quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 01:50 schreef Dj_Day-V het volgende:
Waar blijven de pics van het meisje?
quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 01:49 schreef Ringo het volgende:
Dit is als bij een nazi op de koffie gaan en achteraf klagen dat-ie je haakneus belachelijk maakte.
Wij mogen anders ook wel een mening hebben hoorrrquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 01:53 schreef flipster112 het volgende:
[..]
Van dat meisje hoef jij echt geen foto's te hebben.
En hoe kan je dat dan weten?quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 02:36 schreef THE_CORE het volgende:
Kansloze winkel die MediaMarkt, gelukkig kom ik er nooit!![]()
Er zijn genoeg horror postings die het bevestigen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 02:41 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
En hoe kan je dat dan weten?
Verkapte mijn-vader-werkt-bij-de-Media-Markt-post.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 02:45 schreef THE_CORE het volgende:
[..]
Er zijn genoeg horror postings die het bevestigen.![]()
MediaMarkt verkoopt geretouneerd spul gewoon weer als nieuw aan een argeloze koper.
quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 02:47 schreef Koenholio het volgende:
[..]
Verkapte mijn-vader-werkt-bij-de-Media-Markt-post.
1 ga naar een winkel waar geinformeerd personeel rondlooptquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 01:38 schreef flipster112 het volgende:
Situatie:
Ik wil een tondeuse kopen, hup mediamarkt in, vind tondeuse, maar heb een vraag over de scheerafstand.
Taak:
Vraag aan medewerker (overduidelijk een part-time vakantiebaantje trut): wat is het maximale bereik van dit apparaat? Antwoord: 40 mm.
Actie:
Ik blij, dus kopen!
Resultaat:
Na openen doos: scheerafstand is 18mm max:? ! Ik boos terug, want heb geen zin in een marinierslook, dus 45 minuten gewacht bij de servicedesk om het apparaat te ruilen.
Ik dus weer naar binnen, en koop nu zonder "hulp" een geschikte tondeuse. Wat blijkt: bij thuiskomst zit er geen tondeuse in (alleen voeding) de doos!!! Ik weer terug naar MM, maar krijg te horen dat ik weer 45 minuten mag wachten bij de service-desk. Ik probeer uit te leggen aan het kleine meisje (dat sterk benadrukte dat zij altijd TOP-service leverde), dat ik het een beetje had gehad met het heen en weer lopen, en of het niet misschien op een andere manier kon (let wel: ik vroeg het op zo aardig en rustige manier mogelijk, misschien dat ik alleen een beetje zo'n kloppende ader op mn voorhoofd had). Maar meisje werd boos op mij, en werd ook bijzonder onbeschoft en persoonlijk. (Want het was tenslotte allemaal MIJN schuld en niet die van haar: ik zal inderdaad maar geen advies bij een "specialist" inwinnen voortaan).
Conclusie:
Ik legde meisje uit dat door haar onbeschofte gedrag ik maar liever mijn geld terug wilde ipv een tondeuse.
Samenvatting:
Het incompetente personeel van Mediamarkt Rotterdam centrum heeft mij ertoe gedwongen om voortaan ergens anders maar electronica spul te kopen.
Ze hebben af en toe wel cheapo en ook GOEDE keus in DVDsquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 02:45 schreef THE_CORE het volgende:
[..]
Er zijn genoeg horror postings die het bevestigen.![]()
MediaMarkt verkoopt geretourneerd spul gewoon weer als nieuw aan een argeloze koper.
Klopt. Ook arthouse. Maar daar loopt tenminste niemand rond om je te "helpen".quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 03:22 schreef Zeitgeist het volgende:
[..]
Ze hebben af en toe wel cheapo en ook GOEDE keus in DVDs
hear hearquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 03:26 schreef Ringo het volgende:
[..]
Klopt. Ook arthouse. Maar daar loopt tenminste niemand rond om je te "helpen".
quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 03:35 schreef StefanP het volgende:
Dat soort bullshit zul je hier in de VS niet meemaken. De klant is hier gelukkig nog koning en je wordt op je wenken bediend.
Precies, en met die instelling koop ik hier in NL ook wel eens producten, maar helaas, niet in alle winkels word je even goed behandeld en serieus genomen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 03:35 schreef StefanP het volgende:
Dat soort bullshit zul je hier in de VS niet meemaken. De klant is hier gelukkig nog koning en je wordt op je wenken bediend.
Ja, dat is waar. Ze hebben ook hagelnieuwe producten!quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 03:22 schreef Zeitgeist het volgende:
Ze hebben af en toe wel cheapo en ook GOEDE keus in DVDs
Het is natuurlijk gewoon waar.quote:
Om de Mediamarkt en hun service gelijk te stellen met alle winkels in Nederland vind ik wat vreemd.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 03:53 schreef Ringo het volgende:
[..]
Het is natuurlijk gewoon waar.
Al moet je voor de grap eens naar Oost-Europa om te kijken hoe het er dáár aan toe gaat.
Same in Canada, winkelpersoneel is een stuk beleefderquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 03:35 schreef StefanP het volgende:
Dat soort bullshit zul je hier in de VS niet meemaken. De klant is hier gelukkig nog koning en je wordt op je wenken bediend.
Vaste reply dan:quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 03:31 schreef Zeitgeist het volgende:
[..]
hear hearvind ik idd zo irritant als ze in je nek hijgen van: Kan ik je ergens mee helpen?
Meer? Ik betaal bij andere 'gewone' winkels doorgaans minder tot veel minder dan bij de mediamarkt voor eenzelfde of vergelijkbaar product.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 01:42 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
De Mediamarkt is echt bagger. Ik betaal liever iets meer in een andere winkel dan dat ik naar de mediamarkt ga.
Koopuhhkoopuhhkoopavond.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 02:36 schreef THE_CORE het volgende:
Kansloze winkel die MediaMarkt, gelukkig kom ik er nooit!![]()
Het beste is nog altijd eigen vooronderzoek via internet of andere betrouwbare bronnen.
Koopuh, Kooopuhh, Kooopuuuuhhh! Ik ben toch niet Gek!![]()
Elke MediaMarkt is een apart bedrijf.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 01:42 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
De Mediamarkt is echt bagger. Ik betaal liever iets meer in een andere winkel dan dat ik naar de mediamarkt ga.
JA! Elke Mediamarkt is zo slecht. Fanboy!quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 08:42 schreef Apokalypse het volgende:
[..]
Elke MediaMarkt is een apart bedrijf.
Mensen die denken dat elke MediaMarkt zo slecht is.
Eerder medewerker.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 08:46 schreef Armageddon het volgende:
[..]
JA! Elke Mediamarkt is zo slecht. Fanboy!
Dan ga ik je even testen!quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 08:48 schreef Apokalypse het volgende:
[..]
Eerder medewerker.![]()
En zover ik weet geven wij wel goed advies.
Bij de Mediamarkt helpt de pc afdeling henk ook als ik een tv wil hebben. FAIL!quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 09:00 schreef Apokalypse het volgende:
[..]
Ik sta op de pc afdeling henkie.
Fail.
quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 09:09 schreef Apokalypse het volgende:
Dual en Single in-line ram geheugen.
Het aantal contactpunten op een SIMM ram geheugen is minder dan op een DIMM geheugen omdat SIMM maar aan 1 kant contactpunten heeft.
Als jij dat al weet als klant waarom vraag je het danquote:
Ik vraag het ook niet. Ik ga alleen naar de Mediamarkt als ik weet wat ik moet hebben. Ik ben ook verkoper geweestquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 09:43 schreef Demon_Hunter het volgende:
[..]
Als jij dat al weet als klant waarom vraag je het dandat zijn de meest irritante klanten die er zijn .. ik sta zelf in een computerwinkel en heb een goede kennis van het assortiment maar er zijn altijd klanten die hun kennis willen spuwen .. echt droevige mensen.
Dat fluisterde je vast heel zacht toen je allang weer op je fietsje zat.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 09:58 schreef Pwnie het volgende:
Het enige wat ik nog kon zeggen was: "bedankt, luie flikker" en ben weggegaan.
nope helaas nietquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 10:12 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Dat fluisterde je vast heel zacht toen je allang weer op je fietsje zat.
De doos was incompleet. Bij de info balie vertelden ze mij dat als 'ie leeg was, ze ws. de tondeuse als het showmodel hebben gebruikt. (En dus de doos daarna leeg in het schap hebben gezet). Klinkt echt bizar, maar dat hebben ze mij letterlijk gezegd.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 08:07 schreef DroogDok het volgende:
TS, hoe zit het met die tweede aankoop dan?
Was de doos gewoon incompleet of heb je de verkeerde doos gepakt?
Waarom zou je in vredesnaam een autoradio bij de MediaMarkt willen kopen. Beter ga je naar de kleine speciaalzaak. Zijn tenminste mensen met verstand die je fatsoenlijk kunnen adviseren.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 09:58 schreef Pwnie het volgende:
Gisteravond ff de MM binnengewipt want Pwnie wil een nieuwe autoradio. Ik vraag die gast of er radio's zijn die ook 2 versterkers kunnen aansturen? dubbele uitgang achterop etc etc...
Die gozert kijkt me aan en zegt: "ja hiervan zijn er wel een paar" en loopt weg....dude... wat doe je nu... laat zien dan? Nu ben ik gewoon echt nieuwsgierig en het geld brand in mijn portemonnee. Ik roep hem terug 'waar heb je die radio's want dat wil ik wel ff zien".....
Hand gaat omhoog en een vinger wordt gestrekt "daar" en wijst naar de wand die volhangt met radio's....
Het enige wat ik nog kon zeggen was: "bedankt, luie flikker" en ben weggegaan.
Ik zocht een tondeuse die meer dan 18mm haarlengte achterlaat. 40mm heb je inderdaad niet zoveel aan, mijn voorkeur gaat in iedergeval uit naar iets langer dan 18mm. Overigens stond dit niet op de doos aangegeven, en heb ik het daarom aan een medewerker moeten vragen. Met alle gevolgen van dien.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 08:00 schreef Cothen het volgende:
Wat moet je eigenlijk met een tondeuse die 40mm haarlengte achterlaat?
Is niet mijn ervaeing, in Rotterdam Centrum op zaterdag een keer een kwartier moeten wachtenquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 09:59 schreef TryX het volgende:
Wachtrij van minimaal 45 minuten is standaard bij Media-Markt bij de service center
ben zelf semi-pro fotograaf dus ze kunnen mij weinig leren op de foto-afdeling..... maar ga er af en toe kijken voor de lol...quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 09:45 schreef Armageddon het volgende:
En ik heb wel eens staan luisteren bij een verkoopgesprek van een mediamarkt verkoper. Wat je dan hoort is echt hilarisch.
Het is ook maar net hoe je het brengt. Ik heb zelf ook een aantal jaren als verkoper gewerkt en verkocht m'n schoonmoeder nog als het moest. Ik bedacht woorden die niet eens bestonden.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 09:45 schreef Armageddon het volgende:
En ik heb wel eens staan luisteren bij een verkoopgesprek van een mediamarkt verkoper. Wat je dan hoort is echt hilarisch.
Vergeet niet dat 99% van de potentiële kopers de ballen verstand er van heeft. Die verkoop je alles en daar kun je met het MP verhaal aankomen. En je ziet het aan houding en alles. Echt, geloof me.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 15:32 schreef Rnej het volgende:
[..]
ben zelf semi-pro fotograaf dus ze kunnen mij weinig leren op de foto-afdeling..... maar ga er af en toe kijken voor de lol...
krijg je ook van die verkoopgesprekken van: "ja deze heeft meer megapixel dus is een betere camera..."
..
valt idd wat voor te zeggen... een domme consument kan je bijna alles verkopen zolang hij maar denkt dat hij veel koopt voor weinig centen.... of het dan onethisch van de verkoper is, is een tweede, maar een consument kan tegenwoordig met heel weinig moeite objectieve info inwinnen over producten......quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 15:36 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Het is ook maar net hoe je het brengt. Ik heb zelf ook een aantal jaren als verkoper gewerkt en verkocht m'n schoonmoeder nog als het moest. Ik bedacht woorden die niet eens bestonden.
Ja waarom is dat? Wel 8 of 10 kassa's zodat dat supersnel gaat; maar dat service center is bedroevend slecht bemensd.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 09:59 schreef TryX het volgende:
Wachtrij van minimaal 45 minuten is standaard bij Media-Markt bij de service center
Zat er toevallig geen rode stikker met een L erop? Beetje vreemd dat het dan niet bij de kassa is gecontroleerd.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 14:44 schreef flipster112 het volgende:
[..]
De doos was incompleet. Bij de info balie vertelden ze mij dat als 'ie leeg was, ze ws. de tondeuse als het showmodel hebben gebruikt. (En dus de doos daarna leeg in het schap hebben gezet). Klinkt echt bizar, maar dat hebben ze mij letterlijk gezegd.
"Ik heb 'm zelf ook"quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 15:37 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Vergeet niet dat 99% van de potentiële kopers de ballen verstand er van heeft. Die verkoop je alles en daar kun je met het MP verhaal aankomen. En je ziet het aan houding en alles. Echt, geloof me.
Ik loop daar altijd met rugzak binnen en nog nooit heeft er niemand om geklaagd. Je hebt gewoon een rotkop.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 16:48 schreef Operc het volgende:
Mediamarkt is opzich wel ok, als je weet wat je zoekt.
Alleen heb ik een schurfterige hekel aan de kluisjes daar. Je MOET daar (als de beveliging je ziet) je rugzak in zo'n kluisje stouwen. Zorg ervoor dat je je producten beveiligd ofzoIk wil mijn rugzak gewoon bij me houden, in plaats van dat ding weer op moeten halen achteraf.
Inderdaad, ik ben (bij filiaal Rotterdam Centrum) nog nooit teruggefloten om m'n rugzak, en binnen lopen complete volksstammen met tassen en rugzakken... het interesseert die beveiligers geen reet.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 17:55 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Ik loop daar altijd met rugzak binnen en nog nooit heeft er niemand om geklaagd. Je hebt gewoon een rotkop.
Je bent toch niet verplicht je NAW op te geven? Wat een onzin.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 21:16 schreef Topspin het volgende:
Ik moest bij het laatste bezoek na het kopen al mijn gegevens geven die ze gingen invoeren in de computer. Van naam tot geboortedatum tot en met woonplaats en adres. Bij adres maar een andere straat gegeven want ik zag het niet zitten om daar alles te gaan vermelden omdat het in andere winkels ook niet hoeft. Zal wel te maken hebben met marketing maar goed, ik wil na de aankoop zo snel mogelijk de winkel uit.
Was ook al in het begin twijfelachtig dat ze me meenamen naar een computer die daar ergens stond aan het einde van het rek. Zo staan daar in Heerlen meer computers bij de rekken waar ze klanten mee naartoe nemen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 21:31 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Je bent toch niet verplicht je NAW op te geven? Wat een onzin.
Ook mogen ze je bankgegevens niet gebruiken voor bij te houden hoevaak je aankopen doet (met pin).
Jazeker. En ze hadden het idee bij de invoering van de bonuskaart dat de kaart gebruikt ging worden om vaste klanten te belonen en op de hoogte houden van diverse aanbiedingen die toegespitst waren op de klant zelf.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 21:33 schreef Topspin het volgende:
[..]
Houdt AH dan ook niet bij wat je allemaal koopt via de bonuskaart? Heb soms de gedachte die naar voren komt dat AH precies bijhoudt welke producten de klanten allemaal kopen zodat ze het assortiment en de aanbiedingen zo kunnen aanpassen dat ze meer verkopen.
Slimme en effectieve methode volgens mijquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 23:00 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Jazeker. En ze hadden het idee bij de invoering van de bonuskaart dat de kaart gebruikt ging worden om vaste klanten te belonen en op de hoogte houden van diverse aanbiedingen die toegespitst waren op de klant zelf.
Koopgedrag analyseren.
Dat zullen ze niet doenquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 01:29 schreef Conekiller het volgende:
jE KAN EEN BONUSKAART AANVRAGEN ZONDER NAAM (tering caps)
en ze zijn verplicht die te geven ook nog
Tsja sommige dingen uitleggen aan klanten die geen drol van computers zelf snappen kan zo af en toe ook behoorlijk lastig zijn.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 09:45 schreef Armageddon het volgende:
En ik heb wel eens staan luisteren bij een verkoopgesprek van een mediamarkt verkoper. Wat je dan hoort is echt hilarisch.
Ik heb dat wel eens vaker gezegd maar dan had ik het product inderdaad zelf ookquote:
Ben ik met je eens.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 09:27 schreef Lastpost het volgende:
Die trainingen stellen ook geen hol voor hoor, althans degene die het personeel in Rotterdam krijgen.
Werd er uiteindelijk ontslagen na zo'n geweldig intern-test onderzoek waarbij iemand bij jou komt met vragen omtrend producten en je iets moet aansmeren en ik zei dat ie dan beter door kon sparen gezien het budget omdat je anders enkel rotzooi meekrijgt.
Sowieso is de MM gewoon ruk, redelijke prijzen voor middelmatige producten (computerafdeling btw) en een hoop gezeik als je je beroept op de garantie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |