Dat is geen onzin, ik werk ook tot van 14:00 tot 22:00, en ik kan gewoon niet meer voor 10:30 opstaan.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 15:22 schreef de_boswachter het volgende:
Onzin.
Betekend gewoon dat je al 22 jaar niet gewerkt hebt. Ik sliep vroeger ook veel uit, maar als je gaat werken bouw je ritme op en raak je erzelf aan gewend.
M.a.w. je bent gewoon lui. En als je er niet snel wat aan doet blijf je dat ook de rest van je leven. Kun je avondrondes gaan lopen in de beveiliging
quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 15:24 schreef Flurry het volgende:
De maatschappij is juist ingesteld op werkloos tuig.... banken, winkels, postkantoren en het gemeentehuis zijn alleen tijdens kantooruren geopend. Welke idioot verzint zoiets?
De maatschappij is juist ingesteld op werkloos tuig.... banken, winkels, postkantoren en het gemeentehuis zijn alleen tijdens kantooruren geopend. Welke idioot verzint zoiets?
Dit zei je in dat ander prachttopic van je:quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 15:19 schreef Chillah.Bee het volgende:
Toch is heel de maatschappij (met name het bedrijfsleven) ingesteld op saaie mensen die om 22:00 al doodmoe zijn en s'ochtends om 7 uur weer zo fit als wat naast hun bed staan![]()
Hopelijk weet je hoe je een strop moet knopen...quote:Op zondag 17 augustus 2008 19:04 schreef Chillah.Bee het volgende:
Tsja, in het leven dien je je nu eenmaal aan te passen aan de maatschappij/groep, of anders heb je de keuze om af te haken.
Dat dusquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 15:22 schreef de_boswachter het volgende:
Onzin.
Betekend gewoon dat je al 22 jaar niet gewerkt hebt. Ik sliep vroeger ook veel uit, maar als je gaat werken bouw je ritme op en raak je erzelf aan gewend.
M.a.w. je bent gewoon lui. En als je er niet snel wat aan doet blijf je dat ook de rest van je leven. Kun je avondrondes gaan lopen in de beveiliging
Ik heb voordat ik aan m'n huidige opleiding begon een jaar gewerkt, maar na een jaar was ik nog steeds niet aan te spreken tot een uur of 9, half 10. Het is ook niet zo dat ik om 11 uur moe ben als ik er om 6 uur uit ben gegaan, pas na twaalven krijg ik dan een beetje slaapquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 15:22 schreef de_boswachter het volgende:
Onzin.
Ja, mensen die s'nachts werken hebben per definitie kutbaantjesquote:M.a.w. je bent gewoon lui. En als je er niet snel wat aan doet blijf je dat ook de rest van je leven. Kun je avondrondes gaan lopen in de beveiliging
Maatschappij is misschien een verkeerd woord ja, ik bedoel meer het bedrijfsleven.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 15:27 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
Dit zei je dat ander prachttopic van je:
[..]
Hopelijk weet je hoe je een strop moet knopen...
krijg aidsquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 15:28 schreef BigKahuna het volgende:
Ik ben een ochtend- en een avondmens.![]()
Ik ben altijd gezellig en blij.
Patat ookquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 16:02 schreef MiVer het volgende:
Hahaha. In het verlengde van een avondmens zijn.
Ga nou vooral geen nachtdiensten draaien, want:
'Nachtdienst verhoogt kans op kanker'
Lekker belangrijk, mensen die zich druk maken hierover.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 15:59 schreef afcajos het volgende:
Mensen die beweren een ochtend- of avondmens te zijn![]()
Simpel, als je alleen al het woord 'uitslapen' gebruikt, ben je direct een uitkeringstrekker.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 16:29 schreef -Beer- het volgende:
Eens met TS. Waarom iedereen TS werkschuw noemt is me niet duidelijk. Of je nou van 9 tot 5 werkt of van 11 tot 7? Wat maakt dat voor een verschil?
dat is weer zo'n verkapte verglijking. Na 5 dagen nachtdienst achter elkaar piep je wel anders. Je interne klok raakt helemaal fucked up.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 16:29 schreef -Beer- het volgende:
Eens met TS. Waarom iedereen TS werkschuw noemt is me niet duidelijk. Of je nou van 9 tot 5 werkt of van 11 tot 7? Wat maakt dat voor een verschil?
Klopt, ik ben ook nog steeds een avond mens maar het went uiteindelijk wel. Bij mij was het pas na vier maanden dus veel succes ;Pquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 15:22 schreef de_boswachter het volgende:
Onzin.
quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 17:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Avondmensen worden gediscrimineerd!
Volgens mij gaat het er ook niet om of TS uit zijn bed komt, maar hoe. Ik kom er ook om zeven uur uit, maar voor tienen beantwoord ik de meeste vragen met "hmm".quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 15:59 schreef afcajos het volgende:
Het maakt mij geen fuck uit hoelaat ik eruit moet. Iedereen kan wennen aan vroeg opstaan. Met een beetje wilskracht kan elke halve zool om 7 uur uit bed als je die avond ervoor niet tot 4 uur in de kroeg hebt gehangen. (en zelfs dan, mocht de nood hoog zijn kom ik er nog wel uit)![]()
Mensen die zichzelf ochtend- of avondmens noemen, gewoon een slap excuus voor je waardeloze wilskracht.
Dat klopt maar ten dele. Je kan jezelf wel redelijk laten wennen aan een bepaald ritme, maar dat betekent niet automatisch dat er geen ochtend- of avondmensen bestaan. Ik sta ook iedere dag omstreeks 6.30 op, maar dat is niet mijn natuurlijke ritme. Om te zien wat dat voor iedereen inhoudt moet je eigenlijk kijken naar hoe laat je op zou staan en gaan slapen als je helemaal nergens heen hoeft. In mijn geval zou dat neerkomen op ongeveer 9.00 uur opstaan en omsteeks 1.00 uur naar bed. Maar er zijn ook mensen die nergens heen hoeven en toch iedere dag om 6 uur opstaan. Dus dat zijn de echte ochtendmensen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 15:59 schreef afcajos het volgende:
Het maakt mij geen fuck uit hoelaat ik eruit moet. Iedereen kan wennen aan vroeg opstaan. Met een beetje wilskracht kan elke halve zool om 7 uur uit bed als je die avond ervoor niet tot 4 uur in de kroeg hebt gehangen. (en zelfs dan, mocht de nood hoog zijn kom ik er nog wel uit)![]()
Mensen die zichzelf ochtend- of avondmens noemen, gewoon een slap excuus voor je waardeloze wilskracht.
betekendquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 15:22 schreef de_boswachter het volgende:
Onzin.
Nachtdienst is niet werken van 11 tot 7 natuurlijk. Ik ben van mening dat we moeten beginnen met het opschuiven van de winkeltijden.... in plaats van 09:00 open, nu om 11:00 open en om 20:00 dicht. (of 12:00 - 21:00.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 16:39 schreef Dibble het volgende:
dat is weer zo'n verkapte verglijking. Na 5 dagen nachtdienst achter elkaar piep je wel anders. Je interne klok raakt helemaal fucked up.
quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 18:04 schreef maartena het volgende:
Oplossing: Verruim de winkeltijdenwet zodat winkels ook 's avonds open mogen zijn. Vervolgens kan de TS en andere avondmensen solliciteren voor de "later" dienst, die van 13:00 tot 21:00 loopt..... Zo kun je lekker in je nest blijven meuren, en 's middags/ 's avonds werken.
Er is wel degelijk zoets als een avond en ochtendmens. Ik ben gewoon veel produktiever 's avonds dan 's ochtends. Ik heb er ook aan moeten geloven en iedere dag vroeg op moeten staan. Het went enigszins, maar de eerste uren moet ik toch echt op gang komen en dat heb ik met late diensten of nachtdiensten niet. Niks wilskracht, wat die heb ik genoeg.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 15:59 schreef afcajos het volgende:
Klopt, normaal als ik moet (eigenlijk moest nu vakantiequote:Op dinsdag 19 augustus 2008 18:00 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat klopt maar ten dele. Je kan jezelf wel redelijk laten wennen aan een bepaald ritme, maar dat betekent niet automatisch dat er geen ochtend- of avondmensen bestaan. Ik sta ook iedere dag omstreeks 6.30 op, maar dat is niet mijn natuurlijke ritme. Om te zien wat dat voor iedereen inhoudt moet je eigenlijk kijken naar hoe laat je op zou staan en gaan slapen als je helemaal nergens heen hoeft. In mijn geval zou dat neerkomen op ongeveer 9.00 uur opstaan en omsteeks 1.00 uur naar bed. Maar er zijn ook mensen die nergens heen hoeven en toch iedere dag om 6 uur opstaan. Dus dat zijn de echte ochtendmensen.
val gewoon eens wat af, vetzak.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 20:48 schreef Mikkie het volgende:
Terechte klacht. Ik ben ook nooit blij met vroege diensten, dan functioneer ik echt twee standen trager dan normaal. Late diensten zijn geen probleem. Over een tijdje ook nachtdiensten, lijkt me ook geen probleem.
Voor 10 uur ben ik niet echt wakker. Vroeg naar bed, vroeg opstaan, maakt allemaal geen verschil. De natuur doe je niks tegen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 21:25 schreef gebrokenglas het volgende:
Het is toch echt een kwestie van vroeger in bed. Echt! Je lichaam heeft gewoon een x-aantal uren slaap per dag nodig... sommigen lekker kort zoals 6 uur per nacht, sommigen 9 uur of meer. Dat is de natuur, daar doe je niets tegen.
Mijn vader is net zoals ik, het liefst lekker uitslapen en laat naar bed, en hij werkt toch al een jaar of 40quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 15:22 schreef de_boswachter het volgende:
Onzin.
Sorry, maar dit is onzin. Ik kan er zelf over meepraten. Ik functioneer 's avonds gewoon uitstekend en 's morgens niet. Dat heeft dus niets te maken met "gewerkt hebben". Zo heb ik in het begin van mijn werkzame periode in 5 ploegen dienst gewerkt, en in de nachtdienst voelde ik me altijd beter dan in de ochtenddienst.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 15:22 schreef de_boswachter het volgende:
Onzin.
Ligt allemaal aan die Bush met zijn raketschild!quote:
Kul. Ik heb het maandenlang geprobeerd. Of ik nu om 22:00 ging slapen of om 24:00, of later, het maakte geen zak uit. Ik was altijd moe als ik om 6:30 op moest staan. ALTIJD.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 15:59 schreef afcajos het volgende:
Dit soort mensquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 23:10 schreef rottweilersfromcameroon het volgende:
Wat voor mens ben je als je gewoon niet functioneert?
Ja eventjes moe ja, maar als je dan opstaat en ff doucht ben je daarna toch fit?quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 23:08 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Kul. Ik heb het maandenlang geprobeerd. Of ik nu om 22:00 ging slapen of om 24:00, of later, het maakte geen zak uit. Ik was altijd moe als ik om 6:30 op moest staan. ALTIJD.
Gelukkig hoeft dat nu niet meer.
quote:
Nee.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 23:38 schreef afcajos het volgende:
[..]
Ja eventjes moe ja, maar als je dan opstaat en ff doucht ben je daarna toch fit?
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Ochtendhumeurquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 15:59 schreef afcajos het volgende:
quote:Met een hoog cortisolniveau heeft een mens voldoende energie om de dag te beginnen. Bij avondmensen is dit niveau als bij vroeg opstaan nog laag, en ze hebben daarom 's ochtends weinig energie. Omdat men veelal naar het werk moet, moet men gelijk na het opstaan allerlei dingen doen terwijl het cortisolgehalte eigenlijk nog te laag is. Dit verklaart vaak het bijvoorbeeld chagrijnige gedrag van iemand met een ochtendhumeur.
quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 23:08 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Kul. Ik heb het maandenlang geprobeerd. Of ik nu om 22:00 ging slapen of om 24:00, of later, het maakte geen zak uit. Ik was altijd moe als ik om 6:30 op moest staan. ALTIJD.
Gelukkig hoeft dat nu niet meer.
Het is ook meer de discussie tussen mensen die met het eerste zonnestraaltje klaarwakker zijn en de mensen die dan nog een paart uur willen slapen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 21:24 schreef Henno het volgende:
Je kan lekker ruzieën over het wel of niet aanpassen aan een maatschappelijk opgelegd ritme, maar het is een biologisch feit dat je het beste functioneert als je wakker wordt als het licht wordt en naar bed gaat als het donker wordt. Iets met melatonine enzulks. Daarom heb je bijvoorbeeld ook veel minder aan je slaap als je overdag slaapt en 's nachts werkt.
Die eerste zonnestraal op je hoofd is dus de meest relaxte manier om wakker te worden, en ik ben nog geen enkele persoon tegengekomen die vindt dat ie fitter en productiever is als ie voortijdig om 7:00u door een wekker wakker wordt.
Onzin. Ik werk al heel wat jaartjes en ik zal nooit wennen aan een regelmatig leven.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 15:22 schreef de_boswachter het volgende:
Onzin.
In de zomer komt het eerste zonnestraaltje wel op de maatschappelijk geaccepteerde tijd ja, in de winter dus echt niet. Ziedaar de oorzaak van de 'winterdip' bij veel mensenquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 22:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is ook meer de discussie tussen mensen die met het eerste zonnestraaltje klaarwakker zijn en de mensen die dan nog een paart uur willen slapen.
Zij waren er het vroegst bij, daarom.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 04:45 schreef dvr het volgende:
[..]
Vreemd genoeg is maar 10-15% van de bevolking een uitgesproken ochtendmens (tegenover 15-25% avondmens, de rest zit er tussenin) maar zijn ze er op een of andere manier wel in geslaagd om het dagelijkse leefpatroon geheel naar hun hand te zetten.
Lekker dan in de winter. Om 16:00 uur naar bed en om 08:00 uur op.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 21:24 schreef Henno het volgende:
Je kan lekker ruzieën over het wel of niet aanpassen aan een maatschappelijk opgelegd ritme, maar het is een biologisch feit dat je het beste functioneert als je wakker wordt als het licht wordt en naar bed gaat als het donker wordt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |