abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63981377
Pasje werkt perfect!
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_63984040
Ok dan ga ik gewoon verder met een pasje. Ik zal dan ws wel kleine steentjes mee hebben genomen. Lelijke is dat als er in de krassen alg komt te zitten, dan zie je de krassen zo goed!

ff andere vragen.

Is het van belang om veel groen in de bak te hebben?? En hoevaak snoeien jullie blad weg???

Ik heb nu namelijk een beetje een oerwoud gekregen maar ik ben bang als ik het wegsnoei dat er geen nieuw blad komt???

En hoe kan ik het beste planten verpoten?? Ik heb nu een plant in het midden staan maar ik wil hem graag richting zijkant verschuiven

Elke dag alg weghalen met een pasje moet dus voldoende zijn???
Walk on, walk on, with hope in your heart,
And you'll never walk alone...
You'll never walk alone.
pi_63984123
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 13:23 schreef stevengerrard het volgende:
Ok dan ga ik gewoon verder met een pasje. Ik zal dan ws wel kleine steentjes mee hebben genomen. Lelijke is dat als er in de krassen alg komt te zitten, dan zie je de krassen zo goed!

ff andere vragen.

Is het van belang om veel groen in de bak te hebben?? En hoevaak snoeien jullie blad weg???
als je meer groen hebt hoef je minder vaak water te verversen omdat nitraten en fosfaten door je planten worden opgenomen
quote:
Ik heb nu namelijk een beetje een oerwoud gekregen maar ik ben bang als ik het wegsnoei dat er geen nieuw blad komt???
stengelplanten kun je gewoon afknippen en bovenste stuk opnieuw planten. van die planten die meteen boven de grond allemaal bladeren krijgen kun je gewoon de oudste bladeren aan de buitenkant verwijderen.
quote:
En hoe kan ik het beste planten verpoten?? Ik heb nu een plant in het midden staan maar ik wil hem graag richting zijkant verschuiven
gewoon doen. wortels niet boven water houden. sommige planten kunnen beter tegen verplaatst worden dan anderen, maar gewoon doen dus.
quote:
Elke dag alg weghalen met een pasje moet dus voldoende zijn???
is erg vaak. je moet je aquarium ook rust gunnen. heb je ook echt elke dag alg? ik doe het eens per maand of zo.
  Moderator zaterdag 13 december 2008 @ 16:47:32 #179
155227 crew  Guppy
dus
pi_63987814
pasje!

en elke maand is meer dan genoeg, normaal gezien.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_63990124
nou ik heb vooral voor alg op de voorruit en na een week is het wel erg in het zicht zeg maar.
ik post wel ff een foto van de bak en dan leg ik uit welke planten ik wil snoeien
You'll never walk alone.
  Moderator zaterdag 13 december 2008 @ 19:01:36 #181
155227 crew  Guppy
dus
pi_63990452
ik heb ook wel aardig wat algen op mn voorruit. van die groene puntjes zeg maar. maar misschien stoort t me gewoon niet zo?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_63990507
het stoort me ook niet zo hoor, alleen als ik de bak weer schoonmaak/ water ververs. Dat de planten een oerwoud zijn geworden stoort me meer
You'll never walk alone.
pi_63990890
een aantal fotos van het aquarium

You'll never walk alone.
pi_64203192
Met nog een aantal werkdagen voor de boeg wil ik in de vakantie mijn aquarium enigzins aanpassen.

Ik wil graag wat extra / andere vissen erin en zat te denken aan Kersenbuikcichilides omdat mijn vriendin graag visjes met kleur wil hebben. Moet ik deze vis als schol of of paar kopen??? Ik lees overal dat ze als paartje moeten maar in de winkels worden ze vooral als schol verkocht????

Daarbij wil ik graag een aantal nieuwe planten op de voorgrond en 1 plant op de achtergrond veranderen. Iemand advies voor welke planten mooi zijn?? Voor wil ik graag planten die makkelijk te houden zijn en achter graag 1 plant die die te breed word
You'll never walk alone.
  zondag 21 december 2008 @ 13:41:22 #185
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_64205784
quote:
Op zondag 21 december 2008 12:13 schreef stevengerrard het volgende:
Ik wil graag wat extra / andere vissen erin en zat te denken aan Kersenbuikcichilides omdat mijn vriendin graag visjes met kleur wil hebben. Moet ik deze vis als schol of of paar kopen??? Ik lees overal dat ze als
Koop 1 koppel, een half jaar later heb je vanzelf een school met die konijnen
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_64206005
Wat kan ik mijn corydorassen eigenlijk nog meer te eten geven, dan voedertabletjes?

- Diepvriesvoer, dat eten ze niet op (het gaat door de kieuwen weer naar buiten)
- Courgette, raken ze niet eens aan, ook al ligt het op de bodem.

Iemand tips?

Ik geef nu 1 tabletje om de dag aan 3 volwassen corydorassen.
Ondervoed ik ze nu?
Ik heb niet het idee dat ze erg hongerig zijn.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_64217757
quote:
Op zondag 21 december 2008 13:41 schreef Prowl het volgende:

[..]

Koop 1 koppel, een half jaar later heb je vanzelf een school met die konijnen
zijn ze wel makkelijk te houden??? Ik had vroeger altijd Antennebaarsjes maar als ik het aqua te laat schoon maakte waren ze allebei de pijp uit
You'll never walk alone.
pi_64226600
quote:
Op zondag 21 december 2008 19:26 schreef stevengerrard het volgende:

[..]

zijn ze wel makkelijk te houden??? Ik had vroeger altijd Antennebaarsjes maar als ik het aqua te laat schoon maakte waren ze allebei de pijp uit
Kersen zijn enorm makkelijk te houden, wel beetje afhankelijk van wat je in je bak hebt, ik heb een rio 240 met nog 3 maanvissen en dus koppeltje kersjes. Alleen als ze geil is dan hebben ze zeker de helft van de bak afgescherm als terretorium.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_64235157
Ik heb de volgende vissen erin:

5 Corydos ( die "meerval achtige over de grond"
1 clownbotia
5 hockey stick
14 kardinaal tetras
7 wilvang zalmen die geen nederlandse naam hebben
2 algeneters

het is een 180L Juwel bak
You'll never walk alone.
pi_64240822
quote:
Op maandag 22 december 2008 07:54 schreef stevengerrard het volgende:
Ik heb de volgende vissen erin:

5 Corydos ( die "meerval achtige over de grond"
1 clownbotia
5 hockey stick
14 kardinaal tetras
7 wilvang zalmen die geen nederlandse naam hebben
2 algeneters

het is een 180L Juwel bak
ik zou kersenbuiken afraden. extreem agressief als ze eitjes hebben gelegd, plus je krijgt er vanzelf te veel en raakt ze aan de straatstenen niet kwijt. ik denk eerlijk gezegd dat je geen vissen bij moet nemen, ik heb dezelfde bak als jij, met 5 sterbai, 2 ancistrussen, een apistogramma baenschi mannetje (wordt koppeltje) en een siamese algeneter. dat is wel goed zo. de regel is ongeveer een maximale visbezetting bij 1 cm vis per liter water. jij mag dus 180 cm vis maximaal (minder is beter) en je zit er al dicht in de buurt, misschien zelfs overheen. mocht ik het je niet uit je hoofd kunnen praten, kijk dan eens naar de apistogramma cacatuoides. erg leuke dwercichlide, niet veeleisend.
pi_64240915
quote:
Op zondag 21 december 2008 13:46 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Wat kan ik mijn corydorassen eigenlijk nog meer te eten geven, dan voedertabletjes?

- Diepvriesvoer, dat eten ze niet op (het gaat door de kieuwen weer naar buiten)

Iemand tips?

Ondervoed ik ze nu?
welk diepvriesvoer geef je? de mijne eten het op hoor. verder voer ik ze met dit voer: http://www.zooplus.nl/shop/vissen/visvoer/sticks/jbl/27794
zinkende korrels
pi_64241140
quote:
Op maandag 22 december 2008 12:38 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

welk diepvriesvoer geef je? de mijne eten het op hoor. verder voer ik ze met dit voer: http://www.zooplus.nl/shop/vissen/visvoer/sticks/jbl/27794
zinkende korrels
Ik zal het eens nakijken.

Het voer ligt nog ergens anders.
(sinds kort verhuizing gehad)
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_64243420
quote:
Op maandag 22 december 2008 12:35 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

ik zou kersenbuiken afraden. extreem agressief als ze eitjes hebben gelegd, plus je krijgt er vanzelf te veel en raakt ze aan de straatstenen niet kwijt. ik denk eerlijk gezegd dat je geen vissen bij moet nemen, ik heb dezelfde bak als jij, met 5 sterbai, 2 ancistrussen, een apistogramma baenschi mannetje (wordt koppeltje) en een siamese algeneter. dat is wel goed zo. de regel is ongeveer een maximale visbezetting bij 1 cm vis per liter water. jij mag dus 180 cm vis maximaal (minder is beter) en je zit er al dicht in de buurt, misschien zelfs overheen. mocht ik het je niet uit je hoofd kunnen praten, kijk dan eens naar de apistogramma cacatuoides. erg leuke dwercichlide, niet veeleisend.
ik heb de apistogramma soorten gehad, Hoitoy ofzo en cacatuoides maar die verschuilen zich altijd zo erg en helaas overleden. Ik wil graag wat meer kleur in het aquarium wat je ook gelijk ziet zeg maar. Heb je nog een andere optie???

Heb jij maar 9 vissen in een 180 liter bak? Is dat niet heel weinig of zijn dat hele grote vissen?
You'll never walk alone.
pi_64245861
quote:
Op zondag 21 december 2008 13:46 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

Iemand tips?

Ondervoed ik ze nu?
Cory's zijn meer alleseters, niet zozeer planteneters, dus vrij logisch dat ze courgette niet aanraken Tubifex al geprobeerd? En wat voor diepvriesvoer heb je geprobeerd? Bij mij aten de diepvrieswatervlooien wel volgens mij.
Arseen (As), atoomnummer 33
pi_64261277
quote:
Op maandag 22 december 2008 13:51 schreef stevengerrard het volgende:

[..]

ik heb de apistogramma soorten gehad, Hoitoy ofzo en cacatuoides maar die verschuilen zich altijd zo erg en helaas overleden. Ik wil graag wat meer kleur in het aquarium wat je ook gelijk ziet zeg maar. Heb je nog een andere optie???

Heb jij maar 9 vissen in een 180 liter bak? Is dat niet heel weinig of zijn dat hele grote vissen?
nee zijn niet zo'n grote vissen, maar ik vind het wel goed zo. misschien komt er nog een schooltje van iets in, maar dat weet ik nog niet. de vissen die erin zitten zijn vrij actief. en vergis je niet, meer vissen hoeft niet perse meer vissen in het zicht te betekenen. juist als ze zich in de verdrukking voelen gaan ze schuilen. mijn cacatuoides waren altijd heel prominent aanwezig bijvoorbeeld.
pi_64265513
quote:
Op maandag 22 december 2008 15:00 schreef As_33 het volgende:

[..]

Cory's zijn meer alleseters, niet zozeer planteneters, dus vrij logisch dat ze courgette niet aanraken Tubifex al geprobeerd? En wat voor diepvriesvoer heb je geprobeerd? Bij mij aten de diepvrieswatervlooien wel volgens mij.
Grote rode muggenlarven waren het.
Ze namen ze wel op, maar spuugden ze via de kieuwen weer eruit.
Vervolgens bleef het liggen.

Zinken de diepvrieswatervlooien?
Ik heb tubifex nog niet geprobeerd, omdat ze het in de winkel niet hadden (teveel werk met spoelen enzo) Overigens heb ik gehoord dat tubifex niet al te ideaal is. Ook ben ik bang dat als ze het niet opeten, het in de bodem verdwijnt.
pi_64274392
quote:
Op maandag 22 december 2008 23:18 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Grote rode muggenlarven waren het.
Ze namen ze wel op, maar spuugden ze via de kieuwen weer eruit.
Vervolgens bleef het liggen.

Zinken de diepvrieswatervlooien?
Ik heb tubifex nog niet geprobeerd, omdat ze het in de winkel niet hadden (teveel werk met spoelen enzo) Overigens heb ik gehoord dat tubifex niet al te ideaal is. Ook ben ik bang dat als ze het niet opeten, het in de bodem verdwijnt.
Misschien waren de rode muggenlarven te groot? Vandaar de suggestie van de watervlooien. Het zinkt niet meteen uiteraard, dwarrelt eerst wat door de bak, zoals al het diepvriesvoer, maar uiteindelijk zinkt het natuurlijk wel.
Wat voor bodemtabletjes heb je trouwens, voor alleseters of voor algeters?
Arseen (As), atoomnummer 33
  Moderator vrijdag 26 december 2008 @ 03:05:51 #198
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_64369753
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 09:26 schreef Leipo666 het volgende:
Ook maar even mijn aquarium showen:

[ afbeelding ]

Aquarium:
200*70*60cm lxdxh
840 liter
6x 54w T5 verlichting op flora-mate dimmer
Eheim 2180 filter
Resun Wervelbedfilter
PH gestuurd co2 systeem met externe aquamedic reactor
UV-C lamp 9w

Huidige bewoners:
50 Roodneuszalmen
15 Coydoras sterbai
2 Apistogramma baenchi (eigen kweek)
4 Siamese algeneters (de echte natuurlijk)
4 Rode fantoomzalmen (overblijfsel uit het verleden)
4 Corydoras sodalis (idem)
1 Ancistrus sp.
6 Otocinclus vittatus
10 Waaierhand garnalen
30 Japonica garnalen

en er moeten nog een keer hoofdbewoners in komen: ongeveer 6 discussen
Welk merk aquarium is dat?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_64370061
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 09:26 schreef Leipo666 het volgende:
Ook maar even mijn aquarium showen:

[ afbeelding ]

Aquarium:
200*70*60cm lxdxh
840 liter
6x 54w T5 verlichting op flora-mate dimmer
Eheim 2180 filter
Resun Wervelbedfilter
PH gestuurd co2 systeem met externe aquamedic reactor
UV-C lamp 9w

Huidige bewoners:
50 Roodneuszalmen
15 Coydoras sterbai
2 Apistogramma baenchi (eigen kweek)
4 Siamese algeneters (de echte natuurlijk)
4 Rode fantoomzalmen (overblijfsel uit het verleden)
4 Corydoras sodalis (idem)
1 Ancistrus sp.
6 Otocinclus vittatus
10 Waaierhand garnalen
30 Japonica garnalen

en er moeten nog een keer hoofdbewoners in komen: ongeveer 6 discussen
zijn die japonica's niet gewoon duur discus voer als die erin komen?
pi_64405051
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 03:05 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Welk merk aquarium is dat?
het is gemaakt door Aquaglas (in opdracht van mij: geen standaard maat)
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 03:32 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

zijn die japonica's niet gewoon duur discus voer als die erin komen?
wellicht wel, al hoor ik ook vaak genoeg van mensen dat het goed gaat, we zullen wel zien
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')