abonnement Unibet Coolblue
pi_60977058
Welkom in het Verhuis/Klus/Woon Voorpret en Kriebelstopic.

Het topic waar je je verhuis-, klus- en woonplannen kunt delen met je Mede-Fok!ers!
In de Wiki! van Klussen en Wonen kun je jezelf in de OP van dit topic in de lijst zetten met \'klussers met voorpret\'

Geef even aan in welke stage van het klussen je zit.. Wacht je nog op je hypotheek? Doet de aannemer nog moeilijk? Of zijn alle data al rond?


Eigen topics van klussers met voorpret:

  • de hut van Gurb .
  • Coolguy's Tempel!!!. Bezig met vloer leggen in de keuken en schilderen.
  • Pipo_ gaat samenwonen in Hintham-City!. 27 juni de sleutel van onze Maisonette en dan in 3 weken schilderen, nieuwe vloer en alle meubels er in
  • Rottdog & Berkery's nieuwe stek zijn verhuisd en hebben het meeste kluswerk al achter de rug

    Nog-niet-klussende, eigen-topic-loze FOK!kers met Verhuis/Klus/Woon voorpret en kriebels:

  • tirannetje24 Koopcontract getekend of niet?
  • Diesz: Heeft een bestaand huis gekocht. De overdracht is op 4 februari 2008
  • CarOnline Druk aan het bouwen in Duitsland. Woont momenteel in een tijdelijk huis.
  • leonieke: Winddicht! De werken binnen kunnen eindelijk beginnen! Onze eigen blog
  • Cutie In oktober de koop-aanneemovereenkomst getekend voor een nieuwbouwwoning in Rotterdam. De oplevering is medio 2009.
  • liefkleinmeisjuh Een 2-onder-1-kap huis gekocht. Levering: 1 juli of vroeger. Eigen huis staat te koop.
  • Bleiblei en Stormqueen[/b] hebben hun koopcontract getekend en gaan per 1 oktober naar hun nieuwe huis in Eindhoven. Er komt nog een klustopic, want we gaan flink timmeren!
  • Tumble krijgt 2 juni de sleutels van een 2 onder 1 kap hoekwoning en is van plan een klustopic te openen aannemer gaat nieuwe keuken badkamer douche en stenen vloer met vloerverwarming plaatsen en dat alles in 3 weken.
  • Sonnetje85 gaat samenwonen, 15 juli krijgt ze de sleutel van een hoekhuis. Er komt een klustopic, omdat we van plan zijn best veel te gaan doen.
  • JT_RSD gaat samenwonen. Sleuteloverdracht op 2 juni 2008. (Geplande) kluswerkzaamheden beperkt tot verven, laminaatvloertje en badkamermeubel
  • Seventees Nieuwbouwappartement in de Zaanstreek. Krijgt 11 september de sleutel!
  • Annemiek78 en Martijn77 Tweekapper gekocht per 31-03-2009/ Per 21-07-2008 in tijdelijke woonruimte.
  • SpotlessMind00 Eengezinswoning gekocht per 26-09-2008.
  • Amokjeeh Appartement in Haarlem in aanbouw, per half oktober begint het klussen!
  • Oblivion heeft een lief klein boerderijtje gekocht!
  • PiperMaru heeft waarschijnlijk een huisje gekocht in Eindhoven!
  • k_man woont sinds 1 juli in zijn appartement en wacht op de meubels!
  • motorbloempje kan waarschijnlijk naar een nieuw huurappartementje in Nijmegen!
  • Dromer heeft vorige week al na hoop gedoe en getreuzel van de verkopende kant een mooi volledig gerenoveerd en gemoderniseerd 'herenhuis' van rond 1900 gekocht.
  • rhubarbje heeft 90m2 gekocht. De hoe en wat moet nog even blijken...

    Vorige topic:
    Verhuis / Klus / Woon Voorpret en Kriebels topic Deel 16

    [ Bericht 2% gewijzigd door Oblivion op 20-08-2008 11:58:47 ]
  • Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      woensdag 20 augustus 2008 @ 11:50:11 #2
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_60977092
    nou, die ging snel
    disclaimer
    pi_60977147
    quote:
    Op woensdag 20 augustus 2008 11:44 schreef PiperMaru het volgende:
    Shit, wat moet ik hier nou weer mee

    Vrienden van mij hebben interesse in mijn huis dat te koop staat, ik heb ze van de week een keer laten kijken, gewoon buiten de makelaar om. Nu vragen ze om inzage in het bouwtechnisch rapport. Ik had laten vallen dat ik dat had laten opstellen toen ik het kocht. Maar ja, snij ik mezelf dan niet in de vingers? Ze kunnen het rapport als instrument gebruiken om geld van de prijs af te krijgen. Aan de andere kant als ik geen inzage geef dan denken ze dat ik iets te verbergen heb. Er staan verder ook niet echt wereldschokkende dingen in. Maar toch.

    Of zal ik maar zeggen dat ze het maar met de makelaar moeten regelen verder...

    Note to self: zaken en prive altijd gescheiden houden
    Oei...dat is inderdaad moeilijk...
    Maar ja, als jij dat rapport niet had gehad, hadden ze zelf zo'n ding moeten aanvragen en dan kunnen ze alsnog onderhandelen.
    Enne jij bepaald hoeveel er van af te dingen is... toch?
    Maar dan wel via de makelaar...
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_60977157
    Piper, volgens mij ben je zelfs verplicht de potentiële kopers desgevraagd dat rapport te laten zien. Hoort bij je informatieplicht als verkoper.

    Verder kun je gerust naar de makelaar verwijzen. Waarschijnlijk staat dat zelfs in de voorwaarden van je opdracht aan de makelaar (nvm?): dat je zelf geen activiteiten buiten de makelaar om mag doen, om het huis verkocht te krijgen.
    pi_60977186
    quote:
    Op woensdag 20 augustus 2008 11:50 schreef Stormqueen het volgende:
    nou, die ging snel
    Ja, als jij dan misschien kan rommelen met namen van mensen die in de OP willen komen?
    In de wiki...

    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_60977220
    M'n bed en linnenkast worden morgen afgeleverd. Zin in!

    En de kringloop komt ook morgen langs voor m'n oude bed.

    [ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 20-08-2008 11:55:36 ]
      woensdag 20 augustus 2008 @ 11:55:37 #7
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_60977238
    quote:
    Op woensdag 20 augustus 2008 11:53 schreef Oblivion het volgende:

    [..]

    Ja, als jij dan misschien kan rommelen met namen van mensen die in de OP willen komen?
    In de wiki...

    Vanavond, nu ga ik ff werken
    En als de mensen die er graag in willen zich hier even willen melden maakt dat het een stuk makkelijker
    disclaimer
    pi_60977260
    quote:
    Op woensdag 20 augustus 2008 11:55 schreef Stormqueen het volgende:

    [..]

    Vanavond, nu ga ik ff werken
    En als de mensen die er graag in willen zich hier even willen melden maakt dat het een stuk makkelijker
    Ofcourse!

    Werkse!
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_60977293
    Ik wil wel in de op! Wat moet ik dan zeggen? Want ik weet niks haha ik bedoel geen data of zo
    He said how many sugars do you like in your tea?
    I said forget about the sugar have a spoon full of me,
    [Rhu SC]Deel 1 dus? O+
    Your job is to feed me, do me and die
    pi_60977355
    quote:
    Op woensdag 20 augustus 2008 11:57 schreef rhubarbje het volgende:
    Ik wil wel in de op! Wat moet ik dan zeggen? Want ik weet niks haha ik bedoel geen data of zo


    Kijk eens...
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_60977465
    quote:
    Op woensdag 20 augustus 2008 11:52 schreef k_man het volgende:
    Piper, volgens mij ben je zelfs verplicht de potentiële kopers desgevraagd dat rapport te laten zien. Hoort bij je informatieplicht als verkoper.

    Verder kun je gerust naar de makelaar verwijzen. Waarschijnlijk staat dat zelfs in de voorwaarden van je opdracht aan de makelaar (nvm?): dat je zelf geen activiteiten buiten de makelaar om mag doen, om het huis verkocht te krijgen.
    Het is idd een NVM makelaar. Ik zal de voorwaarden er eens op nakijken.
    pi_60977523
    Is standaard in de voorwaarden van de NVM.

    Over dat rapport: als je het niet laat zien en een koper ontdekt later een gebrek, dat al in dat rapport stond en waarvan jij dus op de hoogte was, heb je een behoorlijk probleem.
    pi_60977547
    Ja, wat k_man zegt is waar.
    Zijn vreselijke valkuilen als je daarin valt.
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_60977665
    quote:
    ARTIKEL 12 – Verplichtingen van de consument
    Het is de consument, behoudens andersluidende afspraken, niet toegestaan buiten de makelaar om overeenkomsten tot stand te brengen, onderhandelingen te voeren, gebruik te maken van soortgelijke diensten van anderen en/of activiteiten te ontplooien, die de makelaar bij het vervullen van zijn bemiddelingsopdracht kunnen belemmeren of zijn activiteiten doorkruisen.
    pi_60977738
    Hey vet! Ik sta er al in!
    He said how many sugars do you like in your tea?
    I said forget about the sugar have a spoon full of me,
    [Rhu SC]Deel 1 dus? O+
    Your job is to feed me, do me and die
    pi_60977817
    Hmm okee, dat is heel duidelijk. Dan ga ik ze snel doorverwijzen naar de makelaar.

    En ik heb geen bezwaar om het rapport te tonen verder; er staat niets wereldschokkends in qua gebreken. Ik vond het alleen een raar idee om een koper iets in handen te geven waarmee hij over de prijs kan onderhandelen.

    Nog steeds geen bericht van vriendinlief. Ze zijn al 3 uur bezig!!!
      woensdag 20 augustus 2008 @ 12:29:23 #17
    36431 bleiblei
    Toogmakker:copyright:
    pi_60978097
    Dat stukje in het contract van de NVM makelaar is puur om te voorkomen dat je een makelaar inschakelt en later weigert em te betalen omdat je het zelf via via verkocht hebt.

    Wat betreft dat bouwkundig ding zou ik me er niet druk om maken. Je zegt zelf dat er niets spannends in staat en geen 1 huis is 100% perfect. Dus tja... En jij bent nog altijd de verkoper dus jij maakt uit hoeveel er afgedongen wordt. Toch?
      woensdag 20 augustus 2008 @ 12:30:36 #18
    36431 bleiblei
    Toogmakker:copyright:
    pi_60978136
    quote:
    Op woensdag 20 augustus 2008 12:18 schreef PiperMaru het volgende:
    Hmm okee, dat is heel duidelijk. Dan ga ik ze snel doorverwijzen naar de makelaar.

    En ik heb geen bezwaar om het rapport te tonen verder; er staat niets wereldschokkends in qua gebreken. Ik vond het alleen een raar idee om een koper iets in handen te geven waarmee hij over de prijs kan onderhandelen.

    Nog steeds geen bericht van vriendinlief. Ze zijn al 3 uur bezig!!!
    Ik wil wel ff voor je er langs lopen?
    Ik moet toch ff in mijn garage zijn voor een adapter .
    pi_60978189
    Hoe meer ik jullie hoor praten hoe meer ik zoiets heb van volgens mij hebben wij 384884 stappen overgeslagen met het kopen haha
    Ik weet niks van bouwkundige rapporten en zo
    We zijn gewoon gaan kijken en binnen een week heeft papa hem gekocht
    Naja ik ga er maar vanuit dat hij over al die dingen na heeft gedacht

    Maar ik dacht echt dat huizen kopen makkelijker was
    Gelukkig kan ik er nu een paar jaar mee wachten
    He said how many sugars do you like in your tea?
    I said forget about the sugar have a spoon full of me,
    [Rhu SC]Deel 1 dus? O+
    Your job is to feed me, do me and die
      woensdag 20 augustus 2008 @ 12:36:17 #20
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_60978295
    quote:
    Op woensdag 20 augustus 2008 12:32 schreef rhubarbje het volgende:
    Hoe meer ik jullie hoor praten hoe meer ik zoiets heb van volgens mij hebben wij 384884 stappen overgeslagen met het kopen haha
    Ik weet niks van bouwkundige rapporten en zo
    We zijn gewoon gaan kijken en binnen een week heeft papa hem gekocht
    Naja ik ga er maar vanuit dat hij over al die dingen na heeft gedacht

    Maar ik dacht echt dat huizen kopen makkelijker was
    Gelukkig kan ik er nu een paar jaar mee wachten
    Bij flats werkt dat ook iets anders
    disclaimer
    pi_60978327
    Het was ook helemaal mijn plan om maar gewoon op n kouwe betonnen vloer te gaan slapen (matrasje dan...)
    en dat dan als "verhuizing" te zien...
    Bijgeloof....praat me dr nie van.... Maar goed...beter t zekere voor t onzekere

    Nu maar hopen dat de sleuteloverdracht iets naar voren geschoven kan worde
    Diligentia - Vis - Celeritas
    pi_60978346
    Ow pfew
    Ik begon echt te denken dat we een enorme miskoop hadden gedaan
    Dat blijkt dat er straks een waterleidingen in zaten of zo
    He said how many sugars do you like in your tea?
    I said forget about the sugar have a spoon full of me,
    [Rhu SC]Deel 1 dus? O+
    Your job is to feed me, do me and die
    pi_60978382
    purelganze zou het niet kunnen tellen als verhuizing als je wat dingen die heel belangrijk voor je zijn mee neemt?
    Zo van nu heb ik toch alle belangrijke spulletjes hier dus is het een thuis?

    Ik weet niet hoor, ben niet thuis in bijgeloof haha
    He said how many sugars do you like in your tea?
    I said forget about the sugar have a spoon full of me,
    [Rhu SC]Deel 1 dus? O+
    Your job is to feed me, do me and die
      woensdag 20 augustus 2008 @ 12:41:19 #24
    36431 bleiblei
    Toogmakker:copyright:
    pi_60978435
    quote:
    Op woensdag 20 augustus 2008 12:38 schreef rhubarbje het volgende:
    Ow pfew
    Ik begon echt te denken dat we een enorme miskoop hadden gedaan
    Dat blijkt dat er straks een waterleidingen in zaten of zo
    Lijkt me wel handig hoor, een waterleiding in je flat .
    Maar bij oudere huizen loop je gewoon wat meer risico betreft staat van het ding dat je koopt.
    Als je een vrij moderne flat of huis koopt hoef je eigenlijk alleen maar te letten op zichtbare zaken als scheuren, staat van verfwerk & kozijnen, gekke dingen die met elektra zijn gedaan en hoe de badkamer en keuken eruit zien. Daar heb je geen bouwtechnische keuring voor nodig .

    Voor de rest zie je hier veel regelwerk qua hypotheken en verdere afhandeling. Daar heb je ook geen last van want dat is ja pa's probleem .
    pi_60978510
    Mijn appartementj is ook oud, uit 19zoveelen50
    Naja dat vind ik best oud maar ik ben zelf dan ook van '85

    En volgens mij zit er geen hypotheek op mijn appartementje omdat ie kei cheap is

    En scheuren heb ik niet gezien dus dat is tof
    Wel moet er opnieuw gestuct... Iemand enig idee hoe lang zoiets duurt trouwens? Want dat is de enige grote klus zeg maar
    He said how many sugars do you like in your tea?
    I said forget about the sugar have a spoon full of me,
    [Rhu SC]Deel 1 dus? O+
    Your job is to feed me, do me and die
    pi_60978534
    Wel fijn dat ik hier allerlei dingen kan komen vragen want zoals jullie wel merken heb ik er echt de ballen verstand van
    He said how many sugars do you like in your tea?
    I said forget about the sugar have a spoon full of me,
    [Rhu SC]Deel 1 dus? O+
    Your job is to feed me, do me and die
      woensdag 20 augustus 2008 @ 12:45:53 #27
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_60978535
    quote:
    Op woensdag 20 augustus 2008 12:45 schreef rhubarbje het volgende:
    Mijn appartementj is ook oud, uit 19zoveelen50
    Naja dat vind ik best oud maar ik ben zelf dan ook van '85

    En volgens mij zit er geen hypotheek op mijn appartementje omdat ie kei cheap is

    En scheuren heb ik niet gezien dus dat is tof
    Wel moet er opnieuw gestuct... Iemand enig idee hoe lang zoiets duurt trouwens? Want dat is de enige grote klus zeg maar
    disclaimer
    pi_60979110
    Kei cheap? 169k was het toch om en nabij? Ik wou dat ik het had zeg...

    Nou, net vriendin aan de foon gehad over de keuring. Niks dramatisch gelukkig. Wel een heleboel kleine dingetjes: traphekjes niet veilig, stucwerk slecht, geen ontluchting in de WC beneden ( ) De berging staat op instorten maar dat wisten we al. De scheuren zullen er niet snel weer in komen als ze gerepareerd zijn. Kans bestaat dat ze terugkomen maar dat kan goed nog 20 jaar of langer duren.

    Dus ik ben eigenlijk toch wel heel erg opgelucht!
      woensdag 20 augustus 2008 @ 13:13:17 #29
    36431 bleiblei
    Toogmakker:copyright:
    pi_60979162
    Misschien heet ze Brenninkmeijer of Heineken van achteren? .
    Dan ist idd. kei cheap.

    Maareh, goed nieuws! Traphekje is niet zo een probleem. Stucwerk evt. wel. Of laten jullie dat gewoon zitten?
    pi_60979210
    Nee we hebben er 144.500 voor betaalt
    He said how many sugars do you like in your tea?
    I said forget about the sugar have a spoon full of me,
    [Rhu SC]Deel 1 dus? O+
    Your job is to feed me, do me and die
    pi_60979215
    De bouwkundige zei dat het stucwerk in het hele huis zo slecht is dat je er niet meer overheen kan schilderen. Het schijnt los te laten (was ons niet opgevallen). Hij had daar geloof ik alles bij elkaar 2000 euro voor ingeschat. Ik weet niet wat we ernee gaan doen. Misschien dat we toch gaan proberen om eroverheen te schilderen, moeten nog even overleggen. Wat we wel en niet aanpakken zal mede afhangen van de opbrengst van mijn appartement.
      woensdag 20 augustus 2008 @ 13:29:20 #32
    36431 bleiblei
    Toogmakker:copyright:
    pi_60979521
    quote:
    Op woensdag 20 augustus 2008 13:15 schreef rhubarbje het volgende:
    Nee we hebben er 144.500 voor betaalt
    Okee, het is niet veel voor zo een grote flat, maar er zijn weinig mensen met anderhalve ton euro in hun kontzak .
    pi_60979568
    Maar je gaat er dus in principe mee akkoord, Piper?

    Hier is het weer anders..het zal ook niet....
    Eigendomsbewijs is meer dan 40 jaar oud, is niet digitaal, moet met de hand gevonden worden en dat kost tijd...
    We gaan dus niet tekenen vanmiddag...

    Op naar volgende week!
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_60979645
    Men, Obli, wat een gedoe allemaal! Maar het komt dus goed met het eigendomsbewijs?

    Ik denk inderdaad wel dat we akkoord gaan. We konden ontbinden bij meer dan 5.000 kosten en het komt nu op bijna het dubbele, maar het zijn allemaal dingen die of kunnen wachten, of niet erg veel geld kosten, of die we gewoon helemaal niet doen. Als ik het zo hoor heeft de bouwkundige heel erg kritisch gekeken (en terecht) maar het zijn geen dingen waar we het op zouden laten afketsen.

    Vanavond nog maar even overleggen. Is alleen allemaal zo lastig als je 100km uit elkaar woont
    pi_60979776
    Ja, dat eigendomsbewijs (kopie) is er wel, moet alleen boven water komen.
    De eigenaresse is het kwijt. En makelaar had daar allang achteraan moeten zitten....

    Toch 10.000 euro? Jeetje, dat is ook niet misselijk.
    maar als je denkt niet gelijk te willen stuken...en dergelijke...
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_60979945
    Dat is inderdaad slecht zeg van die makelaar! Ik moest het eigendomsbewijs meteen overleggen toen ik mijn huis in de verkoop deed.

    En ja 10k klinkt als veel geld. Maar als daar ook trapleuningen bij zitten en traphekjes. Laat die voorlopig maar lekker zitten totdat we ooit aan kinderen beginnen. Voor de ontluchting van de wc is 1500 ingecalculeerd. Nou, dan poepen we wel boven En die brakke schuur met een paar duizend kosten voor reparatie kan ook nog wel even blijven staan. Dan zetten we daar op termijn een mooi tuinhuisje neer...
      woensdag 20 augustus 2008 @ 13:56:52 #37
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_60980256
    Een plee zonder ontluchting valt toch niet onder 'dringend achterstallig onderhoud' lijkt me?
    Is meer iets dat wel handig zou zijn om ooit eens te gaan doen...
    I am just a dreamer, but you are just a dream
      woensdag 20 augustus 2008 @ 13:57:22 #38
    36431 bleiblei
    Toogmakker:copyright:
    pi_60980268
    Das een duur gaatje/ventilator voor 1500 euro .
    Maar wel fijn dat die man zo kritisch gekeken heeft .
    pi_60980521
    Komt helemaal goed dus!
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_60981269
    quote:
    Op woensdag 20 augustus 2008 12:39 schreef rhubarbje het volgende:
    purelganze zou het niet kunnen tellen als verhuizing als je wat dingen die heel belangrijk voor je zijn mee neemt?
    Zo van nu heb ik toch alle belangrijke spulletjes hier dus is het een thuis?
    Ypz ypz....zo ongeveer....
    vraag me niet hoe ze dr bij komen hoor....
    maar wat moet ik dan op de 2e doen daar?
    moet daar slapen, en moet daar wat vreten koken en opkanen...
    (valt me nog mee dat ik daar niet perse moet douche schijten en zeiken enzo...wat waarschijnlijk
    wel gebeurt daar nie van...)
    Diligentia - Vis - Celeritas
    pi_60981363
    Haha als je er zo sceptisch over bent doe het dan gewoon niet
    He said how many sugars do you like in your tea?
    I said forget about the sugar have a spoon full of me,
    [Rhu SC]Deel 1 dus? O+
    Your job is to feed me, do me and die
      woensdag 20 augustus 2008 @ 15:11:00 #42
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_60982396
    quote:
    Op woensdag 20 augustus 2008 14:34 schreef pureleganze het volgende:

    [..]

    Ypz ypz....zo ongeveer....
    vraag me niet hoe ze dr bij komen hoor....
    maar wat moet ik dan op de 2e doen daar?
    moet daar slapen, en moet daar wat vreten koken en opkanen...
    (valt me nog mee dat ik daar niet perse moet douche schijten en zeiken enzo...wat waarschijnlijk
    wel gebeurt daar nie van...)
    Bijgeloof heeft alleen zin als je d'r zelf ook in gelooft natuurlijk, niet omdat andere mensen daarin geloven
    disclaimer
    pi_60982480
    quote:
    Op woensdag 20 augustus 2008 14:34 schreef pureleganze het volgende:

    [..]

    Ypz ypz....zo ongeveer....
    vraag me niet hoe ze dr bij komen hoor....
    maar wat moet ik dan op de 2e doen daar?
    moet daar slapen, en moet daar wat vreten koken en opkanen...
    (valt me nog mee dat ik daar niet perse moet douche schijten en zeiken enzo...wat waarschijnlijk
    wel gebeurt daar nie van...)
    Waarom ben je überhaupt naar iemand gegaan om te vragen wanneer een goede verhuisdag zou zijn?
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_60982805
    quote:
    Op woensdag 20 augustus 2008 12:29 schreef bleiblei het volgende:
    Dat stukje in het contract van de NVM makelaar is puur om te voorkomen dat je een makelaar inschakelt en later weigert em te betalen omdat je het zelf via via verkocht hebt.
    Klopt, maar als je geïnteresseerde kennissen hebt moet je die dus op een gegeven moment wel doorverwijzen naar de makelaar en niet zlef met ze gaan babbelen over een leuke prijs.
    quote:
    Wat betreft dat bouwkundig ding zou ik me er niet druk om maken. Je zegt zelf dat er niets spannends in staat en geen 1 huis is 100% perfect. Dus tja... En jij bent nog altijd de verkoper dus jij maakt uit hoeveel er afgedongen wordt. Toch?
    Als koper zou ik vragen of er al ooit een bouwkundig onderzoek is gedaan en zo ja, eisen dat ik daar inzage in krijg. Dat lijkt me horen bij de onderzoeksplicht van de koper. Aan de andere kant moet de verkoper de potentiele koper inlichten over gebreken en andere relevante info die hem bekend is. Ook - of vooral - als dat informatie is die maakt dat het huis minder waard is.
    pi_60982997
    Nee, van babbelen over een prijs is absoluut geen sprake. Ik ga hem ook maar meteen doorverwijzen naar de makelaar. Het voelt alleen een beetje raar als ik de makelaar straks betaal voor een koper die ik uiteindelijk zelf heb aangebracht.
    pi_60983178
    Tuurlijk, al wil dat niet zeggen dat de makelaar er geen wek aan gehad heeft natuurlijk.
    pi_60991226
    quote:
    Op woensdag 20 augustus 2008 11:47 schreef Oblivion het volgende:

    [..]

    Oei...dat is inderdaad moeilijk...
    Maar ja, als jij dat rapport niet had gehad, hadden ze zelf zo'n ding moeten aanvragen en dan kunnen ze alsnog onderhandelen.
    Enne jij bepaald hoeveel er van af te dingen is... toch?
    Met vrienden moet je niet handelen, maar wandelen, levert alleen maar gezeur op.
    pi_60991301
    Nou ons afbouwgesprek is ook voorbij, alle puntjes op de i kunnen zetten, zonder overdreven veel uit te geven
    pi_61001208
    Afbouwgesprek morpheus? Wat houdt dat precies in?
    pi_61001582
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 08:56 schreef leonieke het volgende:
    Afbouwgesprek morpheus? Wat houdt dat precies in?
    Wat jullie tijdens jullie eigen bouw al bepaald hebben of steeds kunnen wijzigen, is binnen kopen van een projectwoning er een moment waarop alles bekend moet zijn hierna wordt een streep getrokken tot wanneer er voor het laatst een wijziging doorgeven kan worden. Dit in verband met bestellen en plannen maken voor leidingwerk voor de installatiebureau.

    De ruwbouw zoals openslaande tuindeuren, moeten we al doorgeven bij het tekenen bij de makelaar. Tuindeuren, aanbouwen, kozijn wijzingen , dakkapellen.

    Wij hebben gisteren 5 extra stopcontacten doorgegeven, 1 extra stroomgroep voor de wasdroger, 1 extra stroomgroep de nieuwe te laten bouwen kamers op zolder. 2 verwarmingen op zolder. De wasmachine aansluiting wordt 1,5 meter verplaatst meer de hoek in van de zolder. Ventilatiesysteem komt hoger te hangen zodat er een droger onder kan. Schakelaar met 10 meter tuinelectrasnoer. 2 binnendeuren gekozen (4 paneels met matglas met facesgeslepen.)
    pi_61001864
    Dat moet nu ook wel een geruststelling zijn: alles staat vast, alles goed doordacht, geen twijfels meer.

    Hebben jullie dan ook al de vloer moeten bepalen of hebben jullie daar een bepaald budget voor en mogen jullie dit nog binnen een paar maand gaan kiezen?
      donderdag 21 augustus 2008 @ 09:41:02 #52
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_61001885
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 09:40 schreef leonieke het volgende:
    Dat moet nu ook wel een geruststelling zijn: alles staat vast, alles goed doordacht, geen twijfels meer.

    Hebben jullie dan ook al de vloer moeten bepalen of hebben jullie daar een bepaald budget voor en mogen jullie dit nog binnen een paar maand gaan kiezen?
    Volgens mij worden dat soort dingen niet meegeleverd in nieuwbouwwoningen
    disclaimer
    pi_61002561
    Dat heb je dan toch alleen als je casco koopt?
    Kunnen jullie geen volledig afgewerkte huizen kopen (schilderen en terras enzo reken ik niet mee)?
      donderdag 21 augustus 2008 @ 10:21:02 #54
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_61002700
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 10:14 schreef leonieke het volgende:
    Dat heb je dan toch alleen als je casco koopt?
    Kunnen jullie geen volledig afgewerkte huizen kopen (schilderen en terras enzo reken ik niet mee)?
    Jij laat een huis bouwen. Morpheus koopt een huis in een bestaand nieuwbouwproject. Dan zijn de randvoorwaarden iets anders. En een vloertje lijkt me niet iets essentieels. Maar misschien vergis ik me.
    disclaimer
    pi_61002725
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 09:40 schreef leonieke het volgende:
    Dat moet nu ook wel een geruststelling zijn: alles staat vast, alles goed doordacht, geen twijfels meer.
    Twijfels zijn er altijd om dat je op hele korte basis keuzes moet maken, omdat je niet weet wat er mogelijk is en wat zij daar voor plek hebben bedacht.
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 09:40 schreef leonieke het volgende:

    Hebben jullie dan ook al de vloer moeten bepalen of hebben jullie daar een bepaald budget voor en mogen jullie dit nog binnen een paar maand gaan kiezen?
    Vloeren dien je zelf te regelen, net als de wandafwerking, tuin
    Keuken en Badkamer vallen wel onder project en zitten voor sleutel overdracht erin.

    Uiteraard zijn dit dingen waarvoor je iemand kan inhuren, maar zelf regelen gaat net zo snel.
    pi_61002756
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 10:21 schreef Stormqueen het volgende:

    [..]

    Jij laat een huis bouwen. Morpheus koopt een huis in een bestaand nieuwbouwproject. Dan zijn de randvoorwaarden iets anders. En een vloertje lijkt me niet iets essentieels. Maar misschien vergis ik me.
    Ik spreek ook niet over mezelf.
    Mijn zus heeft ook een huis in een bestaand nieuwbouwproject gekocht en toen zij erin trok, zat alles erin.

    In België heb je gewoon de keuze tussen casco of afgewerkt.
    pi_61002775
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 10:22 schreef leonieke het volgende:

    [..]

    Ik spreek ook niet over mezelf.
    Mijn zus heeft ook een huis in een bestaand nieuwbouwproject gekocht en toen zij erin trok, zat alles erin.

    In België heb je gewoon de keuze tussen casco of afgewerkt.
    Alles kan je doen, maar alles heeft zijn prijs. Kan in belgie ook meer gezien de prijzen daar lager liggen.
      donderdag 21 augustus 2008 @ 10:23:48 #58
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_61002784
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 10:22 schreef leonieke het volgende:

    [..]

    Ik spreek ook niet over mezelf.
    Mijn zus heeft ook een huis in een bestaand nieuwbouwproject gekocht en toen zij erin trok, zat alles erin.

    In België heb je gewoon de keuze tussen casco of afgewerkt.
    Naja, hier is het half casco, half afgewerkt de standaard
    disclaimer
    pi_61002831
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 10:21 schreef morpheus_at_work het volgende:

    [..]

    Twijfels zijn er altijd om dat je op hele korte basis keuzes moet maken, omdat je niet weet wat er mogelijk is en wat zij daar voor plek hebben bedacht.
    [..]

    Vloeren dien je zelf te regelen, net als de wandafwerking, tuin
    Keuken en Badkamer vallen wel onder project en zitten voor sleutel overdracht erin.

    Uiteraard zijn dit dingen waarvoor je iemand kan inhuren, maar zelf regelen gaat net zo snel.
    Ja, maar die kleine twijfels hebben wij ook nog steeds hoor. Wij moesten ook op voorhand bepalen waar we schakelaars en stopconctacten wilden bv.
    Wij zijn hierbij ook vertrokken van een voorstel van de elektricien en er dan een paar toegevoegd en verplaatst.

    Staat de keuken dan ook al helemaal vast? En de inrichting van de badkamer?
    pi_61002853
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 10:23 schreef morpheus_at_work het volgende:

    [..]

    Alles kan je doen, maar alles heeft zijn prijs. Kan in belgie ook meer gezien de prijzen daar lager liggen.
    Lager?
    Waarom wordt er dan door Belgen zoveel in Nederland besteld? Jullie zitten toch sowieso al met een lager btw-tarief dacht ik.
      donderdag 21 augustus 2008 @ 10:27:34 #61
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_61002878
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 10:26 schreef leonieke het volgende:

    [..]

    Lager?
    Waarom wordt er dan door Belgen zoveel in Nederland besteld? Jullie zitten toch sowieso al met een lager btw-tarief dacht ik.
    Liggen de uurlonen niet wat lager daar?
    Ik bedoel, qua materiaalkosten maakt het geen fluit uit of je het laat doen of dat je het zelf doet
    disclaimer
    pi_61002967
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 10:27 schreef Stormqueen het volgende:

    [..]

    Liggen de uurlonen niet wat lager daar?
    Ik bedoel, qua materiaalkosten maakt het geen fluit uit of je het laat doen of dat je het zelf doet
    Bwa, dat laatste zou ik toch niet durven beweren. Wij krijgen 33% korting op onze vloeren omdat we ze zelf kopen. Je mag er vanuit gaan dat de vloerder die korting dus ook krijgt, maar ze gewoon niet doorrekent aan zijn klanten. Hetzelfde met onze badkamer eigenlijk. De loodgieter wou persé dat wij in *die* ene winkel onze bestelling gingen plaatsen (was voor ons budget veel te duur)... Je mag drie keer raden waarom hij lastig is omdat we onze spullen in een andere winkel hebben gekocht

    Wat uurlonen betreft, weet ik het niet direct. Op onze offertes vinden we eigenlijk niet vaak uurlonen
    pi_61003072
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 10:25 schreef leonieke het volgende:

    [..]

    Ja, maar die kleine twijfels hebben wij ook nog steeds hoor. Wij moesten ook op voorhand bepalen waar we schakelaars en stopconctacten wilden bv.
    Wij zijn hierbij ook vertrokken van een voorstel van de elektricien en er dan een paar toegevoegd en verplaatst.

    Staat de keuken dan ook al helemaal vast? En de inrichting van de badkamer?
    Wij hebben beneden 3x dubbele stopcontacten toegevoegd
    op de 1ste etage 1 extra , daar waren ze al vrij ruim bedeeld met 3x dubbele stopcontacten per kamer
    op zolder dan 2 extra op aparte groepen.

    De badkamer hebben we zelf uitgezocht en keuken hebben we vanuit project veranderd gezien die oke was, daarop zijn extra wensen toegepast.
      donderdag 21 augustus 2008 @ 10:36:08 #64
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_61003077
    Ik denk zelfs dat die vloerenman nog wel wat meer "korting" krijgt
    Maar aan het eind van het verhaal is het gewoon een kwestie van "wat heb ik er voor over"?
    Er zijn dingen die ik laat doen, omdat ik zelf niet over de skills beschik. Maar een simpel wandje bouwen en alles verven kan ik prima en ga ik dus ook zelf doen. En ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die dat liever uitbesteden en het geld daar wel voor over hebben
    disclaimer
    pi_61003116
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 10:26 schreef leonieke het volgende:

    [..]

    Lager?
    Waarom wordt er dan door Belgen zoveel in Nederland besteld? Jullie zitten toch sowieso al met een lager btw-tarief dacht ik.
    Beide hanteren 19% , op keuken en badkamer zijn wij over het algemeen goedkoper, qua meubels/vloeren en aannemers zijn de belgen vaak goedkoper.
    pi_61003149
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 10:36 schreef Stormqueen het volgende:
    Ik denk zelfs dat die vloerenman nog wel wat meer "korting" krijgt
    Maar aan het eind van het verhaal is het gewoon een kwestie van "wat heb ik er voor over"?
    Er zijn dingen die ik laat doen, omdat ik zelf niet over de skills beschik. Maar een simpel wandje bouwen en alles verven kan ik prima en ga ik dus ook zelf doen. En ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die dat liever uitbesteden en het geld daar wel voor over hebben
    Voor zolder ga ik kiezen voor aannemer en zelf meehelpen en dit ook in de prijs laten mee berekenen.

    Ik wil Ytong wanden die gedeeltelijk onder schuine hoek komen te staan door dak. Vaak hebben die aannemers ook beter gereedschap dan ik zal hebben.
      donderdag 21 augustus 2008 @ 10:40:56 #67
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_61003202
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 10:38 schreef morpheus_at_work het volgende:

    [..]

    Voor zolder ga ik kiezen voor aannemer en zelf meehelpen en dit ook in de prijs laten mee berekenen.

    Ik wil Ytong wanden die gedeeltelijk onder schuine hoek komen te staan door dak. Vaak hebben die aannemers ook beter gereedschap dan ik zal hebben.
    Ik heb gelukkig een fanatieke klus-vader die echt alles wat je maar kan bedenken in huis heeft. En mijn vriend gaat ook hard die kant op Maar wat ik al zei... kan je het zelf of kan je het beter aan een pro overlaten?
    Mijn wandje is niks meer dan een solide kamerscherm waar de garderobekast tegenaan komt te staan. Daar heb je geen aannemer bij nodig
    disclaimer
    pi_61003237
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 10:36 schreef Stormqueen het volgende:
    Ik denk zelfs dat die vloerenman nog wel wat meer "korting" krijgt
    Maar aan het eind van het verhaal is het gewoon een kwestie van "wat heb ik er voor over"?
    Er zijn dingen die ik laat doen, omdat ik zelf niet over de skills beschik. Maar een simpel wandje bouwen en alles verven kan ik prima en ga ik dus ook zelf doen. En ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die dat liever uitbesteden en het geld daar wel voor over hebben
    We hebben mijn schoonvader als aannemer eerst een laten informeren over de kortingen die gegeven worden en het was exact hetzelfde (is handig want ze weten eigenlijk niet dat we het al gevraagd hebben aangezien ik alle mails verstuur en ze dus niets kunnen merken aan de familienamen)

    Wij besteden ongeveer alles uit. Het is heel simpel: we hebben de skills niet en de tijd eigenlijk ook niet. Afbreken hebben we wel zelf gedaan, maar dat maakt niet veel uit of het goed gedaan is of niet En laminaat leggen, zal ook wel nog gaan, maar de rest... ik wil er mijn vingers liever niet aan verbranden
    pi_61003294
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 10:37 schreef morpheus_at_work het volgende:

    [..]

    Beide hanteren 19% , op keuken en badkamer zijn wij over het algemeen goedkoper, qua meubels/vloeren en aannemers zijn de belgen vaak goedkoper.
    Nieuwbouw is in België 21%, als het gaat om verbouwingen bij een huis dat ouders is dan 5 jaar wordt het 6%

    Maar fijn om te horen dat we vaak goedkoper zijn Heel veel Belgen kopen wel via een site elektrotoestellen in Nederland heb ik al vernomen. Maar je gaf ook al zelf aan dat jullie voor keukens meestal goedkoper zijn
      donderdag 21 augustus 2008 @ 10:46:27 #70
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_61003346
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 10:44 schreef leonieke het volgende:

    [..]

    Nieuwbouw is in België 21%, als het gaat om verbouwingen bij een huis dat ouders is dan 5 jaar wordt het 6%

    Maar fijn om te horen dat we vaak goedkoper zijn Heel veel Belgen kopen wel via een site elektrotoestellen in Nederland heb ik al vernomen. Maar je gaf ook al zelf aan dat jullie voor keukens meestal goedkoper zijn
    Ik heb geen idee, maar ik denk dat die opvatting vooral leeft in Nederland omdat je in Bels een villa met veel grond en alles er op en er aan kan kopen voor nog geen half miljoen.
    Dat zal dan weer voornamelijk liggen aan lage grondprijzen, maar het verschil is echt bizar soms als je 30 km over de grens gaat kijken (ik woon zelf vrij dicht bij de grens en heb al behoorlijk wat mensen de overstap zien maken)
    disclaimer
    pi_61003489
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 10:44 schreef leonieke het volgende:

    [..]

    Nieuwbouw is in België 21%, als het gaat om verbouwingen bij een huis dat ouders is dan 5 jaar wordt het 6%

    Maar fijn om te horen dat we vaak goedkoper zijn Heel veel Belgen kopen wel via een site elektrotoestellen in Nederland heb ik al vernomen. Maar je gaf ook al zelf aan dat jullie voor keukens meestal goedkoper zijn
    Wij kennen die 6% ook als het woning ouder is dan 15 jaar, iedergeval nog tot 2010.
    pi_61003533
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 10:46 schreef Stormqueen het volgende:

    [..]

    Ik heb geen idee, maar ik denk dat die opvatting vooral leeft in Nederland omdat je in Bels een villa met veel grond en alles er op en er aan kan kopen voor nog geen half miljoen.
    Dat zal dan weer voornamelijk liggen aan lage grondprijzen, maar het verschil is echt bizar soms als je 30 km over de grens gaat kijken (ik woon zelf vrij dicht bij de grens en heb al behoorlijk wat mensen de overstap zien maken)
    ik betaal nu 700 euro de m2, in belgie is het factor 5-7 goedkoper , maar ook al verschil tussen randstad en het noorden is schrikbarend en niet leuk
    pi_61003564
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 10:46 schreef Stormqueen het volgende:

    [..]

    Ik heb geen idee, maar ik denk dat die opvatting vooral leeft in Nederland omdat je in Bels een villa met veel grond en alles er op en er aan kan kopen voor nog geen half miljoen.
    Dat zal dan weer voornamelijk liggen aan lage grondprijzen, maar het verschil is echt bizar soms als je 30 km over de grens gaat kijken (ik woon zelf vrij dicht bij de grens en heb al behoorlijk wat mensen de overstap zien maken)
    Ja, de prijzen voor huizen zijn echt verschrikkelijk bij jullie. Dat geef ik graag toe. Het systeem van de kredieten is bij jullie denk ik wel anders (moet wel, anders zie ik écht niet in hoe jullie nog huizen kunnen kopen).
    Ik moet wel toegeven dat het in België ook in regio's is. In Limburg kan je echt nog serieuze koopjes doen. De streek waar wij wonen, is dat al heel wat minder, maar we zitten ook dichter bij Brussel (maar dan nog is het hier in België denk ik over het algemeen veel goedkoper).

    Wat de grond betreft, hebben wij geluk gehad omdat het maar deels bouwgrond is. Twee straten verder betalen ze 125 000 euro voor een lapje grond van 5à6 are. In Dadizele (tegen Franse grens bijna) lag een grond te koop van 11 are voor 275000 euro Ik snap niet hoe mensen daar nog een huis kunnen op zetten Maar ah, zoals overal heb je de rijke mensen en de minder rijke
      donderdag 21 augustus 2008 @ 10:58:20 #74
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_61003653
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 10:54 schreef leonieke het volgende:

    [..]

    Ja, de prijzen voor huizen zijn echt verschrikkelijk bij jullie. Dat geef ik graag toe. Het systeem van de kredieten is bij jullie denk ik wel anders (moet wel, anders zie ik écht niet in hoe jullie nog huizen kunnen kopen).
    Ik moet wel toegeven dat het in België ook in regio's is. In Limburg kan je echt nog serieuze koopjes doen. De streek waar wij wonen, is dat al heel wat minder, maar we zitten ook dichter bij Brussel (maar dan nog is het hier in België denk ik over het algemeen veel goedkoper).

    Wat de grond betreft, hebben wij geluk gehad omdat het maar deels bouwgrond is. Twee straten verder betalen ze 125 000 euro voor een lapje grond van 5à6 are. In Dadizele (tegen Franse grens bijna) lag een grond te koop van 11 are voor 275000 euro Ik snap niet hoe mensen daar nog een huis kunnen op zetten Maar ah, zoals overal heb je de rijke mensen en de minder rijke
    Hier dan:
    http://www.funda.nl/WoningAanbod/Koop/Detail/Default.aspx?id=f40d3d54-d8e0-471b-88e6-23dfceaec7cf&objecttype=DetailKoopObject&hbx=1

    En da's nog betrekkelijk goedkoop
    disclaimer
    pi_61003784
    quote:
    Het ligt niet zo ver van een grote stad, zie ik, maar dan nog...
    Ik vraag me echt soms af hoe jullie dat financieel geregeld kunnen krijgen Al zie ik wel staan dat de financiering "slechts" 1003 euro per maand is. Is dat voor het volledige bedrag? Wij betalen namelijk meer af voor de helft van dat bedrag (en hebben een 'schone' rentevoet tov de mensen die nu op zoek gaan naar een krediet).
      donderdag 21 augustus 2008 @ 11:06:57 #76
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_61003841
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 11:04 schreef leonieke het volgende:

    [..]

    Het ligt niet zo ver van een grote stad, zie ik, maar dan nog...
    Ik vraag me echt soms af hoe jullie dat financieel geregeld kunnen krijgen Al zie ik wel staan dat de financiering "slechts" 1003 euro per maand is. Is dat voor het volledige bedrag? Wij betalen namelijk meer af voor de helft van dat bedrag (en hebben een 'schone' rentevoet tov de mensen die nu op zoek gaan naar een krediet).
    Die financiering geldt meestal voor een volledig aflossingsvrije hypotheek met een rentevaste periode van een jaar, na aftrek hypotheekrente.
    Bruto mag je gerust rekenen op 2000 euro per maand, netto rond de 1500 euro als je een hypotheek met aflossing wil.
    En dan nog een huis bouwen natuurlijk

    Laten we stellen dat je voor een normaal huis in de bewoonde wereld 2 modale inkomens nodig hebt om het rond te krijgen
    disclaimer
    pi_61003894
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 11:04 schreef leonieke het volgende:

    [..]

    Het ligt niet zo ver van een grote stad, zie ik, maar dan nog...
    Ik vraag me echt soms af hoe jullie dat financieel geregeld kunnen krijgen Al zie ik wel staan dat de financiering "slechts" 1003 euro per maand is. Is dat voor het volledige bedrag? Wij betalen namelijk meer af voor de helft van dat bedrag (en hebben een 'schone' rentevoet tov de mensen die nu op zoek gaan naar een krediet).
    Dat bedrag neemt nog niet de juiste rentestanden mee

    Hier krijg je als je beetje veel belasting betaalt veel terug van de belasting als je huis qua rente aftrek gebruik.

    op 1000 euro krijgen wij 380 euro terug, dus netto 620
    pi_61003918
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 11:06 schreef Stormqueen het volgende:

    [..]

    Laten we stellen dat je voor een normaal huis in de bewoonde wereld 2 modale inkomens nodig hebt om het rond te krijgen
    Zelfs dat gaat krap worden in de toekomst denk ik , nu is er 1,5 modaal nodig en zal zeker 2 worden.
      donderdag 21 augustus 2008 @ 11:11:08 #79
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_61003933
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 11:10 schreef morpheus_at_work het volgende:

    [..]

    Zelfs dat gaat krap worden in de toekomst denk ik , nu is er 1,5 modaal nodig en zal zeker 2 worden.
    Ja, dat zeg ik
    disclaimer
    pi_61004007
    Ow, oké, ik baseerde me natuurlijk gewoon op de informatie dat ik op de site zag. Had nu wel gedacht dat het nog iets ging schelen, maar zoveel...
    En die belastingen, dat is allemaal heel fijn, maar je moet het natuurlijk wel kunnen voorschieten

    Maar om misschien even te vergelijken. Voor het huis dat wij bouwen (en wij hebben op voorhand heel veel kunnen sparen (grond gekocht met spaargeld en dan nog een serieus bedrag geïnvesteerd)) hebben we ook onze twee inkomens nodig om het te kunnen afbetalen (en we verdienen allebei niet slecht). Is natuurlijk een keuze die je zelf maakt. Wij konden ook kleiner bouwen of langer afbetalen...
    pi_61004014
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 11:11 schreef Stormqueen het volgende:

    [..]

    Ja, dat zeg ik
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    pi_61004076
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 11:14 schreef leonieke het volgende:
    Ow, oké, ik baseerde me natuurlijk gewoon op de informatie dat ik op de site zag. Had nu wel gedacht dat het nog iets ging schelen, maar zoveel...
    En die belastingen, dat is allemaal heel fijn, maar je moet het natuurlijk wel kunnen voorschieten

    Maar om misschien even te vergelijken. Voor het huis dat wij bouwen (en wij hebben op voorhand heel veel kunnen sparen (grond gekocht met spaargeld en dan nog een serieus bedrag geïnvesteerd)) hebben we ook onze twee inkomens nodig om het te kunnen afbetalen (en we verdienen allebei niet slecht). Is natuurlijk een keuze die je zelf maakt. Wij konden ook kleiner bouwen of langer afbetalen...
    Over 30 jaar is je hypotheekbedrag qua reeele waarde nog maar 3/4 zijn waarde, dit met gemiddelde inflatie van 2-2,5%

    je inkomens stijgen als het goed is ieder jaar met 2-3% , kortom je verdient meer en je hypotheek bedrag wat qua rest bedrag overblijft qua verhouding groeit ieder jaar uit elkaar.
    pi_61004134
    Ik heb mijn bed en linnenkast.

    Het bed is wel huge, als ik het nu zie staan. Ik vind het prima hoor, maar het kan allemaal maar net in de kamer. Als het huis ooit weer verkocht wordt zullen de Funda-foto's wel in het topic in K&W komen te staan, met als opmerking dat de slaapkamer helemaal vol met bed staat.

    Ach ja, je kon de maat kiezen en een 180*210 was net zo deur als een 160*200, dus dan toch maar die grote.
    pi_61004369
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 11:20 schreef k_man het volgende:

    Ach ja, je kon de maat kiezen en een 180*210 was net zo deur als een 160*200, dus dan toch maar die grote.
    een bed met nachtkastjes is gewoon breed

    ons bed is inclusief 3x35cm hockers + 180x220 bed 250 breed.
    pi_61004390
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 11:17 schreef morpheus_at_work het volgende:

    [..]

    Over 30 jaar is je hypotheekbedrag qua reeele waarde nog maar 3/4 zijn waarde, dit met gemiddelde inflatie van 2-2,5%

    je inkomens stijgen als het goed is ieder jaar met 2-3% , kortom je verdient meer en je hypotheek bedrag wat qua rest bedrag overblijft qua verhouding groeit ieder jaar uit elkaar.
    Klopt wat je zegt, maar we moeten het ook nu al kunnen betalen hé
    pi_61004414
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 11:32 schreef leonieke het volgende:

    [..]

    Klopt wat je zegt, maar we moeten het ook nu al kunnen betalen hé
    Jaartje iets minder luxe op vakantie
      donderdag 21 augustus 2008 @ 11:34:52 #87
    36431 bleiblei
    Toogmakker:copyright:
    pi_61004454
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 10:40 schreef Stormqueen het volgende:

    [..]

    Ik heb gelukkig een fanatieke klus-vader die echt alles wat je maar kan bedenken in huis heeft. En mijn vriend gaat ook hard die kant op Maar wat ik al zei... kan je het zelf of kan je het beter aan een pro overlaten?
    Mijn wandje is niks meer dan een solide kamerscherm waar de garderobekast tegenaan komt te staan. Daar heb je geen aannemer bij nodig
    Met Ytongblokken klussen is niet bijzonder moeilijk hoor .
    Kan je prima zelf .
      donderdag 21 augustus 2008 @ 11:48:39 #88
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_61004777
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 11:34 schreef bleiblei het volgende:

    [..]

    Met Ytongblokken klussen is niet bijzonder moeilijk hoor .
    Kan je prima zelf .
    Dat zeg ik
    disclaimer
    pi_61005606
    welke dikte ytong heb je nog als je inbouw stopcontacten erin wil stoppen, zie ze niet vaak dikker dan 10cm
      donderdag 21 augustus 2008 @ 12:22:32 #90
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_61005649
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 12:20 schreef morpheus_at_work het volgende:
    welke dikte ytong heb je nog als je inbouw stopcontacten erin wil stoppen, zie ze niet vaak dikker dan 10cm
    In dat geval zou ik een dubbel muurtje maken, dus 2 rijen Ytong, kun je ook de draden makkelijker kwijt. Of je moet met een houten frame + gipsplaat-oplossing gaan werken als je niet te dik wil gaan.
    disclaimer
    pi_61005745
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 12:22 schreef Stormqueen het volgende:

    [..]

    In dat geval zou ik een dubbel muurtje maken, dus 2 rijen Ytong, kun je ook de draden makkelijker kwijt. Of je moet met een houten frame + gipsplaat-oplossing gaan werken als je niet te dik wil gaan.
    hoef geen dikke muren te hebben van 30 cm
      donderdag 21 augustus 2008 @ 12:28:54 #92
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_61005801
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 12:26 schreef morpheus_at_work het volgende:

    [..]

    hoef geen dikke muren te hebben van 30 cm
    Dan kun je beter met een frame werken denk ik. Anders maak je het jezelf alleen maar onnodig moeilijk.
    disclaimer
    pi_61005972
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 12:28 schreef Stormqueen het volgende:

    [..]

    Dan kun je beter met een frame werken denk ik. Anders maak je het jezelf alleen maar onnodig moeilijk.
    Ytong even gebeld, zonder problemen kan je inbouwdozen kwijt in de wand, gaat erg makkelijk volgens hun, kleiner dan 10 wordt niet aangeraden.
      donderdag 21 augustus 2008 @ 12:38:09 #94
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_61006027
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 12:36 schreef morpheus_at_work het volgende:

    [..]

    Ytong even gebeld, zonder problemen kan je inbouwdozen kwijt in de wand, gaat erg makkelijk volgens hun, kleiner dan 10 wordt niet aangeraden.
    Ik zeg ook niet dat het niet past, ik had het over de bedrading. die moet dus ook in dat blok beton komen. En dan moet je sleuven frezen en dicht stucen enzo, terwijl je met een gipswandje alles in de "spouw" kwijt kan
    disclaimer
      donderdag 21 augustus 2008 @ 12:39:03 #95
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_61006045
    Ik ga er tenminste van uit dat je dat wandje wil gebruiken om een ruimte in 2 delen op te delen
    disclaimer
    pi_61008275
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 12:38 schreef Stormqueen het volgende:

    [..]

    Ik zeg ook niet dat het niet past, ik had het over de bedrading. die moet dus ook in dat blok beton komen. En dan moet je sleuven frezen en dicht stucen enzo, terwijl je met een gipswandje alles in de "spouw" kwijt kan
    Gipswanden zijn leuk maar vind ze niets , maar dat is persoonlijke keuze
      donderdag 21 augustus 2008 @ 13:46:40 #97
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_61008334
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 13:44 schreef morpheus_at_work het volgende:

    [..]

    Gipswanden zijn leuk maar vind ze niets , maar dat is persoonlijke keuze
    Net alsof je het verschil ziet als je gestuct hebt
    disclaimer
    pi_61008484
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 12:39 schreef Stormqueen het volgende:
    Ik ga er tenminste van uit dat je dat wandje wil gebruiken om een ruimte in 2 delen op te delen
    in lege ruimte genaamd de zolder van 5,10x 10 komen 2 kamers , er staan alleen de buitenwanden.

    1kamer wordt 3,5x4 en andere wordt 3,5x6 kortom 1 wand van 10 meter en 1 van van 3,5 als scheidingswand
    pi_61008556
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 13:46 schreef Stormqueen het volgende:

    [..]

    Net alsof je het verschil ziet als je gestuct hebt
    kom wel een keer tegen je wandje aanleunen , perongeluk even er tegen aanstoten

    kijken of je dan nog verschil ziet
    pi_61008712
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 11:33 schreef morpheus_at_work het volgende:

    [..]

    Jaartje iets minder luxe op vakantie
    Wij gaan niet op vakantie Al verschillende jaren niet.
      donderdag 21 augustus 2008 @ 13:58:50 #101
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_61009015
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 13:50 schreef morpheus_at_work het volgende:

    [..]

    kom wel een keer tegen je wandje aanleunen , perongeluk even er tegen aanstoten

    kijken of je dan nog verschil ziet
    Die van m'n vader bleven altijd onbeschadigd staan hoor
    disclaimer
    pi_61009539
    Ik wil ook een handige klusvader
    pi_61009572
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 13:58 schreef Stormqueen het volgende:

    [..]

    Die van m'n vader bleven altijd onbeschadigd staan hoor
    Is ook wel zo hoor, als je houten framewerk netjes is neergezet op korte afstand en je plaatst smalle platen erop dan is het beresterk.
    pi_61009587
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 14:09 schreef PiperMaru het volgende:
    Ik wil ook een handige klusvader
    je kan ze huren, genaamd polen, zijn niet heel duur
      donderdag 21 augustus 2008 @ 14:11:54 #105
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_61009604
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 14:11 schreef morpheus_at_work het volgende:

    [..]

    je kan ze huren, genaamd polen, zijn niet heel duur
    disclaimer
    pi_61009721
    Breek me de bek niet open over Polen...
    Zijn lieve mensen, ze kosten inderdaad niet veel, maar dan heb je ook weinig...
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_61009724
    Maar vaders zijn gratis!
    pi_61009746
    Oh behalve de man die altijd mijn moeder helpt, maar dat was in Polen een vakman en hier dus ook,
    Meubelmaker.
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_61009762
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 14:15 schreef PiperMaru het volgende:
    Maar vaders zijn gratis!
    Goed punt.
    De mijne zou alleen maar geld kosten. (twee linkerhanden.. )
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      donderdag 21 augustus 2008 @ 14:16:57 #110
    36431 bleiblei
    Toogmakker:copyright:
    pi_61009773
    Ik ben ook wel blij met mijn klusschoonpa... Denk ik... Praktijk zal uitwijzen namelijk .
    Op klusgebied heb ik iig. meer aan hem dan mijn 2 lefthanded pa.

    Maar goed, die heeft weer andere voordelen .
    pi_61009944
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 14:16 schreef Oblivion het volgende:

    [..]

    Goed punt.
    De mijne zou alleen maar geld kosten. (twee linkerhanden.. )
    De mijne dus ook En ik heb ook twee broers maar die maken alles kapot
      donderdag 21 augustus 2008 @ 14:31:40 #112
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_61010257
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 14:22 schreef PiperMaru het volgende:

    [..]

    De mijne dus ook En ik heb ook twee broers maar die maken alles kapot
    De mijne ook, die mogen meehelpen de keuken slopen
    disclaimer
    pi_61010453
    Mijn pa is handig , schoonvader en moeder laten alles doen (2 linkerhanden), gelukkig is mijn vaderskant bijna allemaal bouwmensen.
    pi_61010554
    Ik moet het overgrote gedeelte toch echt zelf doen.
    Man is aan het werk, vader woont in buitenland. Broers doen het niet...
    Oh en schoonvader? Geen idee waar die zit...

    Maar gaat helemaal goed komen, al duurt het 100 jaar...
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_61010596
    Oh nog een nieuwtje: wij gaan morgen het voorlopig koopcontract tekenen. We zijn ook uitgenodigd om zaterdag naar de straatbbq te komen. Kunnen we vast kennis maken met de buren. Ik weet nog niet of we dat doen, vind het een beetje eng
    pi_61010634
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 14:41 schreef Oblivion het volgende:
    Ik moet het overgrote gedeelte toch echt zelf doen.
    Man is aan het werk, vader woont in buitenland. Broers doen het niet...
    Oh en schoonvader? Geen idee waar die zit...

    Maar gaat helemaal goed komen, al duurt het 100 jaar...
    Gewoon rustig aan doen, belangrijkste is dat je woonkamer zo snelmogelijk klaar is, daar staan de meeste spullen
      donderdag 21 augustus 2008 @ 14:44:59 #117
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_61010707
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 14:42 schreef morpheus_at_work het volgende:

    [..]

    Gewoon rustig aan doen, belangrijkste is dat je woonkamer zo snelmogelijk klaar is, daar staan de meeste spullen
    Bij mij heeft de slaapkamer prio, moet ergens een rustpunt hebben in de klusbende
    disclaimer
    pi_61010713
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 14:41 schreef PiperMaru het volgende:
    Oh nog een nieuwtje: wij gaan morgen het voorlopig koopcontract tekenen. We zijn ook uitgenodigd om zaterdag naar de straatbbq te komen. Kunnen we vast kennis maken met de buren. Ik weet nog niet of we dat doen, vind het een beetje eng
    DOEN! Is leuk!
    Al uitgenodigd worden door de nieuwe buurt...eindeloos toch?
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_61010717
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 14:41 schreef PiperMaru het volgende:
    Oh nog een nieuwtje: wij gaan morgen het voorlopig koopcontract tekenen. We zijn ook uitgenodigd om zaterdag naar de straatbbq te komen. Kunnen we vast kennis maken met de buren. Ik weet nog niet of we dat doen, vind het een beetje eng
    Gewoon doen , is straks je drempel lager om mensen aan te spreken.

    Ik zou het prettig vinden nu al mijn ene straatgenoot te kennen, had voor hem ook prettig geweest.

    Er zijn 20 woningen, 4 ervan zijn verkocht.

    Iedereen heeft openslaande tuindeuren. behalve 1 persoon, die was vergeten met de ruwbouw op te geven dat hij openslaande tuindeuren wilde. Hij zag pas op de defintieve bouwtekeningen wat hij miste. Toen kon hij niets meer wijzigen.
      donderdag 21 augustus 2008 @ 14:46:02 #120
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_61010735
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 14:41 schreef PiperMaru het volgende:
    Oh nog een nieuwtje: wij gaan morgen het voorlopig koopcontract tekenen. We zijn ook uitgenodigd om zaterdag naar de straatbbq te komen. Kunnen we vast kennis maken met de buren. Ik weet nog niet of we dat doen, vind het een beetje eng
    Ah mooi, ze doen aan straat bbq's!

    Ik zou trouwens niet gaan denk ik, duurt nog wel ff voordat je er woont, dus aan kennismaken heb je nog niet zo veel.
    disclaimer
    pi_61010738
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 14:44 schreef Stormqueen het volgende:

    [..]

    Bij mij heeft de slaapkamer prio, moet ergens een rustpunt hebben in de klusbende
    Een bed en een kast ergens heen zetten is kleinere moeite dan , banken kasten tafel etc te moeten schuiven
    pi_61010746
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 14:42 schreef morpheus_at_work het volgende:

    [..]

    Gewoon rustig aan doen, belangrijkste is dat je woonkamer zo snelmogelijk klaar is, daar staan de meeste spullen
    Gelukkig hebben we een goede keuken en badkamer.
    Naast de keuken is een kleine eetkamer, dat is/wordt ons rustpunt.
    En woonkamer plus dak worden inderdaad als eerste gedaan.
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_61010774
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 14:46 schreef Stormqueen het volgende:

    [..]

    Ah mooi, ze doen aan straat bbq's!

    Ik zou trouwens niet gaan denk ik, duurt nog wel ff voordat je er woont, dus aan kennismaken heb je nog niet zo veel.
    Zou zo'n uitnodiging niet durven af te slaan, toont toch aan dat ze je erbij willen betrekken en zo hoor je misschien dingen die handig zijn.
      donderdag 21 augustus 2008 @ 14:47:32 #124
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_61010777
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 14:46 schreef morpheus_at_work het volgende:

    [..]

    Een bed en een kast ergens heen zetten is kleinere moeite dan , banken kasten tafel etc te moeten schuiven
    Nou nee, niet met die zware logge MDF slaapkamermeubels van ons
    Bank duw je zo opzij, eettafel til je zo op, maar een garderobekast van 2 meter breed en 2.36 hoog krijg ik niet zomaar van z'n kant
    disclaimer
    pi_61010832
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 14:47 schreef Stormqueen het volgende:

    [..]

    Nou nee, niet met die zware logge MDF slaapkamermeubels van ons


    Hoe komt ie eigenlijk aan dat bed?
    Zelfgemaakt?

    (Of beter, hoe kom jij ervan af.... )
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      donderdag 21 augustus 2008 @ 14:51:28 #126
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_61010905
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 14:49 schreef Oblivion het volgende:

    [..]



    Hoe komt ie eigenlijk aan dat bed?
    Zelfgemaakt?

    (Of beter, hoe kom jij ervan af.... )
    Achnee, ik zit maar een beetje te zagen mbt dat bed hoor Het is een prima bed, lekker groot, het enige nadeel is dat er een MDF rand op scheenhoogte omheen zit en ik nogal klunzig ben...
    Komt van Goossens, de serie XXL (jaja )
    disclaimer
    pi_61011012
    Ben blij dat ik een boxspring hebt , die is door 1 persoon makkelijk te verhuizen en in elkaar te zetten
    pi_61011017
    kan je beter een boxspringbed hebben, weegt niks
      donderdag 21 augustus 2008 @ 14:56:34 #129
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_61011041
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 14:55 schreef morpheus_at_work het volgende:
    Ben blij dat ik een boxspring hebt , die is door 1 persoon makkelijk te verhuizen en in elkaar te zetten
    Mja, gelukkig verhuizen we niet wekelijks
    disclaimer
      donderdag 21 augustus 2008 @ 14:57:57 #130
    36431 bleiblei
    Toogmakker:copyright:
    pi_61011077
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 14:49 schreef Oblivion het volgende:

    [..]



    Hoe komt ie eigenlijk aan dat bed?
    Zelfgemaakt?

    (Of beter, hoe kom jij ervan af.... )
      donderdag 21 augustus 2008 @ 15:00:09 #131
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_61011128
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 14:57 schreef bleiblei het volgende:

    [..]

    Ja schat, je bed is nu al legendarisch
    disclaimer
    pi_61011155
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 14:56 schreef Stormqueen het volgende:

    [..]

    Mja, gelukkig verhuizen we niet wekelijks
    Anders zouden we wel verhuisbedrijf beginnen (verdient best goed)
    pi_61011175
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 14:57 schreef bleiblei het volgende:

    [..]


    Ook jij maakt foutjes
      donderdag 21 augustus 2008 @ 15:01:51 #134
    36431 bleiblei
    Toogmakker:copyright:
    pi_61011183
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 15:00 schreef Stormqueen het volgende:

    [..]

    Ja schat, je bed is nu al legendarisch
    Mijn bed is mooi. Alleen een ander kleurtje zou wel tof zijn .
      donderdag 21 augustus 2008 @ 15:02:17 #135
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_61011201
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 15:01 schreef morpheus_at_work het volgende:

    [..]

    Anders zouden we wel verhuisbedrijf beginnen (verdient best goed)
    Ik zou binnen 2 weken arbeidsongeschikt zijn vrees ik
    disclaimer
      donderdag 21 augustus 2008 @ 15:02:55 #136
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_61011213
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 15:01 schreef bleiblei het volgende:

    [..]

    Mijn bed is mooi. Alleen een ander kleurtje zou wel tof zijn .
    Jamaar, waffer kleurtje dan?
    Oeh, misschien een patroontje
    disclaimer
    pi_61011229
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 14:57 schreef bleiblei het volgende:

    [..]

    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_61011242
    Ook boxspring hier!
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      donderdag 21 augustus 2008 @ 15:09:34 #139
    36431 bleiblei
    Toogmakker:copyright:
    pi_61011361
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 15:02 schreef Stormqueen het volgende:

    [..]

    Jamaar, waffer kleurtje dan?
    Oeh, misschien een patroontje
    Hoogglans zwart.
    Of een donker grijs tint.
    Of taupe
    Of knalrood .
      donderdag 21 augustus 2008 @ 15:12:38 #140
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_61011425
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 15:09 schreef bleiblei het volgende:

    [..]

    Hoogglans zwart.
    Of een donker grijs tint.
    Of taupe
    Of knalrood .
    Donkergrijs is zinloos en rood valt af
    Taupe is idd wel wat
    disclaimer
    pi_61011726


    En dan die erachter?
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_61011890
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 15:02 schreef Stormqueen het volgende:

    [..]

    Oeh, misschien een patroontje
    Maak het nog lelijker jij stijlbarbaar
      donderdag 21 augustus 2008 @ 15:33:23 #143
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_61011938
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 15:31 schreef morpheus_at_work het volgende:

    [..]

    Maak het nog lelijker jij stijlbarbaar

    Ach, volgens Oblivion moet ik het bed behangen, dus ja

    Nee, mijn voorkeur gaat uit naar "de kleur die het nu heeft". Omdat ik niet geloof dat verven het mooier maakt en ik inmiddels al zo met het zilver in m'n hoofd zit dat ik niet meer aan iets anders wil wennen
    disclaimer
      donderdag 21 augustus 2008 @ 15:34:32 #144
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_61011973
    De kastenplanner van IKEA is suf
    Ontwerp je een tv-meubel MET poten (2 lage brede kasten naast elkaar), zijn er op het plaatje duidelijk 12 poten zichtbaar, en in de prijsberekening neet -ie er maar 4 mee
    disclaimer
    pi_61012059
    Hey, wist niet dat ze ook een kastenplanner hadden.
    Even tjekken hoor!
      donderdag 21 augustus 2008 @ 15:37:53 #146
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_61012149
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 15:31 schreef morpheus_at_work het volgende:

    [..]

    Maak het nog lelijker jij stijlbarbaar
    Kst, met behang kan je dingen veul leuker maken.
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_61012180
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 15:40 schreef Oblivion het volgende:

    [..]

    Kst, met behang kan je dingen veul leuker maken.
    Maar niet met behangetje waarmee jij aan kwam zetten en zeker niet zo zwaar lomp bed
    pi_61012217
    Die kastenplanner is idd stom! Ik kan niet eens kasten aan de muur hangen

    Ik hou wel van de BESTA serie
      donderdag 21 augustus 2008 @ 15:44:09 #150
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_61012237
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 15:43 schreef PiperMaru het volgende:
    Die kastenplanner is idd stom! Ik kan niet eens kasten aan de muur hangen

    Ik hou wel van de BESTA serie
    Mijn tvmeubel design is ook van Besta
    disclaimer
    pi_61012300
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 15:42 schreef morpheus_at_work het volgende:

    [..]

    Maar niet met behangetje waarmee jij aan kwam zetten en zeker niet zo zwaar lomp bed
    Nee trutje dat is voor erachter als het Taupe geverfd zou worden...
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_61012758
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 15:46 schreef Oblivion het volgende:

    [..]

    Nee trutje dat is voor erachter als het Taupe geverfd zou worden...
    oke , maar smaak is nog steeds slecht
      donderdag 21 augustus 2008 @ 16:05:07 #153
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_61012792
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 16:03 schreef morpheus_at_work het volgende:

    [..]

    oke , maar smaak is nog steeds slecht
    Nee nee, jij vindt dat niet mooi
    Niet met feiten gaan strooien die er niet zijn eh
    disclaimer
      donderdag 21 augustus 2008 @ 16:16:04 #154
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_61013169
    Kan iemand me in vredesnaam vertellen waarom er zoveel mensen topics openen om te vragen welke kleur ze hun muur moeten verven?
    Ik word er bijna melig van gewoon
    disclaimer
    pi_61013257
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 16:16 schreef Stormqueen het volgende:
    Kan iemand me in vredesnaam vertellen waarom er zoveel mensen topics openen om te vragen welke kleur ze hun muur moeten verven?
    Ik word er bijna melig van gewoon
    Misschien omdat mensen in het algemeen niet goed kunnen kiezen en daarom niet tot een beslissing kunnen komen?

    Zou kunnen....
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      donderdag 21 augustus 2008 @ 16:21:51 #156
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_61013335
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 16:19 schreef Oblivion het volgende:

    [..]

    Misschien omdat mensen in het algemeen niet goed kunnen kiezen en daarom niet tot een beslissing kunnen komen?

    Zou kunnen....
    Ja maar, in zo'n topic worden dan 57 kleuren genoemd. Helpt dat? En waarom zou je in vredesnaam iets willen kiezen wat een ander, een totale vreemde, mooi vindt? Een mens weet toch wel welke kleuren hij/zij mooi vindt? Of ben ik nou zo raar?
    disclaimer
    pi_61013581
    quote:
    Op woensdag 20 augustus 2008 15:14 schreef Oblivion het volgende:

    [..]

    Waarom ben je überhaupt naar iemand gegaan om te vragen wanneer een goede verhuisdag zou zijn?
    Nou....das familie die t vraagt zeg maar
    ohw ga je verhuizen ??
    Laat mij maar even een paar data uitzoeken dat het best is etc etc etc
    Diligentia - Vis - Celeritas
      donderdag 21 augustus 2008 @ 16:31:39 #158
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_61013620
    Maar geloof je d'r zelf ook in?
    disclaimer
    pi_61013650
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 16:21 schreef Stormqueen het volgende:

    [..]

    Ja maar, in zo'n topic worden dan 57 kleuren genoemd. Helpt dat? En waarom zou je in vredesnaam iets willen kiezen wat een ander, een totale vreemde, mooi vindt? Een mens weet toch wel welke kleuren hij/zij mooi vindt? Of ben ik nou zo raar?
    Zal ik 'm inkoppen?

    Nou ik denk dat er teveel keuzes zijn, waardoor mensen dan gaan twijfelen.
    En niet tot een beslissing kunnen komen.
    Ik denk dan: Als het mij niet bevalt schilder ik het over. Easy...
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_61013680
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 16:30 schreef pureleganze het volgende:

    [..]

    Nou....das familie die t vraagt zeg maar
    ohw ga je verhuizen ??
    Laat mij maar even een paar data uitzoeken dat het best is etc etc etc
    Dat is het moment dat je dit doet:

    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      donderdag 21 augustus 2008 @ 16:38:49 #161
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_61013805
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 16:32 schreef Oblivion het volgende:

    [..]

    Zal ik 'm inkoppen?

    Nou ik denk dat er teveel keuzes zijn, waardoor mensen dan gaan twijfelen.
    En niet tot een beslissing kunnen komen.
    Ik denk dan: Als het mij niet bevalt schilder ik het over. Easy...
    Jah idd. Kijk bij een bankstel kan ik het me nog voorstellen, maar een pot verf
    disclaimer
    pi_61014129
    Ik kan ook niet kiezen welke kleuren ik in mn huis wil
    Idd zoveel keuzes, om gek van te worden. En dan moeten we het ook nog eens allebei mooi vinden...

    Om er nou een topic over te openen gaat wat ver, maar toch...
    pi_61014189
    Ik denk dat die mensen die die topics openen al lang weten welke kleur ze willen en dan wachten en bezwaren op werpen bij alle andere kleuren tot iemand de kleur noemt die ze al wilde en dan roepen ja wat een goed idee!

    Beetje het zelfde als dat ik hier maar blijf twijfelen over mn witte meubels
    Mensen houden van bevestiging
    He said how many sugars do you like in your tea?
    I said forget about the sugar have a spoon full of me,
    [Rhu SC]Deel 1 dus? O+
    Your job is to feed me, do me and die
    pi_61014299
    Nou ik denk wel dat er serieus mensen zijn die echt niet weten wat ze willen. Maar ja, denk ik dan, sla een woonblad open en kies een plaatje uit. Of kies je hele interieur uit de showroom van een meubelwinkel

    Van die showroom interieurs krijg je dan, met alles op elkaar afgestemd en geen enkele persoonlijke noot
      donderdag 21 augustus 2008 @ 17:01:40 #165
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_61014553
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 16:53 schreef PiperMaru het volgende:
    Nou ik denk wel dat er serieus mensen zijn die echt niet weten wat ze willen. Maar ja, denk ik dan, sla een woonblad open en kies een plaatje uit. Of kies je hele interieur uit de showroom van een meubelwinkel

    Van die showroom interieurs krijg je dan, met alles op elkaar afgestemd en geen enkele persoonlijke noot
    Yep, bruine alcantara hoekbank, lage eiken kubusmeubelen (set salontafel+tvmeubel+servieskast+eettafel), bruin leren eetkamerstoelen met hoge rug, grote witte lampenkap boven de eettafel en 3 glazen theelichtjes op tafel
    disclaimer
      donderdag 21 augustus 2008 @ 17:02:03 #166
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_61014564
    En als kleuraccent een groene vaas
    disclaimer
    pi_61015022
    The saga continues...

    Heb ik een document gekregen wat en niet te lezen is en ik moet er maar van uitgaan dat er nergens omheen gebouwd gaat worden...
    Ik word hier horendol van...
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      donderdag 21 augustus 2008 @ 17:21:43 #168
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_61015058
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 17:19 schreef Oblivion het volgende:
    The saga continues...

    Heb ik een document gekregen wat en niet te lezen is en ik moet er maar van uitgaan dat er nergens omheen gebouwd gaat worden...
    Ik word hier horendol van...
    Kun je niet beter een ander huis zoeken?
    disclaimer
    pi_61015234
    Hoezo? Wat zegt het bestemmingsplan dan?
    pi_61015305
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 17:21 schreef Stormqueen het volgende:

    [..]

    Kun je niet beter een ander huis zoeken?


    Ik zit dicht tegen de handdoek in in de ring te gooien...
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 17:29 schreef k_man het volgende:
    Hoezo? Wat zegt het bestemmingsplan dan?
    Hoebedoellie?
    quote:
    Ruilverkavelingen / Landinrichtingsprojecten
    In oorsprong was landinrichting gericht op herinrichting van agrarische gebieden. Thans gaat het echter verder. De functie van een gebied kan veranderen, bijvoorbeeld door aanleg van nieuwe wegen en waterlopen, bedrijventerreinen, woonwijken, wandel- en fietspaden. Er gaan vaak vele jaren voorbij voordat een project is afgerond. In de laatste fase wordt een “plan van toedeling” gemaakt. Dit plan geeft weer hoe het gebied er, qua rechtstoestand, uit gaat zien en wie welke stukken grond krijgt. Een zorgvuldige behandeling m.b.t. de rechten en belangen van de eigenaren en gebruikers van grond in het gebied heeft dan al plaatsgevonden.
    Veelal zijn er honderden percelen en eigenaren betrokken bij een ruilverkaveling. De akte bestaat dan ook uit zeer veel pagina’s. Ook de door u opgevraagde akte betreft een ruilverkavelingakte. Op het eerder verzonden kadastrale bericht(Extra Service) staat wie, op grond van de ruilverkaveling, de eigenaar is geworden van het betrokken perceel en een omschrijving van het perceel.


    Hier moet ik het mee doen...
    En ik heb geen idee wat er nou werkelijk staat.
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_61015383
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 17:32 schreef Oblivion het volgende:
    Hoebedoellie?

    Je ehbt het over bouwplannen in de omgeving. Wat staat daarover dan in het bestemmingsplan?

    Je wilt toch niet zeggen dat je een huis gaat kopen zonder dat je het bestemmingsplan hebt ingezien?
    pi_61015456
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 17:35 schreef k_man het volgende:

    [..]

    Je ehbt het over bouwplannen in de omgeving. Wat staat daarover dan in het bestemmingsplan?

    Je wilt toch niet zeggen dat je een huis gaat kopen zonder dat je het bestemmingsplan hebt ingezien?
    Je bedoeld wat je kan vinden op de gemeente pagina?
    Ja, natuurlijk heb ik dat gechecked.
    En nee zover ik kan zien is er geen gevaar.
    Maar wat staat er hierboven?
    Dat het uiteindelijk wel mag?
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_61015537
    De gemeentepagina?

    Ik weet niet wat er bij jouw gemeente op internet staat. Als het bestemmingsplan daar op staat, prima. Anders moet je naar het stadhuis om het in te zien.

    Hierboven staat niks over bebouwing in de omgeving. Er staat dat het perceel onderdeel is (geweest) van een ruilverkavelingsproces en dat in een ander stuk (dat je kennelijk al eerder hebt gehad) staat wie nu de eigenaar van het perceel is en welke eigenschappen het heeft.

    [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2008 17:41:01 ]
    pi_61015593
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 17:40 schreef k_man het volgende:
    De gemeentepagina?

    Ik weet niet wat er bij jouw gemeente op internet staat. Als het bestemmingsplan daar op staat, prima. Anders moet je naar het stadhuis om het in te zien.

    ja, op de gemeente pagina staan ook bestemmingsplannen en er worden nieuwbouwwijken gebouwd, maar dat is verderop in het dorp.
    quote:
    Hierboven staat niks over bebouwing in de omgeving. Er staat dat het perceel onderdeel is (geweest) van een ruilverkavelingsproces en dat in een ander stuk (dat je kennelijk al eerder hebt gehad) staat wie nu de eigenaar van het perceel is en welke eigenschappen het heeft.
    Ja, en dat is dus niet te lezen...
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_61015661
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 17:42 schreef Oblivion het volgende:
    ja, op de gemeente pagina staan ook bestemmingsplannen en er worden nieuwbouwwijken gebouwd, maar dat is verderop in het dorp.
    Pffff... staat er het bestemmingsplan op van het gebied rondom jouw (toekomstige) huis? Heb je dat gezien?
    quote:
    Ja, en dat is dus niet te lezen...
    Waarom niet? Is het slecht gescand of gekopieerd ofzo? Of snap je niet wat er precies staat?

    [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2008 17:46:49 ]
    pi_61015806
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 17:45 schreef k_man het volgende:

    [..]

    Pffff... staat er het bestemmingsplan op van het gebied rondom jouw (toekomstige) huis? Heb je dat gezien?
    Doe je even lekker normaal en lees eens even.
    Irritant gedoe met je ppfff....
    VERDEROP betekend dus NIET bij ONS huis in de buurt.
    quote:


    Waarom niet? Is het slecht gescand of gekopieerd ofzo? Of snap je niet wat er precies staat?
    Slecht gescand. Niet te lezen.
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_61015999
    Ja sorry hoor. Ik probeer je alleen maar te helpen, omdat je het kennelijk niet zo goed begrijpt. Ik vind het gewoon tameljik merkwaardig dat je kennelijk het bestemmingsplan van de wijk waar je komt te wonen niet hebt bekeken. Dat er in de nabije toekosmt geen bouwplannen bij jou in de buurt zijn, zegt helemaal niets over wat er in het bestemmingsplan staat en over wat er op de langere termijn n de omgeving mogelijk is.

    Als er over tien jaar bijv. opeens een kolossaal bouwwerk tegenover je huis gebouwd gaat worden, of een zwembad, of een moskee, of wat dan ook en je had dit al uit het bestemmingsplan kunnen halen op het moment van aankoop, kun je een planschadeprocedure wel vergeten.

    Ik krijg het idee dat je niet helemaal weet wat een bestemmingsplan eigenlijk precies is?

    [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2008 18:02:12 ]
      donderdag 21 augustus 2008 @ 18:18:24 #178
    36431 bleiblei
    Toogmakker:copyright:
    pi_61016261
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 18:01 schreef k_man het volgende:
    Ja sorry hoor. Ik probeer je alleen maar te helpen, omdat je het kennelijk niet zo goed begrijpt. Ik vind het gewoon tameljik merkwaardig dat je kennelijk het bestemmingsplan van de wijk waar je komt te wonen niet hebt bekeken. Dat er in de nabije toekosmt geen bouwplannen bij jou in de buurt zijn, zegt helemaal niets over wat er in het bestemmingsplan staat en over wat er op de langere termijn n de omgeving mogelijk is.

    Als er over tien jaar bijv. opeens een kolossaal bouwwerk tegenover je huis gebouwd gaat worden, of een zwembad, of een moskee, of wat dan ook en je had dit al uit het bestemmingsplan kunnen halen op het moment van aankoop, kun je een planschadeprocedure wel vergeten.

    Ik krijg het idee dat je niet helemaal weet wat een bestemmingsplan eigenlijk precies is?
    Heb jij wel het bestemmingsplan van jouw wijk bekeken dan?
    Ik zou dat alleen doen als het onduidelijk is wat er gaat gebeuren in de buurt of als er geruchten zijn dat er iets engs gaat gebeuren. Normaliter gaat een bestemmingsplan ook niet verder dan agrarische bestemming, woonbestemming, lichte industrie, etc. en kan je er dus NIET uit halen of er een moskee gaat komen oid..
    Daarnaast is een bestemmingsplan zo veranderlijk als de pest dus kan je het ook niet gebruiken als verzekering wat er in/op/naast of onder je huis gaat gebeuren.

    Oblivion:
    Wat betreft die ruilverkaveling zou je dat eens bij SQ kunnen navragen. Die werkt voor de overheidsinstantie die zich daar mee bezig houdt in het zuiden van NL, maar die weet vast ook wel iemand die je zou kunnen contacteren in het noorden hierover. Als ik het me goed herinner moet je met ruilverkaveling voornamelijk (niet altijd!) denken aan stukken agrarische grond die heringedeeld wordt. Op particulier gebied gebeurd dit vrijwel nooit grootschalig . Wat je ook kan doen is gewoon naar het gemeentehuis van plaats X gaan en daar vragen wie je moet hebben voor vragen over het bestemmingsplan rond adres Y. En vervolgens het die man/vrouw vragen natuurlijk .

    Misschien is de volgende keer handig om een aankopende makelaar in te schakelen? Die kan dat soort gezeik perfect voor je uitzoeken. Scheelt een hoop zorgen .

    [ Bericht 11% gewijzigd door bleiblei op 21-08-2008 18:23:42 ]
    pi_61016423
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 18:01 schreef k_man het volgende:
    Ja sorry hoor. Ik probeer je alleen maar te helpen, omdat je het kennelijk niet zo goed begrijpt. Ik vind het gewoon tameljik merkwaardig dat je kennelijk het bestemmingsplan van de wijk waar je komt te wonen niet hebt bekeken. Dat er in de nabije toekosmt geen bouwplannen bij jou in de buurt zijn, zegt helemaal niets over wat er in het bestemmingsplan staat en over wat er op de langere termijn n de omgeving mogelijk is.

    Als er over tien jaar bijv. opeens een kolossaal bouwwerk tegenover je huis gebouwd gaat worden, of een zwembad, of een moskee, of wat dan ook en je had dit al uit het bestemmingsplan kunnen halen op het moment van aankoop, kun je een planschadeprocedure wel vergeten.

    Ik krijg het idee dat je niet helemaal weet wat een bestemmingsplan eigenlijk precies is?
    Het is geen wijk...het is alleen maar een straat.
    En ik heb wel zover gechecked als ik zelf kon.
    Ga je me nu ook nog eens vertellen dat ik niet weet wat een bestemmingsplan is?




    Bestemmingsplan

    En deze doet het niet http://www.bestemmingsplan.nl/
    http://www.vrom.nl/pagina.html?id=24656
    Etc etc etc...
    Ik zit elke dag met een pc voor mijn snutter, zal ik het niet weten...
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_61016515
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 18:18 schreef bleiblei het volgende:

    [..]

    Heb jij wel het bestemmingsplan van jouw wijk bekeken dan?
    Ik zou dat alleen doen als het onduidelijk is wat er gaat gebeuren in de buurt of als er geruchten zijn dat er iets engs gaat gebeuren. Normaliter gaat een bestemmingsplan ook niet verder dan agrarische bestemming, woonbestemming, lichte industrie, etc. en kan je er dus NIET uit halen of er een moskee gaat komen oid..
    Daarnaast is een bestemmingsplan zo veranderlijk als de pest dus kan je het ook niet gebruiken als verzekering wat er in/op/naast of onder je huis gaat gebeuren.

    Oblivion:
    Wat betreft die ruilverkaveling zou je dat eens bij SQ kunnen navragen. Die werkt voor de overheidsinstantie die zich daar mee bezig houdt in het zuiden van NL, maar die weet vast ook wel iemand die je zou kunnen contacteren in het noorden hierover. Als ik het me goed herinner moet je met ruilverkaveling voornamelijk (niet altijd!) denken aan stukken agrarische grond die heringedeeld wordt. Op particulier gebied gebeurd dit vrijwel nooit grootschalig . Wat je ook kan doen is gewoon naar het gemeentehuis van plaats X gaan en daar vragen wie je moet hebben voor vragen over het bestemmingsplan rond adres Y. En vervolgens het die man/vrouw vragen natuurlijk .

    Misschien is de volgende keer handig om een aankopende makelaar in te schakelen? Die kan dat soort gezeik perfect voor je uitzoeken. Scheelt een hoop zorgen .
    Ja, maar daar zitten we nu te ver in het proces voor.
    Op de gemeente pagina kan je het een en ander vinden.
    Volgens mij is er niks verder aan de hand.
    Maar op een eigendomsakte, waar ik het in den beginnen over had, staat of er recht van overpad is, of er nog meer haken en ogen aan zitten. Etc etc...
    Ook teken ik de voorlopige overdracht met dat ik dat heb ingezien, en dat heb ik nu dus niet, dat baart me zorgen.
    En die is er dus niet. Het enige wat ze kunnen overleggen is dus een oud vot met 1000 namen erop...

    Als jij dat SQ kan vragen, heel graag!
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_61016521
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 18:18 schreef bleiblei het volgende:
    Heb jij wel het bestemmingsplan van jouw wijk bekeken dan?
    Ik zou dat alleen doen als het onduidelijk is wat er gaat gebeuren in de buurt of als er geruchten zijn dat er iets engs gaat gebeuren. Normaliter gaat een bestemmingsplan ook niet verder dan agrarische bestemming, woonbestemming, lichte industrie, etc. en kan je er dus NIET uit halen of er een moskee gaat komen oid..
    Daarnaast is een bestemmingsplan zo veranderlijk als de pest dus kan je het ook niet gebruiken als verzekering wat er in/op/naast of onder je huis gaat gebeuren.
    In mijn omgeving zijn nog diverse terreinen die braak liggen en ik heb inderdaad uitgezocht wat daarmee de plannen zijn.

    Hoe gedetailleerd een bestemmingsplan is verschilt van gemeente tot gemeente, van gebied tot gebied en hangt ook samen met wanneer het is opgesteld. Het kan zo zijn dat er exact in staat wat de bestemming van een perceel is (bijv. 'moskee'), het kan inderdaad ook algemener ('maatschappelijke doeleinden').

    Natuurlijk is een bestemmingsplan aan verandering onderhevig. Waar het om gaat is dat je niet voor verrassingen komt te staan die je had kunnen voorkomen. Als de gemeente opeens besluit dat er naast jouw huis een snelweg aangelegd wordt, kun je daar bezwaar tegen maken en bijv. planschade vergoed krijgen. Als echter blijkt dat op het moment dat je jouw huis kocht al in het bestemmingsplan was vastgelegd dat die weg er zou komen, en je het dus had kunnen weten, kun je die vergoeding wel vergeten.

    Je kunt het overbodig vinden - en dat zal het meestal ook zijn - maar het is een hele simpele actie, dus waarom zou je het niet doen? Je gaat naar het stadhuis en kijkt dat plan even in. Is er niks aan de hand? OK, prima. Is er wel iets aan de hand? Dan ben je erg blij dat je gekeken hebt. Zeker als je je, zoals Oblivion kennelijk, af vraagt of er in de omgeving nou wel of niet gebouwd mag worden. En zo ja, wat er dan gebouwd mag worden.

    [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2008 18:33:08 ]
    pi_61016550
    Ik zie nu ook, dat de verkoopster haar paspoort is verlopen... (Staat op koopcontract... )
    Kijk mij maakt het allemaal niks uit, maar zo meteen krijg ik hier gezeik mee, kan ik het beter voor zijn.
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_61016644
    En dan nog k_man, er heeft kennelijk in het gemeentehuis daar waar ik ga wonen een brand gewoed.
    Bijna alle documenten zijn weg. Ze hebben werkelijk geen enkele vraag kunnen beantwoorden.
    Ik ga dus inderdaad even naar het gemeentehuis as woensdag.
    Maar weet nu al dat ik nul krijg...

    Stelletje horken daar
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_61016671
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 18:26 schreef Oblivion het volgende:
    Het is geen wijk...het is alleen maar een straat.
    En ik heb wel zover gechecked als ik zelf kon.
    Ga je me nu ook nog eens vertellen dat ik niet weet wat een bestemmingsplan is?

    Nee, maar ik vroeg het me wel af. Ben je altijd zo lief tegen mensen die je proberen te helpen?

    Of je het nou een straat noemt, of een wijkje, maakt natuurlijk niet uit. Er moet hoe dan ook een bestemmingsplan van zijn en als je dat niet online kunt vinden, moet je er voor naar het stadhuis. Als je dat nog niet gedaan hebt, heb je het dus ook niet zover als je zelf kan gechecked.

    Zoals bleiblei al zei staat er vaak niks schokkends in zo'n bestemmingsplan, maar wil je het risico lopen dat er wél iets ernstigs in staat? Als je er na de aankoop pas achter komt is het te laat.
      donderdag 21 augustus 2008 @ 18:42:43 #185
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_61016678
    Ik zie ruilverkaveling.

    Ik werk voor landinrichtings-organisatie

    En nu ff bijlezen
    disclaimer
    pi_61016806
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 18:42 schreef k_man het volgende:

    [..]

    Nee, maar ik vroeg het me wel af. Ben je altijd zo lief tegen mensen die je proberen te helpen?

    Ben je altijd zo irritant als je helpt?
    quote:

    Of je het nou een straat noemt, of een wijkje, maakt natuurlijk niet uit. Er moet hoe dan ook een bestemmingsplan van zijn en als je dat niet online kunt vinden, moet je er voor naar het stadhuis. Als je dat nog niet gedaan hebt, heb je het dus ook niet zover als je zelf kan gechecked.

    Zoals bleiblei al zei staat er vaak niks schokkends in zo'n bestemmingsplan, maar wil je het risico lopen dat er wél iets ernstigs in staat? Als je er na de aankoop pas achter komt is het te laat.
    Tja, het staat wel op die site.
    Kan je allemaal digitaal vinden.
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      donderdag 21 augustus 2008 @ 18:51:07 #187
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_61016843
    Ow, mijn broertje gaat het huis uit, hij heeft vanaf morgen een flat met een maat

    okee, de flat staat 200 meter van het ouderlijk huis, maar het is een begin

    Ik ben benieuwd of ze het overleven
    disclaimer
    pi_61018802
    Dat word bakjes diepvries van mama halen gok ik
    He said how many sugars do you like in your tea?
    I said forget about the sugar have a spoon full of me,
    [Rhu SC]Deel 1 dus? O+
    Your job is to feed me, do me and die
      donderdag 21 augustus 2008 @ 20:22:33 #189
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_61018878
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 20:19 schreef rhubarbje het volgende:
    Dat word bakjes diepvries van mama halen gok ik
    Nou dat koken dat gaat nog wel goed. Maar ik denk niet dat hij ooit een wasmachine heeft bediend in z'n leven
    disclaimer
    pi_61018935
    Tja, dat moet iedereen een keer leren hè? Net als strijken en zo...
      donderdag 21 augustus 2008 @ 20:25:33 #191
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_61018965
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 20:24 schreef k_man het volgende:
    Tja, dat moet iedereen een keer leren hè? Net als strijken en zo...
    Ik ben een vrouw en ik kan niet strijken. Ik wil het niet eens kunnen.
    disclaimer
    pi_61019015
    Mn zusje zou ook op kamers gaan Kamer gevonden etc
    Dus eerst eens een berekeningetje maken met mama om te kijken of ze het kon betalen
    Daar schrok ze zich al dood van
    Toen begon ze van: ja in de zomer kom ik elke dag hier om te zonnen in de tuin.... Dan kan ik maar beter blijven eten... En ik heb geen wasmachine dus elke donderdag en dinsdag en zaterdag na mijn sporttraining kom ik hier even de was brengen en die kom ik dan de dag er na wel halen etc etc
    En toen dacht ze het is toch wel duur om dan alsnog elke dag hier rond te hangen

    En ik ben al zo ongeveer mn hele leven op mezelf (naja ik overdrijf maar al 5 jaar) omdat mn zusje en ik niet door een deur kunnen en iemand gewoon weg moest...
    Ik weet zeker dat ze nog jaren blijft als een prinsesje op de erwt want ze kan nog geen ei bakken (nee dat nog net wel, en ze kan rijst koken en pannekoeken bakken maar dat was het dan ook wel)
    He said how many sugars do you like in your tea?
    I said forget about the sugar have a spoon full of me,
    [Rhu SC]Deel 1 dus? O+
    Your job is to feed me, do me and die
    pi_61019031
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 20:25 schreef Stormqueen het volgende:

    [..]

    Ik ben een vrouw en ik kan niet strijken. Ik wil het niet eens kunnen.
    Arme bleiblei...
      donderdag 21 augustus 2008 @ 20:30:40 #194
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_61019112
    Ik ben op kamers gegaan toen ik 21 was, en dat was voornamelijk omdat ik me constant bezwaard voelde om overal van mee te profiteren Mijn broertje heeft daar nooit last van gehad dus die heeft echt als God in Frankrijk geleefd Maar het besef begon onderhand wel te komen dat het tijd werd.
    disclaimer
      donderdag 21 augustus 2008 @ 20:30:54 #195
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_61019123
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 20:27 schreef k_man het volgende:

    [..]

    Arme bleiblei...
    bleiblei kan prima strijken
    disclaimer
    pi_61019143
    Ja, daarom. Die mag dus alles strijken.
      donderdag 21 augustus 2008 @ 20:32:40 #197
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_61019179
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 20:31 schreef k_man het volgende:
    Ja, daarom. Die mag dus alles strijken.
    Nee hoor, die vertikt het ook. Tenzij hij naar een chique gelegenheid moet, dan strijkt ie een overhemd. Lang leve kreukvrije overhemden
    disclaimer
      donderdag 21 augustus 2008 @ 20:43:44 #198
    36431 bleiblei
    Toogmakker:copyright:
    pi_61019504
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 20:32 schreef Stormqueen het volgende:

    [..]

    Nee hoor, die vertikt het ook. Tenzij hij naar een chique gelegenheid moet, dan strijkt ie een overhemd. Lang leve kreukvrije overhemden
    Dat dus .
    Ik strijk maximaal overhemden.
    pi_61019654
    Zijn er hier wellicht nog budgettair gehandicapte klussers die laminaat nodig hebben? klikkerdeklik Rhubarbje misschien? Ik gun het graag aan iemand van de K&W-clan!
      donderdag 21 augustus 2008 @ 20:50:34 #200
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_61019728
    't Zou dus wel wat voor m'n broertje zijn ja, maar Amsterdam is nou niet echt om de hoek
    disclaimer
    pi_61020178
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 20:48 schreef DonJames het volgende:
    Zijn er hier wellicht nog budgettair gehandicapte klussers die laminaat nodig hebben? klikkerdeklik Rhubarbje misschien? Ik gun het graag aan iemand van de K&W-clan!
    Tnx! dat is aardig!

    Maar in mijn mooie appartementje ligt een houten vloer
    Ik moet alleen wat voor op de slaapkamers en daar heb ik altijd liever vloerbedekking (en het gaat dan maar over 20m2 of zo dus dan neem ik gewoon restjes of hoe dat ook heet)
    Toch heel aardig van je!
    He said how many sugars do you like in your tea?
    I said forget about the sugar have a spoon full of me,
    [Rhu SC]Deel 1 dus? O+
    Your job is to feed me, do me and die
    pi_61020447
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 17:19 schreef Oblivion het volgende:
    The saga continues...

    Heb ik een document gekregen wat en niet te lezen is en ik moet er maar van uitgaan dat er nergens omheen gebouwd gaat worden...
    Ik word hier horendol van...
    Je hebt recht op een schoon en leesbaar document, als je het niet normaal kan lezen , weiger je het
    pi_61020463
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 20:50 schreef Stormqueen het volgende:
    't Zou dus wel wat voor m'n broertje zijn ja, maar Amsterdam is nou niet echt om de hoek
    Okee, maar vooralsnog is er niet geboden en kan 'ie het dus voor 1 euro komen ophalen
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 21:05 schreef rhubarbje het volgende:

    [..]

    Tnx! dat is aardig!

    Maar in mijn mooie appartementje ligt een houten vloer
    ...
    Die komt er bij mij ook in plaats van het laminaat
    pi_61020555
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 18:33 schreef Oblivion het volgende:
    Ik zie nu ook, dat de verkoopster haar paspoort is verlopen... (Staat op koopcontract... )
    Kijk mij maakt het allemaal niks uit, maar zo meteen krijg ik hier gezeik mee, kan ik het beter voor zijn.
    Bij passeren van de akte dient ze geldig paspoort laten zien.
    pi_61021833
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 21:17 schreef morpheus_at_work het volgende:

    [..]

    Bij passeren van de akte dient ze geldig paspoort laten zien.
    Ja, dat lijkt me ook wel....
    *weer mailen gaat...
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_61021922
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 21:56 schreef Oblivion het volgende:

    [..]

    Ja, dat lijkt me ook wel....
    *weer mailen gaat...
    Je lijkt mij wel alles moet goed zijn en alles controleren.
    pi_61022159
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 21:58 schreef morpheus_at_work het volgende:

    [..]

    Je lijkt mij wel alles moet goed zijn en alles controleren.
    Weet je wat, ik kan ook niks zeggen, dat ziet ze het wel bij de notaris...
    Is volgens mij de enige manier om iets te leren...
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_61022202
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 22:04 schreef Oblivion het volgende:

    [..]

    Weet je wat, ik kan ook niks zeggen, dat ziet ze het wel bij de notaris...
    Is volgens mij de enige manier om iets te leren...
    Zou terplekke zeggen van doei we gaan, paspoort kun je niet binnen een week krijgen, hier 200 euro rekening voor vrije dag en benzine
    pi_61022481
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 22:05 schreef morpheus_at_work het volgende:

    [..]

    Zou terplekke zeggen van doei we gaan, paspoort kun je niet binnen een week krijgen, hier 200 euro rekening voor vrije dag en benzine
    Nou, ik denk wel dat de notaris er wat gaat zeggen...
    Hij moet het controleren, dan is het niet mijn probleem, maar de hunne...
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_61022758
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 22:13 schreef Oblivion het volgende:

    [..]

    Nou, ik denk wel dat de notaris er wat gaat zeggen...
    Hij moet het controleren, dan is het niet mijn probleem, maar de hunne...
    Bij mij werden er ter plekke nog wijzigen doorgevoerd door dat er wettelijke onjuistheden instonden weggestreept met paraaf
    pi_61023132
    Ik heb het maar gemaild naar haar, ik hoop dat ze zichzelf goed stom voelt...
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_61023164
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 22:30 schreef Oblivion het volgende:
    Ik heb het maar gemaild naar haar, ik hoop dat ze zichzelf goed stom voelt...
    Hoe oud is dat mens, klinkt als of bejaard moet zijn
    pi_61023316
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 22:31 schreef morpheus_at_work het volgende:

    [..]

    Hoe oud is dat mens, klinkt als of bejaard moet zijn
    Euhm, ze heeft het gezegd...
    Jaartje of 55?

    Verder een lief mens hoor, maar deze fouten zijn bar, te bar...
    En zij kan er niks aan doen dat de bewoonster het bewijs kwijt is, maar toch...
    Daar moet je achterheen zitten als makelaar.
    Ze krijgt 1, 75 %, mag ik even????
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_61023460
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 22:35 schreef Oblivion het volgende:

    [..]

    Euhm, ze heeft het gezegd...
    Jaartje of 55?

    Verder een lief mens hoor, maar deze fouten zijn bar, te bar...
    En zij kan er niks aan doen dat de bewoonster het bewijs kwijt is, maar toch...
    Daar moet je achterheen zitten als makelaar.
    Ze krijgt 1, 75 %, mag ik even????
    Ja zou ook makelaar worden met die percentages.
    pi_61023601
    Waarom krijgt ze 1,75%?
    pi_61023666
    Omdat dat haar courtage is???

    Is NIET mijn makelaar he?
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_61023783
    Oh, wacht. De verkopend makelaar.

    Hoe weet je haar courtsge dan? Beetje vreemd om dat aan de kopers te vertellen?
    pi_61023984
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 22:46 schreef k_man het volgende:
    Oh, wacht. De verkopend makelaar.

    Hoe weet je haar courtsge dan? Beetje vreemd om dat aan de kopers te vertellen?
    Omdat ze elke keer vroeg wie ons huis ging verkopen en dat ze wel een makelaar wist voor ons.
    Dus vraagt mijn vriend wat is jullie courtage dan?
    En we kregen antwoord...
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_61025636
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 22:51 schreef Oblivion het volgende:

    [..]

    Omdat ze elke keer vroeg wie ons huis ging verkopen en dat ze wel een makelaar wist voor ons.
    Dus vraagt mijn vriend wat is jullie courtage dan?
    En we kregen antwoord...
    Courtage is onderhandelbaar, zou nooit percentage afspreken gewoon vast bedrag.
    pi_61025788
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 23:41 schreef morpheus_at_work het volgende:

    [..]

    Courtage is onderhandelbaar, zou nooit percentage afspreken gewoon vast bedrag.
    Tja, euhm, wij hebben het toch een stuk goedkoper...
    Wat die andere mensen doen, is niet aan mij.
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_61025998
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 23:46 schreef Oblivion het volgende:

    [..]

    Tja, euhm, wij hebben het toch een stuk goedkoper...
    Wat die andere mensen doen, is niet aan mij.
    Ga het zelf via makelaarsland proberen, zover ik lees te tevreden klanten hier uit de buurt vaste prijs van 890 euro
    pi_61026083
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 23:53 schreef morpheus_at_work het volgende:

    [..]

    Ga het zelf via makelaarsland proberen, zover ik lees te tevreden klanten hier uit de buurt vaste prijs van 890 euro
    Als je die info hebt, zou ik dat maar doen ja....
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      vrijdag 22 augustus 2008 @ 00:29:46 #223
    36431 bleiblei
    Toogmakker:copyright:
    pi_61026963
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 23:53 schreef morpheus_at_work het volgende:

    [..]

    Ga het zelf via makelaarsland proberen, zover ik lees te tevreden klanten hier uit de buurt vaste prijs van 890 euro
    Moet je ook mee uit kijken. Dat soort budgetmakelaars zijn vaak de grootste lamzakken.
    Heb ik wel gezien bij de aankoop van ons huis. Mijn aankopende makelaar doet al het werk en die vent van de verkoopster heeft volgens mij nog niets gedaan. Naja, okee, de 2de bezichtiging is ie mee geweest.
    pi_61031218
    Zo, ik kan eindelijk ook nog eens deftige vorderingen tonen

    De slaapkamerplafonds en -muren zijn af (toch wat betreft het pleisteren). In de gang moet het plafond nog afgewerkt worden. In het toilet boven nog één muur en dan nog de badkamer (werd reeds afgecementeerd). Ik hoop dat ze hier vandaag zullen mee klaar zijn.

    De plakker (stucadoor idd) heeft beloofd om zaterdag en zondag door te werken aan het plafond beneden (maar ja, hij heeft natuurlijk al heel wat beloofd ).

    In de week van 1 september komen ze normaalgezien met de chape en dus MOET de plakker tegen 31 augustus volledig klaar zijn. Hopen dat dit lukt
    pi_61031242
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2008 00:29 schreef bleiblei het volgende:

    [..]

    Moet je ook mee uit kijken. Dat soort budgetmakelaars zijn vaak de grootste lamzakken.
    Heb ik wel gezien bij de aankoop van ons huis. Mijn aankopende makelaar doet al het werk en die vent van de verkoopster heeft volgens mij nog niets gedaan. Naja, okee, de 2de bezichtiging is ie mee geweest.
    Staat erook bij dat ze alleen mensen doorsturen en je de bezichtingen zelf doet, je mag ook niet alles verwachten voor die prijs.
      vrijdag 22 augustus 2008 @ 09:28:26 #226
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_61031246
    goed nieuws, Leonieke

    Ik moet toch eens een cursus Vlaams voor gevorderden gaan volgen ben ik bang
    disclaimer
    pi_61031269
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2008 09:28 schreef Stormqueen het volgende:
    goed nieuws, Leonieke

    Ik moet toch eens een cursus Vlaams voor gevorderden gaan volgen ben ik bang
    Wat is er niet helemaal duidelijk
    pi_61031274
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2008 09:26 schreef leonieke het volgende:
    Zo, ik kan eindelijk ook nog eens deftige vorderingen tonen

    De slaapkamerplafonds en -muren zijn af (toch wat betreft het pleisteren). In de gang moet het plafond nog afgewerkt worden. In het toilet boven nog één muur en dan nog de badkamer (werd reeds afgecementeerd). Ik hoop dat ze hier vandaag zullen mee klaar zijn.

    De plakker (stucadoor idd) heeft beloofd om zaterdag en zondag door te werken aan het plafond beneden (maar ja, hij heeft natuurlijk al heel wat beloofd ).

    In de week van 1 september komen ze normaalgezien met de chape en dus MOET de plakker tegen 31 augustus volledig klaar zijn. Hopen dat dit lukt
    Ziet er al heel erg netjes uit, net werk geleverd

    Wat zijn de plannen na plakken en stucken, schilderen ?
      vrijdag 22 augustus 2008 @ 09:31:46 #229
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_61031303
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2008 09:29 schreef leonieke het volgende:

    [..]

    Wat is er niet helemaal duidelijk
    "het verdiep" bijvoorbeeld. Is dat nou de 1e etage of de kelder?
    disclaimer
    pi_61031321
    Woei, Leonieke!
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_61031357
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2008 09:30 schreef morpheus_at_work het volgende:

    [..]

    Ziet er al heel erg netjes uit, net werk geleverd

    Wat zijn de plannen na plakken en stucken, schilderen ?
    Oh, dat is nog niet voor direct (ik weet zelfs niet of we in 2009 de muren zullen afwerken Ik laat het liever wat langer uitdrogen). Misschien met een soort vliesbehang werken en dan schilderen. Maar daar hebben we eigenlijk nog niet echt over nagedacht.
    Het zal alleszins sober zijn (geen drukke prints in behang (is onze stijl helemaal niet)) Misschien één muur in een ander kleur, maar zelfs dat is nog niet zeker.

    Wat de bouw betreft: chape, vloeren (en faience), cv afwerken, keuken en badkamer, laminaat boven en dan zijn we er ongeveer.
    Als er geld over is na die zaken: binnendeuren, inbouwcassette, garagepoort en deur berging, oprit, tuin aanleggen (in die volgorde dus, maar ik spreek hier over een meerjarenplan, met daartussen ergens het schilderen en het afwerken van de trap).
    pi_61031371
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2008 09:31 schreef Stormqueen het volgende:

    [..]

    "het verdiep" bijvoorbeeld. Is dat nou de 1e etage of de kelder?
    1e etage, 1e verdieping, boven dus
    De kelder zal niet gepleisterd worden
      vrijdag 22 augustus 2008 @ 09:35:20 #233
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_61031377
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2008 09:34 schreef leonieke het volgende:

    [..]

    Oh, dat is nog niet voor direct (ik weet zelfs niet of we in 2009 de muren zullen afwerken Ik laat het liever wat langer uitdrogen). Misschien met een soort vliesbehang werken en dan schilderen. Maar daar hebben we eigenlijk nog niet echt over nagedacht.
    Het zal alleszins sober zijn (geen drukke prints in behang (is onze stijl helemaal niet)) Misschien één muur in een ander kleur, maar zelfs dat is nog niet zeker.

    Wat de bouw betreft: chape, vloeren (en faience), cv afwerken, keuken en badkamer, laminaat boven en dan zijn we er ongeveer.
    Als er geld over is na die zaken: binnendeuren, inbouwcassette, garagepoort en deur berging, oprit, tuin aanleggen (in die volgorde dus, maar ik spreek hier over een meerjarenplan, met daartussen ergens het schilderen en het afwerken van de trap).
    Ik neem aan 2008?

    Maar je hebt nog een hoop te doen zo te zien
    disclaimer
    pi_61031394
    Ga je echt op die mooie strakke muren, vliesbehang doen?
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_61031445
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2008 09:35 schreef Stormqueen het volgende:

    [..]

    Ik neem aan 2008?

    Maar je hebt nog een hoop te doen zo te zien
    Neenee, 2009 Het moet minstens 1 jaar uitdrogen, dus dan zijn we september 2009 en is onze vakantie voorbij. De kans dat het zomer 2010 wordt is reëel.

    Maakt me eigenlijk totaal niet uit of we op geschilderde of bepleisterde muren zitten te kijken. Als we er maar kunnen intrekken
    pi_61031471
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2008 09:36 schreef Oblivion het volgende:
    Ga je echt op die mooie strakke muren, vliesbehang doen?
    Ik weet niet of je er zomaar direct kunt op schilderen
      vrijdag 22 augustus 2008 @ 09:40:03 #237
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_61031480
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2008 09:38 schreef leonieke het volgende:

    [..]

    Neenee, 2009 Het moet minstens 1 jaar uitdrogen, dus dan zijn we september 2009 en is onze vakantie voorbij. De kans dat het zomer 2010 wordt is reëel.

    Maakt me eigenlijk totaal niet uit of we op geschilderde of bepleisterde muren zitten te kijken. Als we er maar kunnen intrekken
    Een JAAR?

    Lang leve bestaande bouw
    disclaimer
      vrijdag 22 augustus 2008 @ 09:40:26 #238
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_61031488
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2008 09:39 schreef leonieke het volgende:

    [..]

    Ik weet niet of je er zomaar direct kunt op schilderen
    Nee, wel als je voorstrijk enzo gebruikt
    disclaimer
    pi_61031490
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2008 09:39 schreef leonieke het volgende:

    [..]

    Ik weet niet of je er zomaar direct kunt op schilderen
    Waarom zou dat niet kunnen?
    Je plafond wordt toch ook wit?
    Gekkerd, daar doe je toch ook geen vliesbehang!
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_61031515
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2008 09:40 schreef Oblivion het volgende:

    [..]

    Waarom zou dat niet kunnen?
    Je plafond wordt toch ook wit?
    Gekkerd, daar doe je toch ook geen vliesbehang!
    Ah ja, met dat plafond heb je natuurlijk ook wel een punt Zie je hoe lang we er al over nagedacht hebben?
    pi_61031534
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2008 09:40 schreef Stormqueen het volgende:

    [..]

    Een JAAR?

    Lang leve bestaande bouw
    Een jaar en sowieso een warm en een koud seizoen. Kunnen de muren zich helemaal "zetten" en heb je minder kans op scheurtjes in jouw schilderwerk.

    Mijn zus heeft bv 3 jaar op gepleisterde muren gekeken. Het kwam er gewoon niet van Toen ze moest bevallen, moest het opeens allemaal heel vlug gaan en moest heel haar huis in orde zijn
      vrijdag 22 augustus 2008 @ 09:44:07 #242
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_61031571
    Jesses
    Ik weet nu in elk geval zeker dat ik nooit van m'n leven een huis laat bouwen
    disclaimer
    pi_61031586
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2008 09:44 schreef Stormqueen het volgende:
    Jesses
    Ik weet nu in elk geval zeker dat ik nooit van m'n leven een huis laat bouwen
    Als je die beslissing laat afhangen van het feit of je direct kunt schilderen of niet is het idd misschien beter van niet te bouwen
      vrijdag 22 augustus 2008 @ 09:46:38 #244
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_61031632
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2008 09:44 schreef leonieke het volgende:

    [..]

    Als je die beslissing laat afhangen van het feit of je direct kunt schilderen of niet is het idd misschien beter van niet te bouwen
    Nee hoor, het was meer de druppel die de emmer deed overlopen

    Magoe, ik heb een zwak voor oude huisjes, dus dan is nieuwbouw sowieso niet m'n keuze
    disclaimer
    pi_61031686
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2008 09:46 schreef Stormqueen het volgende:

    [..]

    Nee hoor, het was meer de druppel die de emmer deed overlopen

    Magoe, ik heb een zwak voor oude huisjes, dus dan is nieuwbouw sowieso niet m'n keuze
    Zeker niet doen dan

    Qua oude huizen heb ik nog steeds een zwak voor een herenhuis, maar ja, dat past niet echt in ons budget
    pi_61031689
    Het lijkt mij wel een erg gaaf proces, nieuwbouw. Alles zelf bepalen/uitzoeken enzo.

    Maarrr ik heb geen geduld en hou ook van oude huizen. Dan liever een oud pand helemaal opknappen. Ben ook altijd verslaafd aan van die programma's waarin ze van een krot een paleis maken Ook aan alle andere klusprogramma's trouwens
    pi_61031731
    Och , ik zou best nieuwbouw willen hebben...
    Maar dan wel weer van oude bouwmaterialen.
    Oud spul in een nieuw jasje.
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      vrijdag 22 augustus 2008 @ 09:54:56 #248
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_61031787
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2008 09:49 schreef PiperMaru het volgende:
    Het lijkt mij wel een erg gaaf proces, nieuwbouw. Alles zelf bepalen/uitzoeken enzo.

    Maarrr ik heb geen geduld en hou ook van oude huizen. Dan liever een oud pand helemaal opknappen. Ben ook altijd verslaafd aan van die programma's waarin ze van een krot een paleis maken Ook aan alle andere klusprogramma's trouwens
    Dat dus. Vooral dat Engelse programma. Dat ze oude waterzuiveringsbedrijven, vuurtorens en textielfabrieken gaan ombouwen tot woonhuis
    disclaimer
    pi_61031812
    Of Homes under the hammer!
    Is ook leuk!
    Lang naar gekeken.
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_61031864
    http://www.vakwerkboerderij.nl/

    Ziet nu hier te lezen....zucht...ik wil zo graag...
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_61031961
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2008 09:54 schreef Stormqueen het volgende:

    [..]

    Dat dus. Vooral dat Engelse programma. Dat ze oude waterzuiveringsbedrijven, vuurtorens en textielfabrieken gaan ombouwen tot woonhuis
    Ja, die ! En dat ze het altijd niet dreigen te redden, of het geld is op, of er zijn tegenvallers. En uiteindelijk wordt het altijd heel mooi
      vrijdag 22 augustus 2008 @ 10:03:49 #252
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_61031979
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2008 09:40 schreef Oblivion het volgende:

    [..]

    Waarom zou dat niet kunnen?
    Je plafond wordt toch ook wit?
    Gekkerd, daar doe je toch ook geen vliesbehang!
    In Duitsland (en andere landen) behangen ze wel degelijk het plafond met van alles en nog wat, hoor.
    (niks voor mij.. ik heb al genoeg moeite met muren )
    I am just a dreamer, but you are just a dream
    pi_61032031
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2008 10:03 schreef Dromer het volgende:

    [..]

    In Duitsland (en andere landen) behangen ze wel degelijk het plafond met van alles en nog wat, hoor.
    (niks voor mij.. ik heb al genoeg moeite met muren )
    Ja, elk land is anders, maar het was een voorbeeldje...
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      vrijdag 22 augustus 2008 @ 10:06:33 #254
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_61032045
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2008 10:03 schreef Dromer het volgende:

    [..]

    In Duitsland (en andere landen) behangen ze wel degelijk het plafond met van alles en nog wat, hoor.
    (niks voor mij.. ik heb al genoeg moeite met muren )
    Ik heb in Praag een keer op een wc gezeten bij iemand thuis waar ze vloerbedekking hadden. Op de wc. Op de vloer en de muren dus. Op de wc.
    disclaimer
    pi_61032070
    Gadverdamme...
    Is ook zo lekker schoon te houden, NOT...
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      vrijdag 22 augustus 2008 @ 10:08:19 #256
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_61032090
    Ach, d'r kwam ook bruin water uit de kraan
    disclaimer
      vrijdag 22 augustus 2008 @ 10:27:50 #257
    36431 bleiblei
    Toogmakker:copyright:
    pi_61032553
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2008 09:28 schreef morpheus_at_work het volgende:

    [..]

    Staat erook bij dat ze alleen mensen doorsturen en je de bezichtingen zelf doet, je mag ook niet alles verwachten voor die prijs.
    Ja juist, zo een makelaar.
    Die doen ook bij de rest zo min mogelijk.
    Omgerekend in uren kan zo iemand 9 uur voor je werken.
    In 9 uur kan je niet een huis fatsoenlijk verkopen. Als er dan iets voorbij komt wat minder smooth verloopt kan je het zelf oplossen. Imho kan je het beste een goeie makelaar zoeken, daar een mooi courtage mee afspreken en het daarbij laten. Die budgetclubs zijn waardeloos. Of naja, het gaat prima als alles probleemloos verloopt en de verkoper tijd over heeft. Maar dan kan je het ook helemaal zelf. Voor dat laatste beetje heb je zo een man ook niet echt nodig.
      vrijdag 22 augustus 2008 @ 10:29:58 #258
    36431 bleiblei
    Toogmakker:copyright:
    pi_61032600
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2008 09:51 schreef Oblivion het volgende:
    Och , ik zou best nieuwbouw willen hebben...
    Maar dan wel weer van oude bouwmaterialen.
    Oud spul in een nieuw jasje.
    Ik vind dat altijd beetje nep omdat die huizen vaak redelijk misplaatst zijn.
    Bij mijn ouders in de straat staan van die gigantische landhuizen in Engelse stijl en dat klopt gewoon niet. Ziet er raar uit tussen andere moderne witte bungalowachtige dingen.
    pi_61032644
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2008 10:29 schreef bleiblei het volgende:

    [..]

    Ik vind dat altijd beetje nep omdat die huizen vaak redelijk misplaatst zijn.
    Bij mijn ouders in de straat staan van die gigantische landhuizen in Engelse stijl en dat klopt gewoon niet. Ziet er raar uit tussen andere moderne witte bungalowachtige dingen.
    Zo zijn er hele villa woonwijken, waar geeneen huis het zelfde is, mits goed neergezet qua stijlen , kan het best mooi zijn
      vrijdag 22 augustus 2008 @ 10:32:18 #260
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_61032650
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2008 10:29 schreef bleiblei het volgende:

    [..]

    Ik vind dat altijd beetje nep omdat die huizen vaak redelijk misplaatst zijn.
    Bij mijn ouders in de straat staan van die gigantische landhuizen in Engelse stijl en dat klopt gewoon niet. Ziet er raar uit tussen andere moderne witte bungalowachtige dingen.
    In België (zal Leonieke ook wel weten) vind je de vreemdste bouwstijlen naast en door elkaar heen.
    Daar mag ook veel meer dan hier. Zo zag ik laatst een huis met een berg griekse of romeinse zuilen gewoon aan een doorgaande weg staan naast een paar 'normale' saaie huizen.
    I am just a dreamer, but you are just a dream
      vrijdag 22 augustus 2008 @ 10:33:35 #261
    36431 bleiblei
    Toogmakker:copyright:
    pi_61032686
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2008 10:31 schreef morpheus_at_work het volgende:

    [..]

    Zo zijn er hele villa woonwijken, waar geeneen huis het zelfde is, mits goed neergezet qua stijlen , kan het best mooi zijn
    Ja juist, maar tot een jaar of 10 geleden hadden ze nog niet echt van die "1 stijl-villawijken" .
    Bij mijn ouders hebben ze zelfs een abstract golfplaten ding met rare kunst in de tuin naast een chic Engels landhuis
    pi_61032797
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2008 10:29 schreef bleiblei het volgende:

    [..]

    Ik vind dat altijd beetje nep omdat die huizen vaak redelijk misplaatst zijn.
    Bij mijn ouders in de straat staan van die gigantische landhuizen in Engelse stijl en dat klopt gewoon niet. Ziet er raar uit tussen andere moderne witte bungalowachtige dingen.
    Het is maar wat je mooi vind.
    Vaak stonden deze huizen er eerder.
    Die url gaat over een huis van 300/400 jaar oud.

    Om ons huis heen staan gelukkig ook alleen maar oude huizen.
    Is wel mooier, ben ik met je eens.
    Maar ja, smaken verschillen. En mensen blijven bouwen.
    Zo zijn we gaan kijken naar een huisje uit 1700 in een plaatsje in Noord holland.
    Uitkijk van het huisje: Een gigantische nieuwe lelijke villa op een heuvel....
    Dood zonde!

    Hier in Baarn staat een gedrocht van een huis, met alu buitenkant, half rond en echt afgrijselijk, naast een gewoon huis...
    Geen gezicht.
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      vrijdag 22 augustus 2008 @ 10:40:11 #263
    36431 bleiblei
    Toogmakker:copyright:
    pi_61032865
    Die huizen die daar staan stonden er niet eerder .
    Die staan er nu max 15 jaar.

    Ik reageerde dan ook op je "nieuw huis met oude bouwmaterialen" .
    pi_61032880
    Toch vind ik een beetje diversiteit qua bouwstijlen in een wijk best leuk. Leuker dan allemaal dezelfde huizen, da's zo'n eenheidsworst.
    pi_61032906
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2008 09:39 schreef leonieke het volgende:

    [..]

    Ik weet niet of je er zomaar direct kunt op schilderen
    Even voorstrijken met voorstrijk dan kan je dag er na schilderen, geen enkel probleem.
    pi_61032935
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2008 10:40 schreef bleiblei het volgende:
    Die huizen die daar staan stonden er niet eerder .
    Die staan er nu max 15 jaar.

    Ik reageerde dan ook op je "nieuw huis met oude bouwmaterialen" .
    Ah, okay, maar ik zou dan ook "vrij" willen wonen....
    In the middle of nowhere...
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_61032977
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2008 10:40 schreef PiperMaru het volgende:
    Toch vind ik een beetje diversiteit qua bouwstijlen in een wijk best leuk. Leuker dan allemaal dezelfde huizen, da's zo'n eenheidsworst.
    Jawel, maar wat je ook wel eens ziet dat er verschillende 30'er jaren huizen staan in rijtjes en dan opeens zo'n blok beton ertussen....

    Lelijk... Doe dan iets van in de richting van die stijl.
    Tegenwoordig doen ze dat wel weer! gelukkig!
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_61032991
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2008 10:40 schreef PiperMaru het volgende:
    Toch vind ik een beetje diversiteit qua bouwstijlen in een wijk best leuk. Leuker dan allemaal dezelfde huizen, da's zo'n eenheidsworst.
    Bij mijn nieuwe wijk hebben ze dat wel geprobeerd, maar als je luchtfoto ziet , dan zie je duidelijk de lijnen van verschillen.
    pi_61033961
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2008 10:44 schreef Oblivion het volgende:

    [..]

    Jawel, maar wat je ook wel eens ziet dat er verschillende 30'er jaren huizen staan in rijtjes en dan opeens zo'n blok beton ertussen....

    Lelijk... Doe dan iets van in de richting van die stijl.
    Tegenwoordig doen ze dat wel weer! gelukkig!
    Kitsch.
    pi_61034666
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2008 10:32 schreef Dromer het volgende:

    [..]

    In België (zal Leonieke ook wel weten) vind je de vreemdste bouwstijlen naast en door elkaar heen.
    Daar mag ook veel meer dan hier. Zo zag ik laatst een huis met een berg griekse of romeinse zuilen gewoon aan een doorgaande weg staan naast een paar 'normale' saaie huizen.
    Klopt helemaal. Al doen ze vaak ook gewoon heel erg onnozel. Zo hadden wij een bouwgrond op het oog, maar de kamers moesten onder dak. Gaan we toch even zien in de straat, blijkt dat alle (maar dan echt alle) huizen rond die bouwgrond (voor, naast en achter) een volwaardig verdiep hadden.

    Ik vind het soms wel jammer dat er zoveel mag, hoor. Doet soms een beetje afbreuk van je eigen huis. Mijn zus heeft een koppelwoning gekocht (nieuwbouwproject). Zij was al eerste beginnen bouwen, met een beige/gele gevelsteen. Een jaar later koopt iemand de andere bouwgrond om tegen mijn zus haar huis aan te bouwen. Felrode steen, rode voeg... We zijn het nu allemaal wel gewoon, maar in het begin was het toch echt een raar zicht.
    pi_61034856
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2008 11:22 schreef k_man het volgende:

    [..]

    Kitsch.
    Kunst...
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      vrijdag 22 augustus 2008 @ 11:52:24 #272
    36431 bleiblei
    Toogmakker:copyright:
    pi_61034869
    Hier in NL is het soms wel vrij overdreven hoor.
    Ontwerp van het huis van mijn ouders is 4 keer teruggegaan naar de welstandscommissie om 1 lullig ding.
    Daarnaast waren ze ivm. het formaat van het huis verplicht om een invalidentoilet, rolbaan (huis staat op een soort terpachtig iets met een brede trap er naar toe) voor rolstoelen en een brandslang (ja, zo een gigantisch knalrood rond ding ) te plaatsen .
    pi_61035071
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2008 11:52 schreef Oblivion het volgende:

    [..]

    Kunst...
    Nee kunst heeft juist als kenmerk dat het origineel is, oorspronkelijk, creatief. Dingen namaken in een stijl van vroeger is hooguit ambacht, maar zeker geen kunst.
      vrijdag 22 augustus 2008 @ 12:04:20 #274
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_61035178
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2008 11:59 schreef k_man het volgende:

    [..]

    Nee kunst heeft juist als kenmerk dat het origineel is, oorspronkelijk, creatief. Dingen namaken in een stijl van vroeger is hooguit ambacht, maar zeker geen kunst.
    Architectuur.. daarin wordt vaak teruggegrepen op eerdere periodes. Niks nieuws..
    En als het beter in de omgeving past dan een hypermodern bouwsel, heeft het mijn zegen.
    I am just a dreamer, but you are just a dream
    pi_61035455
    Alleen de naam al: Welstandscommissie..

    Zo wilde mijn ouders 2 grote dakkapellen laten maken, en dan zoals je wel eens ziet bij rieten daken, dat het lijkt of het dak is opgetild.
    In de stijl van huis, dijkboerderij etc etc..
    Ze mochten er vierkanten blokken opzetten oftewel, plat dak...
    Uiteraard niet gedaan, hoe ze het dan wel voor elkaar gekregen hebben, weet ik niet..
    Ze waren niet plat in elk geval, maar de kosten alleen van dat soort geintjes.
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_61035485
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2008 11:59 schreef k_man het volgende:

    [..]

    Nee kunst heeft juist als kenmerk dat het origineel is, oorspronkelijk, creatief. Dingen namaken in een stijl van vroeger is hooguit ambacht, maar zeker geen kunst.
    Kunst en kitsch...

    En ik vind er niks kitscherig aan tegenwoordig bouwen ze mooie stijlen na.
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_61038040
    Shit... De bouwkundige belde net dat hij toch nog wat dingen wil aanpassen in het rapport die mogelijk duurder gaan uitvallen. Het stuccen oa en het herstel van de berging. Hij raadt ons aan eerst offertes op te vragen en dan evt het rapport gebruiken om opnieuw de prijsonderhandelingen in te gaan. Hier baal ik wel van zeg...
    pi_61038086


    Dat is minder...
    Maar ja, je kan het beter nu weten dan als je erin zit....toch?
    Wel balen joh!
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_61038098
    Dat is geen fijn nieuws PiperMaru. Hoe gaan de onderhandelingen nu verder gaan? Het duurt toch enige tijd vooraleer je die offertes zult hebben. Wordt alles dan bevroren en mogen de verkopers het niet aan iemand anders verkopen?
    pi_61038287
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2008 13:50 schreef leonieke het volgende:
    Dat is geen fijn nieuws PiperMaru. Hoe gaan de onderhandelingen nu verder gaan? Het duurt toch enige tijd vooraleer je die offertes zult hebben. Wordt alles dan bevroren en mogen de verkopers het niet aan iemand anders verkopen?
    Offerte heb je zo, even bellen en ze mailen het je zo toe.
    pi_61038359
    Ik weet het niet. Eerst eens kijken om wat voor bedragen het gaat en of de verschillen groot zijn. Het stuccen heb ik al een prijsindicatie van en dat valt me op zich mee. Ik weet ook niet hoe het zit als we de prijsonderhandelingen weer in gaan, of ze het dan aan iemand anders mogen verkopen of niet. Dat wil ik eerst goed uitzoeken.
    pi_61038380
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2008 12:04 schreef Dromer het volgende:
    Architectuur.. daarin wordt vaak teruggegrepen op eerdere periodes. Niks nieuws..
    En als het beter in de omgeving past dan een hypermodern bouwsel, heeft het mijn zegen.
    Of iets past binnen de context hangt niet van de stijl af. Een heel modern bouwwerk kan beter passen dan een bouwwerk dat probeert aan te sluiten op de stijlen in de omgeving. Als je een oud gebouw wilt uitbreiden met een nieuwe vleugel werkt het beter om die nieuwe vleugel juist te laten contrasteren met het oude ontwerp. Voor de structuur is dat veel helderder.

    Een stad is een dynamische omgeving, die constant verandert. In elke periode komen er bouwwerken bij en worden er andere gesloopt. Wat er nu staat is ook door de eeuwen heen opgebouwd. De kerk is misschien 16e eeuws, de grachtenpandjes 17e eeuws, het museum 18e eeuws, de schouwburg 19e eeuws en dat rijtje woningen begin 20e eeuw. Voor de 'leek' is dat misschien allemaal 'oud' en past daar geen modern gebouw tussen. In werelijkheid zijn het ook allemaal verschillende stijlen en vond men misschien in 1847 wel dat zo'n moderne schouwburg volledig detoneerde, terwijl dat nu niemand meer opvalt. En bij welke stijl zou je moeten aansluiten. Het is dan zuiverder om iets te ontwerpen volgens de huidige inzichten, net zoals men in de eeuwen hiervoor steeds gedaan heeft.

    Als we zouden vasthouden aan wat er al is, als we dat steeds als referentie zouden nemen voor wat er nieuw gebouwd wordt, kwamen we nooit verder. Dan hadden we nooit een Rierveld-Schröderhuis gehad, nooit een Beurs van Berlage, et cetera, et cetera.
    pi_61038421
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2008 13:58 schreef PiperMaru het volgende:
    Ik weet het niet. Eerst eens kijken om wat voor bedragen het gaat en of de verschillen groot zijn. Het stuccen heb ik al een prijsindicatie van en dat valt me op zich mee. Ik weet ook niet hoe het zit als we de prijsonderhandelingen weer in gaan, of ze het dan aan iemand anders mogen verkopen of niet. Dat wil ik eerst goed uitzoeken.
    Als ze niet verder willen onderhandelen en jullie ook niet dan houdt het op...
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_61038433
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2008 13:59 schreef k_man het volgende:

    -knip-
    k_man?
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_61038517
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2008 13:58 schreef PiperMaru het volgende:
    Ik weet het niet. Eerst eens kijken om wat voor bedragen het gaat en of de verschillen groot zijn. Het stuccen heb ik al een prijsindicatie van en dat valt me op zich mee. Ik weet ook niet hoe het zit als we de prijsonderhandelingen weer in gaan, of ze het dan aan iemand anders mogen verkopen of niet. Dat wil ik eerst goed uitzoeken.
    Zodra ze nog in onderhandeling zijn met jullie , mogen ze niet verder gaan met een ander, tenzij dat zij aangeven niet meer met jullie te onderhandelen.
      vrijdag 22 augustus 2008 @ 14:22:36 #286
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_61039026
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2008 14:01 schreef Oblivion het volgende:

    [..]

    k_man?
    disclaimer
      vrijdag 22 augustus 2008 @ 14:47:11 #287
    36431 bleiblei
    Toogmakker:copyright:
    pi_61039754
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2008 14:03 schreef morpheus_at_work het volgende:

    [..]

    Zodra ze nog in onderhandeling zijn met jullie , mogen ze niet verder gaan met een ander, tenzij dat zij aangeven niet meer met jullie te onderhandelen.
    Nee hoor.
    Ze mogen niet met iemand anders in zee gaan als ze een tegenbod gedaan hebben.
    Wat ze doen als de aankoper een bod heeft gedaan maakt wettelijk gezien niets uit.

    Kortom, als Piper Maru nu de onderhandelingen opnieuw aan gaat en ze doet een bod.
    Bleiblei zegt... Hey! Tof huis, ik bied 10.000 meer dan Piper Maru. Dan staan de verkopers volledig in het recht om met mij verder te onderhandelen. Netjes is het niet. Maar het mag wel.

    Echter, Piper Maru biedt 230.000 euro. Verkopers zeggen, nope, gaan we niet mee akkoord, wij willen 250.000 voor het huis. En DAN kom ik voorbij en zeg, Hey! Tof huis, ik bied 260.000 voor dat huis. Dan mogen die verkopers pas verder met mij als Piper Maru niet akkoord gaat met die 250.000 en wederom een nieuw bod doet.
    pi_61039766
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2008 14:01 schreef Oblivion het volgende:

    [..]

    k_man?
    Ja?
    pi_61039805
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2008 14:47 schreef bleiblei het volgende:

    [..]

    Nee hoor.
    Ze mogen niet met iemand anders in zee gaan als ze een tegenbod doen.
    Wat ze doen als de aankoper een bod doen maakt wettelijk gezien niets uit.
    Volgens mij is er wettelijk zelfs helemaal niets over vastgelegd, maar volgt dit slechts uit de voorwaarden van de NVM.
      vrijdag 22 augustus 2008 @ 14:58:53 #290
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_61040150
    Je moet het allemaal ook nog eens zien te bewijzen als het mondeling/telefonisch is gegaan..
    I am just a dreamer, but you are just a dream
    pi_61040829
    Nou ja, eerst maar even het bouwkundig rapport rustig bestuderen. Ik heb het nog helemaal niet gezien namelijk.
    pi_61040890
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2008 14:47 schreef k_man het volgende:

    [..]

    Ja?
    Nog bedankt voor het helpen, gisteren...
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_61040933
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2008 14:22 schreef Stormqueen het volgende:

    [..]

    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_61040966
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2008 15:18 schreef PiperMaru het volgende:
    Nou ja, eerst maar even het bouwkundig rapport rustig bestuderen. Ik heb het nog helemaal niet gezien namelijk.
    Komt tijd, komt raad...
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_61041025
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2008 15:23 schreef Oblivion het volgende:

    [..]

    Komt tijd, komt raad...
    Wat ben je toch een wijze vrouw
    pi_61041110
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2008 15:24 schreef PiperMaru het volgende:

    [..]

    Wat ben je toch een wijze vrouw


    Ik weet hoe kut je je nu voelt...
    Het is nu weer afwachten geblazen...

    Had je nu al getekend? Of toch niet?
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_61041209
    Nog niet nee. Maar ik denk dat de schade meevalt. Denk dat we er wel uit gaan komen. Dat MOET gewoon
    pi_61041505
    Die zakken niet meer hoor...
    Hou je daar rekening mee?
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      vrijdag 22 augustus 2008 @ 15:38:11 #299
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_61041558
    naja, ik zou mijn huis iig niet af laten ketsen omdat er eventueel een nieuw stuclaagje op moet.
    Maar ja, misschien is het wel ernstiger dan dat...
    disclaimer
      vrijdag 22 augustus 2008 @ 15:38:19 #300
    36431 bleiblei
    Toogmakker:copyright:
    pi_61041568
    Dat denk ik ook niet .
    Naja, afhankelijk van hoever ze al gezakt zijn natuurlijk. Maar als je tegen hun limit aan zat dan denk ik dat ze niet verder gaan.
      vrijdag 22 augustus 2008 @ 15:40:41 #301
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_61041634
    Ik vraag me alleen wel af in hoeverre die dingen echt fundamentele punten zijn allemaal.
    En betwijfel ook erg of je daar überhaupt wel veel op af kan dingen...
    disclaimer
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')