De garnalen zijn doetjes die geen vlieg kwaad doenquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 16:41 schreef Triforce_Courage het volgende:
Heb een 100 cm bak (volgens mij) Dus groot zat, kunnen er wel een stuk of 3 a 5 in. Voor de rest heb ik geen verstand van garnalen, maar wil er wel een setje in hebben. Daarnaast heb ik 5 cory's en 5 hele kleine bodem vissen. Vreten de garnalen deze niet op?
Je bakje is heel erg klein, dat kan hardstikke leuk zijn, maar ik kan eigenlijk geen beginnersvissen bedenken die in dat bakje kunnen. Guppen vind ik zelf echt te groot worden ervoor. Het enige dat ik kan bedenken qua formaat dat niet al te moeilijk is, mits je ph niet te hoog is, zijn boraras. Wat wel ongelooflijk leuk is in zo'n bakje zijn garnalen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 19:11 schreef Samzz het volgende:
Oh ja, er zitten ook luchtbelletjes aan de randen van de bak, is dat erg? Ook vind ik Appelslakjes wel erg leuk! Zijn die dieren geschikt voor een beginner, samen te houden met Guppen en nog belangrijker, is mijn bak groot genoeg voor die diertjes?
Regel no.1 : geloof NOOIT zomaar wat ze in de winkel zeggen. Er zijn maar weinig echte goeie winkels, waar ze volkomen eerlijk zijn, en des te meer winkels die je bijze van spreken nog een maanvis in een 60 cm bakje zouden laten stoppen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 20:44 schreef Samzz het volgende:
Ja maar voor Guppen dan? De aquarium mevrouw zei dat ie ruim voldoende groot is voor een stuk of vier, vijf. Meer wil ik er toch niet.
Ja dat heb ik ook gehad: de vrouw van de winkel scheepte mij op met een 10 liter bakje.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 19:36 schreef Samzz het volgende:
Volgens de mevrouw in de winkel is ie groot zat
Ik heb m vandaag teruggebracht en een grotere bak gekocht, 60 x 50 x 55 ofzo...quote:Op woensdag 22 oktober 2008 13:18 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja dat heb ik ook gehad: de vrouw van de winkel scheepte mij op met een 10 liter bakje.
Daar zouden makkelijk 3 guppen in kunnen.![]()
Dat is helaas negatief geeindigt.
Netjesquote:Op woensdag 22 oktober 2008 13:44 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik heb m vandaag teruggebracht en een grotere bak gekocht, 60 x 50 x 55 ofzo...
Alles goed met je guppyquote:Op woensdag 22 oktober 2008 21:19 schreef Guppyfriend het volgende:
het kan wel, maar dat vereist wel wat techniek. gelukkig zijn guppies harde vissen en kunnen ze heel wat hebben. maar de volgende keer is het belangrijk om je aquarium eerst goed te laten 'rijpen' voor je er vissen bijdoet.
succes en veel plezier met je aquarium! goed dat je een grotere hebt gekocht iig!
ja hoor. zn gangetje met het aquariumquote:
Okee das mooi.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 06:25 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
ja hoor. zn gangetje met het aquarium![]()
maar binnenkort komt het voor een uitdaging te staan, hij moet namelijk verhuist worden
Het formaat van je nieuwe bak is heel mooi, maar heb je nou meteen visjes gekocht zonder de boel eerst 3 weken te laten rijpen?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 19:34 schreef Samzz het volgende:
Groter kan niet... want dat past niet in m'n kamer. Er zitten nu vijf guppies in, wel hele kleintjes trouwens, ong. twee cm lang, groter zouden ze ook niet worden volgens de kweekster. Ze zijn erg actief, zwemmen onderzoekend de bak door, en zodra ik het aquariumpje in kijk, komen ze eraan zwemmen
Nu zit ik er dus aan te denken om er nog een paar visjes van t zelfde formaat in te doen. Maar welke zijn geschikt voor beginners en vergen geen aparte eisen aan het water?
Een gup kan een beetje aardig stroming wel waarderen hoor, dus lekker laten staan zo. En actief rond zwemmende visjes is vaak ook geen slecht teken, aan het oppervlak zitten is alleen erg als ze lucht happen.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 10:33 schreef Samzz het volgende:
D'r zit grind in, gemend met zand. Ik had de kleine bak al een tijdje staan, dat water heb ik in de grote bak gedaan. Mijn pa kwam met de visjes aanzetten, kan ze moeilijk twee weken in een zakje laten zitten dan...
Mijn guppen zitten trouwens wel veel aan het oppervlak. Of beter gezegd, ze zwemmen heel actief de hele bak rond, onder. boven, tussen de plantjes. Wat kan ik trouwens het beste met het filter doen? Hij kan op een aantal standen, hij staat nu op de middelste stand ongeveer en ik zie het water aan het oppervlak echt stromen. Is dat goed? Of kan ik hem beter lager zetten?
Mijn ervaring is dat cory's niet aan normaal gedrag doenquote:Op donderdag 23 oktober 2008 20:47 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Even een vraagje over de corydoras paleteus.
Ik heb er 3 (er komen er nog 3 bij, na de verhuizing) en 1 corydoras zit continu op het hoofd van de 2e cory geplakt![]()
De 3e is een beetje een einzelganger.
Is dit normaal gedrag?
Ja, ik kan vrijwel weinig vinden over het gedrag van cory's, behalve dat het vreedzame visjes zijn die van elkaars gezelschap genieten.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 23:15 schreef As_33 het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat cory's niet aan normaal gedrag doenHet zijn leuke gekke beestjes, hoewel ik er nog nooit eentje op het hoofd van een ande heb zien zitten. Maar de einzelganger klinkt heel bekend.
Let wel even op met de verhuizing: cory's kunnen daar heel slecht tegen, en het is ook heel normaal bij cory's als eer eentje of een paar dood gaan vlak na een verhuizing. Probeer het dus allemaal zo soepel mogelijk te laten verlopen, liefst door zoveel mogelijk water gewoon in de bak te laten zitten als mogelijk is.
Ik zou rekenen op heel wat meer tijd, of bedoelde je alleen met die 1,5-2 uur de reistijd? Want je bak leeghalen, daarrna vullen etc water op temperatuur krijgen en schoonfilteren omdat je een nieuwe bodem doet...quote:Op donderdag 23 oktober 2008 23:44 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja, ik kan vrijwel weinig vinden over het gedrag van cory's, behalve dat het vreedzame visjes zijn die van elkaars gezelschap genieten.![]()
Ik wilde ze eigenlijk in een koelbox vervoeren, zodat de temperatuur wat gelijk blijft.
Het gaat trouwens om een afstand van 100 km![]()
Het gaat waarschijnlijk 1,5 - 2 uur duren, ook omdat ik het aquarium wil reinigen en een andere bodem erin wil doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |