abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61037242
Serieus aub en geen gebash over dat ik niet kan autorijden. Alstublieft.

Ik wil vragen of er iemand hier inhoudelijk verstand van zaken heeft.

De situatie:
Ik ben 22 jaar en ben inmiddels 4 keer opgeweest voor mijn rijbewijs. De eerste keer terecht gezakt door een voorrangsfout waardoor iemand op de rem moest. Daar klaag ik dus ook niet over.

De andere 3 keer gebeurde er niets van dit alles.
Vandaag het extreemste voorbeeld. Ik had een perfect examen naar mijn eigen mening. Ik beheers de auto volledig en niemand heeft ook maar zijn voet voor mij van het gas moeten halen of wat dan ook.
Verkeesveilig dus 100%

De examinator heeft mij laten zakken en kwam met het argument dat hij het idee heeft dat het hier en daar aan mijn kijkgedrag scheelt. Nou ja dat kan dan een interpretatie zijn want ik heb wel degelijk al het verkeer om mij heen gezien en daar op ingespeeld.
Toen ik zei, geef me dan een concreet voorbeeld over waar ik iets gemist heb?
Toen zei hij dat er geen concreet voorbeeld is. Maar dat ik MOGELIJK een fietser had kunnen missen ALS die er geweest zou zijn.
Ik ben dus gezakt op een aanname en geen feit.

Oke zou je zeggen, dat is het systeem. Maar het systeem klopt niet. Als ik namelijk nu vandaag 10 keer op zou gaan zou ik misschien de 6e keer pas kunnen slagen.
Dat betekent dat alle ritten afzonderlijk worden beoordeeld op DIE 40 minuten en wat er DAARIN gebeurt.

Als er dan dus NIKS gebeurt mag je ook niet aanhalen dat er WEL iets gebeurd had KUNNEN zijn.

Daar wil ik nu dus tegen in protest gaan en zelfs een rechtzaak van maken indien mijn protest net als eerder weer wordt afgewezen.
Kan dit? Maak ik enige kans?

-------------------------------------------
Extra:
Dit hele systeem klopt niet. Ik hoorde vandaag dat 45% van de mensen slaagt voor het examen.
Van die 45% mensen gaat bijna 100% pas op nadat de rij-instructeur van mening is dat de student er klaar voor is.
Met andere woorden, hoe kan het zo zijn dat er minder dan de helft slaagt als iedereen goed wordt opgeleid?
Antwoord: Omdat het systeem nergens over gaat. 1 man heeft de macht om na 40 minuten aannames te doen en iemand een rijbewijs te 'ontnemen' terwijl de student al lang in 40 rijlessen heeft laten zien aan derden dat hij of zij klaar is voor het examen.

Daarbij beoordelen ze alleen DIE 40 miuten van het examen. Maar komen ze vervolgens wel met 'wat als' situaties. Beoordeel dan ook alleen wat er in die 40 minuten gebeurt.

Dat is hetzelfde als zeggen na een examen over algemene kennis:
''als we een vraag hadden gesteld over het koningshuis had je het niet geweten dus we laten je zakken''

Hoe pak ik dit aan en heeft het zin?
pi_61037293
Jij moet in die 40 minuten gewoon doen wat je altijd zou doen. De rij examinator vond blijkbaar dat jij niet goed keek en hierdoor ben je gezakt. Balen maargoed jammer dan.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_61037411
omg .

je maakt echt nul komma nul kans.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:29:37 #4
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_61037419
Het CBR verdient erg goed aan al die examens, dus voor hun is het lekker wanneer ze mensen ergens op kunnen afkeuren.

Ik ben zelf wel in 1x geslaagd btw
pi_61037457
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:25 schreef boem-dikkie het volgende:
Jij moet in die 40 minuten gewoon doen wat je altijd zou doen. De rij examinator vond blijkbaar dat jij niet goed keek en hierdoor ben je gezakt. Balen maargoed jammer dan.
Ja maar hoe kan het zo zijn dat iemand 4 keer op kan gaan en 4 keer kan zakken terwijl er andere mensen zijn die wel 'het voordeel van de twijfel' krijgen zoals ze dat bv tegen mijn broer gezegd hebben. Zijn rij-instructeur was zelfs gestopt met de lessen omdat hij het toch nooit zou leren.
En die kerel heeft nu al jaren zijn rijbewijs.

Dit is gewoon een achterlijk subjectief systeem. Het enige waarom het zou moeten draaien is of iemand het inzicht heeft en de bekwaamheid om veilig het verkeer in te kunnen. Dat moet toch de enige insteek zijn?
Als iemand dan na 40 minuten nog niet 1 verkeersveilige fout heeft gemaakt en de auto onder controle heeft, dan mag daar na 4 keer toch wel het voordeel over gegeven mogen worden?
Maar ipv daarvan komen ze met een potentiele situatie die in die 40 minuten niet is voorgekomen en mag er dus ook niet eens bij betrokken worden. Het hele systeem is al subjectief genoeg dacht ik zo.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:32:01 #6
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_61037498
22jaar en geen rijbewijs hebben
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
pi_61037514
Ik ben in één keer geslaagd
You dream it, I live it.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:32:43 #8
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_61037519
Je moet gewoon duidelijker laten zien dat je om je heen kijkt. Gewoon heel overdreven je hoofd draaien enzo, en niet vanuit je ooghoeken in je spiegels kijken.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:33:20 #9
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_61037545
Er is een bezwaar mogelijkheid, tenminste vroeger. Nadat je 3 keer gezakt was kon je 'bezwaar' aantekenen wat inhield dat je laatste examen heroverwogen wordt door een onafhankelijke instantie namelijk rijkswaterstaat. Uiteraard moet je die weer gewoon betalen en feitelijk rijdt je gewoon nog een keer af maar dus niet meer bij het CBR. Rijkswaterstaat stond toen bekend om veel makkelijkere examens.
pi_61037558
quote:
Toen ik zei, geef me dan een concreet voorbeeld over waar ik iets gemist heb?
Toen zei hij dat er geen concreet voorbeeld is. Maar dat ik MOGELIJK een fietser had kunnen missen ALS die er geweest zou zijn.
Logisch, als je paar keer een fietspad niet goed hebt ingekeken ofzo, dan zijn dat gewoon fouten. Dat heb je moeten leren tijdens je rijlessen. Natuurlijk kijk je minder goed als je dalijk je rijbewijs hebt, dat weet iedereen. Het is inderdaad oneerlijk dat je op een half uurtje rijden wordt beoordeeld of je de rest van je leven zelfstandig mag rijden, maar iedereen zit met dat probleem.
quote:
Extra:
Dit hele systeem klopt niet. Ik hoorde vandaag dat 45% van de mensen slaagt voor het examen.
Van die 45% mensen gaat bijna 100% pas op nadat de rij-instructeur van mening is dat de student er klaar voor is.
Met andere woorden, hoe kan het zo zijn dat er minder dan de helft slaagt als iedereen goed wordt opgeleid?
Antwoord: Omdat het systeem nergens over gaat. 1 man heeft de macht om na 40 minuten aannames te doen en iemand een rijbewijs te 'ontnemen' terwijl de student al lang in 40 rijlessen heeft laten zien aan derden dat hij of zij klaar is voor het examen.
Dat minder dan de helft maar slaagt, heeft heel simpel te maken met het feit dat je zenuwachtig/gespannen dat examen ingaat. Ik heb er zelf ook 2x over gedaan en zakte de eerste keer, omdat ik te voorzichtig wilde doen. Dat komt gewoon door de stress, denk ik, en dat is vrij natuurlijk.
quote:
Daar wil ik nu dus tegen in protest gaan en zelfs een rechtzaak van maken indien mijn protest net als eerder weer wordt afgewezen.
Kan dit? Maak ik enige kans?
Ik denk dat je geen kans maakt, omdat je niet kan aantonen dat je tóch je rijbewijs verdient. En bovendien is het CBR een privaatrechtelijke stichting, wat wil zeggen dat de overheid hun de taak heeft gegeven voor het beoordelen van iemand z'n rijvaardigheid. Vrijwel kansloos lijkt me.
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:34:02 #11
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_61037562
Ik had trouwens tijdens mijn test/proef-rijexamen (of hoe het ook heet), een klacht van de examinator dat ik iets 'te snel' had ingeparkeerd (file-parkeren)
De auto stond in 1x prima, maar ze vond dat ik het iets te snel had gedaan(!)
Maar goed, het straatje-keer was wel OK, dus ik hoefde dat soort dingen niet meer te doen tijdens het echte examen.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:34:33 #12
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_61037581
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:32 schreef fathank het volgende:
Je moet gewoon duidelijker laten zien dat je om je heen kijkt. Gewoon heel overdreven je hoofd draaien enzo, en niet vanuit je ooghoeken in je spiegels kijken.
Mjah dan krijg je de opmerking dat je zoveel om je heen kijk dat je niet voldoende op de weg let. Het is gewoon een willekeur.
pi_61037594
quote:
Nee, feit is dat je niet goed genoeg keek. Aanname daarbij is dat je mogelijk een fietser aan had kunnen rijden.

Oh, ik ben in 1x geslaagd en snap niet dat er mensen zijn die dat niet kunnen. Het stelde niks voor
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:35:15 #14
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_61037598
Een slagingspercentage van 45% zou voor eender welke school reden zijn voor sancties of zelfs sluiting.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_61037628
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:35 schreef Dagonet het volgende:
Een slagingspercentage van 45% zou voor eender welke school reden zijn voor sancties of zelfs sluiting.
Gelukkig is het CBR dan ook geen school en gaan ze gewoon door met stomme idioten terecht laten zakken!
pi_61037635
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:34 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Mjah dan krijg je de opmerking dat je zoveel om je heen kijk dat je niet voldoende op de weg let. Het is gewoon een willekeur.
Juist dat had ik dus de vorige keer bij een andere examinator. Het is 1 grote subjectieve grap.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:37:12 #17
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_61037656
Zo ben ik de eerste keer gezakt omdat ik te dicht langs een fietser gereden zou hebben. Waarschijnlijk maakte mijn vraag waarom ze dan niet aan mijn rechterspiegel hing het er niet beter op.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:37:35 #18
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_61037670
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:36 schreef RobRobert het volgende:

[..]

Juist dat had ik dus de vorige keer bij een andere examinator. Het is 1 grote subjectieve grap.
Rijkswaterstaat.
pi_61037676
Ik moet zeggen dat ik dit een heel terechte vraag vind, ik ben zelf namelijk ook 4x gezakt voordat ik eindelijk is een keer geslaagd was. Hiervan had ik ook zeker 2x het idee dat het onterecht was (en mijn rij-instructeur ook).

Ik heb op dat moment ook afgevraagd of een rechtszaak kans zou maken, maar ik denk dat je inderdaad betrekkelijk lage kans hebt om te winnen. Wat je wel kan doen (volgens mijn vorige instructeur) is een partij schennis trappen waardoor je vervolgens met een hogere pief een rondje gaat rijden, alleen kan je hier natuurlijk ook zelf wel voorstellen dat hij waarschijnlijk altijd zijn collega gelijk zal geven.

Overigens, staatsexamen was voor mij wel een verademing, daar heb ik het wel meteen gehaald :-).

(oh, en inderdaad, ik kan er niet mee omgaan enzo)
Niets is sterker dan dat ene woord...
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:38:21 #20
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_61037698
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:36 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Gelukkig is het CBR dan ook geen school en gaan ze gewoon door met stomme idioten terecht laten zakken!
Maar ze hebben wel een monopoliepositie. Wat concurrentie zou niet misstaan schat ik zo.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:38:40 #21
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_61037714
TS kan er niet mee omgaan
zzz
pi_61037728
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:37 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Rijkswaterstaat.
bedoel je niet BNOR
You dream it, I live it.
pi_61037732
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:34 schreef Yi-Long het volgende:
Ik had trouwens tijdens mijn test/proef-rijexamen (of hoe het ook heet), een klacht van de examinator dat ik iets 'te snel' had ingeparkeerd (file-parkeren)
De auto stond in 1x prima, maar ze vond dat ik het iets te snel had gedaan(!)
Maar goed, het straatje-keer was wel OK, dus ik hoefde dat soort dingen niet meer te doen tijdens het echte examen.
Een stikker voor jou!
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_61037750
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:38 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Maar ze hebben wel een monopoliepositie. Wat concurrentie zou niet misstaan schat ik zo.
Hoe zie je dat voor je? Ze kunnen moeilijk adverteren met hogere slagingspercentages
Niets is sterker dan dat ene woord...
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:39:57 #25
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_61037754
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:39 schreef DuTank het volgende:

[..]

Een stikker voor jou!
Ik wil een fucking BUTTON, ja!?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties