Ik dacht dat Van Geel dat had gezegd.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 16:27 schreef GGMM het volgende:
Zonder Huntelaar zijn we niet kansloos hoor, ik zou het alleen triest vinden van Van Basten. Die heeft gezegd dat spelers na een bepaalde datum niet meer weg zouden mogen.
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 16:30 schreef BoNi het volgende:
Was er niet toevallig een delegatie van Real Madrid op het vliegtuig gestapt om via Las Palmas naar Amsterdam te vliegen??
idd de grote (betaalbare) mannen zijn bijna allemaal al vertrokken in de transferperiode.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 16:27 schreef Komakie het volgende:
Of Ajax moet ineens nog met een snelle topaankoop komen, maar ja.... we weten eigenlijk allemaal wel dat dit onmogelijk is...
Helden zouden het zijn!quote:Op woensdag 20 augustus 2008 16:33 schreef HeatWave het volgende:
Blijf erbij dat ze de club wel kunnen opdoeken ook, niet vanwege de transfer van KJH opzich natuurlijk, maar gewoon omdat het een stelletje hypocriete teringhonden zijn daar.
Echt, de hel moet toch losbreken als ze het weer flikken?
Met een contract tot 2010 kan je hem volgend jaar ook nog verkopen toch..quote:Op woensdag 20 augustus 2008 16:34 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
idd de grote (betaalbare) mannen zijn bijna allemaal al vertrokken in de transferperiode.
Je moet idd als club gestoord zijn om nu nog wat te gaan proberen te forceren nadat je de belangrijkste speler verkoopt. Nee dan krijg je het "Sneijder-syndroom" wel beloven op een topaankoop en uit eindelijk een "Perez" achtige speler ervoor neerzetten en je supporters een gratis wedstrijd maar gaan aanbieden als pleister op de wond
Maar wat zou het financieel betekenen voor Ajax als deze deal niet doorgaat en hij niet verlengd?
Dan loopt ie gratis weg neem ik aan en dat kan je je ook niet permiteren als club.
Of zit ik er naast?
Een club als Ajax kan zich niet permitteren om weer geen kampioen te worden en weer geen CL te spelen. Dat is op lange termijn 10 keer schadelijker.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 16:34 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
Maar wat zou het financieel betekenen voor Ajax als deze deal niet doorgaat en hij niet verlengd?
Dan loopt ie gratis weg neem ik aan en dat kan je je ook niet permiteren als club.
Of zit ik er naast?
Ik kom de schaal wel brengen dan, hoef ik me ook niet zo druk meer te maken over voetbal dit jaar....quote:
Maar wel iemand die veel goals scoort en het is gezichtsverlies voor Marco/Ajax, ik bedoel hij maakt hem aanvoerder etc en dan zou hij nog 10 dgn voordat de t-periode sluit weg laten gaan?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 16:40 schreef TC03 het volgende:
Zoveel kwaliteit levert Ajax niet in met een vertrek van Huntelaar. Met Aissati, Cvinatich, Sulejmani en Suárez is er genoeg aanvallende kwaliteit in huis.
Dan maken de andere spelers nu die goals. Hij maakt ze omdat ze weten dat hij ze kan maken.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 16:40 schreef HeatWave het volgende:
Nee, elke prutser maakt 34 goals idd..... mis je niets aan..
tot is toch tot en met 2009?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 16:36 schreef getl0st het volgende:
[..]
Met een contract tot 2010 kan je hem volgend jaar ook nog verkopen toch..
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 16:33 schreef HeatWave het volgende:
Blijf erbij dat ze de club wel kunnen opdoeken ook,
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 16:44 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dan maken de andere spelers nu die goals. Hij maakt ze omdat ze weten dat hij ze kan maken.
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 16:45 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
tot is toch tot en met 2009?
Dus na het volgende seizoen transfervrij?
Dat vroeg ik me af, beetje zoals Van der Vaart bij HSV is weggegaan.
2010 dus.. dan is het een mogelijkheid lijkt mij.. al zal hij dan mss minder waard zijn vanwege het contractquote:"We hebben een paar keer met elkaar om de tafel gezeten", aldus Huntelaar. "We zijn wel iets nader tot elkaar gekomen, maar zijn er nog niet uit. Ik heb nog een contract tot 2010, ik wil het alleen verlengen onder de voorwaarden die ik wil." Huntelaar zou graag een gelimiteerde transfersom in zijn nieuwe contract zien. Hij wil daar verder niet over uitweiden. "Dat is iets tussen Ajax en mij."
quote:Ajacied Gabri houdt conditie op peil bij Barcelona
20/08/2008 16:33
Gabri traint deze week mee met de beloften van Barcelona, waar voormalig collega Luis Enrique de trainer van is. De Spaanse middenvelder van Ajax is in Barcelona omdat zijn vrouw op het punt staat te bevallen. Ajax-coach Marco van Basten heeft Gabri een weekje vrijaf gegeven om bij de geboorte van zijn kind te zijn.
Voor Gabri is de trainingsweek een terugkeer op bekend terrein. De 29-jarige maakte tien jaar geleden ook al deel uit van Barcelona B. In het seizoen 1999/00 brak Gabri door in de hoofdmacht, om in zeven jaar 128 competitieduels en acht goals te maken voor de Blaugranas.
Voor Ajax begint het seizoen op zaterdag 30 augustus met een uitwedstrijd tegen Willem II. Aanstaande maandag keert Gabri terug bij de Amsterdammers.
Ik denk niet dat je al te star moet doen over spelsystemen, maar het gros van die varianten op de klassieke systemen zijn eigenlijk oplossingen zuiver en alleen om bepaalde spelers samen te kunnen laten spelen. Ik ben geen Cruijff-adept, maar die klassieke systemen zijn er vanwege de veldbezetting. 4-3-3 is wel ideaal om de breedte van het veld optimaal te gebruiken en de passafstanden optimaal te houden. Dus wanneer je aanvallend en op balbezit speelt.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 16:18 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Daar heb je inderdaad gelijk in in een 4-3-3 systeem, niet in het 4-2-1-2-1 systeem waar de Vleugelspelers meer ingezakt staan en door de #10 vrij makkelijk in stelling gebracht kunnen worden.
Dan heb je het over de omschakeling, erg belangrijk in het moderne voetbal, maar dat doe je maar een paar keer per wedstrijd. Counteren is leuk, maar wat doe je als PSV in de loopgraven kruipt?quote:Ook dat zag je in het nederlands elftal, dat juist enorm snel counterde en juist de vleugelspelers (lees: Robben) enorm snel uitkonden breken en scoren (zie Robbens goal tegen Frankrijk).
Het is allemaal momentenvoetbal, dus een echte spelmaker kan daar ook niks in. Het is 3 passes achter mekaar en dan weer hard de duels in om dat de bal los is. Om dat te voorkomen heb je veel techniek nodig, overal maar meer in de voorste linies om dat ruimte en tijd daar schaars zijn.quote:Bovendien moet je niet vergeten dat er afgelopen jaar geen moment met een echte spelverdeler is gespeeld (de Jong laat ik buiten beschouwing) en daardoor een erg vreemd spelbeeld is geweest waar weinig samenhang inzat.
Onder omstandigheden en in bepaalde spelsituaties is het goed, maar niet goed genoeg. Zo reeel moet je zijn als het telkens weer fout gaat bij serieuze tegenstand. Als je nou weinig tijd en ruimte krijgt, dus niet tegen de Graafschap, en je moet scoren, en dan weet je een aantal goede kansen uit te spelen dán hebben we het over goed aanvallend voetbal. Maar in die wedstrijden zag ik een aanvallend machteloos Ajax met hier en daar een half kansje.quote:Ik kan mij vinden in jouw verhaal, maar ben het niet eens met het spel dat jij beschrijft, zoals wij dit EK hebben gezien kan het weldegelijk zeer effectief zijn en ook nog eens oogstrelend. Ajax heeft vorig jaar, vooral de 2e seizoenshelft met Sneijder, goed voetbal laten zien.
Wie er scoort maakt natuurlijk niet uit. Traditioneel worden bij Ajax de doelpunten over heel veel spelers verdeeld, althans in de periodes van succes. Dat is eigen aan de spelopvatting.quote:En zoals gezegt is een vervanger van Huntelaar alleen een verbetering als hij en technisch begaafd is en scorend vermogen bezit want tenslotte is dat het doel van een diepe spits en de splijtende pass het doel van Aissati.
zo voelen ze zich in Groningen toch ook ongeveer?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 17:13 schreef Triptamine het volgende:
Sowieso RealRot effe op met je berg geld en probeer niet voor de 2e keer op rij een van de beste spelers net voor het einde van de transferperiode weg te plukken,
Kut-Real
Hoe ze zich in Groningen voelen boeit me geen flikkerquote:Op woensdag 20 augustus 2008 17:23 schreef rubbereend het volgende:
[..]
zo voelen ze zich in Groningen toch ook ongeveer?
jij bent grappig. douglas mag niet weg bij twente, kruk hoeft niet we hebben vermeer. middenveld moet meer zoquote:Op woensdag 20 augustus 2008 17:36 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Een vertrek van Huntelaar voor 25 miljoen euro is eerder de redding voor Ajax dan de (sportieve) ondergang voor komend seizoen.
Met die 25 miljoen kun je toch wel Dembele+Douglas en evt. nog Bradley (voor op de plek van Aissati) en Krul (voor op de plek van Stekelenburg) kopen:
--Sulejmani------------Suarez-
-----------Dembele------------
--Emanuelson--------Aissati--
-------------Gabri---------------
--Vertonghen-----------Silva-
-------Lindgren---Douglas----
---------Stekelenburg---------
Ga jij maar weer naar het psv-topic daar zitten de mensen zonder verstand.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 17:36 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Een vertrek van Huntelaar voor 25 miljoen euro is eerder de redding voor Ajax dan de (sportieve) ondergang voor komend seizoen.
Geloof je het zelf? Een spits die er 33 in legt weg doen en de rest maakt de goals wel even? Kom op zeg.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 16:44 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dan maken de andere spelers nu die goals. Hij maakt ze omdat ze weten dat hij ze kan maken.
Zo voelen wij ons al jaren.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 17:23 schreef rubbereend het volgende:
[..]
zo voelen ze zich in Groningen toch ook ongeveer?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |