hmm beetje duur om dat zo te doen, maar misschien dat het voor een klein aquarium wel te doen is. zelf zou ik voor een osmose-apparaat gaan.quote:Op donderdag 20 november 2008 18:49 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik werk op bij Brezan automaterialen en het viel mij de laatste tijd op dat steeds meer mensen 25 liter gedemineraliseerd water kwamen kopen bij ons. Dus ik die vraag voorleggen aan iemand die het al voor de 2de keer kwam kopen. Hij zei dat hij dat voor het aquarium gebruikte.
Is dat een nieuwe rage ofzo?
Present! Ik heb alleen maar nano's, met als grootste op dit moment een record 60. Ik heb nog weinig met planten geexperimenteerd; ik heb ook een open bakje, waarvan het oorspronkelijk de bedoeling was er wat planten in te doen die boven het wateroppervlak uitkomen, maar uiteindelijk is dat mijn anubias bakje geworden.quote:Op vrijdag 21 november 2008 23:32 schreef Isiolo het volgende:
Nog liefhebbers hier voor nano aquaria ?
Ben namelijk zelf thuis aan het testen met 2 Aqua cubes.
Boven kant open zodat de echinodorus kan bloeien.
Kleine baby co2 kit erop. Gaat prima.
Overigens geen vissen , maar puur testen van planten in de Nano's.
je Fe/ijzer kun je omhoog brengen met Easy-Life Profito. gewoon steeds wat toedienen en steeds meten. als je elke dag meet kun je een schema maken van het verloop en weet je hoeveel je aquarium per dag aan Fe verbruikt en hoe vaak je bij moet bemestenquote:Op vrijdag 21 november 2008 16:53 schreef rene90 het volgende:
Wat ik zie is dat de FE en CO2 hoger moeten, CO2 ben ik nu mee bezig maar Fe moet ik toch nog eens naar kijken dan. Iemand een goed iets om het Fe hoger mee te krijgen?
Ik ben al bezig om me ijzer omhoog te krikken met een plantenvoeding compleet inclusief ijzer. Ik zal ook wat extra gaan voeren.quote:Op zondag 23 november 2008 14:38 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
je Fe/ijzer kun je omhoog brengen met Easy-Life Profito. gewoon steeds wat toedienen en steeds meten. als je elke dag meet kun je een schema maken van het verloop en weet je hoeveel je aquarium per dag aan Fe verbruikt en hoe vaak je bij moet bemesten
je no3/nitraat is ook erg laag: deze mag geen 0 zijn omdat planten dit ook als voedingsstof gebruiken. je zou het op kunnen krikken door iets meer te voeren met het risico dat je teveel po4/fosfaat krijgt en dus algen, maar Po4 is ook voeding voor planten dus je hebt kans dat het niet te hoog wordt doordat je planten het verbruiken. zelf hoog ik mijn No3 dus op met Kno3/kaliumnitraat (te verkrijgen bij apotheek al geven die het vaak niet mee omdat het gebruikt kan worden als ingredient voor explosieven)
quote:Op donderdag 4 december 2008 13:12 schreef Byte_Me het volgende:
ik heb er een nieuwe vis bij: de apistogramma baenschi (ben een apisto-fan)
[ afbeelding ]
heb vroeger al cacatuoides gehad en mee gekweekt, nu ga ik het eens met deze proberen
Ik moet nog steeds een keertje wat foto's van mijn L. Multi's (weliswaar niet z-a, maar wel dwerg)plaatsen, maar iedere keer als ik daar aan denk zit ik op mijn werk. Mijn droom is toch wel ooit zoveel ruimte te hebben dat ik een stuk of 10 rekord 60's neer kan zetten met in iedere bak enkel één paartje of harempje dwergcichliden. Ik vind het gedrag gewoon vele malen interessanter dan dat van een scholenvisje.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:59 schreef Byte_Me het volgende:
hey wat leuk, meer dwergcichlide liefhebbers hier!
hier wat foto's van mn caca's
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
daar heb je niet zoveel ruimte voor nodig hoor, 2 naast elkaar, 5 boven elkaar en klaar is asquote:Op donderdag 4 december 2008 14:10 schreef As_33 het volgende:
[..]
Ik moet nog steeds een keertje wat foto's van mijn L. Multi's (weliswaar niet z-a, maar wel dwerg)plaatsen, maar iedere keer als ik daar aan denk zit ik op mijn werk. Mijn droom is toch wel ooit zoveel ruimte te hebben dat ik een stuk of 10 rekord 60's neer kan zetten met in iedere bak enkel één paartje of harempje dwergcichliden. Ik vind het gedrag gewoon vele malen interessanter dan dat van een scholenvisje.
Ik woon in een mini-appartementje van 30 m2, slaapkamertje en woonkeukentje, dan is het best veel ruimtequote:Op donderdag 4 december 2008 14:48 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
daar heb je niet zoveel ruimte voor nodig hoor, 2 naast elkaar, 5 boven elkaar en klaar is as
of bedoel je echt in de woonkamer, niet als kweekstelling?
Normaalgesproken zou je iets van stroming en een zacht geluid moeten horen...quote:Op dinsdag 9 december 2008 23:19 schreef meami het volgende:
Hallo allemaal,
Ik heb even een hele domme vraag waarschijnlijk, maar heb van de sint een aquarium met een paar goudvissen gekregen (niks tropisch dus). Heb ook een filter bij deze bak, maar hoe weet ik of dat ding werkt? Moet dat gaan bubbelen of is het iets wat geruisloos werkt? Ik zie weinig gebeuren namelijk
Mwa, word al een tijdje gebruikt. Vaak zit er of te veel chloor of te veel mineralen/metalen in het water waar bepaalde vissen niet tegen kunnen. Door normaal water met RO water (reversed osmosis water, wat inhoud dat het 99% h2o is) te mixen krijg je lagere mineraal/metaal waardes waardoor het voor bepaalde vissen weer leefbaar word.quote:Op donderdag 20 november 2008 18:49 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik werk op bij Brezan automaterialen en het viel mij de laatste tijd op dat steeds meer mensen 25 liter gedemineraliseerd water kwamen kopen bij ons. Dus ik die vraag voorleggen aan iemand die het al voor de 2de keer kwam kopen. Hij zei dat hij dat voor het aquarium gebruikte.
Is dat een nieuwe rage ofzo?
ik gebruik zelf tegenwoordig altijd een oud pasje, ik vind het erg goed werken. een andere mogelijkheid is het gebruik van een pluk filterwatten, dat det het ook erg goed. krasjes ontstaan meestal als je zand of steentjes vd bodem meeneemt bij het schoonmaken.quote:Op vrijdag 12 december 2008 22:15 schreef stevengerrard het volgende:
hoe verwijderen jullie de alg op het glas??? Die "borstels" die je bij de intratuin koopt werken niet voldoende.
Nu heb ik al een pinpas geprobeerd maar dat helpt ook niet genoeg. Dus toen maar zachtjes met een afwasschuursponsje ( uiteraard geprobeerd om zo zachtjes mogelijk te doen om geen krassen te krijgen) maar je raad het al. Hele vooruit vol met krasjes
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |