abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60968493
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 23:08 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Kul. Ik heb het maandenlang geprobeerd. Of ik nu om 22:00 ging slapen of om 24:00, of later, het maakte geen zak uit. Ik was altijd moe als ik om 6:30 op moest staan. ALTIJD.

Gelukkig hoeft dat nu niet meer.
Ja eventjes moe ja, maar als je dan opstaat en ff doucht ben je daarna toch fit?
Op dinsdag 1 februari 2011 17:41 schreef ß het volgende:
11% per 25 gram? Dus er zit totaal 74,8% zout in?
pi_60968596
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 16:37 schreef Fha het volgende:
Avonden

Verder eens met de TS...

Ik kan wel vroeg opstaan, maar ik wil het niet...
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_60969007
Kan de hele dag wel functioneren eigenlijk.... wel minimaal 8 uur slaap maar dat maakt niet uit wanneer dat is geweest
  woensdag 20 augustus 2008 @ 02:48:02 #54
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60971175
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 23:38 schreef afcajos het volgende:

[..]

Ja eventjes moe ja, maar als je dan opstaat en ff doucht ben je daarna toch fit?
Nee.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_60971238
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 15:59 schreef afcajos het volgende:
Mensen die beweren een ochtend- of avondmens te zijn

Het maakt mij geen fuck uit hoelaat ik eruit moet. Iedereen kan wennen aan vroeg opstaan. Met een beetje wilskracht kan elke halve zool om 7 uur uit bed als je die avond ervoor niet tot 4 uur in de kroeg hebt gehangen. (en zelfs dan, mocht de nood hoog zijn kom ik er nog wel uit)

Mensen die zichzelf ochtend- of avondmens noemen, gewoon een slap excuus voor je waardeloze wilskracht.
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Ochtendhumeur
quote:
Met een hoog cortisolniveau heeft een mens voldoende energie om de dag te beginnen. Bij avondmensen is dit niveau als bij vroeg opstaan nog laag, en ze hebben daarom 's ochtends weinig energie. Omdat men veelal naar het werk moet, moet men gelijk na het opstaan allerlei dingen doen terwijl het cortisolgehalte eigenlijk nog te laag is. Dit verklaart vaak het bijvoorbeeld chagrijnige gedrag van iemand met een ochtendhumeur.
pi_60971585
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 23:08 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Kul. Ik heb het maandenlang geprobeerd. Of ik nu om 22:00 ging slapen of om 24:00, of later, het maakte geen zak uit. Ik was altijd moe als ik om 6:30 op moest staan. ALTIJD.

Gelukkig hoeft dat nu niet meer.

Heb zelf ook een hekel aan alles vroeger dan 12:00, maar dat lijkt me, logischerwijs, puur omdat ik er niet aan gewend ben. Ik WIL er ook niet aan wennen, maar goed, dat lijkt me een ander verhaal.
Of nja, aan de andere kant... Misschien bleef je wel moe omdat je gewoon niet WOU veranderen ofzo.
Ik doe hier niet aan mee.
pi_60971913
Eerder dit jaar stonden er verhalen in de pers over de Deense actiegroep "B-maatschappij" die in korte tijd 4000 leden verwierf en die bij scholen en werkgevers al weerklank begint te vinden. Ze hebben een korte engelstalige brochure die je hier (pdf) kunt lezen.

Avondmensen ervaren 's morgens een soort jetlag waardoor ze niet optimaal functioneren. Dat kan een goede reden zijn om ze later op de dag te laten werken, wanneer ze productiever en opgewekter zijn. Maar een nog belangrijkere reden zou natuurlijk zijn, dat je het fileprobleem, capaciteitsproblemen in het OV e.d. sterk kunt verminderen door twee algemeen geaccepteerde werktijden te introduceren: 08:00-16:00 en 10:00-18:00. De periode van 10:00 tot 16:00 waarin alle werknemers, studenten etc op een instelling aanwezig zijn laten dan nog voldoende ruimte om gezamenlijke activiteiten (vergaderingen, colleges e.d.) te plannen.

Vreemd genoeg is maar 10-15% van de bevolking een uitgesproken ochtendmens (tegenover 15-25% avondmens, de rest zit er tussenin) maar zijn ze er op een of andere manier wel in geslaagd om het dagelijkse leefpatroon geheel naar hun hand te zetten.
pi_60973699
Goedemorgen
  woensdag 20 augustus 2008 @ 09:31:40 #59
pi_60973819
Goedemorgen
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_61048975
ben zelf ook een avondmens, vroeg opstaan vind ik maar kut
pi_61050558
Je kan lekker ruzieën over het wel of niet aanpassen aan een maatschappelijk opgelegd ritme, maar het is een biologisch feit dat je het beste functioneert als je wakker wordt als het licht wordt en naar bed gaat als het donker wordt. Iets met melatonine enzulks. Daarom heb je bijvoorbeeld ook veel minder aan je slaap als je overdag slaapt en 's nachts werkt.

Die eerste zonnestraal op je hoofd is dus de meest relaxte manier om wakker te worden, en ik ben nog geen enkele persoon tegengekomen die vindt dat ie fitter en productiever is als ie voortijdig om 7:00u door een wekker wakker wordt.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 22:10:59 #62
pi_61052115
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 21:24 schreef Henno het volgende:
Je kan lekker ruzieën over het wel of niet aanpassen aan een maatschappelijk opgelegd ritme, maar het is een biologisch feit dat je het beste functioneert als je wakker wordt als het licht wordt en naar bed gaat als het donker wordt. Iets met melatonine enzulks. Daarom heb je bijvoorbeeld ook veel minder aan je slaap als je overdag slaapt en 's nachts werkt.

Die eerste zonnestraal op je hoofd is dus de meest relaxte manier om wakker te worden, en ik ben nog geen enkele persoon tegengekomen die vindt dat ie fitter en productiever is als ie voortijdig om 7:00u door een wekker wakker wordt.
Het is ook meer de discussie tussen mensen die met het eerste zonnestraaltje klaarwakker zijn en de mensen die dan nog een paart uur willen slapen.
pi_61052151
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 15:22 schreef de_boswachter het volgende:
Onzin.

Betekend gewoon dat je al 22 jaar niet gewerkt hebt. Ik sliep vroeger ook veel uit, maar als je gaat werken bouw je ritme op en raak je erzelf aan gewend.
M.a.w. je bent gewoon lui. En als je er niet snel wat aan doet blijf je dat ook de rest van je leven. Kun je avondrondes gaan lopen in de beveiliging
Onzin. Ik werk al heel wat jaartjes en ik zal nooit wennen aan een regelmatig leven.
Ik ben het helemaal eens met TS
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 22:36:11 #64
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_61052959
Eens eens! Ik heb altijd moeite gehad om vroeg uit m'n nest te moeten komen en dan om 8:30 fris en fruitig te moeten beginnen. Voor velen is het heel normaal, voor mij is dat gewoon te idioot voor woorden. En maar demonstratief op het klokje kijken als ik weer eens een kwartier later kom.
Laat me lekker om 11 uur beginnen en om 20:00-20:30 klaar zijn. Maakt voor mij weinig uit, maar alle voorzieningen zoals banken, bakkers, postkantoren draaien van die stomme 9-5 tijden waar je helemaal niks aan hebt als je net als zij op 'normale' tijden werkt.
The Internets, I needs it..
pi_61077614
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 22:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het is ook meer de discussie tussen mensen die met het eerste zonnestraaltje klaarwakker zijn en de mensen die dan nog een paart uur willen slapen.
In de zomer komt het eerste zonnestraaltje wel op de maatschappelijk geaccepteerde tijd ja, in de winter dus echt niet. Ziedaar de oorzaak van de 'winterdip' bij veel mensen
  Spellchecker zondag 24 augustus 2008 @ 01:24:04 #66
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_61077969
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 04:45 schreef dvr het volgende:
[..]

Vreemd genoeg is maar 10-15% van de bevolking een uitgesproken ochtendmens (tegenover 15-25% avondmens, de rest zit er tussenin) maar zijn ze er op een of andere manier wel in geslaagd om het dagelijkse leefpatroon geheel naar hun hand te zetten.
Zij waren er het vroegst bij, daarom.
Tevens -purist.
pi_61078102
ik ben een avondmens, maar werk in ploegendiensten. vroege dienst is voor mij om 05:00 uur opstaan. Na 1 dag dan al kapot. Werk al 13 jaar, dus kom niet aan met "niks gewend".

Ben nu overigens aan het omschakelen van 3 nachtdiensten. Denk wel dat je lichaam zich enigzns aanpast als je altijd vroeg op moet, maar 05:00 uur is gewoon ongezond.
pi_61078151
Nachtdiensten draaien is, zeker op de lange termijn, gewoon ongezond.
pi_61078268
Goedemorgen allemaaaaal

Ach joh kop op. Ik ga er altijd om 5.45 uit.. ben ik om 8.30 op mn school.. half 5 's avonds weer vrij.. 6 uur 's avonds weer thuis. En TOCH elke avond niet voor 23.59 op bed liggen.

Dus alles kan. Al moet ik wel even eerlijk bekennen dat ik op de zondag ook gigantisch uitslaap
(zaterdag vroeg eruit voor werk )
pi_61078277
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 21:24 schreef Henno het volgende:
Je kan lekker ruzieën over het wel of niet aanpassen aan een maatschappelijk opgelegd ritme, maar het is een biologisch feit dat je het beste functioneert als je wakker wordt als het licht wordt en naar bed gaat als het donker wordt.
Lekker dan in de winter. Om 16:00 uur naar bed en om 08:00 uur op.
pi_61078778
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 15:24 schreef Flurry het volgende:
De maatschappij is juist ingesteld op werkloos tuig.... banken, winkels, postkantoren en het gemeentehuis zijn alleen tijdens kantooruren geopend. Welke idioot verzint zoiets?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')