maar hoe weet ik of dat ding werkt? Moet dat gaan bubbelen of is het iets wat geruisloos werkt? Ik zie weinig gebeuren namelijk

Mwa, word al een tijdje gebruikt. Vaak zit er of te veel chloor of te veel mineralen/metalen in het water waar bepaalde vissen niet tegen kunnen. Door normaal water met RO water (reversed osmosis water, wat inhoud dat het 99% h2o is) te mixen krijg je lagere mineraal/metaal waardes waardoor het voor bepaalde vissen weer leefbaar word.quote:Op donderdag 20 november 2008 18:49 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik werk op bij Brezan automaterialen en het viel mij de laatste tijd op dat steeds meer mensen 25 liter gedemineraliseerd water kwamen kopen bij ons. Dus ik die vraag voorleggen aan iemand die het al voor de 2de keer kwam kopen. Hij zei dat hij dat voor het aquarium gebruikte.
Is dat een nieuwe rage ofzo?

ik gebruik zelf tegenwoordig altijd een oud pasje, ik vind het erg goed werken. een andere mogelijkheid is het gebruik van een pluk filterwatten, dat det het ook erg goed. krasjes ontstaan meestal als je zand of steentjes vd bodem meeneemt bij het schoonmaken.quote:Op vrijdag 12 december 2008 22:15 schreef stevengerrard het volgende:
hoe verwijderen jullie de alg op het glas??? Die "borstels" die je bij de intratuin koopt werken niet voldoende.
Nu heb ik al een pinpas geprobeerd maar dat helpt ook niet genoeg. Dus toen maar zachtjes met een afwasschuursponsje ( uiteraard geprobeerd om zo zachtjes mogelijk te doen om geen krassen te krijgen) maar je raad het al. Hele vooruit vol met krasjes

als je meer groen hebt hoef je minder vaak water te verversen omdat nitraten en fosfaten door je planten worden opgenomenquote:Op zaterdag 13 december 2008 13:23 schreef stevengerrard het volgende:
Ok dan ga ik gewoon verder met een pasje. Ik zal dan ws wel kleine steentjes mee hebben genomen. Lelijke is dat als er in de krassen alg komt te zitten, dan zie je de krassen zo goed!
ff andere vragen.
Is het van belang om veel groen in de bak te hebben?? En hoevaak snoeien jullie blad weg???
stengelplanten kun je gewoon afknippen en bovenste stuk opnieuw planten. van die planten die meteen boven de grond allemaal bladeren krijgen kun je gewoon de oudste bladeren aan de buitenkant verwijderen.quote:Ik heb nu namelijk een beetje een oerwoud gekregen maar ik ben bang als ik het wegsnoei dat er geen nieuw blad komt???
gewoon doen. wortels niet boven water houden. sommige planten kunnen beter tegen verplaatst worden dan anderen, maar gewoon doen dus.quote:En hoe kan ik het beste planten verpoten?? Ik heb nu een plant in het midden staan maar ik wil hem graag richting zijkant verschuiven
is erg vaak. je moet je aquarium ook rust gunnen. heb je ook echt elke dag alg? ik doe het eens per maand of zo.quote:Elke dag alg weghalen met een pasje moet dus voldoende zijn???

Koop 1 koppel, een half jaar later heb je vanzelf een school met die konijnenquote:Op zondag 21 december 2008 12:13 schreef stevengerrard het volgende:
Ik wil graag wat extra / andere vissen erin en zat te denken aan Kersenbuikcichilides omdat mijn vriendin graag visjes met kleur wil hebben. Moet ik deze vis als schol of of paar kopen??? Ik lees overal dat ze als

zijn ze wel makkelijk te houden??? Ik had vroeger altijd Antennebaarsjes maar als ik het aqua te laat schoon maakte waren ze allebei de pijp uitquote:Op zondag 21 december 2008 13:41 schreef Prowl het volgende:
[..]
Koop 1 koppel, een half jaar later heb je vanzelf een school met die konijnen

Kersen zijn enorm makkelijk te houden, wel beetje afhankelijk van wat je in je bak hebt, ik heb een rio 240 met nog 3 maanvissen en dus koppeltje kersjes. Alleen als ze geil is dan hebben ze zeker de helft van de bak afgescherm als terretorium.quote:Op zondag 21 december 2008 19:26 schreef stevengerrard het volgende:
[..]
zijn ze wel makkelijk te houden??? Ik had vroeger altijd Antennebaarsjes maar als ik het aqua te laat schoon maakte waren ze allebei de pijp uit

ik zou kersenbuiken afraden. extreem agressief als ze eitjes hebben gelegd, plus je krijgt er vanzelf te veel en raakt ze aan de straatstenen niet kwijt. ik denk eerlijk gezegd dat je geen vissen bij moet nemen, ik heb dezelfde bak als jij, met 5 sterbai, 2 ancistrussen, een apistogramma baenschi mannetje (wordt koppeltje) en een siamese algeneter. dat is wel goed zo. de regel is ongeveer een maximale visbezetting bij 1 cm vis per liter water. jij mag dus 180 cm vis maximaal (minder is beter) en je zit er al dicht in de buurt, misschien zelfs overheen. mocht ik het je niet uit je hoofd kunnen praten, kijk dan eens naar de apistogramma cacatuoides. erg leuke dwercichlide, niet veeleisend.quote:Op maandag 22 december 2008 07:54 schreef stevengerrard het volgende:
Ik heb de volgende vissen erin:
5 Corydos ( die "meerval achtige over de grond"
1 clownbotia
5 hockey stick
14 kardinaal tetras
7 wilvang zalmen die geen nederlandse naam hebben
2 algeneters
het is een 180L Juwel bak

welk diepvriesvoer geef je? de mijne eten het op hoor. verder voer ik ze met dit voer: http://www.zooplus.nl/shop/vissen/visvoer/sticks/jbl/27794quote:Op zondag 21 december 2008 13:46 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Wat kan ik mijn corydorassen eigenlijk nog meer te eten geven, dan voedertabletjes?
- Diepvriesvoer, dat eten ze niet op (het gaat door de kieuwen weer naar buiten)
- Courgette, raken ze niet eens aan, ook al ligt het op de bodem.
Iemand tips?
Ik geef nu 1 tabletje om de dag aan 3 volwassen corydorassen.
Ondervoed ik ze nu?
Ik heb niet het idee dat ze erg hongerig zijn.

Ik zal het eens nakijken.quote:Op maandag 22 december 2008 12:38 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
welk diepvriesvoer geef je? de mijne eten het op hoor. verder voer ik ze met dit voer: http://www.zooplus.nl/shop/vissen/visvoer/sticks/jbl/27794
zinkende korrels

ik heb de apistogramma soorten gehad, Hoitoy ofzo en cacatuoides maar die verschuilen zich altijd zo erg en helaas overleden. Ik wil graag wat meer kleur in het aquarium wat je ook gelijk ziet zeg maar. Heb je nog een andere optie???quote:Op maandag 22 december 2008 12:35 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
ik zou kersenbuiken afraden. extreem agressief als ze eitjes hebben gelegd, plus je krijgt er vanzelf te veel en raakt ze aan de straatstenen niet kwijt. ik denk eerlijk gezegd dat je geen vissen bij moet nemen, ik heb dezelfde bak als jij, met 5 sterbai, 2 ancistrussen, een apistogramma baenschi mannetje (wordt koppeltje) en een siamese algeneter. dat is wel goed zo. de regel is ongeveer een maximale visbezetting bij 1 cm vis per liter water. jij mag dus 180 cm vis maximaal (minder is beter) en je zit er al dicht in de buurt, misschien zelfs overheen. mocht ik het je niet uit je hoofd kunnen praten, kijk dan eens naar de apistogramma cacatuoides. erg leuke dwercichlide, niet veeleisend.

Cory's zijn meer alleseters, niet zozeer planteneters, dus vrij logisch dat ze courgette niet aanrakenquote:Op zondag 21 december 2008 13:46 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Wat kan ik mijn corydorassen eigenlijk nog meer te eten geven, dan voedertabletjes?
- Diepvriesvoer, dat eten ze niet op (het gaat door de kieuwen weer naar buiten)
- Courgette, raken ze niet eens aan, ook al ligt het op de bodem.
Iemand tips?
Ik geef nu 1 tabletje om de dag aan 3 volwassen corydorassen.
Ondervoed ik ze nu?
Ik heb niet het idee dat ze erg hongerig zijn.
 Tubifex al geprobeerd? En wat voor diepvriesvoer heb je geprobeerd? Bij mij aten de diepvrieswatervlooien wel volgens mij.
  Tubifex al geprobeerd? En wat voor diepvriesvoer heb je geprobeerd? Bij mij aten de diepvrieswatervlooien wel volgens mij.

nee zijn niet zo'n grote vissen, maar ik vind het wel goed zo. misschien komt er nog een schooltje van iets in, maar dat weet ik nog niet. de vissen die erin zitten zijn vrij actief. en vergis je niet, meer vissen hoeft niet perse meer vissen in het zicht te betekenen. juist als ze zich in de verdrukking voelen gaan ze schuilen. mijn cacatuoides waren altijd heel prominent aanwezig bijvoorbeeld.quote:Op maandag 22 december 2008 13:51 schreef stevengerrard het volgende:
[..]
ik heb de apistogramma soorten gehad, Hoitoy ofzo en cacatuoides maar die verschuilen zich altijd zo erg en helaas overleden. Ik wil graag wat meer kleur in het aquarium wat je ook gelijk ziet zeg maar. Heb je nog een andere optie???
Heb jij maar 9 vissen in een 180 liter bak? Is dat niet heel weinig of zijn dat hele grote vissen?

Grote rode muggenlarven waren het.quote:Op maandag 22 december 2008 15:00 schreef As_33 het volgende:
[..]
Cory's zijn meer alleseters, niet zozeer planteneters, dus vrij logisch dat ze courgette niet aanrakenTubifex al geprobeerd? En wat voor diepvriesvoer heb je geprobeerd? Bij mij aten de diepvrieswatervlooien wel volgens mij.

Misschien waren de rode muggenlarven te groot? Vandaar de suggestie van de watervlooien. Het zinkt niet meteen uiteraard, dwarrelt eerst wat door de bak, zoals al het diepvriesvoer, maar uiteindelijk zinkt het natuurlijk wel.quote:Op maandag 22 december 2008 23:18 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Grote rode muggenlarven waren het.
Ze namen ze wel op, maar spuugden ze via de kieuwen weer eruit.
Vervolgens bleef het liggen.
Zinken de diepvrieswatervlooien?
Ik heb tubifex nog niet geprobeerd, omdat ze het in de winkel niet hadden (teveel werk met spoelen enzo) Overigens heb ik gehoord dat tubifex niet al te ideaal is. Ook ben ik bang dat als ze het niet opeten, het in de bodem verdwijnt.

Welk merk aquarium is dat?quote:Op dinsdag 18 november 2008 09:26 schreef Leipo666 het volgende:
[ afbeelding ]
Aquarium:
200*70*60cm lxdxh
840 liter
Eheim 2180 filter
Resun Wervelbedfilter
UV-C lamp 9w
Huidige bewoners:
50 Roodneuszalmen
15 Coydoras sterbai
1 Ancistrus sp.
6 Otocinclus vittatus
10 Waaierhand garnalen
30 Japonica garnalen

zijn die japonica's niet gewoon duur discus voer als die erin komen?quote:Op dinsdag 18 november 2008 09:26 schreef Leipo666 het volgende:
[ afbeelding ]
Aquarium:
200*70*60cm lxdxh
840 liter
Eheim 2180 filter
Resun Wervelbedfilter
UV-C lamp 9w
Huidige bewoners:
50 Roodneuszalmen
15 Coydoras sterbai
1 Ancistrus sp.
6 Otocinclus vittatus
10 Waaierhand garnalen
30 Japonica garnalen

het is gemaakt door Aquaglas (in opdracht van mij: geen standaard maat)quote:
wellicht wel, al hoor ik ook vaak genoeg van mensen dat het goed gaat, we zullen wel zienquote:Op vrijdag 26 december 2008 03:32 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
zijn die japonica's niet gewoon duur discus voer als die erin komen?

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |