Bij mij reed de examinator sowieso meequote:Op vrijdag 22 augustus 2008 15:21 schreef TheSilverSpoon het volgende:
De enige manier om een bezwaar ook maar enigszins hard te kunnen maken is door je examinator mee te laten rijden bij het afrijden. Nu is het jouw woord tegen dat van de examinator. Raar dat je dat niet bedacht had na 2 keer eerder zakken.
Misschien is dat wel fout gegaan bij TS.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 15:22 schreef thaduck het volgende:
Bij mij reed de examinator sowieso mee
Nope, Rijkswaterstaat doet geen examens meer.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 13:54 schreef Fe2O3 het volgende:
Rijkswaterstaat is helaas een optie voor je.
Rij-instructeur heeft 3 keer meegereden, alleen deze keer niet.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 15:21 schreef TheSilverSpoon het volgende:
De enige manier om een bezwaar ook maar enigszins hard te kunnen maken is door je examinator rijlesinstructeur mee te laten rijden bij het afrijden. Nu is het jouw woord tegen dat van de examinator. Raar dat je dat niet bedacht had na 2 keer eerder zakken.
Zoals eerder aangestipt is ben je niet gezakt op aannames over extra verkeer, maar op je kijkgedrag. Er zijn hoogstwaarschijnlijk meerdere situaties geweest waarbij je niet goed hebt kunnen overzien of er overig verkeer aanwezig was omdat je die richting niet goed hebt bekeken. Het is dan helemaal niet relevant of er wel of geen fietser reed op dat moment, je had zelf moeten zien dat er niets reed. Nu heeft jouw examinator dit moeten constateren om je door te laten rijden zonder in te hoeven grijpen.
Volgens mij ben je zo overuigd van je eigen gelijk dat je ook niet luistert naar de tips die je van je examinatoren hebt gekregen. Een volgende keer staatsexamen toch, of moet je dan eerst nog een keer zakken?
BNOR wel...quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 15:43 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Nope, Rijkswaterstaat doet geen examens meer.
Je blijft het 'wat als' niet begrijpen... Als jij de examinator niet duidelijk laat zien (ik zeg het maar even zo om je het voordeel van de twijfel te geven) dat jij alle richtingen inkijkt, dan heb je niet het overzicht van wat er gebeurt in het verkeer op dat moment. Dat is de geconstateerde fout. Het "wat als" komt er nu pas in: Als er in de punten die jij niet zichtbaar hebt bekeken een andere verkeersdeelnemer zou aankomen, dan zou dat tot gevaarlijke situaties kunnen leiden. De situatie van het slechte verkeersoverzicht wordt niet verzonnen, dat constateert hij doordat hij jou niet goed ziet kijken.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 15:47 schreef RobRobert het volgende:
En dat 'wat als' verhaal dat slaat natuurlijk nergens op.
Die "wat als" slaat dus nergens op, dat begrijp je toch hopelijk zelf ook wel. Hiervoor moet er eerst geconstateerd een instabiele bom aan boord geweest zijn om een enigszins vergelijkbaar argument te zijn. De examinator verzint niet lukraak een fiets, hij wil daarmee alleen aanduiden dat het niet goed kijken verkeersonveilige situaties kan opleveren. Dat er in veel gevallen niets gebeurt omdat er niets rijdt doet niet terzake... het gaat om het zeker weten dat er niets rijdt.quote:Als de auto was ontploft waren we dood. Als we van achteren waren aangereden was ik zeker ook niet snel genoeg. Als het examen 5 uur zou duren dan blablablabla
Ben je nu echt zo dom? Je weet dus precies waarom het fout gaat en toch doe je het op zo'n manier. Vertel dit de rechter als het tot een rechtzaak komt en hij lacht je in je gezicht uit.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 15:47 schreef RobRobert het volgende:
Het probleem is dat ik hem niet heb LATEN ZIEN dat ik goed heb gekeken. In ieder geval, niet altijd. Dat ik het WEL gezien heb blijkt uit de 100-en keren dat ik voor jan en alleman ben gestopt om ze voorrang te verlenen...
Elke achterlijke klapmongool weet dat je tijdens het afrijden heel goed moet laten zien dat je alle kanten op kijkt.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 15:47 schreef RobRobert het volgende:
Het probleem is dat ik hem niet heb LATEN ZIEN dat ik goed heb gekeken. In ieder geval, niet altijd.
Maar dat wil niet zeggen dat wanneer je foutloos examen doet tijdens de schoolvakantie in de polder (bijv.) de examinator niet het vertrouwen kan missen dat je het in de stad ook gaat redden. Het is een momentopname, maar wel eentje waar de examinator op moet baseren of je ALTIJD zonder toezicht een auto mag besturen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 13:23 schreef RobRobert het volgende:
Dat betekent dat alle ritten afzonderlijk worden beoordeeld op DIE 40 minuten en wat er DAARIN gebeurt.
Dat weet je toch vooraf? Iedere lamlul weet dat als je rij-examen doet je overduidelijk moet kijken. Als het niet duidelijk is voor die man dat jij kijkt is het gewoon fout. En in dit geval was er geen verkeer maar in hetzelfde geval is er wel iets. Ik denk niet dat jij dat goed kan beordelen, je hebt daar echt te weinig ervaring voor. Ik dacht ook toen ik gezakt was dat ik het allemaal wel wist, maar pas als je echt kilometers gaat maken dan weet je pas dat je tijdens je rijlessen er eigenlijk nog voor geen meter kon rijden.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 15:47 schreef RobRobert het volgende:
[..]
Het probleem is dat ik hem niet heb LATEN ZIEN dat ik goed heb gekeken. In ieder geval, niet altijd. Dat ik het WEL gezien heb blijkt uit de 100-en keren dat ik voor jan en alleman ben gestopt om ze voorrang te verlenen...
Ik zal heus ook wel wat fout doen hoor. Namelijk mijn acteerprestatie van kijken niet zo goed hebben uitgevoerd. Maar ik heb niks gemist en dat heeft zich ook geuit in het examen.
Die vent blijft hameren op die paar keer dat ik dus blijkbaar mijn nek wat minder ver heb uitgestoken om te kijken, hoewel ik al lang had gezien dat er niets aan kwam.
En dat 'wat als' verhaal dat slaat natuurlijk nergens op.
Dat had ik. Zomervakantie, platteland, 9 uur ´s morgens. Totaal verlaten snelweg, geen kip op de weg.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 17:05 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Maar dat wil niet zeggen dat wanneer je foutloos examen doet tijdens de schoolvakantie in de polder (bijv.) de examinator niet het vertrouwen kan missen dat je het in de stad ook gaat redden. Het is een momentopname, maar wel eentje waar de examinator op moet baseren of je ALTIJD zonder toezicht een auto mag besturen.
Uh, over het algemeen wordt dan je examen ongeldig verklaard en mag je nog een keer. Dan ben je pas écht genaaid.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 15:47 schreef RobRobert het volgende:
Het examen duurt nou eenmaal 40 minuten. En als je met het examen van de 40 minuten een half uur in de file staat dan heb je gewoon geluk. Dan kom je in geen enkele situatie en ben je als nog geslaagd.
Onzin dus.
Al is dit ook wel weer waarquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 23:49 schreef DrMarten het volgende:
Als je na 3 pogingen nog niet door hebt dat je bij de 4e poging gewoon enorm overdreven moet kijken, dan ben je ook niet zo heel snugger
Denk? denk? denkt bedoel je fucking lozerquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 01:20 schreef vaseline het volgende:
Dus omdat JIJ denk dat JIJ het goed gedaan hebt wil je het CBR aanklagen.
ZO idioot kansloos
Spelling-naziquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 01:23 schreef vaseline het volgende:
[..]
Denk? denk? denkt bedoel je fucking lozer
Das helemaal een verschrikking!quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 15:50 schreef DennisMoore het volgende:
't Wordt tijd dat ze rij-simulatoren gaan gebruiken.
Mijn oom heeft een kennis. De dochter van zijn vriendin haar vorige vriend was dus naar het cbr gegaan en ze was fucking dronken en kreeg gewoon haar rijbewijs. KLopt dus helemaal niets van dat hele gebeuren daar.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 01:25 schreef zhe-devilll het volgende:
Ken iemand die een theorie examen deed, en afkeek bij zijn buurman, buurman slaagde wel hij had zg tig fouten wat dus niet kan!
So?
Nou zie alweer een verhaal!quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 01:29 schreef vaseline het volgende:
[..]
Mijn oom heeft een kennis. De dochter van zijn vriendin haar vorige vriend was dus naar het cbr gegaan en ze was fucking dronken en kreeg gewoon haar rijbewijs. KLopt dus helemaal niets van dat hele gebeuren daar.
Dan heeft hij verdomd slecht afgekeken die sukkel.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 01:25 schreef zhe-devilll het volgende:
Ken iemand die een theorie examen deed, en afkeek bij zijn buurman, buurman slaagde wel hij had zg tig fouten wat dus niet kan!
So?
Mensen zijn dan ook al jaren teleurgesteld als ze eindelijk op examen mogen en het niet halen. Hetzelfde speelt bij middelbare school examens, etc etc. Het is altijd het makkelijkste om de schuld elders te zoeken.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 01:16 schreef Bananenman het volgende:
Had zelf mijn rijbewijs overigens in één keer gehaald en heb er dus persoonlijk helemaal geen last van gehad, maar je hoort dit soort verhalen natuurlijk al jaren.
Logisch dat je gezakt bent. Als een examinator niet kan zien dat jij bijv. een zijstraat in kijkt weet hij ook niet of je gekeken hebt. Dus gezakt. Als je eenmaal je rijbewijs hebt kun je kijken hoe je zelf wilt. Maar op je examen moet je duidelijk laten zien dat je kijkt. Dus ook met je hoofd draaien als je om je heen kijkt. Je maakt geen schijn van kans met je rechtzaak want je bent gewoon terecht gezakt.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 15:47 schreef RobRobert het volgende:
[..]
Rij-instructeur heeft 3 keer meegereden, alleen deze keer niet.
Hij was het er ook 2 keer niet mee eens dat ik gezakt was en heeft nog 'na-gediscussieerd'. Maar een rij-instructeur heeft officieel niks te zeggen. En die figuren van het CBR zullen hun oordeel nooit terugtrekken.
Het probleem is dat ik hem niet heb LATEN ZIEN dat ik goed heb gekeken. In ieder geval, niet altijd. Dat ik het WEL gezien heb blijkt uit de 100-en keren dat ik voor jan en alleman ben gestopt om ze voorrang te verlenen...
Ik zal heus ook wel wat fout doen hoor. Namelijk mijn acteerprestatie van kijken niet zo goed hebben uitgevoerd. Maar ik heb niks gemist en dat heeft zich ook geuit in het examen.
Die vent blijft hameren op die paar keer dat ik dus blijkbaar mijn nek wat minder ver heb uitgestoken om te kijken, hoewel ik al lang had gezien dat er niets aan kwam.
En dat 'wat als' verhaal dat slaat natuurlijk nergens op.
Als de auto was ontploft waren we dood. Als we van achteren waren aangereden was ik zeker ook niet snel genoeg. Als het examen 5 uur zou duren dan blablablabla
Het examen duurt nou eenmaal 40 minuten. En als je met het examen van de 40 minuten een half uur in de file staat dan heb je gewoon geluk. Dan kom je in geen enkele situatie en ben je als nog geslaagd.
Onzin dus.
Exact.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 15:47 schreef RobRobert het volgende:
Het probleem is dat ik hem niet heb LATEN ZIEN dat ik goed heb gekeken. In ieder geval, niet altijd. Dat ik het WEL gezien heb blijkt uit de 100-en keren dat ik voor jan en alleman ben gestopt om ze voorrang te verlenen...
Blablabla, huil huil, jank jank.quote:Het examen duurt nou eenmaal 40 minuten. En als je met het examen van de 40 minuten een half uur in de file staat dan heb je gewoon geluk. Dan kom je in geen enkele situatie en ben je als nog geslaagd.
Onzin dus.
Nee tuurlijk niet. Het CBR is door de overheid aangesteld om de rijvaardigheid te beoordelen. Het zou een mooie boel worden als er concurentie zou komen, krijg je nog meer randdebielen die niet kunnen rijden op de weg.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 13:38 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Maar ze hebben wel een monopoliepositie. Wat concurrentie zou niet misstaan schat ik zo.
Geappenmaker. Na je eerste 100dkm kan je een klein beetje spreken over wagenbeheersing.quote:Ik had een perfect examen naar mijn eigen mening. Ik beheers de auto volledig
Wagenbeheersing zou je moeten hebben na je examen. Verkeersinzicht is wat anders.quote:Op maandag 25 augustus 2008 23:27 schreef NED het volgende:
Geappenmaker. Na je eerste 100dkm kan je een klein beetje spreken over wagenbeheersing.
Ik heb medelijden met je als je pas na 100k kilometer je auto beheerste. Dan ben je wel bizar slecht zegquote:Op maandag 25 augustus 2008 23:27 schreef NED het volgende:
[..]
Geappenmaker. Na je eerste 100dkm kan je een klein beetje spreken over wagenbeheersing.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |