1 2 3 4 5 | Oekraïne 5 5 9 Jamaica 5 3 1 Frankrijk 4 12 14 Spanje 4 5 2 |
1 2 3 4 5 | Nederland 7 5 4 Jamaica 7 5 1 Frankrijk 6 13 18 Oekraïne 6 7 10 |
Je bent een statistiek-freak of niet, he?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 17:03 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
Weet ik veel. wat een werk maak je hiervan zeg. Respect voor de inzet hoor, maar ik zou gewoon even afwachten?
1 2 3 4 5 | Nederland 7 5 4 Jamaica 7 5 1 Frankrijk 6 13 18 Spanje 6 7 6 |
Goed punt. Dat zou het voorblijven van de Oekraïne een stuk makkelijker maken.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 18:04 schreef Palmboom313 het volgende:
Mooie voorspelling heb je bij oekraine wel rekening gehouden dat waarschijnlijk het zilver van Blonska nog afgepakt gaat worden?
Idd, met al die tegenvallers is het nog een zeer goede Spelen geworden. Het hadden Droomspelen vergelijkbaar met Sydney kunnen worden achteraf, maar ben hier al tevreden mee!quote:Op donderdag 21 augustus 2008 18:07 schreef TheArt het volgende:
Met zoveel tegenslagen en dan toch zover komen. Petje af, absoluut. NOC*NSF doet de laatste zoveel jaren echt goed werk.
Overigens zijn er nog altijd Nederlanders die kunnen verrassen en dan bedoel ik vooral de BMX-ers morgen.
Vergeet niet dat de 12 gouden medailles toen ook 'maar' door 7 verschillende mensen/teams werden gewonnen. Dat hebben we nu al bijna geevenaard.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 18:31 schreef marcodej het volgende:
[..]
Idd, met al die tegenvallers is het nog een zeer goede Spelen geworden. Het hadden Droomspelen vergelijkbaar met Sydney kunnen worden achteraf, maar ben hier al tevreden mee!
Ja, Italië gaat waarschijnlijk nog een keer of drie goud pakken. Daar gaan we niet boven eindigen.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 18:34 schreef Palmboom313 het volgende:
Heeft italie eigenlijk nog medaille kansen die staan nu op plek 9 met 6 goud 7 zilver en 8 brons. Dus als de dames hockey goud pakken en italie pakt geen goud meer gaan we hun voorbij.
Ja, dat bedacht ik me vanmiddag ook. Wat dat betreft heeft Nederland geluk dat Nederlandse kanshebbers nauwelijks concurrentie hadden van Chinese deelnemers. Bij geen enkel event waar Nederlanders een medaille wonnen was er een sterke chinese sporter/ploeg. Andere landen hebben daar veel meer last van gehad.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 19:51 schreef ItaloDancer het volgende:
In Athene had je 9 gouden medailles nodig voor een top 10-klassering, in Sydney zelfs 11 (in de Spelen daarvoor slechts 6 of 7, maar men is in de loop der tijd natuurlijk meer medailles uit gaan delen).
Er zijn nog veel medailles te verdelen in de laatste dagen, maar er is inderdaad onverwacht toch een kans dat we met 7 gouden medailles in de top 10 komen. Het heeft wellicht geholpen dat China zo veel goud heeft weggekaapt.
Frankrijk valt ook wel wat tegen. wel 30 medailles maar slechts 4 goud. Groot Brittannie doet het wel erg goed met 17 goud.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:20 schreef Denewar het volgende:
China haalt veel weg, maar daarentege heeft Rusland ook wel eens beter gepresteerd!
Dat is inderdaad een gevaarlijk land. Op papier is de hegemonie van Cuba bij het boksen niet meer zo groot als ze ooit was. Als je puur op de voorspellingen op Betfair kijkt winnen ze maar 1 keer goud daar. Ze hebben echter nog 8 man bij de laatste vier in hun klasse. Als ze in de flow komen kunnen ze nog in de buurt komen. Vijf keer goud op acht kansen lijkt me echter veel. Zeker, omdat ze in andere sporten weinig kansen meer hebben. Een keer een favoriet voor een medaille, meen ik, al weet ik niet meer precies waar.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:22 schreef TheArt het volgende:
Ook Cuba mag niet uitgevlakt worden. Die staan nu nog op 2x goud, maar met een aantal gouden medailles bij het boksen en waar dan nog allemaal, kunnen zij ook nog wel eens langszij komen.
Ja.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 17:04 schreef Loofus het volgende:
Goede OP.
zonder dames zijn we nergensquote:Op donderdag 21 augustus 2008 22:55 schreef Marcoss het volgende:
Overigens is het wel belangrijk voor het klassement dat de hockeysters winnen morgen
Nu hopen dat de hockeydames niet van China verliezen morgenquote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:10 schreef Petertje81 het volgende:
[..]
Ja, dat bedacht ik me vanmiddag ook. Wat dat betreft heeft Nederland geluk dat Nederlandse kanshebbers nauwelijks concurrentie hadden van Chinese deelnemers. Bij geen enkel event waar Nederlanders een medaille wonnen was er een sterke chinese sporter/ploeg. Andere landen hebben daar veel meer last van gehad.
Ja, heel wat minder.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:00 schreef robbolo het volgende:
Het valt inderdaad nog wel mee met de gouden medailles. Na verkeerde inschattingen (wil het geen mislukkingen noemen) had ik niet verwacht dat we nog zoveel goud zouden halen.
Helaas hebben we wel een stuk minder medailles dan vorige spelen, toch?
Hockeyfinale komt er aan, en er waren wel wat goede Chinesen bij het judo (maar het waren vooral de Koreanen die ons dwars zaten daar)quote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:10 schreef Petertje81 het volgende:
[..]
Ja, dat bedacht ik me vanmiddag ook. Wat dat betreft heeft Nederland geluk dat Nederlandse kanshebbers nauwelijks concurrentie hadden van Chinese deelnemers. Bij geen enkel event waar Nederlanders een medaille wonnen was er een sterke chinese sporter/ploeg. Andere landen hebben daar veel meer last van gehad.
'quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 07:30 schreef Ericr het volgende:
Het blijft eeuwig zonde dat de 20 Kg Kip Zoetzuur Wokken geen Olympisch onderdeel is.
En de Nederlandse kanshebber die een concurrent van een Chinees voor Goud kon zijn mocht niet meedoen.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:10 schreef Petertje81 het volgende:
[..]
Top 15 is sowieso een fantastische prestatie. We kunnen weer trots zijn op ons landjequote:Op vrijdag 22 augustus 2008 09:24 schreef Plato1980 het volgende:
Ik denk dat het net niet lukt. Ik verwacht dat we op een uitstekende 12e plaats eindigen.
Precies, als je realistisch bent is tussen plaats 10en 15 eindigen voor Nederland gewoon hartstikke goed. Als we dat niveau structureel vasthouden ben ik tevreden.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 09:32 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Top 15 is sowieso een fantastische prestatie. We kunnen weer trots zijn op ons landje.
Ik denk het ook niet.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 09:24 schreef Plato1980 het volgende:
Ik denk dat het net niet lukt. Ik verwacht dat we op een uitstekende 12e plaats eindigen.
Groot-Brittannië en China hebben een grote sprong voorwaarts gemaakt en Rusland en de VS scoren wat minder dan voorgaande edities.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 10:11 schreef werkeend het volgende:
wij hebben dus nu meer goud dan in athene, maar toen stonden we wel top 10 toch? zijn er nu meer landen die gewonnen hebben ipv dat china, america en rusland alles pakken?
In Athene werden we 18e in het medailleklassement, in Sydney 8e, nu eindigen we daar dus tussenin.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 10:11 schreef werkeend het volgende:
wij hebben dus nu meer goud dan in athene, maar toen stonden we wel top 10 toch? zijn er nu meer landen die gewonnen hebben ipv dat china, america en rusland alles pakken?
Athene stonden we 18 (?) of zo...in Sydney stonden we top 10...Mag ook wel met 12 goudquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 10:11 schreef werkeend het volgende:
In 2004 werden we 18e op de medaillespiegel. Ruim buiten de top 10 dus.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 10:11 schreef werkeend het volgende:
Maar toen stonden we met 11 goud nog buiten de top-10. Toen was het te danken aan het totaal onverwachte goud van Dubbeldam en zilver van Voorn dat we de top-10 nog binnenkwamen. Dat zegt ook wel iets over de overmacht van China dit toernooi. Dat de kans aanwezig is dat je met 7 goud nog in de top-10 staat.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 10:16 schreef Norrage het volgende:
[..]
Athene stonden we 18 (?) of zo...in Sydney stonden we top 10...Mag ook wel met 12 goud
Njah, in Athene stonden Zuid-Korea en Groot-Brittannië met 9 goud ook in de top 10. En toen was er geen land echt superoverheersend.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 10:22 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar toen stonden we met 11 goud nog buiten de top-10. Toen was het te danken aan het totaal onverwachte goud van Dubbeldam en zilver van Voorn dat we de top-10 nog binnenkwamen. Dat zegt ook wel iets over de overmacht van China dit toernooi. Dat de kans aanwezig is dat je met 7 goud nog in de top-10 staat.
I'll settle for that.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 10:35 schreef qonmann het volgende:
Structureel top15-20 notering lijkt me goed voor Nederland
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |