abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61037242
Serieus aub en geen gebash over dat ik niet kan autorijden. Alstublieft.

Ik wil vragen of er iemand hier inhoudelijk verstand van zaken heeft.

De situatie:
Ik ben 22 jaar en ben inmiddels 4 keer opgeweest voor mijn rijbewijs. De eerste keer terecht gezakt door een voorrangsfout waardoor iemand op de rem moest. Daar klaag ik dus ook niet over.

De andere 3 keer gebeurde er niets van dit alles.
Vandaag het extreemste voorbeeld. Ik had een perfect examen naar mijn eigen mening. Ik beheers de auto volledig en niemand heeft ook maar zijn voet voor mij van het gas moeten halen of wat dan ook.
Verkeesveilig dus 100%

De examinator heeft mij laten zakken en kwam met het argument dat hij het idee heeft dat het hier en daar aan mijn kijkgedrag scheelt. Nou ja dat kan dan een interpretatie zijn want ik heb wel degelijk al het verkeer om mij heen gezien en daar op ingespeeld.
Toen ik zei, geef me dan een concreet voorbeeld over waar ik iets gemist heb?
Toen zei hij dat er geen concreet voorbeeld is. Maar dat ik MOGELIJK een fietser had kunnen missen ALS die er geweest zou zijn.
Ik ben dus gezakt op een aanname en geen feit.

Oke zou je zeggen, dat is het systeem. Maar het systeem klopt niet. Als ik namelijk nu vandaag 10 keer op zou gaan zou ik misschien de 6e keer pas kunnen slagen.
Dat betekent dat alle ritten afzonderlijk worden beoordeeld op DIE 40 minuten en wat er DAARIN gebeurt.

Als er dan dus NIKS gebeurt mag je ook niet aanhalen dat er WEL iets gebeurd had KUNNEN zijn.

Daar wil ik nu dus tegen in protest gaan en zelfs een rechtzaak van maken indien mijn protest net als eerder weer wordt afgewezen.
Kan dit? Maak ik enige kans?


-------------------------------------------
Extra:
Dit hele systeem klopt niet. Ik hoorde vandaag dat 45% van de mensen slaagt voor het examen.
Van die 45% mensen gaat bijna 100% pas op nadat de rij-instructeur van mening is dat de student er klaar voor is.
Met andere woorden, hoe kan het zo zijn dat er minder dan de helft slaagt als iedereen goed wordt opgeleid?
Antwoord: Omdat het systeem nergens over gaat. 1 man heeft de macht om na 40 minuten aannames te doen en iemand een rijbewijs te 'ontnemen' terwijl de student al lang in 40 rijlessen heeft laten zien aan derden dat hij of zij klaar is voor het examen.

Daarbij beoordelen ze alleen DIE 40 miuten van het examen. Maar komen ze vervolgens wel met 'wat als' situaties. Beoordeel dan ook alleen wat er in die 40 minuten gebeurt.

Dat is hetzelfde als zeggen na een examen over algemene kennis:
''als we een vraag hadden gesteld over het koningshuis had je het niet geweten dus we laten je zakken''

Hoe pak ik dit aan en heeft het zin?
pi_61037293
Jij moet in die 40 minuten gewoon doen wat je altijd zou doen. De rij examinator vond blijkbaar dat jij niet goed keek en hierdoor ben je gezakt. Balen maargoed jammer dan.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_61037411
omg .

je maakt echt nul komma nul kans.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:29:37 #4
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_61037419
Het CBR verdient erg goed aan al die examens, dus voor hun is het lekker wanneer ze mensen ergens op kunnen afkeuren.

Ik ben zelf wel in 1x geslaagd btw
pi_61037457
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:25 schreef boem-dikkie het volgende:
Jij moet in die 40 minuten gewoon doen wat je altijd zou doen. De rij examinator vond blijkbaar dat jij niet goed keek en hierdoor ben je gezakt. Balen maargoed jammer dan.
Ja maar hoe kan het zo zijn dat iemand 4 keer op kan gaan en 4 keer kan zakken terwijl er andere mensen zijn die wel 'het voordeel van de twijfel' krijgen zoals ze dat bv tegen mijn broer gezegd hebben. Zijn rij-instructeur was zelfs gestopt met de lessen omdat hij het toch nooit zou leren.
En die kerel heeft nu al jaren zijn rijbewijs.

Dit is gewoon een achterlijk subjectief systeem. Het enige waarom het zou moeten draaien is of iemand het inzicht heeft en de bekwaamheid om veilig het verkeer in te kunnen. Dat moet toch de enige insteek zijn?
Als iemand dan na 40 minuten nog niet 1 verkeersveilige fout heeft gemaakt en de auto onder controle heeft, dan mag daar na 4 keer toch wel het voordeel over gegeven mogen worden?
Maar ipv daarvan komen ze met een potentiele situatie die in die 40 minuten niet is voorgekomen en mag er dus ook niet eens bij betrokken worden. Het hele systeem is al subjectief genoeg dacht ik zo.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:32:01 #6
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_61037498
22jaar en geen rijbewijs hebben
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
pi_61037514
Ik ben in één keer geslaagd
You dream it, I live it.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:32:43 #8
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_61037519
Je moet gewoon duidelijker laten zien dat je om je heen kijkt. Gewoon heel overdreven je hoofd draaien enzo, en niet vanuit je ooghoeken in je spiegels kijken.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:33:20 #9
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_61037545
Er is een bezwaar mogelijkheid, tenminste vroeger. Nadat je 3 keer gezakt was kon je 'bezwaar' aantekenen wat inhield dat je laatste examen heroverwogen wordt door een onafhankelijke instantie namelijk rijkswaterstaat. Uiteraard moet je die weer gewoon betalen en feitelijk rijdt je gewoon nog een keer af maar dus niet meer bij het CBR. Rijkswaterstaat stond toen bekend om veel makkelijkere examens.
pi_61037558
quote:
Toen ik zei, geef me dan een concreet voorbeeld over waar ik iets gemist heb?
Toen zei hij dat er geen concreet voorbeeld is. Maar dat ik MOGELIJK een fietser had kunnen missen ALS die er geweest zou zijn.
Ik ben dus gezakt op een aanname en geen feit.
Logisch, als je paar keer een fietspad niet goed hebt ingekeken ofzo, dan zijn dat gewoon fouten. Dat heb je moeten leren tijdens je rijlessen. Natuurlijk kijk je minder goed als je dalijk je rijbewijs hebt, dat weet iedereen. Het is inderdaad oneerlijk dat je op een half uurtje rijden wordt beoordeeld of je de rest van je leven zelfstandig mag rijden, maar iedereen zit met dat probleem.
quote:
Extra:
Dit hele systeem klopt niet. Ik hoorde vandaag dat 45% van de mensen slaagt voor het examen.
Van die 45% mensen gaat bijna 100% pas op nadat de rij-instructeur van mening is dat de student er klaar voor is.
Met andere woorden, hoe kan het zo zijn dat er minder dan de helft slaagt als iedereen goed wordt opgeleid?
Antwoord: Omdat het systeem nergens over gaat. 1 man heeft de macht om na 40 minuten aannames te doen en iemand een rijbewijs te 'ontnemen' terwijl de student al lang in 40 rijlessen heeft laten zien aan derden dat hij of zij klaar is voor het examen.
Dat minder dan de helft maar slaagt, heeft heel simpel te maken met het feit dat je zenuwachtig/gespannen dat examen ingaat. Ik heb er zelf ook 2x over gedaan en zakte de eerste keer, omdat ik te voorzichtig wilde doen. Dat komt gewoon door de stress, denk ik, en dat is vrij natuurlijk.
quote:
Daar wil ik nu dus tegen in protest gaan en zelfs een rechtzaak van maken indien mijn protest net als eerder weer wordt afgewezen.
Kan dit? Maak ik enige kans?
Ik denk dat je geen kans maakt, omdat je niet kan aantonen dat je tóch je rijbewijs verdient. En bovendien is het CBR een privaatrechtelijke stichting, wat wil zeggen dat de overheid hun de taak heeft gegeven voor het beoordelen van iemand z'n rijvaardigheid. Vrijwel kansloos lijkt me.
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:34:02 #11
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_61037562
Ik had trouwens tijdens mijn test/proef-rijexamen (of hoe het ook heet), een klacht van de examinator dat ik iets 'te snel' had ingeparkeerd (file-parkeren)
De auto stond in 1x prima, maar ze vond dat ik het iets te snel had gedaan(!)
Maar goed, het straatje-keer was wel OK, dus ik hoefde dat soort dingen niet meer te doen tijdens het echte examen.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:34:33 #12
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_61037581
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:32 schreef fathank het volgende:
Je moet gewoon duidelijker laten zien dat je om je heen kijkt. Gewoon heel overdreven je hoofd draaien enzo, en niet vanuit je ooghoeken in je spiegels kijken.
Mjah dan krijg je de opmerking dat je zoveel om je heen kijk dat je niet voldoende op de weg let. Het is gewoon een willekeur.
pi_61037594
quote:
Toen zei hij dat er geen concreet voorbeeld is. Maar dat ik MOGELIJK een fietser had kunnen missen ALS die er geweest zou zijn.
Ik ben dus gezakt op een aanname en geen feit.
Nee, feit is dat je niet goed genoeg keek. Aanname daarbij is dat je mogelijk een fietser aan had kunnen rijden.

Oh, ik ben in 1x geslaagd en snap niet dat er mensen zijn die dat niet kunnen. Het stelde niks voor
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:35:15 #14
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_61037598
Een slagingspercentage van 45% zou voor eender welke school reden zijn voor sancties of zelfs sluiting.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_61037628
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:35 schreef Dagonet het volgende:
Een slagingspercentage van 45% zou voor eender welke school reden zijn voor sancties of zelfs sluiting.
Gelukkig is het CBR dan ook geen school en gaan ze gewoon door met stomme idioten terecht laten zakken!
pi_61037635
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:34 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Mjah dan krijg je de opmerking dat je zoveel om je heen kijk dat je niet voldoende op de weg let. Het is gewoon een willekeur.
Juist dat had ik dus de vorige keer bij een andere examinator. Het is 1 grote subjectieve grap.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:37:12 #17
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_61037656
Zo ben ik de eerste keer gezakt omdat ik te dicht langs een fietser gereden zou hebben. Waarschijnlijk maakte mijn vraag waarom ze dan niet aan mijn rechterspiegel hing het er niet beter op.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:37:35 #18
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_61037670
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:36 schreef RobRobert het volgende:

[..]

Juist dat had ik dus de vorige keer bij een andere examinator. Het is 1 grote subjectieve grap.
Rijkswaterstaat.
pi_61037676
Ik moet zeggen dat ik dit een heel terechte vraag vind, ik ben zelf namelijk ook 4x gezakt voordat ik eindelijk is een keer geslaagd was. Hiervan had ik ook zeker 2x het idee dat het onterecht was (en mijn rij-instructeur ook).

Ik heb op dat moment ook afgevraagd of een rechtszaak kans zou maken, maar ik denk dat je inderdaad betrekkelijk lage kans hebt om te winnen. Wat je wel kan doen (volgens mijn vorige instructeur) is een partij schennis trappen waardoor je vervolgens met een hogere pief een rondje gaat rijden, alleen kan je hier natuurlijk ook zelf wel voorstellen dat hij waarschijnlijk altijd zijn collega gelijk zal geven.

Overigens, staatsexamen was voor mij wel een verademing, daar heb ik het wel meteen gehaald :-).

(oh, en inderdaad, ik kan er niet mee omgaan enzo)
Niets is sterker dan dat ene woord...
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:38:21 #20
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_61037698
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:36 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Gelukkig is het CBR dan ook geen school en gaan ze gewoon door met stomme idioten terecht laten zakken!
Maar ze hebben wel een monopoliepositie. Wat concurrentie zou niet misstaan schat ik zo.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:38:40 #21
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_61037714
TS kan er niet mee omgaan
zzz
pi_61037728
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:37 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Rijkswaterstaat.
bedoel je niet BNOR
You dream it, I live it.
pi_61037732
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:34 schreef Yi-Long het volgende:
Ik had trouwens tijdens mijn test/proef-rijexamen (of hoe het ook heet), een klacht van de examinator dat ik iets 'te snel' had ingeparkeerd (file-parkeren)
De auto stond in 1x prima, maar ze vond dat ik het iets te snel had gedaan(!)
Maar goed, het straatje-keer was wel OK, dus ik hoefde dat soort dingen niet meer te doen tijdens het echte examen.
Een stikker voor jou!
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_61037750
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:38 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Maar ze hebben wel een monopoliepositie. Wat concurrentie zou niet misstaan schat ik zo.
Hoe zie je dat voor je? Ze kunnen moeilijk adverteren met hogere slagingspercentages
Niets is sterker dan dat ene woord...
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:39:57 #25
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_61037754
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:39 schreef DuTank het volgende:

[..]

Een stikker voor jou!
Ik wil een fucking BUTTON, ja!?
pi_61037794
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:38 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Maar ze hebben wel een monopoliepositie. Wat concurrentie zou niet misstaan schat ik zo.
Lees mijn post wat hierboven.
En anders:
quote:
Het CBR is een privaatrechtelijke stichting. Ze is door de minister van Verkeer en Waterstaat belast met een verkeersveiligheidstaak: het beoordelen van de rijvaardigheid en medische geschiktheid van bestuurders en de vakbekwaamheid van professionals in transport en logistiek.
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_61037808
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:38 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Maar ze hebben wel een monopoliepositie. Wat concurrentie zou niet misstaan schat ik zo.
Dan krijg je van die, eh, negroïde bedrijfjes waar je rijbewijzen kunt kopen. Misschien moeten ze het dan 'de rijbewijsconcurrent' noemen!
pi_61037828
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:39 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Ik wil een fucking BUTTON, ja!?
Maar het is een PSV-stikker!!!!!!
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:43:19 #29
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_61037868
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:39 schreef Meddo het volgende:

[..]

bedoel je niet BNOR
weet ik veel, ik deed 20 jaar geleden examen.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:44:24 #30
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_61037906
ik ben een keer gezakt omdat ik 50 reed waar ik 50 mocht. Alle kruispunten dus naderde met een nette 35 km/pu en gezakken omdat die doos dacht dat ik er maar 30 mocht...
Maar aanklagen is mogelijk, of je ook grond hebt... Dat is moeilijk te bewijzen. Een klacht richting het CBR zou ik er zeker wel heen doen.
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_61037916
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:38 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Maar ze hebben wel een monopoliepositie. Wat concurrentie zou niet misstaan schat ik zo.
En dan wat? ik mag hopen dat ze het zo houden, zelfs nu zie je nog idioten op de weg...
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_61037946
Petje afzetten
Oorbellen uitdoen
Fatsoenlijke kleren aandoen
pi_61037963
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:35 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Nee, feit is dat je niet goed genoeg keek. Aanname daarbij is dat je mogelijk een fietser aan had kunnen rijden.

Oh, ik ben in 1x geslaagd en snap niet dat er mensen zijn die dat niet kunnen. Het stelde niks voor
Waarom rij jij op de openbare weg, en niet op een circuit als je zo goed bent
pi_61038007
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:23 schreef RobRobert het volgende:
Als er dan dus NIKS gebeurt mag je ook niet aanhalen dat er WEL iets gebeurd had KUNNEN zijn.
Dus als ik rijexamen ga doen midden in de nacht om 4uur, kan ik niet zakken als er niet ingegrepen wordt? Immers heb je niets fouts gedaan. De 40min dat het examen duurt is niet lang genoeg om alle mogelijke situaties voor te laten komen, zodat jij kan laten zien dat je het goed doet. Om deze reden kijkt de examinator niet alleen of je alles goed uitvoert, maar dient hij ook inzicht te krijgen hoe jij de situatie op het verkeer in het algemeen inschat.

Je bent overigens niet de eerste die zakt op kijken, terwijl alles verder foutloos was. Ervaring op de harde manier leert dat je niet moet kijken met je ogen, maar met je hoofd. Beweeg je hoofd in de richting waarin je kijkt. Dat laat veel duidelijker zien dat je bewust je omgeving in de gaten houdt, dan een snelle blik met je ogen die niet opvalt.

Jij moet aantonen dat je kunt rijden, als je rij-instructeur je dat nu nog niet geleerd heeft zou ik naar een andere zoeken en dat bij je eerste gesprek duidelijk maken dat dat daarop gelet moet worden.
pi_61038024
er zit een groot verschil in je afrijden: rijd je met of zonder intructeur in je auto?
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
pi_61038033
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:45 schreef Marcel_V het volgende:

[..]

Waarom rij jij op de openbare weg, en niet op een circuit als je zo goed bent
Ik ben niet goed, die examinator was gewoon tof.
Ik reed ergens veel te traag, hij zei gewoon van "ja, wat harder mag wel hoor". Prima verder.
Auto van rechts geen voorrang gegeven maar op het gas gestampt, was ook een prima reactie vond hij.
CBR
pi_61038050
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:23 schreef RobRobert het volgende:
Ik ben dus gezakt op een aanname en geen feit.
, Wat je dus zegt is dat je die fietser eerst had moeten aanrijden voordat ze je hadden mogen zakken? Als de examinator het idee heeft dat jij niet voldoende om je heen kijkt en wel eens iets zou kunnen missen moet hij je natuurlijk laten zakken! Iets met de put dempen en een kalf.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:51:09 #38
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_61038130
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:41 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Dan krijg je van die, eh, negroïde bedrijfjes waar je rijbewijzen kunt kopen. Misschien moeten ze het dan 'de rijbewijsconcurrent' noemen!
Ach welnee, zolang je maar geen wildgroei (dat kan door accreditatie) krijgt is dat prima in de hand te houden.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_61038147
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:37 schreef Siyara het volgende:
Ik moet zeggen dat ik dit een heel terechte vraag vind, ik ben zelf namelijk ook 4x gezakt voordat ik eindelijk is een keer geslaagd was. Hiervan had ik ook zeker 2x het idee dat het onterecht was (en mijn rij-instructeur ook).

Ik heb op dat moment ook afgevraagd of een rechtszaak kans zou maken, maar ik denk dat je inderdaad betrekkelijk lage kans hebt om te winnen. Wat je wel kan doen (volgens mijn vorige instructeur) is een partij schennis trappen waardoor je vervolgens met een hogere pief een rondje gaat rijden, alleen kan je hier natuurlijk ook zelf wel voorstellen dat hij waarschijnlijk altijd zijn collega gelijk zal geven.

Overigens, staatsexamen was voor mij wel een verademing, daar heb ik het wel meteen gehaald :-).

(oh, en inderdaad, ik kan er niet mee omgaan enzo)
Jou wil ik niet tegenkomen op de weg, sommige mensen kunnen gewoon niet rijden, net als andere mensen niet kunnen tekenen.

TS, je makkt natuurlijk 0,0 kans. De beoordeling die de examinator maakt is gedeeltelijk subjectief (er zijn geen harde criteria en hij is maar een mens), maar als je gewoon goed rijdt slaag je echt wel hoor, zoek het probleem dus bij jezelf.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:51:41 #40
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_61038155
Sowieso, jurysporten
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_61038225
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:38 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Maar ze hebben wel een monopoliepositie. Wat concurrentie zou niet misstaan schat ik zo.
Onzin, ze zijn een exameninstituut, voor de overheid, die gemachtigd is een rijbewijs te verstrekken. Zou het CiTO ook concurrentie moeten hebben?

Wat zouden de voordelen zijn van concurrentie bij een exameninstituut?
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:54:17 #42
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_61038234
quote:
Serieus aub en geen gebash over dat ik niet kan autorijden. Alstublieft.

Ik wil vragen of er iemand hier inhoudelijk verstand van zaken heeft.

De situatie:
Ik ben 22 jaar en ben inmiddels 4 keer opgeweest voor mijn rijbewijs. De eerste keer terecht gezakt door een voorrangsfout waardoor iemand op de rem moest. Daar klaag ik dus ook niet over.

De andere 3 keer gebeurde er niets van dit alles.
Vandaag het extreemste voorbeeld. Ik had een perfect examen naar mijn eigen mening. Ik beheers de auto volledig en niemand heeft ook maar zijn voet voor mij van het gas moeten halen of wat dan ook.
Verkeesveilig dus 100%


De examinator heeft mij laten zakken en kwam met het argument dat hij het idee heeft dat het hier en daar aan mijn kijkgedrag scheelt. Nou ja dat kan dan een interpretatie zijn want ik heb wel degelijk al het verkeer om mij heen gezien en daar op ingespeeld.
Toen ik zei, geef me dan een concreet voorbeeld over waar ik iets gemist heb?
Toen zei hij dat er geen concreet voorbeeld is. Maar dat ik MOGELIJK een fietser had kunnen missen ALS die er geweest zou zijn.
Ik ben dus gezakt op een aanname en geen feit.

Aan je manier van schrijven, en die paar zinsnedes kan ik nu al opmaken dat je totaal geen benul hebt van waar het nu om draait in het verkeer. En dat je waarschijnlijk geheel terecht bent gezakt voor (niet) genoeg kijken.

Rijkswaterstaat is helaas een optie voor je. Jammer genoeg slagen er veel te veel mensen voor het rijbewijs, gemiddeld dagje op de weg bewijst dat maar al te vaak met alle randdebielen die rondrijden.
Dum de dum
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:56:45 #43
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_61038302
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:53 schreef Brad het volgende:

[..]

Onzin, ze zijn een exameninstituut, voor de overheid, die gemachtigd is een rijbewijs te verstrekken. Zou het CiTO ook concurrentie moeten hebben?
Goh, is het CiTO gebaseerd op subjectieve waarneming van één persoon?
quote:
Wat zouden de voordelen zijn van concurrentie bij een exameninstituut?
Kwaliteitsverbetering, monopolieposities zijn in 90% van de gevallen niet goed.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:56:51 #44
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_61038306
Wat een onzin. Zo ontzettend subjectief is het nou ook weer niet, er wordt gewoon een lijstje met punten afgevinkt. Kijken, verkeersregels toepassen, snelheid aanhouden etc.
Als je dan op bepaalde punten minder scoort dan zak je.

Bovendien heb je, neem ik aan, 4 verschillende examinators gehad. En bij dezelfde examinators zullen vast ook mensen wél in 1 keer geslaagd zijn.
Het is geen complot, je bent gewoon niet zo goed in autorijden als je zelf denkt.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 14:00:46 #45
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_61038418
Dus je wilt pas zakken als je een fietser omver gereden hebt

Ik geef je weinig kans. Als de examinatoir vindt dat je te weinig/slecht om je heen kijkt zak je volkomen terecht. Die man is opgeleid om jou daarop te beoordelen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_61038443
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:56 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Goh, is het CiTO gebaseerd op subjectieve waarneming van één persoon?
En dat verbeterd door meer CBR-concurrenten te hebben? Dat kun je oplossen door 2 rijexamens te doen, door afzonderlijke personen. Wordt alleen een dure boel zo.
quote:
Kwaliteitsverbetering, monopolieposities zijn in 90% van de gevallen niet goed.
Ik denk dat een exameninstituut dan in jouw 10% hoort. Door meerdere CBR-examen instituten gaan ze concureren op prijs. Concureren op prijs gaat niet zorgen voor een betere kwaliteit. Integendeel. Concureren op een hoger slagingspercentage is ook niet wat je wilt, zou wat zijn. Daar mogen de rijscholen mee gooien. Een rijschool die een hoger slagingspercentage heeft, doet zijn werk goed. Een CBR instantie die een hoger slagingspercentage heeft, keurt mensen te snel goed.
pi_61038664
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:56 schreef Dagonet het volgende:
Kwaliteitsverbetering, monopolieposities zijn in 90% van de gevallen niet goed.
Hoe wordt de kwaliteit van de examens beter door een tweede CBR?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_61038732


En da's zo'n beetje alles wat ik hierover te zeggen heb...
I'm so fuckin'wasted!
pi_61038733
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 14:01 schreef Brad het volgende:

[..]

En dat verbeterd door meer CBR-concurrenten te hebben? Dat kun je oplossen door 2 rijexamens te doen, door afzonderlijke personen. Wordt alleen een dure boel zo.
[..]

Ik denk dat een exameninstituut dan in jouw 10% hoort. Door meerdere CBR-examen instituten gaan ze concureren op prijs. Concureren op prijs gaat niet zorgen voor een betere kwaliteit. Integendeel. Concureren op een hoger slagingspercentage is ook niet wat je wilt, zou wat zijn. Daar mogen de rijscholen mee gooien. Een rijschool die een hoger slagingspercentage heeft, doet zijn werk goed. Een CBR instantie die een hoger slagingspercentage heeft, keurt mensen te snel goed.
Twee aparte examens werkt niet, want dan beoordelen ze ook twee verschillen ritten. Eigenlijk moeten er twee examinatoren mee met het examen....oh nee drie, want anders zou het nog 1 - 1 kunnen worden. Dan kun je beter drie keer examen met één examinator doen dan één keer met drie examinatoren denk ik
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_61038912
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 14:11 schreef Loohcs het volgende:

[..]

Twee aparte examens werkt niet, want dan beoordelen ze ook twee verschillen ritten. Eigenlijk moeten er twee examinatoren mee met het examen....oh nee drie, want anders zou het nog 1 - 1 kunnen worden. Dan kun je beter drie keer examen met één examinator doen dan één keer met drie examinatoren denk ik
Onzin, als je goed genoeg kan rijden, behoor je altijd goed te rijden. Dan maakt het dus niet uit welke rit. Is het 1-1, dan is het dus gezakt. Echter zal dit niet snel gebeuren, want het maakt examens veels te duur.
pi_61038951
Ik sluit me bij voorgaande posts aan - kans maken zul je niet, iig niet op basis van deze argumentatie. Aanvechten kan altijd wel, maar ik geef je weinig kans.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 15:08:35 #52
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_61040467
Je kan gewoon niet goed genoeg rijden. Accepteer dat en stel je open voor je instructeur zodat hij/zij je bij kan leren hoe het wel moet.

Een examinator beoordeeld op gevoel (rijden kan elke mongool, sturen of gas geven is niet moeilijk) en als hij/zij vindt dat je niet voldoet heb je pech. Kan je hoog en laag springen, dat maakt geen ruk uit.
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_61040937
De enige manier om een bezwaar ook maar enigszins hard te kunnen maken is door je examinator rijlesinstructeur mee te laten rijden bij het afrijden. Nu is het jouw woord tegen dat van de examinator. Raar dat je dat niet bedacht had na 2 keer eerder zakken.

Zoals eerder aangestipt is ben je niet gezakt op aannames over extra verkeer, maar op je kijkgedrag. Er zijn hoogstwaarschijnlijk meerdere situaties geweest waarbij je niet goed hebt kunnen overzien of er overig verkeer aanwezig was omdat je die richting niet goed hebt bekeken. Het is dan helemaal niet relevant of er wel of geen fietser reed op dat moment, je had zelf moeten zien dat er niets reed. Nu heeft jouw examinator dit moeten constateren om je door te laten rijden zonder in te hoeven grijpen.

Volgens mij ben je zo overuigd van je eigen gelijk dat je ook niet luistert naar de tips die je van je examinatoren hebt gekregen. Een volgende keer staatsexamen toch, of moet je dan eerst nog een keer zakken?

[ Bericht 1% gewijzigd door TheSilverSpoon op 22-08-2008 15:32:47 ]
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 15:22:53 #54
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_61040963
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 15:21 schreef TheSilverSpoon het volgende:
De enige manier om een bezwaar ook maar enigszins hard te kunnen maken is door je examinator mee te laten rijden bij het afrijden. Nu is het jouw woord tegen dat van de examinator. Raar dat je dat niet bedacht had na 2 keer eerder zakken.
Bij mij reed de examinator sowieso mee
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_61041416
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 15:22 schreef thaduck het volgende:
Bij mij reed de examinator sowieso mee
Misschien is dat wel fout gegaan bij TS.

Ik heb het inmiddels even verduidelijkt. Bedankt.
pi_61041796
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:54 schreef Fe2O3 het volgende:

Rijkswaterstaat is helaas een optie voor je.
Nope, Rijkswaterstaat doet geen examens meer.
pi_61041918
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 15:21 schreef TheSilverSpoon het volgende:
De enige manier om een bezwaar ook maar enigszins hard te kunnen maken is door je examinator rijlesinstructeur mee te laten rijden bij het afrijden. Nu is het jouw woord tegen dat van de examinator. Raar dat je dat niet bedacht had na 2 keer eerder zakken.

Zoals eerder aangestipt is ben je niet gezakt op aannames over extra verkeer, maar op je kijkgedrag. Er zijn hoogstwaarschijnlijk meerdere situaties geweest waarbij je niet goed hebt kunnen overzien of er overig verkeer aanwezig was omdat je die richting niet goed hebt bekeken. Het is dan helemaal niet relevant of er wel of geen fietser reed op dat moment, je had zelf moeten zien dat er niets reed. Nu heeft jouw examinator dit moeten constateren om je door te laten rijden zonder in te hoeven grijpen.

Volgens mij ben je zo overuigd van je eigen gelijk dat je ook niet luistert naar de tips die je van je examinatoren hebt gekregen. Een volgende keer staatsexamen toch, of moet je dan eerst nog een keer zakken?
Rij-instructeur heeft 3 keer meegereden, alleen deze keer niet.
Hij was het er ook 2 keer niet mee eens dat ik gezakt was en heeft nog 'na-gediscussieerd'. Maar een rij-instructeur heeft officieel niks te zeggen. En die figuren van het CBR zullen hun oordeel nooit terugtrekken.

Het probleem is dat ik hem niet heb LATEN ZIEN dat ik goed heb gekeken. In ieder geval, niet altijd. Dat ik het WEL gezien heb blijkt uit de 100-en keren dat ik voor jan en alleman ben gestopt om ze voorrang te verlenen...

Ik zal heus ook wel wat fout doen hoor. Namelijk mijn acteerprestatie van kijken niet zo goed hebben uitgevoerd. Maar ik heb niks gemist en dat heeft zich ook geuit in het examen.
Die vent blijft hameren op die paar keer dat ik dus blijkbaar mijn nek wat minder ver heb uitgestoken om te kijken, hoewel ik al lang had gezien dat er niets aan kwam.
En dat 'wat als' verhaal dat slaat natuurlijk nergens op.

Als de auto was ontploft waren we dood. Als we van achteren waren aangereden was ik zeker ook niet snel genoeg. Als het examen 5 uur zou duren dan blablablabla

Het examen duurt nou eenmaal 40 minuten. En als je met het examen van de 40 minuten een half uur in de file staat dan heb je gewoon geluk. Dan kom je in geen enkele situatie en ben je als nog geslaagd.
Onzin dus.
pi_61042051
't Wordt tijd dat ze rij-simulatoren gaan gebruiken .
pi_61042273
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 15:43 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Nope, Rijkswaterstaat doet geen examens meer.
BNOR wel...

Bureau Nader Onderzoek Rijvaardigheid
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
pi_61042675
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 15:47 schreef RobRobert het volgende:
En dat 'wat als' verhaal dat slaat natuurlijk nergens op.
Je blijft het 'wat als' niet begrijpen... Als jij de examinator niet duidelijk laat zien (ik zeg het maar even zo om je het voordeel van de twijfel te geven) dat jij alle richtingen inkijkt, dan heb je niet het overzicht van wat er gebeurt in het verkeer op dat moment. Dat is de geconstateerde fout. Het "wat als" komt er nu pas in: Als er in de punten die jij niet zichtbaar hebt bekeken een andere verkeersdeelnemer zou aankomen, dan zou dat tot gevaarlijke situaties kunnen leiden. De situatie van het slechte verkeersoverzicht wordt niet verzonnen, dat constateert hij doordat hij jou niet goed ziet kijken.
quote:
Als de auto was ontploft waren we dood. Als we van achteren waren aangereden was ik zeker ook niet snel genoeg. Als het examen 5 uur zou duren dan blablablabla
Die "wat als" slaat dus nergens op, dat begrijp je toch hopelijk zelf ook wel. Hiervoor moet er eerst geconstateerd een instabiele bom aan boord geweest zijn om een enigszins vergelijkbaar argument te zijn. De examinator verzint niet lukraak een fiets, hij wil daarmee alleen aanduiden dat het niet goed kijken verkeersonveilige situaties kan opleveren. Dat er in veel gevallen niets gebeurt omdat er niets rijdt doet niet terzake... het gaat om het zeker weten dat er niets rijdt.

Dat het examen vrij subjectief is en dat het erg afhankelijk is van je examinator ben ik wel met je eens. Desalniettemin is vier keer zakken dusdanig veel dat het subjectiviteitsargument niet echt stanhoudt. Dat je overdreven moet bewegen met het kijken is logisch omdat dit de enige manier is om de instructeur goed duidelijk te maken dat je kijkt. Deze 'techniek' zou je inmiddels toch wel onder de knie moeten hebben. Dat je dit niet consequent doet is je eigen probleem. Als je zelf rijdt nadat je een rijbewijs hebt gehaald zal je dit uiteraard niet meer zo overdreven doen.
pi_61042796
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 15:47 schreef RobRobert het volgende:
Het probleem is dat ik hem niet heb LATEN ZIEN dat ik goed heb gekeken. In ieder geval, niet altijd. Dat ik het WEL gezien heb blijkt uit de 100-en keren dat ik voor jan en alleman ben gestopt om ze voorrang te verlenen...
Ben je nu echt zo dom? Je weet dus precies waarom het fout gaat en toch doe je het op zo'n manier. Vertel dit de rechter als het tot een rechtzaak komt en hij lacht je in je gezicht uit.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 17:00:46 #62
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_61044473
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 15:47 schreef RobRobert het volgende:
Het probleem is dat ik hem niet heb LATEN ZIEN dat ik goed heb gekeken. In ieder geval, niet altijd.
Elke achterlijke klapmongool weet dat je tijdens het afrijden heel goed moet laten zien dat je alle kanten op kijkt.
Die examinator is niet paranormaal begaafd, dus met alleen even snel je ogen bewegen kom je er niet.
Ik ben benieuwd hoe veel examens het je gaat kosten om door te krijgen wat elke andere triangeljostie al weet vanaf het moment dat ie begon met autorijles...
zzz
pi_61044565
Wat ik hoorde van mijn rij-instructeur destijds was dat je het beste in de ochtend kon afrijden omdat ze uitgaan van een bepaald percentage geslaagde, en zodra dat behaald was je minder kans had op slagen omdat ze een bepaald percentage MOESTEN laten zakken (mijn instructeur is zelf ook examinator geweest) om zo aan hun inkomsten te komen.

Weet niet of ik het zelf moet geloven maar wat ik om mij heen hoor van de mensen die examen hebben gedaan hebben de ochtendritten vaak in 1 keer hun examen terwijl de middaggroep 1e keer zakt
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 17:05:29 #64
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_61044572
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:23 schreef RobRobert het volgende:

Dat betekent dat alle ritten afzonderlijk worden beoordeeld op DIE 40 minuten en wat er DAARIN gebeurt.
Maar dat wil niet zeggen dat wanneer je foutloos examen doet tijdens de schoolvakantie in de polder (bijv.) de examinator niet het vertrouwen kan missen dat je het in de stad ook gaat redden. Het is een momentopname, maar wel eentje waar de examinator op moet baseren of je ALTIJD zonder toezicht een auto mag besturen.

Je hebt als het goed is overigens 4 keer een andere examinator gehad. Die hadden alle 4 ongelijk neem ik aan (m.u.v. de eerste)?
pi_61054177
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 15:47 schreef RobRobert het volgende:

[..]


Het probleem is dat ik hem niet heb LATEN ZIEN dat ik goed heb gekeken. In ieder geval, niet altijd. Dat ik het WEL gezien heb blijkt uit de 100-en keren dat ik voor jan en alleman ben gestopt om ze voorrang te verlenen...

Ik zal heus ook wel wat fout doen hoor. Namelijk mijn acteerprestatie van kijken niet zo goed hebben uitgevoerd. Maar ik heb niks gemist en dat heeft zich ook geuit in het examen.
Die vent blijft hameren op die paar keer dat ik dus blijkbaar mijn nek wat minder ver heb uitgestoken om te kijken, hoewel ik al lang had gezien dat er niets aan kwam.
En dat 'wat als' verhaal dat slaat natuurlijk nergens op.
Dat weet je toch vooraf? Iedere lamlul weet dat als je rij-examen doet je overduidelijk moet kijken. Als het niet duidelijk is voor die man dat jij kijkt is het gewoon fout. En in dit geval was er geen verkeer maar in hetzelfde geval is er wel iets. Ik denk niet dat jij dat goed kan beordelen, je hebt daar echt te weinig ervaring voor. Ik dacht ook toen ik gezakt was dat ik het allemaal wel wist, maar pas als je echt kilometers gaat maken dan weet je pas dat je tijdens je rijlessen er eigenlijk nog voor geen meter kon rijden.

Veel succes bij BNOR! Je instructeur zal ook wel blij zijn met je, daar gaat zijn slagingspercentage
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 23:45:41 #66
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_61054754
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 17:05 schreef CraZaay het volgende:

[..]

Maar dat wil niet zeggen dat wanneer je foutloos examen doet tijdens de schoolvakantie in de polder (bijv.)
de examinator niet het vertrouwen kan missen dat je het in de stad ook gaat redden. Het is een momentopname, maar wel eentje waar de examinator op moet baseren of je ALTIJD zonder toezicht een auto mag besturen.

Dat had ik. Zomervakantie, platteland, 9 uur ´s morgens. Totaal verlaten snelweg, geen kip op de weg.

in 1 keer geslaagd
pi_61054824
Als je na 3 pogingen nog niet door hebt dat je bij de 4e poging gewoon enorm overdreven moet kijken, dan ben je ook niet zo heel snugger
A mind with a heart of it's own
pi_61054876
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 15:47 schreef RobRobert het volgende:
Het examen duurt nou eenmaal 40 minuten. En als je met het examen van de 40 minuten een half uur in de file staat dan heb je gewoon geluk. Dan kom je in geen enkele situatie en ben je als nog geslaagd.
Onzin dus.
Uh, over het algemeen wordt dan je examen ongeldig verklaard en mag je nog een keer. Dan ben je pas écht genaaid.
Don't think twice, it's all right.
pi_61056707
Wel grappig dat er in een topic als dit altijd een dozijn debielen langskomt die even TS komen uitlachen of proberen een hak te zetten. TS heeft gewoon gelijk, het CBR deugt voor geen meter en is hét voorbeeld van een monopolie en alles wat daar mis mee is.

Had zelf mijn rijbewijs overigens in één keer gehaald en heb er dus persoonlijk helemaal geen last van gehad, maar je hoort dit soort verhalen natuurlijk al jaren.
pi_61056712
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 23:49 schreef DrMarten het volgende:
Als je na 3 pogingen nog niet door hebt dat je bij de 4e poging gewoon enorm overdreven moet kijken, dan ben je ook niet zo heel snugger
Al is dit ook wel weer waar
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 01:20:49 #71
225695 vaseline
bestaat uit aardolie
pi_61056774
Dus omdat JIJ denk dat JIJ het goed gedaan hebt wil je het CBR aanklagen.
ZO idioot kansloos
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 01:23:01 #72
225695 vaseline
bestaat uit aardolie
pi_61056807
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 01:20 schreef vaseline het volgende:
Dus omdat JIJ denk dat JIJ het goed gedaan hebt wil je het CBR aanklagen.
ZO idioot kansloos
Denk? denk? denkt bedoel je fucking lozer
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 01:24:43 #73
225695 vaseline
bestaat uit aardolie
pi_61056834
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 01:23 schreef vaseline het volgende:

[..]

Denk? denk? denkt bedoel je fucking lozer
Spelling-nazi
pi_61056842
Ken iemand die een theorie examen deed, en afkeek bij zijn buurman, buurman slaagde wel hij had zg tig fouten wat dus niet kan!
So?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 01:27:15 #75
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_61056874
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 15:50 schreef DennisMoore het volgende:
't Wordt tijd dat ze rij-simulatoren gaan gebruiken .
Das helemaal een verschrikking!
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 01:29:28 #76
225695 vaseline
bestaat uit aardolie
pi_61056898
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 01:25 schreef zhe-devilll het volgende:
Ken iemand die een theorie examen deed, en afkeek bij zijn buurman, buurman slaagde wel hij had zg tig fouten wat dus niet kan!
So?
Mijn oom heeft een kennis. De dochter van zijn vriendin haar vorige vriend was dus naar het cbr gegaan en ze was fucking dronken en kreeg gewoon haar rijbewijs. KLopt dus helemaal niets van dat hele gebeuren daar.
pi_61057181
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 01:29 schreef vaseline het volgende:

[..]

Mijn oom heeft een kennis. De dochter van zijn vriendin haar vorige vriend was dus naar het cbr gegaan en ze was fucking dronken en kreeg gewoon haar rijbewijs. KLopt dus helemaal niets van dat hele gebeuren daar.
Nou zie alweer een verhaal!
Het klopt niet gewoon daar
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_61058882
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 01:25 schreef zhe-devilll het volgende:
Ken iemand die een theorie examen deed, en afkeek bij zijn buurman, buurman slaagde wel hij had zg tig fouten wat dus niet kan!
So?
Dan heeft hij verdomd slecht afgekeken die sukkel.
pi_61059145
Misschien een idee om de auto bij ieder examen uit te rusten met een camera. Als je het dan verpest kun je gaan klagen, maar heb je ook bewijs.
De vraag is alleen, wie gaat het nakijken? Het CBR iig niet, die zouden wel gek zijn om hun eigen ruiten in te gooien.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 10:03:40 #80
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_61059582
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 01:16 schreef Bananenman het volgende:
Had zelf mijn rijbewijs overigens in één keer gehaald en heb er dus persoonlijk helemaal geen last van gehad, maar je hoort dit soort verhalen natuurlijk al jaren.
Mensen zijn dan ook al jaren teleurgesteld als ze eindelijk op examen mogen en het niet halen. Hetzelfde speelt bij middelbare school examens, etc etc. Het is altijd het makkelijkste om de schuld elders te zoeken.
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 12:30:11 #81
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_61061625
Ik ben ook 4 keer gezakt en pas tijdens de 5de keer geslaagd. Niet omdat ik niet kan rijden, maar puur vanwege de zenuwen. Niets aan te doen, dat wist ik van tevoren. Zowel de instructeur als de examinator hebben me ontzettend goed geholpen met tips en adviezen en daar ben ik ze nog steeds dankbaar voor.

Inmiddels heb ik al bijna 5 jaar mijn rijbewijs en rijd ik nog steeds probleemloos rond.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 12:34:46 #82
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_61061712
1ste keer: Ik reed op een weg 50 waar je 50 mocht, zegt die examinator: ja je moet hier wat langzamer rijden want als er verkeer van rechts komt dan kun je niet op tijd remmen.

2de keer: Ik reed op precies dezelfde weg met een andere examinator, en ik dacht 'vorige keer reed ik hier te hard, dus nu ga ik wat langzamer rijden'. Zegt die eikel: ja je moet wel doorrijden anders hinder je het andere verkeer.

Dat was 10 jaar geleden, maar de willekeur en slagingspercentages lijken dus nog steeds aan de orde van de dag. Triest hoor.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 14:05:02 #83
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_61063589
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 15:47 schreef RobRobert het volgende:

[..]

Rij-instructeur heeft 3 keer meegereden, alleen deze keer niet.
Hij was het er ook 2 keer niet mee eens dat ik gezakt was en heeft nog 'na-gediscussieerd'. Maar een rij-instructeur heeft officieel niks te zeggen. En die figuren van het CBR zullen hun oordeel nooit terugtrekken.

Het probleem is dat ik hem niet heb LATEN ZIEN dat ik goed heb gekeken. In ieder geval, niet altijd. Dat ik het WEL gezien heb blijkt uit de 100-en keren dat ik voor jan en alleman ben gestopt om ze voorrang te verlenen...

Ik zal heus ook wel wat fout doen hoor. Namelijk mijn acteerprestatie van kijken niet zo goed hebben uitgevoerd. Maar ik heb niks gemist en dat heeft zich ook geuit in het examen.
Die vent blijft hameren op die paar keer dat ik dus blijkbaar mijn nek wat minder ver heb uitgestoken om te kijken, hoewel ik al lang had gezien dat er niets aan kwam.
En dat 'wat als' verhaal dat slaat natuurlijk nergens op.

Als de auto was ontploft waren we dood. Als we van achteren waren aangereden was ik zeker ook niet snel genoeg. Als het examen 5 uur zou duren dan blablablabla

Het examen duurt nou eenmaal 40 minuten. En als je met het examen van de 40 minuten een half uur in de file staat dan heb je gewoon geluk. Dan kom je in geen enkele situatie en ben je als nog geslaagd.
Onzin dus.
Logisch dat je gezakt bent. Als een examinator niet kan zien dat jij bijv. een zijstraat in kijkt weet hij ook niet of je gekeken hebt. Dus gezakt. Als je eenmaal je rijbewijs hebt kun je kijken hoe je zelf wilt. Maar op je examen moet je duidelijk laten zien dat je kijkt. Dus ook met je hoofd draaien als je om je heen kijkt. Je maakt geen schijn van kans met je rechtzaak want je bent gewoon terecht gezakt.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_61066809
RobRobert kan niet autorijden lalalalala
pi_61067286
"Ik vind dat ik goed kan autorijden en iedereen die vindt van niet, sleep ik voor de rechter"

Je gaat het nog zwaar krijgen in deze wereld
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_61067785
aaaj aaaj aaj
pi_61068803
De examinator heeft mij laten zakken en kwam met het argument dat hij het idee heeft dat het hier en daar aan mijn kijkgedrag scheelt. Nou ja dat kan dan een interpretatie zijn want ik heb wel degelijk al het verkeer om mij heen gezien en daar op ingespeeld.
Toen ik zei, geef me dan een concreet voorbeeld over waar ik iets gemist heb?
Toen zei hij dat er geen concreet voorbeeld is. Maar dat ik MOGELIJK een fietser had kunnen missen ALS die er geweest zou zijn.
Ik ben dus gezakt op een aanname en geen feit.



Als je gezakt bent op dit soort zaken vind ik dat terecht. Je had kennelijk niet genoeg overzicht, het is niet belangrijk of daar nou wel of niet een fietser is, volgens de examinator zou jij de fietser niet gezien hebben als deze er was, Dus keek je onvoldoende. Ik heb liever dat jij er wat langer over doet & dan je rijbewijs haalt dan dat je (hoe licht dan ook) letsel of schade veroorzaakt doordat je rij-stijl niet aan de wettelijke maatstaven voldoet.
pi_61069362
jesus maria een potentieel moordenaar laat em niet los
pi_61069582
autorijbewijs 1e keer: check
motorrijbewijs 1e keer: check

TS:

[ ] geschikt
[X] ongeschikt


kennis van mij is 10x op rijexamen geweest, was elke keer te zenuwachtig, examenvrees had hij last van, ze hebben hem met een smoes op laten gaan, gezegd dat degene die meereed een stagair was van het CBR, was dus een examinator, was toen wel geslaagd....
pi_61070922
Vreemd genoeg ben ik in 1x geslaagd, ging 's ochtends. Examinator zei wel dat hij het idee had dat ik soms te snel keek ofzo... Zelf dacht ik het nooit te halen en had daardoor geen zenuwen. (ik had niet eens 1 druppel zweet op me )

Conclusie, je moet zelfverzekerd overkomen, dan kan je foutjes maken, maar nog slagen. Verder moet je imo veel geluk hebben qua het rijden en qua examinator, ze vinden allemaal dat je het anders moet doen, zoals eerder in dit topic voorbeelden werden gegeven.

Dus gewoon relex in het autootje gaan zitten, je gaat niet dood ofzo als je het niet haalt. (
pi_61074260
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 15:47 schreef RobRobert het volgende:
Het probleem is dat ik hem niet heb LATEN ZIEN dat ik goed heb gekeken. In ieder geval, niet altijd. Dat ik het WEL gezien heb blijkt uit de 100-en keren dat ik voor jan en alleman ben gestopt om ze voorrang te verlenen...
Exact.
Als jij wilt slagen moet je laten zien dat je kijkt zoals zij willen dat jij kijkt.
Dat betekent: Draaien met je nek.
Dat jij van mening bent dat je vindt dat je misschien iets uit je ooghoeken had kunnen zien, geeft de examinator een onzeker beeld. Hij weet niet of jij vergeten bent om te kijken.
quote:
Het examen duurt nou eenmaal 40 minuten. En als je met het examen van de 40 minuten een half uur in de file staat dan heb je gewoon geluk. Dan kom je in geen enkele situatie en ben je als nog geslaagd.
Onzin dus.
Blablabla, huil huil, jank jank.
Het echte leven wordt beoordeeld op een exament van 40 minuten en het is niet eerlijk, sjank sjank snik snik.

Je moet gewoon niet zo eigenwijs zijn, en laten zien dat je kijkt.

Kijken bij examens is nummer 1 2 en 3. Daarna komt de voorrang pas.

En laten zien dat je kijkt doe je gewoon niet door andere verkeersdeelnemers per ongeluk te missen, maar door echt keihard te laten zien: Ik Kijk. En niet: voel maar paranormaal aan dat ik mogelijk een beetje van mijn ooghoeken heb gebruikt.

Hoofd draaien dus.
  zondag 24 augustus 2008 @ 01:25:39 #92
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_61077992
erg zuur idd
kostte mij ook 4400 e aan rijlessenshit
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
  zondag 24 augustus 2008 @ 01:33:15 #93
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_61078096
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:38 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Maar ze hebben wel een monopoliepositie. Wat concurrentie zou niet misstaan schat ik zo.
Nee tuurlijk niet. Het CBR is door de overheid aangesteld om de rijvaardigheid te beoordelen. Het zou een mooie boel worden als er concurentie zou komen, krijg je nog meer randdebielen die niet kunnen rijden op de weg.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  zondag 24 augustus 2008 @ 12:38:05 #94
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_61082500
En dan open je ook nog eens een topic erover , omg
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_61121935
good luck, keep us posted .....
  maandag 25 augustus 2008 @ 21:37:29 #96
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_61122580
edit: nevermind
pi_61126339
Mijn vriend vertelde bij aanvang voor zijn examen tegen de examinator (was zijn eerste vraag aan hem trouwens, beetje vreemde inleiding als examinator zijnde maargoed) dat hij voor PSV was. De man bleek voor Ajax en zat de hele weg met een chagrijnig hoofd naast mijn vriend Vriendlief die ongelooflijk goed kan rijden (rijd al sinds jongere jaren trekker, unimog, brommer en ook af en toe auto en reed volgens zijn rijschool wonderbaarlijk goed en was een zeer goede, snelle en nette rijder) bleek aan het eind gezakt: 'Hij keek in verhouding iets teveel in zijn buitenspiegel in plaats van in zijn binnenspiegel'. Helaas, maar aan dat soort dingen, hoe flauw ook, kun je geen reet doen. Je examinator moet maar een goede dag hebben, anders ben je de pineut.
pi_61126538
quote:
Ik had een perfect examen naar mijn eigen mening. Ik beheers de auto volledig
Geappenmaker. Na je eerste 100dkm kan je een klein beetje spreken over wagenbeheersing.
  maandag 25 augustus 2008 @ 23:29:21 #99
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_61126611
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 23:27 schreef NED het volgende:

Geappenmaker. Na je eerste 100dkm kan je een klein beetje spreken over wagenbeheersing.
Wagenbeheersing zou je moeten hebben na je examen. Verkeersinzicht is wat anders.
pi_61126718
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 23:27 schreef NED het volgende:

[..]

Geappenmaker. Na je eerste 100dkm kan je een klein beetje spreken over wagenbeheersing.
Ik heb medelijden met je als je pas na 100k kilometer je auto beheerste. Dan ben je wel bizar slecht zeg

Zoals diegene boven me al zegt, verkeersinzicht komt met de jaren/kilometers. Voertuigbeheersing komt vrij snel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')