abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 19:11:49 #101
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_62561371
Oh ja, er zitten ook luchtbelletjes aan de randen van de bak, is dat erg? Ook vind ik Appelslakjes wel erg leuk! Zijn die dieren geschikt voor een beginner, samen te houden met Guppen en nog belangrijker, is mijn bak groot genoeg voor die diertjes?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_62561756
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 16:41 schreef Triforce_Courage het volgende:
Heb een 100 cm bak (volgens mij) Dus groot zat, kunnen er wel een stuk of 3 a 5 in. Voor de rest heb ik geen verstand van garnalen, maar wil er wel een setje in hebben. Daarnaast heb ik 5 cory's en 5 hele kleine bodem vissen. Vreten de garnalen deze niet op?
De garnalen zijn doetjes die geen vlieg kwaad doen Ze eten alleen microorganismen die ze met hun waaierhanden uit bijv. alg filteren. En een stuk of 5 kan hardstikke goed in dat formaat.
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 19:11 schreef Samzz het volgende:
Oh ja, er zitten ook luchtbelletjes aan de randen van de bak, is dat erg? Ook vind ik Appelslakjes wel erg leuk! Zijn die dieren geschikt voor een beginner, samen te houden met Guppen en nog belangrijker, is mijn bak groot genoeg voor die diertjes?
Je bakje is heel erg klein, dat kan hardstikke leuk zijn, maar ik kan eigenlijk geen beginnersvissen bedenken die in dat bakje kunnen. Guppen vind ik zelf echt te groot worden ervoor. Het enige dat ik kan bedenken qua formaat dat niet al te moeilijk is, mits je ph niet te hoog is, zijn boraras. Wat wel ongelooflijk leuk is in zo'n bakje zijn garnalen.
Appelslakken kan ik niets over zeggen, daar heb ik zelf geen ervaring mee, maar misschien dat dat ook wel een leuk alternatief is voor visjes.
Over het troebele water zou ik me maar geen zorgen maken, duurt meestal wel ff voordat dat helderder wordt.
Arseen (As), atoomnummer 33
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 19:36:56 #103
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_62561979
Volgens de mevrouw in de winkel is ie groot zat
pi_62563492
Voor appelslakken is hij inderdaad groot zat hoor, ze planten zich wel snel voort dus hou het in de gaten
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 20:44:14 #105
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_62563953
Ja maar voor Guppen dan? De aquarium mevrouw zei dat ie ruim voldoende groot is voor een stuk of vier, vijf. Meer wil ik er toch niet.
pi_62563985
Persoonlijk vind ik het te klein.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_62564126
Licht ook een beetje aan het typen guppen, sommige hebben enorm grote staarten, andere weer niet. Ga dan wel voor 1 geslacht anders zit je binnenkort vol met baby gupjes.
Top 5 China producten
pi_62574921
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 20:44 schreef Samzz het volgende:
Ja maar voor Guppen dan? De aquarium mevrouw zei dat ie ruim voldoende groot is voor een stuk of vier, vijf. Meer wil ik er toch niet.
Regel no.1 : geloof NOOIT zomaar wat ze in de winkel zeggen. Er zijn maar weinig echte goeie winkels, waar ze volkomen eerlijk zijn, en des te meer winkels die je bijze van spreken nog een maanvis in een 60 cm bakje zouden laten stoppen.
Guppen kunnen tot 6 cm worden, dat is véél te groot voor een bakje van 35 cm, mijn stelregels is dat een bakje voor bijna alle vissen minstens 10x de lengte van de vis moet hebben, voor sommige flinke zwemmers ook wel meer.
Er zijn maar weinig vissen die wel in zo'n klein bakje kunnen, en de meeste daarvan hebben een wat specifiekere verzorging nodig (goeie waterwaarden enz.).
Héél misschien zouden endlers kunnen, die blijven wat kleiner, cm of 3 volgens mij, maar het is wel kiele kiele.
pi_62580397
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 19:36 schreef Samzz het volgende:
Volgens de mevrouw in de winkel is ie groot zat
Ja dat heb ik ook gehad: de vrouw van de winkel scheepte mij op met een 10 liter bakje.

Daar zouden makkelijk 3 guppen in kunnen.

Dat is helaas negatief geeindigt.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 13:44:30 #110
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_62581140
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 13:18 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ja dat heb ik ook gehad: de vrouw van de winkel scheepte mij op met een 10 liter bakje.

Daar zouden makkelijk 3 guppen in kunnen.

Dat is helaas negatief geeindigt.
Ik heb m vandaag teruggebracht en een grotere bak gekocht, 60 x 50 x 55 ofzo...
pi_62581305
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 13:44 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik heb m vandaag teruggebracht en een grotere bak gekocht, 60 x 50 x 55 ofzo...
Netjes
  woensdag 22 oktober 2008 @ 19:34:08 #112
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_62591042
Groter kan niet... want dat past niet in m'n kamer. Er zitten nu vijf guppies in, wel hele kleintjes trouwens, ong. twee cm lang, groter zouden ze ook niet worden volgens de kweekster. Ze zijn erg actief, zwemmen onderzoekend de bak door, en zodra ik het aquariumpje in kijk, komen ze eraan zwemmen

Nu zit ik er dus aan te denken om er nog een paar visjes van t zelfde formaat in te doen. Maar welke zijn geschikt voor beginners en vergen geen aparte eisen aan het water?
pi_62593766
Ik gok dat je een juwel rekord 60 hebt?

Heb je je aquarium gelijk gevuld met water en de vissen erbij? Kan namelijk niet goed aflopen op die manier voor de vissen
Top 5 China producten
  Moderator woensdag 22 oktober 2008 @ 21:19:08 #114
155227 crew  Guppy
dus
pi_62594765
het kan wel, maar dat vereist wel wat techniek. gelukkig zijn guppies harde vissen en kunnen ze heel wat hebben. maar de volgende keer is het belangrijk om je aquarium eerst goed te laten 'rijpen' voor je er vissen bijdoet.

succes en veel plezier met je aquarium! goed dat je een grotere hebt gekocht iig!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_62594860
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 21:19 schreef Guppyfriend het volgende:
het kan wel, maar dat vereist wel wat techniek. gelukkig zijn guppies harde vissen en kunnen ze heel wat hebben. maar de volgende keer is het belangrijk om je aquarium eerst goed te laten 'rijpen' voor je er vissen bijdoet.

succes en veel plezier met je aquarium! goed dat je een grotere hebt gekocht iig!
Alles goed met je guppy ?
Top 5 China producten
  woensdag 22 oktober 2008 @ 21:57:50 #116
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_62596327
Even een terugvindvisje....
Ik heb zelf ook een aquarium, wanneer ik wat tijd kan vinden, post ik er wat over...maar kwam dit topic hier zomaar tegen! Nooit geweten!!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  Moderator donderdag 23 oktober 2008 @ 06:25:05 #117
155227 crew  Guppy
dus
pi_62602805
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 21:22 schreef rene90 het volgende:

[..]

Alles goed met je guppy ?
ja hoor. zn gangetje met het aquarium

maar binnenkort komt het voor een uitdaging te staan, hij moet namelijk verhuist worden
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_62603201
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 06:25 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

ja hoor. zn gangetje met het aquarium

maar binnenkort komt het voor een uitdaging te staan, hij moet namelijk verhuist worden
Okee das mooi.

Hmmm hoeveel liter bak is het ook alweer? En over hoeveel km gaat het
Top 5 China producten
pi_62604789
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 19:34 schreef Samzz het volgende:
Groter kan niet... want dat past niet in m'n kamer. Er zitten nu vijf guppies in, wel hele kleintjes trouwens, ong. twee cm lang, groter zouden ze ook niet worden volgens de kweekster. Ze zijn erg actief, zwemmen onderzoekend de bak door, en zodra ik het aquariumpje in kijk, komen ze eraan zwemmen

Nu zit ik er dus aan te denken om er nog een paar visjes van t zelfde formaat in te doen. Maar welke zijn geschikt voor beginners en vergen geen aparte eisen aan het water?
Het formaat van je nieuwe bak is heel mooi, maar heb je nou meteen visjes gekocht zonder de boel eerst 3 weken te laten rijpen?
Heb je grind of zand in je bak? Als je zand hebt zijn corydoras heel erg leuk. In een 60 cm bak is het het mooist om één middenlaagsvisje te doen (dat zijn de guppen bij jou), één bodemvisje en heel eventueel nog een oppervlakte visje. Voor bijna alle bodemvisjes geldt dat ze zand willen, maar als je dat niet hebt is er nog wel een leuk altenatief, namelijk otocinclus. Een algenetertje dat een cm of 5 wordt, liefst te houden in een klein schooltje, stuk of 5-6. Het zijn niet van die actieve zwemmers, en mengen zich dus ook niet met de guppen.
Nog wat appelslakken erbij, als je dat nog steeds wilt, en je bent klaar. Wacht alleen nu wel nog even en laat de bak goed rijpen, want de meeste visjes zijn niet zo oersterk als guppen.
  donderdag 23 oktober 2008 @ 10:33:01 #120
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_62605402
D'r zit grind in, gemend met zand. Ik had de kleine bak al een tijdje staan, dat water heb ik in de grote bak gedaan. Mijn pa kwam met de visjes aanzetten, kan ze moeilijk twee weken in een zakje laten zitten dan...

Mijn guppen zitten trouwens wel veel aan het oppervlak. Of beter gezegd, ze zwemmen heel actief de hele bak rond, onder. boven, tussen de plantjes. Wat kan ik trouwens het beste met het filter doen? Hij kan op een aantal standen, hij staat nu op de middelste stand ongeveer en ik zie het water aan het oppervlak echt stromen. Is dat goed? Of kan ik hem beter lager zetten?
pi_62608055
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 10:33 schreef Samzz het volgende:
D'r zit grind in, gemend met zand. Ik had de kleine bak al een tijdje staan, dat water heb ik in de grote bak gedaan. Mijn pa kwam met de visjes aanzetten, kan ze moeilijk twee weken in een zakje laten zitten dan...

Mijn guppen zitten trouwens wel veel aan het oppervlak. Of beter gezegd, ze zwemmen heel actief de hele bak rond, onder. boven, tussen de plantjes. Wat kan ik trouwens het beste met het filter doen? Hij kan op een aantal standen, hij staat nu op de middelste stand ongeveer en ik zie het water aan het oppervlak echt stromen. Is dat goed? Of kan ik hem beter lager zetten?
Een gup kan een beetje aardig stroming wel waarderen hoor, dus lekker laten staan zo. En actief rond zwemmende visjes is vaak ook geen slecht teken, aan het oppervlak zitten is alleen erg als ze lucht happen.
Wat ik trouwens misschien even gemist heb, maar heb je een verwarmingselement in je bak zitten? Zo ja, dan kan ik een paar opties bedenken. Zelf zou ik in zo'n bakje maar 1 echt scholenvisje willen, en dus inderdaad voor otocinclus erbij gaan, die houden de boel ook nog een beetje schoon. Als je dat echt niet wilt, dan kun je nog een visje nemen dat meer ondermidden zit, als je bak hoog genoeg is voor 2 lagen. Weet je de maten van je bak al zeker?
Als je trouwens zelf ook nog wat wilt zoeken en lezen, dan is deze database best leuk, niet altijd correct, dus altijd verder checken of de info klopt, maar het geeft je alvast een beetje een idee.
pi_62621659
Even een vraagje over de corydoras paleteus.

Ik heb er 3 (er komen er nog 3 bij, na de verhuizing) en 1 corydoras zit continu op het hoofd van de 2e cory geplakt
De 3e is een beetje een einzelganger.

Is dit normaal gedrag?
pi_62627402
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 20:47 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Even een vraagje over de corydoras paleteus.

Ik heb er 3 (er komen er nog 3 bij, na de verhuizing) en 1 corydoras zit continu op het hoofd van de 2e cory geplakt
De 3e is een beetje een einzelganger.

Is dit normaal gedrag?
Mijn ervaring is dat cory's niet aan normaal gedrag doen Het zijn leuke gekke beestjes, hoewel ik er nog nooit eentje op het hoofd van een ande heb zien zitten. Maar de einzelganger klinkt heel bekend.
Let wel even op met de verhuizing: cory's kunnen daar heel slecht tegen, en het is ook heel normaal bij cory's als eer eentje of een paar dood gaan vlak na een verhuizing. Probeer het dus allemaal zo soepel mogelijk te laten verlopen, liefst door zoveel mogelijk water gewoon in de bak te laten zitten als mogelijk is.
pi_62628147
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 23:15 schreef As_33 het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat cory's niet aan normaal gedrag doen Het zijn leuke gekke beestjes, hoewel ik er nog nooit eentje op het hoofd van een ande heb zien zitten. Maar de einzelganger klinkt heel bekend.
Let wel even op met de verhuizing: cory's kunnen daar heel slecht tegen, en het is ook heel normaal bij cory's als eer eentje of een paar dood gaan vlak na een verhuizing. Probeer het dus allemaal zo soepel mogelijk te laten verlopen, liefst door zoveel mogelijk water gewoon in de bak te laten zitten als mogelijk is.
Ja, ik kan vrijwel weinig vinden over het gedrag van cory's, behalve dat het vreedzame visjes zijn die van elkaars gezelschap genieten.

Ik wilde ze eigenlijk in een koelbox vervoeren, zodat de temperatuur wat gelijk blijft.

Het gaat trouwens om een afstand van 100 km
Het gaat waarschijnlijk 1,5 - 2 uur duren, ook omdat ik het aquarium wil reinigen en een andere bodem erin wil doen.
pi_62628478
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 23:44 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ja, ik kan vrijwel weinig vinden over het gedrag van cory's, behalve dat het vreedzame visjes zijn die van elkaars gezelschap genieten.

Ik wilde ze eigenlijk in een koelbox vervoeren, zodat de temperatuur wat gelijk blijft.

Het gaat trouwens om een afstand van 100 km
Het gaat waarschijnlijk 1,5 - 2 uur duren, ook omdat ik het aquarium wil reinigen en een andere bodem erin wil doen.
Ik zou rekenen op heel wat meer tijd, of bedoelde je alleen met die 1,5-2 uur de reistijd? Want je bak leeghalen, daarrna vullen etc water op temperatuur krijgen en schoonfilteren omdat je een nieuwe bodem doet...
Top 5 China producten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')