abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63380701
Ik ben aan de gang met me CO2 diy set. Heb 2 1,5 liter frisdrank flesen en een wasfles. Alles netjes met een reguleerder en terugslagventiel. Hopelijk gaan me planten een beetje lekker groeien.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_63380963
Ik werk op bij Brezan automaterialen en het viel mij de laatste tijd op dat steeds meer mensen 25 liter gedemineraliseerd water kwamen kopen bij ons. Dus ik die vraag voorleggen aan iemand die het al voor de 2de keer kwam kopen. Hij zei dat hij dat voor het aquarium gebruikte.
Is dat een nieuwe rage ofzo?
pi_63381122
Geen idee, is bij mij totaal niet bekend inieder geval
Top 5 China producten
pi_63383682
Fototje:

Setup: 2 1,5 liter flessen => naar T-stuk => naar wasfles=> kraantje=>terugslag=>bruissteentje.

Recept: 37:1 (suiker:gist). Ik moet eigenlijk alleen nog even 2 terugslag dingetjes extra, voor tussen een fles en het t-stuk zodat het niet van fles 1 naar fles 2 loopt. Als het eenmaal goed is opgebouwd is dit niet meer zo schokkend maar ach .
Top 5 China producten
pi_63389106
Het is nu flink aan het bubbelen trouwens
Top 5 China producten
pi_63394933
quote:
Op donderdag 20 november 2008 18:49 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik werk op bij Brezan automaterialen en het viel mij de laatste tijd op dat steeds meer mensen 25 liter gedemineraliseerd water kwamen kopen bij ons. Dus ik die vraag voorleggen aan iemand die het al voor de 2de keer kwam kopen. Hij zei dat hij dat voor het aquarium gebruikte.
hmm beetje duur om dat zo te doen, maar misschien dat het voor een klein aquarium wel te doen is. zelf zou ik voor een osmose-apparaat gaan.

demi en osmosewater kun je gebruiken om je water zachter te maken (door het te mengen met leidingwater verlaag je je KH en GH en daarmee kun je dus ook je PH lager houden icm co2).
wordt dus veel gebruikt voor vissoorten uit zachtwater zoals apistogramma's en discussen

wordt al vele jaren gebruik door menig aquariaan

voorbeeld:
osmosewater heeft KH 0 en GH0
leidingwater heeft KH 8 en GH 16 (met co2 toevoegen kan PH 7 zijn)
50/50 mengverhouding geeft dan aquariumwater van KH 4 en GH 8 (met co2 toevoegen kan PH 6.7 zijn)
75/25 mengverhouding geeft dan aquariumwater van KH 2 en GH 4 (met co2 toevoegen kan PH 6.4 zijn)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_63408956
Okeee ik heb weer spullen bij de winkel gehaald. Ze gaan helaas met pensioen dus alles was 50% korting, gelijk 3 extra lampen gehaald en nog wat grut. En ook wat testsetjes.

Waarden:
(Teststrookje van sera):
no3 0
no2 0
gh >16
kh 3-5
Ph 7.2

Druppeltests:
Fe 0-0.2 mg/ltr (Moet stuk hoger dus..)
CO2 te weinig volgens te test
KH: 6

Teststrookjes merk dennerle (vertrouw ik niet meer, kleuren kloppen niet)
No3
no2
gh
kh
ph

Wat ik zie is dat de FE en CO2 hoger moeten, CO2 ben ik nu mee bezig maar Fe moet ik toch nog eens naar kijken dan. Iemand een goed iets om het Fe hoger mee te krijgen?

Volgens CO2= KH / 2.8 * 10 ^ (7.9 - pH) Is mijn CO2 ongeveer :
6/2.8*10^(7.9-7.2) = 10.73, of reken ik nu verkeerd?
Top 5 China producten
pi_63419669
Nog liefhebbers hier voor nano aquaria ?

Ben namelijk zelf thuis aan het testen met 2 Aqua cubes.
Boven kant open zodat de echinodorus kan bloeien.
Kleine baby co2 kit erop. Gaat prima.
Overigens geen vissen , maar puur testen van planten in de Nano's.
pi_63420758
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 23:32 schreef Isiolo het volgende:
Nog liefhebbers hier voor nano aquaria ?

Ben namelijk zelf thuis aan het testen met 2 Aqua cubes.
Boven kant open zodat de echinodorus kan bloeien.
Kleine baby co2 kit erop. Gaat prima.
Overigens geen vissen , maar puur testen van planten in de Nano's.
Present! Ik heb alleen maar nano's, met als grootste op dit moment een record 60. Ik heb nog weinig met planten geexperimenteerd; ik heb ook een open bakje, waarvan het oorspronkelijk de bedoeling was er wat planten in te doen die boven het wateroppervlak uitkomen, maar uiteindelijk is dat mijn anubias bakje geworden.
Als je trouwens ook zo'n nanoliefhebber bent, heb jij dan misschien nog een leuke suggesties voor de bezetting van een aqua40?
Arseen (As), atoomnummer 33
pi_63449822
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 16:53 schreef rene90 het volgende:
Wat ik zie is dat de FE en CO2 hoger moeten, CO2 ben ik nu mee bezig maar Fe moet ik toch nog eens naar kijken dan. Iemand een goed iets om het Fe hoger mee te krijgen?
je Fe/ijzer kun je omhoog brengen met Easy-Life Profito. gewoon steeds wat toedienen en steeds meten. als je elke dag meet kun je een schema maken van het verloop en weet je hoeveel je aquarium per dag aan Fe verbruikt en hoe vaak je bij moet bemesten

je no3/nitraat is ook erg laag: deze mag geen 0 zijn omdat planten dit ook als voedingsstof gebruiken. je zou het op kunnen krikken door iets meer te voeren met het risico dat je teveel po4/fosfaat krijgt en dus algen, maar Po4 is ook voeding voor planten dus je hebt kans dat het niet te hoog wordt doordat je planten het verbruiken. zelf hoog ik mijn No3 dus op met Kno3/kaliumnitraat (te verkrijgen bij apotheek al geven die het vaak niet mee omdat het gebruikt kan worden als ingredient voor explosieven )

[ Bericht 29% gewijzigd door Leipo666 op 23-11-2008 14:45:46 ]
pi_63450372
quote:
Op zondag 23 november 2008 14:38 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

je Fe/ijzer kun je omhoog brengen met Easy-Life Profito. gewoon steeds wat toedienen en steeds meten. als je elke dag meet kun je een schema maken van het verloop en weet je hoeveel je aquarium per dag aan Fe verbruikt en hoe vaak je bij moet bemesten

je no3/nitraat is ook erg laag: deze mag geen 0 zijn omdat planten dit ook als voedingsstof gebruiken. je zou het op kunnen krikken door iets meer te voeren met het risico dat je teveel po4/fosfaat krijgt en dus algen, maar Po4 is ook voeding voor planten dus je hebt kans dat het niet te hoog wordt doordat je planten het verbruiken. zelf hoog ik mijn No3 dus op met Kno3/kaliumnitraat (te verkrijgen bij apotheek al geven die het vaak niet mee omdat het gebruikt kan worden als ingredient voor explosieven )

Ik ben al bezig om me ijzer omhoog te krikken met een plantenvoeding compleet inclusief ijzer. Ik zal ook wat extra gaan voeren.

Heb gister de plantjes allemaal gekortwiekt en de bladerloze-gedeeltes eraf gehaald en het groeit nu toch wel leuk.

Leipo had ik het goed berekent op deze manier mijn co2?
Top 5 China producten
pi_63450787
ikzelf bereken mijn co2 nooit omdat ik dus een PH gestuurde co2 installatie heb: eenmaal instellen en niet meer aan denken
de waarde om in te stellen op de controller deed ik met behulp van een tabel die erbij zat. aangezien mijn KH stabiel uit de kraan blijft komen is er nooit de noodzaak mijn co2 te herberekenen.

ook zijn de vele zuurstofbelletjes die van mijn planten komen een goede indicatie dat ik genoeg co2 toevoeg

deze is btw ook wel te gebruiken: http://www.aquariumhobby.nl/zoetwater/calculators/co2calc.html
pi_63753088
ik heb er een nieuwe vis bij: de apistogramma baenschi (ben een apisto-fan)

heb vroeger al cacatuoides gehad en mee gekweekt, nu ga ik het eens met deze proberen
pi_63753425
quote:
Op donderdag 4 december 2008 13:12 schreef Byte_Me het volgende:
ik heb er een nieuwe vis bij: de apistogramma baenschi (ben een apisto-fan)

[ afbeelding ]

heb vroeger al cacatuoides gehad en mee gekweekt, nu ga ik het eens met deze proberen

Ik ben dwergcichlide-fan
pi_63753451
ik heb zelf met F1 beanchi's gekweekt en met een een KH van 4 (omlaag gebracht van 8 dmv eikenbladextract en later ook turf) jonkte ze al zeer gemakkelijk
pi_63754435
hey wat leuk, meer dwergcichlide liefhebbers hier!

hier wat foto's van mn caca's

pi_63754775
quote:
Op donderdag 4 december 2008 13:59 schreef Byte_Me het volgende:
hey wat leuk, meer dwergcichlide liefhebbers hier!

hier wat foto's van mn caca's
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ik moet nog steeds een keertje wat foto's van mijn L. Multi's (weliswaar niet z-a, maar wel dwerg)plaatsen, maar iedere keer als ik daar aan denk zit ik op mijn werk. Mijn droom is toch wel ooit zoveel ruimte te hebben dat ik een stuk of 10 rekord 60's neer kan zetten met in iedere bak enkel één paartje of harempje dwergcichliden. Ik vind het gedrag gewoon vele malen interessanter dan dat van een scholenvisje.
pi_63755878
quote:
Op donderdag 4 december 2008 14:10 schreef As_33 het volgende:

[..]

Ik moet nog steeds een keertje wat foto's van mijn L. Multi's (weliswaar niet z-a, maar wel dwerg)plaatsen, maar iedere keer als ik daar aan denk zit ik op mijn werk. Mijn droom is toch wel ooit zoveel ruimte te hebben dat ik een stuk of 10 rekord 60's neer kan zetten met in iedere bak enkel één paartje of harempje dwergcichliden. Ik vind het gedrag gewoon vele malen interessanter dan dat van een scholenvisje.
daar heb je niet zoveel ruimte voor nodig hoor, 2 naast elkaar, 5 boven elkaar en klaar is as
of bedoel je echt in de woonkamer, niet als kweekstelling?
pi_63756555
quote:
Op donderdag 4 december 2008 14:48 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

daar heb je niet zoveel ruimte voor nodig hoor, 2 naast elkaar, 5 boven elkaar en klaar is as
of bedoel je echt in de woonkamer, niet als kweekstelling?
Ik woon in een mini-appartementje van 30 m2, slaapkamertje en woonkeukentje, dan is het best veel ruimte
pi_63893187
Hallo allemaal,
Ik heb even een hele domme vraag waarschijnlijk, maar heb van de sint een aquarium met een paar goudvissen gekregen (niks tropisch dus). Heb ook een filter bij deze bak, maar hoe weet ik of dat ding werkt? Moet dat gaan bubbelen of is het iets wat geruisloos werkt? Ik zie weinig gebeuren namelijk
Ik bevestig het vooroordeel dat vrouwen geen kaart kunnen lezen.
*spiekt*
pi_63895268
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 23:19 schreef meami het volgende:
Hallo allemaal,
Ik heb even een hele domme vraag waarschijnlijk, maar heb van de sint een aquarium met een paar goudvissen gekregen (niks tropisch dus). Heb ook een filter bij deze bak, maar hoe weet ik of dat ding werkt? Moet dat gaan bubbelen of is het iets wat geruisloos werkt? Ik zie weinig gebeuren namelijk
Normaalgesproken zou je iets van stroming en een zacht geluid moeten horen...

Misschien is het filter kapot?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_63908553
quote:
Op donderdag 20 november 2008 18:49 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Mwa, word al een tijdje gebruikt. Vaak zit er of te veel chloor of te veel mineralen/metalen in het water waar bepaalde vissen niet tegen kunnen. Door normaal water met RO water (reversed osmosis water, wat inhoud dat het 99% h2o is) te mixen krijg je lagere mineraal/metaal waardes waardoor het voor bepaalde vissen weer leefbaar word.

Pure h2o is ook weer niet goed, omdat je veel mineralen dmv drinken binnenkrijgt en je met RO water dit niet meer aanvult en dus alleen maar afstoot (door te piesen)

Zelf gebruikte ik het bij mijn gifkikkertjes, zodat ik geen kalk aanslag op de ruiten kreeg. Maar gezien ik slechts 1 liter RO water uit mijn filter kreeg op 10 liter normaal water heb ik het op een gegeven moment opgegeven.
pi_63973535
hoe verwijderen jullie de alg op het glas??? Die "borstels" die je bij de intratuin koopt werken niet voldoende.

Nu heb ik al een pinpas geprobeerd maar dat helpt ook niet genoeg. Dus toen maar zachtjes met een afwasschuursponsje ( uiteraard geprobeerd om zo zachtjes mogelijk te doen om geen krassen te krijgen) maar je raad het al. Hele vooruit vol met krasjes
Walk on, walk on, with hope in your heart,
And you'll never walk alone...
You'll never walk alone.
pi_63973740
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 22:15 schreef stevengerrard het volgende:
hoe verwijderen jullie de alg op het glas??? Die "borstels" die je bij de intratuin koopt werken niet voldoende.

Nu heb ik al een pinpas geprobeerd maar dat helpt ook niet genoeg. Dus toen maar zachtjes met een afwasschuursponsje ( uiteraard geprobeerd om zo zachtjes mogelijk te doen om geen krassen te krijgen) maar je raad het al. Hele vooruit vol met krasjes
ik gebruik zelf tegenwoordig altijd een oud pasje, ik vind het erg goed werken. een andere mogelijkheid is het gebruik van een pluk filterwatten, dat det het ook erg goed. krasjes ontstaan meestal als je zand of steentjes vd bodem meeneemt bij het schoonmaken.
pi_63978251
Heb nog nooit met schuurspons gehad dat het krast.... Ik gebruik vaak filterwatten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')