1 2 3 4 5 | Oekraïne 5 5 9 Jamaica 5 3 1 Frankrijk 4 12 14 Spanje 4 5 2 |
1 2 3 4 5 | Nederland 7 5 4 Jamaica 7 5 1 Frankrijk 6 13 18 Oekraïne 6 7 10 |
Je bent een statistiek-freak of niet, he?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 17:03 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
Weet ik veel. wat een werk maak je hiervan zeg. Respect voor de inzet hoor, maar ik zou gewoon even afwachten?
1 2 3 4 5 | Nederland 7 5 4 Jamaica 7 5 1 Frankrijk 6 13 18 Spanje 6 7 6 |
Goed punt. Dat zou het voorblijven van de Oekraïne een stuk makkelijker maken.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 18:04 schreef Palmboom313 het volgende:
Mooie voorspelling heb je bij oekraine wel rekening gehouden dat waarschijnlijk het zilver van Blonska nog afgepakt gaat worden?
Idd, met al die tegenvallers is het nog een zeer goede Spelen geworden. Het hadden Droomspelen vergelijkbaar met Sydney kunnen worden achteraf, maar ben hier al tevreden mee!quote:Op donderdag 21 augustus 2008 18:07 schreef TheArt het volgende:
Met zoveel tegenslagen en dan toch zover komen. Petje af, absoluut. NOC*NSF doet de laatste zoveel jaren echt goed werk.
Overigens zijn er nog altijd Nederlanders die kunnen verrassen en dan bedoel ik vooral de BMX-ers morgen.
Vergeet niet dat de 12 gouden medailles toen ook 'maar' door 7 verschillende mensen/teams werden gewonnen. Dat hebben we nu al bijna geevenaard.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 18:31 schreef marcodej het volgende:
[..]
Idd, met al die tegenvallers is het nog een zeer goede Spelen geworden. Het hadden Droomspelen vergelijkbaar met Sydney kunnen worden achteraf, maar ben hier al tevreden mee!
Ja, Italië gaat waarschijnlijk nog een keer of drie goud pakken. Daar gaan we niet boven eindigen.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 18:34 schreef Palmboom313 het volgende:
Heeft italie eigenlijk nog medaille kansen die staan nu op plek 9 met 6 goud 7 zilver en 8 brons. Dus als de dames hockey goud pakken en italie pakt geen goud meer gaan we hun voorbij.
Ja, dat bedacht ik me vanmiddag ook. Wat dat betreft heeft Nederland geluk dat Nederlandse kanshebbers nauwelijks concurrentie hadden van Chinese deelnemers. Bij geen enkel event waar Nederlanders een medaille wonnen was er een sterke chinese sporter/ploeg. Andere landen hebben daar veel meer last van gehad.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 19:51 schreef ItaloDancer het volgende:
In Athene had je 9 gouden medailles nodig voor een top 10-klassering, in Sydney zelfs 11 (in de Spelen daarvoor slechts 6 of 7, maar men is in de loop der tijd natuurlijk meer medailles uit gaan delen).
Er zijn nog veel medailles te verdelen in de laatste dagen, maar er is inderdaad onverwacht toch een kans dat we met 7 gouden medailles in de top 10 komen. Het heeft wellicht geholpen dat China zo veel goud heeft weggekaapt.
Frankrijk valt ook wel wat tegen. wel 30 medailles maar slechts 4 goud. Groot Brittannie doet het wel erg goed met 17 goud.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:20 schreef Denewar het volgende:
China haalt veel weg, maar daarentege heeft Rusland ook wel eens beter gepresteerd!
Dat is inderdaad een gevaarlijk land. Op papier is de hegemonie van Cuba bij het boksen niet meer zo groot als ze ooit was. Als je puur op de voorspellingen op Betfair kijkt winnen ze maar 1 keer goud daar. Ze hebben echter nog 8 man bij de laatste vier in hun klasse. Als ze in de flow komen kunnen ze nog in de buurt komen. Vijf keer goud op acht kansen lijkt me echter veel. Zeker, omdat ze in andere sporten weinig kansen meer hebben. Een keer een favoriet voor een medaille, meen ik, al weet ik niet meer precies waar.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:22 schreef TheArt het volgende:
Ook Cuba mag niet uitgevlakt worden. Die staan nu nog op 2x goud, maar met een aantal gouden medailles bij het boksen en waar dan nog allemaal, kunnen zij ook nog wel eens langszij komen.
Ja.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 17:04 schreef Loofus het volgende:
Goede OP.
zonder dames zijn we nergensquote:Op donderdag 21 augustus 2008 22:55 schreef Marcoss het volgende:
Overigens is het wel belangrijk voor het klassement dat de hockeysters winnen morgen
Nu hopen dat de hockeydames niet van China verliezen morgenquote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:10 schreef Petertje81 het volgende:
[..]
Ja, dat bedacht ik me vanmiddag ook. Wat dat betreft heeft Nederland geluk dat Nederlandse kanshebbers nauwelijks concurrentie hadden van Chinese deelnemers. Bij geen enkel event waar Nederlanders een medaille wonnen was er een sterke chinese sporter/ploeg. Andere landen hebben daar veel meer last van gehad.
Ja, heel wat minder.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:00 schreef robbolo het volgende:
Het valt inderdaad nog wel mee met de gouden medailles. Na verkeerde inschattingen (wil het geen mislukkingen noemen) had ik niet verwacht dat we nog zoveel goud zouden halen.
Helaas hebben we wel een stuk minder medailles dan vorige spelen, toch?
Hockeyfinale komt er aan, en er waren wel wat goede Chinesen bij het judo (maar het waren vooral de Koreanen die ons dwars zaten daar)quote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:10 schreef Petertje81 het volgende:
[..]
Ja, dat bedacht ik me vanmiddag ook. Wat dat betreft heeft Nederland geluk dat Nederlandse kanshebbers nauwelijks concurrentie hadden van Chinese deelnemers. Bij geen enkel event waar Nederlanders een medaille wonnen was er een sterke chinese sporter/ploeg. Andere landen hebben daar veel meer last van gehad.
'quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 07:30 schreef Ericr het volgende:
Het blijft eeuwig zonde dat de 20 Kg Kip Zoetzuur Wokken geen Olympisch onderdeel is.
En de Nederlandse kanshebber die een concurrent van een Chinees voor Goud kon zijn mocht niet meedoen.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:10 schreef Petertje81 het volgende:
[..]
Top 15 is sowieso een fantastische prestatie. We kunnen weer trots zijn op ons landjequote:Op vrijdag 22 augustus 2008 09:24 schreef Plato1980 het volgende:
Ik denk dat het net niet lukt. Ik verwacht dat we op een uitstekende 12e plaats eindigen.
Precies, als je realistisch bent is tussen plaats 10en 15 eindigen voor Nederland gewoon hartstikke goed. Als we dat niveau structureel vasthouden ben ik tevreden.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 09:32 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Top 15 is sowieso een fantastische prestatie. We kunnen weer trots zijn op ons landje.
Ik denk het ook niet.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 09:24 schreef Plato1980 het volgende:
Ik denk dat het net niet lukt. Ik verwacht dat we op een uitstekende 12e plaats eindigen.
Groot-Brittannië en China hebben een grote sprong voorwaarts gemaakt en Rusland en de VS scoren wat minder dan voorgaande edities.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 10:11 schreef werkeend het volgende:
wij hebben dus nu meer goud dan in athene, maar toen stonden we wel top 10 toch? zijn er nu meer landen die gewonnen hebben ipv dat china, america en rusland alles pakken?
In Athene werden we 18e in het medailleklassement, in Sydney 8e, nu eindigen we daar dus tussenin.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 10:11 schreef werkeend het volgende:
wij hebben dus nu meer goud dan in athene, maar toen stonden we wel top 10 toch? zijn er nu meer landen die gewonnen hebben ipv dat china, america en rusland alles pakken?
Athene stonden we 18 (?) of zo...in Sydney stonden we top 10...Mag ook wel met 12 goudquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 10:11 schreef werkeend het volgende:
In 2004 werden we 18e op de medaillespiegel. Ruim buiten de top 10 dus.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 10:11 schreef werkeend het volgende:
Maar toen stonden we met 11 goud nog buiten de top-10. Toen was het te danken aan het totaal onverwachte goud van Dubbeldam en zilver van Voorn dat we de top-10 nog binnenkwamen. Dat zegt ook wel iets over de overmacht van China dit toernooi. Dat de kans aanwezig is dat je met 7 goud nog in de top-10 staat.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 10:16 schreef Norrage het volgende:
[..]
Athene stonden we 18 (?) of zo...in Sydney stonden we top 10...Mag ook wel met 12 goud
Njah, in Athene stonden Zuid-Korea en Groot-Brittannië met 9 goud ook in de top 10. En toen was er geen land echt superoverheersend.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 10:22 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar toen stonden we met 11 goud nog buiten de top-10. Toen was het te danken aan het totaal onverwachte goud van Dubbeldam en zilver van Voorn dat we de top-10 nog binnenkwamen. Dat zegt ook wel iets over de overmacht van China dit toernooi. Dat de kans aanwezig is dat je met 7 goud nog in de top-10 staat.
I'll settle for that.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 10:35 schreef qonmann het volgende:
Structureel top15-20 notering lijkt me goed voor Nederland
Zeker als je bedenkt dat de VS toen niet meedeed.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 10:35 schreef qonmann het volgende:
Ik zat nog ff te bladeren in de statistieken op zoek naar de Russen kwam ik dit tegen:
Moskou. 1980 Nederland 0 gouden medailles ...!
(Rusland had er toen 80 gouden medailles)
Er is veel veranderd sinds die tijd
En ook een West-Duitsland niet.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 10:37 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Zeker als je bedenkt dat de VS toen niet meedeed.
80quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 10:35 schreef qonmann het volgende:
Ik zat nog ff te bladeren in de statistieken op zoek naar de Russen kwam ik dit tegen:
Moskou. 1980 Nederland 0 gouden medailles ...!
(Rusland had er toen 80 gouden medailles)
Er is veel veranderd sinds die tijd
Dat wist ik niet eens, maar de boycot verklaart enerzijds het bizar hoge aantal gouden medailles voor de Sovjets, maar maakt de zwakke prestaties van Nederland anderzijds nog slechter.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 10:38 schreef Leatherface het volgende:
[..]
En ook een West-Duitsland niet.
Met de kanttekening erbij dat de VS en enkele andere westerse landen wegbleven. Dat scheelde al een pak gouden medailles.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 10:39 schreef komrad het volgende:
[..]
80dan zijn de chinezen zelfs nog prutsers, damn dat is veel
De total oogst was in 1980 onvoorstelbaar laag:quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 10:40 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat wist ik niet eens, maar de boycot verklaart enerzijds het bizar hoge aantal gouden medailles voor de Sovjets, maar maakt de zwakke prestaties van Nederland anderzijds nog slechter.
In 1976 in Montreal was het dacht ik niet veel beter, waren dus magere jaren voor Nederland.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 10:43 schreef qonmann het volgende:
[..]
De total oogst was in 1980 onvoorstelbaar laag:
0 gouden
1 zilver ( Nijboer)
2 brons(Judo Numan, Zwemmen dames estafette)
Ja, vraag me af hoe dat kwam.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 10:45 schreef Leatherface het volgende:
Montreal en Moskou waren inderdaad flinke dippen voor Nederland. Dat waren onze magere olympische jaren.
Lastig te zeggen. Australië had destijds ook een flinke dip.quote:
eensch, maar de OS daarvoor hadden de russen ook al 49 gouden medaillesquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 10:41 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Met de kanttekening erbij dat de VS en enkele andere westerse landen wegbleven. Dat scheelde al een pak gouden medailles.
In L.A. pakte de VS veel gouden plakken omdat het oostblok minus Roemenië wegbleef.
De balans was weg op die twee Spelen.
Montreal inderdaad ook maar 5 , 0 goud ja)quote:
Enith Brigita is er nog altijd verbolgen over dat gedrogeerde zwemsters als Cornelia Ender haar vooraf gingen. En dat jaren later structureel dopinggebruik boven water komt, maar het niet meer kan worden teruggedraaid wegens verjaring.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 10:53 schreef qonmann het volgende:
[..]
Montreal inderdaad ook maar 5 , 0 goud ja)
Medailles bij zwemmen halen was toen heel moeizaam, er was altijd wel een Oost-Duitse sneller.
Een bronzen medaille was het hoogste wat ze toen kon binnenhalenquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 10:55 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Enith Brigita is er nog altijd verbolgen over dat gedrogeerde zwemsters als Cornelia Ender haar vooraf gingen. En dat jaren later structureel dopinggebruik boven water komt, maar het niet meer kan worden teruggedraaid wegens verjaring.
Anders had zij gewoon in retrospect goud gekregen.
Brigita derde ja, achter twee DDR-zwemsters.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 11:02 schreef qonmann het volgende:
[..]
Een bronzen medaille was het hoogste wat ze toen kon binnenhalen
Die zegt Connie van Benthum over die tijd:
http://www.nrc.nl/W2/Lab/Profiel/Doping/sporters.html
Wel zuur voor de zwemsters van toen.
Ze wonnen echt alles toen
Er ging toen bijzonder weinig geld naar topsport, beter gezegd helemaal niets. In de jaren daarvoor moest het overigens ook komen van uitzonderlijk prestaties van wat eenzaten, Nederland deed sinds 1952 nog amper mee in de ranglijsten.quote:
Dat lijkt me niet realistisch. Wellicht op korte termijn wel, maar naarmate landen als India en Brazilië zich economisch verder ontwikkelen zullen die ons in de toekomst normaliter voorbijgaan. Als we ons rond de 15e plek weten te handhaven doen we het heel aardig.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 11:10 schreef Ericr het volgende:
Een Deltaplan tosport kan er toe leiden dat Nederland structureel bij de top 10 landen in de ranglijsten gaat horen.
Joop Albarda vind het wel realistisch en gelet op de voorsprong die we nog hebben kunnen we die maar beter uitbouwen. Overigens is Brazilie geen sportarmland, daar wordt genoeg op hoog niveau sport bedreven. Alleen wel in sporten die hun boeien en dat zal niet veranderen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 11:15 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet realistisch. Wellicht op korte termijn wel, maar naarmate landen als India en Brazilië zich economisch verder ontwikkelen zullen die ons in de toekomst normaliter voorbijgaan. Als we ons rond de 15e plek weten te handhaven doen we het heel aardig.
India heeft niet zo'n sportcultuur. En inderdaad, ze zijn niet zo 'alles voor een hoger doel-achtig' als China.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 11:22 schreef Ericr het volgende:
[..]
Joop Albarda vind het wel realistisch en gelet op de voorsprong die we nog hebben kunnen we die maar beter uitbouwen. Overigens is Brazilie geen sportarmland, daar wordt genoeg op hoog niveau sport bedreven. Alleen wel in sporten die hun boeien en dat zal niet veranderen.
India zie ik niet als bedreiging, het zijn geen Chinezen die zwaar gedrild worden om tot grootse prestaties te komen. Die pakweg 100 miljoen Indiers die wel genoeg geld hebben om op niveau sport te bedrijven laten in ieder geval niet zien dat ze de komende 10 of 20 jaar opeens wel gaan meetellen.
Denk het ook, cricket is daar het enige zo'n beetje.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 11:22 schreef Ericr het volgende:
[..]
India zie ik niet als bedreiging, het zijn geen Chinezen die zwaar gedrild worden om tot grootse prestaties te komen. Die pakweg 100 miljoen Indiers die wel genoeg geld hebben om op niveau sport te bedrijven laten in ieder geval niet zien dat ze de komende 10 of 20 jaar opeens wel gaan meetellen.
Sydney was inderdaad voor een groot deel te danken aan een supertrio. Dat is echt eens in de zoveel jaar voor een land als Nederland.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 11:25 schreef Marcoss het volgende:
Overigens: als je deze Spelen vergelijkt met de Spelen van Sydney in 2000, vind ik dat we het eigenlijk niet eens zoveel slechter doen. Vergeet niet dat toen 8 van de 12 gouden medailles (en ook nog een aantal zilveren en bronzen) werden behaald door het toptrio de Bruijn, van Moorsel en van den Hoogenband.
Toen werden de gouden medailles behaald in 6 verschillende sporten, en als de hockeysters vandaag goud halen, wordt dat dit keer in 7 verschillende sporten (als je langebaanzwemmen en zwemmen in open water als 2 verschillende sporten ziet). In de breedte doen we het dus niet eens zo slecht.
Nog een toevoegingquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 11:10 schreef Ericr het volgende:
[..]
Er ging toen bijzonder weinig geld naar topsport, beter gezegd helemaal niets. In de jaren daarvoor moest het overigens ook komen van uitzonderlijk prestaties van wat eenzaten, Nederland deed sinds 1952 nog amper mee in de ranglijsten.
De prestigestrijd van de jaren 70 en begin jaren 80 kon Nederland in ieder geval niet aan meedoen. Het waren economisch slechte tijden en topsport was wel het laatste waar de aandacht naartoe uitging vanuit de regerende partijen.
Pas sinds 1996 is er een echte kentering ontstaan in het presteren van de Nederlandse equipe, toen begon het besef te ontstaan dat Nederland ook een sportland kan zijn. Het kan overigens nog een stuk beter, wordt tijd dat de politiek en NOC-NSF een keer echt naar Joop Albarda gaat luisteren. Een Deltaplan tosport kan er toe leiden dat Nederland structureel bij de top 10 landen in de ranglijsten gaat horen.
Dat is ook het mooie aan de gouden medailles van dit jaar: niemand heeft twee gouden medailles gewonnen en ze zijn bovendien behaald in diverse takken van sport. Dat toont de breedte van de Nederlandse topsport aan en dat lijkt me een zeer goede ontwikkeling.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 11:28 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Sydney was inderdaad voor een groot deel te danken aan een supertrio. Dat is echt eens in de zoveel jaar voor een land als Nederland.
Hier ben ik het mee eens.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 11:43 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat is ook het mooie aan de gouden medailles van dit jaar: niemand heeft twee gouden medailles gewonnen en ze zijn bovendien behaald in diverse takken van sport. Dat toont de breedte van de Nederlandse topsport aan en dat lijkt me een zeer goede ontwikkeling.
Wel een watersport en de Nederlandse dames zijn natuurlijk wel jarenlang wereldtop geweest. Madrid 1986 keek ik er al naar en tot en met 1998 won Nederland ieder WK een medaille.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 11:44 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Hier ben ik het mee eens.
Bovendien een gouden doorbraak in een sport die niet tot onze traditionele topsporten behoort: waterpolo.
Dat is inderdaad een sport waar je met relatief beperkte inversteringen aansluiting bij de top moet kunnen vinden. het feit dat Ijsland met 300.000 inwoners, en waarschijnlijk niet meer handballers dan Nederland, in de halve finale staat spreekt boekdelen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 11:49 schreef Ericr het volgende:
handbal
Het is een mondiaal vrij grote sport die inderdaad weinig kost.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 11:56 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een sport waar je met relatief beperkte inversteringen aansluiting bij de top moet kunnen vinden. het feit dat Ijsland met 300.000 inwoners, en waarschijnlijk niet meer handballers dan Nederland, in de halve finale staat spreekt boekdelen.
Ze hebben het overigens in Nederland wel een keer geprobeerd maar dat werd een fiasco.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 11:56 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een sport waar je met relatief beperkte inversteringen aansluiting bij de top moet kunnen vinden. het feit dat Ijsland met 300.000 inwoners, en waarschijnlijk niet meer handballers dan Nederland, in de halve finale staat spreekt boekdelen.
Bij het dameshandbal is het geprobeerd. Dat is geen groot succes geworden, maar ook niet echt een fiasco. Bij de heren is het dacht ik nog nooit geprobeerd.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 11:59 schreef Ericr het volgende:
[..]
Ze hebben het overigens in Nederland wel een keer geprobeerd maar dat werd een fiasco.
Het Bankrasmodel en nu de waterpolo-sters leert echter dat je met de juiste aanpak zeer ver kan komen. Ook al blijf je natuurlijk wel enig talent nodig hebben.
Volleybal is niet structureel helaas, vraag is of het ooit nog herhaald kan wordenquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 11:59 schreef Ericr het volgende:
[..]
Ze hebben het overigens in Nederland wel een keer geprobeerd maar dat werd een fiasco.
Het Bankrasmodel en nu de waterpolo-sters leert echter dat je met de juiste aanpak zeer ver kan komen. Ook al blijf je natuurlijk wel enig talent nodig hebben.
0 medailles tot nu toequote:Op vrijdag 22 augustus 2008 12:02 schreef kraakschandaal het volgende:
Hoe staat Ijsland ervoor?
Nou ja, fiasco. Ze werden er wel 5e op het WK mee. Alleen wisten ze het niet door te trekken, vanwege stoppende speelsters en andere speelsters die aan het einde van hun carrière nog naar het buitenland wilden.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 11:59 schreef Ericr het volgende:
[..]
De Spelen niet halen terwijl ze als 1 van de speerpuntploegen waren aangewezen is toch wel een fiasco te noemen. Natuurlijk spelen andere omstandigheden mee maar als de OS al niet gehaald worden is er toch wat mis gegaan in de voorbereiding.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 12:34 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nou ja, fiasco. Ze werden er wel 5e op het WK mee. Alleen wisten ze het niet door te trekken, vanwege stoppende speelsters en andere speelsters die aan het einde van hun carrière nog naar het buitenland wilden.
De Limburgse handbalploegen zijn toch bij elkaar gevoegd en krijgen toch een miljoen subsidie van de provincie! Daar moet je wel het een en ander uit kunnen halen. Trouwens dat handbal zo belabberd is in Nederland snap ik niet. In Zuid Limburg heeft ieder gehucht met een paar inwoners wel een handbalteam,maar op tv zie ik het nooit.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 12:00 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Bij het dameshandbal is het geprobeerd. Dat is geen groot succes geworden, maar ook niet echt een fiasco. Bij de heren is het dacht ik nog nooit geprobeerd.
Ze hebben iig net de finale gehaald.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:59 schreef Petertje81 het volgende:
Ook de Franse handballers worden op goud ingeschat.
En ze staan in de handbalfinale. Als ze daar goud pakken, dan hebben ze er wel nog één nodig, want we gaan uit van goud vanmiddag bij de hockeydames natuurlijk (als we dat niet pakken dan worden we langs alle kanten voorbijgestreefd)quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 13:00 schreef Anonymousz het volgende:
frankrijk heeft 5 gouden plakken nog 1 gaan ze ons passeren
Maar daar blijft het in principe ook bij, volgens mij zijn er geen kansen meer op nog meer goud.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 16:23 schreef thedude0 het volgende:
JamaicaGelukkig maar dat hun totaal aantal medailles laag is, nu moeten ze nog 2 gouden medailles krijgen om ons in te halen. Net hebben ze er weer een bij gekregen.
Ik had ooit een meisje in de klas die voor Oranje ging handballen, ze gingen er toen echt 1 a 2 jaar fullltime voor met wat succes? (Ek of zo?) was al wel weer een jaar of 5, 6 geleden , ik denk dat het doel toen Athene was.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 11:58 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Het is een mondiaal vrij grote sport die inderdaad weinig kost.
Met een soort van Bankras-aanpak moet Nederland (in potentie) daarin de top kunnen halen.
1 2 3 4 5 | Jamaica 6 3 1 Frankrijk 5 13 15 Oekraïne 5 4 10 Spanje 4 6 2 |
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |