abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61037794
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:38 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Maar ze hebben wel een monopoliepositie. Wat concurrentie zou niet misstaan schat ik zo.
Lees mijn post wat hierboven.
En anders:
quote:
Het CBR is een privaatrechtelijke stichting. Ze is door de minister van Verkeer en Waterstaat belast met een verkeersveiligheidstaak: het beoordelen van de rijvaardigheid en medische geschiktheid van bestuurders en de vakbekwaamheid van professionals in transport en logistiek.
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_61037808
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:38 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Maar ze hebben wel een monopoliepositie. Wat concurrentie zou niet misstaan schat ik zo.
Dan krijg je van die, eh, negroïde bedrijfjes waar je rijbewijzen kunt kopen. Misschien moeten ze het dan 'de rijbewijsconcurrent' noemen!
pi_61037828
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:39 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Ik wil een fucking BUTTON, ja!?
Maar het is een PSV-stikker!!!!!!
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:43:19 #29
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_61037868
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:39 schreef Meddo het volgende:

[..]

bedoel je niet BNOR
weet ik veel, ik deed 20 jaar geleden examen.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:44:24 #30
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_61037906
ik ben een keer gezakt omdat ik 50 reed waar ik 50 mocht. Alle kruispunten dus naderde met een nette 35 km/pu en gezakken omdat die doos dacht dat ik er maar 30 mocht...
Maar aanklagen is mogelijk, of je ook grond hebt... Dat is moeilijk te bewijzen. Een klacht richting het CBR zou ik er zeker wel heen doen.
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_61037916
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:38 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Maar ze hebben wel een monopoliepositie. Wat concurrentie zou niet misstaan schat ik zo.
En dan wat? ik mag hopen dat ze het zo houden, zelfs nu zie je nog idioten op de weg...
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_61037946
Petje afzetten
Oorbellen uitdoen
Fatsoenlijke kleren aandoen
pi_61037963
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:35 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Nee, feit is dat je niet goed genoeg keek. Aanname daarbij is dat je mogelijk een fietser aan had kunnen rijden.

Oh, ik ben in 1x geslaagd en snap niet dat er mensen zijn die dat niet kunnen. Het stelde niks voor
Waarom rij jij op de openbare weg, en niet op een circuit als je zo goed bent
pi_61038007
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:23 schreef RobRobert het volgende:
Als er dan dus NIKS gebeurt mag je ook niet aanhalen dat er WEL iets gebeurd had KUNNEN zijn.
Dus als ik rijexamen ga doen midden in de nacht om 4uur, kan ik niet zakken als er niet ingegrepen wordt? Immers heb je niets fouts gedaan. De 40min dat het examen duurt is niet lang genoeg om alle mogelijke situaties voor te laten komen, zodat jij kan laten zien dat je het goed doet. Om deze reden kijkt de examinator niet alleen of je alles goed uitvoert, maar dient hij ook inzicht te krijgen hoe jij de situatie op het verkeer in het algemeen inschat.

Je bent overigens niet de eerste die zakt op kijken, terwijl alles verder foutloos was. Ervaring op de harde manier leert dat je niet moet kijken met je ogen, maar met je hoofd. Beweeg je hoofd in de richting waarin je kijkt. Dat laat veel duidelijker zien dat je bewust je omgeving in de gaten houdt, dan een snelle blik met je ogen die niet opvalt.

Jij moet aantonen dat je kunt rijden, als je rij-instructeur je dat nu nog niet geleerd heeft zou ik naar een andere zoeken en dat bij je eerste gesprek duidelijk maken dat dat daarop gelet moet worden.
pi_61038024
er zit een groot verschil in je afrijden: rijd je met of zonder intructeur in je auto?
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
pi_61038033
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:45 schreef Marcel_V het volgende:

[..]

Waarom rij jij op de openbare weg, en niet op een circuit als je zo goed bent
Ik ben niet goed, die examinator was gewoon tof.
Ik reed ergens veel te traag, hij zei gewoon van "ja, wat harder mag wel hoor". Prima verder.
Auto van rechts geen voorrang gegeven maar op het gas gestampt, was ook een prima reactie vond hij.
CBR
pi_61038050
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:23 schreef RobRobert het volgende:
Ik ben dus gezakt op een aanname en geen feit.
, Wat je dus zegt is dat je die fietser eerst had moeten aanrijden voordat ze je hadden mogen zakken? Als de examinator het idee heeft dat jij niet voldoende om je heen kijkt en wel eens iets zou kunnen missen moet hij je natuurlijk laten zakken! Iets met de put dempen en een kalf.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:51:09 #38
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_61038130
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:41 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Dan krijg je van die, eh, negroïde bedrijfjes waar je rijbewijzen kunt kopen. Misschien moeten ze het dan 'de rijbewijsconcurrent' noemen!
Ach welnee, zolang je maar geen wildgroei (dat kan door accreditatie) krijgt is dat prima in de hand te houden.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_61038147
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:37 schreef Siyara het volgende:
Ik moet zeggen dat ik dit een heel terechte vraag vind, ik ben zelf namelijk ook 4x gezakt voordat ik eindelijk is een keer geslaagd was. Hiervan had ik ook zeker 2x het idee dat het onterecht was (en mijn rij-instructeur ook).

Ik heb op dat moment ook afgevraagd of een rechtszaak kans zou maken, maar ik denk dat je inderdaad betrekkelijk lage kans hebt om te winnen. Wat je wel kan doen (volgens mijn vorige instructeur) is een partij schennis trappen waardoor je vervolgens met een hogere pief een rondje gaat rijden, alleen kan je hier natuurlijk ook zelf wel voorstellen dat hij waarschijnlijk altijd zijn collega gelijk zal geven.

Overigens, staatsexamen was voor mij wel een verademing, daar heb ik het wel meteen gehaald :-).

(oh, en inderdaad, ik kan er niet mee omgaan enzo)
Jou wil ik niet tegenkomen op de weg, sommige mensen kunnen gewoon niet rijden, net als andere mensen niet kunnen tekenen.

TS, je makkt natuurlijk 0,0 kans. De beoordeling die de examinator maakt is gedeeltelijk subjectief (er zijn geen harde criteria en hij is maar een mens), maar als je gewoon goed rijdt slaag je echt wel hoor, zoek het probleem dus bij jezelf.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:51:41 #40
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_61038155
Sowieso, jurysporten
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_61038225
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:38 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Maar ze hebben wel een monopoliepositie. Wat concurrentie zou niet misstaan schat ik zo.
Onzin, ze zijn een exameninstituut, voor de overheid, die gemachtigd is een rijbewijs te verstrekken. Zou het CiTO ook concurrentie moeten hebben?

Wat zouden de voordelen zijn van concurrentie bij een exameninstituut?
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:54:17 #42
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_61038234
quote:
Serieus aub en geen gebash over dat ik niet kan autorijden. Alstublieft.

Ik wil vragen of er iemand hier inhoudelijk verstand van zaken heeft.

De situatie:
Ik ben 22 jaar en ben inmiddels 4 keer opgeweest voor mijn rijbewijs. De eerste keer terecht gezakt door een voorrangsfout waardoor iemand op de rem moest. Daar klaag ik dus ook niet over.

De andere 3 keer gebeurde er niets van dit alles.
Vandaag het extreemste voorbeeld. Ik had een perfect examen naar mijn eigen mening. Ik beheers de auto volledig en niemand heeft ook maar zijn voet voor mij van het gas moeten halen of wat dan ook.
Verkeesveilig dus 100%


De examinator heeft mij laten zakken en kwam met het argument dat hij het idee heeft dat het hier en daar aan mijn kijkgedrag scheelt. Nou ja dat kan dan een interpretatie zijn want ik heb wel degelijk al het verkeer om mij heen gezien en daar op ingespeeld.
Toen ik zei, geef me dan een concreet voorbeeld over waar ik iets gemist heb?
Toen zei hij dat er geen concreet voorbeeld is. Maar dat ik MOGELIJK een fietser had kunnen missen ALS die er geweest zou zijn.
Ik ben dus gezakt op een aanname en geen feit.

Aan je manier van schrijven, en die paar zinsnedes kan ik nu al opmaken dat je totaal geen benul hebt van waar het nu om draait in het verkeer. En dat je waarschijnlijk geheel terecht bent gezakt voor (niet) genoeg kijken.

Rijkswaterstaat is helaas een optie voor je. Jammer genoeg slagen er veel te veel mensen voor het rijbewijs, gemiddeld dagje op de weg bewijst dat maar al te vaak met alle randdebielen die rondrijden.
Dum de dum
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:56:45 #43
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_61038302
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:53 schreef Brad het volgende:

[..]

Onzin, ze zijn een exameninstituut, voor de overheid, die gemachtigd is een rijbewijs te verstrekken. Zou het CiTO ook concurrentie moeten hebben?
Goh, is het CiTO gebaseerd op subjectieve waarneming van één persoon?
quote:
Wat zouden de voordelen zijn van concurrentie bij een exameninstituut?
Kwaliteitsverbetering, monopolieposities zijn in 90% van de gevallen niet goed.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:56:51 #44
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_61038306
Wat een onzin. Zo ontzettend subjectief is het nou ook weer niet, er wordt gewoon een lijstje met punten afgevinkt. Kijken, verkeersregels toepassen, snelheid aanhouden etc.
Als je dan op bepaalde punten minder scoort dan zak je.

Bovendien heb je, neem ik aan, 4 verschillende examinators gehad. En bij dezelfde examinators zullen vast ook mensen wél in 1 keer geslaagd zijn.
Het is geen complot, je bent gewoon niet zo goed in autorijden als je zelf denkt.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 14:00:46 #45
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_61038418
Dus je wilt pas zakken als je een fietser omver gereden hebt

Ik geef je weinig kans. Als de examinatoir vindt dat je te weinig/slecht om je heen kijkt zak je volkomen terecht. Die man is opgeleid om jou daarop te beoordelen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_61038443
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:56 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Goh, is het CiTO gebaseerd op subjectieve waarneming van één persoon?
En dat verbeterd door meer CBR-concurrenten te hebben? Dat kun je oplossen door 2 rijexamens te doen, door afzonderlijke personen. Wordt alleen een dure boel zo.
quote:
Kwaliteitsverbetering, monopolieposities zijn in 90% van de gevallen niet goed.
Ik denk dat een exameninstituut dan in jouw 10% hoort. Door meerdere CBR-examen instituten gaan ze concureren op prijs. Concureren op prijs gaat niet zorgen voor een betere kwaliteit. Integendeel. Concureren op een hoger slagingspercentage is ook niet wat je wilt, zou wat zijn. Daar mogen de rijscholen mee gooien. Een rijschool die een hoger slagingspercentage heeft, doet zijn werk goed. Een CBR instantie die een hoger slagingspercentage heeft, keurt mensen te snel goed.
pi_61038664
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:56 schreef Dagonet het volgende:
Kwaliteitsverbetering, monopolieposities zijn in 90% van de gevallen niet goed.
Hoe wordt de kwaliteit van de examens beter door een tweede CBR?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_61038732


En da's zo'n beetje alles wat ik hierover te zeggen heb...
I'm so fuckin'wasted!
pi_61038733
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 14:01 schreef Brad het volgende:

[..]

En dat verbeterd door meer CBR-concurrenten te hebben? Dat kun je oplossen door 2 rijexamens te doen, door afzonderlijke personen. Wordt alleen een dure boel zo.
[..]

Ik denk dat een exameninstituut dan in jouw 10% hoort. Door meerdere CBR-examen instituten gaan ze concureren op prijs. Concureren op prijs gaat niet zorgen voor een betere kwaliteit. Integendeel. Concureren op een hoger slagingspercentage is ook niet wat je wilt, zou wat zijn. Daar mogen de rijscholen mee gooien. Een rijschool die een hoger slagingspercentage heeft, doet zijn werk goed. Een CBR instantie die een hoger slagingspercentage heeft, keurt mensen te snel goed.
Twee aparte examens werkt niet, want dan beoordelen ze ook twee verschillen ritten. Eigenlijk moeten er twee examinatoren mee met het examen....oh nee drie, want anders zou het nog 1 - 1 kunnen worden. Dan kun je beter drie keer examen met één examinator doen dan één keer met drie examinatoren denk ik
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_61038912
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 14:11 schreef Loohcs het volgende:

[..]

Twee aparte examens werkt niet, want dan beoordelen ze ook twee verschillen ritten. Eigenlijk moeten er twee examinatoren mee met het examen....oh nee drie, want anders zou het nog 1 - 1 kunnen worden. Dan kun je beter drie keer examen met één examinator doen dan één keer met drie examinatoren denk ik
Onzin, als je goed genoeg kan rijden, behoor je altijd goed te rijden. Dan maakt het dus niet uit welke rit. Is het 1-1, dan is het dus gezakt. Echter zal dit niet snel gebeuren, want het maakt examens veels te duur.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')