Lees mijn post wat hierboven.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 13:38 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Maar ze hebben wel een monopoliepositie. Wat concurrentie zou niet misstaan schat ik zo.
quote:Het CBR is een privaatrechtelijke stichting. Ze is door de minister van Verkeer en Waterstaat belast met een verkeersveiligheidstaak: het beoordelen van de rijvaardigheid en medische geschiktheid van bestuurders en de vakbekwaamheid van professionals in transport en logistiek.
Dan krijg je van die, eh, negroïde bedrijfjes waar je rijbewijzen kunt kopen. Misschien moeten ze het dan 'de rijbewijsconcurrent' noemen!quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 13:38 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Maar ze hebben wel een monopoliepositie. Wat concurrentie zou niet misstaan schat ik zo.
Maar het is een PSV-stikker!!!!!!quote:
En dan wat? ik mag hopen dat ze het zo houden, zelfs nu zie je nog idioten op de weg...quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 13:38 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Maar ze hebben wel een monopoliepositie. Wat concurrentie zou niet misstaan schat ik zo.
Waarom rij jij op de openbare weg, en niet op een circuit als je zo goed bentquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 13:35 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Nee, feit is dat je niet goed genoeg keek. Aanname daarbij is dat je mogelijk een fietser aan had kunnen rijden.
Oh, ik ben in 1x geslaagd en snap niet dat er mensen zijn die dat niet kunnen. Het stelde niks voor
Dus als ik rijexamen ga doen midden in de nacht om 4uur, kan ik niet zakken als er niet ingegrepen wordt? Immers heb je niets fouts gedaan. De 40min dat het examen duurt is niet lang genoeg om alle mogelijke situaties voor te laten komen, zodat jij kan laten zien dat je het goed doet. Om deze reden kijkt de examinator niet alleen of je alles goed uitvoert, maar dient hij ook inzicht te krijgen hoe jij de situatie op het verkeer in het algemeen inschat.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 13:23 schreef RobRobert het volgende:
Als er dan dus NIKS gebeurt mag je ook niet aanhalen dat er WEL iets gebeurd had KUNNEN zijn.
Ik ben niet goed, die examinator was gewoon tof.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 13:45 schreef Marcel_V het volgende:
[..]
Waarom rij jij op de openbare weg, en niet op een circuit als je zo goed bent
quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 13:23 schreef RobRobert het volgende:
Ik ben dus gezakt op een aanname en geen feit.
Ach welnee, zolang je maar geen wildgroei (dat kan door accreditatie) krijgt is dat prima in de hand te houden.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 13:41 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Dan krijg je van die, eh, negroïde bedrijfjes waar je rijbewijzen kunt kopen. Misschien moeten ze het dan 'de rijbewijsconcurrent' noemen!
Jou wil ik niet tegenkomen op de weg, sommige mensen kunnen gewoon niet rijden, net als andere mensen niet kunnen tekenen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 13:37 schreef Siyara het volgende:
Ik moet zeggen dat ik dit een heel terechte vraag vind, ik ben zelf namelijk ook 4x gezakt voordat ik eindelijk is een keer geslaagd was. Hiervan had ik ook zeker 2x het idee dat het onterecht was (en mijn rij-instructeur ook).
Ik heb op dat moment ook afgevraagd of een rechtszaak kans zou maken, maar ik denk dat je inderdaad betrekkelijk lage kans hebt om te winnen. Wat je wel kan doen (volgens mijn vorige instructeur) is een partij schennis trappen waardoor je vervolgens met een hogere pief een rondje gaat rijden, alleen kan je hier natuurlijk ook zelf wel voorstellen dat hij waarschijnlijk altijd zijn collega gelijk zal geven.
Overigens, staatsexamen was voor mij wel een verademing, daar heb ik het wel meteen gehaald :-).
(oh, en inderdaad, ik kan er niet mee omgaan enzo)
Onzin, ze zijn een exameninstituut, voor de overheid, die gemachtigd is een rijbewijs te verstrekken. Zou het CiTO ook concurrentie moeten hebben?quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 13:38 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Maar ze hebben wel een monopoliepositie. Wat concurrentie zou niet misstaan schat ik zo.
Aan je manier van schrijven, en die paar zinsnedes kan ik nu al opmaken dat je totaal geen benul hebt van waar het nu om draait in het verkeer. En dat je waarschijnlijk geheel terecht bent gezakt voor (niet) genoeg kijken.quote:Serieus aub en geen gebash over dat ik niet kan autorijden. Alstublieft.
Ik wil vragen of er iemand hier inhoudelijk verstand van zaken heeft.
De situatie:
Ik ben 22 jaar en ben inmiddels 4 keer opgeweest voor mijn rijbewijs. De eerste keer terecht gezakt door een voorrangsfout waardoor iemand op de rem moest. Daar klaag ik dus ook niet over.
De andere 3 keer gebeurde er niets van dit alles.
Vandaag het extreemste voorbeeld. Ik had een perfect examen naar mijn eigen mening. Ik beheers de auto volledig en niemand heeft ook maar zijn voet voor mij van het gas moeten halen of wat dan ook.
Verkeesveilig dus 100%
De examinator heeft mij laten zakken en kwam met het argument dat hij het idee heeft dat het hier en daar aan mijn kijkgedrag scheelt. Nou ja dat kan dan een interpretatie zijn want ik heb wel degelijk al het verkeer om mij heen gezien en daar op ingespeeld.
Toen ik zei, geef me dan een concreet voorbeeld over waar ik iets gemist heb?
Toen zei hij dat er geen concreet voorbeeld is. Maar dat ik MOGELIJK een fietser had kunnen missen ALS die er geweest zou zijn.
Ik ben dus gezakt op een aanname en geen feit.
Goh, is het CiTO gebaseerd op subjectieve waarneming van één persoon?quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 13:53 schreef Brad het volgende:
[..]
Onzin, ze zijn een exameninstituut, voor de overheid, die gemachtigd is een rijbewijs te verstrekken. Zou het CiTO ook concurrentie moeten hebben?
Kwaliteitsverbetering, monopolieposities zijn in 90% van de gevallen niet goed.quote:Wat zouden de voordelen zijn van concurrentie bij een exameninstituut?
En dat verbeterd door meer CBR-concurrenten te hebben? Dat kun je oplossen door 2 rijexamens te doen, door afzonderlijke personen. Wordt alleen een dure boel zo.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 13:56 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Goh, is het CiTO gebaseerd op subjectieve waarneming van één persoon?
Ik denk dat een exameninstituut dan in jouw 10% hoort. Door meerdere CBR-examen instituten gaan ze concureren op prijs. Concureren op prijs gaat niet zorgen voor een betere kwaliteit. Integendeel. Concureren op een hoger slagingspercentage is ook niet wat je wilt, zou wat zijn. Daar mogen de rijscholen mee gooien. Een rijschool die een hoger slagingspercentage heeft, doet zijn werk goed. Een CBR instantie die een hoger slagingspercentage heeft, keurt mensen te snel goed.quote:Kwaliteitsverbetering, monopolieposities zijn in 90% van de gevallen niet goed.
Hoe wordt de kwaliteit van de examens beter door een tweede CBR?quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 13:56 schreef Dagonet het volgende:
Kwaliteitsverbetering, monopolieposities zijn in 90% van de gevallen niet goed.
Twee aparte examens werkt niet, want dan beoordelen ze ook twee verschillen ritten. Eigenlijk moeten er twee examinatoren mee met het examen....oh nee drie, want anders zou het nog 1 - 1 kunnen worden. Dan kun je beter drie keer examen met één examinator doen dan één keer met drie examinatoren denk ikquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 14:01 schreef Brad het volgende:
[..]
En dat verbeterd door meer CBR-concurrenten te hebben? Dat kun je oplossen door 2 rijexamens te doen, door afzonderlijke personen. Wordt alleen een dure boel zo.
[..]
Ik denk dat een exameninstituut dan in jouw 10% hoort. Door meerdere CBR-examen instituten gaan ze concureren op prijs. Concureren op prijs gaat niet zorgen voor een betere kwaliteit. Integendeel. Concureren op een hoger slagingspercentage is ook niet wat je wilt, zou wat zijn. Daar mogen de rijscholen mee gooien. Een rijschool die een hoger slagingspercentage heeft, doet zijn werk goed. Een CBR instantie die een hoger slagingspercentage heeft, keurt mensen te snel goed.
Onzin, als je goed genoeg kan rijden, behoor je altijd goed te rijden. Dan maakt het dus niet uit welke rit. Is het 1-1, dan is het dus gezakt. Echter zal dit niet snel gebeuren, want het maakt examens veels te duur.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 14:11 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Twee aparte examens werkt niet, want dan beoordelen ze ook twee verschillen ritten. Eigenlijk moeten er twee examinatoren mee met het examen....oh nee drie, want anders zou het nog 1 - 1 kunnen worden. Dan kun je beter drie keer examen met één examinator doen dan één keer met drie examinatoren denk ik
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |