Dat is ook het mooie aan de gouden medailles van dit jaar: niemand heeft twee gouden medailles gewonnen en ze zijn bovendien behaald in diverse takken van sport. Dat toont de breedte van de Nederlandse topsport aan en dat lijkt me een zeer goede ontwikkeling.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 11:28 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Sydney was inderdaad voor een groot deel te danken aan een supertrio. Dat is echt eens in de zoveel jaar voor een land als Nederland.
Hier ben ik het mee eens.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 11:43 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat is ook het mooie aan de gouden medailles van dit jaar: niemand heeft twee gouden medailles gewonnen en ze zijn bovendien behaald in diverse takken van sport. Dat toont de breedte van de Nederlandse topsport aan en dat lijkt me een zeer goede ontwikkeling.
Wel een watersport en de Nederlandse dames zijn natuurlijk wel jarenlang wereldtop geweest. Madrid 1986 keek ik er al naar en tot en met 1998 won Nederland ieder WK een medaille.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 11:44 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Hier ben ik het mee eens.
Bovendien een gouden doorbraak in een sport die niet tot onze traditionele topsporten behoort: waterpolo.
Dat is inderdaad een sport waar je met relatief beperkte inversteringen aansluiting bij de top moet kunnen vinden. het feit dat Ijsland met 300.000 inwoners, en waarschijnlijk niet meer handballers dan Nederland, in de halve finale staat spreekt boekdelen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 11:49 schreef Ericr het volgende:
handbal
Het is een mondiaal vrij grote sport die inderdaad weinig kost.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 11:56 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een sport waar je met relatief beperkte inversteringen aansluiting bij de top moet kunnen vinden. het feit dat Ijsland met 300.000 inwoners, en waarschijnlijk niet meer handballers dan Nederland, in de halve finale staat spreekt boekdelen.
Ze hebben het overigens in Nederland wel een keer geprobeerd maar dat werd een fiasco.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 11:56 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een sport waar je met relatief beperkte inversteringen aansluiting bij de top moet kunnen vinden. het feit dat Ijsland met 300.000 inwoners, en waarschijnlijk niet meer handballers dan Nederland, in de halve finale staat spreekt boekdelen.
Bij het dameshandbal is het geprobeerd. Dat is geen groot succes geworden, maar ook niet echt een fiasco. Bij de heren is het dacht ik nog nooit geprobeerd.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 11:59 schreef Ericr het volgende:
[..]
Ze hebben het overigens in Nederland wel een keer geprobeerd maar dat werd een fiasco.
Het Bankrasmodel en nu de waterpolo-sters leert echter dat je met de juiste aanpak zeer ver kan komen. Ook al blijf je natuurlijk wel enig talent nodig hebben.
Volleybal is niet structureel helaas, vraag is of het ooit nog herhaald kan wordenquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 11:59 schreef Ericr het volgende:
[..]
Ze hebben het overigens in Nederland wel een keer geprobeerd maar dat werd een fiasco.
Het Bankrasmodel en nu de waterpolo-sters leert echter dat je met de juiste aanpak zeer ver kan komen. Ook al blijf je natuurlijk wel enig talent nodig hebben.
0 medailles tot nu toequote:Op vrijdag 22 augustus 2008 12:02 schreef kraakschandaal het volgende:
Hoe staat Ijsland ervoor?
Nou ja, fiasco. Ze werden er wel 5e op het WK mee. Alleen wisten ze het niet door te trekken, vanwege stoppende speelsters en andere speelsters die aan het einde van hun carrière nog naar het buitenland wilden.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 11:59 schreef Ericr het volgende:
[..]
De Spelen niet halen terwijl ze als 1 van de speerpuntploegen waren aangewezen is toch wel een fiasco te noemen. Natuurlijk spelen andere omstandigheden mee maar als de OS al niet gehaald worden is er toch wat mis gegaan in de voorbereiding.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 12:34 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nou ja, fiasco. Ze werden er wel 5e op het WK mee. Alleen wisten ze het niet door te trekken, vanwege stoppende speelsters en andere speelsters die aan het einde van hun carrière nog naar het buitenland wilden.
De Limburgse handbalploegen zijn toch bij elkaar gevoegd en krijgen toch een miljoen subsidie van de provincie! Daar moet je wel het een en ander uit kunnen halen. Trouwens dat handbal zo belabberd is in Nederland snap ik niet. In Zuid Limburg heeft ieder gehucht met een paar inwoners wel een handbalteam,maar op tv zie ik het nooit.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 12:00 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Bij het dameshandbal is het geprobeerd. Dat is geen groot succes geworden, maar ook niet echt een fiasco. Bij de heren is het dacht ik nog nooit geprobeerd.
Ze hebben iig net de finale gehaald.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:59 schreef Petertje81 het volgende:
Ook de Franse handballers worden op goud ingeschat.
En ze staan in de handbalfinale. Als ze daar goud pakken, dan hebben ze er wel nog één nodig, want we gaan uit van goud vanmiddag bij de hockeydames natuurlijk (als we dat niet pakken dan worden we langs alle kanten voorbijgestreefd)quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 13:00 schreef Anonymousz het volgende:
frankrijk heeft 5 gouden plakken nog 1 gaan ze ons passeren
Maar daar blijft het in principe ook bij, volgens mij zijn er geen kansen meer op nog meer goud.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 16:23 schreef thedude0 het volgende:
JamaicaGelukkig maar dat hun totaal aantal medailles laag is, nu moeten ze nog 2 gouden medailles krijgen om ons in te halen. Net hebben ze er weer een bij gekregen.
Ik had ooit een meisje in de klas die voor Oranje ging handballen, ze gingen er toen echt 1 a 2 jaar fullltime voor met wat succes? (Ek of zo?) was al wel weer een jaar of 5, 6 geleden , ik denk dat het doel toen Athene was.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 11:58 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Het is een mondiaal vrij grote sport die inderdaad weinig kost.
Met een soort van Bankras-aanpak moet Nederland (in potentie) daarin de top kunnen halen.
| 1 2 3 4 5 | Jamaica 6 3 1 Frankrijk 5 13 15 Oekraïne 5 4 10 Spanje 4 6 2 |
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |